Connect with us

Administratie

Printr-o ordonanță de urgență, aflată pentru moment în stadiul de proiect, urmează să ia naștere o nouă structură militară, care va confisca ultimele atribuții și puteri care au mai rămas în mâna civililor. Autorul proiectului de ordonanță de urgență este Raed Arafat.

Publicat

pe

Puteți citi mai jos documentul care este fabricat in laboratoarele puterii „din umbra”. Analistii care au consultat documentul apreciaza ca daca proiectul va fi aprobat, Romania va deveni prima tara europeana, o „tara-experiment” in care se va institui o dictatura militaro-medicala, care va dispune de armata proprie, dotata cu uniforme, cazarmi si armament, care va putea declansa stari de necesitate si de urgenta in afara deciziei presedintelui tarii. In total, 90.000 de combatanti ai ANSU (Agentia Nationala pentru Situatii de Urgenta). Se presupune ca acest demers a fost impus „de la varful UE” tinad cont de faptul ca romanii nu au protestat pana acum, ca in restul Europei, fiind „o populatie docila”, in care se va putea aplica aceasta dictatura „fara mari probleme”.

Un excelent editorial al lui Sorin Rosca Stanescu pe aceasta tema poate fi citit AICI!

Proiect de Ordonanţa de Urgenţa

Având în vedere necesitatea consolidării cadrului legal privind lupta împotriva rezultatelor situațiilor de urgență, ţinând seama de importanţa existenţei unui mecanism unic de comanda şi coordonare care să înlăture paralelismele şi să elimine astfel abordarea de masuri de raspuns diferite sau chiar contrare a aceleiaşi operaţiuni de eradicare a consecinţelor situațiilor de urgență, apreciind că neluarea de urgenţă a unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii tuturor instituţiilor implicate, având în vedere angajamentele internaţionale asumate de România, pentru a facilita implementarea proiectelor de dezvoltare şi modernizare a administrării sistemului naţional de raspuns în situațiilor de urgență, ţinând seama că elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat şi că neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra bugetului consolidat, reorganizarea fiind absolut necesară pentru reglementarea în mod unitar şi identificarea unor soluţii viabile de administrare utile atât cetaţenilor, cât şi administraţiei statului, în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I Dispoziţii generale
Art 1. (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă.
(2) Se înfiinţează şi se organizeaza Agenţia Naţională pentru Situaţii de Urgenţă, denumită în continuare ANSU, ca autoritate de stat autonomă, cu personalitate juridică, instituţie civila militarizată, parte a sistemului de securitate naţională, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Primului Ministru.
(3) ANSU contribuie, prin rolul său, la garantarea suveranităţii, independenţei, democraţiei constituţionale, autorităţii, unităţii şi securităţii statului, pe întregul teritoriu naţional, atât în
1
timp de pace, cât şi în situaţii de urgenţă, şi are ca finalitate generală protejarea interesului general superior, public, constând în apărarea valorilor supreme ale societăţii, viaţa şi dreptul la viaţă, ordinea publică, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, proprietatea publică şi privată, statul de drept.
(4) Agenţia Naţională pentru Situaţii de Urgenţă, are sediul în B-dul Libertăţii nr. 12A, sector 5, Bucureşti.
Art 2. Trec în subordinea ANSU următoarele instituţii:
(1) De la Ministerul Administraţiei şi Internelor: Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă Judeţene, Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
(2) De la Ministerului Sănătăţii: Staţia Centrală de Transport Sanitar şi Ambulanţă Aeriană Bucureşti, Serviciul de Ambulanţă Bucuresti-Ilfov, Direcţiile Judeţene de Ambulanţă, Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau” Bucureşti, toate Unităţile de Primiri Urgenţe din cadrul spitalelor.
(3) De la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale: Departamentul Sistemului Naţional Unic pentru apeluri de urgenţă 112 cu centrele de preluare a apelurilor de urgenţă, dispeceratele locale de urgenţă, sistemele şi reţelele dedicate sistemului de urgenţă .
(4) De la Autoritaţile Publice Locale, de la ONG-uri, de la instituţii, de la operatorii şi agenţii economici: partea operativa şi operaţionala a serviciilor publice, a serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă.
CAPITOLUL II Atribuţii, prerogative
Art 3. (1) ANSU realizeaza toate atribuţiile şi prerogativele specifice stabilite prin ordin al preşedintelui ANSU.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, ANSU colaboreaza cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile de reprezentare, cu persoane juridice sau fizice, colaborează cu ministerele şi organele de specialitate, cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale implicate în activităţile din domeniul situaţiilor de urgenţă. Este punct de contact naţional în relaţia cu organizaţiile internaţionale de profil.
(3) În scopul indeplinirii atribuţiilor sale, ANSU are dreptul sa solicite informaţii, în condiţiile legii, de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritaţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritaţi publice, precum şi de la toate societaţile comerciale, acestea având obligaţia de-a furniza datele solicitate, sub regimul legilor penale.
Art 4. ANSU elaborează strategia şi politicile necesare în domeniul situaţiilor de urgenţă; elaboreaza şi pune în aplicare proiecte de dezvoltare şi modernizare a sistemului naţional de răspuns în situaţii de urgenţă şi a obligaţiilor asumate în cadrul parteneriatelor în
domeniu din care România face parte; sprijină, impreună cu alte organe ale administraţiei
2

publice, elaborarea şi implementarea politicilor şi programelor de cercetare, inovare şi a transferului tehnologic în domeniul propriu de activitate; desfăsoara activităţi de cercetare stiinţifică, participă la proiecte de cercetare stiinţifică europene, naţionale, regionale şi locale; (5) Elaborează proiecte de reglementări în domeniul situaţiilor de urgenţă, în conformitate cu obligaţiile asumate de România prin semnarea acordurilor de aderare la convenţiile şi organismele internaţionale; în calitate de autoritate de reglementare în domeniu, emite norme, regulamente, instrucţiuni, protocoale, proceduri, metodologii, etc.
(6) Administrează bunurile proprietate publica a statului pe care le deţine; asigură planificarea şi mobilizarea atat a resurselor naţionale cat şi a resurselor proprii la instituirea măsurilor excepţionale prevăzute de lege, precum şi la declararea stărilor de alertă, urgenţă, mobilizare sau război.
(7) Oferă asistenţă tehnica şi consultanţă în domeniul situaţiilor de urgenţă pentru toate instituţiilor implicate în eradicarea urmărilor situaţiilor de urgenţă; asigură, prin intermediul centrelor de informare, servicii de informare, asistenţă, consiliere, consultanţă şi instruire pentru toti cetaţenii şi instituţiile participante în situaţii de urgenţă; (8) Primeste şi rezolvă sau, dupa caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile legii. (9) Desfăşoară activităţi de control privind respectarea legislaţiei în domeniu, dispune ridicarea de documentele financiar-contabile şi de altă natură care pot servi la dovedirea contravenţiilor sau, după caz, a infracţiunilor în domeniul propriu de competenţă.
(10) Dispune, în condiţiile legii, sancţiuni şi măsuri executorii.
Art 5. Preşedintele ANSU are următoarele atribuţii şi răspunderi:
a) Asigură conducerea curentă a ANSU;
b) Reprezintă ANSU în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, române şi străine.
c) În exercitarea conducerii ANSU, preşedintele emite ordine şi decizii, instrucţiuni şi circulare. d) Preşedintele poate delega o parte din atribuţiile sale executive.
e) Urmăreşte respectarea prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a ANSU, precum şi a altor acte normative, regulamente şi instrucţiuni de serviciu;
f) Aprobă, potrivit normelor interne ANSU, angajarea şi concedierea personalului;
g) Aprobă trimiterea de delegaţi sau participă personal la reuniuni interne ori internaţionale, întâlniri de afaceri sau studii de interes pentru ANSU;
h) Exercită toate celelalte atribuţiile care îi revin conform prevederilor legale şi regulamentelor de organizare şi funcţionare.
Art 6. (1) Preşedintele ANSU face parte din Consiliul Suprem de Apărare a Tării, în acest sens art. 5 (3) din legea nr.415 din 27 iunie 2002 se completeaza cu „şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
Art 7. (1) Preşedintele ANSU instituie starea de alertă, prin ordin, pe zone restranse, de regulă de marimea unitaţilor administrative.
(2) Starea de alertă este o stare intermediară între starea de normalitate şi starea de urgenţă. În
timpul stării de alertă nu se vor restrâng drepturile constituţionale ale locuitorilor din zona
3pentru care s-a instaurat starea de alertă. Circumstantele care legitimizează instituirea starii de alertă au în general o anvergură locală. Forţa majoră care sta la baza instituirii stării de alertă poate fi sau un fenomen natural sau unul social, extraordinar, cu consecinţe grave.
(3) Instituirea stării de alertă poate fi delegată.
(4) Declararea stării de alertă are caracter temporar şi se poate institui pe o perioadă de maxim 20 zile prin ordin al preşedintelui ANSU, publicat imediat în Monitorul Oficial.
(5) Măsurile trebuie să fie proporţionale cu situaţiile care le-au determinat şi se vor aplica cu respectarea condiţiilor şi limitelor prevăzute de lege. În timpul stării de alertă se vor pune imediat în practică planurile de avertizare a populaţiei, măsurile de prevenire, de acţiune, de intervenţie, de acordare de suport in situaţii de urgenţa, se vor lua orice măsuri necesare pentru înlăturarea stării de forţă majoră.
Art 8. (1) Preşedintele ANSU, prin ordin, poate institui absolut excepţional, starea de urgenţă, în situaţii care necesita o reactie rapidă, precipitată sau în care este imposibilă adunarea autoritătilor competente, care pot declara uzual starea de urgenţă. Instituirea stării de urgenţă nu poate fi delegată.
(2) Starea de urgenţă este o stare excepţională în care se iau măsuri cu caracter excepţional. Circumstanţele care legitimizează instituirea stării de urgenţă sunt: calamităti naturale sau umane, dezastre, pericole pentru viata economică a tării sau pentru părti ale ei, imposibilitatea de-a asigura mijloacelor de subzistentă esentiale pentru comunitate, tulburarea liniştii, a ordinii publice sau a siguranţei persoanelor, toate de anvergură mai mare decat locală, ameninţări la adresa Constituţiei şi a autorităţilor create conforme, război civil, rebeliune, insurecţie, subversiune, grave activităţi ale unor elemente contra-revoluţionare.
(3) Declararea stării de urgenţă are caracter temporar şi se poate institui pe o perioada de maxim 10 zile prin ordin al preşedintelui ANSU publicat imediat în Monitorul oficial. Măsura stării de urgenţă trebuie aprobată în cel mult 10 zile de la instituirea ei de catre Preşedintele României prin decret, contrasemnat de Primul Ministru şi publicat imediat în Monitorul Oficial. Neaprobarea ei în termen de 10 zile incheie starea de urgenţă instituită.
(4) În timpul stării de urgenţă toate sancţiunile contravenţionale din prezenta ordonanţă de urgenţă urcă în grad juridic devenind sancţiuni penale cu aceiaşi valoare pecuniară. Constatarea lor se va face de catre agenţii de urgenţe din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă care le vor aduce la cunostinţă neintârziat organelor abilitate spre aplicare, conform legii.
(5) În cuprinsul ordinului de instituire a stării de urgenţă, trebuie trecut sub sancţiunea nulitătii: motivele care au impus instituirea stării; zona în care se instituie; perioada pentru care se instituie; drepturile şi libertaţile fundamentale al căror exerciţiu se restrânge, în limitele prevederilor constituţionale; autorităţile competente să decidă asupra limitării unor drepturi şi libertăţi specifice; autorităţile civile şi militare desemnate pentru coordonare şi a celor care vor executa prevederile ordinului, competenţele şi responsabilităţile acestora; sprijinul logistic sau de altă natură dacă se impune.
4 Art 9. (1) Membrii conducerii şi personalul ANSU nu vor solicita şi nici nu vor accepta instrucţiuni de orice natură de la nici o altă instituţie, organism sau autoritate în exercitarea atribuţiilor lor în temeiul legii.
(2) ANSU este singura autoritate în măsură să se pronunţe asupra considerentelor de oportunitate, evaluărilor şi analizelor calitative care stau la baza emiterii actelor sale.
CAPITOLUL III Organizare şi funcţionare
Art 10. (1) Structura ANSU este formată din aparatul central, cu sediul în municipiul Bucuresti, B-dul Libertăţii nr. 12A, sector 5, şi din unităti şi subunităti fără personalitate juridică potrivit organigramei ANSU.
(2) Structura organizatorică a ANSU poate cuprinde direcţii, departamente, servicii, oficii, birouri, compartimente, unităţi teritoriale, centre logistice, baze tehnice, unităţi şi subunităţi specializate, instituţii de învăţământ şi cercetare. Structura operaţională poate cuprinde centre operaţionale, detasamente, companii, brigăzi, gărzi, statii, echipe şi echipaje.
(3) Structura organizatorică, precum şi atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat şi aprobat prin ordin al preşedintelui ANSU.
(4) Echipamentele de protecţie, tehnica şi clădirile, ținuta personalului au însemne distinctive specifice care se se reglementeaza prin ordin al preşedintelui ANSU.
Art 11. (1) ANSU este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a Primului Ministru.
(2) Preşedintele ANSU este ordonator principal de credite.
(3)Preşedintele ANSU beneficiază de prevederile legii privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală.
(4) Durata mandatului preşedintelui este de 5 ani, care poate înceta în următoarele situaţii: imposibilitatea exercitării mandatului pe o perioadă mai mare de 6 luni; demisie; condamnarea definitivă pentru săvârirea unei infracţiuni.
Art 12. (1) Preşedintele ANSU este ajutat în activitatea sa de trei secretari generali, care asigură stabilitatea funcţionării ANSU, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile acesteia, numiţi de preşedintele ANSU prin decizie.
(2) Secretarii generali exercită atribuţiile delegate de preşedintele ANSU, răspunderile şi atribuţiile secretarilor generali se stabilesc prin ordin al preşedintelui ANSU.
Art 13. Preşedintele, secretarii generali şi întreg personalul angajat al ANSU nu pot face parte din partide sau formaţiuni politice şi nici nu pot promova partizan ideile, programele şi activităţile acestora.
Art 14. (1) Personalul angajat ANSU poarta denumirea generică de „agent urgenţe”; personalul de specialitate va putea purta, pe langă, şi alte denumiri specifice reglementate prin
5 ordin al preşedintelui ANSU. Personalul voluntar poartă denumirea generică de „voluntar urgenţe”.
(2) Personalul de comandă şi personalul operativ, este format din personal militar activ şi din personal civil rezervist. Personalul de suport şi personalul voluntar din ANSU este format din personal civil rezervist.
(3) Personalul care are competenţa să emită acte, să dea dispoziţii şi să ia măsuri cu caracter obligatoriu de asigurare şi de respectare a lor, personalul cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a respectării legii, precum şi personalul de intervenţie acţionând în numele ANSU, încadrat pe funcţii publice generale sau specifice, personal contractual sau funcţionari publici, este învestit cu exerciţiul autorităţii publice, pe timpul şi în legatura cu indeplinirea atribuţiunilor şi indatoririlor de serviciu.
(4) Autoritatea funcţiei nu poate fi exercitată în interes personal.
(5) Personalul beneficiaza de protecţia legii penale, care ocroteşte exerciţiul autorităţii de stat, doar pe perioada cand îndeplineşte o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat, aflat în exerciţiul funcţiunii ori pentru fapte îndeplinite în exerciţiul funcţiunii.
Art 15. (1) Preluarea activităţii personalului, a personalului delegat şi a reprezentanţilor altor instituţii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul instituţiilor de mai sus, în cadrul ANSU sau în structurile subordonate, după caz, se va face în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii.
(2) Se aprobă un număr maxim de posturi în cadrul ANSU şi a structurilor subordonate de maxim 60.000 posturi, angajat cu normă întreagă şi maxim 30.000 posturi, angajat cu normă redusă.
(3) Procedura de angajare şi conditiile angajărilor sunt exceptate de la prevederile altor legi, procedurile şi reglementările şi se stabilesc prin ordin al preşedintelui ANSU.
(4) Dupa reorganizare, personalul va beneficia de drepturile salariale aferente noilor funcţii. Pană la numirea pe noile funcţii personalul preluat îşi păstrează drepturile salariale avute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Eliberarea din funcţie a personalului se va realiza cu respectarea procedurilor instituite prin ordin de preşedintele ANSU.
Art 16. (1) Personalul militar activ şi personalul militar rezervist are drept de port armă, cu respectarea legii, pentru protectie şi pază.
(2) Personalul militar activ şi personalul militar rezervist beneficiază de solda militara şi de toate drepturile aferente statutului militar, reglementate prin ordin al preşedintelui ANSU.
(3) Avansările la termen cât si cele excepţionale, până la gradul de colonel inclusiv, se fac prin ordin al preşedintele ANSU.
(4) Reactivarea pesonalului militar rezervist se face prin ordin de preşedintele ANSU.
Art 17. (1) Statul de funcţii, structura organizatorică şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale ANSU este reglementat prin ordin al preşedintelui ANSU. Asimilarea funcţiilor de conducere şi de execuţie de specialitate se va face prin statul de funcţii ANSU.
(2) Atributiile, sarcinile şi raspunderile personalului incadrat în ANSU se stabilesc prin fişa
postului. Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de
6 serviciu ori, dupa caz, a raporturilor de munca se face prin decizie a preşedintelui ANSU, în condiţiile legii. Preşedintelui ANSU poate delega aceste activităţi şi atribuţii .
(3) Recrutarea şi angajarea personalului ANSU se face doar din sursă internă, din cadrul personalului angajat sau a personalului voluntar. Recrutarea şi incadrarea voluntarilor ANSU se reglementează prin ordin al preşedintelui ANSU.
(4) ANSU organizează şi foloseşte programe de formare specializată, proprii, pentru instruirea, formarea, promovarea personalului.
Art 18. Pentru a preintampina săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală, în timpul operaţiunilor desfăşurate în realizarea activităţilor specifice, ANSU va organiza structuri proprii specializate, de acţiune rapidă, pentru protecţia şi siguranţa operaţiunilor desfăşurate. Incadrarea, regulamentele de funcţionare, condiţiile concrete şi modalităţile în care personalul subunităţilor specializate participă la acţiuni se stabilesc prin ordin al preşedintelui ANSU.
Art 19. (1) Autorităţile publice locale, ONG-urile, operatorii şi agenţii economici, operatorii privaţi care participă în domeniul situaţiilor de urgenţă, cât şi toate autorităţile care cad sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă privind participarea lor în situaţii de urgenţă, şi nu sunt cuprinse în art. 2 de mai sus, se vor reorganiza şi vor executa doar activităţi de suport în situaţii de urgenţă.
(2) Noile structurile de specialitate vor purta denumirea, dupa caz, de: Comitetul Local de Suport în Situaţii de Urgenţă, Comitetul Judetean de Suport în Situaţii de Urgenţă, Comitetul Ministerial de Suport în Situaţii de Urgenţă, Comitetul Naţional de Suport în Situaţii de Urgenţă, Serviciul Public de Suport în Situaţii de Urgenţă, Serviciul Militar de Suport în Situaţii de Urgenţă, Serviciul Privat de Suport în Situaţii de Urgenţă, etc.
(3) Procedurile administrative de acordare, în condiţiile legii, de avize, autorizaţii, acorduri, aprobări referitoare la norme care ţin de domeniul situaţiilor de urgenţă se transferă catre autoritaţile publice centrale, locale, judetene, etc după caz, autoritaţi care se vor organiza potrivit legii.
(4) Activităţile de indrumare, coordonare şi control rămân în cadrul ANSU şi sunt reglementate prin ordin al preşedintelui ANSU.
CAPITOL IV
Infracţiuni, Contravenţii, Sancţiuni
Art 20. Se completează OUG nr 195/2002 dupa cum urmează:
(1) Art.13. (2) cu „şi autovehiculele din dotarea Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”. Procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor ANSU se stabilesc prin ordin al preşedintelui ANSU.
(2) Art.29. (1) cu „şi semnalele agenţilor de urgenţe din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
7

(3) La Art Art.32. (2 ) lit b) expresia „protecţiei civile” se inlocuieşte cu ” Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
(4) Art 37 cu alineat ( 4 ): „Autovehiculele Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă care circulă în regim prioritar cu mijloacele de avertizare luminoasă şi sonoră în funcţie au prioritate faţă de toţi ceilalţi participanţi la trafic. În situaţia în care autovehiculele Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă au doar mijloacele de avertizare luminoasă în funcţie, fără a avea şi mijloacele de avertizare sonoră în funcţie, ele circulă în regim semiprioritar. Toţi ceilalti participanţi la trafic au obligaţia de-a circula preventiv, cu atenţie sporită. Ceilalti participanţi vor lua măsuri pregătitoare pentru acordare de prioritate, nu vor iniţia manevre de depăsire, nu vor iniţia manevre de schimbare a direcţiei de mers, nu vor accelera, la nevoie vor reduce viteza. Dacă este necesar se vor replia spre marginea drumului pregătindu-se a acorda prioritate în situaţia pornirii şi a mijloacelor de avertizare sonoră”.
(5) Art 40 (3) cu „şi ale Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(6) Art 61 (3) cu „sau agenţii de urgenţe din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
(7) Art 62 cu alineat „(3) autovehiculele Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă au prioritate fata de celelalte autovehicule care circula în regim de prioritate”.
(8) Art 64 cu alineat „(3) agenţii de urgenţe din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă pot dispune şi pot efectua ridicarea şi depozitarea în proximitate a vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar şi care constituie un obstacol pentru intervenţia agenţilor de urgenţe. Deteriorările ocazionate de aceaste manevre cat şi contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat sau oprit neregulamentar se suportă de către deţinătorul acestuia”.
(9) Art 66 (2) cu „şi ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(10) În Art 77 (1) se inlocuieste „poliţiei” cu „Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă la numărul unic 112, apoi a poliţiei”.
(11) În Art 77 (2) se inlocuieşte „poliţia” cu „Agenţia Naţională pentru Situaţii de Urgenţă la numărul unic 112, apoi poliţia”.
(12) Art.92 cu alineatul (6) „Fapta savârsită cu intenţie de a obstrucţiona deplasarea, accesul, staţionarea sau de a nu permite la cerere deplasarea, accesul, staţionarea vehiculelor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă se pedepseste cu închisoare de la 3 la 7 ani sau cu amendă”. (13) La Art.109. (1) se completeaza cu „şi agenţii de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
Art 21. Se completează Regulamentul de aplicare a OUG nr 195/2002 dupa cum urmeaza:
(1) Art. 4. (2) se completeaza cu „şi Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(2) Art 22 lit b) cu „şi ale Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(3) Art 25 (2) cu „şi ale agenţilor de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă” (4) Art 89 (1) lit b) cu „şi a Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
8

(5) Art. 94 cu aliniat (3) „Coloanele de vehicule ale ANSU se însoţesc de autovehicule de control al circulaţiei ale Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă, care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare sonore, precum şi cele luminoase de culoare albastră”.
(6) Art. 96 se inlocuieste cu „(1) Participanţii la trafic sunt obligaţi să anunţe prima data Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă la numărul unic 112, apoi administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliţie atunci când au cunoştinţă despre existenţa pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situaţii periculoase pentru fluenţa şi siguranţa circulaţiei. (2) Se interzice oricărei persoane să arunce, să lase sau să abandoneze obiecte, materiale sau substanţe, ori să creeze obstacole pe drumul public. Persoana care nu a putut evita crearea unui obstacol pe drumul public este obligată să îl înlăture şi dacă nu este posibil, să îi semnalizeze prezenţa şi să anunţe imediat prima data Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă la numărul unic 112, apoi administratorul drumului public şi cea mai apropiată unitate de poliţie”.
(7) Art. 115 se completeaza cu ” doar dacă asigură un culoar minim de 3.50 metri laţime pentru trecerea autovehiculelor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(8) Art. 142 se completeaza cu litera r) „doar dacă asigură un culoar minim de 3.50 metri laţime pentru trecerea autovehiculelor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”
(9) Art. 143 se completeaza cu litera g) „doar dacă asigură un culoar minim de 3.50 metri latime pentru trecerea autovehiculelor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
(10) Art 177 se completeaza cu „(3) Îndrumarea, supravegherea, controlul respectării normelor privind circulaţia pe drumurile publice şi luarea măsurilor legale în cazul în care constată încălcări ale acestora, în zonele în care Agenţia Naţională pentru Situaţii de Urgenţă acţioneaza se realizează de către agenţii de urgenţe numiţi, din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
(11) Art. 182 se completeaza cu alineat (3) „Oprirea vehiculelor pe drumurile publice în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei se poate face şi de catre agenţii de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă. Oprirea la semnalul sau solicitarea agenţilor de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă este imperativă sub sancţiunea legilor penale”
(12 ) Art 216 se completeaza cu alineat „(5) În situaţia în care oprirea vehiculelor pe drumurile publice în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei este imperativă, agenţii de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă pot imobiliza vehiculele folosind orice mijloace, în condiţiile legii. Revocarea imobilizării se dispune tot de catre agenţii de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă”.
Art 22. Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă :
a) Depăsirea coloanelor de vehicule oprite de catre agenţii de urgenţe din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei.
9

b) Neacordarea priorităţii de trecere a autovehiculelor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă care circula în regim prioritar (în cuprinsul acordării de prioritate întotdeuna se va lăsa un culoar de trecere de minim 3,50 metri) cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei.
c) Neglijarea luării măsurilor pregătitoare la întalnirea unui autovehicul al Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă care circulă în regim semiprioritar cu amendă de la 1.000 lei la 7.000 lei.
d) Staţionarea, oprirea, părăsirea, abandonarea unui vehicul sau lăsarea, abandonarea, aruncarea, depunerea de obiecte materiale, a animalelor, etc într-o poziţie care reduce calea de acces sub 3.5 metri cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei.
e) Neintocmirea planurilor de măsuri de suport în situaţii de urgenţă, nereorganizarea autorităţilor, neorganizarea activităţilor de acordare, în condiţiile legii, de avize, autorizaţii, acorduri, aprobări referitoare la norme care ţin de domeniul situaţiilor de urgenţă de catre autorităţile publice centrale, locale, judetene, etc precum şi neluarea oricaror măsuri de suport în situaţii de urgenţă pe care legea le prevede sau sunt conforme prezentei ordonanţe de urgenţă privind activităţile de suport în situaţii de urgenţă cu amenda de la 50.000 la 200.000 lei.
f) Neglijarea, obstrucţionarea, impiedicarea, amânarea peste termen, execuţia parţiala a obligaţiilor instituite de prezenta ordonanţa de urgenţă de catre primari, conducatori de instituţii, alte persoane cu funcţii de conducere cu amenda de la 5.000 la 20.000 lei.
Art 23. (1) Constatarea contravenţiilor se face de către orice agent de urgenţe care a constatat săvarsirea acestor fapte, care are obligaţia raportării ierarhice a faptelor constatate. Aplicarea sancţiunilor contravenţionale se face de catre inspectorii Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă cu atribuţii de indrumare, control, intervenţie şi constatare a incălcărilor legii în domeniul situaţiilor de urgenţă. Inspectorii Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă sunt agenţii de urgenţe specializaţi, desemnaţi prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă.
(2) În soluţionarea contestaţiei, organul competent se pronunţă prin decizie sau dispoziţie.
(3) Este obligatorie procedura prealabilă a contestării administrative, procedură fără caracter jurisdicţional. Procedura prealabilă a contestării administrative este reglementată prin ordin de catre preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă.
(4) Ulterior parcurgerii procedurii prealabile, persoana interesată se poate adresa la instanţa de contencios administrativ competentă. În situaţia în care procedura prealabilă reglamentată nu este urmată, instanţele de judecata vor respinge acţiunea ca inadmisibilă.
(5) Amenzile contravenţionale plătite in termen de 120 de ore de la săvarsirea faptei sau in termen de 72 ore de la intocmirea procesului verbal constatator beneficiaza de reducere cu 50 % a cuantumului amenzii.
(6) Amenzile contravenţionale neplătite in termen de 60 zile de la data săvarsirii faptei se considera a fi neplătite cu rea credinţa. Fapta contraventionala coroborată cu reaua credintă in neplata amenzii contraventionale urcă in grad juridic fapta iniţială şi amenda contravenţională dupa trecerea celor 60 de zile, devine amendă penală cu aceeaşi valoare pecuniara şi cu termen
de plată conform legii, calculat din ziua urcării in grad juridic.
10

Art 24. Constituie infracţiuni şi se sancţioneaza:
a) Lovirea, agresarea, ameninţarea cu arme, arme albe, arme improvizate, obiecte contondente sau taioase a agenţilor de urgenţe, se pedepseşte cu inchisoare de la 7 la 15 ani. Tentativa se pedepseşte.
b) Timorarea, agresarea verbală prin injurături, ameninţari, distragerea atenţiei agenţilor de urgenţe, luarea in derâdere sau in derizoriu a agenţilor de urgenţe sau a activităţii lor; solicitarea unei activităţi anume, a atenţiei sau de materiale de orice natură de la agenţii de urgenţe, se pedepseşte cu inchisoare de la 3 la 7 ani.
c) Împiedicarea, distrugerea, oprirea sau obstrucţia cu intenţie a activităţilor de orice natura a agenţilor urgenţe sau a funcţionării tuturor echipamentelor şi dispozitivelor ANSU, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 7 ani.
d) Refuzul oricărei persoane de-a se conforma dispoziţiilor agenţilor de urgenţe care sunt în exercitiul funcţiei şi acţionează pentru eradicarea unor situaţii de urgenţă, nerespectarea semnalelor, indicaţiilor şi dispoziţiilor agenţilor de urgenţe care dirijeaza circulaţia, aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 7 ani.
e) Refuzul de-a părăsi zona, spaţiul, clădirea, incinta, drumul, etc şi de-a se indepărta imediat la solicitarea agenţilor de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani.
f) Refuzul abandonării autovehiculelor, imobilelor, navelor, aeronavelor la solicitarea agenţilor de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani.
g) Forţarea intrării pe un drum, cale, stradă, sau într-o zonă, clădire, spatiu, incintă, etc în care s-au instituit masuri de interdicţie de catre agenţii de urgenţe ai Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani.
Art 25. (1) Constatarea infracţiunilor se face de catre agenţii de urgenţe aflaţi in misiune care vor raporta pe cale ierarhică inspectorilor Agenţiei Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă cu atribuţii de indrumare, control, intervenţie şi constatare a incălcărilor legii în domeniul situaţiilor de urgenţă. Acestea vor fi aduse neintârziat la cunoştinţa organelor abilitate conform legii, care vor lua măsuri de îndată.
(2) Pentru indepărtarea pericolului reprezentat de infăptuirea faptelor de la art. 22- 24, agenţii de urgenţe abilitaţi să asigure respectarea măsurilor de siguranţă individuală sau colectivă pot reţine imediat prin incătuşare faptuitorii urmând ai preda neintârziat organelor abilitate.
(2) Acţiunea penală se exercită din oficiu.
(3) Materialele audio sau video inregistrate de ANSU sunt probe.
Art 26. (1) ANSU, membrii conducerii, precum şi personalul însărcinat să exercite atribuţii ANSU, nu răspund civil ori penal pentru îndeplinirea sau omisiunea îndeplinirii oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor conferite, cu excepţia cazului în care se dovedeşte că aceste persoane nu au acţionat cu bună-credinţă şi fără neglijenţă.
11

(2) Cheltuielile de judecată ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor prevăzute la alin. (1) se suportă de către ANSU urmând a fi recuperate, după caz, dela persoana care a căzut în pretenţii.
CAPITOLUL V
Activitatea financiară şi patrimoniu
Art 27. (1) Activitatea ANSU este finanţată:
a) De la bugetul de stat, minim 1 % din PIB an precedent, finanţare cu titlu executoriu.
b) De la bugetele locale, minim 2 % din bugetul local an precedent, finanţări cu titlu executoriu. c) Din venituri din contractele incheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate conform tarifelor reglementate prin protocol între ANSU şi casele de asigurare medicala, venituri din contribuţii ale societăţilor şi ale caselor de asigurare sau de reasigurare, finanţări cu titlu executoriu.
d) Din venituri din încasarea contravenţiilor emise de ANSU. Contravenţiile sunt investite cu titlu executoriu.
e) Din venituri din prestarea de activităţi contra cost, reglementarea acestor activităţi se face prin ordin al preşedintelui ANSU.;
f) Din alte surse legal constituite.
g) Resursele bugetare de mai sus se completează cu donaţii, sponsorizări, potrivit legii.
Art 28. ANSU administrează bunurile din patrimoniul său şi dispune de ele. Poate să cumpere, să închirieze sau să dobândească în proprietate ori în folosinţă imobilele necesare desfăşurării activităţii.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art 29. (1) Creditele bugetare deschise şi execuţia bugetară curentă se transferă din contabilitatea ordonatorilor de credite existenţi înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă în contabilitatea ANSU pe baza protocoalelor de predare-preluare şi a precizărilor aprobate prin ordin ale preşedintelui ANSU; Până la data semnării protocoalelor de predare-preluare, finanţarea cheltuielilor de personal şi a altor cheltuieli urgente ale ANSU, se asigură din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, din structura cărora acestea se reorganizează.
(2) Patrimoniul, arhiva, prevederile bugetare, execuţia bugetară până la data desfiinţării şi orice alte bunuri ale instituţiilor preluate, sunt preluate de ANSU, pe baza de protocol, încheiat în termenul de 90 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(3) ANSU se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din toate actele normative,
contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile, acordurile şi altele
asemenea, precum şi în toate litigiile structurilor preluate.
12

(4) Procedurile aflate în derulare la nivelul instituţiilor preluate vor fi continuate de ANSU, care se subrogă în drepturile şi obligaţiile acesteia, actele îndeplinite anterior rămânând valabile. (5) Pentru litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, indiferent de faza de judecată, ANSU se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile instituţiilor preluate şi dobândeşte calitatea procesuală a acesteia.
(6) Orice persoană care se consideră vătămată de aplicarea necorespunzătoare sau de neaplicarea de către ANSU a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, are dreptul de a se adresa instanţelor judecătoreşti competente.
(7) Reglementările, ordinele şi instrucţiunile emise în temeiul actelor normative de organizare şi funcţionare a instituţiilor preluate îşi păstrează valabilitatea, în măsura în care nu contravin dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
(8) Orice alte acte normative se modifică corespunzător, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, ANSU se subrogă în drepturile şi obligaţiile instituţiilor.
(9) În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumiri instituţiilor preluate se inlocuiesc în mod corespunzător cu denumirea Agenţia Naţională pentru Situaţii de Urgenţă.
Art 30. (1) În cuprinsul legii 481/2004 se vor modifica toate atributiile astfel:
a) Toate atribuţiile operative şi operaţionale trec în responsabilitatea şi executia Agenţiei
Naţionale pentru Situaţii de Urgenţă, potrivit ordinelor preşedintelui ANSU.
b) Toate atribuţiile de suport în situaţii de urgenţă rămîn în responsabilitatea şi execuţia
instituţiilor insărcinate potrivit legii.
Art 31. (1) Termenul maxim de reformă şi organizare a ANSU este de 12 luni de la
intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor fi asimilate prin absorbţie toate instituţiile de la art. 2 de mai sus. (3) Actele normative şi reglementările tehnice prevazute a fi aprobate prin ordine ce derivă din prezenta ordonanţă de urgenţă, prevăzute a se elabora şi aproba prin ordin al preşedintelui ANSU, se emit în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(4) Autorităţile publice centrale, Autorităţile publice locale, ONG-urile, operatorii şi agenţii economici, operatorii privaţi care activează în domeniul situaţiilor de urgenţă, cat şi toate autorităţile care cad sub incidenta prezentei ordonanţe de urgenţă privind participarea lor în situaţii de urgenţă, şi nu sunt cuprinse în art. 2 de mai sus, se vor reorganiza şi işi vor reface planurile şi măsurile de intervenţie în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru a cuprinde doar măsurile şi activităţile de suport în situaţii de urgenţă. Dupa reorganizare vor executa doar activităţi de suport în situaţii de urgenţă.
Art 32. La data intrării în vigoare a prezentei se abrogă toate dispoziţiile contrare.
(Sava N.).

Administratie

Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete

Publicat

pe

De

Un angajament pentru transparență și dezvoltare durabilă

Într-un gest de transparență deplină și responsabilitate față de cetățeni, Primarul comunei Păulești, Tudor Sandu, a dat publicității recent Raportul de Activitate pentru perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Documentul, o oglindă fidelă a eforturilor depuse de administrația locală, subliniază o evoluție remarcabilă a principalilor indicatori economico-sociali ai comunei, demonstrând angajamentul ferm al primarului pentru transformarea Păuleștiului într-o localitate cu standarde urbane. „Este o datorie de onoare să fac cunoscute principalele acțiuni de interes public realizate în anul precedent,” a declarat primarul Tudor Sandu, citat în documentul oficial.

An dificil, voință neclintită: Obstacolele depășite ale Păuleștiului

Anul 2025 a fost marcat de un context economic național și județean plin de provocări, resimțit acut și în Păulești. Măsurile de austeritate au limitat accesul la fonduri vitale din programele naționale, încetinind ritmul unor investiții esențiale. Un exemplu elocvent este amânarea proiectului pistei de biciclete, deși acesta avea finanțarea asigurată, conform Raportului de Activitate noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Mai mult, contextul politic de la nivelul Consiliului Județean Prahova nu a fost favorabil, cu proiecte deja aprobate, precum centura ocolitoare, stopate, și alocări bugetare diminuate substanțial pentru comună. Cu toate acestea, determinarea primarului Tudor Sandu și a echipei sale a rămas neclintită.

Comunitatea, fundamentul dezvoltării: Vocea cetățenilor, prioritate absolută

În ciuda acestor dificultăți, administrația locală, condusă de primarul Sandu Tudor, a reușit să consolideze o comunitate puternică, determinată să își continue dezvoltarea. Calitatea vieții reprezintă nucleul preocupărilor, cu misiunea asumată de a aduce „standardul urban” în comună și de a asigura „un trai liniștit și sigur pentru toți păuleștenii.” Această viziune este solid fundamentată pe voința comunității, confirmată de cele două sondaje de opinie realizate în cursul anului. Rezultatele acestora, detaliate în raport, atestă nu doar direcția corectă în care se îndreaptă Păuleștiul, ci și o schimbare fundamentală în modul în care administrația înțelege să își respecte cetățenii și valorile lor.

O administrație aproape de oameni: Transparență, eficiență și sprijin social

Sub viziunea Primarului Tudor Sandu, administrația locală a Păuleștiului a demonstrat un angajament constant față de cetățeni. Un exemplu strălucit este programul de Cadastru Gratuit, finanțat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 280.000 de euro. Proiectul a permis finalizarea cadastrării și înregistrării a peste 13.000 de cărți funciare, ce vor fi distribuite în scurt timp proprietarilor de terenuri și clădiri. Eficiența implementării a fost recunoscută chiar de Banca Mondială, care a calificat activitatea drept „un exemplu de bune practici,” conform raportului citat.

Digitalizarea este o altă piatră de temelie. Prin investiții în softuri și echipamente IT, Serviciul de Evidență a Populației eliberează cărți electronice de identitate încă din luna iulie a anului curent, aducând administrația în pas cu timpurile moderne. Siguranța publică a fost consolidată printr-un sistem de supraveghere video extins, ce acționează alături de Poliția Locală pentru a descuraja faptele antisociale și a crește confortul comunității.

Educația, un pilon strategic, se arată în bilanț. Pe lângă taberele gratuite la mare pentru elevii merituoși, Primăria investește masiv în modernizarea unităților de învățământ. Școala „Vlad Mușatescu” din Găgeni beneficiază de reabilitare, modernizare și creșterea eficienței energetice, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, iar sălile de clasă vor fi dotate cu mobilier nou, în parteneriat cu Consiliul Județean. Respectul pentru tradiție și vârstnici este ilustrat prin programul „Respect pentru seniorii comunei”, ce premiază cele mai longevive cupluri și păuleștenii ajunși la vârste venerabile, chiar la ei acasă, un proiect de suflet al administrației.

Păulești, un santier continuu: Investiții masive în infrastructura orașului de mâine

Apropierea de standardele urbane este imposibilă fără o infrastructură solidă, iar eforturile primarului Tudor Sandu s-au concentrat pe acest aspect vital. Programul de modernizare a rețelei stradale a fost reluat, incluzând asfaltări de drumuri noi și reabilitarea tramei afectate de lucrările la canalizare. Un angajament financiar impresionant de 14 milioane lei, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny,” vizează 11 drumuri din Păulești și Păuleștii Noi, totalizând 6,2 kilometri, după cum precizează raportul de activitate.

Extinderea rețelei de canalizare este pe cale să atingă un punct final crucial în satul Găgeni, cu finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, urmând etapa branșărilor pentru aproximativ 350 de gospodării anual. Un nou șantier a fost deschis și în cartierul Cocoșești, unde tinerii au primit loturi gratuite pentru locuințe. Viziunea pe termen lung include extinderea rețelei de canalizare cu încă 18 kilometri, pe 41 de străzi, un proiect de 16,32 milioane lei (fără TVA) finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind capacitatea administrației de a atrage fonduri europene.

Eficiența energetică este o prioritate, cu un proiect de modernizare și extindere a iluminatului public. Lămpile vechi sunt înlocuite cu tehnologie LED, estimându-se o reducere cu 40% a consumului de electricitate din comună. Principalul tronson modernizat, care traversează Pădurea Păulești, va fi inaugurat înainte de sărbătorile de iarnă.

Angajamentul față de un mediu curat se reflectă în inițiative de energie verde și reducerea poluării. După microbuzul electric școlar, Păuleștiul a implementat două proiecte, finanțate din bugetul local și AFM, pentru stații de încărcare a mașinilor electrice în multiple locații strategice din comună, o dovadă a orientării spre viitor. Siguranța pietonilor nu a fost uitată. Lucrările la trotuarele de pe Calea Unirii, în Păulești și Păuleștii Noi, au continuat, asigurând circulația în siguranță pe ambele sensuri ale celei mai importante artere.

Pentru a contracara efectele secetei și a asigura continuitatea serviciului de alimentare cu apă, a fost recepționat un nou rezervor de 500 mc la Cocoșești, crescând capacitatea totală de stocare la 2.580 mc, o investiție esențială pentru reziliența comunei, se menționează în raport.

Dincolo de proiecte: Motorul administrativ al Primăriei Păulești – Cifre și eficiență

Succesul proiectelor vizibile este susținut de o muncă asiduă în spatele ușilor închise. Raportul detaliază activitatea riguroasă a fiecărui compartiment, subliniind o bună guvernare și o orientare constantă către cetățean, partenerul și beneficiarul direct al administrației.

  • Secretariatul General a orchestrat 27 de ședințe de Consiliu Local în perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025, rezultând 106 hotărâri.
  • Compartimentul de Impozite și Taxe Locale a gestionat un volum impresionant de 6.068 de decizii de impunere centralizate, 1.900 de notificări de plată și 3.016 certificate fiscale, contribuind semnificativ la bugetul local. Doar din activitatea de urbanism, s-a atras suma de 1.252.090 lei la buget.
  • Serviciul de Evidență a Populației a eliberat 475 de cărți electronice de identitate și a gestionat un total de 1.488 de acte de stare civilă și identitate, fără abateri constatate la auditurile externe.
  • Compartimentul Asistență Socială a gestionat 224 de dosare pentru creșterea copilului și alocația de stat, monitorizarea a 22 de asistenți personali și 36 de copii cu măsuri de protecție socială, efectuând 435 de anchete sociale pentru revizuirea gradului de handicap.
  • Poliția Locală a aplicat 71 de sancțiuni (dintre care 42 amenzi în valoare de 29.000 lei), a răspuns la 246 de sesizări telefonice și 65 de apeluri 112, realizând 387 de patrulări de noapte.
  • Compartimentul de Urbanism/Amenajarea Teritoriului a procesat 520 de certificate de urbanism și 180 de autorizații de construire/desființare, consolidând o dezvoltare urbanistică coerentă.
  • Compartimentul Agricol a actualizat 7.784 de poziții în registrul agricol electronic, a gestionat peste 1.851 de cereri și petiții și a verificat peste 12.887 de documentații pentru proiectul de cadastru gratuit.
  • Echipa de Contabilitate a asigurat o gestionare financiară impecabilă, întocmind și raportând trimestrial darea de seamă contabilă și gestionând fondurile externe nerambursabile.
  • Compartimentul Resurse Umane a gestionat activitatea pentru 43 de posturi, organizând 7 concursuri de recrutare și promovare și asigurând transparența prin publicarea a 36 de declarații de avere și interese.

Un viitor luminos pentru Păulești: Angajamentul continuu al Primarului Sandu Tudor

Fiecare zi de activitate în cadrul Primăriei Păulești, sub conducerea primarului Tudor Sandu, construiește un model de bună guvernare, unde cetățeanul este nu doar partener, ci și beneficiarul direct al fiecărei decizii. Prin viziune strategică, capacitatea de a atrage fonduri și o muncă administrativă riguroasă, Păuleștiul demonstrează că provocările pot fi transformate în oportunități de dezvoltare, punând bazele unui viitor prosper pentru întreaga comunitate.

Citeste in continuare

Administratie

Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii

Publicat

pe

De

Un mesaj de responsabilitate: Grija Primarului pentru căldura și siguranța in căminele păuleștene

Pe măsură ce frigul își face simțită prezența, iar comunitatea se pregătește pentru sezonul rece, Primarul comunei Păulești, domnul Tudor Sandu, lansează un apel important și responsabil către toți cetățenii. Într-un gest de profundă grijă pentru bunăstarea fiecărei familii, Primăria Păulești subliniază importanța vitală a măsurilor de prevenție, îndemnând locuitorii să acorde o atenție sporită verificării coșurilor de fum, a sobelor și a instalațiilor electrice. O verificare simplă, realizată la timp, poate face diferența între un cămin sigur și o tragedie evitată, protejând vieți și bunuri.

Coșul de fum și soba: Scutul impotriva pericolelor de iarnă, conform recomandărilor Primăriei

Unul dintre principalele puncte de atenție, evidențiat de Primăria Păulești, vizează siguranța surselor de încălzire. „Este esențial să tratăm cu maximă seriozitate pregătirea sistemelor de încălzire. O sobă și un coș de fum bine întreținute sunt garanția unei ierni liniștite,” a transmis administrația locală, prin vocea Primarului Tudor Sandu.

Recomandările cheie pentru siguranța sobelor includ:

  • Verificarea atentă înainte de utilizare: Curățarea focarului și repararea oricăror fisuri, oricât de mici, sunt pași obligatorii.
  • Protecție suplimentară: Amplasarea unei table metalice (minim 0,70 x 0,50 metri) în fața ușiței sobei oferă o barieră protectoare împotriva scânteilor.
  • Utilizare responsabilă: Soba trebuie folosită întotdeauna cu ușițele închise, evitându-se categoric utilizarea lichidelor inflamabile la aprinderea focului.
  • Spațiu liber în jurul sobei: Hainele, mobilierul și orice alte materiale combustibile trebuie ținute la o distanță sigură.
  • Supraveghere constantă și stingere corectă: O sobă în funcțiune nu trebuie lăsată nesupravegheată, iar jarul trebuie stins complet, cenușa fiind evacuată într-un loc sigur.
  • Încălzire moderată: Supraîncălzirea sobei este un risc major și trebuie evitată, la fel și utilizarea lemnelor care depășesc lungimea recomandată.

În ceea ce privește coșurile de fum, Primăria Păulești subliniază necesitatea curățării riguroase a depunerilor și repararea fisurilor înainte de debutul sezonului rece. De asemenea, se reamintește că „un coș de fum trebuie să depășească acoperișul cu cel puțin jumătate de metru,” o măsură esențială pentru tiraj și dispersia fumului. În spațiile precum podurile, tencuirea coșului previne propagarea scânteilor, iar izolarea zonei de contact cu planșeul cu materiale incombustibile este crucială. Pentru siguranță sporită, mai ales în preajma materialelor combustibile, montarea unei site la coș este o recomandare fermă.

Instalația electrică: Lumină și căldură fără risc, sub ochiul vigilent al Primarului

O altă sursă de potențial pericol, adesea subestimată, este instalația electrică. Primarul Tudor Sandu îndeamnă cetățenii să verifice cu atenție și acest aspect al locuinței. „Electricitatea, deși invizibilă, necesită un respect deosebit. Orice improvizație poate avea consecințe ireversibile,” avertizează Primăria Păulești.

Recomandările pentru siguranța electrică includ:

  • Echipamente verificate: Utilizarea exclusivă a aparatelor electrice care sunt în stare bună de funcționare.
  • Fără improvizații: Renunțarea la prelungitoare improvizate, la fire izolate precar sau la soluții ad-hoc.
  • Siguranțe corespunzătoare: Siguranțele nu trebuie înlocuite niciodată cu sârme sau alte obiecte. Rolul lor este de a întrerupe circuitul în caz de suprasarcină.
  • Intervenții specializate: Orice lucrare la instalația electrică trebuie efectuată exclusiv de către un electrician autorizat.
  • Supraveghere: Aparatele electrice în funcțiune trebuie întotdeauna supravegheate.

O comunitate responsabilă, o iarnă fără incidente: Apelul Primarului Sandu Tudor la prevenție

Prin aceste avertismente clare și concise, Primăria Păulești, condusă de Primarul Tudor Sandu, demonstrează încă o dată preocuparea constantă pentru siguranța și confortul cetățenilor. „Grija pentru locuința dumneavoastră este o investiție în siguranța familiei. Fiecare măsură simplă de prevenție contribuie la o iarnă mai caldă și mai sigură pentru toți,” subliniază Primarul Tudor Sandu. Este un apel la responsabilitate colectivă, unde implicarea fiecărui locuitor este esențială pentru a asigura o iarnă fără incidente neplăcute în întreaga comunitate Păuleștenă. Prevenția rămâne, astfel, cea mai eficientă formă de protecție.

Citeste in continuare

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv15 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv