Aveti un Pont
Se mai miră cineva de ce l-au decorat atâta americanii pe generalul Ciucă?/Raportul care aruncă în aer Ministerul Apărării!
(Preluare National – Catalin Tache):
Se mai miră cineva de ce l-au decorat atâta americanii pe generalul Ciucă?
Publicăm astăzi o primă parte din raportul contrainformativ absolut incendiar care arată specialiștilor și românilor de rând deopotrivă ce se ascunde de fapt în spatele operațiunii de înzestrare a Armatei Române! Proces mai mult decât binevenit, dacă nu am înlocui ruginiturile noastre cu ale altora! Dar pe bani mulți, mai mulți decât s-a pomenit în orice caz instrumentat până acum de către Direcția Națională Anticorupție până și în vremurile sale de glorie.
Piranha 5 stau degeaba, că nu au muniție de 30mm ca să efectueze trageri!
Numai că de această dată ditamai procurorii anticorupție, ofițeri de informații și demnitari români, indiferent de culoarea lor politică sau structura din care fac parte nu mai au niciun pic ”de sânge în instalație” pentru a raporta măcar mai departe detaliile absolut halucinante din documentul contrainformativ intrat, logic, nu doar în posesia noastră… Numai că, pur și simplu ”beneficiarii legali” ai acestor informări care în mod normal ar fi trebuit făcute de oamenii generalului Marian Hăpău de la Direcția Generală de Informații a Armatei refuză cu o încăpățânare demnă de o cauză mai bună să ia act de aceste grave vulnerabilități la adresa securității naționale. Unii pentru că știu foarte bine că generalii care i-au avertizat despre ordinul ”contractele date americanilor nu sunt anchetabile” nu glumesc deloc… Iar alții, tocmai cei aflați în fruntea ”lanțului trofic” informativ, pentru că sunt parte a ”circuitului banilor” de la vârful statului român!
Turela Elbit a dat ”rateuri” și în Slovacia și în Norvegia
Și nu își pot tăia singuri craca financiară de sub picioare, după cum vom dezvălui chiar mâine! Atunci când se va afla, în sfârșit, cum înzestrarea Armatei Române a ajuns ”afacerea secolului” chiar pentru cei puși să împiedice ”sifonarea” miliardelor de euro plătite de Ministerul Apărării Naționale! Până atunci însă, publicăm astăzi, fără alte comentarii, pentru ca nu cumva să ”alterăm” detaliile tehnice ale unei astfel de operațiuni, partea din raportul contrainformativ care se referă la ”aspecte neconforme din derularea procedurii și contractul de achiziție pentru TBT Piranha 5”.
Hotărârea CSC din Statul Major General SC 267
” 1. Aspectele de legalitate.
Motivele invocate în Nota de fundamentare a HG 852/2017 pentru atribuirea contractului :
– justificarea alegerii produsului Piranha 5 prin invocarea unor argumente false și denaturarea Hotărârii Consiliului de Supraveghere a Cerințelor (CSC) din Statul Major General SC 267 din 2017, care este un organ deliberativ și nu avea dreptul legal pentru a lua o asemenea decizie;
– s-a dorit un produs matur, aflat deja în înzestrarea altor armate, dar la momentul contractării nu exista nicio livrare ( în 2018 Danemarca efectua testarea), iar în configurația din România nu există nici în prezent în nicio altă țară;
– interesul esențial de securitate – este deja întârziat și este posibil ca transferul total în România a tehnologiei de fabricație a celor 4 sisteme precizate în HG 852 ( carcasa blindată și sistemul de protecție balistică, turela, sistemul de cenzori, sistemul de comunicații și informatică) să nu se realizeze în situația întreruperii sau amânării contractului sau a limitării investițiilor din programul de offset. Deja sistemul de comunicații este provenit din afara României, iar pentru alte componente se aplică în cel mai bun caz o etapă de ansamblare și testare, dar nicidecum de fabricație;
– urgența – există o întârziere majoră (de peste 21 de luni) pentru livrarea primului lot de TBT, față de termenul prevăzut – Decembrie 2018.
Nerespectarea hotărârilor CSAT precum și ale Parlamentului României.
Derularea contractului :
– trasabilitatea : documentație atribuire,oferta, negociere, acord cadru, contract subsecvent nu conțin aceleași prevederi;
– lipsa elementelor de penalitate în situația nerespectării prevederilor de transfer tehnologic, deși acestea erau prevăzute expres în HG 852/2017;
– compromisurile tehnice de la testare (sistem de informatică și comunicații incomplet,trageri de testare a turelei limitate, prin selecție favorabilă producătorului, inclusiv a loturilor de muniție);
Întârziere de aproape doi ani pentru livrarea primului lot de TBT:
– în Nota de Fundamentare a HG 852/2017 prima livrare era prevăzută până la sfârșitul anului 2018;
– conform contractului 12 luni de la alimentarea acreditivului (08.02.2018 + o perioadă de grație de 60 de zile – rezultă 08.04.2019).
– în realitate este 02.10.2020 pentru sistemul fără aplicația de comandă control fiind posibilă doar o livrare conformă 31.03.2021, deci cu 2 ani întârziere.
Derularea cu întârzieri a contractului de offset, care impune deja penalizări.
Incompatibilități de interoperabilitate!
2. Aspecte de interoperabilitate.
- Incompatibilitatea tehnică dintre Piranha 3C versus Piranha 5 (motor, cutie viteze, turelă, armă, sistem de comunicații și informatică) impune un sistem logistic complet diferit, deși cele două tipuri de TBT vor fi utilizate în cadrul aceleiași unități militare Brigada 2 Infanterie. De asemenea, muniția folosită este diferită , calibrul 12,7 mm versus 30 mm.
- Incompatibilitatea sistemului de comandă comunicații și informatică instalat pe Piranha 5 față de sistemele de comandă control aflate deja în uz (22PC tactice, 160 posturi de lucru, 153 vehiculare).
3. Aspecte financiare.
- Penalitățile de 8,5 milioane de euro plătite de firma Mowag în luna octombrie 2018 nu acoperă întreaga perioadă de întârziere a primei livrări (pentru întârzierea de 12 luni nu se aplică nicio penalitate), deși MApN a plătit în 2018 un avans de peste 111 milioane de euro, sumă pentru care statul român s-a împrumutat de pe piața externă cu costuri semnificative.
4. Aspecte operaționale
Deși unul dintre motivele de susținere a soluției Piranha 5 l-a constituit urgența determinată de contextul geopolitic din zona extinsă a Mării Negre și au fost cheltuite sume mari de bani din bugetul țării, la aproape 3 ani de la începerea contractului nu s-a realizat capabilitatea operațională la MN BD – SE (fosta Brigadă 2 Infanterie), obiectiv asumat și promis către NATO cu termenul decembrie 2018.
Mai mult decât atât, lipsa muniției necesare – calibrul 30mm (pentru care este dipsonibilă doar o cantitate mică pentru testare) va amâna și mai mult antrenamentul utilizatorilor și atingerea nivelului operațional.
5. Raportul Curții de Conturi
Reprezentanții Curții de Conturi au efectuat în anul 2019 un control al modului de derulare a contractului de achiziție a TBT 8×8, din prisma respectării prevederilor HG 852/2017 și al utilizării fondurilor publice, constatând mai multe nereguli și impunând măsuri de remediere cu termen finalul anului 2019. În luna martie 2020, Curtea de Conturi a constatat netemeinicia decizei CSC nr. 267 din 2017 invocată în HG 852/2017 și a emis o decizie prin care a solicitat măsuri urgente (termen 15 zile) pentru remedierea legalității. Majoritatea problemelor constatate de Curtea de Conturi sunt nerezolvate și în prezent și nu au fost aplicate pedepsele sau penalitățile cuvenite deși acestea sunt prevăzute explicit în lege.”
NOTĂ STRICT SECRET
De asemenea, am luat decizia de a publica și o parte dintr-un alt document atașat raportului și intitulat ”NOTĂ STRICT SECRET”:
”I. aproximativ 20 milioane Euro pentru lotul 2 de 32 de TBT
- În acreditiv 131.867.744 Euro
- TVA aferent 25.054.871,36 lei
- Comisioane, taxe și speze bancare aprox. 1 milion lei.
Stadiul derulării contractului la 01.10.2020 și concluzii :
– La testele efectuate cu turela UT30MK2, în 2019, în Slovacia, rezultatele la tragerile de precizie la 1.500 m au fost total neconforme și este reluată în perioada 26 – 29.03.2019 în Norvegia. Din informații preliminare nici această testare nu a reușit și se manifestă divergențe majore la nivelul managementului contractului între GDELS și ELBIT, fabricantul turelei, o istorie similară cu cea din contractul de livrare a TBT Piranha 3C, care au dus la o întârziere de peste 7 ani pentru finalizarea lucrărilor. Concluzia a fost că sistemul nu este pregătit pentru acceptanță în 2019.
– În luna octombrie 2019, la presiunea opiniei publice au fost aplicate firmei Mowag penalități de întârziere în valoare de 8,5 milioane Euro, pe care aceasta le-a plătit imediat sub amenințarea anulării contractului. Trebuie însă precizat că suma de penalizare a.) este limitată la valoarea de 6% din contract și nu acoperă întreaga perioadă de întârziere.”
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 3 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 2 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 2 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 3 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI
-
Exclusivacum 2 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 4 zile
Indiferența autorităților: impactul distructiv al Rafinăriei Astra asupra comunității din Mimiu
-
Exclusivacum 4 zile
Bătăia de joc a PSD: Pensionarii militari cer urgent reparații pentru drepturile lor