Connect with us

Actualitate

Ghid de Promovare prin Facebook Ads 2020

Publicat

pe

ghid targetare facebook ads 2020

Crearea primului dvs. public pe Facebook nu este ușoară când începeți. Cu toate acestea, este un pas cheie în succesul campaniilor dvs.

Facebook are o serie de funcții de direcționare care vă permit să vizați aproape orice persoană de pe planetă. Încă trebuie să știti cum să ajungeti la oamenii potriviți pentru afacerea dvs.

În acest articol, voi oferi metoda de a crea primul său public de pe Facebook, astfel încât să minimizați erorile de direcționare și sunteți sigur că începeți cu publicul potrivit.

Pentru tot ce urmează, ne vom pune în pielea unui comerciant electronic care deține un magazin de rucsaci pentru femei și care dorește să-și promoveze rucsacurile pe Facebook.

Ne-am pus în cazul în care acest comerciant electronic nu a făcut niciodată publicitate până acum și, prin urmare, caută să-și creeze primul public pe Facebook. Deci, nu voi intra în partea de remarketing. Dacă doriți să aflați mai multe despre remarketingul Facebook va invit pe www.star-marketing.ro/blog

Este important să diferențiați cazurile în funcție de progresul activității dvs. În funcție de faptul dacă începeți de la zero sau nu, modul în care vă creați primul public pe Facebook va fi total diferit. Aici, presupunem că e-comerciantul nostru are deja clienți achiziționați prin alte canale (AdWords, cumpărături Google, afiliere etc.) și dorește să se dezvolte pe Facebook.

Ghid de Promovare prin Facebook Ads 2020

Ghid facebook ads 2020 romania

Ghid facebook ads 2020 romania

Pasul 1: extrageți fișierele clienților și încărcați-le pe Facebook
Când aveți deja o bază de clienți, crearea primului dvs. public pe Facebook este considerabil simplificată!

Într-adevăr, Facebook a dezvoltat de câțiva ani un instrument similar extrem de puternic (și precis) de construire a publicului. Ideea de bază este de a oferi Facebook o bază de utilizatori care este importantă pentru afacerea dvs. (în cazul comerciantului nostru electronic, aceasta reprezintă toți oamenii care au făcut o tranzacție pe site-ul lor. web). Facebook se va ocupa apoi de crearea automată a unui public nou, care este mult mai mare, dar ale cărui caracteristici sunt similare cu cele ale publicului dvs. inițial .

Așa numim în jargon publicul de lookalikes . Acestea sunt extrem de bine construite, deci nu trebuie să vă faceți griji cu privire la crearea manuală a primului dvs. public pe Facebook. Facebook o face pentru dvs!

Pentru a crea primul dvs. public Facebook Lookalike, trebuie mai întâi să încărcați baza de clienți.

Pentru a face acest lucru, mergeți la managerul de publicitate, apoi la fila „public”. În cele din urmă, faceți clic pe „creați un public”.

Aici trebuie să încărcați unul dintre fișierele dvs. de clienți în format TXT sau CSV, care conține informații pe care Facebook le va reutiliza pentru a vă crea publicul similar. Cu cât oferiți mai multe informații Facebook, cu atât mai bine! Prin urmare, vă sfătuiesc să încărcați un fișier cu cel puțin 500 de persoane și, pentru fiecare persoană, informații despre „prenume”, „prenume”, „adresă de e-mail”, „număr de telefon”, „țară”.

Cu aceste informații, Facebook va avea suficiente informații pentru a crea un public excelent.

După finalizarea etapelor de validare. Este timpul să vă creați prima audienta tip lookalike 🙂

 

PASUL 2: Creați un public similar in Facebook Ads

Pentru a vă crea un public asemănător, reveniți la fila „public”, apoi faceți clic pe „creați un public” și de data aceasta alegeți „audiente similare”.

Apoi alegeți sursa (fișierul dvs. de client încărcat anterior), locația (regiunea dvs. de activitate) și nivelul de asemănare (1-10%). Nivelul de asemănare este rata de asemănare pe care doriți să o aibă publicul dvs. asemănător cu publicul sursă de bază . 1% corespunde cu 1% dintre persoanele cele mai asemănătoare cu publicul dvs. sursă, în regiunea aleasă .

Vă sfătuiesc să alegeți o asemănare de 1% ca primul dvs. public, pentru a începe cu publicul cel mai capabil să genereze valoare pentru afacerea dvs.

Apoi, creați-vă un public asemănător 🙂

PASUL 3: Rafinati publicul similar
Odată ce publicul dvs. Lookalike este creat, este adesea necesar să îl rafinați puțin.

În general, segmentele de public similare cu 1% vor avea dimensiuni cuprinse între 200.000 și 300.000 de persoane . Este recomandat ca prim pas să ai o primă audiență între 100.000 și 150.000 de persoane . În jurul acestor numere algoritmii Facebook sunt cei mai eficienți în transmiterea mesajului dvs. către cei mai buni oameni din publicul dvs.

Pentru a rafina publicul dvs. similar, accesați fila Statistici de public .

Aici aveți posibilitatea de a construi audiențe în funcție de mai multe caracteristici emografice, geografice, psihografice sau comportamentale .

Audiențele similare sunt deja construite pe baza acestor atribute, deci este doar o chestiune de a vă asigura că publicul dvs. similar este o potrivire bună pentru piața dvs. țintă .

În exemplul comerciantului nostru electronic și al magazinului său de rucsacuri pentru femei. Acesta își va limita audiența similară Franței, la femeile, a căror vârstă este cuprinsă între 18 și 35 de ani.

(Atenție !! La un public similar, rapoartele din dreapta nu funcționează ! Prin urmare, este normal dacă nu vedeți să apară nimic).

Odată ce vindecarea este terminată. Dați publicului un nume și salvați-l.

Gata, tocmai ați creat primul dvs. public pe Facebook și acum îl puteți folosi în campaniile dvs. 🙂

ghid targetare facebook ads 2020

ghid targetare facebook ads 2020

În acest al doilea caz, presupunem, prin urmare, că nu aveți încă un client (și, prin urmare, nu există o bază de clienți) și că doriți să vă faceți cunoscut prin Facebook. În acest caz, sarcina este apoi mai complexă pentru a viza publicul potrivit, deoarece va trebui să faceți totul manual .

Să vedem cum să vă creați primul public pe Facebook când vă aflați în acest caz 🙂

Pasul 1: Definiți-vă persoana (persoanele)
Primul lucru pe care trebuie să-l faci pentru a-ți crea primul public pe Facebook (și strategia de marketing în general) este să construiești un portret (persoană) al clientului tău tipic. Acest lucru este esențial, deoarece este ceea ce vă va permite să nu vă amintiți nimic din criteriile dvs. de direcționare Facebook.

Pentru a construi o persoană bună pe Facebook. Va trebui să completați 4 elemente. Aceste 4 elemente trebuie definite pentru orice strategie de marketing.

Pentru aceasta, luăm exemplul comerciantului nostru electronic.

Trăsături demografice : Femeie / 18-35 de ani
Caracteristici geografice : trăiește în Franța
Trăsături psihografice : îi place moda, ținutele la modă și puțin vechi. Fii atent la imaginea lui
Trăsături comportamentale : cumpărați regulat online
Odată ce persoana dvs. a fost identificată, este timpul să o construiți folosind instrumentele de direcționare Facebook 🙂

Cine este clientul ideal pe Facebook

Pentru a face acest lucru, mergeți la managerul de publicitate, apoi la statisticile privind audiența. În acest raport veți putea crea și obține informații despre publicul dvs.

(De asemenea, puteți crea publicul direct la nivelul setului de anunțuri atunci când creați campania.)

Aici se complică … Este vorba de a ne recrea personalitatea , pe baza intereselor lor, a stilului lor de viață, etc. Facebook ne oferă opțiuni interesante pe acest subiect. Hai să aruncăm o privire

Facebook ne oferă în mod implicit categorii de interese preconstruite, precum și alte cuvinte cheie generale atunci când introducem o căutare în bara „interese”. Pentru o primă direcționare, acest lucru poate părea interesant.

Cu toate acestea, este important să înțelegeți cum Facebook clasifică publicul în funcție de interes înainte de a intra în el cu capul.

Există două categorii de interese: cuvinte cheie și pagini de Facebook .

Pentru paginile de Facebook, este simplu. De fiecare dată când îți place o pagină, Facebook te plasează automat în publicul de interes al paginii respective.

Pe de altă parte, pentru cuvintele cheie (în exemplul nostru, „bloggeri moda“), Facebook va clasifici ca fiind „interesat“ în „bloggeri moda“ bazate pe comportamentul . Cu toate acestea, în era etichetării repetate pe memele „distractive” (printre altele) etc. Facebook face în mod regulat „greșeli” judecătorești cu privire la interesele tale reale.

Într-adevăr, s-ar putea foarte bine să comentați sau să etichetați un prieten într-o postare de o pagină cu o temă de modă pentru copii, deoarece postarea este destul de distractivă. Cu toate acestea, sunt mari șanse să nu aveți niciun interes pentru moda pentru copii . Cu toate acestea, Facebook vă poate atribui interesul „moda copilului” din cauza acestui comportament .

Publicul de interes Facebook este, prin urmare, foarte adesea prea mare și irelevant și, prin urmare, este de preferat să vizezi doar publicul în funcție de interesul paginii Facebook . Acestea sunt în general mai specifice și mai apropiate de interesele reale ale persoanei dvs. țintă.

Prin urmare, provocarea este să gasimi atât pagini de Facebook care să fie relevante, dar și faptul că aceste pagini pot fi selectate pentru direcționare în funcție de interes (din păcate, acest lucru nu este întotdeauna cazul 🙁)

Cum se face ?

Există o mulțime de tehnici! Iată câteva.

Facebook Ads Romania-Ghid Complet

Facebook Ads Romania-Ghid Complet

 Clasificați statisticile audienței după afinitate in Facebook Ads

Prima tehnică constă în realizarea unei direcționări inițiale prin interesul în statisticile audienței. Apoi, clasificați acest public în funcție de paginile apreciate cel mai probabil să intereseze acest public . Ai o idee despre o pagină de Facebook pe care să o vizezi pentru a-ți construi publicul.

Avantajele publicității pe Facebook
Unul dintre principalele avantaje ale publicității pe Facebook este capacitatea de a-ți viza publicul foarte precis. Facebook este cea mai vizată formă de publicitate existentă. Puteți face publicitate oamenilor în funcție de vârsta, sexul, interesele, comportamentul sau chiar acolo unde se află. Dacă îți cunoști cu adevărat clienții, poți folosi reclama Facebook pentru a-i atrage.

Creați un cont de publicitate pe Facebook
În primul rând, trebuie să creați un cont publicitar. Pentru a face acest lucru, accesați contul dvs. personal de Facebook, accesați meniul din dreapta sus și faceți clic pe „Creați anunțuri”

Selectați metoda de plată care vi se potrivește: aveți de ales între 3 metode de plată: card de credit, Paypal sau debit direct dintr-un cont bancar (Facebook Advertising Coupon, acesta este pentru momentul în care ați obținut un cupon de reducere)

Instalați Facebook Pixel pentru a urmări performanța anunțurilor dvs. Facebook
Pentru a putea urmări, analiza rezultatele dvs. și chiar a crea audiențe din traficul site-ului dvs., este esențial să configurați pixelul Facebook.

Meniu> categoria „Măsurare și raportare”> titlul „Pixeli”

Veți întâlni această pagină: faceți clic pe „Creați un pixel”.
Dă-i pixelului un nume
Pentru a instala codul pixelului pe site-ul dvs. web, în ​​3 moduri:
integrare prin intermediul unei platforme partenere (cum ar fi Google Tag Manager, Magento, Shopify, WooCommerce, printre cele mai cunoscute)
instalare manuală
sau dacă aveți un dezvoltator, trimiteți codul prin e-mail

Sfat : utilizați o nomenclatură clară care vă va ajuta să navigați oriunde vă aflați în interfață mai târziu. Acest lucru va facilita, de asemenea, producerea de rapoarte.

Nomenclatura recomandată:

Numele campaniei : numele PO, al produsului sau al altora> Obiectivul campaniei> (lună-an) (exemplu: Cartea albă Pixel FB>
O-Prospects > martie-2019)
Numele setului de reclame : luați toate elementele anterioare și adăugați noțiunea de direcționare:
numele PO, produs sau altele> Obiectivul campaniei> (lună-an)> Direcționare (exemplu: Cartea albă Pixel FB > O-Prospects> Martie-2019> Site-ul C-Visitors 7D)
Numele anunțului : să ia toate elementele anterioare și se adaugă formatul anunțului:
Numele PO, produse sau altele> Obiectivul campaniei> (lună-an)> Direcționarea> Format Publicitate (Exemplu: Cartea albă Pixel FB> O-Prospects> martie-2019> C-Visitors Site 7J> F-Carrousel)

După aceste sfaturi, să reluăm acum crearea campaniei noastre:

Dați un nume campaniei dvs. de Facebook Ads
Tipul de achiziție : aveți de ales între „Licitație” și „Acoperiți și repetați”. Alegeți „Licitații”, utilizat în 90% din cazuri, „Acoperire și repetare” fiind rezervat în principal campaniilor de notorietate mare. Acest tip de achiziție vă permite să „rezervați” campanii în avans și nu este disponibil pentru toate conturile.

Obiectivul campaniei : acesta este un parametru foarte important de selectat și de ales cu atenție, deoarece această alegere va determina o mulțime de lucruri ulterior: opțiunile de optimizare și licitare disponibile la nivelul setului de reclame, modul al cărui algoritm vă va optimiza campania. Este ca și cum ai spune Facebook ce vrei să obții: vânzări, trafic, instalări de aplicații etc.
După cum veți vedea, obiectivele sunt clasificate în 3 categorii principale care corespund tunelului de cumpărare al unui utilizator de Internet.

Obiective de conștientizare : să vă dezvoltați conștientizarea, să vă promovați marca, produsul, să generați interes.
Obiective de analiză: campanii care îi vor determina pe oameni să înceapă să ia în considerare marca, produsul și să caute mai multe informații despre acesta.
Obiective de conversie : acestea sunt campanii care vor încuraja oamenii care sunt interesați de afacerea dvs. să cumpere produsul dvs. sau să vă utilizeze serviciile.
Bonus: pentru a alege obiectivul potrivit, citiți articolul nostru: „Cum să alegeți obiectivul corect al campaniei Facebook”

ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara

ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara

Test de distribuție : puteți alege din crearea campaniei să efectuați un test A / B, dacă, de exemplu, doriți să știți ce public are cel mai bun randament între 2 centre de interes diferite.

Ultimul element care trebuie setat la nivel de campanie este Optimizarea bugetului campaniei : această caracteristică vă permite să setați un buget la nivel de campanie și să permiteți algoritmului să distribuie automat bugetul către cele mai performante seturi de anunțuri. Este o economie considerabilă de timp. Nu ezitați să activați această funcție. Cu toate acestea, trebuie să știți că până la sfârșitul anului, aceasta nu va mai fi o opțiune și că nu va mai fi posibilă aducerea bugetului la nivelul setului de reclame.
Creați un set de reclame pe Facebook
Spre deosebire de o campanie Google Ads , majoritatea parametrilor care trebuie finalizați sunt la nivelul setului de anunțuri.
Un set de reclame este sub formă de 7 blocuri diferite de completat:

Începeți prin acordarea unui nume setului de anunțuri dacă nu a fost deja realizat la pasul 1 (la crearea campaniei)

CONTINUT CREATIV

Această caracteristică vă permite să creați variante de reclame din mai multe imagini, titluri, texte, buton de îndemn. Vă permite să reduceți timpul de creație. Dar și optimizare, deoarece sistemul nu va crea doar variante diferite, ci va analiza, de asemenea, ce componente creative oferă cele mai eficiente rezultate și, astfel, oferă publicului dvs. cele mai eficiente combinații de conținut creativ.

După activarea funcției, setările la nivel de anunț vor fi diferite.

Publicul tinta in Facebook Ads

Aici atacăm cea mai importantă parte: vizarea publicului nostru.
Această componentă are mai multe părți care corespund mai multor tipuri diferite de direcționare.
În primul rând, veți observa că există 2 file în partea de sus: „Creați” și „Utilizați un public salvat”

Acest meniu este foarte discret. Vă permite să refolosiți segmentele de public create anterior, indiferent dacă este vorba de crearea unui set de reclame (utilizând butonul „Salvați acest public” din partea de jos a blocului Public) sau din secțiunea Publicuri din Manager. Publicitate. Foarte util, dacă creați un public ușor complex și nu doriți să pierdeți timpul recreându-l.

Să începem să ne construim publicul.

Audiențe personalizate: un public personalizat este un public creat de la persoane care au o legătură cu afacerea dvs. sau potențialii care au interacționat cu afacerea dvs. pe Facebook sau alte platforme.

Dând clic în câmp, veți vedea o listă de segmente de public personalizate și similare pe care le-ați creat.
Dând clic pe „Excludeți”, puteți exclude aceleași liste.
Și dacă nu ați creat încă unul sau dacă doriți să creați unul nou, puteți face clic pe butonul „Creați”.

Aveți de ales să vizați toți oamenii din locația vizată, rezidenți (persoane a căror locuință se află în locația vizată), în împrejurimi (persoane a căror cea mai recentă poziție este în locația vizată) sau chiar persoanele care trec prin locația vizată.

Alte ținte: vârstă, sex și limbă
Direcționare avansată : pentru a viza (sau exclude) informații demografice (nivel de educație, venituri, părinți etc.), centre de interes (clasificate pe sectoare: divertisment, fitness, gastronomie etc.) și comportamente ( utilizatorii anumitor servicii de mesagerie, administratorii paginilor Facebook, utilizatorii plăților Facebook etc.).
Aceste câteva exemple vă arată puterea direcționării pe Facebook.

www.flaviusnoja.ro

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Actualitate

Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic

Publicat

pe

De

Noua facilitate de antrenament pentru Forțele Aeriene Qatareze găzduită într-o bază aeriană americană nu aduce doar beneficii practice pentru Qatar, ci și transmite un mesaj important despre consolidarea legăturilor dintre cele două națiuni, au declarat experții pentru Breaking Defense.

Anunțul privind înființarea bazei de antrenament a fost făcut inițial pe 10 octombrie de secretarul american al Apărării Pete Hegseth, la doar câteva săptămâni după ce Israelul a țintit o întâlnire a oficialilor Hamas la Doha, în timpul unei ceremonii de semnare cu ministrul Apărării din Qatar, Saoud bin Abdulrahman Al Thani.

„Sunt mândru să anunț semnarea unei scrisori de acceptare pentru construirea unei facilități a Forțelor Aeriene Qatareze la Baza Aeriană Mountain Home din Idaho. Această locație va găzdui un contingent de F-15 și piloți qatarezi pentru a ne îmbunătăți antrenamentul combinat, a crește letalitatea și interoperabilitatea”, a declarat Hegseth.

Ulterior, Hegseth a subliniat că „Qatar nu va avea propria bază în Statele Unite și nici ceva asemănător. Noi controlăm baza existentă, așa cum facem cu toți partenerii noștri”, în urma criticilor din partea unor voci interne.

Beneficii practice pentru Qatar: Mai mult spațiu aerian și antrenament avansat

Scopul principal al facilității, care va găzdui avioane Qatari F-15 QA, este de a oferi un spațiu de antrenament pentru piloții și personalul tehnic qatarez în ceea ce privește misiunile, operațiunile și întreținerea. Rashid Al Mohnannadi, cercetător la Middle East Council on Global Affairs, a declarat pentru Breaking Defense că, pentru Doha, această bază „rezolvă o constrângere simplă, cum ar fi spațiul aerian limitat de acasă, accelerând în același timp competența piloților pe un avion de luptă american de top, pe care l-au achiziționat în număr mare”.

Construcția facilităților, împreună cu sprijinul operațional pentru avioanele Qatari F-15, au fost realizate prin intermediul vânzărilor militare externe (FMS), potrivit unui oficial american.

Oficialul a menționat că facilitatea „va oferi oportunități avansate de antrenament și va stimula pregătirea operațională combinată”.

„Stabilirea unei locații permanente pentru avioanele Qatari F-15 la Baza Aeriană Mountain Home oferă Qatarului flexibilitate strategică pentru a opera și a întreține aeronavele de luptă avansate. Facilitățile de antrenament vor promova parteneriate de apărare mai puternice și vor îmbunătăți capacitățile operaționale comune. Acest efort va crește letalitatea forțelor noastre de luptă și va îmbunătăți interoperabilitatea între națiunile aliate și partenere”, a adăugat oficialul.

În 2016, Departamentul de Stat al SUA a aprobat o vânzare militară externă de 72 de avioane de luptă F-15 către Qatar, evaluate la 21,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, acordul final semnat în 2017 a fost pentru 36 de avioane, în valoare de 12 miliarde de dolari. Forțele Aeriene Qatareze au primit primul lot de aeronave în 2021.

Beneficii geopolitice: Un mesaj de solidaritate într-un moment fragil

Dincolo de antrenamentul îmbunătățit pentru piloții qatarezi, analiștii au interpretat anunțul public al facilității ca pe un mesaj geopolitic mai larg, care vine într-un moment fragil în Orientul Mijlociu.

„Înființarea noii baze aeriene în SUA este o mișcare strategică care sporește influența Qatarului în Statele Unite, menținând în același timp tensiunile politice potențiale cu administrația americană și consolidând legăturile personale cu [președintele american Donald] Trump”, a declarat Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, pentru Breaking Defense.

Bakir a menționat în continuare că „această inițiativă va ajuta Doha să-și consolideze imaginea pozitivă în cadrul actualei administrații americane. În plus, se așteaptă să creeze locuri de muncă în SUA, să îmbunătățească infrastructura și să consolideze legăturile militare cu Departamentul Apărării.”

După ce Israelul a lovit ținte Hamas la Doha la începutul lunii septembrie, Trump l-a determinat pe prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu să-și ceară scuze personal liderilor qatarezi. Trump a semnat, de asemenea, un ordin executiv prin care se stipulează că orice atac armat asupra teritoriului Qatarului este considerat o amenințare la adresa păcii și securității Statelor Unite.

Kristian Alexander, cercetător la Rabdan Security and Defence Institute din Emiratele Arabe Unite, a declarat pentru Breaking Defense că noul anunț este un „mesaj de împărțire a poverii”, care „subliniază valoarea Qatarului pentru Washington într-un moment în care rolul său de mediere și legăturile sale de apărare sunt ambele în centrul atenției”.

El a adăugat că acest acord acționează ca un „gest puternic de reciprocitate, consolidând statutul Doha ca „aliat major non-NATO”, o desemnare pe care a primit-o în 2022, și asigurând alinierea sa pe termen lung cu interesele SUA.”

Al Mohannadi a adăugat că „astfel de facilități ar ajuta forțele aeriene să dezvolte mai multă autonomie operațională. Iar atunci când aliații, cum ar fi statele din Golf, au mai multă autonomie operațională, aceasta se transformă în împărțirea poverii și reducerea amprentei americane în Orientul Mijlociu, pentru ca aceștia să se concentreze asupra teatrului din Asia de Est.”

Privind spre viitor, Bakir a menționat că acest acord ar putea determina Qatarul să cumpere mai multe arme fabricate în SUA.

„Națiunile din Golf își sporesc de obicei influența prin achiziționarea a mai multor arme americane, investind masiv în economia americană și în eforturile de lobby sau oferind oportunități comerciale și de investiții ample pentru SUA în regiune”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă

Publicat

pe

De

În contextul dezvoltării tehnologice rapide a dronelor cu rază lungă de acțiune, țările intensifică eforturile și în domeniul rachetelor. Germania și Japonia sunt pe cale să colaboreze la dezvoltarea unei noi generații de rachete de croazieră cu performanțe superioare.

Parteneriat Kawasaki-Taurus pentru motoarele viitoarelor rachete germane

Potrivit unor surse din domeniul apărării, compania japoneză Kawasaki Heavy Industries negociază un parteneriat cu Germania pentru dezvoltarea motoarelor destinate rachetelor de croazieră Taurus, posibil legate de noua variantă Taurus NEO. Această colaborare ar putea marca un pas important în consolidarea capacităților militare ale ambelor țări.

Taurus NEO: rază extinsă, precizie sporită, capacitate distructivă crescută

Germania intenționează să achiziționeze aproximativ 600 de rachete Taurus NEO începând cu 2029. Taurus NEO reprezintă o variantă de nouă generație a rachetei de croazieră Taurus KEPD, cu o rază extinsă de acțiune (peste 1.000 km), o încărcătură explozivă mai mare, ghidare îmbunătățită și capacitatea de redirecționare în timpul zborului.

Modernizarea capacităților militare, o necesitate în contextul geopolitic actual

Actuala rachetă Taurus KEPD 350 are o rază de acțiune de peste 500 km și este concepută pentru a distruge ținte fortificate. Dezvoltarea variantei NEO și colaborarea cu Japonia reflectă eforturile Germaniei de a-și moderniza capacitățile militare și de a răspunde provocărilor geopolitice actuale. Achiziția a 600 de rachete Taurus NEO este estimată la aproximativ 2,1 miliarde de euro.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv21 de ore ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv21 de ore ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusivo zi ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv2 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv2 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv3 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv3 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Exclusiv3 zile ago

Psihologii „polițiști” din MAI, o excepție europeană coruptă

Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cu privire la statutul psihologilor din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), afirmând că modelul...

Exclusiv4 zile ago

ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”

Decizia ÎCCJ, un semnal de alarmă împotriva abuzurilor: respectarea procedurilor, esențială Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit,...

Administratie4 zile ago

Cultura și moda se îmbrățișează la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week: Ministerul Culturii susține designul românesc

Un parteneriat strategic pentru promovarea identității și inovației Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a fost scena unui parteneriat important între Ministerul...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?

O radiografie necruțătoare a unui sistem putred, unde „cina cea de taină” a devenit o farsă publică. „Cina cea de...

Exclusiv5 zile ago

Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?

În sistemul penitenciar românesc, realitatea pare desprinsă dintr-un film prost: promisiuni de reforme, tăieri de bugete și șefi cu orgolii...

Exclusiv6 zile ago

Ploaia cu iodură de argint: Fermierii prahoveni cer ANM să explice ‘minunea’ care a secat județul! Sistemul antigrindină în corzi!

Ploaia e de vină, nu rachetele! Sau cum fermierii prahoveni au pus ANM la colț cu o cerere de date...

Exclusiv6 zile ago

FSANP avertizează: Absorbția Penitenciarului Brăila de către Galați, un experiment devastator pentru siguranța și bugetul ANP

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) critică vehement decizia Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) de a absorbi Penitenciarul...

Exclusiv6 zile ago

Dezvăluiri incendiare: Aceleași strategii in procese celebre, folosite acum in cazurile Canarau și Josanu

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul atrage atenția asupra unor tactici de eschivare observate în procesele Canarau și Josanu, care...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv