Actualitate
Brigada rutiera, 29 ianuarie | Agenţia AMOS News
RECOMANDĂRI TRAFIC RUTIER
TRAFIC RUTIER DEVIAT SAU RESTRICŢIONAT, PARŢIAL, CA URMARE A LUCRĂRILOR LA INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ:
– Şos. Pantelimon – Cora;
– Şos. Panduri – Str. Dr. Bagdasar;
– Drumul Taberei – Str. Braşov;
– Splaiul Independenţei, mai multe puncte de lucru;
– Stadionul Naţional Arcul de Triumf, breteaua destinată virajului la dreapta de pe Str. Alexandru Constantinescu pe Bd. Mărăşti;
– Str. Doamna Ghica – Şos. Colentina – lucrări realizare pasaj rutier;
– Şos. Berceni – lucrări la noua staţie de metrou „Tudor Arghezi”;
– Şos. Industriilor, mai multe puncte de lucru;
– Calea Giuleşti – Stadionul Rapid;
– Bd. Theodor Pallady – Str. Victor Brauner;
– Prelungirea Ghencea de la str. Braşov până la str. Râul Doamnei, lucrări de supralărgire a arterei.
Solicităm conducătorilor auto să circule cu atenţie şi să respecte semnificaţia indicatoarelor montate temporar în zonele menţionate.
ACCIDENTE RUTIERE
În ultimele 24 de ore, în Capitală s-au produs 5 accidente rutiere soldate cu 7 persoane rănite uşor.
RECOMANDĂRI TRAFIC
În condiţiile unui trafic aglomerat recomandăm conducătorilor auto:
– să nu oprească sau să staţioneze în locuri unde ar putea împiedica desfaşurarea normală a traficului rutier;
– să păstreze liber centrul intersecţiei;
– să nu blocheze calea de rulare a mijloacelor de transport public;
– Să nu claxoneze inutil;
– asiguraţi-vă o bună vizibilitate prin curăţarea parbrizului şi folosirea sistemului de dezaburire;
– să circule cu prudenţă;
– să adapteze în permanenţă viteza la condiţiile meteo-rutiere;
– să nu depăşească autovehicule oprite în coloană la semafor;
– să nu conducă dacă sunt obosiţi;
– să nu circule la culoarea roşie a semaforului electric;
– să păstreze în mers o distanţă suficientă pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă;
– să îşi păstreze calmul în trafic;
– să respecte semnalele poliţiştilor rutieri.
Totodată, pietonilor le recomandăm următoarele:
– să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor „Trecere pentru pietoni”, iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora;
– să evite să pună conducătorii de autovehicule în situaţia de a frâna brusc pentru a le acorda prioritate;
– să aştepte sosirea autobuzului, troleibuzului sau tramvaiului pe trotuar sau pe refugiile special amenajate;
– după coborârea din mijloacele de transport public să nu traverseze prin faţa sau prin spatele acestora. Traversarea se poate face după plecarea lor din staţie prin locurile rezervate trecerii;
– să constituie pentru cei mici un exemplu pozitiv, respectând regulile de circulaţie.
RECOMANDĂRI PENTRU UN TRAFIC RUTIER SIGUR, ÎN CONDIŢII DE IARNĂ
Condiţiile meteo nefavorabile pot influenţa, negativ, desfăşurarea traficului rutier. Din această cauză, Brigada Rutieră a Capitalei recomandă conducătorilor auto:
– să-şi asigure o vizibilitate bună în habitaclul maşinii, prin curăţarea parbrizului, geamurilor laterale şi a lunetei şi să aibă, în perfectă stare de funcţionare, sistemul de climatizare şi ştergătoarele de parbriz;
– să adapteze viteza la condiţiile meteo şi de trafic, să circule cu viteză redusă, păstrând o distanţă corespunzătoare în mers, între autovehicule şi să nu bruscheze comenzile maşinii;
– să nu blocheze traseele de deplasare a mijloacelor de transport public, în special, calea de rulare a tramvaielor;
– să nu depăşească autovehiculele oprite, în coloană, la semafor şi să nu pătrundă în intersecţie, dacă, din cauza aglomeraţiei nu o pot traversa;
– conducătorii auto trebuie să se intereseze de starea drumurilor de pe traseul pe care urmează să-l parcurgă şi să-şi pregătească autovehiculul pentru călătorie (plinul de combustibil, lopată, sac cu nisip, etc.).
– să adopte o conduită preventivă în trafic şi să respecte semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţiştilor rutieri.
Atenţie!
Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, trebuie echipate cu dispozitive antiderapante omologate.
Pe lângă sancţiunea amenzii va fi reţinut certificatul de înmatriculare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulaţie.
Anvelopele de iarnă nu se aseamănă cu cele de vară, deoarece au un profil lamelar special, pentru a asigura o aderenţă corespunzătoare, pentru toate tipurile de drum, în condiţii de iarnă (îndeosebi, drumurile acoperite cu apă, mâzgă, noroi, zăpadă sau gheaţă).
Cauciucul benzii de rulare al anvelopelor de iarnă rămâne moale şi flexibil, chiar şi la temperaturi scăzute, având astfel o aderenţă mai bună şi distanţe de frânare, mai scurte, pe suprafeţe alunecoase, înzăpezite sau îngheţate.
Elementele profilelor anvelopelor de iarnă sunt optimizate pentru a dispersa mai bine, mâzga şi apa. Acest tip de anvelope au şanţuri speciale şi caneluri tridimensionale, adaptate carosabilelor umede, din timpul iernii.
Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa unuia dintre simbolurile „M+S”, „M/S”, „M-S” sau „M&S”. Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă).
Anvelopele „all seasons” (mixte) sunt conforme cu anvelope de iarnă doar dacă pe acestea se regăsesc simbolurile („M+S”, „M/S”, „M-S” sau „M&S”).
Recomandări pentru pietoni:
Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, traversarea străzii să o facă pe la locurile marcate, la culoarea verde a semaforului electric şi numai după ce sunt siguri că intenţia lor de traversare a fost observată de către şoferi, iar aceştia au oprit maşinile. În condiţiile unui carosabil umed sau alunecos, spaţiul de frânare al autovehiculelor creşte considerabil.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 9 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 22 de orePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



