Actualitate
Youtube, Facebook, Instagram sau TikTok – care este cea mai populară rețea socială în România?
Află care rețea de socializare este cea mai populară în România și multe alte informații utile despre Instagram, Youtube și TikTok.România se numără printre țările cu o activitate intensă la nivelul rețelelor sociale. Dacă în trecut Youtube și Facebook se numărau printre favoritele românilor, astăzi situația s-a mai echilibrat. Instagram, Tiktok, Pinterest, Twitter, Reddit sau Tumblr se regăsesc printre căutările românilor.
Pe lângă postarea de mesaje, fotografii și videoclipuri, românii sunt interesați de transmisiuni sportive, jocuri pacanele, e-sports, filme, seriale, muzică și show-uri TV. La începutul anului 2020, numărul românilor conectați la internet era de 15, 35 milioane de utilizatori ( nivelul de penetrare era de 80%), iar numărul utilizatorilor de pe rețelele de socializare era de 11 milioane (nivelul de penetrare era de 57%).
Informații generale despre top rețele sociale accesate de utilizatorii români
La nivel global, numărul celor care dețin un cont pe o rețea de socializare este de 4,2 miliarde (53% din populație). Peste 490 de milione de noi conturi au fost create în 2020, ceea ce înseamnă o creștere anuală de 13% (aproximativ 15,5 conturi noi create pe secundă). Facebook are 2,74 miliarde de utilizatori activi, în timp ce Youtube a atins aproape 2,3 miliarde de conturi active. Instagram atinge 1,22 miliarde utilizatori, iar TikTok are un portofoliu cu 689 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună.
Facebook este cea mai vastă rețea de socializare, cu peste 1, 62 miliarde de utilizatori care interacționează zilnic. 88% dintre aceștia utilizează serviciile rețelei pentru a interacționa cu familia și prietenii, 33% pentru distracție, iar 23% pentru a afla noutăți. Facebook Stories este o opțiune care atrage peste 300 de milioane de utilizatori în fiecare zi, iar videoclipurile postate pe această rețea a ajuns la 8 miliarde de vizualizări zilnic.
Youtube este un serviciu online cu opțiuni multiple de distracție, poziționându-se pe locul secund în topul căutărilor pe net, după Google. Peste 1 miliard de ore sunt vizionate zilnic pe această platformă, un procent de 40,9% dintre aceștia vizionând conținutul de pe telefoanele mobile. În 2020, au fost vizionate peste 100 de miliarde de ore de conținut de gaming (cu toate acestea Live Gaming Youtube abia a atins 5,5% din cota de piață, Facebook Live având 3,3%, iar Twitch -91,9%).
Instagram este unul dintre serviciile de socializare care se bucură de o apreciere masivă din partea utilizatorilor – peste 500 de milioane de vizualizări zilnic ale secțiunii Insta Stories. 81% dintre utilizatori caută produse și servicii prin intermediul acestei rețele. Creșterea nivelului de utilizare a acestei rețele în Europa a fost de 17% în 2020 (de altfel, 88% dintre cei care accesează rețeaua sunt din afara SUA). 58% dintre utilizatori acordă încredere unui produs dacă acesta apare pe Instagram.
Tik Tok se remarcă printr-o creștere globală la nivel de utilizatori, aceștia căutând cel mai des categoria glume și farse (54 de miliarde de vizualizări), fitness (43, 3 miliarde de vizualizări) și renovare/cum se face (28, 6 miliarde de vizualizări). Rata de interacțiune a fost de 9, 38% la postările sub 1000 de utilizatori (Instagram a avut 7, 2%, iar Twitter – 1, 4%) și de 5, 3% la postările cu peste 100,000 de utilizatori (Instagram a avut o rată de 1,1%, în timp ce Twitter a avut 0,3%).
Care sunt cele mai accesate rețele de socializare în România?
În luna ianuarie 2020, Facebook era cea mai accesată rețea de socializare din România (87, 02%), ca la începutul anului 2021, valoarea să ajungă la 93, 69%. Pe prima poziție în topul rețelelor sociale în 2020 s-a clasat Facebook, cu 87% nivel de utilizare, fiind urmat de Youtube (72%), WhatsApp (63%), Messenger (56%), Instagram (35%) și LinkedIn (19%).
Numărul utilizatorilor de TikTok în România a crescut puternic în 2020 până la 2 milioane de utilizatori zilnic și până la 4 milioane în fiecare lună. Instagram, Youtube și TikTok își dispută un loc cât mai aproape de Facebook în preferințele românilor.
Fiecare dintre aceste rețele vin cu pachete atractive pentru utilizatori, oferindu-le vaste posibilități de a se relaxa online. Youtube oferă conținut video și audio, canale live de streaming, videoclipuri care acoperă o varietate de categorii, de la “Cum se face” și până la jocuri video și jocuri de cazino online și multe altele.
Instagram le pune la dispoziție utilizatorilor posibilitatea de a încărca și partaja fotografii, în timp ce TikTok se dorește a fi un concurent serios pentru Facebook, punând accentul de interacțiunea dintre utilizatori. Fiecare dintre aceste platforme are potențial de creștere în preferințele românilor, de aceea “lupta” pentru supremație va fi una strânsă.
Top conturi urmărite de românii de pe rețelele de socializare
Printre cele mai urmărite conturi de către utilizatorii acestor rețele în România se numără pe:
- Facebook – Inna (10, 8 milioane urmăritori), Andra (3, 5 milioane urmăritori) și Smily (3, 4 milioane urmăritori);
- Instragram – Emilio (11 milioane urmăritori), Ulissesworld (8, 1 milioane urmăritori) și Inna (2, 9 milioane urmăritori);
- Youtube – TraLaLa (5, 25 miliarde vizualizări), Roton Music (4, 19 miliarde vizualizări) și Inna (3, 56 miliarde vizualizări);
- TikTok – Andra Gogan (5, 8 milioane urmăritori), Dania (2, 9 milioane urmăritori) și Jador (1, 4 milioane urmăritori).
Românilor le sunt pe plac rețelele de socializare, indiferent de numele acestora. Contează foarte mult ca interfața să fie cât mai intuitivă, să permită o interacțiune rapidă și simplă, să ofere acces la conținut audio-video și să permită schimbul de mesaje. Chiar dacă Facebook este cea mai populară rețea de socializare, fiecare dintre celelalte platforme reușește să atragă utilizatorii românii la anumite categorii, ceea ce le crește popularitatea.
Actualitate
Europa ripostează în cursa spațială: Gigantii europeni se unesc pentru a contracara dominația SpaceX și a proteja suveranitatea
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
-
Exclusivacum 2 zileCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 14 oreTeoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!
-
Ancheteacum 5 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 5 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)



