Anchete
„Ii miroase cuiva a frauda? Aiurea!/Alexandru Bozianu este soțul ex-deputatului PMP de Prahova, Nicoleta-Cătălina Bozianu și este directorul Pol Fruct din 2018/Tot de atunci au început să curgă și contractele pentru furnizarea în școli de mere cumpărate din Polonia”(I)

Mărul polonez, biscuiții de Galați și cornul de Turda provoacă nemulțumiri printre părinții buzoieni
„Cum era de așteptat, programul guvernamental de furnizare a produselor lactate, de panificație și fructe în școli și grădinițe este din nou contestat de părinți, la doar câteva zile de la începerea anului școlar, nemulțumiți de calitatea produselor. Dacă biscuiții uscați produși la Galați sunt în termenul de valabilitate, sau cel puțin așa arată ambalajul, despre cornul produs și ambalat la Turda, județul Alba, și oferit elevilor și preșcolarilor din Buzău, nu se poate spune același lucru. Pe ambalaj nu se identifică nici data fabricației și nici termenul de valabilitate. De asemenea, în unele școli nu există continuitate în livrarea produselor.
A. Bozianu
Părinții sunt nemulțumiți și de calitatea merelor. Deși furnizorul ELCOMER ACHIZIȚII S.R.L. este din Niculești, comuna buzoiană Puiești, fructele sunt achiziționate din Polonia și ambalate de o firmă din județul Prahova, POL FRUCT S.R.L. care a câștigat licitația organizată de Consiliul Județean Buzău în asociere cu firma de la Puiești. Și asta deși există livezi cu meri în tot județul Prahova. Situația este aceeași în Prahova, Dâmbovița, Timiș ori Alba. Într-un interviu acordat în luna martie 2019, pentru știrile TVR, Alexandru Bozianu, directorul S.C. POL FRUCT S.R.L., declara că nu au avut de unde să achiziționeze mere românești, așa că au importat din Polonia, la un preț mai mare. Însă, potrivit unei analize realizată de Ziarul Financiar, mărul polonez este mai ieftin decât cel românesc. În depozitul din Boldești-Scăieni, merele importate din Polonia, la un preț mai mare decât al celor românești, intră pe linia de ambalare individuală, după ce au fost spălate în prealabil.
Întreprinzătorul prahovean spune că a încercat să colaboreze cu producătorii români de mere.
Pe lângă faptul că aceștia nu au depozite unde să țină merele o jumătate de an și nu pot livra cantitățile necesare, furnizorul spune că producătorii noștri au mere pline de pesticide și insecticide.
Nicoleta-Cătălina Bozianu
Cum a ajuns însă o firmă din Buzău care nu are nici măcar spații proprii de depozitare să fie lider de asociere cu această societate din Prahova, nu se știe. Alexandru Bozianu este soțul deputatului PMP de Prahova, Nicoleta-Cătălina Bozianu și este directorul Pol Fruct din 2018, potrivit declarației de avere a soției parlamentar. Tot de atunci au început să curgă și contractele pentru furnizarea în școli de mere cumpărate din Polonia unde, spune Alexandru Bozianu, producătorii pot asigura cantitatea de fructe necesară.
Nemulțumiți de merele din Polonia sunt și părinți din Dâmbovița. Polonia asigură peste 70 la sută din merele importate în România. Organizați în cooperative, producătorii polonezi au infrastructura necesară pentru a depozita și exporta fructele în cantități mari. Uniunea Europeană a alocat României aproape 7 milioane de euro pentru achiziționarea de fructe și legume în anul școlar 2019-2020. Bani care, în loc să ajungă la producătorii locali, se duc în mare parte la furnizorii de peste hotare.
Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, admite că nu este normal ca pe băncile elevilor buzoieni să ajungă mere din Polonia, dar vina aparține doar producătorilor.
,,Bine ar fi să mâncăm mere din România, să mâncăm roșii din România, dar trăim într-o perioadă în care globalizarea își spune cuvântul. Trăim în Europa. Cred că ar trebui făcută mai multă publicitate și fiecare să vorbim deschis despre asta, să ajungem să cumpărăm doar produse fabricate în România, dar din nefericire, chiar dacă e riscul să supăr pe cineva, să știți că la anumiți producători care spun că au produse din România găsim roșii din Grecia”, a declarat președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu.
Conducerea Consiliului Județean spune că a avut doar sarcina de a organiza licitațiile în timp util și spune că școlile, Inspectoratul școlar și inspectorii de la OPC trebuie să ia atitudine în cazul în care constată că produsele sunt de calitate îndoielnică.
,,Treaba noastră a fost să terminăm licitația, suntem printre puținele Consilii Județene din țară care au terminat licitațiile pe măr, corn și lapte. Nu mai e treaba noastră mai departe, ci a celor care ar trebui să se ocupe de calitate, de formă, dacă vreți, sunt cei care sunt îndreptățiți să facă verificări să vadă produsele sunt conforme. Cei îndreptățiți sunt cei de la OPC”, a mai spus Neagu.
De la eșec, la dezastru
La Buzău, programul ,,Lapte, măr și corn” în școli a eșuat lamentabil anul trecut și ar putea fi un dezastru și anul acesta. Toate încercările autorităților buzoiene de a asigura gustarea copiilor au mers din blocaj în blocaj în 2018, iar la începutul acestui an, când programul era foarte aproape să devină funcțional, o nouă modificare legislativă a compromis finalizarea procedurilor pentru derularea acestui program în județul Buzău. Mai exact, printr-o Hotărâre de Guvern, consiliile județene au fost obligate să consulte primăriile care, începând de anul acesta, au posibilitatea de a se ocupa de distribuirea laptelui, cornului și a fructelor în școli.
Cum primăriile din județul Buzău au considerat că procedurile sunt foarte greu de îndeplinit, dovadă că ani de zile nu au reușit să asigure spațiile frigorifice necesare pentru păstrarea produselor, după consultarea tuturor administrațiilor locale, Consiliul Județean Buzău și-a asumat derularea acestui program și a reluat procedurile de licitație. Însă acestea nu au fost lipsite de probleme.
După ce oferta vechiului furnizor Boromir a fost respinsă pentru lipsa fișei tehnice a produsului, societatea LOGISTIC MEDIA POP ART S.R.L. din Ocna Mureș, județul Alba, lider de asociere, și societatea PATISGAL S.R.L. din Galați au fost desemnate să furnizeze produsele de panificație în școlile și grădinițele din județul Buzău.
Nici Logistic Media Pop Art SRL și nici Patisgal SRL nu au secții de producție în zona Buzăului. Dar nicio autoritate centrală nu urmărește programul și nici traseul banilor. Consecința e că dintr-un leu, cât plătește Guvernul pe un corn și un pachet de lapte, doar jumătate e costul real al gustării. Restul e câștigul firmelor implicate – procesatori și intermediari.
Punctul de lucru al firmei LOGISTIC MEDIA POP ART SRL se află în spațiul fostei fabrici de ciment din Turda. Printr-o suveică de societăți, familia Pop câștigă zeci de licitații organizate de administrațiile județene și locale din țară în cadrul programului Laptele și Cornul, în pofida faptului că pe numele societăților respective au fost depuse sesizări la Protecția Consumatorului pentru nereguli.
În urmă cu 15 ani, Marinel Pop a deschis în clădirile fostei fabrici de ciment din Turda o fabrică de țigări (Europa) și o linie de panificație. Din afacerea cu țigări nu a rămas decât fumul, însă, prin produsele de panificație, Marinel Pop și membrii familiei au ajuns să câștige milioane de euro pentru că, în mod constant, își adjudecă licitații pe bandă rulantă din cadrul programului guvernamental Laptele și Cornul. Acest lucru se întâmplă în pofida faptului că firmele familiei Pop au fost acuzate de mai multe nereguli, ele fiind reclamate la Protecția Consumatorului. Rețeta de succes a familiei Pop este destul de simplă. Firma reclamată este băgată în insolvență, iar la licitații apar firme nou înființate, cu un istoric curat.
Cea de-a doua firmă, PATISGAL SRL, a fost înființată în 2003 și în martie 2012 a fost preluată (în acte) de Daniela-Ionela CIUBOTARU (40 de ani), de la Florentin Cristian CRISTEA. În anul respectiv societatea a raportat o cifra de afaceri de numai 643.176 lei, dar și 58 de angajați. Noua patroană – cu domiciliul într-un sat din județul Vrancea – a renunțat la societate în aprilie 2015, oficial contra sumei de 1.015.200 lei (valoarea nominală a părților sociale), vânzarea firmeii fiind efectuată în două etape – majorare de capital social (cu 300 lei!) și cesiune părți sociale.
Din aprilie 2015, unic asociat la PATISGAL SRL a devenit Mihaela Maria SCHUMNY (49 de ani), persoană născută la Baia Mare, dar cu cetățenie germană și domiciliu în Germania. În ianuarie 2016, noua patroană din acte schimbă domeniul principal de activitate în ,,fabricarea biscuiților și piscoturilor; fabricarea prăjiturilor și a produselor conservate de patiserie”, iar Doina DĂNILĂ (în prezent SERBINIUC, 28 de ani) rămâne unic administrator.
În 2017, PATISGAL SRL a fost inclusă pe lista societăților beneficiare de ajutor de stat, valoarea acestui sprijin financiar fiind de 5,3 milioane de lei, iar proiectul presupune crearea a 185 de locuri de muncă, din care 54 sunt pentru defavorizați.
Furnizorul laptelui, respins dar câștigător
Pentru produsele lactate a fost depusă o singură ofertă, respectiv a societății MERIDIAN AGROIND S.R.L. ,,Cu ocazia evaluării ofertei depusă de acest operator economic, în faza de D.U.A.E., s-a constat că ofertantul a depus în format electronic, semnat cu semnătură electronică extinsă D.U.A.E. prin care, la Secțiunea Utilajele, instalațiile și echipamenteie tehnice în dispoziția operatorului economic NU descrie în nici un fel utilajele (autospecialele frigorifice de transport, instalațiile și echipamentele tehnice pe care acesta le are la dispoziție pentru aducerea la îndeplinire a Acordului cadru și a contractelor subsecvente”, se precizează în informarea președintelui comisiilor de evaluare către consilierii județeni, privind stadiul procedurilor. Ca urmare, oferta a fost declarată inacceptabilă, iar ofertantul nu a formulat contestație. Ulterior însă, Meridian Agroind a ajuns pe lista câștigătorilor licitației. De menționat că societatea în cauză a fost ani de zile abonată la banii alocați derulării programului ,,Laptele și cornul” în școlile din Buzău și nu de puține ori produsele furnizate au ridicat suspiciuni de conformitate, reclamațiile fiind însă respinse de reprezentanții CJ Buzău.
Cele mai mari probleme au fost însă la licitația pentru desemnarea furnizorului fructelor în școli. După ce a fost plimbată trei luni între Consiliul Județean și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (A.N.AP.), documentația de atribuire a fost acceptată la data de 26 septembrie 2018, iar anunțul de participare publicat trei zile mai târziu în S.E.A.P.
Ofertele au fost deschise abia pe 5 noiembrie, singurul ofertant fiind asocierea formată din Societatea ELCOMER ACHIZITII S.R.L. – lider de asociere și Societatea POL FRUCT S.R.L. – asociat.
Comisia de evaluare a constatat însă că oferta depusă de Asociere este inacceptabilă, apreciindu-se că ,,ofertantul a făcut o subcontractare mascată”.
Primele două critici din avizul mai sus evocat au vizat, în esență faptul că, ,,liderului de asociere Societatea ELCOMER ACHIZITII S.R.L. îi revine activitatea de depozitare, transport și distribuție către beneficiari ai fructelor furnizate de către asociatul Societatea POL FRUCT S.R.L., liderul de asociere înțelege să realizeze aceste activități cu echipamente (spațiu de depozitare și mașini de transport cu standardele cerute în documentația de atribuire) și personal calificat (de asemenea conform cerințelor documentației de atribuire) închiriat în proporție de 100% de la Societatea Meridian Agroind S.R.L., conform Contractului de închiriere fără număr din data de 15.10.2018, fapt ce în opinia observatorilor A.N.AP. reprezintă în fapt o subcontractare a activității, deși în D.U.A.E. ofertantul declară fără echivoc că NU are subcontractanți”.
Ca urmare s-a propus în februarie anularea procedurii. Ofertantul a contestat însă rezultatul procedurii, nemulțumit de evaluare și argumentele Comisiei, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dispus anularea Raportului procedurii și a tuturor actelor subsecvente acestuia și s-a instituit, în sarcina autorității contractante, respectiv CJ Buzău, obligația să reevalueze oferta.
Astfel, după o nouă analiză, oferta depusă de Asocierea formată din Societatea ELCOMER ACHIZIțII S.R.L. – lider de asociere, cu sediul în Niculești, și societatea POLFRUCT SR.L. – asociat, a fost acceptată”, dezvaluiau cei de la Opinia de Buzau, la data de 19.10.2021.
Incisiv de Prahova NU crede ca „au început să curgă și contractele pentru furnizarea în școli de mere cumpărate din Polonia” de cand Catalina Bozianu a fost deputat si de cand sotul acesteia a „devenit” directorul Pol Fruct (din 2018). Ziaristi rai – cei care au putut afirma asa „grozavie”.
Ziaristi rai au fost si cei de la News Buzau cand publicau – in data de 17.10.2019 – articolul „Incredibil! Cine ne minte? Elevii din Romania primesc mere din…Polonia (Foto)! Unde este grija fata de producatorii autohtoni si elevi? Ii miroase cuiva a frauda? Aiurea!”
Noi credem ca este doar o simpla coincidenta si contractul subsecvent de furnizare nr 2 din 07.01.2020, contract incheiat intre CJ Braila si „asocierea” SC ALPILINE SRL Braila cu SC POL FRUCT SRL Fantanele Prahova.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2021/11/Contract-subsecvent-furnizare-nr.-2-07.01.2020-1.pdf” title=”Contract subsecvent furnizare nr. 2-07.01.2020 (1)”]
Pana sa revenim cu alte „simple” coincidente trebuie sa salutam o decizie surprinzatoare.
Un site obscur utilizat si promovat de Catalina Bozianu, in campania electorala, a fost repede modificat.
Asta, in urma dezvaluirilor noastre si in urma retinerilor – consilierului general Militaru Marian-Cătălin si consilierului Şerpescu Cătălin Constantin, din partea PMP.
„In acelasi „timp si simultan”, sub umbrela de sef al PMP Prahova si-a alocat toata energia de a ataca Guvernul Romaniei prin prisma partidului doar pentru a isi proteja cele doua afaceri detinute de sot si fiu (devine interesant si cine sunt asociati in acele firme):
Astfel, acel site de mai sus era parcat pe dreapta si/sau pe stanga fara un beneficiar adevarat/asumat. Sperand in stergerea urmelor, practic jignind inteligenta organelor de cercetare penala, acest site a fost modificat si asumat de firma sotului (precizand chiar si modalitatea de facturare, achizitionare, etc). Chiar murim de ras, pe bune coane’!? Noroc ca avem salvate inainte de modificare, pe filmare!
In rest, trebuie sa o felicitam pe Catalina Bozianu, deoarece:
Sâmbătă, 30 octombrie, Cătălina Bozianu a fost realeasă președinte al organizației PMP Prahova, în cadrul Conferinței de Alegeri a filialei județene, in plina pandemie si val 4 cand astfel de adunari sunt interzise.
IPJ Prahova?…Doarme! Politia Municipilui Ploiesti? …Doarme!
In fapt, ceea ce vedem nu este adevarat! In drept…Respectarea distantei sociale – marca PMP Prahova!
Ramane o intrebare!
La aceasta Conferinta de Alegeri a filialei judetene PMP Prahova s-au folosit tot mere de „Polonia”?
Vom reveni! (Cristina T.).
Anchete
Tabără de instruire montană: colaborare și dezvoltare pentru cercetași
Anchete
CSM aprobă cinci eliberări din funcție prin pensionare
Anchete
Analiza contestării la concursul de promovare a procurorului DIICOT

Situația candidatului respins
Publicația „Lumea Justiției” aduce în atenție cazul unei procuroare de la DIICOT care a fost respinsă la concursul de promovare efectivă la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ) din sesiunea aprilie-septembrie 2024. Motivul respingerii a fost redactarea necorespunzătoare a actelor, apărând greșeli de scriere care nu au fost corectate.
Cazul procurorului cu codul B0064
În contrast, un alt procuror care s-a prezentat la același concurs a solicitat modificarea punctajului obținut, care a fost sub pragul necesar de 70 de puncte. Candidatul, identificat prin codul B0064, a fost depunctat la criteriile de „capacitate de analiză și sinteză” și „argumentație”, obținând doar câte 2 puncte din maximum 20 pentru fiecare criteriu. Motivul principal al punctajului scăzut a fost lipsa actelor procedurale întocmite în ultimii trei ani, așa cum prevede articolul 139 din Legea 303/2022. Candidatul nu a oferit niciun argument pentru a motiva contestarea punctajului obținut.
Punctaj maxim la alte criterii
Pe de altă parte, procurorul a fost apreciat pozitiv la alte criterii de evaluare, cum ar fi celeritatea și comportamentul corespunzător în relația cu justițiabilii, avocații, experții și colegii de serviciu. Aceste evaluări pozitive îi oferă o oarecare consolare în fața rezultatului negativ obținut la celelalte criterii.
Observațiile Consiliului Superior al Magistraturii
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a comentat asupra acestei situații, indicând că „Secția pentru procurori constată că nu au fost depuse de către candidat acte care să fie avute în vedere la evaluarea activității”. De asemenea, CSM a subliniat că „contestația nu este motivată”, nefiind prezentate argumente concrete care să conteste evaluarea realizată de comisia de concurs.
Concluzie
Aceste cazuri subliniază importanța respectării procedurilor legale și a criteriilor de evaluare în cadrul procesului de promovare a procurorilor. Lipsa de pregătire și neconformitățile în documentație pot avea un impact semnificativ asupra rezultatelor concursurilor de acest tip, iar candidatul B0064 ilustrază efectele negative ale unei pregătiri necorespunzătoare și lipsa de proactivitate în prezentarea documentelor necesare. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 4 zile
Scandaluri în sistemul penitenciar: Abuzuri și privilegii de la Penitenciarul Deva
-
Exclusivacum 3 zile
SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)
-
Exclusivacum 2 zile
Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local
-
Exclusivacum 2 zile
Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni
-
Exclusivacum 4 zile
Decizia ICCJ nr. 25/2025: Implicații pentru polițiști
-
Exclusivacum 2 zile
Reflecții asupra structurilor de putere în MAI
-
Exclusivacum 3 zile
SRU ILFOV: Un multitasking în sfera structurilor administrative
-
Exclusivacum 9 ore
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz