Actualitate
5 lucruri pe care trebuie să le știi despre Skoda Octavia, modelul cu șanse mari să ajungă Mașina Anului 2021 în România

Octavia este motorul mărcii Skoda, modelul de bază cu cele mai multe vânzări. În anul 2019 a împlinit 60 de ani de la începerea producției, iar tot atunci producătorul ceh a introdus cea mai recentă ediție a bestseller-ului său, a patra generație. Primele exemplare din faimosul sedan al cehilor au ieșit pe poarta fabricii din Mlada Boleslav în ianuarie 1959. Iată 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre Skoda Octavia, modelul cu șanse mari să ajungă Mașina Anului 2021 în România.
Sedanul de dimensiuni medii și-a câștigat o reputație solidă de-a lungul anilor, devenind o prezență familiară pe străzi. Acum, pentru 2020, există o nouă Skoda Octavia care este mai modernă și mai bine conectată ca niciodată. Pentru că Octavia este o candidată la Mașina Anului 2021 în România am ales să vă prezentăm 5 lucruri inedite despre acest model. Iată care sunt acestea?
1. De ce se numește Skoda Octavia?
Numele modelului provine din cuvântul latinesc octavia, care înseamnă al optulea, iar denumirea nu este întâmplătoare. Octavia a fost al optulea model lansat de constructorul ceh după cel de-Al Doilea Război Mondial, dar şi al optulea model Skoda cu suspensie independentă.
2. Ce motorizare avea prima Octavia?
Prima versiune Skoda Octavia avea o caroserie în două uşi, iar sub capotă avea un propulsor în patru cilindri cu capacitatea de 1,1 litri, care producea 40 de cai putere. Transmisia în patru trepte trimitea puterea către roţile din spate. Viteza maximă era 110 km/oră, iar consumul mediu de 7,7 litri/100 km.
3. Câte exemplare Skoda Octavia s-au produs până în prezent?
Octavia este cel mai popular model Skoda, dar și cel mai bine vândut. De la lansare și până în prezent s-au produs mai bine de 7 milioane de exemplare.
4. Skoda Octavia Mașina Anului: Cât de apreciată este versiunea Combi?
Skoda Octavia este cel mai vândut break din Europa și cea mai populară mașină de import din Germania. Prin urmare, cehii au lansat a patra generație, cea mai nouă, mai întâi varianta Combi; hatchback-ul a apărut câteva săptămâni mai târziu.
5. Care este una dintre cele mai importante inovații introduse pe noua generație Octavia
Cea mai nouă generație Octavia primește pentru prima oară faruri Matrix LED (cu câte 22 de elemente per modul). Acest sistem inovator generează un fascicul de lumină format din mai multe segmente care sunt controlate individual. Astfel, faza lungă a farurilor poate fi aprinsă în orice moment, fără să orbească alți participanți la trafic.
Skoda Octavia poate fi Mașina Anului 2021 în România!
Skoda Octavia intră în cursa pentru Mașina Anului 2021 în România. Pentru prima dată, iubitorii de mașini pot să-și aleagă preferată votând pe www.promotor.ro până la 6 decembrie inclusiv. Intră pe pagina competiției, apoi distribui votul tău pe Facebook pentru ca alegerea să fie validată.
Juriul competiției va afla rezultatul final al votării. Alegerea ta va conta în desemnarea celei mai importante mașini în 2021 pe piața din România.
Pentru prima dată, redacția ProMotor.ro va avea un reprezentant în juriul prestigioasei competiții. Poți vota una dintre cele 7 mașini alese de juriu dintre cele 21 de modele lansate recent în 2020.
Dacia Logan/Sandero
Hyundai i20
Peugeot 2008
Renault Captur
Skoda Octavia
Toyota Yaris
Volkswagen ID.3
Intră pe pagina de concurs și votează cea mai importantă mașină pentru piața românească până la data de 6 decembrie.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 14 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!