Actualitate
Un făraș pentru Iohannis | Agenţia AMOS News
Cu o insolență care era de așteptat, coaliția iohannistă a arătat poporului plăcuța suedeză chiar din primele ore de guvernare: salarii, pensii și alocații înghețate, datorii de miliarde de euro, economia în cea mai mare cădere din UE (a se vedea AICI).
O lovitură sub centură mai este și majorarea prețului la energie electrică, impusă la finalul unui an extrem de dificil pentru toți românii. Inventarea noțiunii de „serviciu universal” s-a făcut abia în ultimele 3 luni ale anului, iar reglementări s-au adoptat până în ajunul Crăciunului. Din rațiuni electorale, guvernul Orban n-a informat oamenii despre ce-i așteaptă, păstrând o secretomanie totală asupra efectelor și prețului rezultat în urma „liberalizării”.
Pe alt plan, vedem cum referendumul lui Iohannis a fost o înșelătorie grosolană, cum ministrul lui Iohannis, de conivență cu „marele reformator” Hellvig, a pregătit o lege mizerabilă de reintrare a SRI în câmpul tactic al justiției și de refacere a protocoalelor staliniste. Mai vedem cum un avocat al apărării este arestat – fapt fără precedent de când există Dreptul roman și nemaiîntâlnit nici măcar în Rusia lui Putin. Și mai vedem cum aceeași justiție îl iartă pe Iohannis de plata a 300.000 de euro cu care a înșelat statul (în timp ce Dragnia a primit 3 ani și jumătate de pușcărie pentru că a influențat angajarea a două femei care au păgubit fondul de salarii al CJ cu vreo 5.000 de euro).
Speranțele guvernanților într-o pace socială care să dureze trei ani de-acum încolo nu se justifică. Cel mai serios argument în favoarea lor este, în mod paradoxal, blegeala opoziției. PSD pare a fi un python care zace tolănit prin coclauri, digerându-și neașteptatul scor de 35%. Săracu^ Ciolacu scoate tot felul de panglici pe gură și pe facebook, despre cum va lupta el, neicusorule-puicusorule, cu guvernul și cum va face „opoziție totală” și cum va apăra el „votul românilor”. Dar este mai mult decât evident că, odată încăput pe mâna acestui careu de valeți ai statului paralel (Ciolacu-Grindeanu-Tudose-Dîncu), PSD nu va face absolut nimic care să deranjeze confortul politic al lui Iohannis. Nici măcar o reacție oficială față de ordonanțele adoptate de Guvernul Cîțu, noaptea ca hoții, în 28 decembrie, nu s-a auzit dinspre PSD.
În aceste condiții, singura speranță reală pentru „marea resetare” a politicii românești o reprezintă organizarea unei opoziții extra-parlamentare care să se ocupe încă din acest an de pregătirea unei soluții de prezidențiabil pentru când Iohannis va fi pe făraș. Eu mi-am îngăduit să scriu cândva că și românii pot avea abia acum, cu trei decenii întârzâiere, un Havel al lor, în persoana profesorului Andrei Marga.
Iohannis oricum a intrat pe turnanta finală care-l va duce spre scopul principal pentru care a intrat în politică: o vilă de lux daiboj pe viață și o pensie babană.
În anii care vin, serviciile îl vor decupla treptat de la centrul lor de putere, iar cei care-l idolatrizează acum își vor reorienta plecăciunea spre papucul viitorului stăpân. În schimb, Miami și Tenerife îl vor aștepta la discreție…
Actualul „președinte” nu poate fi, însă, lăsat să plece de la Cotroceni fără nicio tinichea de coadă. La cât rău a făcut oamenilor și țării, acest analfabet funcțional în democrație trebuie, totuși, să poarte cu sine, în istorie, măcar o pecete, un semn de rușine pentru dihonia pe care a răspândit-o în societate, pentru nulitatea mandatului său, pentru mediocritatea vinovată în care a încurajat și legitimat huliganismul politic în parlament și în stradă (ceea ce a făcut forma de viață numită „Ceaușescu”, în ziua de Crăciun și în prima zi a Noului An, în fața locuinței unui fost șef de stat și cu complicitatea perfidă a autorităților, este de o hidoșenie înfiorătoare).
Principal instigator la ură și violență, „președintele” cu pufoaica roșie e cel care a readus în spațiul public preceptele propagandei naziste, rostind de la tribuna oficială cuvinte și idei care timp de peste un secol n-au putut fi auzite nicăieri în lume, în afara Germaniei din anii 30. A sufocat sub cizma dușmăniei personale reguli elementare ale democrației, a antrenat țara în cea mai mare cursă a înarmării din istorie, a disprețuit valorile acestui popor, a continuat opera lui Băsescu-Petrov de distrugere a elitelor, a transformat ocultismul statului paralel în mod singular de exercitare a puterii.
Aceste lucruri nu pot trece nebăgate în seamă pe răbojul mandatelor lui Iohannis. Lașitatea ar fi totală, complicitatea – deplină.
Într-un act de minimă reparație morală oferită națiunii române, Iohannis ar trebui supus în acest an procedurii de suspendare. Intenția a fost enunțată deja ca obiectiv politic al unui singur partid. Liderii PSD-iști, ținuți de nas de semnăturile date pe la SRI, au sărit ca arși – că nu e momentul, că țara e în criză, că așa și pe dincolo. Și, în plus, că n-are rost să înceapă procedura de suspendare, din moment ce la votul din parlament propunerea nu are nicio șansă să treacă. Peste noapte, au și apărut sondajele care combat, și ele, ideea de suspendare a lui Iohannis. În frunte și cel mai grăbit, IRES-ul dlui Dîncu. Nooo, poporul nu vrea suspendare!…Da-direcția în care merge țara este greșită pentru 74% din electorat, da- Iohannis mai are doar 25% încredere, a făcut țara varză și o guvernare de tot râsul, dar nu vrem să fie suspendat!
Or, câteva lucruri trebuie spuse. Suspendarea lui Iohannis nu ține seamă de șansele de a fi votată; pentru că sigur nu va fi votată și, cu atât mai puțin, nici măcar nu se va ajunge la referendumul de demitere.
Decizia de suspendare nu trebuie să fie influențată nici de sondaje; pentru că nu totdeauna politica se face după sondaje. Dacă ar fi așa, ar trebui ca AUR să ia acum locul USR-PLUS la guvernare, pentru că, la două săptămâni de la alegeri, deja trecuse în fața partidului bicefal al lui Cioloș-Barna.
Suspendarea lui Iohannis este o datorie de conștiință a celor care nu consimt să mai tacă în fața dezastrului produs de acest „președinte – zero barat” în democrația românească. Propunerea de suspendare este un act legitim al celor care nu mai vor să fie complici prin tăcere la batjocura la care Iohannis a supus Constituția, la cohorta de jigniri pe care a adus-o unei mari părți din electoratul român și la virulența de tip nazist cu care a demonizat un partid democratic, care – culmea! – cândva și-l alesese candidat de premier.
Pe de altă parte, supunerea la vot a hotărârii de suspendare va reprezenta, în sine, un important turnesol al caracterelor – și de aceea examenul trebuie parcurs. Indiferent dacă va trece sau nu de parlament, se va vedea clar cine de partea cui este și ce fel de valori susține.
De fapt, lui săracu^ Ciolacu nu îi este teamă că Iohannis chiar va fi suspendat; lui și careului de valeți care conduc PSD le este frică de ceva mult mai grav pentru ei – și anume de faptul că însăși procedura acestei suspendări le va scoate la lumină goliciunea de caracter, precaritatea gândirii politice, demagogia și colaboraționismul despre care știu toți, dar pe care nimeni nu-l recunoaște.
Parlamentul are de trecut în acest an două examene de valoare excepțională: votul pentru o hotărâre de suspendare a lui Iohannis din funcție și votul pentru o altă hotărâre, de verificare a averii acestuia.
Este vorba despre un simplu vot, nu despre un război nuclear. Spectacolul propagandei va fi total. Viermuiala din parlament va fi încântătoare. Iar nădușeala „președintelui” când își va prezenta punctul de vedere, așa cum scrie la Constituție, în fața celor pe care i-a umilit și batjocorit în fel și chip, va fi mica „răsplată” pe care o va primi întru eternitate pentru tot ce a făcut rău acestei țări.
Când Iohannis va ieși învârtindu-se pe ușa politicii, merită să aibă pe frunte ștampila de Zoro a unei binemeritate încercări de suspendare și de verificare a averii. Eșuate vor fi, desigur, ambele, dar de neșters în paginile de istorie.
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 18 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



