Anchete
Șpagă-n picaj la Vama Nădlac: Încasările legale au explodat după o anchetă DNA. Creşterea e de 2.500 la sută!

Conform celor de la ZIUA NEWS, o anchetă a procurorilor DNA care a vizat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, inclusiv controlori de trafic din Vama Nădlac, a dus la tragerea pe linie moartă şi cercetarea disciplinară sau penală a unor funcţionari care lucrau în cel mai important punct terestru de trecere a frontierei, Nădlac II.
DRDP Timişoara susţine că măsurile luate de la începutul anului 2020, după ancheta DNA, la punctul de control al autovehiculelor de transport marfă cu tonaj mai mare de 7,5 tone de la ACI Nădlac 2, situat pe autostrada A1 în punctul de trecere a frontierei, au dus la rezultate semnificative.
„Faţă de perioada mai – octombrie 2019, când în ACI Nădlac 2 s-au încasat pentru aceste activităţi specifice un total de 43.000 de lei, în perioada mai – octombrie 2020, veniturile au fost de peste 1.000.000 de lei. În procente, inseamă o creştere, în medie, de 2.500 % şi chiar 7.000 % în luna octombrie 2020 faţă de octombrie 2019″, arată DRDP Timişoara.
Potrivit instituţiei, creşteri importante au fost şi la încasarea autorizaţiilor speciale de transport (AST-uri), de la aproape 1,7 milioane lei în perioada mai – septembrie 2019 la peste 2,5 milioane lei în mai – septembrie 2020.
De asemenea, din activitatea de vânzare roviniete s-au încasat în cursul anului 2020 peste 4.400.000 lei.
„Totodată, a crescut numărul de procese verbale (amenzi) emise în cel mai tranzitat punct vamal din zona de vest. Aceste amenzi se aplică de exemplu pentru sustragerea de la controlul specific în punctul de frontieră. Analiza DRDP Timişoara a arătat că, în perioada mai – septembrie 2019, s-au înregistrat amenzi în valoare de 73.500 lei, iar în perioada similară din 2020 valoarea a fost de peste 360.000 lei”, mai arată DRDP Timişoara.
Conform unui comunicat remis presei, Direcţia subordonată CNAIR a dispus o serie de măsuri pentru eficientizarea activităţii şi creşterea încasărilor, astfel:
– reorganizarea personalului în punctele de lucru, prin restricţionarea accesului la punctele de tarifare a persoanelor care fac obiectul unor cercetări disciplinare;
– supravegherea permanentă a punctelor de lucru;
– verificarea periodică a documentelor ataşate în aplicaţia e-tarifare, aferente autovehiculelor ce fac obiectul tarifelor suplimentare
– confruntarea datelor de identificare cu datele înregistrate de poliţia de frontieră
– efectuarea de rapoarte către organele competente cu privire la anumite aspecte privind săvârşirea unor posibile infracţiuni de natură penală
– mobilizarea controlorilor de trafic pentru înregistrarea şi procesarea datelor acestor autovehicule, rezultând un număr de 70.000 autovehicule în plus verificate şi înregistrate, faţă de mai-septembrie 2019;
– controale inopinate la punctul ACI Nădlac 2, inclusiv în perioada de noapte
Anchete
CORUPȚIE ÎN SĂNĂTATEA DIN BRAȘOV: DNA SPARGE CUIBUL – Percheziții la Spitale, DSP și Firme!
Anchete
Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei
Anchete
M.A.I. în reconfigurare: Discuții intense cu sindicatele pentru „reforma” anunțată de Guvern

Conducerea M.A.I. s-a întâlnit cu reprezentanții sindicatelor pentru a discuta despre „reconfigurarea” ministerului, în contextul reformei anunțate de prim-ministrul Ilie Bolojan și ministrul afacerilor interne Cătălin Predoiu.
La sediul M.A.I. a avut loc o întâlnire importantă între conducerea ministerului și sindicate, având ca subiect principal „reconfigurarea” M.A.I., în contextul „Reformei M.A.I.” anunțată anterior de premierul Ilie Bolojan și ministrul Cătălin Predoiu.
Din partea Federației Sindicatelor Democratice din România au participat președintele Gabriel GÎRNIȚĂ și prim-vicepreședintele SIDEPOL Cristian GLODEAN.
Principalele puncte de discuție:
Întâlnirea a abordat patru teme majore:
- Reconfigurarea M.A.I. și a structurilor subordonate: Restructurarea ministerului și eficientizarea activității.
- Siguranța rutieră: Măsuri pentru reducerea accidentelor rutiere.
- Intervenția la evenimentele semnalate prin SNUAU 112: Îmbunătățirea răspunsului la urgențe.
- Securizarea frontierei în contextul Schengen: Consolidarea securității granițelor.
Reconfigurarea M.A.I.: Etapă cu etapă
Cu privire la reconfigurarea structurală și funcțională a M.A.I., s-au stabilit următoarele:
- Formarea grupului de lucru: 10.10.2025;
- Prima ședință a grupului de lucru: 15.10.2025;
- Ședință pentru stabilirea unor repere destinate inspectoratelor generale: 21.10.2025;
- Data finală pentru prezentarea planului de „recalibrare”: 15.12.2025.
Direcții principale ale reconfigurării:
- Inventarierea și evaluarea activităților pentru evitarea paralelismelor;
- Stabilirea a 3 niveluri ierarhice de management;
- Preluarea unui domeniu prin comasarea structurilor cu atribuții similare;
- Dimensionarea adecvată a activităților prin debirocratizare și digitalizare;
- Recalibrarea structurilor suport pe verticală de la centru în teritoriu prin digitalizare.
Siguranța rutieră: Digitalizare și răspundere
Pentru siguranța rutieră, se vor implementa proiecte și programe care să conducă la reducerea accidentelor:
- Proiect pentru digitalizarea soluționării accidentelor ușoare soldate doar cu pagube materiale;
- Procedura simplificată pentru folosirea unui mecanism de răspundere a proprietarului auto;
- Digitalizarea comunicării între polițiști și cetățeni.
Intervenția la 112: Tehnologie de ultimă oră
În ceea ce privește intervenția la 112, s-au discutat următoarele:
- Raportarea digitalizată care va simplifica colectarea datelor;
- Dezvoltarea componentei eDAC;
- Accesarea de fonduri europene pentru dezvoltarea digitală a componentei 112;
- Implementare unui nou flux audio-video între polițiști și dispecerat, pentru a cunoaște în timp real istoricul stării conflictuale, profilul sau istoricul victimei sau agresorului;
- Comasarea dispeceratelor de la subunitățile cu un număr mic de apeluri și transferul polițiștilor către operativ.
Securizarea frontierelor: Comasări și tehnologie avansată
În contextul Schengen, se dorește:
- Comasarea dispeceratelor prin digitalizare și transferul polițiștilor de frontieră de la dispecerate către frontieră;
- Montarea de sisteme LPR (License Plate Recognition) pe partea de frontieră externă și auto pe partea de frontieră internă;
- Se discută comasarea IGPF (Inspectoratul General al Poliției de Frontieră) cu IGI (Inspectoratul General pentru Imigrări).
SIDEPOL își promovează propunerile
Sindicatul SIDEPOL își va promova pachetul de propuneri, urmând a dezvolta un set complet de măsuri pentru reformarea ministerului, bazat pe experiența din teritoriu și pe modelele europene. Sindicatul invită membrii să transmită propuneri până pe data de 27.10.2025 pentru a le include în pachetul de propuneri. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 22 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”