Actualitate
Transferoviar Călători a renunțat la linia de Otopeni
Transferoviar Călători și-a retras solicitarea de trasă pentru linia de Otopeni, noua legătură feroviară Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Între timp, însă, la nivelul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA s-au făcut simulări pentru un program cadențat de circulație a automotoarelor Siemens Desiro ale CFR Călători, la un interval de 30 de minute.
”Transferoviar Călători depusese la noi o solicitare de alocare de trase. În această dimineață (joi – n.red.) au revenit cu o adresă prin care și-au retras solicitarea. Au precizat că abia după ce va fi gata linia se gândesc dacă vor mai depune o solicitare”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București a CFR SA.
Speculații despre o alocare ”cu dedicație”
Transferoviar Călători (TFC), operator feroviar controlat de omul de afaceri Călin Mitică, ce mai deține și uzina de reparații material rulant Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, a pus la dispoziția constructorului gălățean Arcada Company un automotor pentru testarea noii căi ferate de la fosta haltă Odăile la Terminalul Sosiri al aeroportului.
Acest lucru a alimentat speculațiile din mediul online potrivit cărora linia va fi dată ”cu dedicație” operatorului privat TFC, în dauna CFR Călători. Speculațiile s-au amplificat după ce, în urmă cu două zile, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a călătorit cu automotorul de teste al societății respective de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă.
Dan Costescu spune că sunt 50 de minute, când de fapt sunt 30
Punctul culminant al speculațiilor a fost atins miercuri dimineață, când chiar directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, a lansat un semn de întrebare.
„Ministerul Transporturilor va decide cui alocă acest transport. Din punctul de vedere al CFR Călători, noi suntem pregătiți și așteptăm decizia ministerului. Ar fi posibil ca trenurile să circule la intervale de 50 de minute, cadențat, dacă vom fi lăsați noi să operăm această legătură (sublin.ns.), pentru că trebuie corelat și cu circulația celorlalte trenuri, spre Galați”, a spus Costescu, care a adăugat că există posibilitatea ca, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, intervalul de succedare să fie redus la 30 de minute.
De fapt, s-au făcut deja simulări pentru un interval de 30 de minute, așa cum puteți vedea în cele ce urmează, așa că ieșirea publică a lui Dan Costescu cu cele 50 de minute pare a fi un atac la adresa conducerii CFR SA. Asta în condițiile în care are și datorii record la plata TUI către CFR SA.
Simulări pentru linia de Otopeni la CFR SA
Și acest lucru a fost simulat la nivelul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, după cum se poate observa dintr-un document obținut de Club Feroviar și pe care-l puteți consulta dând click pe link-ul de mai jos.
Trebuie menționat din capul locului faptul că documentul este un draft și nu include tot orarul de circulațiede pe parcursul unei zile. O altă precizare care trebuie făcută este că se referă la CFR Călători, și nu la alt operator, din moment ce sunt luate în calcul automotoarele Siemens Desiro.
Astfel, trenurile spre și dinspre aeroport ar putea circula la intervale cadențate de 30 de minute, începând cu ora 5,00 dimineața și până la ora 23,30. Timpul de parcurs ar urma să fie de 21 de minute.
La UE am promis interval de succedare de 20 de minute
Așa cum am mai menționat, referitor la intervalul de succedare dintre trenuri, dacă acesta va fi mai mare de 30 de minute, proiectul va fi un eșec. Intervalul trebuie să fie de la bun început cât mai mic posibil, pentru că altfel se va răspândi ideea că trenul vine rar și nu are rost să aștepți după el.
De altfel, și în analiza cost-beneficiu, parte a contractului de finanțare cu Uniunea Europeană, scrie negru pe alb că intervalul de succedare va fi de 20 de minute. Dacă nu se respectă acest interval, oficialii de la Bruxelles pot trece la aplicarea de corecții financiare, mai pe românește, să ne deconteze mai puțini bani.
ARF ar fi trebuit să facă licitație
În ceea ce privește societatea care va opera noua conexiune feroviară, trebuie menționat faptul că piața de transport feroviar de călători din România este una concurențială (în afară de CFR Călători mai există cinci operatori privați).
În aceste condiții, normal ar fi fost ca Autoritatea pentru Reformă Feroviară să organizeze o licitație pentru desemnarea operatorului. Cum însă ARF nu a putut să finalizeze niciuna dintre cele trei licitații pentru automotoare, pe fonduri europene, este greu de crezut că va putea duce la bun sfârșit o astfel de procedură într-un timp atât de scurt.
Ultimul termen avansat de Lucian Bode pentru punerea în funcțiune a noii linii este 12 decembrie.
Actualitate
AUSA 2024: Tot ce trebuie să știi despre Conferința Anuală a Asociației Armatei SUA
Capitala națională trece prin prima repriză de frig a anului, dar în interiorul Centrului de Convenții Walter E. Washington săptămâna viitoare va fi destul de cald — măcar pentru cei interesați de Armata SUA.
Da, este din nou momentul pentru conferința anuală a Asociației Armatei SUA (AUSA), cea mai mare adunare de lideri și profesioniști din comunitatea de apărare din Statele Unite.
Actualitate
Colaborare internațională pentru îmbunătățirea conștientizării domeniului spațial la Polul Sud
Ministerele Apărării din Regatul Unit și Canada plănuiesc o demonstrație comună pe orbită pentru a monitoriza sateliții și deșeurile spațiale care trec peste Polul Sud, ca parte a unui proiect pilot canadian destinat îmbunătățirii conștientizării domeniului spațial.
“Obiectele spațiale deasupra Polului Sud al Pământului sunt mai puțin monitorizate decât cele deasupra Polului Nord, iar misiunea va informa viitoarele considerații privind supravegherea spațială pe baza constatărilor misiunii,” conform unui comunicat de presă al guvernului britanic de joi.
Laboratorul de Știință și Tehnologie al Apărării din Regatul Unit, în numele Ministerului Apărării (MoD) și al Comandamentului Spațial din Regatul Unit, va contribui cu un pachet experimental de senzori la proiectul “Redwing,” gestionat de organizația canadiană de cercetare în domeniul apărării, Defence Research and Development Canada (DRDC), se arată în comunicat.
“Această cooperare internațională de cercetare între cele două țări oferă oportunitatea de colaborare comună și de dezvoltare a infrastructurii prototip și a arhitecturii de procesare a datelor,” a declarat comunicatul britanic.
Proiectul Redwing a fost inițiat în martie 2023, cu un contract de 15,8 milioane CAD (aproximativ 11,7 milioane USD) acordat unui consorțiu condus de Magellan Aerospace, cu sediul în Winnipeg. Proiectul preconizează lansarea unui mic satelit în 2027, într-o orbită de aproximativ 575 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, în jurul polilor Nord și Sud.
Proiectul a decis acum să activeze o “opțiune de contract pentru a adăuga un subsatelit de 900,000 de dolari la proiectul Redwing,… cunoscut sub numele de Inovator Mic în Conștientizarea Spațială (LISSA),” explică comunicatul de presă al DRDC de joi.
LISSA, un nanosatelit de dimensiunea unei cutii de cereale, va fi desfășurat după ce Redwing va fi pe orbită pentru a zbura “în tandem” cu acesta la o distanță de aproximativ 200 de kilometri, transportând pachetul de senzori al Regatului Unit, conform comunicatului guvernamental britanic.
Pachetul conține o cameră cu infraroșu de unde scurte (SWIR), după cum explică comunicatul canadian, care “înregistrează dincolo de spectrul de lumină vizibilă și va aborda provocarea tehnică a luminii reflectate de nori și gheață în regiunea Polului Sud în timpul verii antartice.”
“Împreună, acestea vor testa cum se poate oferi o mai bună conștientizare a domeniului spațial, cu un accent pe mega-constelații, care orbitează la înălțimi de sub 2,000 km. Cu toate acestea, Redwing va fi, de asemenea, capabil să monitorizeze obiecte la înălțimi care se apropie de Luna Pământului, cunoscute sub numele de orbite cis-lunare, la aproximativ 380,000 km,” adaugă acesta.
Comandamentul Spațial al SUA a fost de mult interesat de îmbunătățirea monitorizării spațiale în emisfera sudică, unde armata americană are puține radare sau telescoape. De asemenea, a fost tot mai interesat de monitorizarea activităților spațiale în vasta regiune de spațiu dintre Pământ și Lună, în mare parte din cauza îngrijorărilor cu privire la ambițiile lunare ale Chinei.
Actualitate
Colmatizarea lacunelor: armata SUA se indreaptă spre drone comerciale după retragerea RQ-7B Shadow
Decizia Armatei Statelor Unite de a suspenda întreaga sa flotă de drone RQ-7B Shadow a dus la o lacună de capacitate pentru soldații care se bazau anterior pe aceste drone pentru operațiuni de recunoaștere și supraveghere. Deși armata analizează un nou sistem de platformă care să fie disponibil soldaților începând cu sfârșitul anului 2027, acest interval de așteptare este considerat prea lung. Astfel, potrivit colonelului Nick Ryan, directorul Managerului de Capacitate al Armatei pentru Sisteme Aeriene Nemancate, armata se îndreaptă către opțiuni disponibile comercial.
„Există o lacună în care unitățile noastre nu au active și nu au capacitate de antrenament în acest moment, pentru a învăța și a dezvolta TTP-uri [tactici, tehnici și proceduri],” a declarat Ryan pentru Breaking Defense înainte de conferința anuală a Asociației Armatei SUA. „Am început să gândim în afara cutiei pentru a ajuta cu această problemă.”
Liderii armatei au anunțat planul de retragere a dronelor Shadow la începutul lunii februarie, ca parte a unei reconfigurări mai ample a aviației. Până la sfârșitul lunii septembrie, toate aceste drone fuseseră retrase din unități, conform lui Ryan. Planul pe termen lung este de a desfășura un nou Sistem Aerian Nemandat Tactical Future (FTUAS) la nivelul brigăzii, iar două companii — Griffon Aerospace și Textron Systems — sunt în prezent în competiție pentru acest contract râvnit. Dacă această competiție rămâne pe calea cea bună, armata se așteaptă să desemneze un câștigător în cursul acestui exercițiu fiscal și să înceapă primirea noilor drone spre sfârșitul exercițiului fiscal 2027.
Potrivit lui Ryan, acest plan prezintă probleme pentru soldații care au nevoie de o capacitate interimară acum, iar declarații de nevoi operaționale emergente au sosit din diverse unități, inclusiv Grupurile de Luptă Multi-Domeniu din Indo-Pacific și Europa.
O parte din planul de viitor include, în parte, utilizarea listei Blue UAS a Unității de Inovație în Apărare (DIU) — o inițiativă menită să ajute armata să selecteze mai repede sisteme comerciale complet lipsite de piese chinezești. Teoretic, dacă o dronă se află pe lista aprobată, o unitate poate să o achiziționeze.
Cu toate acestea, atunci când armata a apelat la această listă la începutul anului, niciuna dintre dronele listate nu ar fi putut umple lacuna creată de retragerea Shadow, astfel că Ryan și ceilalți au colaborat cu DIU pentru refresh-ul listei Blue UAS.
„Probabil că nu putem include ceva atât de mare precum Shadow pe lista DIU Blue, cum ar fi un Grup 3 care cântărește câteva mii de kilograme, deoarece acest lucru ar depăși probabil … 350,000 de dolari,” a spus Ryan. În schimb, opțiunile potențiale ar putea fi în intervalul Grup 2, cântărind mai puțin de 55 de kilograme, având capacitatea de a zbura mai mult de patru ore pe distanțe mai mari de șase mile, observând atât ziua, cât și noaptea, și posibil având capacitatea de a desemna cu laser.
„Aceasta este suficient pentru a umple lacuna pentru moment, pentru a permite unităților să aibă măcar ceva cu care să se antreneze, ceea ce este mai bine decât nimic în acest moment,” a explicat Ryan.
Serviciul este, de asemenea, interesat de adăugarea dronelor cu vizionare la prima persoană pentru nivelurile de echipă și pluton, a adăugat el.
După ce DIU a lansat apelul pentru refresh-ul listei Blue mai devreme în acest an, au venit 360 de propuneri din partea a 220 de companii pentru opțiuni atât de platformă, cât și de tehnologie de suport. Această listă a fost acum restrânsă la 36 de platforme zburătoare de la aproximativ 15 furnizori, iar aceste capabilități sunt programate pentru teste la începutul lunii noiembrie la 29 Palms al Corpului Marin din California de Sud. După ce dronele vor fi testate, vor fi demontate pentru a inspecta toate componentele, după cum a explicat Emeneker. Dacă părțile trebuie înlocuite, companiile vor avea opțiunea de a face aceasta.
Până la începutul lunii decembrie, Emeneker preconizează că dronele care vor trece de testare vor începe să apară pe lista Blue și vor fi continuu adăugate pe o bază rolling. Până la sfârșitul lunii februarie, a adăugat el, dronele care nu vor fi selectate de către servicii vor fi eliminate din listă.
„Vom lista produsele cât mai repede posibil, nu vrem ca utilizatorii finali să aștepte și nici să facem companiile să aștepte,” a spus Emeneker.
Între timp, oficialii din Comandamentul Aviației și Rachetelor ale Armatei și din Comandamentul de Dezvoltare a Capacităților de Luptă ale Armatei vor lucra la obținerea autorizațiilor de aeronavigabilitate, astfel încât, de îndată ce dronele potrivite sunt oficial adăugate pe listă, fie ca substitut pentru misiunea Shadow sau drone cu vizionare la prima persoană, serviciul poate face recomandări unităților.
„Dacă putem obține mai multe sisteme disponibile care sunt conforme cu NDAA [Legea de Apărare Națională], de care armata este cu adevărat interesată să achiziționeze … și Congresul alocă fonduri pentru unități, atunci unitățile vor merge absolut acolo și vor începe să achiziționeze aceste lucruri,” a declarat Ryan.
-
Exclusivacum 4 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 4 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 4 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 3 zile
Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017
-
Exclusivacum 3 ore
Corupție și imprumuturi ilegale în rândul poliției prahovene: un dosar penal incepe să se desfășoare
-
Exclusivacum 4 zile
Abuzuri și interpretări eronate în Poliția de Frontieră
-
Exclusivacum o zi
Un vis trăsnit la grătar: Emil Păscuț și soluții pentru pensiile militare
-
Exclusivacum 2 zile
Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării