Aveti un Pont
PSD separat? Sau în grup organizat?
Ieri, conducerea PSD urma să ia o decizie cardinală. Cu un important impact politic. Cum va merge în alegerile parlamentare? În alianță sau nu cu alte partide? Respectiv cu Pro România, ALDE și PP-USL. Socoteala aparent e simplă. Împreună, scorul politic va fi mai mare. Și există garanția că două dintre cele trei partide aliate își vor putea plasa oameni în Parlament. Separat, va avea în schimb avantajul unui număr mai mare de deputați și senatori. Ce aș alege eu, dacă aș fi în locul lor?
Eu aș opta pentru ca PSD să alerge separat în această importantă cursă. Și am în vedere câteva argumente. 1). Numărul de locuri în Parlament. Eu în locul PSD nu aș fi dispus să negociez cu partide mai mici și să le ofer acestora locuri eligibile care, de drept, mi-ar reveni mie.
2). Toate cele trei partide s-au dovedit a fi aliați extrem de incomozi. Dispuși oricând să trădeze. Să treacă cu arme și bagaje în cealaltă tabără. Într-un mod cât se poate de vizibil, așa au procedat într-un moment crucial Pro România și ALDE.
3). De această dată nu există nicio certitudine că o alianță de acest fel ar putea veni la guvernare după alegeri. Și atunci de ce să mă aliez?
Dintre cele trei partide, singurul care, în majoritatea sondajelor, este eligibil sub aspect electoral este Pro România. Cine este Pro România? Pro România este în primul rând Victor Ponta. Fostul președinte PSD, un personaj politic pe cât de viu, pe cât de destoinic, pe atât de frustrat. Ar dori cu ardoare să revină butoane. Și nu știe cum. A produs cea mai dureroasă hemoragie din PSD. Pentru că, în definitiv, a apărut și s-a dezvoltat pe spinarea unor mai vechi membri ai acestui partid. Cei mai mulți, la rândul lor frustrați. A trădat o dată, când a decis să facă un partid, canibalizând organizații ale PSD. A mai trădat o dată când a provocat căderea Guvernului Dăncilă. Și dacă a trădat de două ori, va trăda și în continuare. De câte ori are ocazia. La ce bun să fii aliat cu un asemena lider și cu un asemenea partid?
Și dacă PSD nu intră în alianță la parlamentare nici cu celelalte două partide, atunci e aproape sigur că acestea nu vor beneficia de numărul de voturi necesare pentru a-și trimite reprezentanți în Parlament. Iar de treaba asta este conștient și electoratul lor, atâta cât e.
Refuzând să se alieze cu ele, PSD va beneficia de o parte din voturi. Și iese în câștig. În plus, unii dintre membri vor veni târâș-grăpiș pentru a se înscrie în PSD. Va putea fi și din această perspectivă un câștig.
Firește, nu știu ce decizie se va lua. Dar ceea ce știu și mi-o arată toate cercetările de piață este că PNL, deși are o guvernare rea, apare pe primul loc în ceea ce privește perspectiva votului politic. Poate că lucrurile se vor schimba după locale. Dar nu este deloc sigur. De acum încolo, nu-l voi mai arăta pe Marcel Cioacu cu degetul. De acum încolo, nu mai este el vinovatul de serviciu. Dacă PSD merge într-o direcție greșită, dacă PSD se sinucide lent sau mai puțin lent ca partid politic, răspunderea este a întregului partid. Pentru că, în cel din urmă, Ciolacu a fost ales președinte cu acte în regulă pentru viitorii patru ani. Alegându-l pe Ciolacu, PSD și-a legat viitorul proxim de acesta. Orice sociolog și orice analist ne poate explica cât se poate de coerent de ce, în opoziție fiind și în condțiile în care PNL administrează în mod greșit țara, PSD nu crește în sondaje. Și nu reușește să acceseze electoratul nehotărât. Și tot sociologii și analiștii ne pot explica cum se face că acest uriaș bazin al electoratului indecis nu se mai clintește din loc, într-o direcție sau în alta, nici măcar înaintea alegerilor. Sau, cine știe? Poate că, după locale, se va mări. La locale va fi o prezență extrem de mică la vot. În jur de 40%. De obicei, la alegerile parlamentare, care au un caracter politic mai pronunțat, se prezintă mai mulți cetățeni. Dar dacă de data asta va fi altfel?
PSD a lăsat pentru ultimul moment această decizie a alierii sau ne-alierii cu cele trei partide. Practic, în câteva zile, că e albă sau că e neagră, partidul sau alianța trebuie înscrise la Biroul Electoral Central. După care, oficial cel puțin, lucrurie nu se mai pot schimba.
Un mare semn de întrebare este generat de două fenomene, care au fost observate doar în treacăt de către opinia publică. Unul ține de o persoană, de o atitudine a acesteia, dar și de atitudinea partidului față de persoana respectivă. Este vorba de afirmațiile grave, iresponsabile, injurioase ale lui Lucian Romașcanu la adresa jurnaliștilor. Acesta nu a fost demis din importanta poziție pe care a avut-o, cea de purtător de cuvânt al partidului, ci doar suspendat. Semn că este păstrat în banca de rezerve. Până când, într-un moment socotit oportun, va fi repus în funcție. Ceea ce este extrem de grav legat de această împrejurare este modul în care Romașcanu a explicat lucrurile. El a insistat în mai multe rânduri, afirmând că discuția în care i-a insultat pe jurnaliști era una privată. Ca și când asta ar schimba lucrurile. Ca și când modul în care el gândește și se raportează la media nu ar fi de condamnat, dacă afirmațiile nu sunt destinate publicului larg. Ci sunt doar confesiuni. Răbufnirile unui om sucit în fața unor confidenți. Iar partidul lui, atenție, a omologat acest tip de raționament, trimițându-l doar temporar, de ochii lumii, în banca de rezerve. Și pregătindu-se să-l recupereze. Această împrejurare este îngijorătoare. Ea spune mult despre modul în care se pregătește PSD să cucerească inimile cetățenilor. Și să-și atragă presa de partea lui.
Al doilea fenomen este și mai grav. Ne mai amintim toți ce s-a întâmplat atunci când Partidul Democrat a intrat în fibrilații electorale, decăzut fiind în încrederea publică, ca efect al gestionării rele a crizei economice din 2009. Ce au făcut atunci organizațiile PD? Și-au mascat identitatea sub tot felul de sigle. Și foarte puțini s-au prezentat în fața alegătorilor, utilizând sigla PD. După care pur și simplu acest partid s-a ascuns în PNL. Pe care, în final, l-a cam canibalizat. Era începutul sfârșitului. Acum ce observăm? La alegerile locale, foarte mulți candidați PSD refuză să defileze sub steagul partidului. Fie defilează sub steag străin, fie pur și simplu și-au pus numele pe afiș, fără a mai consemna apartenența lor la PSD. Este un semnal foarte rău. Pe care conducerea centrală a partidului l-a încurajat tacit. O fi începutul sfârșitului?
Sorin Rosca Stanescu
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Featuredacum 4 zile
Atac la siguranța națională – suspiciuni grave de corupție și abuz de putere în problema SC Electromecanica Ploiești (III)
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția în IPJ Prahova: Scamatoriile din umbra dezvoltă afacerile locale/Maristar Construct SRL: Secretele unei afaceri controversate
-
Exclusivacum 4 zile
O lecție despre absurdul din spatele corupției/O caterincă ridicată la rang de artă!
-
Exclusivacum 4 zile
Investigarea corupției în Ploiești: factori implicați și noi descoperiri
-
Exclusivacum 4 ore
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 4 ore
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Situațiile în care polițistul poate refuza sau amâna executarea unui Ordin
-
Exclusivacum 6 ore
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”