Aveti un Pont
”Legea SIML” – Plătim ”tainul” peste rând la Washington!
(Preluare National – Catalin Tache):
Guvernul Orban își asumă un uriaș scandal internațional
Așa după cum dezvăluiam încă din 17 august, ministrul Apărării forțează adoptarea unui proiect de lege prin care să fie abrogată Hotărârea de Guvern nr.630/2018. Cea prin care era prevăzută achiziția prin licitație a unui ”sistem de instalații mobile de lansare rachete antinavă” pentru suma maximă de 137 milioane euro. Numai că, după ce a fost desemnat câștigătorul de facto, o companie franceză care urma să livreze rachetele ”EXOCET” încadrându-se și în plafonul maxim financiar al tranzacției, asigurând totodată și contracte anexe offset extrem de importante pentru industria românească de armament, autoritățile de la București au schimbat brusc macazul.
Rachetele NSM nu pot fi folsite pe ceață densă sau ploaie torențială
Astfel că un prim pas a fost făcut prin mărirea sumei alocate acestei achiziții de la 137 milioane euro, la 200 de milioane! Astfel că ”aprobarea prealabilă a Parlamentului a fost transmisă către Ministerul Apărării Naționale în data de 15.09.2020, ca urmare a ședinței comune a Birourilor Permanente ale Camerei Deputaților și Senatului din data de 19.05.2020, în care a fost prezentată scrisoarea Comisiilor pentru Apărare, ordine publică și siguranță națională ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 299 BP din 06.05.2020”.
Generalii Ciucă și Hăpău știu, dar tac, că pe lângă cele 200 de milioane euro vom trebui apoi să cumpărăm și muniție!
Așa după cum se subliniază în expunerea de motive a Legii pentru realizarea ”Capabilității de luptă împotriva navelor de suprafață”, aferentă programului de înzestrare ” Sistem de instalații mobile de lansare rachete antinavă” (SIML). Însă de-abia din acest moment începe cu adevărat ”nebunia lui Ciucă”, ministrul Apărării insistând nu doar ca România să chetuiască 200 milioane euro în loc de 137, dar și să renunțe la condițiile offset! Cele ce ar fi adus alte milioane bune de euro la buget. Mai mult chiar, atât intervențiile părții franceze care a solicitat insistent lămuriri la cel mai înalt nivel pentru ce România renunță la un contract aflat într-o fază avansată a negocierii, cât și ”mirarea” altor miniștri ai Apărării din importante state occidentale prezenți la reuniunea informală de la Berlin nu au oprit însă Guvernul Orban să își asume atribuirea unui contract în sistem ”G2G”.
Direct către Guvernul Statelor Unite ale Americii. Aruncând astfel România într-un scandal internațional între marii jucători globali de pe piața industriei de armament. În timp ce declanșarea unei proceduri de infrigement împotriva României la nivelul Uniunii Europene se prefigurează deja la orizont. Și iată pentru ce publicăm astăzi cele mai importante ”expuneri de motive” ale schimbării de macaz a Puterii de la București. Cea care își asumă astfel atribuirea unui nou contract de sute de milioane de euro nu prin licitație, ci direct către Washington. ”Casierie” la care, să nu uităm, ministrul Nicolae Ionel Ciucă a ajuns să plătească deja în avans sume uriașe, de ordinul a 500 de milioane de dolari, fără ca să i-o ceara barem cineva! Sau fără ca măcar aceste plăți înainte de termenele prevăzute să fie cuprinse în vreo înțelegere anume între părți.
”Fitilul” aprins de la Consiliul de Achiziții al MApN
Dar uite că dacă tot sunt date miliarde bune de euro din buget pentru înarmare, poate ar fi bine să afle fiecare contribuabil care este modul în care se face acest lucru, cu tot cu justificările oficialilor. Pentru că nu se dă nici cea mai mică derogare pentru construcția de școli, spitale sau autostăzi, cu totul altfel stau lucrurile în cazul contractelor ”G2G”, cum este cazul celor 200 milioane de euro fără alte taxe date direct Guvernului SUA. Principalele ”bla-bla”-uri din motivarea ”Legii SIML” fiind, ce-i drept, generalități de necontestat.
Încă nu a fost luat avizul CSAT pentru ”Legea SIML”!!!
Cum ar fi faptul că ” pentru apărarea zonelor costiere și de Litoral împotriva amenințărilor navelor de suprafață este necesară existența în cadrul forțelor navale a unei capabilități credibile de disuasiune care să permită executarea acțiunilor militare în timp oportun, de pe întreg întinsul litoralului național, din poziții prestabilite sau neamenajate, ziua sau noaptea, indiferent de condițiile hidro-meteorologice, cu personal specializat instruit în folosirea în luptă a sistemului și cu baza de date a țintelor actualizată”. De asemenea, se știe și că ”în momentul actual, Forțele Navale Române au în înzestrare un sistem de patru instalații mobile de lansare cu o vechime de peste 30 de ani, de proveniență ex-sovietică, care sunt depășite din punct de vedere operațional și tehnic, cu interoperabilitate limitată în raport cu navele și tehnica d eluptă a altor state membre NATO care ar putea acționa în spațiul Mării Negre/pe teritoriul național, având în vedere resursa de viață epuizată a rachetelor și a instalațiilor de lansare aferente, a căror modernizare nu este fezabilă”.
Deci este clar că Forțele Navale au nevoie de rachete moderne. Numai că pe baza acestor generalități unanim recunoscute, se anunță direct că ”modalitatea de realizare a Capabilității de luptă împotriva navelor de suprafață a fost aprobată prin Strategia de achiziție de către Consiliul de Achiziții al Ministerului Apărării Naționale. În urma analizei documentelor de program, reiese că singurul sistem de instalații mobile de lansare rachete antinavă modern, testat și livrat către forțe armate aliate , complet operațional, este sistemul bazat pe racheta Naval Strike Missile(NSM)”.
Acum, ”în urma analizei documentelor de program” să nu fi descoperit Consiliul de Achiziții al MApN că și armata fanceză sau cea germană ne sunt totuși aliate în cadrul NATO? Sau că prin abrogarea Hotărârii de Guvern 630/2018, ”anularea licitației pentru rachetele de coastă pentru a se acorda contractul direct Guvernului SUA crește costurile de achiziție cu 45% și văduvește industria națională de armament a României de contractele aferente offset”, așa cum a avertizat oficial compania franceză MBDA”?
Sau ”funcționărașii” de la Consiliul de Achiziții al ministerului să nu fi fost interesați nici măcar de ”analiza tehnică” specializată conform căreia ” racheta propusă de MBDA, EXOCET este net superioară celei alese de MApN, Naval Strike Missile (NSM), prin faptul că s-a dovedit eficientă în luptă și poate fi folosită în orice condiții de vreme. Rivala NSM nu a fost încă folosită în luptă, este ghidată în infraroșu și are nevoie să vadă ținta pentru a o distruge. Lucru imposibil în condiții de ceață densă sau ploaie torențială, fiind eficientă doar împreună cu un alt sistem, HARPOON de exemplu”.
Mai trebuie și un ”HARPOON” la NSM!
Drept urmare, dacă rachetele NSM vor fi achiziționate și ”nababul” Ciucă va obține plata – eventual în avans!- a 200 milioane euro, atunci ”specialiștii” MApN se vor trezi și vor observa și ei că acestea nu sunt îndeajuns. Și drept urmare ”inițiații sistemului” dau ca sigură varianta de lucru că deja se mai pregătește un moratoriu în vederea achiziției și a sistemelor ”HARPOON”, unele extrem de costisitoare chiar și pentru ”bugetul nelimitat” pus la dispoziția Ministerului Apărării Naționale!
Pentru că altfel, pur și simplu nu se poate îndeplini condiția expresă pusă chiar de Consiliul de Achiziții al MApN în ”Legea SIML” și care prevede expres că ” rachetele trebuie să fie folosite ziua sau noaptea, indiferent de condițiile hidro-meteorologice”!!! Păi și atunci cum facem, vorbește generalul Marian Hăpău – că tot este suspecat șeful DGIA de către americani că nu a raportat vizita incognito la Moscova! – cu omologii din fruntea Armatei Ruse să ne atace doar atunci când este senin și nu plouă sau este ceață? Ca să nu intre astfel la belea funcționarii MApN, ofițerii de informații ai DGIA care acoperă acest ”blat” și miniștrii guvernului Orban că dau peste 200 de milioane de euro pe niște rachete ce nu pot fi folosite conform condițiilor obligatorii de achiziție?
Doar un rând : 33 de rachete… 32…!
Deci în acest moment România riscă să fie prinsă în mijlocul unui uriaș scandal european doar pe baza ”analizei” Consiliului de Achiziții al MApN. Pentru că dacă situația ar fi fost pusă în discuția CSAT sau a altor organisme cu prerogative în domeniul securității naționale, ar fi fost informați poate și miniștrii că, de exemplu, partea franceză care a câștigat licitația pentru construcția a patru noi corvete și modernizarea fregatelor deja existente – adică toată flota militară a Forțelor Navale Române !- au informat că nu vor pune la dispoziție bazele proprii de date, ceea ce ridică mari semne de întrebare cum vor fi folosite rachetele americane NSM.
Dar deocamdată singura grijă a artizanilor ”Legii SIML” este cum să ajungă mai repede ”contribuția” la ”Casieria” de la Washington! Inclusiv prin legiferarea a tot felul de derogări financiare care să înlesnească deja tradiționalele ”plăți în avans” cu care i-a obișnuit generalul Ciucă pe producătorii americani. Și uite cum, ca să dăm doar un singur exemplu, ” se introduce derogare de la prevederile art.47, alin.(9) din Legea 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, în vederea realizării achiziției pentru a se autoriza Ministerul Apărării Naționale să efectueze virări de credite de angajament/bugetare, între capitole bugetare și între programe, peste limita de 20% din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală la nivelul ordonatorului principal de credite și, respectiv, de 10% din prevederile programului, cu încadrarea în limitele maxime aprobate la nivelul unui an, care urmează a se suplimenta, cu cel puțin o lună înainte de angajarea cheltuielilor, cu acordul Ministerului Finanțelor Publice”.
Deci, Guvernul și Președinția Franței au protestat deja împotriva practicii guvernării de la București de a acorda toate marile contracte de înzestrare ale Armatei Române nu prin licitație, ci direct Guvernului SUA prin intermediul achizițiilor ”G2G”. De asemenea, la reuniunea informală a miniștrilor Apărării din statele membre ale Uniunii Europene, ministrului Nicolae Ionel Ciucă i s-a atras fie și neoficial atenția că acest mod de a trata ”cu spatele” statele aliate europene în beneficiul strict al părții americane ar putea conduce la o nedorită declanșare a procedurii de infrigement.
Dar, cu tot acest scandal european gata să fie declanșat și oficial, MApN pomenește un singur rând despre adevărata miză a ”Legii SIML”. Una cu un ”total estimat : contravaloarea achiziției, fără TVA, a fost estimată la 200 milioane euro(echivalent USD), excluzând costurile privind participarea industrială, transport internațional, asistență tehnică, urmând ca valoarea exactă să fie stabilită în urma derulării procedurii de achiziție”. Și anume ”amănuntul” că ”pachetul SIML” conține doar 33 rachete! Din care una va fi ”epuizată” în cadrul procedurilor de probă. Astfel că la costul total se va adăuga plata muniției pe care MApN va fi obligat apoi să o cumpere pe alte milioane bune de euro!
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 3 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 2 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 2 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 3 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI
-
Exclusivacum 2 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 4 zile
Indiferența autorităților: impactul distructiv al Rafinăriei Astra asupra comunității din Mimiu
-
Exclusivacum 4 zile
Bătăia de joc a PSD: Pensionarii militari cer urgent reparații pentru drepturile lor