Connect with us

Actualitate

Prevenirea traficului de persoane/Podcast cu Agent Sef Kovacs Valer, politistul sindicalist

Publicat

pe

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Probabil auzi din ce in ce mai des de la prieteni sau din alte medii despre podcasturi, dar nu stii exact ce inseamna si de ce te-ar interesa subiectul. In acest articol, ne propunem sa iti oferim mai multe informatii, pentru a vedea daca este sau nu de interes subiectul pentru tine.

Relativ noua in Romania, dar tot mai des utilizata, notiunea de podcast prinde contur si este pacat sa nu afli mai multe informatii, pentru a putea sa iti faci singur o parere daca este sau nu interesant subiectul.

Poate cei mai multi care asculta podcasturi au ajuns intamplator la acestea, dupa care si-au dat seama ca sunt foarte atractive atat pentru a afla lucruri noi, cat si pentru destindere. Dar sa vedem mai pe larg ce este un podcast, cum il poti accesa si de ce ar fi de interes pentru tine.

Daca dai o cautare dupa podcast dex nu vei gasi o explicatie viabila, deoarece cuvantul este preluat in limba romana, la fel ca multe altele in ultima perioada, pentru a reusi sa ne descurcam cu avalansa de informatii legate de tehnologie in general, care avanseaza foarte repede.

Chiar daca podcast dex nu are o explicatie, se pot gasi cateva formule care sa dea o definitie si anume:

  • Un fel de emisiune radio ce are mai multe episoade;
  • Difuzarea pe internet de continut audio;
  • Un fisier audio care poate fi descarcat de pe internet si ascultat pe diferite device-uri
  • Mai pe scurt, o explicatie pentru podcast dex ar putea suna asa: este continut audio.

In acest articol va propunem sa urmariti un podcast  cu Agent Sef Kovacs Valer, politistul sindicalist privind prevenirea traficului de persoane.

Guvernul României nu îndeplineşte în totalitate standardele minime în vederea eliminării traficului de fiinţe umane, însă depune eforturi semnificative în acest sens. Aceste eforturi au inclus identificarea unui număr semnificativ mai mare de victime ale traficului de persoane, participarea la un număr de două ori mai mare de anchete internaţionale şi desfăşurarea mai multor campanii de informare.

Autorităţile au anchetat, pus sub acuzare şi condamnat un număr mai mic de traficanţi. Presupusa complicitate la infracţiuni de trafic de persoane a persistat fără a fi pedepsită, mai ales în cazul funcţionarilor publici care exploatau minori aflaţi în centre de plasament de stat. Autorităţile nu au urmărit în mod adecvat indiciile traficului de persoane sau nu au identificat victime în rândul populaţiilor vulnerabile, precum solicitanţii de azil, lucrătorii sexuali sau copiii din instituţii de stat. Serviciile dedicate victimelor minore ale traficului de persoane au rămas inadecvate. Mai mult, insuficienta finanţare de către guvern a serviciilor de asistenţă şi protecţie a continuat să fie o problemă, lăsând majoritatea victimelor neprotejate, predispuse la noi traume şi vulnerabile la noi acte de trafic de persoane.

RECOMANDĂRI PRIORITARE SUNT:

  • Fermitate în anchetare şi punere sub urmărire penală în cazurile de trafic de persoane, conform legislaţiei, şi pedepse semnificative cu închisoarea pentru traficanţii condamnaţi, inclusiv pentru funcţionarii complici.

 

  • Identificarea preventivă a potenţialelor victime, în special din rândul populaţiei vulnerabile precum migranţi şi solicitanţi de azil, persoane implicate în activităţi de prostituţie şi copii din centrele de plasament de stat, printr-o mai bună pregătire a poliţiştilor şi a inspectorilor muncii pentru a recunoaşte indiciile exploatării.
  • Sporirea semnificativă a resurselor alocate pentru servicii specializate dedicate victimelor şi a calităţii acestora, inclusiv prin pregătirea lucrătorilor de la protecţia copilului care lucrează cu victimele şi prin asigurarea resurselor de care aceştia au nevoie, precum finanţarea.
  • Modificarea legislaţiei pentru a permite oferirea de sprijin financiar ONG-urilor pentru servicii pentru victime şi crearea şi instituirea unui mecanism formal de administrare a fondurilor.
  • Extinderea eforturilor de pregătire a funcţionarilor implicaţi în procedurile judiciare – în special a judecătorilor – pentru abordarea cazurilor de trafic de persoane şi lucrul cu victimele, în vederea sensibilizării în privinţa traficului de persoane şi a înţelegerii tuturor formelor de trafic.
  • Creşterea numărului de poliţişti care anchetează infracţiunile de trafic de persoane şi a numărului de anchetatori financiari specializaţi în cazuri de trafic de persoane.
  • Creşterea semnificativă a pregătirii poliţiei pentru lucrul cu victimele, strângerea de dovezi ale traficului de persoane şi înţelegerea constrângerii psihologice.
  • Modificarea legislaţiei pentru a permite autorităţilor să sancţioneze agenţiile de recrutare pentru infracţiuni legate de traficul de persoane.
  • Creşterea calităţii consilierii psihologice şi îmbunătăţirea accesului victimelor la asistenţă medicală.
  • Modificarea regulamentelor pentru a permite nepublicarea electronică a numelor tururor victimelor care depun mărturie la procese pentru protejarea martorilor de represalii şi stigmatizare şi pentru a încuraja mai multe victime să se implice în urmărirea în justiţie.
  • Acordarea de consiliere juridică adecvată şi protecţie în instanţă victimelor care asistă la punerea sub acuzare.
  • Revizuirea mecanismului de retrocedare pentru a include o scădere la minim a taxelor judiciare şi o creştere a eforturilor de asigurare de compensaţii pentru victime.
  • Alocarea de resurse financiare adecvate pentru punerea în aplicare a strategiei naţionale şi a planului naţional de acţiune 2018-2022.

Autorităţile au diminuat eforturile de aplicare a legii. Articolele 210 şi 211 din Codul Penal incriminau traficul de persoane în scopuri de exploatare sexuală şi muncă forţată şi prevedeau pedepse cu închisoarea între 3 şi 10 ani, suficient de severe şi, în ce priveşte traficul de persoane în scopuri de exploatare sexuală, proporţionale cu pedepsele prevăzute pentru alte infracţiuni grave, cum este violul. Ca şi în anii trecuţi, datele furnizate de autorităţi nu au făcut diferenţa între cazurile legate exclusiv de trafic de persoane şi cazurile care priveau alte infracţiuni, precum proxenetismul. Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi Direcţia de Combatere a Criminalităţii Organizate (DCCO) răspund de anchetarea şi urmărirea penală în cazurile de trafic de persoane. Autorităţile române au deschis 532 de noi cazuri de trafic de persoane în 2019, număr în scădere faţă de 695 în 2018 şi 675 în 2017. Procutorii au pus sub urmărire penală 347 de suspecţi de trafic de persoane, comparativ cu 399 în 2018 şi 362 în 2017). Instanţele au condamnat 120 de traficanţi de persoane în 2019, continuând scăderea anuală de la 130 de traficanţi în 2018, şi de la 222 în 2017. Deşi 37 de traficanţi condamnaţi au primit pedepse cu suspendare, iar în cazul a trei s-a amânat executarea pedepsei cu închisoarea, restul de 80 de traficanţi au primit pedepse cu închisoarea între 1 şi peste 10 ani. În perioada de referinţă, instanţa a achitat 25 de presupuşi traficanţi în cunoscutul caz de trafic de copii „Ţăndărei”, în care instanţa i-a judecat pe presupuşii traficanţi în baza unei legi care a prevăzut pedepse mai mici şi o perioadă de prescriere mai scurtă. Cazul a fost rezultatul unei anchete comune desfăşurate cu Marea Britanie în 2009-2010, care a vizat o reţea românească de trafic de persoane, considerată de Europol a fi una dintre cele mai mari din Europa; traficanţii au recrutat sute de copii din comunităţi sărace de romi din partea de sud a ţării şi i-au exploatat în Marea Britanie pentru cerşetorie forţată sau furt. În 2019, DIICOT şi DCCO au făcut parte din 80 de echipe comune de anchetatori cu omologi europeni, creştere semnificativă de la 36 în 2018 şi 44 în 2017. În iulie 2019, autorităţile române şi germane au colaborat la o anchetă care a dus la arestarea a patru bărbaţi români pentru exploatare sexuală a minorilor, inclusiv a propriilor copii. Autorităţile române au participat şi la un caz pan-european de trafic de copii, a cărui anchetă a fost condusă de Europol şi a dus la 34 de arestări.

Complicitatea extinsă şi necondamnarea funcţionarilor publici au împiedicat aplicarea eficientă a legii. Deşi autorităţile nu au colectat date despre funcţionarii complici, ONG-urile, jurnaliştii şi activiştii pentru drepturile omului au semnalat cazuri de complicitate la infracţiuni de trafic de persoane a funcţionarilor guvernamentali, în special cazuri de exploatare a minorilor şi de complicitate cu traficanţii. În mai 2019, DIICOT a început urmărirea penală a fostului şef de poliţie dintr-un oraş din sud-estul României pentru presupusa protejare a unei reţele de trafic de persoane în timp ce se afla la conducerea inspectoratului local de poliţie. Presa a semnalat faptul că o reţea transfrontalieră de trafic de persoane a folosit mita şi presiunea pentru a determina poliţia să angajeze un ofiţer la Inspectoratul General al Poliţiei. Presa a menţionat de asemenea faptul că traficanţii au negociat alte funcţii şi transferuri în cadrul forţelor de poliţie şi au oferit poliţiei informaţii despre grupuri rivale de infractori pentru a-şi elimina competiţia. În plus, mai multe ONG-uri au exprimat suspiciunea că personalul care lucrează în centrele de plasament pentru minori şi în centrele rezidenţiale pentru persoanele cu dizabilităţi au facilitat traficul de persoane. Cu toate acestea, autorităţile nu au raportat nicio anchetă, punere sub urmărire penală sau condamnare a unor angajaţi guvernamentali complici la infracţiuni de trafic de persoane.

Pe baza informaţiilor obţinute în cursul procesului de identificare, autorităţile au informat victimele cu privire la serviciile disponibile pentru ele, apoi victimele au hotărât ce servicii preferă şi şi-au dat consimţământul la procesul de referire. Autorităţile au îndreptat victimele identificate către ANITP, dacă acestea erau adulte, şi către serviciile de protecţie a copilului dacă victima era minoră. Victimele au primit protecţie şi servicii de asistenţă în instituţii de stat şi în adăposturi conduse de ONG-uri şi destinate victimelor traficului de persoane. Guvernul a menţinut trei adăposturi de stat destinate victimelor traficului de persoane cu capacitatea de a găzdui 18 adulţi; în aceste adăposturi erau găzduite şi victime ale violenţei domestice. Autorităţile au plasat copiii victime ale traficului de persoane în instituţii pentru copii sau în instituţii pentru copiii cu dizabilităţi administrate de serviciile pentru protecţia copilului. În ciuda faptului că 47% dintre victimele identificate sunt copii, aceste instituţii nu au furnizat asistenţă specializată şi, în cazuri frecvente, au supus copiii unor noi traume. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA) a semnalat faptul că serviciile de protecţie a copilului din majoritatea judeţelor nu au experienţa şi resursele necesare pentru a oferi servicii care să răspundă nevoilor speciale ale victimelor traficului de persoane. ANPDCA a semnalat de asemenea captul că serviciilor locale de protecţie a copilului, care trebuiau să ofere servicii victimelor traficului de persoane, le-au lipsit cunoştinţele necesare care să le permită să justifice solicitarea de fonduri pentru servicii specializate. Serviciile de protecţie a copilului au gestionat doar două centre specializate destinate copiilor victime ale traficului de persoane. Problemele permanente ale abuzului şi neglijării copiilor instituţionalizaţi şi lipsa unei identificări anticipate în instituţiile de stat au pus copiii din centrele de plasament în pericol de a deveni victime ale traficului. În 2019, autorităţile nu au identificat victime din alte ţări printre refugiaţi şi solicitanţii de azil, dar observatorii estimau că există zeci de cazuri. Legea permite străinilor victime ale traficului de persoane să solicite azil şi acordă solicitanţilor de azil dreptul de a lucra după trei luni. De asemenea, legea permite străinilor victime ale traficului de persoane care cooperau cu autorităţile să primească drept temporar de reşedinţă în ţară timp de 6 luni, cu posibilitate de prelungire. Victimele din România aflate în străinătate au primit gratuit documente de călătorie emise de către ambasadele României; cu toate acestea, guvernul nu a achitat costurile de transport, lăsând acest lucru în seama ONG-urilor şi a unei organizaţii internaţionale.

Lipsa fondurilor guvernamentale pentru servicii de asistenţă şi protecţie ale ONG-urilor a fost în continuare o problemă. Deşi guvernul s-a bazat pe ONG-uri pentru a furniza asistenţă victimelor, nu a alocat fonduri direct ONG-urilor, ca urmare a unei prevederi legislative care nu permite finanţarea directă. Guvernul nu a impus standarde minime obligatorii de calitate a asistenţei oferite victimelor, drept urmare, asistenţa oferită a variat extrem de mult de la o instituţie la alta. Legea prevede îngrijire psihologică şi medicală pentru toate victimele. Cu toate acestea, guvernul nu a oferit mai mult de o şedinţă de consiliere psihologică şi nu a acoperit costul serviciilor medicale. ONG-urile au achitat costul tuturor serviciilor psihologice acordate victimelor, ca urmare a refuzului guvernului de a-i plăti pe psihologii care au oferit asistenţă victimelor. ONG-urile au achitat de asemenea costul serviciilor medicale de urgenţă acordate victimelor, fiindcă guvernul nu a dispus de asistenţă financiară iar plata serviciilor medicale s-a făcut pe loc. Mai mult, pentru a avea acces la îngrijire medicală, victimele din România au fost nevoite să se întoarcă în localitatea de domiciliu pentru a obţine documente de identitate. Acest proces a prezentat obstacole logistice şi financiare pentru multe victime ale traficului de persoane; şi aceste costuri au fost acoperite de ONG-uri.

În general, victimele nu au beneficiat de sprijin adecvat în timpul proceselor penale.

Mai mult, dacă bunurile traficanţilor nu erau confiscate în cazul unui verdict de vinovăţie, guvernul putea plăti daune materiale pentru cheltuielile justificate prin documente, de exemplu pentru serviciile medicale facturate.

Guvernul şi-a crescut într-o mică măsură eforturile de prevenţie. Guvernul a continuat să aplice strategia sa naţională şi planul anual de acţiune pentru 2018-2022, însă nu a alocat resurse financiare pentru vreuna dintre activităţile sau obiectivele stabilite. ANITP a continuat să publice rapoarte şi statistici anuale privind traficul de persoane şi a organizat 85 de campanii de informare publică dedicate informării tinerilor şi adulţilor în căutarea unui loc de muncă în străinătate, comparativ cu 36 în 2018. Mai multe ONG-uri au criticat ANITP pentru că a alocat prea multe resurse campaniilor de informare şi a neglijat nevoile presante ale victimelor. Mai mult, ONG-urile şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la posibilităţile de acţiune ale ANITP, menţionând capacitatea sa limitată, infrastructura uzată şi lipsa de autoritate, fonduri şi sprijin din partea guvernului. Guvernul a luat măsuri pentru a reduce cererea de acte sexuale comerciale, desfăşurând inclusiv campanii de informare destinate educării celor care cumpără astfel de servicii cu privire la rolul şi cererea de trafic de persoane asociată actelor sexuale comerciale. În 2019, Inspectoratul General pentru Imigrări a desfăşurat sesiuni de informare despre reglementările de muncă şi obligaţiile angajatorilor pentru solicitanţii de azil şi cetăţenii străini care studiază în România. Deşi Codul Penal interzice companiilor de recrutare cu sediul în România să faciliteze exploatarea cetăţenilor în străinătate, guvernul nu a avut puterea de a pedepsi agenţiile recrutare pentru infracţiunile care contribuie la traficul de persoane, precum taxele de recrutare ilegale. Potrivit unor ONG-uri, poliţia a continuat să nu reacţioneze la informări de trafic în scop de muncă, iar inspectorii muncii nu au avut nici competenţa necesară pentru a identifica situaţiile de trafic de persoane, nici autoritatea legală de a efectua inspecţii neanunţate la mai multe categorii de locuri de muncă. În ciuda acestor neajunsuri, autorităţile au emis 22.000 de permise de muncă pentru migranţi non-UE, ceea ce i-a supus în mod special riscului de a deveni victimele traficului de persoane. ANITP a gestionat o linie telefonică gratuită non-stop, însă cu operator doar în timpul orelor de program. Linia telefonică a oferit servicii în limbile română şi engleză, destinată în principal informării românilor despre modalităţile de a lucra în siguranţă în străinătate. În 2019, la linia telefonică gratuită s-au primit şapte apeluri referitoare la potenţiale cazuri de trafic de persoane, faţă de 13 în 2018, iar patru dintre sesizări au fost anchetate de DCCO.

In fapt, prin acest podcast privind prevenirea traficului de persoane,  Agent Sef Kovacs Valer, politistul sindicalist, efectueaza un efort personal de prevenţie ceea ce arata cu cata daruire si mandrie poarta aceasta haina de politist, politist sindicalist! O LUPTA pe toate fronturile! (Irinel I.).

N.R  – Felicitari pentru initiativa si implicare!

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

CHINEZII AU INSTALAT UN EPISCOP NERECUNOSCUT DE VATICAN

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

(Preluare Inpolitics):

Papa Francisc critică instalarea unui episcop chinez într-o dieceză nerecunoscută de Vatican, Sfântul Scaun exprimîndu-și într-un comunicat de presă ”uimirea și întristarea” pentru decizia chinezilor. Sf.Scaun amintește că aceasta încalcă, practic, ”Acordul provizoriu privind numirea episcopilor” din 2018, acord reînnoit în 22 octombrie 2022.

Sfântul Scaun a luat act cu surprindere și întristare de știrea privind ”ceremonia de instalare”, care a avut loc în 24 noiembrie a.c. la Nanchang, a monseniorului Giovanni Peng Weizhao, episcop de Yujiang (Provincia de Jiangxi) ca ”episcop auxiliar de Jiangxi”, o dieceză nerecunoscută de Sfântul Scaun, relatează Vaticannews.
Ceremonia nu s-a desfășurat în conformitate cu spiritul de dialog existent între partea vaticană și partea chineză; mai mult, recunoașterea civilă a monseniorului Peng a fost precedată, potrivit știrilor primite, de lungi și apăsătoare presiuni din partea autorităților civile, mai acuză Vaticanul
Sfântul Scaun – se spune la finalul comunicatului – își exprimă urarea ca astfel de episoade să nu se repete, rămâne în așteptarea oportunelor comunicări în această privință din partea autorităților și își reiterează deplina disponibilitate de a continua dialogul bazat pe respect în cele referitoare la toate chestiunile de interes comun.

Citeste in continuare

Actualitate

Măcar faraonii chiar aveau putere/”Abureala lui Volo nu poate să încălzească Ploieștiul”

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Observatorul Prahovean a publicat un articol genial, cu care rezonam:

„Abureala lui Volo nu poate să încălzească Ploieștiul. Nu e nici măcar abur tehnologic”

 Dragă Volo, pentru că se poartă…, constat că apari în chip de Zelenski, dar cu apucături de Putin. Cumva, fără să ne dăm seama, ai dus Ploieștiul într-un război al nervilor, motivând că ”oculta locală” are ceva cu tine, cu binele pe care vrei să îl faci orașului.

Să recapitulăm: Ajungi primar în al doilea mandat, pe un capital de simpatie din primul mandat. Foarte bine! Ploieștenii au crezut că tu ai fost singurul care a administrat orașul, că toate realizările din primul mandat ți se datorează. Așa să fie, cum au crezut ei. Măcar am sperat că vei continua, cu un mic amendament, pe care chiar tu l-ai subliniat: ”Sunt alt om, mai matur, mai puțin coleric, dispus să lucreze în echipă, nu să se certe permanent cu ea.” (n.r. Redarea este aproximativă, ideea este că omul susținea să a înțeles din greșelile trecutului și le-a corectat)

E drept că am crezut că nu mai strigi la toți colaboratorii, că nu îi mai jignești și ameninți. Nu spun că unii nu meritau un tratament ceva mai sever, în limitele legii, aceasta să fi fost unica soluție pentru a-i pune la treabă. Dar uite că nu a fost așa. Dușmani ți-au devenit toți cei care au avut curajul să îți spună că nu tot ce vrei să faci este acoperit de lege, că nu este cazul să pui în pericol UAT-ul pe care îl conduci cu decizii greșite. Nu trebuie să fi fost rea intenție, ci poate doar o abordare eronată, asupra cărora ”au îndrăznit” să îți atragă atenția. Urmarea: i-ai văzut ca pe niște dușmani și i-ai terfelit public (vezi AICI cazul directorului economic din Primăria Ploiești). Sunt multe alte exemple relevante. Poate prea multe.

Bine, e cum spui tu! Lumea îți vrea răul și complotează să îți strice imaginea

Te-ai întrebat vreodată dacă nu e ceva în neregulă cu tine? Consider a fi o întrebare pe care orice om de bun simț și-ar pune-o, atunci când constată că a intrat în conflict cu toată lumea. Te-ai gândit vreodată că nu toți sunt niște marionete, niște ”sclavi”, așa cum îți place să îi numească anturajul tău? Dacă oamenii aceștia nu sunt cum crezi? Dacă își permit și chiar au cu ce să gândească și să exprime opinii, să le argumenteze? Și fiind atât de mulți care te critică de ceva timp, te-ai gândit cumva că problema e la tine și nu la ei? Așa ar face un om rațional. Măcar pentru o clipă ar trebui să se gândescă la propriile abordări. Poate sunt în regulă, dar dacă nu sunt?

E cineva cu care nu ai intrat în conflict? Pe foștii colegi și prieteni (credeau ei!…) din Consiliul Local ți i-ai pus în cap. Poate nu toți sunt sclavi pe la partide. Pe cei din aparatul administrativ ai Primăriei ți i-ai pus în cap. Or fi și incompetenți printre ei, or fi și indivizi mai puțin bine intenționați, dar te mai întreb o dată: toți sunt în neregulă și tu ești ok?

Ameninți presa care are de spus ceea ce nu îți e pe plac și chiar o dai în judecată. (vezi AICI… sau AICI… sau AICI). Impresionant! Ne-am speriat… Atât de tare ne-am speriat, încât, uite, că nu îndrăznim să îți mai spunem ce credem și să demonstrăm cu hârtii ceea ce nu îți place să vezi și să auzi. Ai prins ironia asta? Ai prins-o, pentru că îți place ironia și faci abuz de ea, doar că îți place exclusiv cea făcută de tine. Și dacă parte din presa locală, care nu îți cântă în frig, zici că e aservită, de ”România, te iubesc!” ce mai zici? (în caz că ați uitat, vedeți AICI). Nici ei nu sunt în regulă, nu?

Împacă-te cu ideea că poți să lovești în unul, în doi, în mai mulți, dar niciodată nu o să reușești să le închizi gura tuturor. Nimeni nu a reușit, unii fiind împărați sau faraoni. Nu și-au imaginat că toate au o limită, că nimeni nu e etern pe vreun scaun și nu poate să o țină tot într-o teroare. Măcar faraonii chiar aveau putere. Un primar are un pix, iar în baza lui poate să semneze sau să nu semneze una-alta și astfel să se răzbune pe cei care nu-i fac pe plac sau colaborează cu cei care nu-i spun ce-i convine. Vezi tu, Volo, lumea înseamnă ceva mai mult decât puterea pixului tău, care în cel mai nefericit caz se consumă în maxim doi ani, dar lasă urme. Am trecut noi prin vremuri mai grele…

 Dar să lăsăm vremurile care deja nu ne mai privesc și să revenim la vremurile ploieștenilor. Cam friguț, nu? Și nenorocitul ăla de CAF 2 face probleme. Te-o fi sabotat cineva? Iar e cineva de vină? Iar îți vor răul? Am văzut că ai fost în miez de noapte să te asiguri că se repară. Foarte frumos, reușit liveul. Încă e frig la ora asta, în case nu afară. Se va repara, adică se mai face o cârpeală și iar o să cedeze undeva. Știu, asta nu e vina ta și ar fi aberant ca cineva să îți pună în cârcă starea acelei vechituri. Dar mi-am amintit că spuneai, la începutul crizei apei calde, că nu o să ai somn până nu o rezolvi. Ai grijă la oboseală, că nu face bine!

Și uite de ce cred că nu ești vinovat că s-a stricat CAF 2, dar ești vinovat pentru că nu ai alternative, deși puteai: ”Avaria de la Termo Ploiești putea fi evitată. ”Primăria a tergiversat preluarea celorlalte cazane”

Și mi-am mai amintit că au existat primari care nu au aruncat vina pe alții pentru problemele pe care au dovedit că sunt capabili să le rezolve, neconsiderându-le ”niște prostii”, așa cum le consideri tu, Volo. Nu au avut somn până nu și-au mobilizat echipele din administrație și nu au făcut proiecte, în urma cărora UATurile lor stau acum liniștite. Tu? Ce ai făcut? Încă mai e în funcție directorul de la relații internaționale, cel care a ratat șansa unor sume impresionante din proiecte și mai ales utile ploieștenilor? Pe el nu te-ai supărat? Cu proiectele deja aprobate din mandatul lui Dobre ce ai făcut? Vezi, nu vorbim iar despre matrapazlâcul din prelungirea contractului cu BCR de cofinanțare pentru proiecte, modalitate de prelungire care acum le pune în pericol. Am scris oricum AICI, pentru cei interesați.

Despre abureala asta vorbim. Despre abureala care nu ține de cald, ba chiar îngheață apele. Poate ține la puținii pe care îi mai ai în jur, care te susțin aproape necondiționat și aproape dezinteresați. Ai trecut și tu prin viață și știi că azi sunt, cât ești acolo, mâine nu mai sunt. Unii chiar au prostul obicei să devină dușmani. Dar asta este deja problema ta. Pe noi ne interesează să te comporți ca un primar, unul care se exprimă coerent în aparițiile publice, unul care este ironic unde vrea el, dar nu pe fotoliul plătit de ploieșteni, unul care are soluții nu scuze pentru orice, unul care știe să se facă apreciat, care își câștigă respectul prin ceea ce face, nu prin amenințări. Dacă cerem prea mult, ne scuzi, dar oamenii te plătesc pentru asta și nu faci o favoare nimănui viețuind prin primărie și scriind toată ziua plângeri sau dând telefoane sau trimițând mesaje, în loc să faci proiecte utile comunității.

Dacă noi, cei care acum te criticăm, greșim cumva, demonstrează-ne că ne-am înselat, că nu au trecut degeaba doi ani de mandat, cu câteva cârpeli trecute la capitolul realizări. Dar grăbește-te, că e cam friguț, un friguț pe care începem să îl plătim în facturi! Știi cum e… îi arzi pe oameni la bani, nu te aștepta să te trateze cu simpatie. Îți pasă?
Sursa: Observatorul Prahovean
Foto: Incisiv de Prahova
Citeste in continuare

Actualitate

Tara arde si baba se piaptana

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

 Nu multumeste pe nimeni ca te “tragi” in poze si te filmezi la Termo Ploieşti SRL

In aceasta dimineata (pe la orele 02,00, treaz de aceasta data- minuneeee, sac!), faraonul Andrei Volosevici s-a deplasat la Termo Ploieşti SRL pentru a se poza si a multumi celor ce lucreaza acolo ca “muncesc pentru a remedia problema tehnică la CAF2!”.

Gesturi de mic faraon care nu mai pacalesc pe nimeni.

Zanganitul de metal de la catuse

“Să încălzim Ploieștiul este o prioritate!

Deși s-a creat disconfort, se lucrează de mai bine de 20 de ore și multumesc specialiștilor care chiar și la această oră muncesc pentru a remedia problema tehnică la CAF2!”

Sa vedem  ce o sa mai zica faraonul Andrei Volosevici cand Ploiestiul va ramane fara apa calda si caldura in luna decembrie, ce gesturi de mic faraon mai scorneste si pe cine va mai arunca vina. Asteptam cu interes. (Paul D.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv7 ore ago

Se aude zăngănit de cătușe la “Bomba ecologica de la Pleasa”/IPJ Prahova confirma dezvaluirile noastre

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinOrganele de cercetare penala din cadrul IPJ Prahova au confirmat dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova cu privire la “Bomba...

Exclusiv7 ore ago

Termenul echipă/structură operativă nu este prevăzut în cadrul dispozițional în vigoare

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin În cursul lunii octombrie 2022, Sindicatul Polițiștilor din România Diamantul, a solicitat IGPR, să comunice aspecte legate de...

Exclusiv3 zile ago

Bomba ecologica de la Pleasa loveste din nou/Recop Recycling SRL incearca sa scape de MUNTII de deseuri aruncand pe la vecini sau le ingroapa/Ce face Garda de Mediu si celelate autoritati? (POZE SI VIDEO)

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinChiar nu mai exista organe de cercetare penala in Prahova sa aplice legea? Precizam ca dupa dezvaluirile noastre s-a...

Exclusiv3 zile ago

Dupa dosarele penale cu “TERMIA” si “BCR”, un alt dosar penal il va lovi pe “faraonul” Andrei Volosevici

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinMetoda „Mihai Chirica” de la Iasi in plina derulare la „Republica de la Ploiesti”/Volo’, esti bine? (IV) Va dezvaluiam...

Exclusiv3 zile ago

Val de cereri de pensionare si demisii din Ministerul Afacerilor Interne

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinAm amintit în treacăt despre demisii, tocmai pentru că aveam date certe despre numeroși colegi care își înnoiesc periodic...

Exclusiv4 zile ago

O noua lovitură grea pentru fostul procuror Mircea Negulescu!/Dosar celebru picat in instanta/Toti inculpatii au fost achitati cu mentiunea: Fapta NU EXISTA

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinSe dărâmă în cap toata șandramaua lui Portocala si a zdreantelor care il ajutau Iata ca dezvaluirile ziarului Incisiv...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiesti a simulat un atac cu drona de parca era forta combatanta de asalt…Sau, o fi avand legatura cu „Bomba ecologica de la Pleasa” unde erau trimisi detinutii?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinDupa dezvaluirile noastre despre derapajele de la lege ale Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – sef interimar...

Exclusiv4 zile ago

Pentagonul a anunţat al 26-lea ajutor militar pentru Ucraina, de 400 milioane de dolari

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPachetul constă în muniţie pentru sistemele de rachete antiaeriene NASAMS, pentru HIMARS, dar şi pentru obuzierele de 155 mm....

Exclusiv5 zile ago

Cine sapa groapa altuia cade el in ea/ Cu ce se ocupa Simona Albu și primarul “Nino – Nino”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIn loc ca prioritatea celor doi sa fie depunerea proiectelor  privind atragerea de fondurilor europene, modernizarea orașul, promisiunile din...

Exclusiv5 zile ago

Infractiuni savarsite de un primar in exercitiu, Andrei Volosevici, alaturi de semnatarii din Primaria Ploiesti a actului aditional cu B.C.R/Documente plangere penala

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPe rolul DNA Strctura Centrala a fost deschis un dosar penal pentru abuz in serviciu, pe numele primarului Andrei Volosevici, Albu...

Exclusiv6 zile ago

Bomba ecologica de la Pleasa/Atentat la siguranta nationala/ Recop Recycling SRL, Tymbark si Haier Tech din Ariceştii Rahtivani

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPovestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood....

Exclusiv6 zile ago

Andrei Volosevici supranumit si primarul “Nino-Nino”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinCea mai concisă definiție a alcoolismului îi aparține cercetătorului american E.M. Jellinek: „Orice uz de băuturi alcoolice ce poate...

Exclusiv6 zile ago

Până pe 15 decembrie, sunt planificate concediile de odihnă pentru anul 2023

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinÎn această perioadă, până pe 15 decembrie, sunt planificate concediile de odihnă pentru anul 2023, fapt pentru care este...

Exclusiv1 săptămână ago

Primarul municipiul Ploiești, Andrei Volosevici, un primar sub influenta bauturilor alcoolice/ Invitat la Ploiesti TV

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPrintre aberatii, minciuni si sub influenta bauturilor alcoolice, primarul Andrei Volosevici a avut un atac suburban la adresa consilierilor...

Exclusiv1 săptămână ago

Din zona Justitiei la varf vine un miros pestilential/ Dan Halchin, doctor in Informatii, si insigna cu sistemul pe “invers”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPruna l-a pus adjunct la ANP pe Dan Halchin, “doctor in Informatii”. Il vrea sef plin?, se intrebau cei...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!