Connect with us

Featured

Isărescu îi lasă locul lui Cîțu în septembrie!

Avatar

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

”Școala lui Cîțu la Grinnell College, SUA, plătită de Isărescu” titram ”lovitura” din 29 martie. Atunci când dezvăluiam că una dintre cele mai legendate rivalități din viața publică a României ultimilor ani, cea dintre Guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu și actualul premier liberal Florin Cîțu a fost recent documentată a fi doar un scenariu al serviciilor secrete. Unul extrem de reușit, ce-i drept, din moment ce chiar unii dintre cei mai apropiați oameni ai ”indestructibilului” Mugur Isărescu ar fi băgat mâna în foc că ”Manole” i-a dat interzis lui Cîțu în sediul Băncii Naționale, încă de când acesta era ministru de Finanțe. Și că prioritatea absolută a lui Isărescu, în afară de cea din fișa postului, de echilibrare a monedei naționale, nu ar fi decât să ”îl calce pe cap” pe Cîțu, pe oriunde l-ar prinde. Și că Isărescu nu se va lăsa până ce Cîțu nu va pleca din Palatul Victoria.

Cîțu pleacă singur de la Palatul Victoria

Tot la fel cum liderii Partidului Național Liberal erau la rândul lor siguri că, mai ales sub presiunea constantă a vechiului camarad Lucian Isar, premierul Florin Cîțu nu se va lăsa până nu îl va debarca din fruntea Băncii Naționale a României pe Isărescu. Și iată că, după cum indică informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, nu mai este mult și se vor petrece ambele minuni! Iar guvernatorul Mugur Isărescu va părăsi ”de bună voie și nesilit de nimeni” conducerea Băncii Naționale a României. La fel cum și Florin Cîțu va pleca din fruntea ”guvernului meu”. Dar doar pentru a prelua postul de guvernator al BNR. Cel pe care Isărescu i-l oferă astfel drept premiu de consolare pentru pierderea șefiei Guvernului! Și să mai zică vreun operativ de azi că fosta DIE chiar a murit!

Sângele apă nu se face!

Iată că unul dintre cele mai bine ascunse secrete ale lui Mugur Isărescu – mai bine protejat chiar decât cel al notelor informative semnate pentru Securitatea ceaușistă cu numele de cod ”Manole” – a ieșit totuși la iveală. Dar cum niciodată nu este prea târziu, dezvăluirea noastră privind posibilitatea ca tocmai Mugur Isărescu să fi fost cel care a asigurat ”școlarizarea” lui Florin Cîțu la costisitorul Grinnell College din Iowa, SUA, în perioada 1992-1996 a deschis o adevărată ”Cutie a Pandorei”.

O înțelegere în trei…

Astfel că se verifică intens acum inclusiv sentimentele aproape paterne pe care Mugur Isărescu le dovedește, fie și în cel mai mare secret, față de ”fiul rătăcitor” Florin Cîțu. Iar dacă dubla mișcare prevăzută pentru luna septembrie se va face, atunci chiar că se va dovedi că, fie și după atâtea decenii, ”sângele apă nu se face”! Și s-ar explica totodată și de ce ”foaia matricolă” a lui Florin Cîțu a devenit brusc secret de stat. Pentru că, să nu uităm, Florin Cîțu a intrat la Liceul Energetic din Râmnicu Vâlcea în anul 1986. Iar după terminarea acestuia, timp de doi ani nu a intrat la facultate. După care, brusc, la doar 20 de ani, banalul absolvent de liceu energetic ajungea direct student al prestigiosului și totodată costisitorului Grinnell College din statul american Iowa.

160.000 de dolari a costat școlarizarea la Grinnell College

Acolo unde s-a înscris fără a fi beneficiarul vreunei burse de studii. Astfel că Florin Cîțu a  trebuit să plătească taxele de școlarizare. În perioada 1992 – 1996, taxa minimă pentru un singur an la Grinnell College fiind de 40.000 de dolari. Drept urmare, cineva tot a  trebuit să plătească pentru Florin Cîțu cel puțin 160.000 de dolari. Iar după cum dezvăluiam recent, ”binefăcătorul” tânărului Cîțu ar putea fi nimeni altul decât chiar Mugur Isărescu. Mai ales că în 1992, fosta DIE, fie ea și cu o literă schimbată, tot dispunea de fonduri operative practic ”fără număr”. Și excela în ”plantări” peste hotare. Dintre care unele s-au dovedit pe deplin reușite. Altele, doar investiții fără nicio finalizare. Dar prea multe dintre ele au făcut mai mult rău, decât bine, față de statul român. Cel în fața căruia au depus la un moment dat jurământul de credință. Și mai ales în cazul celor care nu au rezistat ”cântecelor de sirenă” ale structurilor străine similare, fie ele ”ostile” sau ”partenere”…

De ce în septembrie…

Desigur că, dacă tot s-a bătut palma pe acest scenariu, rămâne marea întrebare de ce a fost aleasă tocmai luna septembrie pentru transpunerea sa în practică… Răspunsul fiind însă unul cât se poate de simplu, cel puțin pentru inițiații sistemului. Cei care știu foarte bine că actualul premier mai poate ”trage” după el nemulțumirile inerente ale pandemiei. Iar cum pe Florin Cîțu nu îl mai așteaptă o carieră politică în față, atunci acesta poate deconta pe persoană fizică încă alte câteva luni de restricții. În plus, dinamica operativă a întregului plan impune luna septembrie drept termenul optim pentru retragerea lui Mugur Isărescu și aducerea în fruntea BNR a actualului premier.

”Să fie bine, ca să nu fie rău” la Congresul PNL

Tocmai pentru ca acesta să nu îi treacă prin cap cumva să o ia pe urmele pesedistului ”de catifea” Sorin Grindeanu. Astfel că, având promisiunea fermă a încredințării postului de guvernator al BNR, Florin Cîțu nu va mai risca să se baricadeze în Palatul Victoria, ca Grindeanu. Și chiar ar sprijini din interior ”implozia” actualei coaliții, pentru a se face mult mai lesne loc guvernului minoritar… Dar mai ales astfel Cîțu nu va mai candida la președinția Partidului Național Liberal, al cărui Congres este prevăzut în această toamnă. Ceea ce ar simplifica determinant actualele calcule politice…

Exclusiv

,,Dă dreapta” și ,,dă stânga”/Despre cei născuți din lup și care conduc Romania și AZI, la 73 de ani de la naționalizare

Avatar

Publicat

pe

De

S-au implinit 73 de ani de la nationalizare. Am scris in urma cu 4 ani un articol, mertia sa il recititi. Mai ales ca ramane valabila si se intareste concluzia: on the left side – there is nothing right / on the right side, there is nothing left. (Pe stanga, nimic nu e in regula. Pe dreapta – nu a mai ramas nimic – nimic pentru populatie). ,,Dă stânga” și ,,dă dreapta”:

,,Înterprinderile smulse din mâinile lacome ale exploatatorilor…”…devin bun comun al întregului popor.  Consiliul de Miniștri a adoptat și Marea Adunare Națională a votat în unanimitate legea pentru naționalizarea întreprinderilor industriei miniere, bancare, de asigurări și de transport”, titra în 13 iunie 1948 ziarul ,,Scânteia” relatând Legea 119 din 11 iunie 1948.

Prin legea 119/11 iunie 1948, comuniștii au naționalizat tot (asta înseamnă confiscarea și transformarea în proprietate publică. În fapt erau 77 de categorii de înterprinderi, miniere, petroliere, industria zahărului, industria textilelor, industria chimică, companii de credit și asigurări, trecute în managementul statului comunist. Asta știm toți și imediat voi descrie ceea ce nu știm toți.

Dar că înainte, nu doar momentul naționalizării vreau să îl subliniez prin acest articol. Ci alte 5 aspecte:

  1. În ticăloșia nerespectării dreptului fundamental la proprietate, comuniștii au păstrat măcar aparențele de reparare a acestei ticăloșii;
  2. Peste ani, după 1989, descendenții pe linie de ticăloșii ale comuniștilor au fost chemați ,,să repare” efectele naționalizării. Îmi păstrez opinia bazată pe tradiția populară: ce se naște din lup, oaie mănâncă.
  3. Cei născuți din lup au fost puși să ,,supravegheze” industriile procesul de privatizare, respectiv redarea în mâini private a : întreprinderilor industriale, extractive și miniere, bancare, de asigurări și de transport. Argumentele în privința supravegherii de către lup a activității bancare le găsiți aici, cele din asigurări aici, iar în privința întrepriderilor industriale aici și aici, iar despre transporturi, spre exemplu aici și mai ales AICI. Cazurile demonstrate și citate anterior demonstrează doar că o haită constituită înainte de 1989 s-a transformat în mafie imediat după nu pentru a privatiza corect și  gestiona corect economia României ci pentru a își pune în propriile ,,gheare” activele naționale.
  4. Ca mjiloc pentru acest lucru, cei născuți din lup au fost puși să gestioneze restituirea înterprinderilor și proprietăților naționalizate de lup. Ca rezultat, doar 5% (10.000) dintre cei abuzați de regimul comunist (200.000) prin confiscări și naționalizări au făcut obiectul ,,restituirilor” prin Fondul Proprietatea, creat expres în acest scop, pe baza activelor economiei naționale construite de comuniști pe baza resurselor naturale ale României și transferate Fondului Proprietatea. Marea majoritate a minorității de 5% a reprezentat restituirea către samsari de drepturi litigioase, care și-au folosit pârghiile securistice din perioada comunistă, supraviețuitoare peste ani (judecători, avocați, administrație), astfel încât procentul real al celor care ar fi trebuit despăgubiți este probabil în jur de 1%.
  5. Până când România va interzice celor născuți din lup, printr-o lege a lustrației, să administreze autorități ale statului român și statul însăuși, economia României va fi simulată în continuare simulată. Pentru că, așa cum am învățat din Cartea Junglei, puterea lupului este haita.

Vestea bună din ultimul an este că haita începe să dispară. Da, furtul de active și sume de la națiuni nu mai sunt tolerate LA NIVEL GLOBAL întrucât reprezintă principala sursă de finanțare a terorismului și de sărăcire a populației globale, și numai o chestiune de timp până când reflectorul global va fi aprins integral asupra celor care au furat economia națională a României, în scopul ,,reparării” ticolășiilor regimului comunist, comițând ticăloșii chiar și mai mari decât ale predecesorilor. Am anumit acest lucru parte a operațiunii la nivel global, GAME OVER.

Am citit pentru prima oară Legea de naționalizare 119/11 iunie 1948, în urmă cu 5 ani. Și am constat atunci că, în ticăloșia lor, foștii comuniști mimau măcar respectarea drepturilor omului (pe care în mod categoric nu au respectat-o).

Și aici scriu ceea ce nu știm toți:

Puțini știu Capitolul 4 al legii confiscatorii (119/1948). Iată ce spune, în 1948, acest capitol: ,,statul îi va compensa pe proprietarii și acționarii companiilor naționalizate. Pentru aceasta, va crea Fondul Industriei Naționalizate. Fondul va emite obligațiuni (în favoarea foștilor proprietari) care vor fi răscumpărate din profiturile viitoare ale companiilor naționalizate”. În sine o ticăloșie așa cum comentam la un moment dat: e ca și când ai fi deținut un taximetru care a fost confiscat de guvern iar din activitatea viitoare de taximetrie gestionată de stat cu taximetrul confiscat vor fi generate profituri ce vor destinate reparării prejudiciului confiscării taximetrului. O ticăloșie, dar totuși o formă de mimare a  consecințeler  confiscării abuzive.

Mi-am adus aminte de acest aspect azi, știind că în urmă cu 5 ani am scris un articol care este valabil sută la sută și astăzi:

In Romania, on the right side there is nothing left

Confirm imediat că astăzi încă este valabil acest lucru. Și încă unul:

In Romania, on the left side there is nothing right

Doar 3 argumente pentru prima afirmație și anume că ,,în partea dreaptă, nu a mai rămas nimic”.

  1. Sunt două partide parlamentare relevante ,,dă dreapta”. PNL și USR. PNL este partidul care l-a propulsat în poziția de Președinte (întâi al PNL și apoi al României) pe Klaus Iohannis. PNL-ul care l-a propulsat pe Klaus Iohannis Preșdinte a fost cel i-a inclus pe membrii marcanți ai PDL, responsabili de privtizarea pe nimic a eocnomiei Românești (1997-2000) și inclusiv pentru finalizarea privatizărilor pe nimic Rompetrol și Petrom (ambele Legi de privatizare au fost promulgate în 2005 de candidatul alianței DA (PNL-PD), ajuns Președinte. În cazul Rompetrol privatizarea a început în mandatul de prim-ministru al lui Mugur Isărescu – menționat cu rol activ de premier în comunicatul DIICOT privind privatizarea Rompetrol către grupul de interese al lui Dinu Patriciu, cu bani furați de la statul român. În cazul Petrom, legea care îngheța redevențele petroliere la un nivel mizerabil a fost trecută de Parlament în mandatul de premier al lui Adrian Năstase – din partea stângii, cu voturile PNL și PD și promulgată ulterior de Traian Băsescu.
  2. USR, partid de dreapta, a făcut recent obiectul demisiei lui Nicușor Dan din funcția de Președinte – cel care a fondat USR.
  3. PNL-PD a inventat în 2005 Fondul Proprietatea, din care s-a înfruptat, prin restituiri samsarilor de drepturi litigioase. La PNL candidează cu șanse Cristian Bușoi, cel care a făcut avere din retrocedări prin fondul Proprietatea (suspectez că din drepturi litigioase).

Doar 3 argumente pentru cea de-a doua afirmație: ,,în partea stângă, nimic nu este corect”.

  1. Stânga a venit la putere în decembrie 2016 și și-a format guvernul, cu un premier ,,dă stânga”, în ianuarie 2017. Primul act major al ,,stângii” a fost Ordonanța 13 prin care propunea redefinea abuzul în serviciu cu efect al exonerării de răspundere penală inclusiv a celor care au privatizat pe nimic și fraudulos economia României. Prin aceiași Ordonanță 13, guvernul ,,dă stânga” propunea amnistierea faptelor de corupție inclusiv a acelora care nu au început să fie instrumentate (și nedescoperite) până la 1 ianuarie 2017. Beneficiari reali ar fi fost inclusiv cei care au furat economia națională în numele trecerii la economia de piață.
  2. După ce, fiind desconspirată și pusă internațional la zid, guvernarea ,,dă stânga” și-a anulat ordonanța frauduloasă, ,,stânga” din România a încercat, prin cod fiscal, să albească sumele nejustificate prin impozitarea cu 0-16%, inclusiv a sumelor provenite din infracțiuni (furarea activelor naționale, privatizări frauduloase, etc.). O dorință mai veche și a ,,dreptei”.
  3. ,,Stânga” tocmai ce și-a anulat efortul pe care l-a susținut intens după povestea albirii sumelor, și anume de a majora până la dublare cu efect de la 1 iulie 2017, a salariilor tuturor bugetarilor, deși cunoaștea că economia gestionată de ea, nu deține resursele necesare. Această a treia chestiune ar fi creat premizele ca pentru prima oară în 100 de ani, generația care urmează după cea prezentă, să o ducă mai prost decât cea următoare. Pentru prima dată în 100 de ani!

În mod evident, cele 3 lucruri ale stângii arată că, în chestiuni esențiale ,,în partea stângă, nimic nu este corect”.

Apreciez totuși că, fiind desconspirată șubrezimea și devoalate public argumentele reale față de cele publice ale celor 3 intenții, actuala stângă de guvernare, și-a anulat intențiile frauduloase.

Responsabilitatea unei guvernări constă nu numai în ceea ce majoritatea parlamentară câștigătoare decide să facă prin impunerea guvernării în urma programului de guvernare ci mai ales, în opinia mea, prin ceea ce se abțină să facă din ceea ce a promis în campania electorală. Primele două puncte nici măcar nu au fost promise prin programul electoral (de unde și concluzia mea că guvernarea ,,dă stânga” a fost doar mâna prin care un nucleu mafiot și transpartinic a încercat să își protejeze activele furate într-o lume în care aceastea nu mai pot fi protejate), dar al treilea se afla în programul de guvernare.

În cazul în care ,,stânga” va face însă vreo remaniere în curând, în opinia mea, primul care ar trebui remaniat este cel al cărui nume a fost avansat public ca ,,strateg” și ca șef al comitetului de evaluare a programului de guvernare, respectiv Darius Vâlcov, cercetat pentru spălare de bani și luare de mită. În opinia mea o astfel de ,,remaniere” ar fi de natură să arate că ,,mâna” care a promovat albirea sumelor nejustificate inclusiv în actuale guvernare, dar mai ales cei care au dat comanda mâinii, sunt lustrați din poziția de a mai încerca să vulnerabilizeze economia României. După Vâlcov ar urma în mod clar Grindeanu, Viorel Ștefan, Olguta Vasilescu care, în opinia mea, pur și simplu nu au avut capacitatea să înțeleagă ce intenționează în mod real guvernul pus pe numele prim-ministrului Grindeanu.

Concluziv, la 69 de ani de la naționalizare și la aproape 28 de ani de la ,,revoluție”, în România, în partea dreaptă, nu a mai rămas mai nimic, iar în partea stângă, nu este mai nimic drept.

Paradoxal, în această situație fără precedent în ,,noua democrație” de după 1989, ,,mediatorul” este Președintele Iohannis, provenit din partea ,,dreaptă”. El însuși un beneficiar nelegal, prin fraudă, a unei ,,restituiri” a unei proprietăți intrate înainte de 1989 în patrimoniul public, și nu confiscată și intrată în urma lipsei de moștenitori a fostului proprietar. Printr-un testament, reținut ca fals de către instanța de la Brașov, familia Iohannis s-a pretins în fals moștenitare a proprietății.

Instanțele de la Brașov au reținut că: ,,În ceea ce priveşte fondul cauzei, analiza acestuia trebuie să pornească de la cele constatate cu putere de lucru judecat prin decizia civilă nr 33/2005 a Tribunalului Brașov şi anume la împrejurarea că certificatul de moştenitor nr 90/1999 a fost declarat NUL ABSOLUT pe motiv că este fondat pe o cauză ILICITĂ şi s-a emis PRIN FRAUDAREA LEGII. (…) CAUZA ILICITĂ izvorâtă din FRAUDAREA LEGII ce a invalidat certificatul de moștenitor se extinde şi asupra contractului de vânzare-cumpărare subsecvent, terţii, în speţă doar pârâtul KLAUS WERNER JOHANNIS NEFIIND APĂRAT DE PREZUMŢIA DE BUNĂ CREDINŢĂ, faţă de AMPLOAREA OPERAŢIUNII ILICITE rezultată din hotărârile judecătoreşti definitive pronunţate (…) Actul juridic subsecvent, întemeindu-se pe un act juridic INCHEIAT PRIN FRAUDAREA LEGII SI FONDAT PE O CAUZA ILICITA, nu ar putea fi validat prin simpla invocare a bunei credinţe a terţului, mai ales că ACESTA ESTE SOŢUL celeilalte părţi contractante care la rândul său a participat la întocmirea actului nul iniţial”.

Iohannis, devenit Președinte ,,dă dreapta”, a încercat până în ultima clipă să-și păstreze în proprietate  activele obținute prin fals, cu putere de lucru judecat, fiind susținut și apărat în aceste demersuri de un fost lucrător al Securității comuniste ,,dă stânga” dinainte de 1989, așa cum am arătat aici.

Ca și concluzie generală, opinez că o astfel ,,dă dreapta” și o astfel ,,dă stânga”, moderate de un astfel de ,,proprietar” de imobile scăpătat, nu sunt compatibile cu România ca stat membru NATO și al Uniunii Europene și că este doar o chestiune de timp (și nu foarte mult timp) până când România va deveni compatibilă, prin purificare în administrație (cazurile Isărescu și Mișu Negrițoiu) și justiție (desecretizarea arhivei SIPA, decizie publicată în Monitorul Oficial), cu statutul de țară membră NATO, a Uniunii Europene, a spațiul Schengen și compatibilă în justiție cu o purificare ce nu va mai necesita mecanismul MCV. ,,Știm tot ce se întâmplă”, a spus Donald Trump. Chiar îl cred, așa cum cred că România se află în câmpul tactic al operațiunilor de stopare a furtului de active și bani de la propria națiune de persoane ,,dă dreapta” sau ,,dă stânga”, operațiune la nivel global. În câmpul tactic al operațiunii: GAME OVER, dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani. (Cerasela N.).

 

Citeste in continuare

Featured

CNATDCU „tergiversează complice” să se pronunțe dacă șeful Inspecției Judiciare, judecătorul Lucian Netejoru, și-a plagiat teza de doctorat.

Avatar

Publicat

pe

De

Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor (AMASP) îi cere public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să verifice și să explice motivul pentru care CNATDCU „tergiversează complice” să se pronunțe dacă șeful Inspecției Judiciare, judecătorul Lucian Netejoru, și-a plagiat teza de doctorat.
Nu strica dacă AMASP îi cerea ministrului Sorin Cîmpeanu să verifice și de ce nu există o decizie în cazul sesizarii de plagiat în teza de doctorat a procurorului Bogdan Licu, procuror general adjunct al României, deși o primă sesizare a fost depusă acum 5 ani.
Și nu strica nici dacă AMASP îi cerea ministrului Sorin Cîmpeanu să explice de ce Direcția Juridică a Ministerului Educației „tergiversează complice” să emită un aviz pe decizia de plagiat data acum o lună, în data de 12 mai, de Consiliul general al CNATDCU pentru teza de doctorat a procurorului CSM general cu o stea Codruț Olaru.
În cazul Olaru, „tergiversarea complice” este a Direcției Juridice, care e în subordinea ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, deci Sorin Cîmpeanu ar avea ce să răspundă. Iar „tergiversarea complice” a Direcției Juridice a MEN este cu atât mai evidentă cu cât decizia de plagiat în cazul procurorului general cu o stea Olaru a fost luată acum o lună, timp în care acesta a deschis două procese de suspendare și anulare a sesizării de plagiat, iar prin „tergiversarea complice” a Direcției Juridice a MEN i se dă timp lui Olaru să primească o primă decizie în unul din cele două dosare în care a avut deja două termene (ce rapid pentru justiția română, nu?) pe 18 mai și 3 iunie, iar un altul e fixat pentru 15 iunie.
A, ca să nu mai zic că prin „tergiversarea complice” a Direcției Juridice a Ministerului Educației sunt blocate niște alte zeci și zeci de decizii luate de Consiliul General al CNATDCU în data de 12 mai: decizii de abilitare, decizii de acordare a unor titluri de doctor, decizii de constituire a unor comisii de analiza a unor plagiate sau decizii de constituire a unor comisii de contestare a unor plagiate, ceea ce duce la un real blocaj a activității CNATDCU, dezvaluie Emilia Sercan.. (Cristina T.).
https://pressone.ro/seful-inspectiei-judiciare-lucian-netejoru-a-plagiat-aproape-toata-teza-sa-de-doctorat

 

Citeste in continuare

Featured

Un training pe persoană costă 133.000 de euro la ăștia/Nici dacă îi trimiți la training la Formula 1 la McLaren sau la SpaceX nu costă atât pe persoană.

Avatar

Publicat

pe

De

Un training pe persoană costă 133.000 de euro la ăștia. Nici dacă îi trimiți la training la Formula 1 la McLaren sau la SpaceX nu costă atât pe persoană.
Observațiile Comisiei Europene la PNRR-ul României. Un training costă 133.000 de euro de persoană. „Pare cam excesiv”’
Eu sunt de acord cu Dl. Cîțu. E un fake news, Comisia nici n-a respins PNRR, nici nu l-a retrimis. Că n-avea ce. Comisia a zis pe 24 de pagini – luați- vă băi, incompetenților, gluma înapoi că ne jignește inteligența iar mangleala voastră întârziată este de fapt o varză totală în care nu se pupă și nu se verifică nimic cu nimic. Învățați naiba să gândiți și apoi să scrieți ceva în PNRR coerent și logic și pe bune. Că ne mâncați timpul și pierdem vremea degeaba cu voi. Bravo, Ghinea. Stai jos, 10!, , precizeaza Sorina Ruxandra Matei.
Comisia Europeană a transmis o serie de observații Guvernului la Planul Național de Redresare și Reziliență. Sunt mai multe capitole unde oficialii europeni solicită informații suplimentare, sau despre care spun că nu au fost trimise date suficiente și documente justificative. De asemenea, Comisia semnalează discrepanțe între sumele transmise de Guvern în documentele Word și cele din documentele Excel și cer lămuriri suplimentare.
Potrivit documentelor, Comisia Europeană remarcă faptul că pentru Fondul de capital de risc pentru IMM-uri costul trainingului pentru o singură persoană este de 133.000 de euro. „Pare cam excesiv”, concluzionează Comisia.
  • România Educată – guvernului i se reproșează că nu a trimis cifre pentru fiecare investiție, ci investiții puse la grămadă. Comisia Europeană cere o detaliere clară;
  • Reducerea abandonului școlar – nu sunt date clare despre costul investițiilor. Tabelul costurilor conține doar informații despre traininguri, dar nu și despre asistența tehnică, evaluarea și monitorizarea componentei, care reprezintă un sfert din totalul costurilor;
  • Cercetare, dezvoltare și inovare – nu sunt transmise informații suficiente;
  • Schema de ajutor de stat pentru tehnologiile viitorului – informațiile despre instrumentele financiare nu sunt dezvoltate suficient pentru a face o analiză a costurilor;
  • Fondul pentru Tranziția verde și Agenda digitală – justificarea costurilor este insuficientă sau lipsește;
  • Reforma salarizării în sectorul public – nu sunt transmise documente justificative;
  • Reforma politicilor publice- nu sunt transmise documente justificative;
  • Reforma companiilor de stat – guvernului i se cere să îmbunătățească cadrul legal pentru impementarea guvernanței corporative și să transmite justificări de cost;
  • Eficientizarea achizițiilor publice – nu au fost furnizate documente justificative.
  • Sănătate – infrastructura spitalicească: diferențe între sumele din tabelul Excel și cele transmis în documentul Word;
  • Modernizarea infrastructurii feroviare – diferențe de cost între documentele trimise. Unele costuri sunt supraestimate;
  • Metrou – Comisia întreabă Guvernul dacă cele 30 de garnituri pentru metroul din București și Cluj vor fi achiziționate până în 2026 în condițiile în care finanțarea nu se va face doar prin PNRR;
  • Sistemul european de management al traficului feroviar – costurile sunt supraestimate și nu se justifică. Comisia cere și un plan clar care să demonstreze că România va implementa acest sistem, ținând cont de experiențele anterioare în care România nu a operaționalizat investițiile făcute;
  • Împăduriri – Guvernul și-a asumat obiectivul de a împăduri 25.000 de ha până în 2023 și 45.000 de ha până în 2026, însă Comisia spune că nu au fost prezentate suficiente date pentru a justifica alocarea sumei de 630 de milioane de euro;
  • Sistemul de management al apei – costurile au fost calculate în funcție de diferite rate de schimb leu/euro;
  • Infrastructura socială – nu sunt detaliate costurile;
  • Turism sustenabil – nu sunt detaliate costurile proiectelor. Justificarea lor este insuficientă sau lipsește;
  • Fondul pentru Capitalul de risc: Costul mediu pentru trainingul unei persoane este 133.000 de euro. „Pare cam excesiv”, transmite Comisia.
  • „PNRR nu a fost respins. PNRR nu a fost retrimis”, a scris, vineri dimineață premierul Cîțu, în legătură cu observațiile Comisiei Europene.

Toate observațiile Comisiei vor fi discutate cu Guvernul în perioada următoare.

„Vom primi scrisori de evaluare pe fiecare componentă. Va trebui să decidem cum ținem cont de aceste observații astfel încât la toamnă să avem planul aprobat și să mergem mai departe”, a spus ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, la momentul transmiterii Planului Național de Redresare și Reziliență. (Paul D.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

,,Dă dreapta” și ,,dă stânga”/Despre cei născuți din lup și care conduc Romania și AZI, la 73 de ani de la naționalizare

S-au implinit 73 de ani de la nationalizare. Am scris in urma cu 4 ani un articol, mertia sa il...

Exclusiv3 zile ago

O sa iasa Ghinea acum sa-i faca pe aia de la Bruxelles psd-isti ca nu-s in stare sa inteleaga profunzimea gandirii guvernului Citu!

S-a ales prafu’ si de PNRR! Ne-am batut singuri joc de noi! O sa iasa Ghinea acum sa-i faca pe...

Exclusiv3 zile ago

Adevarata fata/imagine a IPJ Prahova este data de profesionisti/Felicitari COMISARULUI ŞEF DE POLIŢIE MARIAN IORGA pentru profesionistii adusi in institutie si numirile efectuate/Document

La data de 12.08.2020, Incisiv de Prahova publica articolul „Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul IPJ Prahova s-a...

Exclusiv3 zile ago

Fraudarea alegerilor locale de la Ciorani nu este nici macar o stire/noutate/Profesionalismul celor din IPJ Prahova care au documentat astfel de fraudari in peste 16 localitati din Prahova

“Cu ocazia alegerilor locale din data de 27.09.2020, membrii secţiilor de votare din comuna Ciorani au falsificat procesele verbale de...

Exclusiv4 zile ago

Astept in curand ca acelasi grup de comunicare strategica sa raporteze in zilele urmatoare in jur de 3-4 decese dar si eventual 7-8 invieri

Pe cand reinvierile la grupul de comunicare strategica? Privind cifrele de ieri, in care grupul de comunicare strategica a raportat...

Exclusiv5 zile ago

Ministrul rezist Claudiu Nasui dar si autoritatile publice in drept trebuie sa evalueze si sa analizeze informatiile in cauza avand in vedere relevanta publica a pozitiei executive a doamnei Alina Prahoveanu detinuta actualmente in cadrul Societatii Nationale a Sarii SA

Revenim cu date despre noul director general interimar al Societatii Nationale a Sarii SA – Salrom, doamna Alina Prahoveanu, unul...

Exclusiv6 zile ago

Atentat la siguranta nationala/Claudiu Nasui – ministrul #rezist MEAT – si noul CA Salrom dau cu flit Premierului Florin Citu si PNL-ului

Actiunile lui Claudiu Nasui – ministrul MEAT – si ale CA Salrom ce au ca efect destabilizarea uneia dintre puținele...

Exclusiv7 zile ago

Una dintre firmele care sunt anchetate de Consiliul Concurenței pentru „licitații trucate la MAI” obtine un contract prin incredintare directa, de la Primaria Floresti/Prahova, chiar in ziua anuntului privind anchetarea sa

Numarul de licitatii trucate sesizate Consiliului Concurentei este in crestere, iar institutia risca sa nu mai faca fata investigatiilor Care...

Exclusiv1 săptămână ago

Comunicat de presa a celor de la ECO BURN care infioara sistemele de siguranta nationala/Asemănările izbitoare între regulile mafiei care a actionat la asasinatul cu bombă de la Arad si incercarea de asasinat a ECO BURN SRL

Societatea ECO BURN S.R.L. nu a fost niciodată amendată pentru poluarea mediului, ci din motive organizatorice sau administrative, asta indiferent...

Exclusiv1 săptămână ago

EXCLUSIV/Sindicatele clocotesc, Claudiu Nasui – ministrul #rezist (USR) MEAT – se scufunda/la un pas de remaniere!

Actiunile lui Claudiu Nasui – ministrul MEAT – ce au ca efect destabilizarea uneia dintre puținele companii profitabile lăsate la...

Exclusiv1 săptămână ago

De fapt, pretextand PNRR-ul, vor sa va taie voua, cei activi acum, pensiile cu 50%.

 Cum? Calculul este simplu: daca majoreaza varsta de pensionare la 70 de ani (multi dintre voi, nespecialii, vor munci pana...

Exclusiv1 săptămână ago

Eco Burn SRL se confrunta, pe lângă incendiile produse de maini criminale …si cu atacuri (fake news) ale unor stiri false

Va redam, fara sa comentam, un comunicat de presa a celor de ECO Burn, privind atacuri (fake news) ale unor...

Exclusiv2 săptămâni ago

Este de neinteles cum reprezentantii MEAT nu cunosc legislatia aplicabila in materia guvenantei corporatiste – adica OUG nr.109/2011

Iata ca Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului – MEAT posteaza, probabil in data de 27.05.2021, pe pagina oficiala de internet...

Exclusiv2 săptămâni ago

Adevarata fata/imagine a IPJ Prahova este data de profesionisti/Felicitari sefului Serviciului pentru Actiuni Speciale-IJP Prahova – Comisar de poliție Lilian Tulpan

La data de 12.08.2020, ziarul Incisiv de Prahova publica articolul „Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul IPJ Prahova...

Exclusiv2 săptămâni ago

BÂLCIUL DEȘERTĂCIUNILOR de la Politia Locala Ploiesti/Stiinta si inteligenta nu se vor opinti!

Bâlciul continuă în politica din urbea lui Caragiale si in institutia Miscarea Bolnavilor. Cuvintele cu care autorul își încheie romanul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!