Actualitate
Sfaturi pentru românii care merg cu mașina în Grecia. Cele mai bune zile și ore pentru a evita cozile uriașe din vamă
Au fost cozi de un kilometru luni în vama Makaza, la granița dintre Grecia și Bulgaria, pe sensul de plecare din statul elen. Aceasta, în condițiile în care în ultimele săptămâni s-au format cozi uriașe înainte de intrarea în Grecia. Dan Adrian Drăgan, roman stabilit în insula Thassos și administrator Forum Thassos și Forum Grecia, a explicat la Digi24 care sunt cele mai bune zile și ore pentru a ajunge la granița dintre Grecia și Bulgaria și ce intervale de timp trebuie evitate.
Sute de mașini au așteptat în această dimineață parcurgerea procedurilor vamale, dublate de cele specifice pandemiei, așa că înainte de punctul de trecere a frontierei s-a format o coloană de mai bine de un klilometru de mașini. Un telespectator Digi24 care a trimis imagini de la vama Makaza a povestit că așteaptă de zeci de minute să treacă granița.
Dan Drăgan spune că vara „a luat autoritățile elene puțin prin surprindere”.
„Ei se chinuie de 2 ani să păstreze rata COVID cât mai scăzută în Grecia, se chinuie să deschidă cât mai multe puncte de frontieră. Din păcate, cred că au fost luați prin surprindere de valul mare de turiști. Nu sunt deschise atât de multe ghișee câte ar trebui să fie”, spus el.
La vama Makaza, principalul punct de frontieră folosit de cei care merg în nordul Greciei, „ar trebui deschise nu două ghișee, ci mai multe. Ar trebui, pe de altă parte, ca turiștii români să se înarmeze cu răbdare, să aibă cu cei ceva mâncare, ceva apă, deoarece în momentul în care ajung la ghișeu, la punctul de trecere a frontierei, acolo trebuie să prezinte, pe lângă documentele de călătorie, trebuie să prezinte și PLF (Passenger Locator Form), aceel formular pe care trebuie să-l completeze cu o zi înainte și trebuie să prezinte și certificatul COVID, certificatul de vaccinare, testul PCR sau testul rapid”, a spus Drăgan.
„Sunt multe variante destinate teoretic să ușureze accesul turiștilor într-o țară sigură, doar că, din păcate, procedura de verificare a acestor documente, durează destul de mult”, a adăugat el.
El a spus că timpii de așteptare sunt mari la vama Makaza și că la fel s-a întâmplat și în anii trecuți.
Drăgan a spus că cei care vor să treacă din Grecia în Bulgaria sau invers în timpul săptămânii stau la coadă la vamă aproximativ o oră.
„Problema apare în weekend – vineri, sâmbătă, duminică și luni – atunci când mulți turiști își încep concediile. Majoritatea sâmbătă și duminică, dar vedem că și vineri și luni se aglomerează pe sensul România-Bulgaria-Grecia”, a spus Drăgan.
„Un sfat pe care îl tot dăm este ca turiștii să evite să vină în weekend în Grecia. Pe de altă parte, să urmărească pe comunitățile noastre cam care sunt orele la care este cea mai mare aglomerație, să vadă din timp ce documente sunt necesare pentru trecerea frontierei”, a adăugat el.
El recomandă turiștilor să-și planifice călătoria astfel încât să evite cele mai aglomerate ore la vamă.
„De exemplu, dimineața devreme sau seara târziu, sâmbăta, este destul de lejer. În mijlocul zilei este extrem de aglomerat și pentru asta trebuie să vă luați în calcul câteva ore pentru traversarea Bulgariei și să estimați la ce oră ajungeți în vamă”, a mai spus Drăgan.
El a spus că s-a întors duminică în Grecia și a stat la vamă aproximativ 3 ore, deși se pregătise pentru 5 ore de așteptare.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 22 de oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 12 oreFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



