Connect with us

Actualitate

Remember 9 octombrie 1990 – Presa acum 30 de ani

Publicat

pe

EVRIKA! 

losif Sava: Simfonia are patru părţi: partea întiia, partea a doua, partea a treia şi… partea a patra. Dar atenţie, cuvintele trebuie pronunţate astfel încît să nu se înţeleagă nimic. Ei da, ar fi păcat altfel!

K.O. 

REGULA DE TREI SIMPLA. Pe timpul lui Ceauşescu era apă, cînd de „ape” se ocupa lliescu; pe timpul lui lliescu nu este apă. De „ape” oare cine se mai ocupă…? 

PARLAMENTARI BRITANICI LA BUCUREŞTI

O delegaţie a Comitetului parlamentar britanic pentru relaţiile cu evreii din Europa Răsăriteană, condusă de domnul Greville Janner, membru al Camerei Comunelor şi vicepreşedinte al Consiliului Mondial Evreiesc, a fost primită la Cotroceni de preşedintele Ion Iliescu. Au participat domnul Moses Rosen, rabinul şef al Cultului mozaic din ţara noastră şi domnul ambasador Michael Atkinson. Cu acest prilej, domnul Greville a declarat: „Am vizitat România de trei ori şi înainte de Revoluţie. In prezent se observă o schimbare minunată. Sperăm ca această tînără şi fragilă democraţie să se dezvolte, să se transforme într-o democraţie fermă, sigură”. Delegaţia a fost primită, apoi, de către primul ministru, domnul Petre Roman, şi de către domnii Alexandru Bîrlădeanu, preşedintele Senatului, şi Dan Marţian, preşedintele Camerei Deputaţilor.
DELEGAŢIE A BIROULUI ORGANIZAŢIEI INTERNAŢIONALE A MUNCII. Luni seara, la palatul Adunării Deputaţilor din Bucureşti, a avut loc o în-tîlnire între o delegaţie a Comisiei de anchetă a Biroului Organizaţiei Internaţionale a Muncii, condusă de dl. Jules Decheunes, şi membri ai Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale şi ai Comisiei pentru muncă, sănătate şi protecţie socială şi statutul femeii în societate ale Adunării Deputaţilor.

Ziarul Libertatea din 9 octombrie 1990 pag. 1-a ►

Privatizare
Caricatură de ANDO

Congresul romilor

Kris-ul şi Congresul Uniunii Democratice a Romilor au loc în municipiul Sibiu la Casa de Cultură a Sindicatelor, în zilele de 9 şi 10 octombrie 1990.    
Ordinea de zi va fi: 1. Prezentarea dării de seamă şi dezbaterea activităţii U.D.R. şi a organelor sale de conducere în perioada mai – octombrie a.c.; 2. Kris-ul actualilor conducători ai U.D.R şi al candidaţilor la viitoarea conducere a U.D.M.R.; 3. Rezolvarea problemelor de organizare şi conducere a Uniunii Democrate a Romilor; 4. Discutarea formelor de aliere şi coordonare a diferitelor formaţiuni politice, culturale, sindicale ale romilor din diferite localităţi şi zone.

 

O „afacere” dez… gropată?

După 11 ani, „afacerea Incognito” este dezgropată şi Eugen Barbu exmatriculat din Uniunea Scriitorilor. Avem de-a face cu o „soluţie finală” sau cu debutul unei sciziuni? Vom vedea. Pînă atunci, vă propunem, în ziarul de mîine, o rememorare a elementelor disputei de acum un deceniu.

(INFORMAŢII PENTRU CARE NU BĂGĂM MÎNA ÎN FOC)

• DORU BRAIA – INEDIT!

Ne-a vizitat, de curînd şi pentru mult prea scurt timp, ilustrul nostru com-patriot, profesorul de democraţie Doru Braia. Este pentru noi prilejul să ne amintim că în fundul unui sertar zăcea, de luni de zile, un interviu pe care a avut amabilitatea să ni-l acorde pe nu mai puţin de 14 file de text, dimensiune care a făcut imposibilă, Ia vremea respectivă, publicarea. Revenim acum cu fragmente inedite din opera de o inestimabilă valoare a „buretelui îmbibat de democraţie”, cum însuşi s-a definit.

• DINTR-UN TRAMVAI SUPRAAGLOMERAT!

– Deci, domnule Braia, ziarul „Libertatea” a publicat o scrisoare aparţinînd unui procuror pensionar în care se fac aprecieri cu privire la statutul dv. dinaintea plecării în R. F. Germania, arătîndu-se că aţi fi suferit o condamnare pentru o infracţiune de drept comun. Care este adevărul?
– Sigur, în momentul în care am remarcat apariţia acestui anunţ mi-am pus imediat întrebarea dacă nu este, dacă nu funcţionează cumva, acelaşi laş mecanism al inscenărilor, care a funcţionat 45 de ani în această ţară. Nu poţi să te reţii de la o asemenea remarcă atunci cînd semnătura aparţine unui procuror pensionar (!). Sînt convins că era o funcţie juridică, obţinută şi exersată în cadrul dictaturii comuniste şi, deci, aşa cum conţinutul o dovedeşte, a provocat un reflex de instigare ce generează întotdeauna înscenarea. Este de remarcat, şi nu vreau să comentăm prea mult subiectul, anul la care se referă.
Sînt convins că nu este o greşeală, de tipar – 1964. Nu ştiu de unde mă cunoaşte acea sau acel procuror, dar se referă cu siguranţă la mine, pentru că sînt singurul Braia în R.F.G. Eu am acum 39 de ani, iar în anul menţionat aveam doar 13 ani. Doamne fereşte, n-am vrut niciodată, să pozez î postura unui om sută la sută integru, a unui sfînt, dar sînt convins că apogeul greşelilor mele în acea perioadă nu putea fi decît, eventual, spargerea unui geam cu o minge de fotbal, lucru care nu ştiu dacă putea face obiectul unei instanţe penale din acea vreme. Dacă cumva s-a întîmplat, nu mai ţin minte, părinţii mei, cu siguranţă, au echilibrat paguba produsă.    
– Îngăduiţi-mi să vă întrerup. Aţi suferit totuşi vreo condamnare în România? De ce fel?    
– Eu nu am fost niciodată condamnat, cu toate că, privind milioanele de condamnări din ultimii 45 de ani, putem remarca foarte, foarte multe cazuri de înscenare.    

AMBIDEXTRU

Ziarul Libertatea din 9 octombrie 1990 pag. a 2-a ►

Ziarul Libertatea din 9 octombrie 1990 pag. a 3-a ►

Ziarul Libertatea din 9 octombrie 1990 pag. a 4-a ►

Interviu acordat de preşedintele Ion Iliescu ziarului „The New York Times”

(Associated Press)

Preşedintele României, Ion Iliescu, a declarat ziarului „The New York Times” că guvernul său a preluat „cîteva mii de membri” ai Securităţii – poliţia secretă, desfiinţată după înlăturarea şi executarea lui Nicolae Ceauşescu, în luna decembrie 1989. El a adăugat că foştii membri ai Securităţii contribuie la menţinerea ordinii publice. Majoritatea îndeplinesc „funcţii tehnice” şi au fost preluaţi numai după investigaţii care au stabilit că nu sînt vinovaţi de crime în timpul conducerii lui Ceauşescu.
„Există cîteva mii de profesionişti care nu au deţinut nici un fel de responsabilităţi politice, cu precădere tehnicieni, folosiţi acum în armată şi contrainformaţii, după ce au fost cercetaţi minuţios” – a declarat preşedintele Iliescu. El a precizat că grosul forţelor poliţiei secrete, inclusiv „20 000 oameni cu destinaţii speciale subordonaţi Securităţii”, au fost concediaţi, iar şefii lor – deferiţi justiţiei.
În interviul său, preşedintele Iliescu a motivat folosirea foştilor ofiţeri ai Securităţii afirmînd că România postrevoluţionară s-a confruntat cu numeroase probleme în menţinerea ordinii publice. El a spus că numai cîţiva agenţi ai Securităţii şi oameni ai armatei au tras asupra cetăţenilor civili în timpul Revoluţiei din decembrie, îndreptate împotriva guvernului comunist. Dacă ar fi fost mai mulţi, „am fi asistat la un masacru enorm” – a adăugat Iliescu.    
Oficialităţile române au apreciat numărul victimelor revoluţiei la peste o mie. 

Din partea MAE al României

Într-o ştire transmisă de agenţia de presă MTI la 5 octombrie a.c. se arată că „La ultima şedinţă a Consiliului militar al Forţelor Armate Unite ale statelor participante la Tratatul de la Varşovia, care a avut loc la Bucureşti în perioada 2-4 octombrie a.c., opiniile delegaţiilor Ungariei, Cehoslovaciei şi Poloniei s-au despărţit de părerile celorlalţi participanţi la şedinţă (RDG deja nu a participat la şedinţă). În raportul prezentat la Ministerul Apărării al ţării sale, primul adjunct al şefului Marelui Stat Major al armatei ungare, general-maior Jozsef Biro, a spus, în esenţă, că statele mai sus menţionate nu au fost de acord cu părerea colegilor sovietici, români şi a comandamentului Forţelor Armate Unite, potrivit căreia pentru instruirea soldaţilor va fi necesară şi în viitor organizarea de manevre militare.
Ştirea a fost preluată de AFP, care, sub titlul „Dezacord în sînul Pactului de la Varşovia asupra viitorului manevrelor comune, potrivit unui general ungar”, arată:
„Ungaria, Cehoslovacia şi Polonia au exprimat dezacordul lor fată de URSS şi România asupra principiului menţinerii manevrelor comune ale armatelor ţărilor membre ale Tratatului de la Varşovia – a indicat primul locţiitor al şefului Marelui Stat Major al armatei ungare, generalul Jozsef Biro, citat de agenţia ungară MTI.
Generalul Biro – se arată în continuare în ştirea AFP – a precizat că, în cursul ultimei reuniuni, a Consiliului militar al forţelor armate ale pactului din 2-4 oct. la Bucureşti, acele trei ţări ar fi refuzat să urmeze URSS şi România, favorabile menţinerii în viitor a manevrelor comune, considerate necesare de Moscova şi Bucureşti pentru antrenarea armatelor”.
Pentru corecta informare a opiniei publice şi evitarea oricăror speculaţii în legătură cu amintita declaraţie, indiferent de mobilul lor, Ministerul Afacerilor Externe precizează următoarele:
Problema organizării de manevre multinaţionale nu s-a aflat pe ordinea de zi şedinţei în cauză şi nici nu a făcut obiectul discuţiilor la această reuniune. Nici o ţară participantă nu s-a pronunţat în sprijinul sau împotriva organizării de asemenea manevre.    
În ceea ce priveşte România, este de amintit că ea a fost singura ţară din Tratatul da la Varşovia care, de mai bine de două decenii, mai precis din 1968, nu a participat cu forţele sale armate la asemenea manevre multinaţionale. Cu atît mai mult, în noile condiţii create de Revoluţii din decembrie 1989 şi în contextul evoluţiilor pozitive de pe continentul european, nu se pune problema participării României la astfel de manevre. Oricum, dimensiunea militară a Tratatului de la Varşovia cunoaşte o diminuare constantă, astfel încît organizarea de asemenea manevre nu se pune, în general.
Este de precizat, totodată, că în acest an România nu a organizat şi nici nu a participat la aplicaţii de comandament pe linia statelor majore si nu are în vedere să organizeze sau să participe la asemenea aplicaţii în viitor.

Constantin Dobre, diplomat român, împreună cu soţia şi cu fiul lor în vîrstă de 16 ani au cerut azil politic în Marea Britanie, informează Home Office, menţionat de Associated Press. Constantin Dobre, în vîrstă de 44 ani, care se află în Marea Britanie numai din data de 16 septembrie a.c., s-a prezentat la Oficiul de emigrări din sudul Londrei, unde oficialităţile însărcinate cu această problemă i-au pus o mulţime de întrebări, a anunţat un purtător de cuvînt al Home Office-ului (Ministerul de Interne). Acesta a afirmat că diplomatul român „se teme de persecuţii şi îşi face griji în legătură cu securitatea familiei Familia Dobre ridică la 90 totalul românilor care au cerut azil politic în Marea Britanie în cursul ultimei săptămîni, a mai anunţat, purtătorul de cuvînt. Mulţi au afirmat asemenea lui Dobre, că le este teamă de persecuţii. 
Celelalte persoane care au cerut azil politic au făcut parte dintr-un grup de 200 de turişti aflaţi în vacantă.
În interviuri la Televiziunea britanică ei au afirmat că regimul lui Ion Iliescu nu garantează românului de rînd nici libertate, nici dreptate.
Purtătoarea de cuvînt a Ministerului de Interne , a relevat că fiecare cerere de azi va fi examinată separat. „Pentru a li se acorda azil trebuie să demonstreze că au un motiv întemeiat de teamă „, a spus aceasta.
O persoană care a răspuns unui apel telefonic de la Ambasada României a replicat că acolo „nu este nimeni care să răspundă la întrebări”.
Agenţia de presă internă britanică, Press Association, afirmă că Dobre a spus angajaţilor români că, în pofida Revoluţiei din decembrie care l-a înlăturat pe dictatorul Nicolae Ceauşescu, Securitatea acestuia (poliţia secretă), continuă să funcţioneze.
Doamna Iolanda Strănescu, preşedinta Asociaţiei Britanico-Române, a declarat: „Se pare că Securitatea lucrează încă destul de mult. Cei din guvern care nu fac parte din Securitate se tem”. „Din ceea ce ne-a spus dl. Dobre, se pare că Securitatea încearcă să slăbească partidele politice din România. El ne-a spus că i s-a oferit o slujbă în cadrul Securităţii, legată în mod direct de subminarea partidelor de opoziţie”. D-na Strănescu, care a plecat din România cînd Ceauşescu era încă la putere, este şi reprezentanta Partidului Naţional Liberal din Marea Britanie.

O necesară punere la punct

Precizări oficiale în cazul Costică Dobre

Agenţiei de presă „Rompres” i-au fost remise, spre difuzare, următoarele precizări din partea Ministerului Afacerilor Externe al României:
Mai multe agenţii de presă au relatat despre faptul că dl. Costică Dobre, aflat la post la Ambasada română de la Londra, a cerut azil politic în Marea Britanie. Ştirile cuprind diverse impreciziuni în legătură cu persoana d-lui Dobre, atribuindu-i, printre altele, calitatea de diplomat.
In legătură cu cele de mai sus, M.A.E. doreşte să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:
Domnul Costică Dobre a fost angajat în Ministerul Afacerilor Externe la data de 2 aprilie 1990 pe un post de arhivar principal.
Angajarea d-lui Costică Dobre s-a făcut în contextul eforturilor făcute de minister pentru reînnoirea personalului, după Revoluţia din decemhrie 1989.
El s-a recomandat ca unul dintre conducătorii revoltei minerilor din Valea Jiului din anul 1977 împotriva dictaturii ceauşiste. În datele biografice prezentate în vederea angajării dl. Dobre a făcut, între altele, o serie de precizări, după cum urmează:

1. Nici înainte şi nici după absolvirea Institutului pentru pregătirea cadrelor în problemele conducerii social-politice n-am deţinut nici o funcţie politică;
2. Toată viaţa mea am militat pentru cinste şi dreptate împotriva tuturor nedreptăţilor sociale ce se manifestau la orice nivel, drept pentru care am suferit enorm atît eu, cît şi familia mea;
3. M-aş simţi deosebit de onorat în cazul angajării mele în Ministerul Afacerilor Externe, pe de o parte pentru că nu doresc să fac decit politică de stat, iar pe de altă parte mi-aş putea realiza un mare vis de a şti tot ce se întîmplă în lume, contradicţiile şi evoluţia şi mai ales perioada actuală, de a mă implica direct în a sprijini acţiunile României pe plan extern cu cinste, demnitaţe si devotament.
În curiculum-vitae, dl Dobre mai precizează că la 17 noiembrie 1987, la două zile după revolta locuitorilor din Braşov, şi-a depus carnetul de membru PCR „în semn de protest raţă de catalogarea celor revoltaţi drept huligani, derbedei etc.”.
Ulterior, în cadrul acţiunii de schimbare a personalului aflat la ambasade înaintea Revoluţiei din 1989, la data de 16 septembrie 1990 fost trimis Ia Ambasada de la Londra pe un post de economist, urmînd a se ocupa de problemele financiare şi de contabilitate, şi nu pe un post diplomatic, cum au informat unele agenţii de presă.
În perioada premergătoare plecării la post, dl. Dobre a efectuat un stagiu de pregătire financiar-contabilă, pentru a se familiariza cu problemele specifice ambasadei.
În ultimele zile ale lunii septembrie 1990 s-a constatat că dl. Costică Dobre a dispărut de la locuinţă şi nu s-a mai prezentat la birou. La 1 octombrie 1990, un emigrant român a adus la ambasadă cheile de la locuinţă şi de la birou ale d-lui Dobre, informînd că acesta a solicitat autorităţilor britanice azil politic şi că s-ar afla în custodia Ministerului de interne al Marii Britanii. Ambasada noastră a informat Ministerul de Externe britanic (Foreign Office) despre dispariţia d-lui C. Dobre şi a solicitat relaţii. Pînă în momentul de faţă, ambasada nu a primit nici un fel de relaţii suplimentare.
În urma deschiderii casieriei şi a verificării numerarului şi a registrelor financiar-contabile existente la ambasadă a rezultat că dl. C. Dobre şi-a însuşit suma de 2.368 lire sterline. La aceasta se adaugă suma de 600 lire sterline primită ca avans la sosirea la post.
În legătură cu aceasta, la data de 5 octombrie a.c. Ministerul Afacerilor Externe român a sesizat organele de urmărire penală pentru instituirea măsurilor asigurătorii asupra bunurilor mobile şi imobile ale lui Costică Dobre.

Actualitate

Colmatizarea lacunelor: armata SUA se indreaptă spre drone comerciale după retragerea RQ-7B Shadow

Publicat

pe

De

Decizia Armatei Statelor Unite de a suspenda întreaga sa flotă de drone RQ-7B Shadow a dus la o lacună de capacitate pentru soldații care se bazau anterior pe aceste drone pentru operațiuni de recunoaștere și supraveghere. Deși armata analizează un nou sistem de platformă care să fie disponibil soldaților începând cu sfârșitul anului 2027, acest interval de așteptare este considerat prea lung. Astfel, potrivit colonelului Nick Ryan, directorul Managerului de Capacitate al Armatei pentru Sisteme Aeriene Nemancate, armata se îndreaptă către opțiuni disponibile comercial.

„Există o lacună în care unitățile noastre nu au active și nu au capacitate de antrenament în acest moment, pentru a învăța și a dezvolta TTP-uri [tactici, tehnici și proceduri],” a declarat Ryan pentru Breaking Defense înainte de conferința anuală a Asociației Armatei SUA. „Am început să gândim în afara cutiei pentru a ajuta cu această problemă.”

Liderii armatei au anunțat planul de retragere a dronelor Shadow la începutul lunii februarie, ca parte a unei reconfigurări mai ample a aviației. Până la sfârșitul lunii septembrie, toate aceste drone fuseseră retrase din unități, conform lui Ryan. Planul pe termen lung este de a desfășura un nou Sistem Aerian Nemandat Tactical Future (FTUAS) la nivelul brigăzii, iar două companii — Griffon Aerospace și Textron Systems — sunt în prezent în competiție pentru acest contract râvnit. Dacă această competiție rămâne pe calea cea bună, armata se așteaptă să desemneze un câștigător în cursul acestui exercițiu fiscal și să înceapă primirea noilor drone spre sfârșitul exercițiului fiscal 2027.

Potrivit lui Ryan, acest plan prezintă probleme pentru soldații care au nevoie de o capacitate interimară acum, iar declarații de nevoi operaționale emergente au sosit din diverse unități, inclusiv Grupurile de Luptă Multi-Domeniu din Indo-Pacific și Europa.

O parte din planul de viitor include, în parte, utilizarea listei Blue UAS a Unității de Inovație în Apărare (DIU) — o inițiativă menită să ajute armata să selecteze mai repede sisteme comerciale complet lipsite de piese chinezești. Teoretic, dacă o dronă se află pe lista aprobată, o unitate poate să o achiziționeze.

Cu toate acestea, atunci când armata a apelat la această listă la începutul anului, niciuna dintre dronele listate nu ar fi putut umple lacuna creată de retragerea Shadow, astfel că Ryan și ceilalți au colaborat cu DIU pentru refresh-ul listei Blue UAS.

„Probabil că nu putem include ceva atât de mare precum Shadow pe lista DIU Blue, cum ar fi un Grup 3 care cântărește câteva mii de kilograme, deoarece acest lucru ar depăși probabil … 350,000 de dolari,” a spus Ryan. În schimb, opțiunile potențiale ar putea fi în intervalul Grup 2, cântărind mai puțin de 55 de kilograme, având capacitatea de a zbura mai mult de patru ore pe distanțe mai mari de șase mile, observând atât ziua, cât și noaptea, și posibil având capacitatea de a desemna cu laser.

„Aceasta este suficient pentru a umple lacuna pentru moment, pentru a permite unităților să aibă măcar ceva cu care să se antreneze, ceea ce este mai bine decât nimic în acest moment,” a explicat Ryan.

Serviciul este, de asemenea, interesat de adăugarea dronelor cu vizionare la prima persoană pentru nivelurile de echipă și pluton, a adăugat el.

După ce DIU a lansat apelul pentru refresh-ul listei Blue mai devreme în acest an, au venit 360 de propuneri din partea a 220 de companii pentru opțiuni atât de platformă, cât și de tehnologie de suport. Această listă a fost acum restrânsă la 36 de platforme zburătoare de la aproximativ 15 furnizori, iar aceste capabilități sunt programate pentru teste la începutul lunii noiembrie la 29 Palms al Corpului Marin din California de Sud. După ce dronele vor fi testate, vor fi demontate pentru a inspecta toate componentele, după cum a explicat Emeneker. Dacă părțile trebuie înlocuite, companiile vor avea opțiunea de a face aceasta.

Până la începutul lunii decembrie, Emeneker preconizează că dronele care vor trece de testare vor începe să apară pe lista Blue și vor fi continuu adăugate pe o bază rolling. Până la sfârșitul lunii februarie, a adăugat el, dronele care nu vor fi selectate de către servicii vor fi eliminate din listă.

„Vom lista produsele cât mai repede posibil, nu vrem ca utilizatorii finali să aștepte și nici să facem companiile să aștepte,” a spus Emeneker.

Între timp, oficialii din Comandamentul Aviației și Rachetelor ale Armatei și din Comandamentul de Dezvoltare a Capacităților de Luptă ale Armatei vor lucra la obținerea autorizațiilor de aeronavigabilitate, astfel încât, de îndată ce dronele potrivite sunt oficial adăugate pe listă, fie ca substitut pentru misiunea Shadow sau drone cu vizionare la prima persoană, serviciul poate face recomandări unităților.

„Dacă putem obține mai multe sisteme disponibile care sunt conforme cu NDAA [Legea de Apărare Națională], de care armata este cu adevărat interesată să achiziționeze … și Congresul alocă fonduri pentru unități, atunci unitățile vor merge absolut acolo și vor începe să achiziționeze aceste lucruri,” a declarat Ryan.

Citeste in continuare

Actualitate

Adaptarea rapidă și colaborarea în industria apărării: Răspunsul la provocările viitoare

Publicat

pe

De

Amenințările cu care se confruntă Statele Unite și aliații săi continuă să prolifereze. Cu adversari de nivel apropiat sau egal care desfășoară sisteme de armament din ce în ce mai avansate în toate domeniile, diversitatea, sofisticarea și cantitatea provocărilor cresc continuu. Chiar și cei cu capacitate industrială și tehnologică limitată au acces la armament modern, relativ ieftin, capabil să cauzeze daune semnificative.

Pentru a rămâne cu un pas înainte în acest mediu complex și dinamic de amenințări, armata americană are nevoie de o bază industrială robustă și agilă, capabilă de prototipare rapidă și dezvoltare, de producție de înalt volum și de capacitatea de a crește sau redirecționa producția în funcție de cerințe în schimbare.

Aceasta a fost una dintre numeroasele teme importante discutate la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale, desfășurată recent în capitala națională. Într-un mediu geopolitic tot mai complex, cum arată viitorul dezvoltării armamentului? Și cum pot industria și guvernul să colaboreze cel mai bine pentru a aduce aceste sisteme critice în mâinile militarilor noștri mai repede? Iată patru piloni cheie ce pot oferi Statelor Unite acest avantaj decisiv într-o eră de amenințări în creștere.

Colaborarea în centru

Pentru a atinge obiectivul comun de a permite luptătorilor noștri să rămână cu un pas înainte în fața amenințărilor în evoluție rapidă, clienții noștri guvernamentali adoptă cu înțelepciune noi filozofii de achiziție care încurajează colaborarea între industrie.

Inițiativele precum Weapon Open System Architecture (WOSA), utilizată de Forțele Aeriene ale Statelor Unite și acum de Marine, încurajează modularitatea și interoperabilitatea între furnizorii de componente. De exemplu, includerea acestor standarde WOSA în Arhitectura de Referință a Armamentului de la Baza Aeriană Eglin va sprijini producția de înalt volum și iterația rapidă a tehnologiilor pe măsură ce amenințările viitoare evoluează.

Guvernul poate lua măsuri suplimentare pentru a încuraja standardele deschise și modularitatea plug-and-play, în special la nivelul subcomponentelor. De exemplu, ar putea considera furnizarea de informații despre solicitări direct către furnizorii majori de subsisteme prin intermediul vehiculelor de contractare, cum ar fi Contractul de Achiziție Agile Larg de la Eglin. Aceasta ar asigura că principalii contribuitori din ecosistemul de armament au aceeași informație, indiferent de relația primar-subcontractant. De asemenea, deschide ușa guvernului pentru a avea relații directe cu furnizorii majori de subsisteme.

Indiferent de mecanisme, dialogul robust între guvern și industrie este esențial. Acest dialog ajută la alinierea așteptărilor cu capacitățile industriei, în timp ce menține industria receptivă la obiectivele guvernului. Comunicarea cerințelor devreme și frecvent cu privire la programele de achiziție va duce la rezultate mai bune pentru toți.

La L3Harris, ne concentrăm, de asemenea, pe căutarea oportunităților de colaborare nu doar cu guvernul, ci și cu colegii din industrie și noi intrări emergente. De la integrarea de noi tehnologii în procesele noastre de fabricație până la parteneriate cu instituții academice și start-up-uri strategic aliniate, colaborăm cu alți inovatori disrupte pentru a cultiva oportunități de echipă care aduc capacități robuste și discriminate în luptă – și în cele din urmă continuă să ofere Statelor Unite un avantaj considerabil în fața celor care ar dori să ne facă rău.

Investiția în furnizorii de nivel inferior

Războiul Rusiei în Ucraina și problemele globale emergente au evidențiat clar că Statele Unite trebuie să revitalizeze lanțurile de producție în apărare care au stagnat sau au încetinit în ultimele decenii. Motoarele cu combustibil solid (SRM), în special, reprezintă majoritatea sistemelor de armament ale SUA și sunt, pe bună dreptate, un focus esențial în întărirea bazei industriale de aprovizionare.

O acțiune simplă pe care o putem lua pentru a întări rapid lanțul de aprovizionare industrial, în ceea ce privește componentele SRM, este investiția directă în furnizorii de carcase, aprinzătoare și duze. În unele cazuri, am ajuns la un singur furnizor pentru aceste subcomponente critice SRM, ceea ce face ca scalabilitatea producției să fie o provocare – mai ales atunci când mai mulți contractori principali concurează pentru același resursă. La urma urmei, indiferent de câți furnizori SRM intră pe piață, toți ne vom baza în continuare pe aceiași furnizori de nivel inferior.

La L3Harris, am luat această acțiune în serios, investind direct capitalul nostru în furnizorii critici de componente SRM. În ultimele 18 luni, am oferit peste 25 de milioane de dolari acestor furnizori de nivel inferior SRM pentru a-și extinde capacitatea și a-și moderniza procesele de fabricație. Este necesară mai multă investiție în acești furnizori critici, atât din partea guvernului, cât și a industriei.

Contracte directe și pe mai mulți ani

Când știm ce urmează, putem fi pregătiți. Contractele pe mai mulți ani încurajează investițiile din sectorul privat la nivelul subcontractorilor, creșterea stabilității și capacității bazei industriale, în timp ce promovează inovația și reduc costurile. Semnalele de cerere precise și constante sprijină investițiile în infrastructura și facilitățile necesare pentru a oferi capacitate și a impulsiona rentabilitatea.

De fapt, acolo unde are sens, contractele directe cu furnizorii de către guvern pot fi, de asemenea, un instrument eficient pentru a crește rentabilitatea și a aduce aceste sisteme mai rapid în mâinile clienților noștri din guvern.

Valorificarea fabricației aditive pentru prototipare rapidă

Deși nu este întotdeauna soluția, fabricația aditivă (AM), împreună cu modelarea 3D și ingineria digitală, este bine adaptată pentru prototiparea rapidă a componentelor critice – în special pentru hardware complex, cum ar fi sistemele de propulsie hipersonice. De exemplu, în cazul motoarelor cu scramjet de la L3Harris, AM a condus la o reducere de peste 75% a timpului și costurilor de fabricație și o reducere de 95% a numărului de piese. Aplicarea țintită a AM este doar un termen de exemplu despre cum industria poate colabora rapid cu partenerii guvernamentali pentru a proiecta, modela, prototipa și testa la viteza relevanței.

America și aliații săi se confruntă cu o lume în care adversarii devin din ce în ce mai capabili să caute slăbiciuni în multiple domenii. Guvernul și industria trebuie să continue să colaboreze pentru a lua decizii de achiziție informate și oportun folosite pentru a aduce sisteme critice de armament în mâinile luptătorilor noștri.

Prin adoptarea inițiativelor de modularitate și interoperabilitate, precum WOSA, și printr-un dialog robust în care cerințele guvernului sunt comunicate clar, devreme și frecvent, industria poate să facă față provocărilor impuse de amenințările în evoluție rapidă. Capacitatea noastră de a desfășura arme în număr mare rapid și eficient, precum și de a inova rapid în fața amenințărilor în schimbare, va menține adversarii în incertitudine și, în cele din urmă, va crea o lume mai sigură.

Citeste in continuare

Actualitate

Cum sa alegi o optiune practica de inchirieri masini

Publicat

pe

De

Inchirierea unei masini in Bucuresti a devenit un serviciu din ce in ce mai cautat atat de catre turisti, cat si de catre cei care viziteaza orasul in scop de afaceri. Alegerea corecta a unei companii de inchirieri auto este esentiala pentru a avea parte de o experienta placuta si lipsita de surprize neplacute. Expertii in domeniu recomanda sa te ghidezi dupa cateva criterii esentiale, printre care reputatia companiei, transparenta costurilor, politica de kilometraj si optiunile flexibile de livrare si rezervare a masinii.

Reputatia companiei: un indiciu al calitatii serviciilor

Primul pas in alegerea unei companii de inchirieri auto este sa analizezi reputatia acesteia. O companie bine cotata in randul clientilor este, in general, un semn ca ofera servicii de calitate. Recenziile online reprezinta o sursa utila pentru a te informa despre experientele anterioare ale altor clienti.

Este important sa cauti opinii pe platforme independente, nu doar pe site-ul companiei. Astfel, vei putea obtine o imagine obiectiva asupra modului in care aceasta interactioneaza cu clientii si isi gestioneaza flota de masini. Un alt mod de a evalua o companie este sa ceri recomandari de la persoane de incredere care au folosit servicii similare. Experientele lor directe iti pot oferi o imagine clara asupra calitatii serviciilor, a starii masinilor si a transparentei tarifelor.

Costuri: fii atent la toate detaliile

Un alt aspect important pe care trebuie sa il iei in considerare pentru serviciul de inchirieri auto din Bucuresti este costul total al serviciului. Pretul afisat initial poate parea atractiv, dar este esential sa te asiguri ca nu exista taxe ascunse care sa ridice semnificativ costul final. Asigura-te ca intelegi exact ce include tariful de inchiriere – de la taxe obligatorii, asigurari, pana la eventuale comisioane de livrare sau returnare a masinii.

Verifica daca exista vreo taxa suplimentara in cazul returnarii intarziate sau daca esti obligat sa achizitionezi asigurari suplimentare. Unele companii percep si un depozit de garantie, care poate varia in functie de masina inchiriata si perioada de inchiriere. Aceasta suma va fi blocata pe cardul tau de credit pana la finalul contractului, asa ca este important sa ai suficiente fonduri disponibile.

Compararea ofertelor mai multor companii te poate ajuta sa gasesti cea mai buna optiune pentru nevoile tale. Un pret mai mic nu este intotdeauna cel mai bun, mai ales daca include limitari semnificative sau taxe suplimentare.

Politica privind kilometrajul: limitari sau libertate

Un alt element de luat in calcul este politica privind kilometrajul. Unele companii de rent a car otopeni ofera masini cu kilometri nelimitati, ceea ce este ideal daca intentionezi sa calatoresti pe distante lungi sau sa vizitezi mai multe locuri in afara Bucurestiului. Insa, alte companii impun o limita de kilometri zilnica sau pentru intreaga perioada de inchiriere, iar depasirea acesteia atrage costuri suplimentare per kilometru.

Daca planifici sa faci multe drumuri in afara orasului sau sa petreci mult timp la volan, opteaza pentru o companie care nu impune o limita de kilometri sau care are o limita suficient de generoasa. Astfel, vei putea calatori fara stresul unor costuri neprevazute.

Rezervare online: rapiditate si eficienta

Un avantaj major pe care multe companii de inchirieri auto il ofera este posibilitatea de a face rezervari online. Acest sistem nu doar ca iti economiseste timp, dar iti permite si sa compari diferite optiuni de masini si tarife fara sa parasesti confortul casei. Platformele online ale companiilor permit adesea vizualizarea in timp real a disponibilitatii masinilor, iar procesul de rezervare este simplu si rapid.

Rezervarea online poate aduce si beneficii suplimentare, precum reduceri pentru early booking sau accesul la oferte speciale. In plus, poti alege si servicii suplimentare, cum ar fi asigurari extinse, GPS, scaune pentru copii sau optiuni de livrare la adresa. Aceasta flexibilitate iti permite sa iti personalizezi experienta in functie de nevoile tale, evitand astfel neplacerile la fata locului.

Inchirieri auto de la Aeroportul Otopeni: o solutie rapida si practica

Pentru cei care ajung in Bucuresti pe calea aerului, inchirierea unei masini direct de la Aeroportul Otopeni poate fi cea mai convenabila solutie. Majoritatea companiilor de inchirieri auto care opereaza in Bucuresti au birouri la aeroport si ofera optiunea de a prelua masina direct din parcarea de la sosiri. Acest serviciu este extrem de util, mai ales daca ai un program incarcat si doresti sa te deplasezi rapid fara a depinde de transportul in comun sau taxiuri.

Este indicat sa rezervi masina in avans pentru a te asigura ca este disponibila la momentul sosirii si pentru a evita posibilele aglomeratii sau intarzieri la biroul de inchirieri auto otopeni. Inainte de a opta pentru acest serviciu, verifica daca exista costuri suplimentare pentru preluarea de la aeroport si citeste recenziile altor clienti pentru a te asigura ca firma ofera un serviciu rapid si eficient.

Inchirierea unei masini in oras: livrare la adresa ta

Daca te afli deja in Bucuresti si ai nevoie de o masina, multe companii ofera livrarea direct la adresa specificata de tine. Fie ca esti la birou, acasa sau intr-un hotel, masina poate fi livrata rapid si fara batai de cap. Acest serviciu este foarte util pentru cei care nu au timp sa se deplaseze la sediul companiei pentru a ridica masina.

Cand alegi o astfel de optiune, este important sa verifici daca exista taxe suplimentare pentru livrare, dar si sa te asiguri ca masina va fi livrata la timp. Este recomandat sa stabilesti toate detaliile cu compania in avans, pentru a evita eventualele neplaceri sau intarzieri.

Asigurare: protectie suplimentara pentru linistea ta

O alta componenta esentiala a inchirierii unei masini este asigurarea. Majoritatea companiilor ofera o forma de asigurare de baza inclusa in pret, dar aceasta poate acoperi doar daunele minore sau accidentele usoare. Daca vrei o protectie mai mare, poti opta pentru o asigurare suplimentara, care sa acopere si daune mai mari, furtul sau eventualele costuri legate de defectiuni tehnice.

Este important sa citesti cu atentie termenii si conditiile politelor de asigurare oferite de companie, pentru a te asigura ca ai acoperirea necesara. O asigurare suplimentara poate fi utila, in special daca intentionezi sa conduci mult sau in zone aglomerate, unde riscul de accidente minore poate fi mai ridicat.

Verifica masina inainte de a o prelua

Inainte de a pleca cu masina inchiriata, este recomandat sa o inspectezi cu atentie impreuna cu un reprezentant al companiei. Asigura-te ca orice zgarietura sau dauna existenta este notata in contract, pentru a evita eventualele neplaceri la returnarea vehiculului.

De asemenea, verifica starea tehnica a masinii: farurile, franele, nivelul uleiului si alte componente esentiale. Daca observi vreo problema, raporteaz-o imediat. Astfel, vei preveni eventuale probleme pe durata inchirierii si vei evita conflictele la returnarea masinii.

Concluzie

Rent a car Bucuresti poate fi o experienta usoara si placuta daca faci alegerile corecte. Specialistii recomanda sa acorzi atentie reputatiei companiei, sa fii atent la transparenta costurilor si sa te asiguri ca politica de kilometraj este potrivita pentru planurile tale de calatorie. De asemenea, rezerva online pentru a beneficia de cele mai bune oferte si optiuni, iar daca ajungi pe Aeroportul Otopeni, alege o companie care poate livra masina rapid si eficient. Cu o planificare atenta, vei putea explora Bucurestiul si imprejurimile fara griji.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Polițiștilor „Diamantul”, a dezvăluit că pensia unui muncitor necalificat de la metrou a fost recalculată...

Exclusivo zi ago

Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017

Emil Pascut, de la Sindicatul Diamantul, analizează diferența dintre prost și inteligent, subliniind că un „prost” care își cunoaște limitele...

Exclusiv2 zile ago

Stațiunea Căciulata – Locul ideal pentru tratament și recuperare

Căciulata, parte a binecunoscutei stațiuni Călimănești-Căciulata, este una dintre cele mai apreciate destinații balneare din România, cunoscută pentru apele sale...

Exclusiv2 zile ago

Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie

Introducere Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de...

Exclusiv2 zile ago

Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse

Pierderea mandatului și ultimele acțiuni Primarul Cătinei, Alexandru Fulgeanu, a încheiat mandatul său într-un mod surprinzător, fiind implicat într-o serie...

Exclusiv2 zile ago

Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt

Scandalurile imobiliare din România: incercări de fraudă și complicități în cazul White Tower și Nordis Recorder.ro a publicat o investigație...

Exclusiv2 zile ago

Abuzuri și interpretări eronate în Poliția de Frontieră

În urma unui răspuns emis de ITPF Sighișoara, Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a evidențiat importanța analizării acestuia în...

Exclusiv3 zile ago

Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești

Familia Albu: ascensiune rapidă și beneficii controversate în Ploiești Nașii primarului și salariile lor exorbitante Simona și Cătălin Albu, nașii...

Exclusiv3 zile ago

Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower

Curg tone de cerneală dezvăluind mizeriile ascunse într-o afacere care dacă s-ar fi întâmplat într-un stat civilizat am fi avut...

Exclusiv3 zile ago

Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI

Scandalul legat de permanența forțată la domiciliu rămâne o rană deschisă, nerezolvată pentru polițiștii din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), dezvăluie...

Exclusiv4 zile ago

Indiferența autorităților: impactul distructiv al Rafinăriei Astra asupra comunității din Mimiu

Garda de Mediu Prahova, Instituția Prefectului Prahova și IPJ Prahova mai reprezintă cu adevărat instituții de protecție a mediului și...

Exclusiv4 zile ago

Bătăia de joc a PSD: Pensionarii militari cer urgent reparații pentru drepturile lor

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, semnalează temerile profunde ale pensionarilor militari, care se văd confruntați cu o situație complicată...

Exclusiv5 zile ago

Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență

Confirmarea corupției la vârful Poliției Confirmarea corupției instituționalizate în cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova și al Serviciului Județean Anticorupție...

Exclusiv5 zile ago

Corupția în IPJ Prahova: O rețea de ilegalități afectează afacerile locale (V)

Recent, o companie care a beneficiat de fonduri europene a fost victima unei rețele complexe de ilegalități orchestrate de foști...

Exclusiv5 zile ago

Nepăsare, neputință sau lipsă de curaj în fața crizei de la Judecătoria Vălenii de Munte?

Nepăsare vs. implicare Abuzuri la Judecătoria Vălenii de Munte: Întrebări Nerezolvate și Tensiuni Interne (VII) – (aici) Tindem să credem...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv