Aveti un Pont
Și dacă moțiunea nu trece?
Sunt silit să iau în calcul și această posibilitate. Ca urmare a ultimelor acțiuni întreprinse de Ludovic Orban. Fără ca acesta să fi fost încurajat în vreun fel de președintele Klaus Iohannis. Dar în condițiile în care, totuși, manevrele sale au fost tolerate de la Cotroceni. Polițistul rău și polițistul bun, cum ar spune unii. Fapt este că premierul a încercat să cumpere voturi. Și a reușit. Oare cât de multe? Vor răsturna aceste voturi cumpărate planurile PSD?
Nu sunt sigur că planurile PSD coincid cu planurile lui Marcel Ciolacu. Dar să accept ideea că ele coincid. Că PSD și Marcel Ciolacu au introdus moțiunea de cenzură nu de dragul imaginii în rândurile propriului electorat și al ale opiniei publice, ci fiind cu adevărat îngrijorați de soarta României. După ce au ajuns la concluzia că Guvernul Orban doi și jumătate îi pune în pericol pe români. Mergând pe aceeași logică, în continuare voi credita Pro România și ALDE cu bună credință. Pe de altă parte, sunt silit să țin cont de manevrele lui Ludovic Orban.
Realitatea este că banii sunt la premier. Acolo este cheia financiară. El împarte banii comunităților locale așa cum îl taie capul. Nici măcar nu se mai ferește. Dimpotrivă. Vrea ca această putere pe care o are să fie de notorietate publică. Ori comunitățile locale, în mod inevitabil, îi susțin pe acei primari care le garantează că vor aduce un spor de prosperitate. De confort. Prosperitatea și confortul depind într-o măsură substanțială de banii veniți de la Guvern. Și nu mă refer doar la proiectele edilitare. Este vorba chiar de școli și de spitale. Spitalelor trebuie să li se deconteze cheltuielile suplimentare, făcute în perioada de pandemie. Valabil și pentru dispensarele locale. Școlile au și ele cheltuieli suplimentare. Peste două săptămâni, vor trebuie să distribuie măști copiilor. Care vor fi sau nu vor fi decontate de către Guvern. Am dat aceste exemple simple, pentru a mă face mai bine înțeles atunci când vorbim, de acum la trecutul proxim, despre modul la care, până în urmă cu o săptămână, au fost cumpărați de către PNL, cu bani publici sau pe promisiuni din bani publici, primari și consilieri. Acum a venit rândul parlamentarilor.
PNL cumpără la greu parlamentari. La bucată și în vrac. La bucată, în felul următor. De pildă, un parlamentar din grupul minorităților naționale, altele decât UDMR, pentru a ajunge din nou pe liste la alegeri și pentru a fi votat, trebuie să demonstreze că este capabil să îi aducă comunității de care aparține o valoare adăugată. Iar garanția vine până la urmă de la Guvern. Dacă Orban a negociat un asemenea parlamentar, dacă deja a desfăcut portofelul public și a oferit o sumă de bani pentru comunitatea pe care acesta o reprezintă, atunci este aproape garantat faptul că el va funcționa ca deputat și în viitorul Legislativ. Dacă nu, nu. Așa se face că zvonurile insistente conform cărora, direct sau prin interpuși, Ludovic Orban ar fi cumpărat asemenea parlamentari capătată din ce în ce mai multă consistență. Dar câți anume, nu se știe. Vom vedea la vot.
Sunt de asemenea zvonuri că premierul a negociat la greu cu UDMR. În scurt timp vom ști cu ce rezultate. Dacă UDMR de pildă decide să nu se prezinte la vot, atunci șansele de a fi trecută moțiunea scad. Dacă negocierea nu a fost încununată de succes, atunci Kelemen Hunor va comunica, tot în scurt timp, că parlamentarii săi vor vota pentru căderea Guvernului. Sau, dacă face un joc de așteptare, va anunța că parlamentarii UDMR vor fi prezenți în sală, dar fiecare este liber să joace în acest spectacol așa cum îl taie capul.
Mai complicată este situația cu parlamentarii Pro România și ALDE. Aceștia sunt puternic legați de interesele locale. Sunt direct interesați, chiar dacă se vor afla pe listele partidului, să obțină la limită voturile cetățenilor din localitatea în care candidează. Ori aceste voturi depind și de ceea ce ei pot să aducă efectiv acestor comunități din fondurile repartizate de Guvern. Respectiv de Ludovic Orban. Acesta le mai poate propune unor parlamentari și altceva. Fie să se regăsească în viitor pe listele PNL, fie, în cazul supraviețuirii Guvernului, ca protejați de-ai lor să obțină poziții în administrația publică centrală sau locală. Iar în cazul unora dintre ei sunt semne clare că au vândut meciul. Alții vor vinde meciul în ultima clipă. Și vor fi și unii care vor proceda mai subtil. Vor anunța că se află în carantină. Și că nu au mijloacele necesare pentru a vota. Și astfel vor crea probleme la formarea cvorumului.
Luând în calcul toate circumstanțele mai sus descrise și știind cu precizie, întrucât am făcut zilele trecute această dezvăluire, simultan cu alți jurnaliști bine informați, că Ludovic Orban a dat ordin fiecărui ministru ca, indiferent de cost, să facă pe dracu-n patru și să cumpere câte doi parlamentari din opoziție, iată, iau în calcul și posibilitatea, care părea absurdă în urmă cu o săptămână, ca moțiunea să nu treacă. Chiar și în ipoteza în care Marcel Cioalcu ar fi de bună credință. Deci ce se întâmplă dacă nu trece moțiunea?
Aparent nu se schimbă nimic. Guvernul Orban doi și jumătate continuă să funcționeze. Iar unii membri ai Cabinetului mai veroși își vor face afacerile, ca și până acum, pe sub nasul DNA. Ludovic Orban va continua să taie și să spânzure până după încheierea alegerilor parlamentare. În realitate, se schimbă multe.
Ce se schimbă? 1). Vulnerabilizat într-un mod extrem până în prezent, Ludovic Orban se întărește. Eșecul moțiunii de cenzură îi face mușchi după modelul lui Popeye Marinarul, care devine brusc mai puternic după ce mănâncă spanac. 2). Va exista și o relativă revigorare, e drept, pe termen scurt, a PNL, partid în care cetățenii au tot mai puțină încredere. 3). Președintele Klaus Iohannis devine și mai ridicol încercând să creeze aparența că deține controlul și că joacă un rol extrem de activ în societate. Orban demonstrând astfel că el este numărul unu. 4). În interiorul opoziției va fi șoc și groază. În PSD, din nou cuțitele vor fi scoase de sub masă. Ciolacu fiind acuzat de trădare sau de non combat. Se vor produce excomunicări, victime fiind trădătorii. La fel se va întâmpla în ALDE și în Pro România. Vor exista acuzații reciproce în interiorul opoziției. 5). Nici în alianța PNL-USR lucrurile nu vor arăta prea bine. Pe termen mediu și lung, USR iese în câștig și dacă moțiunea trece, și dacă moțiunea nu trece. Dar dacă moțiunea nu trece, războiul USR contra PNL va fi mai aprig. Mai înverșunat. Și va face mai picantă bătălia de la parlamentare. Pentru că, la locale, USR oricum va arăta că are dinții ascuțiți.
Sorin Rosca Stanescu
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Exclusivacum 4 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 4 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum o zi
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum o zi
Administrație cu oameni de „valoare” la Primăria Comunei Colceag
-
Exclusivacum 4 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 4 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici