Actualitate
Romanian Business Consult finalizează achiziția companiei ROPECO București
Romanian Business Consult finalizează achiziția companiei ROPECO București
Romanian Business Consult devine acționar unic al companiei Ropeco București, consolidându-
și astfel poziția de lider integrator IT, cu o expertiză majoră în retail și pe piața automatizărilor
industriale.
Prin această achiziție se deschid noi oportunități pentru compania RBC, în piața soluțiilor IT din
banking și plăți electronice.

Cele două companii vor continua să opereze ca entități separate, urmărind însă aceeași misiune
și aceleași valori de business, păstrându-și structura de angajați și management, diversitatea
soluțiilor IT și tipurile de servicii oferite.
Compania Romanian Business Consult a fost asistată în această tranzacție de KPMG și casa de
avocatură Filip & Company, iar compania ROPECO București de către EDGE Advisory și casa de
avocatură DLA Piper Dinu SCA. Valoarea tranzacției este confidențială.

Astfel, RBC și ROPECO devin mai puternice împreună, având același acționariat și aliniindu-se
sub același scop de dezvoltare, inovare și extindere a portofoliului de soluții IT. Toate acestea se
vor reflecta în perfecționarea capabilităților de integrare și implementare a soluțiilor complexe
de IT și la creșterea calității serviciilor oferite către clienții actuali și viitori.
„Ne bucurăm că, pe lângă portofoliul de soluții și servicii dedicate marilor rețele de retail
modern și a capacității noastre de integrator IT, adăugăm experiența importantă în aria
proceselor de plată din retail și în cea a automatizării operațiunilor din banking, ale
companiei ROPECO.
Întărim prin această achiziție capacitatea operațională a grupului și echipele noastre de
dezvoltare, integrare și implementare de aplicații complexe. Țintim în următorii ani o creștere
a grupului la 500 de angajați și atragerea de noi talente, susținând continuu dezvoltarea
profesională a colegilor noștri din RBC și ROPECO.
De asemenea, ne unește de acum încolo aceeași misiune de protejare a mediului pe care o
susținem prin expertiza și parteneriatele ambelor companii în automatizarea procesului de
reciclare. Oferim retailerilor și producătorilor de băuturi din Romania unele dintre cele mai
performante sisteme integrate de gestionare a returnării ambalajelor reciclabile RVS (Reverse
Vending Systems).
Rămânem în continuare interesați de creșterea grupului prin achiziții în zonele de interes
strategic, conform înțelegerii cu partenerul meu în RBC, fondul de investiții Oresa Ventures.”
a declarat Andrei Bojiţă, Director General al Romanian Business Consult.
Pe de altă parte, domnul Cristian Christodorescu, CEO ROPECO, adaugă: ”Suntem încântați că
facem parte din Grupul RBC. Considerăm că acest lucru reprezintă continuarea unei povești de
succes, cea mai bună alegere pentru dezvoltarea firească a business-ului, a respectului pentru
clienții noștri.
RBC și ROPECO sunt două firme complementare din punct de vedere al direcțiilor de business,
cu un puternic background antreprenorial și o dorință de dezvoltare comună. Această
complementaritate a activităților noastre generează sinergii ce vor duce la noi soluții și
oportunități de afaceri, care să reflecte nevoile clienților și să creeze valoare prin calitate și
accesibilitate, mai ales în contextul actual al dezvoltării industriei de IT. Suntem bucuroși să
participăm activ în familia RBC, intenționăm să creăm noi modalități de business și să
dezvoltăm o fantastică nouă colaborare pe această bază.”
Cu o cifră de afaceri în 2019 de 32.7 mil de euro, RBC a reușit să fructifice o mare parte din
oportunitățile din piață în timpul anului 2020, chiar dacă acest an a fost unul complex și dificil.
În 2020 cele două companii care fac parte din grupul RBC au realizat o cifră de afaceri cumulată
de aproximativ 50 de milioane de euro.

Cele mai importante obiective pentru ambele companii din Grupul RBC sunt satisfacția
clienților, consolidarea relațiilor și succesul colaborării de business cu partenerii naționali și
internaționali.
În urma achiziției, grupul RBC va pune la dispoziția clienților una dintre cele mai largi rețele de
service din România, cu centre regionale în toate reședințele de județ , având angajați peste
200 de ingineri de service și suport la nivel național. Rețeaua de service efectuează mentenanță
continuă pentru software, hardware și infrastructură.
RBC se bazează astăzi pe o echipă de peste 50 de specialiști în dezvoltare software și
implementare de aplicații bazate pe ultimele tehnologii Microsoft, Linux, Google Cloud
Platform, Big Data, Machine Learning.
RBC este una dintre primele companii din România care a implementat o serie de soluții
inovatoare pe piața de retail, precum: Self-Checkout; aplicații de raportare și alertare în timp
real bazate pe tehnologii Big Data, Artificial Intelligence și Machine Learning; programe de
loialitate și promoții pentru consumatori (eLOY).
Compania a derulat cu succes cel mai complex proiect de implementare a caselor de marcat cu
jurnal electronic în conformitate cu legislația fiscală din România.
“Știm cum să integrăm soluții noi de IT și să le dezvoltăm în funcție de cerințele clienților.
Înțelegem în detaliu nevoile clienților, un exemplu fiind asistarea operațională în desfășurarea
proiectelor 24/7 prin Help-Desk și Call Center, asigurându-ne că suntem mereu acolo când este
nevoie de noi. Avem consultanți și specialiști cu experiență care pot proiecta fluxuri complexe
pentru retaileri naționali și internaționali și pentru consumatorii lor.
Țelul nostru este să
construim împreună soluții IT inovatoare, să fim alegerea preferată a clienților și unii dintre
jucătorii de vârf pe segmentele noastre de expertiză” George Constantinescu Director Comercial
și Operațiuni- RBC
Despre Romanian Business Consult (RBC)
Romanian Business Consult este de 30 de ani principalul furnizor și integrator de soluții IT
pentru retail și totodată partenerul de încredere pentru companii din domenii precum industria
alimentară, logistică, distribuție și producție industrială, care doresc să-și optimizeze afacerile
prin îmbunătățirea sistemelor IT cu care lucrează și a proceselor tehnologice din companie.
Compania fondată în 1991 are sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov
și Republica Moldova (Chișinău). RBC lucrează cu peste 20 parteneri internaționali de
tehnologie, printre care Diebold-Nixdorf , Bizerba , Supersmart powered by Bizerba, Fujitsu,
Zebra, Datalogic, Microsoft, Motorola, PrestigeEnterprise etc; are o prezență importantă între
clienții de top din retail și industrie.
Compania oferă un portofoliu complex de soluții IT pentru retail și industrie cuprinzând: soluții
de Retail Self-Service (Sisteme POS, Self-Checkout, Cash Management, Kiosk-uri interactive,
etichetarea electronică a rafturilor etc), soluții de „Loss Prevention” cu tehnologie de ultimă
generație, soluții de reciclare și protejare a mediului – RVS (Reverse Vending Systems), soluții
Big Data, soluții complete de trasabilitate WMS (Warehouse Management System), soluții de
cântărire, echipamente complexe pentru industria alimentară etc. Oferă servicii de integrare,
project management, de consultanță IT, de dezvoltare software personalizată, de consultanță
privind conformitatea fiscală, implementare, certificare etc.
Fondul de investiții suedez Oresa Ventures, acționar în RBC și partener cu Andrei Bojiţă din
2014, continuă activ, prin expertiza sa, susținerea strategiei de dezvoltare pe termen mediu și
lung a Grupului RBC, atât organic cât și prin viitoare achiziții de alte companii.
Despre ROPECO
Compania ROPECO, prezentă pe piața din România de peste 28 de ani, este unul dintre
principalii furnizor local de soluții și echipamente în domeniul automatizării operațiunilor din
sucursalele bancare, procesării de numerar, plaților electronice. Printre direcțiile de business
existente în portofoliu, compania dezvoltă și promovează pe piață din România și soluții self-
service/self-checkout dedicate sectorului de retail și nu numai. O direcție importantă a ROPECO
o reprezintă și tehnologiile în domeniul colectării ambalajelor reciclabile. Fondată în 1993,
compania ROPECO oferă soluții și echipamente, care înglobează o înalta tehnologie testată cu
succes la nivel mondial, unui portofoliu de peste 5.000 de clienți, la nivel național. ROPECO este
un distribuitor autorizat și dedicat pentru mai multe companii globale, specializate în producția
unor terminale și echipamente de mare performanță pentru industria bancară, de retail,
logistică, industria IT, de procesare de documente sau reciclare de materiale (Glory, Ingenico,
HSM, Zebra, Honeywell, Cab, Wertheim, Konica Minolta, etc).
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 14 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



