Actualitate
COD GALBEN de vânt puternic și ninsori în mai multe zone din țară! În atenția șoferilor: 12 drumuri naționale și 35 de drumuri județene, blocate din cauza viscolului

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis mai multe avertizări în cursul dimineții de 28 ianuarie 2021, care vizează mai multe zone din țară. De asemenea, din cauza vântului puternic și a ninsorii, 12 drumuri naționale și 35 de drumuri județene sunt blocate.
ANM a emis mai multe avertizări de tip nowcasting în cursul dimineții de joi, 28 ianuarie.
Cod GALBEN în Gorj, Vâlcea și Mehedinți, valabil până la 09:00
Valabil de la 28-01-2021 ora 5:00 până la 28-01-2021 ora 9:00
În zona: Județul Gorj: zona de munte;
Județul Vâlcea: zona de munte;
Județul Mehedinţi: zona de munte;
Se vor semnala: intensificări ale vântului cu viteze la rafală în general de 70-80 km/h, iar la altitudini de peste 1800 m, rafalele vor depăşi 90 km/h, viscolind ninsoarea, spulberând zăpada şi determinând scăderea vizibilităţii.
Cod GALBEN în Caraș-Severin și Hunedoara, valabil până la 11:00
Valabil de la 28-01-2021 ora 5:00 până la 28-01-2021 ora 11:00
În zona: Județul Caraş-Severin: zona de munte de peste cota 1800 m;
Județul Hunedoara: zona de munte de peste cota 1800 m;
Se vor semnala: La altitudini de peste 1800 m, vor fi intensificări ale vântului, cu rafale de 90-100 km/h, spulberând zăpada și determinând scăderea vizibilității.
Cod GALBEN în Argeș, Buzău, Prahova și Dâmbovița, valabil până la 09:00
Valabil de la 28-01-2021 ora 5:00 până la 28-01-2021 ora 9:00
În zona : Județul Argeş: zona de munte de peste cota 1800 m;
Județul Buzău: zona de munte;
Județul Prahova: zona de munte de peste cota 1800 m;
Județul Dâmboviţa: zona de munte de peste cota 1800 m;
Se vor semnala: intensificări ale vântului cu viteze la rafală în general de 70-80 km/h, iar la altitudini de peste 1800 m, rafalele vor depăşi 90 km/h, spulberând zăpada şi determinând scăderea vizibilităţii.
Cod GALBEN în Botoșani, Vrancea, Iași și Vaslui, valabil până la 10:00
Valabil de la 28-01-2021 ora 5:00 până la 28-01-2021 ora 10:00
În zona : Județul Botoşani: Albești, Ștefănești, Coțușca, Rădăuți-Prut, Călărași, Avrămeni, Manoleasa, Hlipiceni, Păltiniș, Vlăsinești, Mileanca, Santa Mare, Drăgușeni, Durnești, Dobârceni, Mihălășeni, Viișoara, Hănești, Săveni, Ripiceni, Românești, Mitoc, Adășeni, Răușeni;
Județul Vrancea: zona de munte;
Județul Iaşi;
Județul Vaslui;
Se vor semnala: Intensificări locale ale vântului, cu viteze de 55…60 km/h, iar în zona Carpaților de Curbură, 70…90 km/h, spulberând zăpada și determinând scăderea vizibilității.
Cod GALBEN de ninsori viscolite în Dobrogea, estul Munteniei și sud-estul Moldovei
Interval de valabilitate: 27 ianuarie, ora 10:00 – 28 ianuarie, ora 10:00
Fenomene și zone vizate: ninsori viscolite în Dobrogea, estul Munteniei și sud-estul Moldovei
În Dobrogea, estul Munteniei și în sud-estul Moldovei va continua să ningă moderat cantitativ și se va depune strat nou de zăpadă neuniform și consistent, iar vântul va avea rafale în general de 55…65 km/h, viscolind ninsoarea și determinând scăderea semnificativă a vizibilității.
Drumuri naționale și județene, blocate din cauza vremii
Județul Constanța
- 7 tronsoane de drumuri naţionale (DN 22, DN22A, DN22B, DN38, DN3, DN22C, DN2A),
- 26 drumuri judeţene (DJ222, DJ 222F, DJ223, DJ223A, DJ223B, DJ223C, DJ 224, DJ225, DJ226, DJ226A, DJ226B, DJ226C, DJ228, DJ228A,
- DJ307, DJ308, DJ381, DJ383, DJ391, DJ391A, DJ392, DJ393, DJ394, DJ 395, DJ396, DJ397),
- un drum comunal (DC83).
Județul Tulcea
- 5 tronsoane de drumuri naţionale (DN22, DN22A, DN22D, DN22E, DN22F),
- 9 tronsoane de drumuri judeţene (DJ 222, DJ222B, DJ222E, DJ223A, DJ222C, DJ222G, DJ 222F, DJ229A, DJ229),
- un drum comunal (DC22C).
Județul Ialomița
- un drum comunal blocat DC2C.
De asemenea, circulația a fost restricționată pentru autovehiculele cu MTMA mai mare de 7,5 tone pe 5 tronsoane de drumuri naţionale şi 4 tronsoane de drumuri judeţene:
- Județul Constanţa – DN2A,
- Județul Brăila – DN21 Brăila- Limita Ialomiţa, DJ 211 Viziru – Oprişeneşti,
- Județul Tulcea – DN22D, DN22, DN22A,DJ229A, DJ222 şi DJ222C.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 5 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 18 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi