Actualitate
Coronavirus: OMS avertizează că în octombrie şi noiembrie epidemia va fi mai gravă în Europa
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a anunţat luni că se aşteaptă la o nouă creştere a numărului de decese provocate de COVID-19 în Europa, în octombrie şi noiembrie, transmite AFP.
‘Va fi mai greu. În octombrie, în noiembrie vom vedea o mortalitate mai ridicată’, a declarat Hans Kluge, directorul pentru Europa al OMS. El a explicat că vor fi mai multe decese deoarece vor exista mai multe cazuri – tendinţă deja observată, însă deocamdată cu un număr de morţi aproape stabil.
‘Suntem într-un moment unde ţările nu doresc să audă acest tip de veşti proaste, iar eu înţeleg asta’, a spus oficialul, care a adăugat şi ‘un mesaj pozitiv’: ‘pandemia se va opri, la un moment dat’.
Reprezentanţii celor 55 de state membre ale OMS Europa se întâlnesc luni şi marţi pentru a se informa reciproc despre măsurile de combatere a epidemiei şi pentru a conveni asupra strategiei pe următorii cinci ani. Kluge i-a avertizat să nu se aştepte la încheierea epidemiei odată cu apariţia unui vaccin.
‘Aud tot timpul: ‘vaccinul va însemna sfârşitul epidemiei’. Bineînţeles că nu!’, a spus reprezentantul OMS Europa, cu sediul la Copenhaga. ‘Nu ştim nici măcar dacă vaccinul va fi eficient pentru întreaga populaţie. Anumite indicii primite arată că va fi eficient pentru unii, dar pentru alţii nu. Iar dacă din acest motiv va trebui să comandăm vaccinuri diferite, ce coşmar logistic…’, a adăugat medicul belgian.
‘Sfârşitul acestei pandemii va veni în când, ca o comunitate, vom fi învăţat să trăim cu pandemia. Iar asta depinde de noi. Este un mesaj foarte pozitiv’, a susţinut Kluge.
În Europa, în special în Spania şi Franţa, numărul de cazuri de infectare cu coronavirus este în creştere evidentă de câteva săptămâni. Vineri, statele europene membre ale OMS au raportat peste 51.000 de cazuri noi, mai mult decât în aprilie, arată datele publicate de organizaţie. În acelaşi timp, numărul zilnic de decese este aproximativ acelaşi ca la începutul lui iunie, în jur de 400-500, conform aceleiaşi surse.
Actualitate
ONU: Căderea sistemului educațional din Gaza – 87% din școli afectate de conflict
Actualitate
Tensiuni crescânde în Liban: O luptă intre oamenii civili și conflictele armate
Actualitate
Îngrijorări în Congres cu privire la Securitatea Navală: Cereri pentru date despre suduri defectuoase la Nava HII Newport News
Conducătorii Comitetului pentru Servicii Armate ale Camerei Reprezentanților solicită Marinei să transmită date despre incidenturile de sudură defectuoasă realizate la portaavioane și submarine aflate în construcție la HII Newport News Shipbuilding.
Într-o scrisoare din 3 octombrie adresată secretarului Marinei, Carlos Del Toro, patru membri de rang înalt ai comitetului au cerut ca serviciul să elaboreze un plan prin care Marina și Newport News să „protejeze vasele marinei americane împotriva lucrărilor viciate”.
„Este profund îngrijorător să aflăm că suduri defectuoase ar fi putut fi realizate cu bună știință la submarinele și portaavioanele marinei americane. Siguranța marinarilor noștri este principala noastră preocupare, iar trebuie să înțelegem imediat orice risc asociat cu aceste lucrări defectuoase,” a declarat președintele HASC, Rep. Mike Rogers din Alabama, împreună cu Rep. Adam Smith, democratul de rang înalt din Washington, Rep. Trent Kelly din Mississippi, liderul subcomitetului de puterea maritimă, și Rep. Joe Courtney din Connecticut, cel mai mare democrat al subcomitetului.
Scrisoarea liderilor HASC vine la o săptămână după ce USNI News a raportat că Departamentul Justiției a fost notificat de Newport News că lucrătorii au realizat cu bună știință suduri defectuoase în timp ce construiau componente non-critice pentru submarine noi și în serviciu, precum și pentru portaavioanele de clasa Ford.
Naval Sea Systems Command a evaluat că „deficiențele potențiale” de pe trei nave aflate în serviciu nu se referă la componente sau sisteme care afectează siguranța sau operațiunile navei și a certificat aceste nave ca fiind sigure pentru operare, a declarat căpitanul Clay Doss, purtător de cuvânt pentru Del Toro, într-o declarație pentru Breaking Defense.
În plus, Newport News și experții tehnici ai Marinei validează sudurile specifice pe 23 de nave — inclusiv vase noi în construcție și cele aflate în reparații complexe sau întrețineri — iar rezultatele inspecțiilor sunt așteptate în mijlocul lunii octombrie, a adăugat Doss.
Marina a furnizat scrisori celor patru comisii de apărare din Congres joi, oferind o actualizare asupra problemei, a afirmat Doss.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Newport News, Todd Corillo, a spus că compania a descoperit, prin raportări interne, că, deși „unii sudori au ocolit cu bună știință anumite proceduri de sudură”, investigațiile inițiale arată că „nu există indicii de intenție malefică”.
„După această descoperire, am acționat pentru a comunica cu clienții și autoritățile de reglementare, pentru a investiga, a determina cauzele fundamentale, a limita problema și a implementa acțiuni corective imediate, în timp ce lucrăm la soluții pe termen lung,” a spus Corillo. Newport News a refuzat să comenteze cu privire la numărul și tipul de nave suspectate de suduri defectuoase, invocând investigația în curs.
Legislatorii HASC au inclus o listă de întrebări referitoare la problemă, inclusiv dacă Marina înțelege în întregime amploarea problemei și dacă sudurile efectuate greșit prezintă o amenințare la adresa siguranței. Scrisoarea solicită, de asemenea, Marinei să ofere detalii despre toate incidentele de sudură defectuoasă, un plan de reparație pentru navele afectate și un calendar detaliat privind momentul în care serviciul a fost notificat despre problemele apărute, stabilind un termen-limită pentru un răspuns pe 11 octombrie.
Legislatorii au adăugat că se așteaptă la o informare din partea oficialilor Marinei „fără întârziere” asupra acestui subiect.
Pe 27 septembrie, la o zi după raportul USNI, președintele Newport News, Jennifer Boykin, a confirmat într-o postare pe LinkedIn că compania a primit rapoarte de la angajați privind sudori care „au încălcat cu bună știință procedurile de sudură” și au realizat lucrări care nu respectau standardele de calitate ale companiei, și a informat Departamentul Justiției despre aceasta.
„Nu pot sublinia suficient că acțiunile și comportamentele individuale pot, fie să întărească, fie să slăbească, cultura noastră etică în orice moment. Fiecare alegere pe care o faci ca constructor de nave are un impact de durată” a afirmat aceasta.
Newport News este contractantul principal pentru portaavioanele de clasă Ford și produce submarine de atac de clasă Virginia și submarine cu rachete balistice de clasă Columbia în parteneriat cu General Dynamics Electric Boat.
-
Exclusivacum 3 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 13 ore
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 4 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132