Anchete
La Bruxelles, Klaus Iohannis a dormit pe el
Președintele României lasă impresia că a făcut marele anunț. Despre o victorie obținută de domnia sa la Bruxelles. După zile și nopți de negocieri, ne spune că România ar fi obținut din fondurile destinate combaterii efectelor pandemiei 79,9 miliarde de euro. Și, înainte de a se aplauda singur, mai precizează că acești bani smulși Consiliului European vor fi utilizați pentru relansarea economică și pentru marile proiecte de infrastructură. De aici începe confuzia. Cât putem traduce și în ce fel din spusele președintelui?
Reprezentantul statului român în Consiiul European, domnul Klaus Iohannis a plecat la Bruxelles spre sfârșitul săptămânii trecute în postura de câine surd la vânătoare. Dac ăs-a dus să negocieze ceva în numele poporului român, ei bine atunci, ca să se știe, el ar fi trebuit să informeze națiunea asupra obiectivelor pe care le urmărim. Ce vrem de la Consiliul European? Câți bani vrem să aducem de acolo în beneficiul României? În ce condiții? Cum putem învinge obiecțiile unor state pro-austeritate cum sunt Austria, Danemarca, Suedia și Olanda? Cu ce argumente? Cum putem evita diversele capcane plantate de state din nucleul dur UE, pentru blocarea accesului la banii promiși? Dacă Klaus Iohannis s-a dus la Bruxelles în numele statului român, într-un moment atât de important, probabil crucial pentru viitorul nostru, ar fi fost moral și desigur constituțional ca, în prealabil, să se consulte cu liderii tuturor partidelor importante de la putere și din opoziție și să facă și diligențele necesare pentru a informa Parlamentul asupra concluziilor unei asemenea dezbateri. Și, desigur, în aceste condiții, întreaga suflare românească ar fi stat cu sufletul la gură, participând afectiv la importantul exercițiu politic al domnului Klaus Iohannis. Urmărind cu emoție modul în care acesta se confruntă apărând interesul național cu ceilalți lideri de state europene, care și ei apără interesele propriilor națiuni.
Dacă președintele Klaus Iohannis ar fi fost în urmă cu câteva zile sau ar fi în acest moment conștient de importanța uriașă a meciului la care au participat reprezentanții a 27 de state, el nu s-ar rezuma la a ne informa succint că a obținut o mare victorie în sensul atragerii pentru România a 80 de miliarde de euro. Klaus Iohannis ar fi trebuit să ne spună cu subiect și predicat – și mai poate să o facă și acum – ce reprezintă acești bani. Sunt 80 de miliarde de euro din fondul de 750 de miliarde convenit pentru Consiliul European și destinat strict ameliorării dezastrelor economice provocate de pandemie? Sau cele 80 de miliarde provin și din acest fond, dar și din bugetul comunitar, care a fost stablit pentru viitori șapte ani, în sumă de 1.074 de miliarde de euro? Domnul Klaus Iohannis este, deliberat sau nu, confuz. Singura precizare pe care ne-o oferă nu face altceva decât să ne bage și mai adânc în ceață. Repet afirmația lui. Acești bani, 80 de miliarde de euro, sunt destinați relansării economice, dar și marilor proiecte de infrastructură. Ar fi o noutate absolută. Ar fi pentru prima dată în ultimele săptămâni când destinația acestui fond de combatere a efectelor pandemiei asupra economiilor statelor membre ar fi deturnată și către alte obiective. Cum ar fi, așa cum ne anunță Klaus Iohannis, marile proiecte de infrastructură. Nu cumva marilor proiecte de infrastructură, care ar putea fi finanțate de Uniunea Europeană, provind din altă parte? Nu cumva ele provin, așa cum ar fi rațional, din bugetul comunitar de 1.074 de miliarde defalcat pe viitorii șapte ani? Dacă această confuzie lansată în spațiul public de Klaus Iohannis este intenționată, atunci avem de-a face cu o șmecherie prezidențială. Sau, cum îi place domniei sale să se exprime, cu o piruetă politică. Dacă așa stau lucrurile, atunci victoria anunțată se traduce printr-o înfrângere. Și iată de ce. Sunt 27 de state ale Uniunii Europene. Conform suprafeței și totalului populației, România este al optulea membru ca importanță. Conform principiilor coeziunii, care guvernează Uniunea Europeană, importanța României este mult mai mare. Pentru că aducerea treptată a Românei la nivelul de dezvoltare al statelor importante din Uniunea Europeană presupune în mod obligatoriu investiții uriașe. Deci către România ar trebui să fie dirijate fonduri mult mai mari decât în cazul altor state. Iar dacă facem, așa cum sugerează președintele, o marmeladă între bugetul comunitar și cei 750 de miliarde destinați ameliorării crizei economice din UE, atunci rezultă o sumă totală de peste 1.800 de miliarde de euro. Iar din această marmeladă, României îi este oferit, ierați-mă, doar praful de pe tobă.
Poate că cele de mai sus sunt simple speculații, pe care mi le pot asuma în calitate de analist, în condițiile în care președintele nu ne oferă nici infomații clare, nici informații suficiente. Dar dacă speculațiile acestea se confirmă?
Să trecem la următorul subiect. Aceste miliarde, multe, puține, câte sunt și în ce interval de timp vor putea fi accesate, nu ne cad din cer. Nucleul dur al Uniunii Europene a reușit să impună, în pofida obiecțiilor formulate de Ungaria și de Polonia, state care știu să-și apere cu adevărat prin reprezentanții lor interesul național, o clauză care în viitor ar putea fi utilizată ca un levier pentru blocarea accesului la fondurile repartizate teoretic. Este așa-numita clauză a statului de drept. Noi am văzut foarte bine că atunci când un stat cu mare influență în Uniunea Europeană vrea să obțină ceva de la un stat mai slab, recurge la un șantaj politic. Utilizează conceptul statului de drept, îl aplică pe harta unei țări, acuzând-o că are deviații și împiedică respectiva țară să obțină cuvenitele drepturi, invocând faimosul articol 7 din pseudo-Constituția UE. Acest concept al statului de drept s-a convenit să fie utilizat și în ceea ce privește accesul la cele două pachete financiare europene. Ca să fiu și mai exact, dacă Olanda vrea musai să pună mâna pe Portul Constanța, vital în arhitectura geopolitică a acestui stat, atunci de fiecare dată când România va încerca să stea în rând cu celelalte state europene, politicienii de la Haga vor invoca faptul că România nu îndeplinește condiițile statului de drept. Precedentul a fost creat și de acum este dovedit. România a rămas singurul stat din Uniunea Europeană căruia i se refuză participarea la spațiul Schengen, pe motiv că nu îndeplinește criteriul statului de drept. Este de altfel, după opinia mea, și cel mai usturător eșec al regimurilor Băsescu și Klaus Iohannis. Precedentul a fost așadar creat. Dacă la insistențele Olandei, statele europene au convenit că, în ceea ce privește spațiul Schengen, România nu întrunește condițiile statului de drept, atunci este floare la ureche ca această ștampilă să se extindă și asupra accesării fondurilor UE. Chestionat de un jurnalist asupra modului în care a negociat în interesul statului român această clauză periculoasă, Klaus Iohannis a răspuns fără a se tulbura că România nu are o problemă cu statul de drept. Adică ne-a mințit în față. E cazul sau nu să-i atrag atenția că, atâta timp cât el, ca președinte, și-a permis într-un trecut nu prea îndepărtat să pună sub semnul întrebării deciziile Curții Constituționale, dar și ale altor instituții independente ale statului român, și când exemplul său a fost urmat de într-un mod și mai violent zilele trecute chiar de către primul-ministru al României, oricând și în orice condiții clauza despre care am relatat va putea fi invocată de orice stat european, pentru a ne bloca accesul la fondurile, pe care, așa confuz cum se exprimă, Klaus Iohannis le prezintă ca fiind o mare victorie personală? Și ni se va aplica pur și simplu „Mecanismul Blocărilor de Urgență”, așa cum este definită clauza despre care relatez.
Nu știu ce a transportat Klaus Iohannis în cocheta și voluminoasa servietă cu care s-a plimbat prin Bruxelles. Poate nu au fost acolo doar sandvișuri. Poate a avut asupra sa documente importante. Să spunem studii făcute de experți și destinate să confere seriozitate și greutate negocierilor inițiate de președintele român cu șefii celorlalte state. Poate că acolo s-a aflat muniția pe care Klaus Iohannis a utilizat-o pentru a obține victoria pe care tocmai e-a anunțat-o. Ar fi bine să fie așa. Dar atunci ce-l împiedică să ne explice și nouă, muritorilor de rând, ce și cum? În caz contrar, nu pot să trag altă concluzie decât că, la Bruxelles ,președintele a dormit pe el. Sau, mă rog, cu capul pe servietă.
Sorin Rosca Stanescu
Anchete
Judecatoarea Mirela Anton de la Tribunalul Iasi a murit la mai putin de un an si jumatate dupa pensionare (1 decembrie 2022).
CSM a facut anuntul miercuri, 27 martie 2023, dezvaluie Lumea Justitiei:
„Consiliul Superior al Magistraturii isi exprima profundul regret pentru incetarea din viata a doamnei MIRELA ANTON, fost judecator in cadrul Tribunalului Iasi, si transmite sincere condoleante familiei indoliate. Dumnezeu sa o odihneasca!”
Absolventa in 1995 a Facultatii de Drept din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Mirela Anton a activat la Judecatoria Tecuci intre 1995 si 1998, apoi la Judecatoria Pascani pana in anul 2000, iar ultimii 22 de ani (pana la pensionare) si i-a petrecut la Tribunalul Iasi. (Irinel I.).
Anchete
Exista o judecatoare care este amintita in rugaciunile zilnice ale latifundiarului Gigi Becali
Stim asta chiar de la patronul FCSB (club total diferit decat Steaua Bucuresti, in pofida confuziei intretinute in mod voit de anumite zone), dezvaluie Lumea Justitiei.
Afaceristul a dezvaluit intr-o declaratie data marti, 26 martie 2024, la Romania TV, ca se roaga in fiecare zi pentru familie si prieteni, dar si pentru o judecatoare. Este vorba despre judecatoarea Daniela Toader de la Curtea de Apel Bucuresti, in prezent detasata la CSM. Motivul pentru care judecatoarea Toader este prezenta in rugaciunile lui Becali ar avea legatura cu un dosar de spalare de bani, in care, in 2020, procurorul DNA Radu Ionescu l-a pus pe patronul FCSB sub urmarire penala pentru spalare de bani, dand in final clasare. Iar magistrata CAB Daniela Toader ar fi dat o solutie care l-a salvat pe Becali, dupa cum chiar acesta spunea in 2020: “Mi-au pus dracii pe unul, Radu Ionescu, de la DNA, spalare de bani. Dracii l-au pus. Cum sa spui asa ceva?! Spalare de bani?! Cu nepotul meu? Mi-a dat Dumnezeu o judecatoare pe care o cheama Toader Daniela si am mers in fiecare zi la biserica. Toader Daniela, Toader Daniela… Au inghetat si au incremenit lacate pe toata acuzația. Dracul mi l-a dat pe Radu Ionescu, Dumnezeu mi-a dat-o pe Daniela Toader”. Asadar, Becali nu se roaga de ieri, de azi pentru judecatoarea Daniela Toader. Totusi, crestineste este sa te rogi nu doar pentru cel care ti-a facut bine, ci si pentru cel despre care consideri ca ti-a facut rau. Asta apropo de procurorul DNA Radu Ionescu. (Irinel I.).
Anchete
INTOARCEREA “RABINULUI”
Articol pentru “cunoscatori” : AVIZ AMATORILOR!
Din sursele nostre – care sunt mai bune decat ale lor, aflam ca in perioada urmatoare se va intoarce in tara unul dintre pionii importanti din zona de intelligence, cunoscut in “mediile” de specialitate sub numele de “Rabinul” (referire la originile sale cu legatura in Tara Sfanta), personaj aflat de ceva timp intr-un (auto)exil impus sub acoperire “externa” intr-o tara occidentala, partener strategic al României.
In fapt, daca ne aducem bine aminte, a fost unul dintre opozantii remarcabili ai nefastului regim Coldea (cel putin in ultima perioada a acestuia, cand deraierile personajului amintit luasera amploarea pe care o cunoaștem), plecarea fiind de fapt o consecinta directa a adversitatii declansate, insa datorita sprijinului de care “Rabinul” beneficiaza din partea unor importanti parteneri strategici externi, s-a convenit asupra acestui compromis. Interesant este faptul ca, se pare, actuala conducere a institutiei, recunoscandu-i unele merite, ar fi fost de acord cu trecerea in rezerva / pensionare cu gradul de general (daca e mult sau daca este putin, vom vedea).
Si mai interesant este, conform acelorasi surse, ca aceasta intoarcere a “fiului risipitor” ar avea legatura si cu coagularea unor forte in vederea implicarii intr-un fel sau altul in miscarile electorale din acest an (poate cele mai importante dupe 1989), in vederea preluării / manipulării ulterioare (îl recomandă aceste calități), direct sau prin interpuși, a unei hălci cat mai mare de putere. Un astfel de personaj poate coordona lejer astfel de acțiuni, “mișcându-se” în această stare de fapt prezentată anterior ca pestele in apa, conexiunile si anvergura din zona media / politica si de afaceri (de unde are o sustinere substantiala, datorata si raspunderii avute pe linia de munca specifica) fiind bine cunoscute in medii. Caracter foarte abil, stăpânește perfect zona de informații însă extrem de periculos și răzbunător (conform chiar unor apropiați), dar având așa-zisa școală veche (face pe “prostu” și nu îți dai seama de adevaratele intenții), reușește foarte bine să nu îi intuiești niciodată planurile.
Noi stim si pozitia pe care “Rabinul” a avut-o intr-o unitate de elita ce in teorie nu exista nici atunci si sigur nici acum, aceasta recalibrare, in jurul acestuia, a unei parti din fosta sa echipa (implicati astazi in diverse afaceri, de la consultanta de specialitate, firme cu specific pe zona de intelligence / investigatii, criptomonede s.a.) precum si a altor cadre cu functii de conducere, fiind deosebit de remarcabila (sunt raliati se pare si fosti ofiteri din zone de informatii paralele / adiacente, personaje ce de-a lungul timpului l-au sprijinit, la vedere sau nu, datorita “ascendentei” paterne din celebra U.M. 0110 – la fel, pentru cunoscatori).
Asteptam cu interes aceasta mutare (lancezeala acestui personaj departe de zonele de acțiune din țară fiind resimțită în mediile specifice), insa avertizam inca de pe acum ca suntem cu “ochii” pe el (in incheiere, domnule Avi Rasin – cum va spun rudele de la Tel Aviv, nu? – punem si noi in declaratia de avere ceasul Ulysse Nardin si nu numai sau “casuta” de la Silistea Snagovului, din coada lacului, ca banuim ca si interpusii astia cat sa o mai tina sa – asta sa vedeti ca stim si noi, nu numai ei).
Cunoastem ca e de actualitate sa facem pe prostii si pe modestii (va place mult asta, am inteles), dar totusi …(Cerasela N.).
-
Exclusivacum 2 zile
WHITE TOWER (XXV)/Virgiliu Nanu, implicat direct în intabularea Fermei Dacilor și escrocheria White Tower
-
Exclusivacum o zi
Dosarul „Tetra” fabricat de procurorul, pe atunci, Negulescu Mircea, zis „Portocală, zis „Zdreanță” și autointitulat „distrugătorul de destine”
-
Exclusivacum 3 zile
WHITE TOWER (XXIV)/Realitățile scandalului WHITE TOWER: copii care și-au băgat mamele octagenare în pușcărie!
-
Ancheteacum 2 zile
INTOARCEREA “RABINULUI”
-
Exclusivacum 4 zile
Este dezonorant pentru un șef de poliție să se păteze în jocurile murdare ale politicienilor
-
Exclusivacum 3 zile
Ameninţări drastice din partea poliţiştilor şi agenţilor din penitenciare/Sindicaliştii ameninţă că măsurile pe care le vor lua, vor fi şi mai drastice in data de 9 Mai 2024
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Politistilor din Romania „Diamantul” Oficial a intocmit un ÎNDRUMAR ELECTORAL PENTRU POLIȚIȘTI ȘI MILITARI
-
Exclusivacum 4 zile
„Polițiștii și militarii nu suntem sclavii nimănui, iar niște drepturi acordate parțial nu sunt decât o altă ofensă adusă la sacrificiile pe care le facem și serviciul adus de către noi la menținerea ordinii publice și a siguranței naționale”