Connect with us

Actualitate

Participarea premierului Nicolae-Ionel Ciucă la Forumul economic organizat de AmCham România

Publicat

pe

Alocuțiune susținută de prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă la Forumul economic organizat de AmCham 

Nicolae-Ionel Ciucă: Stimate domnule Ionuț Simion, președinte al AmCham România,

Stimate domnule David Muniz, însărcinat cu afaceri al ambasadei SUA,

Stimați invitați,

Doamnelor și domnilor,

Aș dori, încă de la început, să transmit recunoștință pentru întărirea prezenței americane pe Flancul Estic. E un gest care arată în plus coeziunea și unitatea în interiorul Alianței Nord-Atlantice și decizia de a întreprinde ce este necesar pentru ca toate țările aliate să se simtă apărate și protejate de orice situație conflictuală.

Salut inițiativa Camerei de Comerț Americane în România de a organiza acest Forum de afaceri, demers ce vine în întâmpinarea dialogului deschis de Guvernul României cu reprezentanții mediului de business.

Asumarea principiilor transparenței, stabilității și predictibilității legislative, precum și a consultărilor active sunt factori determinanți pentru consolidarea încrederii investitorilor în economia României.

Mesajul pe care doresc să îl transmit în cadrul acestui Forum de afaceri este: ”Investim împreună, construim împreună!”

Dimensiunile economice și de securitate ale Parteneriatului Strategic între România și Statele Unite ale Americii reprezintă un fundament solid pentru a face față provocărilor actuale. Alături, umăr la umăr, putem întări Flancul Estic al Uniunii Europene și Organizației Nord-Atlantice și vom descuraja amenințările într-o postură de apărare consolidată.

În ultimii ani, România a înregistrat progrese economice remarcabile, iar reziliența în perioada pandemiei a reprezentat o provocare pentru noi toți.

Ca prioritate imediată, soluțiile Guvernului de răspuns la criza energetică au în vedere atât protejarea cetățenilor, cât și asigurarea condițiilor necesare sectoarelor economice să-și desfășoare activitatea în condiții de eficiență și competitivitate. Evaluăm permanent efectele implementării acestor măsuri și avem în vedere, în perspectiva datei de 1 aprilie, noi soluții legislative adaptate situației provocate de criza energetică.

Guvernul este în continuare angajat în accelerarea reformelor structurale și investirea eficientă a fondurilor naționale și europene. România este o destinație sigură de business, competitivă și orientată spre modernizare și dezvoltare!

Doamnelor și domnilor,

Stimați invitați,

Prin bugetul pentru acest an am alocat cele mai consistente fonduri naționale destinate până acum investițiilor  – 88 miliarde de lei.

Acestora, se adaugă, pentru următorii ani, alte 80 de miliarde de euro, de care România va beneficia prin Cadrul Financiar Multianual și prin Planul Național de Redresare și Reziliență, o oportunitate unică de a recupera decalajele majore în domenii strategice.

Fie că vorbim despre digitalizare și energie, sănătate și infrastructură, educație și mediu, avem perspectiva unei dezvoltări sustenabile, axată pe modernizarea țării și creșterea calității vieții oamenilor.

Avem nevoie să lucrăm împreună, mediul privat și administrație, doi piloni importanți pentru asigurarea succesului acestui plan ambițios.

Implementarea proiectelor de investiții va fi însoțită de reformele asumate prin PNRR: reforma fiscală, a companiilor de stat, reformele din domeniile educație, sănătate și pensii, politica de decarbonizare și susținerea dezvoltării energiei din surse regenerabile. Suntem preocupați de finalizarea la timp a procedurilor de achiziții publice pentru marile investiții, având în vedere calendarul foarte strâns al implementării acestui Plan.

Doamnelor și domnilor,

Accelerarea procesului de transformare digitală a economiei și societății românești în ansamblu reprezintă un pilon important în PNRR, dar și un element fundamental în vederea implementării noului model de dezvoltare a României și realizării convergenței cu statele europene avansate.

Guvernul va încuraja deschiderea operării serviciilor IT&C din sectorul public către sectorul privat, prin organizarea de parteneriate public-private, transfer de tehnologie și know-how către și dinspre firmele competente și competitive,  reutilizarea componentelor și promovarea tehnologiilor open-source.

Crearea cadrului necesar pentru tranziția la economia și societatea digitale, prin inovații și tehnologii relevante și competitive contribuie la obiectivul Guvernului de a implementa o nouă paradigmă fundamentată pe o dezvoltare sustenabilă socială și economică.

Voi face referire la cele mai importante proiecte în domeniul digitalizării, a căror perspectivă de finanțare este foarte bine conturată.

Implementarea Cloud-ului Guvernamental, un proiect major adaptat cerințelor utilizatorilor finali, firme și cetățeni, pentru care există alocare în PNRR de aproximativ 375 milioane de euro.

Cartea de identitate electronică și semnătura digitală calificată, proiecte ce vor contribui la simplificarea relației cetățenilor cu statul și la creșterea calității şi accesibilității serviciilor publice.

Realizarea sistemului de e-Health și telemedicină, digitalizarea sistemului judiciar, implementarea unui sistem informatic integrat în domeniul mediului, implementarea proceselor de digitalizare în domeniul muncii și protecției sociale, al administrației publice, sunt de asemenea, proiecte care vor îmbunătăți radical serviciile publice oferite cetățenilor și mediului economic.

Oportunitatea investițiilor în domeniul digitalizării este armonios completată de perspectivele ce pot fi valorificate în sectoare industriale sustenabile precum industria auto, a echipamentelor electrice și subansamblelor, industria microelectronică, a semiconductorilor și componentelor microelectronice pentru tehnologii avansate.

Prin Ministerul Economiei, vor fi lansate proiecte cu o schemă de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență de 500 de milioane de euro pentru industria microelectronică.

România este bine poziționată pentru a deveni un contribuitor efectiv în acest program ambițios, având în vedere tradiția în domeniu, continuată în mai multe centre de excelență, precum și faptul că sunt găzduite deja investiții industriale semnificative, de mare interes european, precum industria automobilului.

Sectorul energetic, cu accent asupra energiei produse din surse regenerabile cu emisii scăzute de carbon, retehnologizarea şi modernizarea reţelelor de energie şi investiţii în capacităţile de stocare a energiei reprezintă, de asemenea, o oportunitate importantă.

Sursele curate de energie reprezintă viitorul, dar și garanția ridicării gradului de independență energetică. Investițiile programate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și Fondul de Modernizare sunt în măsură să transforme radical infrastructura energetică a României, precum și mixul energetic, oferind oportunități de finanțare de peste 16 miliarde de euro, până în 2030.

Provocările majore privind reducerea efectelor generate de schimbările climatice au nevoie de un set de soluții adecvate, iar în contextul Pachetului legislativ Fit For 55 prioritățile economice se îndreaptă către crearea infrastructurii necesare pentru dezvoltarea capacităților de energie verde, atragerea de investiții strategice și crearea de ecosisteme industriale inovative.

Sprijinirea inovării industriale, prin canalizarea finanțării cercetării-dezvoltării-inovării prin intermediul unor clustere de excelență, pe termen lung, este, de asemenea, o pârghie esențială pentru a asigura creșterea competitivității economice.

Aceste direcții sunt incluse în viziunea Guvernului de modernizare a industriei românești, prin integrarea digitalizării, a inovării tehnologice și sociale, a eco-inovării și economiei circulare.

Stimați invitați,

România este ferm angrenată în procesul de dezvoltare a infrastructurii de transport, ca o condiție sustenabilă pentru asigurarea creșterii economice, crearea de noi locuri de muncă, îmbunătățirea mobilității în contextul unei piețe în continuă dinamică de creștere și competitivitate.

Pentru România, dezvoltarea infrastructurii de transport reprezintă un obiectiv strategic pe termen mediu și lung, în toate sectoarele: transport rutier, transport feroviar, transport naval și transport aerian.

Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030,  reflectă concentrarea eforturilor politice, instituționale și financiare ale României pe un set clar de priorități, astfel încât să conducă la crearea unei rețele naționale de transport, care să reprezinte coloana vertebrală de dezvoltare a României.

Din perspectiva politicilor europene și naționale, Programul are ca obiectiv recuperarea deficitului de infrastructură de bază la nivel național pe toate domeniile de transport, dar mai ales în sectorul de transport rutier.

Onorată audiență,

Așa cum am subliniat la începutul intervenției mele, Guvernul înțelege importanța stabilității și predictibilității legislative, a transparenței și a dialogului.

Consultările avute cu reprezentanții mediului de afaceri au relevat așteptările investitorilor și soluțiile prin care Executivul poate stimula proiectele de investiții. Politicile fiscale avantajoase, acordarea ajutoarelor de stat sau a facilităților fiscale, forța de muncă de înaltă calificare reprezintă elemente care, împreună cu oportunitățile prezentate anterior, fac din România o destinație preferată de investitori.

Deschiderea negocierilor de aderare la Organizația de Cooperare și Dezvoltare Economică, ce reunește cele mai puternice state economice din lume, este o garanție în plus, menită să consolideze încrederea mediului de afaceri în economia României.

Doamnelor și domnilor,

Evaluările Consiliului  Investitorilor Străini arată că  că încurajarea investițiilor poate crește potențialul de dezvoltare economică a României de 4,5 ori până în anul 2040. Pentru România, investitorii americani reprezintă un reper strategic. Noi contăm pe dorința companiilor dumneavoastră de a fi parte din succesul pe care România îl poate cunoaște prin ancorarea sa durabilă în comunitatea democrațiilor consolidate.

Mesajul cu care aș dori să încheie intervenția mea este: Aveți încredere în România, în oportunitățile și avantajele competitive pe care economia noastră le oferă! Veniți să dezvoltăm împreună proiecte de viitor în digitalizare, energie curată și mediu, infrastructură, tehnologii avansate!

Vă mulțumesc pentru oportunitatea de a participa la acest Forum de afaceri și doresc mult succes dezbaterilor!

Declaraţii ale premierului Nicolae-Ionel Ciucă după participarea la Forumul economic organizat de AmCham România

Nicolae-Ionel Ciucă: Am participat la o activitate organizată de Camera de Comerț Americană în România (AmCham România). A fost un prilej foarte bun, prin care am putut să aflăm care sunt intenţiile oamenilor de afaceri, membri ai acestei organizaţii, şi, desigur, a fost o oportunitate foarte bună pentru noi să transmitem care sunt viziunea şi liniile de efort la nivel guvernamental pentru a putea obţine beneficiile maxime pentru cetăţenii români în tot ceea ce reprezintă consolidarea parteneriatului strategic cu Statele Unite şi, de asemenea, să putem stabili liniile prin care noi putem să întărim încrederea investitorilor americani în mediul de afaceri din România.

Am folosit, de asemenea, acest prilej pentru a mulţumi încă o dată pentru decizia părţii americane de a trimite o mie de militari pentru consolidarea măsurilor de apărare şi descurajare pe flancul estic. Am făcut acest lucru pentru că am considerat că, în actualul context, partea aceasta de măsuri asiguratorii, care sunt rezultatul parteneriatului strategic cu Statele Unite ale Americii, cu statutul de membru al Alianței Nord-Atlantice și al Uniunii Europene, se completează foarte bine cu măsurile economice și cu investițiile pe care oamenii de afaceri americani vor să le facă în România. Chiar i-am rugat, la final, – pentru că am răspuns întrebărilor dumnealor -, să îmi răspundă, nu mie, ci Guvernului, la o întrebare foarte simplă: care este intenția de investiții viitoare în România? Urmează ca răspunsul la această întrebare să ajungă la guvern, după ce vor fi colectate toate răspunsurile. Vă mulțumesc.

Reporter: Ştim când vor ajunge cei 1.000 de militari americani în România?

Nicolae-Ionel Ciucă: Sunt elemente tehnice, pe care comandanții militari le vor aplica prin planurile de operaționalizare.

Reporter: Cam în câte zile vin?

Nicolae-Ionel Ciucă: Nu știu să vă spun.

Reporter: Aţi discutat şi despre facturile la energie? Cum vedeţi faptul că sunt compensaţii doar de 15 lei, aceasta ar fi media, a anunţat chiar unul dintre marii furnizori?

Nicolae-Ionel Ciucă: Am discutat acest subiect, a fost un subiect ridicat și la întâlnirea de astăzi. Am stabilit cu dumnealor că, la nivelul Guvernului, în urma deciziilor care au fost luate, ultima fiind cea din 15 ianuarie, prin care să asigurăm măsurile compensatorii pentru lunile februarie și martie, să lucrăm împreună, ceea ce am și făcut, întrunindu-ne pentru prima dată în Comitetul interministerial, pentru a căuta soluții împreună cu dumnealor și cu consumatorii. Le-am spus foarte clar că în centrul preocupărilor Guvernului sunt cetățeanul și menținerea deschisă a activităților economice. Avem nevoie să ne păstrăm locurile de muncă, avem nevoie să funcționeze toate întreprinderile mici și mijlocii și chiar întreprinderile mari. Pentru toate acestea, avem nevoie de o soluție care să fie înțeleasă și asumată, atât de Guvern, cât și de către furnizori, distribuitori, producători și, desigur, mediul de afaceri.

Reporter: Vom vedea piaţa reglementată de la 1 aprilie? Pentru că, totuşi, au existat neînţelegeri în coaliţie, totuşi PNL este de acord cu această măsură.

Nicolae-Ionel Ciucă: Nu vă pot răspunde la această întrebare, pentru că, v-am spus, ne-am întâlnit săptămâna trecută, săptămâna aceasta colectăm datele de la toţi participanţii la Comitetul interministerial. Săptămâna viitoare urmează ca, pe baza analizei datelor colectate, să avem o nouă întâlnire. Ar fi prematur să furnizez…

Reporter: TVA-ul rămâne redus la 5% pentru energie de la data de 1 aprilie?

Nicolae-Ionel Ciucă: Este, de asemenea, neîncheiată decizia. Vă mulţumesc!

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv17 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv