Connect with us

Anchete

Curtea de Conturi a descoperit ca primaria USR-istei Clotilde Armand a incalcat legea la intocmirea bugetului pe 2022

Publicat

pe

„Nerespectarea principiului contabilitatii pe baza de angajamente. Neinregistrarea obligatiilor totale in suma de 86.284.203 lei reprezentand servicii de salubrizare… Situatii financiare neconforme”.

PNL Sector 1: „O somam sa inceteze folosirea temei refugiatilor ca instrument de santaj si sa respecte legile”.

Primareasa Sectorului 1, USR-ista Clotilde Armand (foto 1), trebuie sa dea socoteala pentru felul in care primaria pe care o conduce a intocmit bugetul pentru anul 2022. Asta cere consilierul local Dinu Gheorghe (foto 2), care vineri, 4 martie 2022, a prezentat un raspuns primit de la Curtea de Conturi, in care institutia dezvaluie ca la realizarea bugetului pe 2022, Primaria S1 a omis sa inregistreze in evidentele contabile o suma de peste 86 de milioane de lei, reprezentand servicii de salubritate, dezvaluie Lumea Justitiei.

In acest context, atat Dinu Gheorghe – presedintele Comisiei de buget din Primaria Sectorului 1 si membru in biroul politic al filialei PNL S1 –, cat si deputatul Sebastian Burduja (presedintele PNL Sector 1) o someaza public pe Clotilde Armand sa respecte legea la intocmirea bugetului si sa inceteze presiunile politice asupra consilierilor locali, pentru ca acestia sa voteze bugete nelegale. In acelasi context, Gheorghe afirma ca Armand foloseste tema refugiatilor ca pe un „instrument de santaj” la adresa consilierilor locali.

Iata comunicatul PNL Sector 1 (vezi facsimil 1):

Document oficial in premiera: Curtea de Conturi confirma negru pe alb ca bugetul facut de Clotilde Armand este ilegal (din nou)

Curtea de Conturi a Romaniei a confirmat ieri, printr-un raspuns oficial la o petitie depusa de consilierul PNL Dinu Gheorghe, ca bugetul propus de primarul Armand Clotilde pentru anul in curs este ilegal. Practic, Curtea de Conturi spune foarte clar ca toate datoriile primariei trebuie incluse in buget, conform legii. Este ceea ce spunem si noi, de mai bine de un an de zile, inca de la primul buget propus de primarul in functie. In ultimul an, am fost acuzati si supusi presiunilor politice sa votam proiecte de buget ilegale, doar pentru ca la Primaria Sectorului 1 unii cred ca legea este optionala. PNL Sector 1 nu a cedat si nu va ceda vreodata acestui santaj abuziv.

I-am comunicat astazi (n.r. vineri, 4 martie 2022) primarului Armand Clotilde ca are obligatia de a include urgent toate datoriile primariei in proiectul de buget si o somam (din nou) public sa inceteze folosirea temei refugiatilor ca instrument de santaj, precum si presiunile de orice natura, si sa respecte legile acestei tari.

Documentul oficial al Curtii de Conturi (prezentat integral mai jos, in premiera) mentioneaza ca inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor derulate si achitarea prioritara a restantelor sunt imperative.

Totodata, Curtea de conturi trimite la Legea 273/2006 privind finantele publice locale, invocata de peste un an de zile, in mod constant, de PNL Sector 1:

‘Art 14 (6): La elaborarea bugetelor, ordonatorii de credite si autoritatile deliberative au obligatia sa prevada distinct credite bugetare pentru stingerea platilor restante la finalul anului anterior’.

Autoritatea deliberativa este Consiliul Local, iar actiunile PNL Sector 1 pentru respectarea legii se bazeaza intocmai pe legea 273/2006.

Cea mai importanta concluzie a Curtii de Conturi este ca masura nr. 2 din decizia nr 66/25.11.2011 impune ca ‘la intocmirea bugetului sa fie prevazute sumele pentru plata acestor facturi (restante)’. Este vorba despre aproximativ 20 de milioane de euro, o suma enorma din bugetul primariei sectorului 1.

‘Blocajul actual este exclusiv din vina acestui primar care refuza sa inteleaga ca legile nu se negociaza si ca nu vom ceda niciodata presiunilor sale halucinante, cat timp vrea sa forteze mana consilierilor PNL sa incalce legea. Cea mai importanta fraza din raportul Curtii de Conturi este chiar la finalul raspunsului oficial, in care institutia ii impune clar primarului Armand sa includa toate datoriile in buget. Ceea ce la ultima rectificare din 2021 a si facut, la insistentele PNL de a respecta Legea 273/2006, inclusiv cu votul USR (unanim). Doar ca la bugetul pentru 2022 primarul Armand Clotilde s-a razgandit, prezentand un buget ilegal. Sirul de acuzatii si presiuni trebuie sa inceteze imediat, iar bugetul trebuie adus rapid corectat. Ba mai mult, Clotilde Armand ar trebui sa ne prezinte scuze public pentru circul pe care l-a facut in ultimele saptamani, politizand tema refugiatilor. Nu exista nicio sansa ca PNL Sector 1 sa negocieze incalcarea legii. Sunt in joc statul de drept si democratia romaneasca’, a declarat Sebastian Burduja, presedinte PNL Sector 1.

‘Decizia de a cere opinia formala a institutiei care verifica modul in care banii publici sunt gestionati a venit dupa ce am constatat ca nu exista dialog cu executivul Primariei Sectorului 1. Iar acest raspuns oficial al Curtii de Conturi demonstreaza ca am avut dreptate si anul trecut, dar si in acest an, la discutiile despre buget. Armand are de ales intre a lasa orgoliile la o parte si a incalca flagrant si cu buna-stiinta legile din Romania. Nu mai exista interpretari, nu mai e cazul de santaj si presiuni. Speram ca institutiile abilitate se vor sesiza cu privire la aceste fapte de o maxima gravitate. Bugetul trebuie sa fie legal ca sa poata fi supus votului consilierilor, inainte de a vorbi despre adoptare’, a declarat Dinu Gheorghe, consilier local PNL Sector 1 si presedinte al comisiei de buget din Consiliul Local al Sectorului 1”.

Redam raspunsul Curtii de Conturi trimis lui Dinu Gheorghe (vezi facsimil 2), precizeaza sursa citata:

Referitor la petitia dumneavoastra inregistrata la Curtea de Conturi a Romaniei cu nr. 18131/15.02.2022, va comunicam urmatoarele:

Activitatea de control / audit a Curtii de Conturi este reglementata de Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati (RODAS), aprobat prin Hotararea Plenului Curtii de Conturi nr. 155/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin Masura nr. 2 din Decizia nr. 66/25.11.2021, s-a dispus Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti ‘inregistrarea cronologica in evidenta contabila a tuturor facturilor emise de furnizori / prestatori si primite, care privesc cheltuielile anului 2021, astfel incat situatiile financiare intocmite la 31.12.2021 sa respecte principiul contabilitatii pe baza de angajamente si sa reflecte totalul obligatiilor de plata’. Masura a fost dispusa intrucat s-a constatat, la data de 31.12.2020, nerespectarea principiului contabilitatii pe baza de angajamente, prin neinregistrarea in evidentele contabile a obligatiilor totale in suma de 86.284.203 lei reprezentand servicii de salubrizare publica stradala (aferente perioadei 01.07.2020 – 31.10.2020) si servicii de colectare, transport, sortare-tratare-depozitare deseuri menajere (aferente perioadei 01.11.2020 – 30.11.2020), facturate de catre prestator. Acest fapt a condus la intocmirea unor situatii financiare neconforme si, implicit, a neraportarii unor plati restante / arierate.

Inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor derulate in baza documentelor justificative si achitarea prioritara a platilor restante are caracter imperativ. In acest sens, supunem atentiei dumneavoastra dispozitiile art. 11 si art. 18 din Legea contabilitatii nr. 82/ 1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora:

‘Art. 11. Detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise. (…)

Art. 18. Contabilitatea institutiilor publice asigura inregistrarea drepturilor constatate, veniturilor incasate, angajamentelor bugetare, angajamentelor legale, platilor de casa si a cheltuielilor ejective, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, potrivit bugetului aprobat si normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice’.

De asemenea, mentionam si prevederile art. 14 alin. (6) si alin. (8) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, conform carora:

‘Art. 14. (6) La elaborarea bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2), ordonatorii de credite si autoritatile deliberative au obligatia sa prevadd distinct credite bugetare destinate stingerii platilor restante la fine le anului anterior celui pentru care se intocmeste bugetul. (…)

(8) Ordonatorii de credite au obligatia ca in executia bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) sa asigure achitarea platilor restante prevazute la alin. (6), precum si a platilor restante rezultate in cursul anului curent. Ordonatorii de credite pot face noi angajamente legale, in limita prevederilor bugetare aprobate, numai dupa stingerea platilor restante inregistrate la finele anului anterior, respectiv a arieratelor din executia anului curent, cu exceptia celor provenite din neacordarea sumelor cuvenite conform contractelor de finantare a proiectelor derulate prin programe nationale’.

Chiar si in situatia in care sumele respective au fost contestate si fac obiectul unor actiuni aflate pe rolul instantelor de judecata, se impune evidentierea acestora in contabilitate, in contul 151 ‘Provizioane pentru litigii’, conform dispozitiilor Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

In concluzie, atat in cazul facturilor pentru prestatii receptionate, cat si in privinta celor contestate pe cale judecatoreasca, sumele respective trebuie inregistrate in contabilitate, insa evidentierea acestora se face in conturi diferite.

Avand in vedere ca masura nr. 2 din Decizia nr. 66/25.11.2021 priveste situatiile financiare la data de 31.12.2021, urmeaza ca la intocmirea bugetului pentru anul urmator sa fie prevazute in mod corespunzator sumele pentru plata acestor facturi. (Irinel I.).

 

Anchete

Intervenția rapidă a polițiștilor din Giurgiu salvează viețile a cinci copii în pericol

Publicat

pe

De

Sindicatul Europol transmite că „îngerii poartă uniformă albastră”! Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Nr. 4 Ghimpați – IPJ Giurgiu au demonstrat, în timpul unei patrule pe raza de competență, curaj și promptitudine extraordinare. În localitatea Chiriacu, aceștia au observat mai multe flăcări provenind din zona unui imobil.

Fără ezitare, polițiștii au pătruns în locuința afectată pentru a verifica dacă se află vreo persoană în interior. Aceștia au identificat cinci copii cu vârste cuprinse între 1 și 15 ani, care erau nesupravegheați. Polițiștii au evacuat de urgență copiii din imobil, intervenind inclusiv pentru a scoate o butelie de aragaz, care reprezenta un real pericol de explozie. După evacuare, au solicitat prezența pompierilor, care au procedat la stingerea incendiului.

În prezent, copiii sunt în afara oricărui pericol, iar Direcția Generală de Asistență și Protecția Copilului a fost informată pentru a dispune măsurile necesare în astfel de situații. Intervenția promptă și curajoasă a polițiștilor Dan Alexe și Paul Iordache a fost crucială, evitând astfel o posibilă tragedie.

Sindicatul Europol îi felicită pe acești distinși polițiști și își exprimă încrederea că persoanele aflate la conducerea IPJ Giurgiu vor lua măsurile necesare pentru a-i recompensa pe cei care au acționat cu atâta profesionalism și dedicare. (Paul D.).

Citeste in continuare

Anchete

Modificări importante în managementul resurselor umane al Ministerului Afacerilor Interne

Publicat

pe

De

Sindicatul Sidepol anunță modificări importante privind mutarea polițiștilor. La data de 25.10.2024, a fost postat în secțiunea de transparență decizională proiectul ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, care reglementează aspectele procedurale pentru accesarea serviciilor de management al resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI”, precum și modificarea și completarea unor acte normative din acest domeniu.

Obiectivul proiectului

Principalul obiectiv al acestui act normativ este stabilirea procedurilor necesare pentru accesarea serviciilor din domeniul managementului resurselor umane, care implică și modificări corelative în actele normative interne. Proiectul include intervenții care adaptează cadrul normativ la soluțiile legislative din Legea nr. 360/2002 privind statutul polițistului, după modificările aduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 82/2024.

Aspecte procedurale

Proiectul stabilește norme de referință pentru accesarea serviciilor prin platforma „Hub de servicii la nivelul MAI”, inclusiv:

  • Domeniul de aplicare și funcționalitățile platformei.
  • Modalitățile de accesare a serviciilor pentru utilizatori validați.
  • Proceduri speciale în situații neprevăzute.

Modificări la acte normative interne

Modificările vizează O.M.A.I. nr. 140/2016, incluzând măsuri precum:

  • Documentarea activităților de concurs cu procese-verbale clare.
  • Acces electronic la dosarele candidaților și publicarea rezultatelor online.
  • Introducerea depunerii electronice a dosarelor și asigurarea identificării unice pentru candidați.
  • Clarificări terminologice în evaluarea rezultatelor și stabilirea criteriilor pentru gradele profesionale.

Propuneri și amendamente

Sindicatul a formulat mai multe propuneri pentru transparentizarea procesului de mutare a personalului, printre care:

  • Publicarea posturilor vacante pe site-ul oficial.
  • Estabilirea unui sistem de mutare trimestrial, cu excepții bine definite pentru anumite circumstanțe.

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne s-au angajat să analizeze aceste sugestii după șase luni de la implementarea modificărilor, pentru a evalua necesitatea introducerii amendamentelor în actul normativ.

Apel la colaborare

Sindicatul îndeamnă toți polițiștii să raporteze neregulile privind drepturile lor prin contactarea reprezentanților sindicatului sau accesând site-ul oficial www.sindicatulpolitistilor.ro.

Aceste modificări au un impact major asupra carierei polițiștilor și sunt esențiale pentru o mai bună gestionare a resurselor umane în cadrul MAI. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

CSM desemnează procurorii pentru interviul prim-adjunctului PICCJ

Publicat

pe

De

Procurorii pentru interviul prim-adjunctului PICCJ au fost dezvăluiți de publicația Lumea Justiției. Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), condusă de vicepreședinta Consiliului, Emilia Ion, a desemnat, joi, 31 octombrie 2024, procurorii care vor face parte din comisia de interviu organizată în cadrul procedurii de selecție a prim-adjunctului Parchetului General. Această procedură are un singur candidat: Ionuț-Ciprian Spiridon de la DIICOT Craiova, care ocupă în prezent, cu delegare, funcția de prim-adjunct al PICCJ.

Cei doi procurori desemnați în comisia de interviu sunt: Isaia-Daniel Ciumarnean, șeful Parchetului Curții de Apel Cluj, și Elena Angelica Moldovan, șefa Parchetului Curții de Apel Alba.

Iată minuta hotărârii Secției pentru procurori a CSM:

„Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât desemnarea domnului CIUMARNEAN ISAIA-DANIEL, procuror general la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Cluj, și a doamnei MOLDOVAN ELENA ANGELICA, procuror general la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, în comisia de interviu organizată în cadrul procedurii de selecție a procurorilor în vederea formularii către Președintele României a propunerilor de numire pentru ocuparea funcției de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. (unanimitate)”

Această desemnare marchează un pas important în procesul de selecție a conducerii Parchetului General și reflectă angajamentul CSM de a asigura transparența și integritatea în numirile din sistemul judiciar. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

Oligopolul farmaceutic și nepotismul: Mizele ascunse în afacerea Ciolacu

Contextul politic și afacerea familială Omisiunile lui Ciolacu 4/Partea I Recent intr-o emisiune televizata candidatul la campania prezidentiala, premierul Marcel...

Exclusiv8 ore ago

Demersul de modificare a Legii 223/2015 ajunge în etapa finală

Demersul de modificare a Legii 223/2015 se apropie cu pași repezi de final, dezvăluie Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul....

Exclusiv8 ore ago

Aroganța lui Dan Halchin și gesturile de forță în Sistemul Penitenciar

Aroganța directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin, îi poate costa funcția. Acesta a început să amenințe...

Exclusiv2 zile ago

Adevăruri nespuse: Strategiile grupării de criminalitate economico-financiară organizata

Ultima zi de mandat a lui Andrei Volosevici Așa cum ziarul de investigații Incisiv de Prahova a promis, ultima zi...

Exclusiv2 zile ago

FSANP solicită măsuri urgente împotriva corupției în Administrația Națională a Penitenciarelor

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) cere ministrului Justiției, Alina Gorghiu, să intervină pentru a stopa corupția și...

Exclusiv2 zile ago

Modificări importante pentru polițiști, anunțate în sedința Comisiei de Dialog Social

La sediul Ministerului Afacerilor Interne, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social, care a abordat modificarea și completarea unor...

Exclusiv3 zile ago

Povestea intunecată a legăturilor dintre Eduard Mirițescu, Volosevici și jurnalismul de santaj

Chestorul Eduard Mirițescu: Ascensiunea unei mafii din interiorul Poliției Române Chestorul Eduard Mirițescu este un adevarat Florian Coldea al SRI-ului...

Exclusiv3 zile ago

Emil Păscuț despre riscurile interpretării greșite a permanenței la domiciliu pentru polițiști

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul abordează o problemă controversială legată de interpretarea legală a muncii suplimentare pentru polițiști, în...

Exclusiv4 zile ago

Inculpații Stavri și Belu așteaptă decizia de azi: vor fi arestați pentru 29 de zile?

Jurnalismul sub umbra corupției: Cazul Cătălin Stavri Cătălin Stavri: Luptător împotriva Corupției sau pseudo-jurnalist compromis, spagar si santajist? Cătălin Stavri,...

Exclusiv4 zile ago

AUDIO/Bomba de pe coliva în anchetele din curs/Revelații de corupție/Reeditarea mafiei lui „Portocala”/Noi detalii despre actuala mafie a procurorului ”Portocală”

Revelații de corupție: fostii directori ai CSM Ploiești și mărturii despre ‘Mafia’ Volosevici si a pseudo-jurnalistului narcoman, santajist si spagar...

Exclusiv4 zile ago

Pensii pentru Polițiști: Diferențe mari între sumele minime și maximale

Un polițist trăiește, în medie, 70 de ani. Cea mai mică pensie netă pentru un astfel de cadru este de...

Exclusiv4 zile ago

Proiectul de actualizare a pensiilor militare aprobate în Camera Deputaților, acum in drum spre Senat

Ieri, raportul comisiilor juridice, de buget și apărare ale Camerei Deputaților a fost aprobat și transmis Senatului pentru proiectul de...

Exclusiv5 zile ago

Senzațional: Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul deranjat de justiție, și legăturile sale cu Andrada Ioana Volosevici

Filajul păcatului: Cătălin Stavri și extragerile ilegale de fonduri – spalarea de bani După publicarea articolului nostru „Închisoarea este mai...

Exclusiv5 zile ago

Închisoarea este mai aproape: Pseudo-jurnalistul șpăgar și șantajist Cătălin Stavri, alături de interlopul Belu Claudiu, se confruntă cu noi dosare penale

Investigații revelatoare                                     ...

Exclusiv5 zile ago

Războiul Ciolacu – magistrați: Impactul OUG 62/2024 asupra dreptului la spor de anticorupție

În războiul Ciolacu-magistrați, primele victime cad polițiștii și cadrele militare! ICCJ dă o soluție de interpretare care face ca dreptul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv