Connect with us

Aveti un Pont

Planul de salvare a Uniunii Europene

Avatar

Publicat

pe

(Preluare Inpolitics):

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat triumfător că se întoarce la Bucureşti cu nu mai puţin de 79,9 miliarde de euro. În servietă. Cei care i-au scris acest speech scurt, simplu şi gogonat nu au vrut să-l facă încă o dată de râs, dar au reuşit. Din cele 79,9 miliarde de euro, 46,3 miliarde sunt fonduri nerambursabile din bugetul multianual 2021-2017. Adică 46,3 miliarde împărţiţi pe şapte ani. Pe proiecte aprobate de UE, probabil. Pentru aceeaşi perioadă, România va achita către UE 24 de miliarde de euro. Direct, fără proiecte UE aprobate de România. Cele 24 de miliarde vor ieşi sigur adică, dar cele 46,3 miliarde se pot încurca în incompetenţa guvernelor de la Bucureşti din anii 2021-2027. Aşa cum s-a tot întâmplat din 2007 încoace.
Pentru România, 33,5 miliarde de euro reprezintă fondul de relansare economică, din care 16,8 miliarde de euro sunt fonduri nerambursabile. Condiţionalităţile nu sunt cunoscute dar se pot presupune. Statul de drept ? MCV-ul ? Spaţiul Schengen ? Migraţia ? Introducerea monedei euro ? Laura Codruţa Kovesi şi parchetul ei fantomă ? Aproape tot atât, 16,7 miliarde de euro, reprezintă linia de credit pentru România. În condiţii, probabil, mai demne şi mai avantajoase decât eventuale împrumuturi de la FMI, şi cu scadenţa în 2058. Acestea sunt cifrele mari care interesează România. Cifra care interesează cel mai mult România e cea de 16,8 miliarde de euro subvenţii nerambursabile.
Nu putem decât să ne rugăm ca UE să dureze măcar încă şapte ani, până în 2027, pentru că astfel România săracă şi, mai ales, sărăcită va avea o plasă de siguranţă cum nu a mai avut niciodată în istorie. Şi asta chiar la începutul unei crize economice mondiale care se anunţă devastatoare. Iar preşedintele Iohannis, deşi nu i s-a atribuit public nici o contribuţie la şedinţa-maraton a Consiliului European, s-a descurcat totuşi foarte bine. A vorbit germana (important !) şi engleza (destul de bine !), a zâmbit mai tot timpul şi a suferit şi el alături de ceilalţi 26 de şefi de stat şi de guvern zile la rând. Nici el, nici România nu puteau să facă mai mult. România a obţinut mai puţin decât se spera, dar nici un acord nu e vreodată ideal. Iar calul de dar nu se caută la dinţi. Să ne amintim că şedinţa cea mai lungă a şefilor de stat şi de guvern, în afară de cea de acum (19-21 iulie 2020) a avut loc în anul 2000 şi a avut ca temă admiterea în UE a unor ţări central şi est-europene, printre care şi România.
„Din cele 750 de miliarde de euro (afectate planului de relansare economică – n.n.), mai mult de o treime va merge către Italia, din care 82 de miliarde de euro subvenţii directe, adică granturi nerambursabile, şi 127 de miliarde de euro ca împrumuturi care vor trebui rambursate” (Lionel Feurtein, France Televisions la Roma). Spania va primi 72,7 miliarde de euro în granturi nerambursabile şi restul până la 140 de miliarde în împrumuturi rambursabile (El Pais, 22 iulie 2020). Franţa primeşte, la rândul ei, 40 de miliarde de euro în granturi nerambursabile. Deci, cei mai mari beneficiari ai planului de salvare european sau de relansare, mă rog, sunt, în ordine, Italia şi Spania, după nevoile fiecăreia şi permiţându-i fiecăreia să evite astfel falimentul, căci amândouă se apropiaseră de situaţia Greciei din urmă cu câţiva ani. Şi în acelaşi timp UE evită destrămarea, spectrul care apăruse deja la orizont. Cele 40 de miliarde acordate Franţei în subvenţii nerambursabile ne dau o idee despre criza structurală, profundă prin care trece această mare ţară după Tratatul de la Maastricht din 1992.
Principalii câştigători ai planului de salvare sunt însă „frugalii” (Olanda, Austria, Suedia, Danemarca şi Finlanda), austeri, zgârciţi sau poate doar chibzuiţi, care au obţinut scăderi importante ale contribuţiilor lor anuale la bugetul UE. Cu alte cuvinte, planul de relansare, de salvare, de fapt, a UE se face aproape fără contribuţia lor. Dar ei rămân în UE, principalul lor interes fiind accesul nelimitat la vastul spaţiu economic european. UE devine predominant protestantă în dauna unei UE catolice de până acum. Alţi câştigători importanţi sunt ţările periferice ale UE, printre care şi România. Asistăm la cel mai important transfer economic dinspre centru spre margini. UE poate deveni, în sfârşit, un imperiu durabil, pe modelul birocratic al Imperiului Bizantin.
Principalul perdant este multtrâmbiţatul cuplu sau motor franco-german. Prin slăbiciunea ei, Franţa o antrenează în cădere şi pe Germania. În plus, Angela Merkel e pe final de carieră şi situaţia politică din Germania e din ce în ce mai confuză. Ca să nu mai vorbim de cea din Franţa, unde verzii (mai ales foşti socialişti) au câştigat net alegerile municipale. Acum 30-40 de ani Franţa visa, în amintirea vechiului imperiu napoleonian, ca, folosindu-se de Germania, care atunci era un pitic politic (protectorat american până în 1990, la reunificare), să redevină puterea dominantă în Europa, o Europă cu capitala la Paris. Lucrurile în viaţa reală s-au întâmplat exact pe dos. Sub umbrela din ce în ce mai puternică a UE şi a monedei euro, Germania s-a eliberat de „protectoratul” SUA, i-a devenit acesteia chiar un concurent economic, iar Franţa a fost folosită de Germania, mai ales prin moneda euro, prin exporturi, ca o prelungire economică a ei, obţinând astfel şi o populaţie suficient de numeroasă care să-i dea greutatea necesară pentru dominaţie în UE.
UE e azi o semi-confederaţie, încă departe de o confederaţie funcţională, cum este Elveţia. Prin mutualizarea datoriilor – toţi banii făcuţi cadou ţărilor aflate în nevoie sau puşi la dispoziţie pentru împrumuturi vor fi, la rândul lor, împrumutaţi cu scadenţe pe termen lung de UE prin BCE (Banca Central Europeană), cu garanţii franco-germane în principal) –, UE se îndreaptă volens-nolens spre o structurare federală, pe model german. Va avea un guvern, un ministru de Finanţe şi un buget comun, iar euro va fi o monedă care va avea, în sfârşit, un stat şi o Constituţie. România, odată intrată în hora cadourilor şi a împrumuturilor garantate, nu mai poate evita acest traseu federal. Acesta pare a fi, de altfel, marele secret al lui Klaus Iohannis. Opţiunea confederală pe model elveţian, o Europă a naţiunilor, cum şi-a dorit francezul Charles de Gaulle, se arată azi abandonată. Între de Gaulle şi Konrad Adenauer, a câştigat în ultimii ani Adenauer.
Temporar, conducerea UE pare să fie trecută la „frugali”, în frunte cu Olanda, Suedia şi Austria, în dauna cuplului franco-german, dominant până acum. Protestanţii din nordul Europei preiau controlul în dauna catolicilor din sudul Europei şi a ortodocşilor dinspre est. Pentru că sunt mai dotaţi pentru finanţe şi afaceri, poate şi mai riguroşi. Ţările din Europa Centrală şi de Est, Grupul de la Vişegrad (Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia), ţări preponderent catolice totuşi, pot şi ele creşte în materie de luarea deciziilor în anii următori. Pentru că sunt unite.
În vreme ce dolarul american riscă serios să se prăbuşească din cauza crizelor politice şi, în final, economice care lovesc SUA, ca şi din cauza deciziilor hazardate ale FED de a da drumul nelimitat la tiparniţă, euro îi poate lua locul treptat în schimburile internaţionale, alături de yuan-ul chinez. Planul european de relansare economică poate părea prea mic, insuficient, mai ales în comparaţie cu planul lui Donald Trump şi al FED-ului. De fapt, planul european e doar serios, echilibrat şi auster, cum sunt, în general, în afaceri nordicii europeni. În anii următori, dolarul american va fi atacat şi dinspre China, şi dinspre UE, şi aproape sigur va sfârşi prin a pierde „exorbitantul privilegiu”, acela de monedă de schimb mondială.(Petru Romoşan)

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Aveti un Pont

Ce faci în caz de accident rutier?

Avatar

Publicat

pe

Dacă ai fost nefericitul protagonist al unui accident rutier, cu siguranță prima întrebare care ți-a venit în minte a fost aceea de a te gândi cum procedezi mai departe și cum foloseși asigurarea RCA.

Dacă ești implicat într-un accident rutier fără vătămări corporale și/sau deces, ai două posibilități prin care poți să gestionezi situația:

  • completezi împreună cu celălalt șofer implicat formularul de constatare amiabilă atașat tututror asigurărilor auto obligatorii, dacă veți cădea de acord asupra vinovăției. În acest caz nu este nevoie să mai intervină poliția.
  • vă prezentanți la secția de poliție pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de maxim 24 de ore de la producerea evenimentului și agenții vor stabili vinovăția.

În cazul în care tu ești cel păgubit, următorul pas este să te adresezi companiei de asigurări care a emis polița de asigurare pentru autoturismul care a produs dauna. Inspectorii de aici vor constata avariile, îți vor cere anumite documente și astfel vei putea deschide dosarul de daună pentru a-ți putea repara mașina. Practic, asiguratorul va plăti în numele șoferului vinovat toate cheltuielile aferente reparațiilor direct către service-ul unde vor fi făcute acestea. Trebuie să știi că te poți adresa oricărei unități teritoriale a companiei de asigurări, indiferent de unitatea care a emis polița.

Dacă ești tu șoferul vinovat, trebuie să îți anunți propria compania de asigurări și să urmezi indicațiile acesteia.

Dacă ați suferit un accident produs de către un vehicul neasigurat, deși pentru toate mașinile care circulă pe drumurile din România este obligatorie încheierea unei polițe RCA, îți vei recupera daunele prin Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii sau  prin intermediul asigurătorului la care aveţi încheiată o poliță facultativă. Acestea vor suporta prejudiciile produse și își vor recupera sumele plătite drept despăgubire de la persoana care a fost vinovată de producerea evenimentului.

Formularul „Constatare amiabilă de accident” poate fi folosit doar în cazul accidentelor soldate cu pagube materiale și doar dacă au fost implicate două autoturisme. Ambii conducători trebuie să accepte soluționarea prin completarea și semnarea formularului și acesta conține informații privind cauzele și împrejurările producerii accidentului. El nu stabilește vinovăţia în producerea evenimentului și folosirea formularului nu este obligatorie, fiind doar o alternativă la variantă la constatarea poliției.

Formularul trebuie completat cu datele cerute și este necesară și desenarea unei schițe a circumstanțelor în care s-a produs accidentul, o singură dată, de către ambii conducători. Pe baza acestuia, compania de asigurări este cea care stabilește dreptul de despăgubire, va constata avariile, va deschide dosarul de daună și va efectua autorizația de reparație cu care șoferul păgubit va trebui să se prezinte la service-ul auto unde vor fi făcute reparațiile.

Pentru că procesul este unul destul de complex și necesită mulți pași, dacă vrei să fii sigur că ai un dosar complet cu toate actele necesare și totul să se rezolve într-un timp mai scurt, poți alege varianta de a apela la servicii specializate de asistență constatare daune auto.

Specialiștii te vor asista în ceea ce privește lista completă cu documentele pe care trebuie să le ai la dosar, vor putea anunța compania de asigurări în numele tău și te pot reprezenta în relația cu acesta. De asemenea, se vor asigura că toate procedurile de avizare, constatare și reparație se realizează la standarde de calitate înalte.

 

Citeste in continuare

Aveti un Pont

Ce este sistemul bonus malus aplicat polițelor RCA

Avatar

Publicat

pe

Toate autoturismele care circulă pe drumurile din România trebuie să aibă obligatoriu încheiată și o poliță RCA, care are rolul de a-i proteja în cazul producerii unui accident rutier.

Acest tip de asigurare obligatorie ajută atât șoferul vinovat, cât mai ales pe cel păgubit.

În primul caz, acesta nu va fi nevoit să suporte din propriul buzunar daunele produse celuilalt autoturism și dacă se înțelege cu celălalt șofer să încheie și formularul de constatare amiabilă (acest lucru este posibil doar dacă accidentul rezultă doar cu daune materiale), scapă și de sancțiunile contravenționale aplicate de poliție.

La rândul său, șoferul păgubit va beneficia de reparația mașinii, cheltuielile aferente acesteia fiind suportate de compania de asigurări a șoferului vinovat.

Autoritatea de Supraveghere financiară însă, cea care reglementează piața polițelor RCA, a introdus ca o măsura de responsabilizare a posesorilor de autoturisme un sistem numit bonus malus. Acesta are scopul de a responsabiliza șoferii dar și de a diferenția șoferii care nu fac accidente de cei care sunt mai puțin prudenți. Astfel, șoferii care au fost implicați în accidente rutiere și sunt vinovați de producerea acestuia, vor plăti o primă se asigurare mai mare anul următor.

Sistemul bonus-malus influențează prima de asigurare în funcție de daunele care s-au produs în perioada de referință. În cazul în care în perioada de referință nu au fost înregistrate daune plătite, la reînnoirea poliței RCA vei beneficia de un bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare. În situația în care în perioada de referință au fost înregistrate daune plătite, la reînnoirea poliței RCA vei fi penalizat prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare în anul următor celui în care au fost plătite daune pe baza poliței RCA.

Sistemul bonus-malus este format din 14 clase de bonus (B) și 8 clase de malus (M). Reducerea maximă (bonusul) de care un asigurat poate beneficia este de 50%, în timp ce penalizarea maximă (malusul) care poate fi aplicată este de 200%.

Încheierea formularului de constatare amiabilă în cazul unui accident care a rezultat doar cu daune materiale nu este obligatorie. Dacă ești vinovat de producerea acestuia, chiar dacă vei plăti o primă de asigurare mai mare anul viitor, nu vei mai fi sancționat de poliție pentru producerea evenimentului rutier și nu vei mai plăti amendă.

Dacă nu ești tu cel vinovat, valoarea primei din anul următor nu va fi influențată de accident.

Pentru a-ți putea repara mașina, trebuie să notifici compania de asigurări a celuilalt șofer și de a prezenta toate documentele pe care aceasta ți le va solicita. Următorul pas este acela în care asigurătorul constată avariile produse, deschide dosarul de daună, eliberează acceptul de plată pentru reparații și virează banii către service-ul unde s-au efectuat acestea.

De reținut este faptul că asigurătorul nu are dreptul legal de a-ți impune service-ul la care să faci reparațiile.

Dacă nu ai timpul necesar să faci drumuri către birourile asiguratorilor, poți opta să lucrezi cu companii care oferă servicii specializate de asistență constatare daune auto. Pentru că lucrează cu multe companii de asigurare, te vor ajuta mult mai rapid cu deschiderea dosarului de daună și implicit se va scurta timpul pentru reparația mașinii. Specialiștii de aici știu toată lista de documente necesare și toși pașii procesului, de la notificare, deschidere dosar de daună, avizarea și constatarea acesteia, până la decontarea cheltuielilor aferente de către compania de asigurări. Mai mult, îi poți mandata să te reprezinte în relația cu asigurătoul și se vor ocupa ei de tot pentru tine. Nu numai că vei scuti timp, dar se vor asigura și că mașina ta va fi reparată cât mai repede posibil și la standarde înalte de calitate.

 

Citeste in continuare

Anchete

Urmasul lui Netejoru a trecut testul

Avatar

Publicat

pe

De

Se vorbeste prin anumite cercuri ca s-ar fi decis deja urmasul lui Lucian Netejoru in fruntea Inspectiei Judiciare. Cica Netejoru, care peste cateva luni pleaca la pensie, va fi inlocuit de judecatorul Petre Rosu, fostul sot al procuroarei ex-DNA Claudia Rosu. Petre Rosu – care deja activeaza ca inspector judiciar – ar fi pe placul celor care conduc CSM, acestia fiind multumiti de felul in care Rosu a rezolvat anumite dosare disciplinare in care a pronuntat solutii pe sufletul celor care taie si spanzura in sistem. Unul dintre aceste dosare este cel al judecatoarelor Neluta Tudorache si Ileana Alexandru de la Tribunalul Calarasi, suspendate din functie abuziv, asa cum ICCJ a decis, pe care Rosu urmeaza sa le execute peste cateva zile cu trimitere in judecata disciplinara, chiar daca acuzatiile sunt de un penibil absolut, dezvaluie cei de la Lumea Justitiei. (Irinel I.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

Emoții mari pentru Cezar Dan Stoichiciu – fost „militian” in cadrul IPJ Prahova si fost functionar in cadrul Politiei Locale Ploiesti/Curtea de Apel Ploiesti se va pronunta azi pentru prejudicierea bugetului Politiei Locale/ Cezar Dan Stoichiciu este cercetat/urmarit penal si pentru prejudicierea bugetului local din calitatea de director al Clubului Sportiv Municipal Ploieşti

Emoții mari pentru Cezar Dan Stoichiciu – fost „militian” in cadrul IPJ Prahova si fost functionar in cadrul Politiei Locale...

Exclusiv9 ore ago

La ora asta, frumosul King Arthur este mai mare decât ei/Se viralizează instant pe Twitter, este în toată presa – global

Tatăl print-braconierului care a impuscat ursul in Covasna este Nikolaus von Liechtenstein, preşedintele unei societăţi care l-a decorat pe Klaus...

Actualitate1 zi ago

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru...

Exclusiv1 zi ago

Mainile curate sunt mai sigure!

Curatenia si igiena sunt lucruri cheie de care depindem mai ales cand suntem confruntati cu o pandemie sau epidemie de...

Exclusiv3 zile ago

Fara un Plan de ordine si siguranta publica ce trebuia elaborat si actualizat pana la data de 15 aprilie (conform prevederilor legale), Sectorul Ordine Publica din cadrul Politiei Locale Ploiesti a „picat” pe „bec”?

In Legea 155/2010 de infiintare a Politiei Locale, Capitolul III – Atribuțiile poliției locale,  la Articolul 6, lit a), se...

Exclusiv3 zile ago

Cezar Dan Stoichiciu – fost „militian” in cadrul IPJ Prahova si fost politist local- cercetat/urmarit penal si pentru prejudicierea bugetului local din calitatea de director al Clubului Sportiv Municipal Ploieşti (CSM)/DOCUMENTE

La data de 23.04.2021, ziarul Incisiv de Prahova publica articolul „Curtea de Apel Ploiesti poate pune bugetul local pe butuci...

Exclusiv3 zile ago

Sorina Ruxandra Matei: PNRR Shaorma Plus

PNRR-ul României, prezentat de ministrul Cristian Ghinea la Bruxelles: „tabloul negru”, încrederea în ONG-uri este după Armată și preluări din...

Exclusiv7 zile ago

Fie ca Sfanta Sarbatoare Pascala sa ne apropie de taina Invierii Domnului si sa ne aduca in suflet pace si bucurie

Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, redactia ziarului Incisiv de Prahova,  urează tuturor colaboratorilor, clienților și cititorilor, sănătate, liniște sufletească...

Exclusiv7 zile ago

„PNRR, această Șaorma manglită cu de toate/Ghinea a băgat toate bullshiturile în PNRR, inclusiv ideea ca Iohannis să devină notarul sau poștașul secției de procurori a CSM”

Aviz conform sau consultativ al CSM pe numirea șefilor de Parchete? Cine vrea să reducă puterile președintelui României? Cine vrea...

Actualitate1 săptămână ago

Decorează, protejează mediul și câștigă un televizor Neo QLED cu Samsung Free The Box

Campania #SamsungFreeTheBox îți arată cât de simplu este să dai o nouă viață cutiilor de televizoare Samsung. Mai mult decât...

Exclusiv1 săptămână ago

„Gaura Neagra” de la S.C. Brazi Industrial Parc Negoieşti si modul de sifonare a banilor publici/Mafia gunoaielor (I)

La data de 27.04.2021, ziarul Incisiv de Prahova publica articolul „Conducerile S.C. Brazi Industrial Parc Negoieşti si Parc Industrial Ploiesti...

Exclusiv1 săptămână ago

Incompetenta deriva si din faptul ca desi Romania are alocate 29 de miliarde de Euro (ne-negociabil), Ghinea vine si spune ca noi am trimis propuneri de 41 de miliarde, ca sa avem de unde negocia

Ghinea, un fel de Valcov. Cu siguranta alde Barna (vicepremier) si Cristian Ghinea (ministrul investitiilor si fondurilor europene) cand au...

Exclusiv1 săptămână ago

PNRR-ul României se prezintă ca o ciorbă proastă, în care Ghinea a băgat de toate, inclusiv sondaje, nenică/O rușine

Am citit toate PNRR urile gata până acum. Știu sigur că în România mai există un ziarist care le-a citit...

Exclusiv1 săptămână ago

Conducerile S.C. Brazi Industrial Parc Negoieşti si Parc Industrial Ploiesti luate în vizor de procurorii de la Ministerul Public/DOSAR – MAMUT

Conform unor surse din mediul judiciar, recent, procurorii de la Ministerul Public au deschis un dosar-mamut cu privire la ilegalitatile...

Exclusiv1 săptămână ago

Ziarul Incisiv de Prahova a avut dreptate/Carantina Covid-19 din Romania a fost ilegala din martie pana in iulie 2020

Iata ca ce dezvaluiam acum un an se adevereste! Abuzul in drepturile si libertatile cetatenilor aplicat de catre decidentii executivului...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv