Connect with us

Administratie

Ministerul Apărării Naționale va continua și va încerca urgentarea programelor de înzestrare

Publicat

pe

În ciuda întârzierilor provocate de afectarea lanțului de distribuție a materiilor prime și a contestațiilor privind licitațiile, în 2022, Ministerul Apărării Naționale va continua și va încerca urgentarea programelor de înzestrare. Deteriorarea stării de securitate la nivel internațional și, mai ales, în vecinătatea țării noastre, obligă statul român să găsească soluții rapide și eficiente de modernizare a dotărilor categoriilor de forțe armate, în conformitate cu nevoile de apărare pe termen scurt și mediu, în concordanță cu deciziile Parlamentului României, cu implementarea structurii de forțe Armata României 2040, rezultată din Analiza Strategică a Apărării 2020, și cu efortul bugetar suportabil de economia națională. Astfel, anul acesta, ar trebui să devină vizibile efectele contractelor care privesc realizarea Capabilităţii Operaţionale Aeriene de Tranziţie (avioane F-16, în configurație M6.5.2), achiziţia transportoarelor Piranha V și înzestrarea cu sistemele UAS tactic-operative clasa II. De asemenea, se dorește deblocarea programului de înzestrare cu corvete multifuncționale și modernizarea fregatelor de tip T22R.

Concretizarea proiectelor menționate anterior va permite creşterea capacităţii operaţionale a unor structuri ale Armatei României şi îndeplinirea misiunilor ce-i revin în conformitate cu planurile la nivel aliat şi naţional, ceea ce impune pregătirea şi dotarea adecvată a forţelor participante, în conformitate cu cerinţele misiunii şi standardele NATO, într-un timp foarte scurt şi cu toată responsabilitatea instituţiilor implicate.

Sistemul de prioritizare a investiţiilor utilizat la nivelul MApN este destinat realizării şi dezvoltării capacităților necesare Armatei României, în vederea îndeplinirii misiunilor  încredințate şi angajamentelor asumate în context aliat.

Trebuie precizat că un accent deosebit este acordat elaborării şi implementării planurilor de acţiune subsecvente şi identificarea soluţiilor de cooptare a industriei româneşti în implementarea planului multianual de înzestrare şi retehnologizare a acesteia, pentru asigurarea unei rezilienţe militare industriale pragmatice.

La 22 decembrie, Ministerul Apărării Naţionale a anunţat că a primit aprobarea prealabilă pentru iniţierea procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie pentru pachetul de 32 de avioane F-16 în configuraţie M6.5.2 şi suport logistic de la Guvernul Norvegiei şi a bunurilor şi serviciilor pentru modernizare de la Guvernul Statelor Unite ale Americii, necesare realizării Capabilităţii Operaţionale Aeriene de Tranziţie.

Cinci zile mai târziu, la TVR, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, general-locotenent Viorel Pană, a declarat că România va semna contractul pentru cele 32 de avioane în primăvara aceasta, primele trei aparate urmând să ajungă la sfârșitul anului în curs.

Dacă totul se va defășura conform planificărilor, la sfârșitul lui 2023, Forțele Aeriene române ar urma să aibă în componență o a doua escadrilă de F-16.

Prin Concepția de realizare graduală a Capabilității de apărare aeriană în cadrul programului Avion multirol al Forțelor Aeriene, aprobată prin Hotărâre a CSAȚ, este prevăzută realizarea graduală a Capabilității Operaționale Aeriene de Tranziție, prin continuarea dotării cu avioane F-16 transferate din excedentul altor state si constituirea unei capabilități formate din minimum trei escadrile a câte 16 avioane F-16 fiecare, necesare apărării spațiului aerian pe timp de pace, criză și război, precum și asigurării contribuției naționale la apărarea colectivă.

 

MApN a solicitat aprobarea prealabilă a Parlamentului României pentru demararea procedurilor de achiziție a acestor aeronave operate până în prezent de Forțele Aeriene Regale norvegiene, având în vedere compatibilitățile tehnice cu aeronavele din prima escadrilă (Escadrila 53 Vânătoare), precum și avantajele economice ale pachetului propus de Norvegia, configurație superioară față de cele aflate în dotarea Forțelor Aeriene române și posibilitatea modernizării aparatelor de zbor în România.

Potrivit sursei citate, avioanele vor fi transferate în deplină stare operaţională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziţie de minimum zece ani, către avioanele de generaţia a V-a. Astfel, achiziţia avioanelor de la Guvernul Norvegiei reprezintă în fapt un transfer de capabilitate între două ţări NATO aliate.

Fondurile estimate pentru achiziţie sunt de circa 454 de milioane de euro, fără TVA, care includ atât pachetul propus de Guvernul Norvegiei, cât şi bunurile şi serviciile pentru modernizarea aeronavelor care vor fi achiziţionate de la Guvernul Statelor Unite ale Americii.

Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale din domeniul aeronautic în executarea lucrărilor de mentenanţă şi modernizarea avioanelor F-16, prin operatorul economic Aerostar SA, desemnat centru de mentenanţă de Guvernul României pentru aeronavele F-16.

Avându-se în vedere complexitatea programului care presupune implicarea a trei părţi şi modernizarea în ţară a celor 32 de avioane, după finalizarea modernizării primei escadrile, resursele financiare necesare vor fi stabilite
cu exactitate după iniţierea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie şi începerea discuţiilor cu reprezentanţii Guvernului Norvegiei şi Guvernului Statelor Unite ale Americii
, precizează MApN.

În acest context, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene a anunțat că este foarte probabil ca, peste trei ani, MiG-21 Lancer să fie scos din serviciul de luptă. Inițierea procesului de scoatere din uz a vechilor aeronave este preconizată pentru anul în curs, obiectivul urmărit fiind ca, după 2024, misiunile de poliție aeriană să se facă doar cu F-16.

În condiții ideale, după acest termen, aeronavele MiG-21 care vor mai avea resursă sustenabilă de zbor vor fi folosite doar pentru antrenament.

În ceea ce privește avioanele F-16, din Norvegia, acestea vor putea fi folosite cel puțin zece ani, însă, în funcție de necesități, resursa va putea fi prelungită. Pentru Forțele Aeriene, cea mai mare provocare o va reprezenta pregătirea rapidă, în doar doi-trei ani, a piloților, a inginerilor și a tehnicienilor care vor deservi cele 32 de aeronave.

Cei mai mulți vor fi pregătiți în țară, însă România va apela cu siguranță și la ajutorul aliaților, a afirmat generalul-locotenent Viorel Pană.

Avioanele vin la cheie, vor zbura din prima secundă, vor trebui adaptate la standardele românești. Vorbim despre aplicarea schemei de vopsire națională a F-16 românesc și despre sistemele de comunicații securizate, despre sistemele de recunoaștere amic-inamic, toate acestea fiind caracteristice fiecărei națiuni, a declarat șeful
Statului Major al Forțelor Aeriene, care a ținut să precizeze că, în funcție de bugetele viitoare, Forțele Aeriene intenționează să achiziționeze avioane de generația a V-a, F-35, cât mai rapid posibil, după 2030.

Mutând atenția la altă categorie de forțe, anul acesta, ar trebui să se treacă la următoarea etapă a programului, „Transportor blindat pentru trupe 8×8”, urmând să fie semnat contractul subsecvent pentru începerea producției de Piranha V în România.

Așa cum s-a stabilit în 2017, a fost inițiat programul „Transportor blindat pentru trupe 8×8”, prin  care România s-a angajat să primească 227 de transportoare blindate pentru trupe şi derivate pe platforma Piranha V şi a suportului logistic iniţial, furnizate de de la General Dynamics European Land Systems – Mowag GmbH.

La 16 septembrie 2021, ministrul interimar al economiei, Virgil Popescu, a anunţat că nu este exclus ca Uzina Mecanică Bucureşti să fie achiziţionată de compania americană General DynamicsAm avut o întâlnire de lucru (…) cu reprezentanţii General Dynamics pentru a discuta despre etapa a II-a a contractului de achiziţie de MApN a transportoarelor Piranha, precum şi despre asocierea dintre Romarm şi General Dynamics cu privire la fabricarea acestora în România.

Armata României are nevoie de aceste transportoare şi, conform contractului de offset, acestea trebuie fabricate în România. O posibilă achiziţie a UM Bucureşti de General Dynamics nu este exclusă, dar procedura va dura ceva timp şi până atunci trebuie să ne organizăm pentru fabricarea în România a transportoarelor, aşa cum a fost stabilită prin contractul offset, declara ministrul economei de atunci.

Ministrul Vasile Dîncu, optimist în privința corvetelor multifuncționale

Într-un interviu pentru TVR, ministrul apărării naționale, Vasile Dîncu, referindu-se la perspectivele de înzestrare ale Armatei României, și-a exprimat optimismul legat de finalizarea, luna aceasta, a discuțiilor privind programul „Corveta multifuncțională”, un subiect extrem de important în asigurarea securității naționale, care a fost întârziat mult, în contextul actual din regiunea Mării Negre. 

 

În această lună, în ianuarie, avem o discuție despre corvete, pe care sper să o finalizăm pentru că este foarte importantă pentru noi, pentru bazele noastre navale, a declarat Vasile Dîncu, precizând că mai există în lucru aproximativ 20 de programe de înzestrare.

În anul 2019, firma franceză Naval Group a fost declarată câștigătorul programului „Corveta multifuncțională”. În baza acestuia, pentru aproximativ 1,2 miliarde de euro, Forțele Navale române ar fi trebuit să înceapă să primească patru corvete din clasa Gowind 2500.

De asemenea, contractul prevede ca Naval Group să modernizeze și  fregatele T22R Regina Maria și  Regele Ferdinand.

Însă, în ciuda contestațiilor în instanță rezolvate suspicios de greu, la fel ca în cazul multora care privesc apărarea și securitatea națională, semnarea contractului a întârziat, de asemenea, nejustificat de mult.

În decembrie 2021, citat de Agerpres, ambasadorul francez la București, doamna Laurence Auer, susținea că negocierea este în fază finală, iar cele două guverne, cel francez şi cel român, speră la o semnare cât mai rapidă a contractului.

Amintim că discuţiile sunt de ordin tehnic, care trebuie să fie finalizate, afirma diplomatul francezgarantând dorința puternică a ambelor părți de încheiere a contractului.

Cu toate acestea, în presă, au apărut informații potrivit cărora întârzierea semnării contractului este cauzată de faptul că societatea franceză, deși a câștigat licitația pe criterii fundamentate esențial pe costuri, vrea să obțină o majorare a prețului, motivând creșteri neprevăzute de cheltuieli în privința materiilor prime și a lanțului de distribuție a mărfurilor.

Licitația privind UAS tactic-operative clasa II

Pentru Armata României este fundamental ca, pentru dezvoltarea capacităţii de apărare a țării, să se introducă în înzestrare sisteme de aeronave fără pilot (Unmanned Aircraft Systems/UAS tactic-operative clasa II), cu performanţe ridicate, pentru care producţia de componente să se realizeze pe teritoriul României, iar integrarea, testarea şi mentenanţa UAS-TO pe durata ciclului de viaţă să se realizeze la operatori economici din industria naţională de apărare, care să fie în măsură, în situaţii de criză sau război, să realizeze integrarea/fabricarea de sisteme similare pentru Armata României.

Așa cum a anunțat încă de anul trecut, Ministerul Apărării Naționale intenționează să doteze categoriile de forțe armate cu șapte sisteme de aeronave fără pilot, la standarde NATO.

În acest sens, Guvernul României a emis Hotărârea nr. 912 din 19 august 2021 privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente programului de înzestrare Sistem UAS tactic-operativ clasa II, care a intrat în vigoare la 27 august, odată cu publicarea în Monitorul Oficial.

 

Anul trecut, la licitația lansată de MApN, au fost înregistrate doar două oferte, deși anterior, trei entități comerciale își manifestaseră public disponibilitatea.

Astfel, U-TacS (n.r. alianță comercială Elbit UK – Thales UK) propunea sistemele Watchkeeper X, Elbit a propus Hermes-450 și IAI (Israel Aerospace Industries), promova Tactical Heron.

Trebuie precizat faptul că sistemul Watchkeeper, aflat și în dotarea forțelor armate britanice, este dezvoltat pe o platformă Hermes-450 modificată. După ce doar IAI și Elbit s-au înscris în cursă, mai departe a mers doar cel din urmă ofertant.

În cazul în care condițiile din caietul de sarcini vor fi îndeplinite în totalitate, firma câștigătoare nu ar mai trebui să constituie o surpriză.

În războiul modern, sistemele de aeronave fără pilot au devenit un instrument folosit tot mai mult, remarcându-se actori statali și non-statali cu investiții în creștere în acest tip de capabilități. Sistemele fără pilot fac parte din toate aspectele de planificare ale NATO și vor avea o pondere tot mai mare.

Regiunea Mării Negre este un spațiu descris printr-o postură militară accentuată a Federației Ruse, care dorește să redefinească balanța de putere în regiune, fapt ce are un impact negativ, inclusiv asupra libertății de navigație.

Motiv pentru care este mai mult decât importantă consolidarea/realizarea pe teritoriul naţional a unei capacităţi de producţie, integrare, testare şi mentenanţă în domeniul militar pentru UAS-TO, în vederea asigurării securităţii aprovizionării, precum şi protecţiei informaţiilor clasificate.

Programe de investiţii 2022-2024

Dezvoltarea capabilităţilor de apărare ar trebui să se materializeze, în principal, prin intermediul următoarelor programe de înzestrare:

Programe/contracte în derulare

  • Sistem de rachete sol-aer cu bătaie mare HSAM – PATRIOT;
  • Transportor blindat pentru trupe Piranha V (TBT 8X8);
  • Sistem MLRS – HIMARS (Multiple Launch Rocket System);
  • Avion multirol al Forţelor Aeriene;
  • Sistem de instalaţii mobile de lansare rachete antinavă (SIML);
  • Platforme de transport auto, multifuncţionale pe roţi;
  • Revitalizarea și modernizarea aeronavelor IAR-99;

Programe în curs de semnare sau inițiate

  • Corveta multifuncțională;
  • Sisteme UAS tactic operativ  – clasa II;

Programe aprobate şi care urmează a fi iniţiate în perioada 2022-2025

  • Autovehicule tactice blindate tip uşor – ATBTU;
  • Sisteme C4I cu capabilităţi de integrare ISTAR;
  • Maşină de luptă a infanteriei, pe şenile – MLI;
  • Sistem de securitate şi apărare cibernetică;
  • Sisteme UAS tactice – clasa I;
  • Sistem de război electronic mobil – SREM;
  • Sistem de rachete antiaeriene cu rază foarte scurtă de acţiune, portabil – MANPAD;
  • Sistem integrat de arme SHORAD/VSHORAD;
  • Sistem de armament individual tip NATO;
  • Aparatură optică şi optoelectronică (Etapa I);
  • Echipamente CBRN;
  • Modernizarea sistemului de artilerie antiaeriană OERLIKON Model GDF 103 la standardul de sistem de artilerie antiaeriană cu capacități CRAM;
  • Continuarea dotării Forţelor Aeriene cu avioane multirol, prin achiziția a unui pachet de 32 de avioane F-16 în configurație M6.5.2. (Marius Batca).

Administratie

Falsa autospecială și lecția costisitoare: un tânăr vrea vizibilitate de polițist, se trezește cu amendă și permisul suspendat

Publicat

pe

De

Bucureștiul este scena unei noi avertizări din partea Poliției Române, care transformă un incident recent într-o „lecție” publică. Un proaspăt major, dornic probabil de o vizibilitate sporită în trafic, a ales metoda greșită: montarea ilegală de semnale luminoase și sonore specifice autospecialelor de intervenție pe propriul autoturism. Rezultatul? Amenzi usturătoare și pierderea dreptului de a conduce.

Aventura costisitoare a unui proaspăt major

Dacă dorința de a ieși în evidență sau de a impresiona este adesea o caracteristică a tinereții, în acest caz, consecințele au fost de natură legală și financiară. Un tânăr, abia intrat în rândul majorilor, a decis să își echipeze autoturismul personal cu semnale luminoase și sonore similare celor folosite de poliție. Această inițiativă, departe de a-i aduce statutul dorit, i-a adus, în schimb, o serie de bătăi de cap și un dosar consistent de sancțiuni.

Consecințe drastice: Permis suspendat, bani pierduți

Intervenția rapidă a autorităților a pus capăt „carierei” sale de șofer cu lumini intermitente. Pentru fapta sa, tânărul s-a ales cu:

  • Suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, o măsură ce îi va restrânge semnificativ libertatea de mișcare.
  • Reținerea certificatului de înmatriculare al autovehiculului, implicând costuri suplimentare și proceduri birocratice pentru recuperare.
  • amendă considerabilă de peste 4.000 de lei, o sumă care ar putea fi simțită din plin în bugetul oricărui tânăr.

Avertisment clar de la Poliția Română

Cazul a fost făcut public de Poliția Română (sursa: Poliția Română) cu un mesaj direct și ușor ironic, sugerând că, dacă cineva își dorește vizibilitate similară, „te poți înscrie la școlile de agenți de poliție în următoarele sesiuni.” Mesajul subliniază, de asemenea, că „sperăm că tânărul, proaspăt major, a învățat o lecție.”

Autoritățile reamintesc, cu această ocazie, că „montarea ilegală a sistemelor specifice autospecialelor de intervenție este strict interzisă și sancționată de lege.” Astfel de gesturi nu sunt doar o chestiune de infatuare, ci o încălcare gravă a legislației rutiere, care compromite siguranța participanților la trafic și poate crea confuzie, mai ales în situații de urgență reală. (Sava N.).

Citeste in continuare

Administratie

Lovitură pentru contrabandiști: Peste un sfert de milion de tigarete, confiscate la granița Giurgiu

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu (ITPF) au zădărnicit o tentativă majoră de contrabandă cu țigarete, interceptând nu mai puțin de 288.640 de țigarete. Marfa ilegală, estimată la peste 445.000 de lei, era transportată de cinci șoferi – patru cetățeni bulgari și un român – care încercau să o introducă pe teritoriul național fără documente legale.

Pe urmele traficanților: Un filtru eficient pe DN 5

Acțiunea, desfășurată pe parcursul mai multor ore, a avut loc pe Drumul Național 5 (DN 5), o arteră intens circulată, unde echipe ale Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu au oprit pentru control patru vehicule suspecte. Este vorba despre un autocar înmatriculat în România, trei autoturisme cu numere de înmatriculare din Germania și un microbuz bulgăresc, toate acestea fiind sub supravegherea autorităților (conform informațiilor furnizate de ITPF Giurgiu).

La volanul acestora se aflau șoferi cu vârste cuprinse între 30 și 47 de ani, care circulau pe rutele Turcia-România și Bulgaria-Germania – itinerarii frecvent utilizate pentru traficul ilegal de mărfuri. Detectarea unor nereguli a dus la o verificare amănunțită a vehiculelor.

Captură record: Peste 14.000 de pachete fără timbru

În timpul verificării detaliate a mijloacelor de transport, echipa comună de control a descoperit, ascunse în diverse genți și compartimente, un număr impresionant de pachete cu țigări, de diferite mărci. Inventarierea meticuloasă a relevat o cantitate totală de 288.640 de țigarete, echivalentul a 14.387 de pachete. S-a constatat că doar o mică parte dintre acestea prezentau timbre de acciză, majoritatea fiind destinate, cel mai probabil, pieței negre. Valoarea estimată a întregii capturi depășește suma de 445.000 de lei, o lovitură financiară semnificativă dată rețelelor de contrabandă. Întreaga cantitate de țigarete a fost confiscată și introdusă în camera de corpuri delicte a STPF Giurgiu.

Consecințe penale și lupta continuă contra ilegalităților

În urma descoperirii, pe numele celor cinci șoferi au fost întocmite dosare penale sub acuzația de deținere în afara antrepozitului fiscal a produselor accizabile supuse marcării, în cantități care depășesc limita legală. Această faptă este prevăzută de articolul 452, alineatul (1), litera „H” din Legea 227/2015. Aceste acțiuni subliniază angajamentul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu de a desfășura permanent activități, în colaborare cu instituțiile partenere, pentru prevenirea și combaterea faptelor ilegale, asigurând securitatea frontierelor și protejarea dreptului de proprietate intelectuală în zonă. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Sprijin real pentru viețile fragile: Ministerul Sănătății accelerează strategia națională de ingrijiri paliative și la domiciliu

Publicat

pe

De

Bucureștiul asistă la un pas esențial în dezvoltarea unui sistem de sănătate mai uman și mai adaptat nevoilor cetățenilor. Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a reunit grupul de lucru dedicat elaborării Strategiei Naționale de Îngrijiri Paliative și Îngrijire la Domiciliu, un demers fundamental pentru persoanele a căror viață a devenit fragilă și care necesită un sprijin real și empatic.

Dincolo de cuvinte: Un plan cu obiective concrete

Viziunea ministrului Rogobete este clară: această strategie nu se va rezuma la discuții și documente teoretice. Ea va fi însoțită de un plan de implementare riguros, care va stabili „obiective, termene și rezultate concrete pentru pacienți,” așa cum a subliniat oficialul. Angajamentul este ferm, țintind „nu doar discuții, ci schimbări vizibile” în modul în care sunt abordate îngrijirile pentru pacienții aflați în situații vulnerabile.

Poduri intre instituții și societatea civilă: Un efort comun pentru pacient

Un aspect definitoriu al acestui demers este colaborarea extinsă și constructivă. Inițiativa Ministerului Sănătății reunește la aceeași masă „specialiști din unități sanitare, organizații neguvernamentale, instituții cu responsabilitate directă și comisiile de specialitate,” demonstrând un semnal puternic că instituțiile statului și societatea civilă sunt capabile să construiască împreună pentru un obiectiv comun. Această sinergie este crucială pentru a asigura o abordare holistică și eficientă a îngrijirilor paliative și la domiciliu.

Expertiză europeană pentru un sistem mai uman

Pentru a oferi o direcție strategică solidă și a beneficia de cele mai bune practici la nivel continental, ministrul Rogobete a anunțat prezența la grupul de lucru a lui Julie Ling, director executiv al Asociației Europene de Îngrijiri Paliative. „Mă bucur să o am alături pe Julie Ling, o voce respectată în Europa, care aduce experiență și direcție strategică,” a precizat ministrul (sursa: declarațiile Ministrului Sănătății). Această colaborare internațională subliniază ambiția de a construi un sistem la standarde europene, centrat pe nevoile reale ale pacienților.

Ministrul Rogobete a concluzionat, subliniind filosofia din spatele acestui proiect: „Modul în care îngrijim oamenii când sunt vulnerabili spune totul despre maturitatea unui sistem de sănătate.” Prin acest efort comun, guvernat de seriozitate, empatie și responsabilitate, se pun bazele unor servicii medicale „mai accesibile, mai umane și mai apropiate de realitatea pacienților,” având ca scop construirea unui sistem de sănătate care să conteze cu adevărat pentru oameni.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea...

Exclusiv5 ore ago

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o...

Exclusiv5 ore ago

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură,...

Exclusiv5 ore ago

Panopticonul românesc: Gardienii, noile victime ale ochiului atotvăzător!

Capitala fricii și a controlului absolut își mută sediul, pare-se, direct în penitenciarele României! Un scandal de proporții mocnește sub...

Exclusivo zi ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusivo zi ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusivo zi ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusivo zi ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusivo zi ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv4 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv