Actualitate
Noutăţile CFR Călători în mersul trenurilor 2020 – 2021
Noul Mers al Trenurilor 2020-2021 intră în vigoare din data de 13 decembrie 2020 şi va fi valabil până la data de 11 decembrie 2021.
Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei, atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.
În noul Mers al Trenurilor 2020-2021 vor circula zilnic în medie 1200 trenuri, în funcţie de perioada din an. De asemenea, se vor derula programele de transport consacrate, vor fi menţinute legăturile existente interne şi externe, pe rutele cele mai solicitate de navetă se va menţine mersul cadenţat astfel încât să poată fi preluate toate solicitările de trafic.
Noutăţi (trenuri noi, rute noi, prelungiri rute, optimizare durate de circulaţie)
– 42 de trenuri vor realiza prima conexiune feroviară pe ruta directă Bucureşti Nord -Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
– Vor fi introduse patru noi trenuri InterRegio pe două rute importante ce vor oferi servicii superioare, similiare trenurilor InterCity, de confort sporit şi durată de parcurs redusă. Astfel, pe ruta Braşov – Constanţa şi retur va circula perechea de trenuri „Tomis Expres”, cu plecare din Braşov la ora 07:05, iar din Constanţa la ora 17:00. Viteza maximă de circulaţie va fi de 160 km/h, iar durata de parcurs sub 4 ore şi 30 minute. Totodată, pe ruta Bucureşti Nord – Suceava şi retur, cu grupe de vagoane la/de la Iaşi va circula perechea de trenuri „Ştefan cel Mare Expres”, cu durate de parcurs reduse, de 5 ore şi 35 de minute pentru Suceava şi aproximativ 6 ore pentru Iaşi.
– Pentru realizarea conexiunii directe între oraşele Braşov şi Iaşi, vor fi reintroduse în circulaţie trenurile IR 1540 şi IR 1541 pe ruta Braşov – Iaşi şi retur, via Siculeni – Adjud.
– Trenurile IR 1823 şi IR 1824 care circulă pe ruta Bucureşti Nord – Simeria îşi vor prelungi circulaţia până la/de la Deva; în timp ce trenurile IR 1655 şi IR 1656 (1662) care circulă în actualul plan de mers pe ruta Bucureşti Nord – Bacău şi retur îşi vor prelungi mersul până la/de la Suceava.
– Pentru asigurarea unei capacităţi de transport optime între Bucureşti Nord şi Piteşti şi retur, trenurile IR 1795 şi IR 1782 vor circula în compunere de patru vagoane clasă.
– Se va realiza oprirea a opt perechi de trenuri în Parc Divertisment Chiajna h. pentru asigurarea transportului persoanelor la unităţile economice din Chiajna.
– Prin circulaţia vagoanelor modernizate în anul în curs, trenurile IR vor asigura o capacitate de transport sporită şi servicii de calitate superioară. În plus, pe unele rute, garniturile vor fi formate din acelaşi tip de vagoane clasă (de exemplu, Bucureşti Nord – Constanţa, Bucurşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, etc).
– Pe distanţa Bucureşti Nord – Ploieşti, ca urmare a îmbunătăţirii caracteristicilor tehnice ale materialului rulant în corelaţie cu caracteristicile tehnice ale infrastructurii feroviare o serie de trenuri vor circula cu viteza sporită, de la 120 la 140 km/h: IR 1528/ IR 1529, IR 1558/ IR 1559, IR 1571/ IR 1573, IR 1574/ IR 1575, IR 1576/ IR 1577.
– Pe magistralele 500 (Buzău – Suceava) şi 600 (Tecuci – Iaşi), duratele de parcurs vor fi reduse în medie cu 10 minute şi punctual la unele trenuri care circulă pe rutele Sibiu – Mangalia şi retur, Timişoara – Mangalia şi retur etc.
– Pe ruta Bucureşti Nord – Timişoara – Budapesta şi retur va circula o pereche nouă de trenuri – IR 78 şi IR 79, cu parcurs de noapte, cu plecare din Bucureşti Nord la ora 22:05/ sosire în Budapesta la ora 12:50 şi plecare din Budapesta la ora 15:10/ sosire în Bucureşti Nord la ora 08:30.
Noul Mers al Trenurilor 2020 – 2021 conţine şi alte modificări care vor putea fi puse în aplicare odată cu intrarea într-o etapă de relaxare a restricţiilor impunse de pandemie, fiind legate şi de celelalte administraţii feroviare europene.
Reduceri tarifare
– CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipaţie, etc). Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic intern.
– Acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 10% şi 30% din tariful de transport preţ întreg şi copil la o serie de trenuri InterRegio în perioada 13 decembrie 2020 – 13 iunie 2021.
– Acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la o serie de trenuri InterRegio în perioada 13 decembrie 2020 – 13 iunie 2021.
– Pentru asigurarea accesului la un număr mai mare de trenuri a persoanelor care se deplasează pentru navetă se acceptă călătoria posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la trenuri InterRegio pe distanţe de până la 30 km.
– Distribuţia de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii CFR, automate de vânzare în gări şi distribuitori autorizaţi cu care există parteneriate de vânzare bilete.
Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2020-2021” va putea fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR Călători din Bucureşti şi din ţară la preţul de 18,50 lei.
Purtarea măşii de protecţie la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum şi în zonele de aşteptare a trenurilor – staţii de cale ferată, peroane, săli de aşteptare.
Vă rugăm informaţi-vă doar din surse oficiale! Nu daţi curs informaţiilor, părerilor sau opiniilor nefundamentate!
Informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor sunt disponibile la:
– 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
– numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea INFORMAŢII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
– în aplicaţia TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informaţii tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
– pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcţionale şi actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-c… din gările Bucureşti Nord, Timişoara, Craiova, Braşov, Iaşi, Cluj Napoca şi Constanţa care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
– pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
– la personalul nostru din staţii.
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiţii ecologice şi de siguranţă. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament faţă de societate în sensul garantării accesibilităţii pentru toate categoriile de cetăţeni.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o ziBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 7 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 20 de orePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



