Connect with us

Anchete

Ministerul Justiției și ANP joacă ping pong cu drepturile angajaților, fiecare dintre cele două instituții arătând cu degetul – SOLICITARE PUBLICĂ

Publicat

pe

SINDICATUL EQUITAS din Penitenciarul de Femei Ploiești Targsorul Nou
Organizație reprezentantiva la nivelul penitenciarului Targsor.
SOLICITARE PUBLICĂ
Către Ministrul Justiției,
Domnul Cătălin Marian PREDOIU
Stimate domnule ministru,
Vă solicităm sa emiteți OMJ, în conformitate cu legislația aplicabila, prin care polițiștii de penitenciare pot beneficia, la cerere, de zile libere pentru supravegherea copiilor în cazul efectuării cursurilor în sistem ON-LINE. În cazul în care angajatorul nu aproba cererea, părintele are dreptul la o majorare salariala suplimentară în cuantum de 75 % din salariu de baza/ salariu de funcție/ solda funcție corespunzătoare unei zile lucrătoare.
La acest moment polițiștii de penitenciare, sunt „vaduviti” de acest drept, înregistrându-se restanțe salariale încă din luna septembrie 2021.
Ministerul Justiției și ANP joacă ping pong cu drepturile angajaților, fiecare dintre cele două instituții arătând cu degetul.
Legislația aplicabila:
ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 110 din 2 octombrie 2021
privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-COV-2.
ART. 7
(1) Angajaţii sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională şi
personalul din unităţile sanitare publice beneficiază de zilele libere prevăzute la art. 1, la
cerere, numai cu aprobarea angajatorului.
(2) Face excepţie de la prevederile alin. (1) părintele care se află în una dintre situaţiile
prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, care poate opta fie pentru acordarea de zile libere potrivit art. 1, fie pentru
acordarea majorării drepturilor salariale cuvenite potrivit alin. (4), fără ca aceste drepturi să
poată fi cumulate pentru aceeaşi perioadă.
(3) Drepturile băneşti aferente zilelor libere acordate în condiţiile art. 1 personalului
prevăzut la alin. (1) şi (2) se calculează şi se plătesc astfel:
a) conform prevederilor legale specifice ce reglementează acordarea
învoirilor/permisiilor/zilelor libere plătite, pentru angajaţii sistemului naţional de apărare,
ordine publică şi securitate naţională şi se suportă din bugetul de stat, prin bugetele
ministerelor şi instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
b) conform prevederilor art. 3 alin. (1), pentru personalul din unităţile sanitare publice.
(4) În situaţia în care angajatorul nu aprobă cererea de acordare a zilelor libere,
părintele are dreptul la o majorare acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite, în
cuantum de 75% din salariul de bază/salariul de funcţie/solda de funcţie corespunzătoare
unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câştigul salarial
mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, corespunzător
numărului de zile lucrătoare din perioada prevăzută la art. 1 alin. (2), cu condiţia
respectării de către celălalt părinte a prevederilor art. 1 alin. (3) lit. b) şi c).
(5) În cazul în care ambii părinţi îşi desfăşoară activitatea în unul dintre domeniile
prevăzute la alin. (1), doar unul dintre aceştia are dreptul la acordarea de zile libere, cu
aprobarea angajatorului sau, în cazul în care angajatorul nu a aprobat cererea de
acordare de zile libere, la majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite.
(6) Majorarea prevăzută la alin. (4) se acordă pe baza cererii părintelui şi a
documentelor prevăzute la art. 5 alin. (3) şi (4). Cererea şi declaraţia se depun la angajator
în luna curentă pentru luna anterioară.
(7) Pentru personalul prevăzut la alin. (1) şi (2), majorarea prevăzută la alin. (4) se
acordă obligatoriu odată cu drepturile salariale şi se suportă din bugetele din care se
suportă drepturile salariale de bază.
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), pentru personalul din unităţile sanitare
publice, majorarea prevăzută la alin. (4) se suportă prin transferuri din bugetul.
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, de la titlul VI – Transferuri între unităţi ale
administraţiei publice.
(9) Pentru personalul instituţiilor definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct.
39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările
ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile
finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, majorarea
prevăzută la alin. (4) nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din
Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu
modificările şi completările ulterioare.
(10) Majorarea prevăzută la alin. (4) nu se cuprinde în baza de calcul prevăzută la art.
28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi
completările ulterioare.
(11) Majorarea prevăzută la alin. (4) reprezintă venit care se supune calculării, virării şi
declarării impozitului şi contribuţiilor sociale obligatorii, în conformitate cu prevederile Legii
nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(12) Instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională au obligaţia de
a emite norme specifice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la alin. (4),
care se aprobă prin ordin al ordonatorului principal de credite. În situaţia unităţilor sanitare,
normele specifice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la alin. (4) se aprobă
prin ordin al ministrului sănătăţii, cu excepţia unităţilor sanitare din reţeaua ministerelor şi
instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
Cu deosebită consideraţie,
Președinte Sindicat EQUITAS
Adrian Grigoroiu

Anchete

Țelul autentic al luptei sindicale vs. oportunismul: Un echilibru periculos

Publicat

pe

De

În esență, lupta sindicală are ca „adevărat țel” restabilirea echilibrului de putere inegal dintre angajat și angajator, apărarea necondiționată a drepturilor și intereselor angajatului, chiar și prin conflict direct cu angajatorul.

Alin Sebastian Rusu, Președinte SPRD-SPF Suceava, atrage atenția asupra unui model oportunist de sindicalism care se îndepărtează de acest țel fundamental.

Cum se îndepărtează sindicalismul oportunist de țelul autentic?

Modelul oportunist inversează prioritățile, punând pe primul plan supraviețuirea organizației sindicale și o relație de coabitare pașnică cu angajatorul, în detrimentul intereselor membrilor.

Strategii ale sindicalismului oportunist:

  • Evitarea conflictului: Conflictul, necesar pentru apărarea drepturilor, este văzut ca o amenințare la adresa statutului liderului sindical. Drepturile membrilor sunt sacrificate pentru a menține o relație confortabilă cu puterea.
  • Prioritizarea relației cu angajatorul: Puterea liderului sindical nu mai derivă din susținerea membrilor, ci din recunoașterea angajatorului ca „partener de dialog”. Evitarea supărării angajatorului devine mai importantă decât reprezentarea fermă a angajaților.
  • Capitalizarea victoriilor mici: Rezultate minore, obținute prin compromisuri mari, sunt prezentate ca realizări excepționale, creând o imagine falsă de eficiență, în timp ce problemele grave sunt ignorate.

„Sindicatul sistemului”: O parte a establishment-ului pe care ar trebui să-l conteste

Acest model de sindicalism devine parte a establishment-ului pe care ar trebui să-l conteste, pierzând din vedere misiunea de bază de a apăra drepturile și interesele angajaților. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

„Degradarea statului de drept”: Guvernul nu mai respectă hotărârile judecătorești definitive, acuză fostul judecător Andi Malaliu

Publicat

pe

De

Într-o declarație alarmantă, fostul judecător Andi Malaliu de la Tribunalul București denunță „degradarea statului de drept” din România, acuzând Guvernul că nu mai respectă hotărârile judecătorești definitive, în special în ceea ce privește plata restantelor salariale pentru bugetari. Acuzațiile sunt formulate în contextul deciziei Guvernului de a amâna plata acestor restanțe, deși au fost acordate prin hotărâri judecătorești definitive.

„Cu Guvernul Bolojan a dispărut orice aparență de stat de drept”

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, citată de publicația Lumea Justiției, Andi Malaliu afirmă: „Cu Guvernul Bolojan a dispărut orice aparență de stat de drept.” Fostul judecător susține că, deși guvernele anterioare eșalonau plata drepturilor salariale restante, nimeni nu și-a permis să nu aloce fonduri pentru plata sumelor restante și să nu le plătească, tocmai pentru că o hotărâre judecătorească definitivă, chiar nefavorabilă statului, trebuie respectată.

„Nu veți primi NIMIC”: Bugetarii cu hotărâri judecătorești definitive, lăsați fără drepturi?

Malaliu avertizează că bugetarii (profesori, militari etc.) care au hotărâri judecătorești definitive și speră să primească măcar o tranșă din restanțe, nu vor primi nimic anul acesta, banii urmând să fie dați, „dacă se vor da”, undeva în 2026.

Pasivitatea instituțiilor: „Avocatul Poporului e tot mai pasiv”

Fostul judecător critică și pasivitatea instituțiilor statului, susținând că „Guvernul știe că-și poate permite să încalce liniștit hotărârile judecătorești, deoarece nu prea are cine să atace la CCR respectiva ordonanță.” Malaliu menționează că teoretic, Avocatul Poporului ar putea ataca ordonanța la Curtea Constituțională, dar acesta este „tot mai pasiv într-o democrație tot mai hibridă și tot mai puțină.” (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

Suspans în magistratură: Un judecător a fost suspendat de CSM – Motivele rămân necunoscute

Publicat

pe

De

Măsura a fost luată joi, dar identitatea magistratului și cauzele suspendării sunt învăluite în mister. Speculații privind motive medicale.

CSM decide suspendarea, dar păstrează tăcerea asupra identității

O judecătoare a fost suspendată din funcție joi, 2 octombrie 2025, printr-o decizie a Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), dezvăluie publicația Lumea Justiției. Cu toate acestea, CSM nu a făcut public numele judecătoarei, alimentând speculațiile cu privire la motivele din spatele acestei măsuri neașteptate.

Motive medicale, cea mai plauzibilă explicație?

Absența informațiilor oficiale cu privire la identitatea judecătoarei și natura suspendării ridică semne de întrebare. Publicația Lumea Justiției speculează că ar putea fi vorba despre o suspendare pe motive medicale. În astfel de cazuri, CSM nu poate dezvălui numele magistratului, întrucât ar încălca reglementările privind protecția datelor cu caracter personal.

Excludem alte scenarii: Arestări sau sancțiuni disciplinare

Având în vedere că în ultimele zile nu a fost arestat niciun judecător și nici nu au fost pronunțate sancțiuni disciplinare care să implice suspendarea din funcție, ipoteza unei suspendări pe motive medicale pare cea mai probabilă. Rămâne de văzut dacă CSM va oferi clarificări suplimentare în viitorul apropiat. Până atunci, misterul planează asupra acestui caz delicat din interiorul sistemului judiciar. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv10 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusivo zi ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusivo zi ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusivo zi ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv