Actualitate
Un șofer român i-a dat pagubă de 7.000 de euro patronului! „M-am certat cu iubita şi m-am apucat de băut”
Un șofer român de TIR i-a dat o pagubă de 7.000 de euro patronului pentru care lucra, fapt care pusese în pericol de faliment întreaga firmă.
Ilie Matei, care are o populară pagină de Facebook, a povestit într-o postare cum un priten de-ai săi, patron al unei firme cu patru camioane, a fost păgubit într-o lună de zile de 7.000 de euro.
Șoferul păgubaș „i-a dat daună după daună” patronului, mai întâi nerespectându-și obligațiile contnractuale, apoi furând marfă și motorină.
„Amicul meu are trei camioane foarte îngrijite pentru că nu îşi permite omul să se strice sau să schimbe şoferii pe ele. Când l-a cumpărat pe al patrulea, automat a avut nevoie de un şofer şi a prefat un copil tânăr, undeva la 27 de ani. Omul s-a recomandat cu experienţă, ceea ce s-a descoperit că avea, dar nu neapărat în şoferie. S-au înţeles la o sumă convenabilă pentru amândoi şi primul eveniment a apărut în Ungaria, când acest Meşter Manole i-a trimis prima poză cu un cauciuc tăiat cu textul: Cred că ăsta aşa a fost când am luat-o din garaj, dar te-am anunţat ca să nu mă cert cu tine. Amicului meu i s-a învârtit planeta invers pentru că tocmai schimbase cauciucurile în decembrie, înaintea sărbătorilor, atunci când achiziţionase maşina. Din lipsă de opţiuni, a tăcut, dar începuse să îşi pună întrebări”, a scris Ilie Matei – Omul Şoselelor, în postarea de pe Facebook.
Pagubă după pagubă făcute de șoferul român de TIR!
„La trei zile îi sună telefonul de la spediţia de unde luase cursa că nu s-a prezentat maşina la încărcat. Îl sună pe Manole, dar acesta avea toate telefoanele închise. Disperat, pentru că urmau penalizări, îl roagă pe un alt coleg să meargă 25 de kilometri ca să vadă dacă a păţit Manole ceva. Păţise. Dormea. Îl întreabă cum de nu a reuşit să ajungă la încărcare la ora 11.00, ziua, el fiind parcat la trei kilometri de firmă. Păi să vezi, aseară m-am certat cu iubita şi de nervi am consumat ceva până pe la 4 şi nu am mai pus telefonul la încărcat, a rămas fără baterie. Şi ăla de la firmă de ce e închis? Ca să nu mă deranjeze careva de la firmă când dorm. Ştii cum sunt dispecerii proşti şi strică somnul şoferului. 140 de euro l-a costat cearta lui Manole cu iubita şi pierderea cursei. Au urmat vreo două săptămâni ok, asta aducându-i speranţa că a avut şi Meşterul Manole câteva zile proaste, dar îşi revine”, a mai povestit Ilie Matei.
„Patru curse la rând te-au furat fix din ultimii patru paleţi de la uşă?”
„Primeşte telefon de la spediţia cu care lucra că îi vor emite o factură pentru nişte marfă dispărută din camion în ultimele două săptămâni, culmea, cursele făcute exact de meşter, chiar dacă şi celelalte camioane lucrau la acelaşi contract. Factura: vreo 6.000 de euro. I se urcă sângele în cap şi îl sună pe Manole pentru explicaţii.
– Păi şefu, probabil m-au furat şi nu mi-am dat seama.
– Patru curse la rând te-au furat fix din ultimii patru paleţi de la uşă?
– Habar nu am, eu sunt şofer, nu paznic.
Vede că nu pot lucra împreună şi îi ia lui Manole cursă de România, ca să înceteze colaborarea. Credeţi că s-a terminat? Aşa a crezut şi el”, se mai arată în postare.
Pagubă uriașă și la motorină!
„Primeşte telefon de la furnizorul de servicii combustibil că maşina lui a fost alimentată cu 1000 litri de motorină la Arad pe data de 3 seara, iar pe 4 există încă o alimentare de 450 de litri la Sibiu, ceea ce pentru oamenii care supraveghează serviciile oferite a părut suspect. Manole vine cu răspunsul: Da, băi frate, mi-au furat motorina, ce voiai să fac? Ajunge la firmă şi începe încăierarea. Manole, nervos, îl ameninţă cu proces dacă nu îşi primeşte banii, că el îşi ia avocat, că el vine cu băieţii şi dă foc la camioane şi poveşti de genul ăsta. Menţioneză că amicul meu are trei şoferi care lucrează pentru el de vreo 3-4 ani, nişte oameni foarte buni care nu s-au plâns niciodată de restanţe sau alte minuni. Deci, costul unui profesionist de acest gen a fost de vreo 7.000 de euro. Acum, îmi pun întrebarea omenească: Cum putem evita noi ca şoferi specimene de angajatori cu năravuri proaste, dar şi ei ca angajatori profesionişti de acest gen? Ca să nu uit. Nu vreţi să ştiţi cum arată cabina acestui om după trei săptămâni, asta în condiţiile în care a fost curăţată impecabil la spălătorie înainte de plecare”, a povestit Ilie Matei.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o ziBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 5 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 18 orePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



