Connect with us

Administratie

In mandatul primarului PNL Adrian Dobre garantat de Andrei Volosevici PNL – s-a furat ca in „codru” (I)

Publicat

pe

Povestea legată de postul de director adjunct la CSM Ploiești, funcție ocupată de Melania Dragomir, datează din 2018, după ce, printr-o hotărâre de Consiliu Local, a fost modificată organigrama instituției. La scurt timp, șefa Biroului Juridic, Melania Dragomir, a fost numită în funcția de director adjunct, dar fără concurs.

La doi ani de la numirea în funcția de director adjunct la CSM Ploiești a Melaniei Dragomir, Primăria Municipiului Ploiești se pare că a început să își pună semne de întrebare cu privire la legalitatea ocupării postului de director adjunct, precizau cei de la Observatorul.

Anchetă la Primăria Ploiești după ce funcția de director adjunct de la CSM Ploiești a fost ocupată fără concurs de juristul instituției, Melania Dragomir. Salariul aferent este de peste 9.900 de lei!


Numirea în funcția de director adjunct a avut loc în luna septembrie 2018, la câteva zile după ce, prin hotărâre de Consiliu Local, a fost aprobată o nouă organigramă la CSM Ploiești.
Astfel, prin hotărârea Consiliului Local, Biroul Juridic era transformat în Compartiment Juridic, Resurse Umane, urmând ca noua structură să fie condusă de un director adjunct.
În baza unui act adițional la contractul individual de muncă, invocându-se art. 41 din Codul Muncii, Melania Dragomir a devenit noul director al CSM Ploiești, asta în condițiile în care cel de-al doilea post de director adjunct de la CSM Ploiești a fost ocupat prin concurs.
Invocându-se hotărârea Consiliului Local, postul de șef Birou era transformat în director adjunct, totodată fiind modificat și nivelul salarizării, salariul de bază brut urmând să fie, la nivelul anului 2018, la peste 7.500 de lei, iar ulterior, un an mai târziu, potrivit site-ului CSM Ploiești, să ajungă la 9.984 de lei brut.
Cristi Nica, fostul director al CSM Ploiești: „M-am bazat pe oamenii din subordine”
Cristi Nica, fost director de la CSM Ploiești, în perioada în care a avut loc numirea în funcție a Melaniei Dragomir susține că își amintește despre subiect, având în vedere că acest lucru s-a întâmplat la scurt timp după numirea sa în funcție.
Numirea în funcția de director adjunct a avut loc la puțin timp după ce eu am preluat funcția de conducere la CSM Ploiești. La acea dată, după ce a fost modificată organigrama, prin hotărâre de Consiliu Local, persoanele de la Juridic și de la Resurse Umane, cele care au legea în mână, mi-au spus că numirea în funcția de director adjunct se poate face fără concurs, fiind vorba de o nouă organigramă. Eram la început și m-am bazat pe oamenii din subordine. De altfel nu era de competența mea să verific legalitatea, pentru că pe hârtie au existat și alte semnături. Am înțeles că Primăria a solicitat documente de la CSM Ploiești. Nu știu să vă spun cine a semnat raportul de specialitate, dacă era sau nu Melania Dragomir, dar cu siguranță au fost mai multe acte depuse la dosar, care în prezent sunt la CSM Ploiești”, ne-a declarat fostul director al CSM Ploiești, Cristi Nica, actualmente șef Birou Stadionul Ilie Oană.
Ștefan Grozea, directorul CSM Ploiești: „În opinia mea trebuia concurs”
Contactat telefonic, actualul director al CSM Ploiești, Ștefan Grozea, susține că, „prin hotărâre de Consiliu Local, „în 2018, postul s-a transformat din șef birou în cel de director adjunct”.
„A fost o hotărâre de Consiliu Local prin care s-a modificat organigrama dar, din punctul meu de vedere postul putea fi ocupat provizoriu până la ocuparea lui prin concurs. În opinia mea postul este ocupat ilegal. Eu așa am găsit organigrama, care era stabilită cu mult timp înainte de a ocupa eu postul de director. Nu vreau să se înțeleagă că ar fi vorba despre vreun conflict. Este strict legat de modul de ocupare a postului, iar eu consider că trebuia organizat concurs”, a susținut Ștefan Grozea, care a precizat că „primarul Ploieștiului a solicitat documentele cu privire la această situație”.


Cristian Ganea, viceprimarul Ploieștiului: „CSM este condus de primar”!
Viceprimarul Ploieștiului, Cristian Ganea, cel care are în atribuții în coordonarea activității de la CSM Ploiești, s-a arătat mirat de faptul că ar exista o anchetă la nivelul Primăriei Ploiești cu privire la modul în care a fost ocupat unul dintre cele două posturi de director adjunct la Clubul Sportiv Municipal Ploiești.
„De când a fost numit noul director nu mai am nici cea mai mică informație de ceea ce se întâmplă la CSM Ploiești. Nu știu ce se dorește, ce anume se vrea. Știu că au fost solicitate niște acte, dar mie personal nu mi s-a spus nimic. Eu știam că postul a fost de șef Birou Juridic și s-a transformat în director adjunct, prin modificarea organigramei, care a vizat și noi atribuții. La această oră, CSM Ploiești este condus de primar”, a susținut Cristi Ganea, viceprimarul Ploieștiului.
Am încercat, încă de săptămâna trecută, să obținem un punct de vedere din partea directorului adjunct al CSM Ploiești, Melania Dragomir, însă încercările au rămas fără sorț de izbândă. Ieri și astăzi, am încercat, din nou, să obținem un punct de vedere din partea directorul adjunct Melania Dragomir, însă, din păcate fără niciun succes. Până la urmă am obținut un punct de vedere.
„S-a pus în aplicare Hotărâre Consiliului Local Ploiești”, a precizat Melania Dragomir, directorul adjunct al CSM Ploiești.
Un punct de vedere am încercat să obținem inclusiv din partea primarului Ploieștiului, Adrian Dobre, însă nu am avut noroc nici de această dată.
Rămâne de văzut însă cum anume se va rezolva această dilemă legată de ocuparea unui post fără concurs la CSM Ploiești, invocându-se strict modificarea organigramei și transformarea postului din șef birou în director adjunct, se mai preciza in investigatia celor de la Observatorul.
Tacere si jaf de voie pe bani publici…
Directorul adjunct al CSM Ploiești, Melania Dragomir, are in subordine „achizitiile”…
Ups, urmeaza dezvaluiri privind furturile din banii publici facute la CSM Ploiesti si girate de Adrian Dobre PNL care a fost garantat de Andrei Volosevici- PNL…(Sava N.).

Administratie

CONSILIUL JUDETEAN PRAHOVA ARE O CAMPIOANA LA FOTBAL FETE !/Mândria CONSILIUL JUDETEAN PRAHOVA!

Publicat

pe

De

Acs Prahova Ploiești campioană under 15 seria a 4 a FRF !
Au stat 15 etape pe locul 2 ! Ultima etapă locul 1!
Președintele știe să calculeze cum se căștigă titlul !
83 – 5 golaveraj ! Cel mai bun atac și cea mai bună apărare din România la under 15 din 28 echipe!
Aici sunt banii investiți cu cap și găndire profesionistă primiți de la Consiliul Județean Prahova pe legea 350 privind dezvoltarea fotbalului feminin !
Citeste in continuare

Administratie

Poliţiştii de frontieră au descoperit şi indisponibilizat pentru continuarea cercetărilor un autoturism de lux, care figura în bazele de date ca fiind furat din Marea Britanie

Publicat

pe

De

Poliţişti de frontieră din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi, pe timpul unei misiuni specifice, au oprit în trafic, pentru control, un autoturism marca BMW X6, condus de un cetăţean român, domiciliat pe raza județului Vaslui, în vârstă de 58 de ani.

Deoarece au avut suspiciuni cu privire la situaţia juridică a mijlocului de transport, autoturismul şi şoferul au fost conduşi la sediul instituţiei pentru continuarea cercetărilor. În urma verificărilor specifice efectuate, poliţiştii de frontieră au constatat că autoturismul figurează în bazele de date ca fiind furat din Marea Britanie.

Cu privire la aspectele constatate, bărbatul a declarat că a achiziţionat autoturismul în rate şi nu s-a gândit că ar putea avea probleme dacă nu mai plăteşte ratele.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în cauză pentru săvârşirea infracţiunii de tăinuire, iar autoturismul, în valoare de peste 150.000 de lei, a fost indisponibilizat în vederea continuării cercetărilor, mai transmite sursa citata. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Reguli privind efectuarea cercetării administrative

Publicat

pe

De

Continuăm prezentarea unor prevederi din Instrucțiunile de aplicare în MApN a OG nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.64 și publicate în Monitorul Oficial nr. 359, din 17 aprilie 2024. De data aceasta, informații privind modul de desfășurare a cercetării administrative.

Pentru a se efectua cercetarea administrativă, se constituie o comisie formată dintr-un număr impar de membri, dar nu mai puțin de 3 persoane din cadrul unității militare în care s-a produs paguba, nominalizate de comandantul/șeful unității militare.

Există și situații în care cercetarea administrativă se efectuează de o comisie numită de comandantul/șeful eșalonului ierarhic superior al unității militare în care s-a produs paguba. Astfel de cazuri sunt când comandantul/șeful unității militare este implicat în producerea pagubei și cauzele care au stat la baza producerii pagubei sunt complexe, precum:

♦ valoarea prejudiciilor depășește pragul de 100.000 lei;

♦ prejudiciile vizează pierderi, sustrageri sau distrugeri de armament, tehnică de luptă, dispozitive militare și muniții, cu excepția elementelor de muniție consumate la trageri;

♦ pagubele sunt produse prin pierderea, distrugerea sau degradarea bunurilor din stocul de mobilizare și stocul de luptă;

♦ pagubele sunt produse de persoane încadrate în unități militare diferite;

♦ comisiile de control/audit intern constată că pagubele sunt produse de persoane care fac parte din echipa de comandă a unității.

În alte situații decât cele prezentate, la cererea temeinic motivată a comandantului/șefului unității militare în care s-a produs paguba, comandantul/șeful eșalonului ierarhic superior poate dispune măsurile necesare pentru detașarea/delegarea personalului din subordine la unitatea militară anterior amintită, în vederea completării comisiei de cercetare administrativă.

În cazul în care comandantul/șeful unității militare ia cunoștință, în orice mod, că vreuna din persoanele numite pentru efectuarea cercetării administrative are legătură cu paguba produsă sau se află în relații de rudenie, subordonare sau coordonare, cu autorul/autorii pagubei, acesta este obligat să o înlocuiască.

Comisia are obligația de a efectua cercetarea administrativă în termen de cel mult 180 de zile, calculat de la data constatării pagubei sau, după caz, a luării la cunoștință. Până la expirarea termenului respectiv, procesul-verbal de cercetare administrativă trebuie să fie finalizat, semnat de membrii comisiei și înregistrat la compartimentul documente clasificate.

În situația în care structurile de audit public intern/alte structuri de control, în cadrul misiunilor specifice, iau cunoștință despre existența unor pagube produse prin neefectuarea/efectuarea cercetării administrative de către persoanele desemnate, fără respectarea instrucțiunilor sau prin invocarea nejustificată ori neîntemeiată a unor prevederi legale, ce au avut drept consecință reducerea cuantumului prejudiciului sau stabilirea inexistenței vreunei pagube, vor sesiza, prin documentele întocmite, comandantul/șeful eșalonului superior al unității militare care a efectuat cercetarea administrativă sau șeful Direcției de prevenire și investigare a corupției și fraudelor, după caz, în vederea dispunerii măsurilor pentru recuperarea acestora.

În situația în care, din motive temeinic justificate, nu sunt îndeplinite condițiile pentru finalizarea cercetării administrative în termenul de 180 de zile, comandantul sau șeful eșalonului superior poate aproba suspendarea cercetării administrative până la eliminarea cauzei care a împiedicat efectuarea acesteia.

Cererea de suspendare se face în termenul menționat și va fi însoțită de documente doveditoare ale motivului invocat. Sunt considerate motive temeinice pentru solicitarea suspendării cercetării administrative, dar fără a se limita la acestea, cazurile:

♦ efectuarea unei expertize tehnice;

♦ efectuarea unor traduceri autorizate;

♦ imposibilitatea obiectivă și dovedită prin documente justificative de a se prezenta la sediul unității, pentru ascultare și exercitarea dreptului la apărare, a persoanelor care au produs sau au favorizat producerea pagubei;

♦ existența pe rolul instanței a unei cauze conexe de a cărei soluționare depinde finalizarea cercetării;

♦ incidența unei situații de forță majoră;

♦ lipsa motivării hotărârii judecătorești definitive în situația răspunderii materiale a personalului care a produs pagube terțelor persoane fizice sau juridice din vina lui și în legătură cu îndeplinirea serviciului.

Suspendarea cercetării se solicită comandantului/șefului eșalonului superior prin raport întocmit de președintele comisiei de cercetare administrativă și semnat de comandantul/șeful unității militare în care s-a produs paguba și operează doar în situația în care raportul este aprobat în interiorul termenului de 180 de zile.

De regulă, cercetarea administrativă se efectuează la sediul unității militare în care s-a produs paguba. În situația în care se efectuează de o comisie desemnată de comandantul/șeful eșalonului ierarhic superior al unității militare în care s-a produs paguba sau de structuri de control specializate, cercetarea administrativă se poate efectua atât la sediul unității militare în care s-a produs paguba, cât și la sediul unității militare din care fac parte membrii comisiei.

Reguli privind efectuarea cercetării administrative:

♦ se analizează actul prin care a fost constatată (sesizată) paguba; 

♦ se identifică documentele care trebuie verificate; 

♦ ori de câte ori se impune, la cererea motivată a președintelui comisiei de cercetare administrativă, se dispun măsuri pentru efectuarea inventarierii generale a conturilor sau reperelor ce formează obiectul pagubei; 

♦ se determină data producerii pagubei pe bază de dovezi (documente, expertize, martori etc.); 

♦ se stabilește valoarea pagubelor, întocmindu-se documentația din care să rezulte calculul valorii acestora; 

♦ persoanele care, prin acțiunea sau inacțiunea lor, au produs ori au favorizat producerea pagubelor și orice alte persoane care pot da relații asupra împrejurărilor în care s-au produs pagubele se cheamă, de regulă, la sediul unității militare în cadrul căreia se desfășoară cercetarea, pentru ascultare, explicații, declarații și prezentarea actelor legale justificative.

În adresele de chemare, se arată motivele chemării, data, ora și locul prezentării. Pentru persoanele care nu mai au raporturi de muncă sau de serviciu cu MApN, chemarea se face printr-o notificare care cuprinde informațiile menționate și care se transmite prin poștă, de structura de resurse umane a unității militare în care s-a produs paguba, la ultima adresă cunoscută sau prin orice mijloace care asigură confirmarea primirii notificării.

Pentru clarificarea circumstanțelor în care a fost produsă paguba, comisia de cercetare administrativă formulează întrebări, iar răspunsurile la acestea, precum și orice alte detalii și informații care au legătură cu paguba se consemnează într-o notă explicativă.

Dacă o persoană nu se poate prezenta în fața comisiei de cercetare administrativă, din motive întemeiate și dovedite prin documente justificative, dar consimte să răspundă la întrebări, acestea se înscriu într-un chestionar ce se transmite persoanei în cauză, care are obligația de a răspunde printr-o notă explicativă, însoțită de eventualele documente justificative, în termen de cel mult 10 zile de la data primirii chestionarului.

Comisia de cercetare administrativă nu are dreptul să refuze primirea de la persoanele implicate în producerea prejudiciului a documentelor care pot ajuta la stabilirea circumstanțelor în care s-a produs paguba.

Nicio persoană nu poate fi constrânsă, în niciun fel, să prezinte comisiei de cercetare administrativă explicații scrise.

Neprezentarea, în alt caz decât cel referitor la imposibilitatea obiectivă și dovedită prin documente justificative de a se prezenta la sediul unității, refuzul persoanelor chemate pentru prezentarea de explicații, precum și nerespectarea obligației de a răspunde la întrebări printr-o notă explicativă se menționează în mod obligatoriu și detaliat în procesul-verbal al cercetării și nu se interpretează în defavoarea acestora și nu împiedică finalizarea cercetării administrative.

În asemenea situații, comisia de cercetare administrativă efectuează și finalizează cercetarea administrativă pe baza documentelor și informațiilor avute la dispoziție. Oricare dintre persoanele implicate în producerea pagubei sau care pot avea cunoștință despre împrejurările în care aceasta s-a produs poate fi chemată pentru a da explicații în fața comisiei de cercetare administrativă ori de câte ori este necesar.

Comisia de cercetare administrativă este obligată să asigure persoanelor cercetate dreptul la apărare.

Rezultatul cercetării administrative se consemnează într-un proces-verbal, iar comisia are obligația de a informa persoanele implicate în producerea pagubei că au dreptul să ia cunoștință, sub semnătură, de conținutul procesului-verbal și să își exprime, în scris, eventualele observații ori obiecții, într-un termen ce nu poate depăși 3 zile lucrătoare.

Procesul-verbal poate fi studiat numai în prezența unui membru al comisiei, la sediul unității militare unde comisia își desfășoară activitatea. În cazul în care observațiile ori obiecțiile sunt întemeiate, comisia modifică procesul-verbal în mod corespunzător, iar dacă acestea sunt considerate neîntemeiate, comisia completează procesul-verbal cu o notă exprimându-și punctul de vedere, fundamentat, cu privire la fiecare dintre observațiile sau obiecțiile formulate.

Atunci când cei în cauză nu se prezintă sau refuză să ia cunoștință de conținutul procesului-verbal, comisia de cercetare administrativă consemnează situația în procesul-verbal, anexând și dovada înștiințării persoanelor respective.

Evaluarea pagubelor produse MApN prin lipsuri ori degradări de bunuri, pentru care se stabilesc răspunderi materiale ori obligații de restituire, potrivit ordonanței, se face în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare, aplicându-se măsura imputării la valoarea lor de înlocuire, la data constatării pagubelor.

În cazul pagubelor produse prin fapte ce constituie infracțiune, evaluarea acestora se face la valoarea de înlocuire a bunurilor lipsă ori degradate, la care se adaugă foloasele nerealizate de către unitatea militară păgubită.

Prin valoare de înlocuire, se înțelege costul de achiziție al unui bun cu caracteristici și grad de uzură similare celui lipsă în gestiune la data constatării pagubei, care cuprinde prețul de cumpărare practicat pe piață, la care se adaugă taxele nerecuperabile, inclusiv TVA, cheltuielile de transport, aprovizionare și alte cheltuieli, accesorii necesare pentru punerea în stare de utilitate sau pentru intrarea în gestiune a bunului respectiv. (I. Nedelcu).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

Compromisul (in)justitiei prahovene versus Forţa Dreptei, Orban, vrăjitoria, clanul Fabian si „imaculatul” George Ionescu

Suspecții crimei de la Padina, scoși din închisoare de judecători! Compromisul (in)justitiei prahovene Curtea de Apel Ploiești a dispus saptamana...

Exclusiv3 ore ago

Politia Locala Ploiesti utilizata in campania electorala a PSD-istului Andrei Volosevici

Dupa ce Andrei Volosevici a facut presiuni asupra liderilor de sindicat din TCE pentru a face declarații publice de susținere...

Exclusivo zi ago

„În urmă cu doar câțiva ani – și ca să fiu mai exact, cam până la Guvernul Câțu – opțiunea tinerilor pentru structurile MAI se afla undeva după Facultatea de Drept sau Medicină.”

Motivele erau evidente pentru oricine: în ciuda vieții cazone și a restricțiilor specifice, tânărul avea perspectiva unui loc de muncă...

Exclusiv3 zile ago

Penitenciarul Ploiești câmp de război!

Nu mai este nimic de mirare. Totul se poate întâmpla în Penitenciarul Ploiești manageriat de comisarul șef Valentin Matei. In...

Exclusiv3 zile ago

Structurile din ordine si aparare ( MAI, MAN, SRI, etc) pot sa faca demersuri pentru acordarea cu textele directivei europene pe salarizare/7 iunie 2026 este doar termenul final de executare!

A fost publicata si a intrat in vigoare cea mai importanta directiva europeana pe salarizare din ultimii 10 ani si...

Exclusiv3 zile ago

Swinging-ul politic si protectia „divina” pentru aceasta grupare de criminalitate economico-financiar organizata din Prahova (I)

Pe noi, cei de la Incisiv de Prahova ne intriga aceasta secventa de subminare a economiei nationale, inca de pe...

D.N.A.4 zile ago

Coruptie la Prefectura Prahova/Un nou dosar penal/Vizat chiar Virgiliu Nanu – fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova (II)

Asa cum va dezvaluiam, in data de 09.05.2024, sub nr R33/459 a fost inregistrata plangerea penala la Parchetul de pe...

Exclusiv4 zile ago

Elevii Școlii de Agenți de Poliție din Câmpina au rămas fără pista de atletism iar normele de securitate la incendiu și iscirizare sunt încălcate!

Aceasta a fost distrusă în timpul lucrărilor la o sală de sport. Din această cauză, elevii sunt nevoiți acum să...

Exclusiv4 zile ago

Se confirmă faptul că răzbunările maleficului Ilie Marian au avut ca scop mazilirea directorului adjunct de la Penitenciarul de Femei Ploiesti Târgșorul Nou

Spectacolul evadărilor din poliția penitenciară băștinașă ar putea descalifica orice țară europeană de pe podiumul rușinii. Cu toate acestea, Franța...

Exclusiv4 zile ago

Din cauza unor judecatoare din TMB-Sectia contencios administrativ care aveau soti pilosi, cu influenta in PSD, s-a modificat in 2018, art 10 din legea 554/2004, astfel incat sa poata fi distruse dosarele colective ale sindicatelor

Cautand prin niste hotarari judecatoresti mai vechi, am dat de urmatoarea explicatie ( vezi foto) data de un judecator din...

Exclusiv4 zile ago

Raze de Soare ascunse prin municipiul Slobozia/Swinging-ul politic similar celui de la municipiul Ploiesti?

Dragos Soare este actualul primar al municipiului Slobozia care in anul 2023 recunostea public ca “i-a fost teribil de greu...

Exclusiv5 zile ago

Coruptie la Prefectura Prahova/Un nou dosar penal/Vizat chiar Virgiliu Nanu – fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova (I)

In data de 09.05.2024, sub nr R33/459 a fost inregistrata plangerea penala la Parchetul de pe Langa Inalta Curte de...

Exclusiv5 zile ago

După ce a fost deconspirat ca „marioneta secreta” a „Clanului Cosma”, domnul candidat a fost surprins cum „mângâia” afisul de campanie a lui Bogdan Cristian Nica, candidatul PNL la Primăria Ploiești.

După ce a fost deconspirat ca „marioneta secreta” a „Clanului Cosma”, domnul candidat a fost surprins cum „mângâia” afisul de...

Exclusiv5 zile ago

Noile condiții introduse pentru transportul săptămânal și bilunar, nu fac decât să limiteze accesarea acestui drept de către personalul care momentan beneficiază

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea HG  nr. 1198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile...

Exclusiv6 zile ago

Cu obraznicia și tupeul marca PSD, Andrei Volosevici se filmează pozând în salvatorul cetății

Consilierul local Cristian Ganea, despre comportamentul primarului Volosevici care descopera…apa calda si se lauda cu proiecte incepute în mandatul trecut:...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv