Actualitate
Transilvania Rally: o cursă cu incidente nedorite pentru DTO Rally Team
Campionatul Naţional de Raliuri Betano a revenit pe asfalt pentru Transilvania Rally, a cincea etapă din sezonul 2020. Parte a două campionate europene, Tour European Rally şi European Rally Trophy, competiţia din judeţul Cluj a programat peste 130 de kilometri cronometraţi, incidentele de cursă, schimbările de vreme şi ploile abundente caracterizând desfăşurarea cursei.
DTO Rally Team s-a aliniat la startul Transilvania Rally în formulă completă, cu cinci echipaje: Cristi Dolofan şi Petre Tobă au participat cu Citroen-ul C3R5, Eugen Cărăgui şi Robert Fus la bordul Peugeot-ului 208 R2, în timp ce Bogdan şi Delia Năstase au revenit în cadrul clasei 11, pe un Mitsubishi Lancer EVO. Raul Badiu şi Rareş Fetean au continuat campania în cadrul Cupei Dacia, în timp ce Dorin Banciu şi Ioana Stan s-au aliniat la start cu superba Toyota Corolla GT3.
Motorsportul este deseori periculos, evoluţiile la limită fiind recompensate cu timpi extraordinari sau taxate cu ieşiri în decor. De acest lucru a avut parte şi echipajul format din Eugen Cărăgui şi Robert Fus, implicat într-un incident în prima parte a zilei de sâmbătă. Pe o secţiune rapidă, cei doi au ieşit în decor, lovind un copac şi aducând daune serioase maşinii de concurs. Deoarece pilotul DTO Rally Team s-a resimţit după şoc, a fost necesară intervenţia ambulanţei pentru acordarea primului ajutor.
Eugen a fost transportat la spital, unde a avut parte de controale amănunţite prin care s-a determinat faptul că este în afara oricărui pericol. Deşi a suferit lovituri la genunchi şi are parte de o vertebră tasată, Cărăgui urmează în aceste zile un proces de refacere completă, care va fi urmat de o perioadă de repaus. în paralel, Robert Fus, copilotul echipajului, nu a suferit lovituri şi este într-o stare foarte bună după incident.
‘Intensitatea sentimentelor trăite în momentul în care CRO (Responsabilul Relaţii cu Concurenţii) m-a anunţat că echipajul 13 a suferit un accident şi este necesară intervenţia ambulanţei, fără a avea iniţial alte detalii, nu poate fi descrisă în cuvinte. Doar când am ajuns la spital şi uşile ambulanţei SMURD au fost deschise, iar Eugen a zâmbit (deşi vizibil afectat de durere), abia atunci am înţeles că lucrurile sunt cât se poate de bine în contextul dat. Mulţumirile noastre merg către personalul medical care a intervenit cu mult profesionalism la faţa locului, dar şi către medicii de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj. Gestionarea evenimentului a fost făcută foarte bine de oficialii FRAS, iar suportul şi interesul arătat de majoritatea celor implicaţi în acest sport ne onorează’ a spus la finalul cursei Traian Pavel, team manager-ul DTO Rally Team.
Cu un început bun de cursă, Cristi Dolofan şi Petre Tobă au avut parte de timpi competitivi în prima zi a competiţiei, clasându-se pe locul 5 în cadrul clasei RC2, una foarte populată la Cluj. Schimbarea de vreme de sâmbătă şi incidentul suferit de Eugen şi Robert i-au făcut pe cei doi să reducă ritmul în timpul ploilor de sâmbătă, astfel încât echipajul a încheiat Transilvania Rally pe locul şase în clasa RC2 în Campionatul Naţional de Raliuri Betano.
Reveniţi pe probele speciale după o pauză de trei curse, Bogdan şi Delia Năstase au avut un raliu excelent la Cluj. Echipajul a dominat competiţia şi s-a impus pe aproape toate probele speciale, reuşind o victorie categorică în cadrul clasei 11 şi aducând puncte maxime pentru DTO Rally Team. ‘Transilvania Rally a avut o configuraţie nu tocmai pe placul nostru, fiind peste 80% ‘la vale’. Prima zi am simţit că mergem la curse şi am avut un ritm foarte bun, însă sâmbătă, ploaia, vestea despre colegii noştri şi alegerea greşită a cauciucurilor au fost factori care ne-au impus un ritm safe! Cu toate acestea, ne-am adaptat şi am reuşit o clasare bună, chiar dacă am mers la distracţie! Ne era dor! Ne pare rău pentru Eugen şi Robert şi le dorim recuperare uşoară, moralul ridicat şi să revină şi mai puternici pe probe!’ a spus Bogdan Năstase.
Pentru Raul Badiu şi Rareş Fetean, revenirea în Campionatul Naţional de Raliuri Betano a fost una de succes. Echipajul a continuat campania din Cupa Dacia şi a pornit cu un obiectiv clar: victoria în cadrul clasei RC5 şi în cupa monomarcă. Având un ritm constant şi rapid de-a lungul probelor speciale, cu victorii în cadrul categoriei pe aproape toate specialele şi cu o evoluţie matură, Raul şi Rareş au reuşit maximul la Cluj. Victoria în Cupa Dacia i-a readus în fruntea clasamentului, în timp ce lupta pentru titlul clasei RC5 se va da la Bacău, unde are loc Raliul Moldovei, în luna octombrie. ‘A fost o victorie tristă pentru mine, din cauza incidentelor, unele dintre ele chiar grave. Sper ca cei implicaţi să îşi revină cât mai repede, atât fizic, cât şi psihic, şi să îşi păstreze pofta de competiţii şi raliuri.’ a spus Raul Badiu la finalul cursei.
Problemele tehnice întâmpinate în prima zi de concurs au adus abandonul pentru Dorin Banciu şi Ioana Stan. Concurând cu un model Toyota Celica GT3, echipajul a fost nevoit să spună stop evoluţiei în Transilvania Rally după prima zi de concurs.
Prin prisma rezultatelor obţinute de către echipaje, DTO Rally Team a ocupat locul al treilea în clasamentul echipelor la Transilvania Rally, sezonul de raliuri continuând în luna octombrie cu macadamul din judeţul Bacău. Deşi calendarul programa Raliul Aradului în aceeaşi perioadă, anularea competiţiei din vestul ţării a forţat Federaţia Română de Automobilism Sportiv să introducă o nouă cursă în calendar: Raliul Moldovei.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream şi HidroGaz.
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 16 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



