Connect with us

Actualitate

Lecturi de weekend: Auschwitz, ultima stație

Publicat

pe

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Singura carte scrisă la Auschwitz încă din timpul războiului.

Semnalăm astăzi una dintre primele, dacă prima mărturie publicată despre ororile petrecute în lagărul de la Auschwitz și rămasă, după decenii, una dintre cele mai pregnante scrieri despre Holocaust. Se datorează unui tânăr medic olandez, Eddy de Wind, dar e scrisă la persoana a treia.

Cine a fost autorul? Editura ne informează pe larg.

Eddy de Wind s-a născut în februarie 1916 la Haga. Și-a pierdut tatăl pe când avea numai trei ani, dar a crescut înconjurat de marea afecțiune a mamei. A urmat medicina la Leiden. După ce ocupația germană a impus excluderea studenților evrei, a reușit, cu ajutorul profesorilor săi, să-și termine studiile mai devreme și să-și ia diploma de absolvire. Și-a făcut rezidențiatul în psihanaliză în secret, la Amsterdam, și după o încercare ratată de a fugi în Elveția a mers voluntar în lagărul de tranzit de la Westerbork, unde spera să-și regăsească mama. Acolo a aflat însă că aceasta fusese deja trimisă la Auschwitz. La Westerbork a întâlnit o tânără infirmieră, Friedel, de care s-a îndrăgostit și cu care s-a căsătorit, iar mai apoi au fost deportați împreună la Auschwitz. Deși pe toată perioada cumplită a detenției au reușit să păstreze legătura, în haosul ultimelor zile ale lagărului s-au pierdut unul de celălalt. Înainte de eliberarea lagărului, la care a fost martor, Eddy de Wind a început să noteze într-un caiet gânduri și impresii care vor constitui punctul de pornire al cărții de față. După eliberare, a rămas încă trei luni la Auschwitz, la cererea comandanților sovietici, lucrând ca medic. Acesta este răstimpul în care și-a scris întreaga mărturie care avea să devină cartea-document Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr, 1943–1945, apărută în 1946 și în care atribuie toate întâmplările unui personaj pe care l-a numit Hans van Dam. La întoarcerea în Olanda, în 1946, specializat în psihiatrie și psihanaliză și a scris despre sindromul KZ, sindromul vinii supraviețuitorului. A murit în 1987, la vârsta de 71 de ani.

Despre carte, editorii scriu:

„În 1943, tânărul medic Eddy de Wind se oferă voluntar pentru a merge să lucreze în lagărul de tranzit de la Westerbork, în care ajung toți evreii din estul Olandei. Are motive să creadă că își va găsi acolo mama. Dar ea a fost deja trimisă la Auschwitz. La Westerbork se îndrăgostește de Friedel, iar în scurt timp sunt și ei trimiși la Auschwitz. Eddy este repartizat în Blocul 9, unde face parte din personalul medical, iar Friedel în Blocul 10, cumplitul Experimentenblock, de unde își alege victimele Josef Mengele. Eddy și Friedel supraviețuiesc, dar nu reușesc să rămână împreună. În încercarea de a-și șterge urmele, naziștii vor să golească rapid lagărul, iar Friedel pornește într-unul dintre <<marșurile morții>>. Eddy rămâne încă o vreme în lagărul eliberat pentru a-i îngriji pe bolnavi, și atunci își scrie povestea. Pe de o parte, se teme că manuscrisul său ar putea cădea în mâini nepotrivite; pe de altă parte, oroarea și povara celor trăite la Auschwitz îi produc atâta suferință, încât nu găsește putere să scrie la persoana întâi, ci la persoana a treia, folosindu-se de un personaj inventat.”

După publicarea cărții, în 1946, editura a dat faliment, volumul n-a mai fost de găsit și s-au aflat prea puține despre ei. Abia după 1980 a revenit în atenție.

Eddy de Wiond – Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr 1943-1945. Traducere și note de Alexa Stoicescu. Editura Humanitas Fiction, colecția Raftul Denisei. 261 pag.

Actualitate

Vulturul Cenușiu: Aripile digitale care anticipează viitorul imprevizibil al războiului

Publicat

pe

De

Pe marginea abisului: O eră imprevizibilă cere soluții robuste

Armata Statelor Unite și partenerii săi globali se confruntă cu o eră mai imprevizibilă decât oricând în acest secol. Pe fondul unei instabilități geopolitice crescânde și al progreselor tehnologice galopante, întrebarea crucială este cum pot fi siguri că mișcările actuale sunt cele corecte pentru a pregăti viitorul? Un lucru rămâne constant, indiferent de tulburările vremurilor: nevoia de recunoaștere, supraveghere și achiziție de ținte (RST) și alte roluri vitale pe câmpul de luptă.

În acest context, General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) continuă să stabilească standardul cu platformele sale modernizate, Modernized Gray Eagle® Extended Range (ER) și Gray Eagle® Short Takeoff and Landing (STOL). Aceste două aeronave de top, cu anduranță mare și capabilități de zbor la altitudine medie, sunt proiectate să răspundă nevoilor operaționale atât ale Armatei SUA, cât și ale clienților internaționali. Ceea ce le face să se distingă este arhitectura lor modulară deschisă, un palmares impresionant de ore de zbor, adaptabilitatea la diverse sarcini utile și armament, precum și rolul indispensabil în recunoaștere și în logistica contestată – aspecte cruciale, în special în teatrele de operații din Pacificul de Vest.

Arhitectura deschisă modulară: Flexibilitate ca un smartphone

Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se bazează pe arhitectura modulară deschisă a sistemelor (MOSA), o filozofie de design modernă care prioritizează flexibilitatea și inovația. Această abordare asigură integrarea perfectă cu multiple sarcini utile, senzori și sisteme de date, permițând operatorilor să personalizeze configurațiile misiunilor rapid și eficient.

Mulți ofițeri generali și lideri de programe fac o pauză în discuția despre munca lor pentru a-și ridica smartphone-ul: „Așa ceva îmi doresc”, spun ei – un hardware care își poate modifica funcționalitățile cu simplitatea descărcării unei noi aplicații. Ei bine, aeronava Gray Eagle este exact acel tip de sistem.

Ceea ce face aceste platforme unice este capacitatea lor de a rămâne interoperabile cu cadrele existente de comandă, control și partajare a datelor. Arhitectura modulară permite, de asemenea, Armatei SUA și forțelor aliate să integreze noi tehnologii – cum ar fi sisteme radar avansate, capabilități de război electronic sau instrumente de luare a deciziilor bazate pe inteligență artificială – fără a necesita modificări costisitoare sau consumatoare de timp. Pe măsură ce amenințările evoluează, aceste sisteme aeriene fără pilot (UAS) pot evolua alături de ele.

Fiabilitate câștigată în peste 9 milioane de ore de zbor: Un palmares fără egal

GA-ASI a fost recunoscută de mult timp pentru contribuțiile sale la aviația de luptă, cu un palmares definitoriu pentru industrie, care se întinde pe mai mult de trei decenii. Aeronavele companiei, inclusiv Predator®, Reaper® și Gray Eagle, au depășit, în mod colectiv, peste 9 milioane de ore de zbor – o dovadă incontestabilă a fiabilității, anduranței și valorii lor operaționale.

Pentru Armata SUA, aceasta înseamnă că Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL sunt platforme testate în luptă, cu o eficacitate operațională dovedită într-o multitudine de misiuni. Aceste aeronave și-au demonstrat capacitatea de a se adapta și de a prospera sub presiune. Clienții internaționali obțin acces la platforme susținute nu doar de tehnologie de vârf, ci și de decenii de experiență în operațiuni reale, insuflând încredere în capacitatea Gray Eagle de a oferi rezultate.

Versatilitatea misiunii: O multitudine de sarcini utile pentru fiecare scenariu

Unul dintre atributele remarcabile ale Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL este adaptabilitatea sarcinilor utile. Aceste platforme pot fi echipate cu o gamă diversă de senzori, de la camere electro-optice/infraroșii la radar cu deschidere sintetică, module de război electronic și suite de informații de semnalizare. Această versatilitate permite seturi de misiuni care acoperă informații, supraveghere și recunoaștere (ISR); achiziție de ținte; lovituri precise; și multe altele.

Nicăieri nu este versatilitatea misiunii mai utilă decât în teatrul de operații din Indo-Pacific. Forțele americane și aliate trebuie să opereze pe distanțe vaste, adesea în zone cu acces limitat la suport logistic. Acest lucru recompensează o aeronavă eficientă, fiabilă, durabilă și persistentă în toate domeniile. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se ridică la înălțimea situației.

Gray Eagle STOL: Pionierul logisticii contestate și al suportului aerian flexibil

Gray Eagle STOL, în special, adaugă un element crucial la această ecuație – capacitatea organică de decolare scurtă (STOL). Aceasta permite aeronavei să opereze de pe aerodromuri austere sau chiar de pe nave militare, eliminând dependența de bazele fixe mari, care ar putea fi țintite de adversari. Poate oferi suport indispensabil cu ISR susținut, reaprovizionare și lovituri, toate în cadrul aceluiași zbor.

Gray Eagle STOL ar putea decola dintr-o bază din zona din spate, încărcat cu provizii pentru forțele SUA sau aliate aflate într-o poziție avansată. Aeronava poate zbura la destinație fără risc pentru un echipaj uman la bord, poate folosi o pistă neamenajată sau improvizată pentru a ateriza și a livra hrană, medicamente și muniție, apoi redecola pentru a survola zona și a asigura supravegherea în timp ce forțele locale recuperează proviziile. Dacă rămân amenințări, Gray Eagle STOL poate fi desfășurat pentru a le angaja sau pentru a coordona cu alte forțe.

Inima recunoașterii și achiziției tintelor: O privire constantă asupra câmpului de luptă

Pentru Armata SUA și forțele armate globale, recunoașterea, căutarea și achiziția țintelor rămân fundamentale pentru războiul modern. Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL s-au dovedit instrumentale în furnizarea de informații acționabile comandanților din multiple domenii – fie că este vorba de urmărirea mișcărilor inamice, monitorizarea țintelor de mare valoare sau securizarea punctelor critice maritime.

Aceste platforme excelează în furnizarea de capabilități ISR persistente, oferind o acoperire continuă a infrastructurii critice, a liniilor frontului și a zonelor contestate. Abilitatea lor de a furniza date aproape în timp real comandanților de la toate nivelurile asigură că luarea deciziilor este informată, rapidă și eficientă. În spațiile de luptă complexe, unde amenințările asimetrice, roiurile de drone și rachetele de croazieră care zboară la joasă înălțime se împletesc cu provocările tradiționale ale adversarilor statali, platformele Gray Eagle oferă o conștientizare situațională fără egal.

Deși noile sisteme mici alimentate cu baterii au un rol pe viitoarele câmpuri de luptă, doar platformele mari, cu aripi lungi, în stilul aeronavelor tradiționale, pot gestiona aceste cerințe esențiale în modul în care Armata SUA și partenerii săi au nevoie.

Avantajul GA-ASI: Liderii mondiali în sistemele aeriene fără pilot

În centrul succesului Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL se află avantajul fundamental al GA-ASI. Cu o istorie de livrare a peste 1.100 de aeronave pe parcursul a trei decenii și avansuri pionierat în aviația de luptă, GA-ASI și-a consolidat reputația de lider mondial în dezvoltarea UAS. Fie că sprijină asistența umanitară, cercetarea științifică sau operațiunile de luptă, sistemele companiei au redefinit rolul platformelor fără pilot în războiul modern.

Pentru Armata SUA și aliații săi globali, Modernized Gray Eagle ER și Gray Eagle STOL de la GA-ASI rămân standardul de aur. Într-o eră definită de evoluția tehnologică rapidă și complexitatea operațională, aceste aeronave reprezintă o investiție vitală în securitatea și eficacitatea viitoare.

Citeste in continuare

Actualitate

Schimbare de putere navală: China comisionează Portavionul Fujian, primul cu catapulte

Publicat

pe

De

China a inaugurat oficial o nouă eră pentru capabilitățile sale navale prin comisionarea celui de-al treilea și cel mai avansat portavion, Fujian. Ceremonia, desfășurată la Baza Navală Yulin de pe insula Hainan miercuri, a fost onorată de prezența Președintelui Chinez Xi Jinping, semnalând importanța strategică a acestei noi achiziții pentru Marina Armatei de Eliberare a Poporului (PLAN).

Un salt în proiecția navală: Avantajul catapultei

Portavionul Fujian, cu o lungime de aproximativ 316 metri și o lățime de circa 76 de metri, are o deplasare estimată la 80.000 de tone la încărcare maximă, plasându-l printre cele mai mari portavioane din lume. Caracteristica sa cea mai semnificativă este, totuși, integrarea a trei catapulte electromagnetice pentru lansarea aeronavelor. Această tehnologie de ultimă generație sporește dramatic flexibilitatea operațională a portavionului, permițându-i să lanseze aeronave mai grele sau mai puțin puternice, cum ar fi vitalul avion de avertizare timpurie Xi’an KJ-600 (AEW), care erau anterior limitate de rampele de tip „ski-jump” de pe portavioanele mai vechi ale Chinei.

Poziționare strategică: Vizează regiuni maritime cheie

Denumit după provincia estică chineză situată direct vizavi de strâmtoarea Taiwan, locația de comisionare a Fujian la Yulin sugerează puternic desfășurarea sa în cadrul Flotei Mării de Sud a PLAN. Zona de responsabilitate a acestei flote include zone maritime critice, cum ar fi Marea Chinei de Sud, puternic disputată, și sensibila strâmtoare Taiwan. Baza Yulin este bine pregătită pentru această nouă adăugire, dispunând de un doc uscat nou construit, suficient de mare pentru a găzdui portavionul, și servind deja ca port de origine pentru un alt portavion chinez, Shandong. Mai mult, baza aeriană din apropiere de Lingshui a fost modernizată în ultimii ani pentru a găzdui și a desfășura antrenamente pentru aeronavele portavionului PLAN, indicând o strategie cuprinzătoare de integrare a Fujian în operațiunile regionale.

De la Șantier Naval la realitate operațională: Un calendar de dezvoltare rapid

Fujian a fost construit la șantierul naval Jiangnan Changxing din Shanghai și lansat inițial în iunie 2022. Drumul său către statutul operațional a fost rapid, mass-media de stat publicând clipuri cu doar două luni înainte de comisionare, prezentând aeronave ale PLAN efectuând operațiuni de zbor la bordul Fujian în timpul testelor pe mare. Acestea au inclus lansări reușite cu catapultă ale avioanelor de vânătoare avansate, cum ar fi Shenyang J-15T și J-35, precum și crucialul avion AEW KJ-600, demonstrând pregătirea și capabilitățile portavionului.

Comisionarea Fujian marchează un moment esențial în eforturile de modernizare navală ale Chinei. Fiind al treilea portavion care intră în serviciul PLAN, alături de Liaoning și Shandong, care sunt mai puțin capabile (ambele lipsite de catapulte și cu aripi aeriene mai mici), Fujian consolidează semnificativ capabilitățile de proiecție a puterii Chinei și subliniază ambițiile sale maritime în creștere în regiunea Indo-Pacifică și nu numai.

Citeste in continuare

Actualitate

Criza din Penitenciare: Soluția „salvarea rezerviștilor”, blocată în sertarele ANP?

Publicat

pe

De

O inițiativă crucială, menită să combată deficitul dramatic de personal din sistemul penitenciar românesc, pare să fie pe cale de a se pierde în hățișurile birocrației. Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a propus o soluție pragmatică, aplaudată de sindicate, dar care, conform acuzațiilor, este ignorată de Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP). Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) cere reacție rapidă, avertizând asupra riscului de colaps al sistemului.

O măsură salutară, ingropată în inerția instituțională?

Proiectul, asumat în „planul de guvernare Bolojan” și susținut de ministrul Radu Marinescu, vizează reîncadrarea fără concurs a polițiștilor de penitenciare pensionați în ultimii șapte ani. Această inițiativă, considerată de mulți cea mai concretă și aplicabilă măsură din ultimii ani pentru combaterea deficitului acut de personal, este, însă, departe de a deveni realitate. Potrivit FSANP, măsura „salvatoare a fost abandonată în sertarele Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP)”, deși instituția ar fi putut acționa rapid pentru transpunerea ei în practică.

Mecanismul „reîntoarcerii” – O propune cu dublu impact

Conform detaliilor puse în dezbatere, reîntoarcerea în activitate se va face la cerere, fără concurs, cu menținerea categoriei și a gradului profesional de la momentul pensionării. Polițiștii reîncadrați vor ocupa funcții identice sau inferioare celor deținute anterior. Pentru a stimula reintegrarea, salariului de bază i se va adăuga un procent de 15% din pensia actuală, venituri ce ar depăși media națională. Un alt avantaj important este posibilitatea recalculării pensiei de serviciu la o nouă încetare a activității, incluzând perioada suplimentară lucrată.

Deficit crunt de personal: Peste 3.000 de posturi vacante

Ministerul Justiției estimează că această măsură ar avea un dublu efect pozitiv. Pe de o parte, ar diminua cheltuielile bugetare prin reducerea plăților simultane de pensii și salarii. Pe de altă parte, ar ameliora semnificativ deficitul de personal, care, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Justiției, depășește în prezent 3.000-4.000 de posturi vacante în rețeaua ANP.

Experiență prețioasă, pe loc, fără costuri suplimentare

Un argument forte al acestei inițiative este experiența vastă a foștilor angajați. „Oamenii s-au pensionat la 47-50 de ani, în plină putere de muncă,” a declarat ministrul Radu Marinescu. Acești rezerviști „știu deja meserie și nu mai necesită formare profesională”, reprezentând o soluție rapidă și imediat aplicabilă. Această abordare este vitală, mai ales în contextul suspendării recrutărilor din sursă externă prin ordonanță de urgență până în 2027.

O gaură de oxigen pentru sistem și prevenirea condamnărilor CEDO

Ministrul Marinescu subliniază și componenta strategică a proiectului: personalul pensionat ar crește capacitatea de intervenție în situații de criză, revolte sau urgențe medicale, unde experiența practică este crucială. Mai mult, reducerea deficitului ar contribui la evitarea unor condamnări la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), cauzate frecvent de lipsa de personal și de condițiile necorespunzătoare din penitenciare.

FSANP cere acțiune imediată: „Inerția ANP, pericol de colaps”

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) consideră demersul ministrului Justiției ca fiind „un pas curajos și absolut necesar pentru deblocarea sistemului”. Sindicatul avertizează că reîncadrarea rezerviștilor ar reduce presiunea uriașă asupra polițiștilor activi, care acum efectuează milioane de ore suplimentare și lucrează la limita epuizării. FSANP solicită ANP „să depună efortul minim necesar pentru redactarea proiectului de lege promis de ministrul Radu Marinescu”, considerând „inadmisibil ca, din cauza inerției și indiferenței ANP, o măsură vitală pentru sistem să nu ajungă pe masa Guvernului chiar săptămâna viitoare.”

Un rezervist transmite: „O reformă reală, nu doar discursuri”

Un polițist de penitenciare rezervist, citat de FSANP, subliniază importanța măsurii: „Este o măsură pragmatică, gândită cu cap, care nu trebuie să rămână o promisiune electorală, deoarece l-ar decredibiliza maxim pe ministrul Marinescu. ANP trebuie să se miște rapid și să implementeze proiectul ministrului, altfel, riscăm ca Poliția Penitenciară să intre într-un colaps din care nu se mai iese doar cu discursuri despre reformă și atât. Acest demers înseamnă o reformă reală a sistemului penitenciar, nu tăieri de posturi.”

Implementarea rapidă a acestei inițiative ar putea transforma sistemul penitenciar românesc, trecând de la o stare de suprasolicitare la una de funcționare normală. Rămâne de văzut dacă Administrația Națională a Penitenciarelor va reuși să depășească inerția acuzată de sindicate și să pună în aplicare demersul ministrului Radu Marinescu, sau dacă va lăsa o măsură cheie să eșueze, subminând credibilitatea eforturilor de reformă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

„Român contra român”: Cum operațiunea politică de dezbinare fragmentează societatea și transformă cetățenii în tinte vii

Într-o analiză incisivă a peisajului socio-politic actual, o voce critică din spațiul public trage un semnal de alarmă cu privire...

Exclusiv13 ore ago

I.P.J. PRAHOVA, DE LA DOREL LA CARACAL: MAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)!

Prahova fierbe, nu de la căldură, ci de la aburii unei incompetențe atât de crase încât a transformat onoarea legii...

Exclusiv13 ore ago

Vălenii de Munte: Imperiul crăiesc al corupției și micul dejun ilegal al elitelor!

Mai te miri de unde ți se trage? Iată rețeta! În Vălenii de Munte, acolo unde asfaltul se topește sub...

Exclusiv13 ore ago

Vălenii de Munte: Pălinca de prună și jecmăneala de om! Festivalul foamei „Împăratului”, Ediția XXVI!

Când sărăcia se pune pe „impărat”, jupoaie și micul comerciant! (aici), (aici), etc Vălenii de Munte. Un nume. Două realități....

Exclusiv2 zile ago

Șefi din Poliția Română, sub lupa procurorilor

Șefi din Poliția Română, sub lupa procurorilor: Liderul Sindicatului „Diamantul” denunță o „sesizare mincinoasă” cu tenta de abuz în serviciu...

Exclusiv2 zile ago

Jilava, pușcăria statului: Între clanuri, cadavre și caricatura justiției!

Benzi desenate? Nu, e realitatea cruntă din Penitenciarul Jilava, transformată într-un festin grotesc de abuzuri, teroare și o tăcere atât...

Exclusiv2 zile ago

IPJ Neamț, Mecca nepotismului: Justiția română, o pagină de bisericuță!

De la altar la tribunal, și de acolo, cine știe, poate direct la… pensie specială! În România anului de grație...

Exclusiv2 zile ago

IPJ Constanța: Academia de hărțuire, sub umbra epoleților grei!

În cel mai recent episod al serialului „Poliția Română: Oglinda Societății”, difuzat fără audiență dar cu un impact devastator, se...

Exclusiv3 zile ago

MAFIA DIPLOMATICĂ: CUM MINISTERUL DE EXTERNE A DEVENIT FEUDA „SIRENEI” ȘI A „CONSULILOR” DE PLASTIC, CU PARLAMENTUL PE POST DE TEATRU DE PĂPUȘI!

Când impostura își dă întâlnire cu sinecura, iar disprețul față de românii din străinătate devine sport național, nu e de...

Exclusiv3 zile ago

Miliarde de lei vărsați la buget: Sindicatul Diamantul demontează „minciunile” despre contribuțiile polițiștilor și militarilor

Sindicatul Național al Polițiștilor și Personalului Contractual „Diamantul” a rupt tăcerea cu privire la contribuțiile individuale ale polițiștilor și militarilor...

Exclusiv4 zile ago

Dezastru la Academia de Poliție: Reabilitare de 8,3 milioane de euro, mistuită de vânt și birocrație

Un proiect de reabilitare de peste 41 de milioane de lei (aproximativ 8,3 milioane de euro) la Academia de Poliție...

Exclusiv4 zile ago

Investiție de peste 16 milioane lei ingropată într-un proiect IT nefuncțional la MAI: REN-FEC, un eșec costisitor?

Un proiect IT cu o valoare de peste 16 milioane lei, menit să modernizeze sistemul de evidență a populației, pare...

Exclusiv5 zile ago

Valentin Matei: De la imputernicitul etern la ejectatul toxic – O cronică a incompetenței cu inimioare pe Instagram

„Breaking news de la Ploiești! După ani de „împuterniciri” care au sfidat logica și bunul simț, Valentin Matei, eternul și...

Exclusiv5 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Cum să furi ploaia cu binecuvântarea Guvernului – Ediția fermierii detectivi!

Un memoriu exploziv dezvăluie jaful antigrindină și incompetența crasă a autorităților. Guvernul Boc, direct la Bălăcăneanca? HG 256/2010: De la...

Exclusiv5 zile ago

EXCLUSIV: Abuzuri și hărțuire în Serviciul pentru Acțiuni Speciale al Poliției Capitalei – Un polițist rupe tăcerea! (I)

Dezvăluiri șocante: Presiuni, intimidări și discriminare în unitatea de elită a Poliției Capitalei Un agent șef de poliție din Serviciul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv