Actualitate
CESE solicită aprobarea rapidă a planului de redresare al UE
Comitetul Economic și Social European (CESE) sprijină o serie de propuneri ale Comisiei menite să accelereze redresarea europeană, subliniind că implicarea organizațiilor societății civile este esențială.
UE trebuie să facă mai mult pentru redresarea în urma pandemiei de coronavirus și să acționeze rapid, dând dovadă de solidaritate și de o viziune ambițioasă pentru viitorul Europei. În trei avize adoptate în sesiunea plenară din iulie și într-un document de poziție, Comitetul își manifestă sprijinul pentru propunerile în materie de redresare prezentate de Comisia Europeană și solicită aprobarea lor rapidă, inclusiv a bugetului UE revizuit pentru perioada 2021-2027. Obiectivul este de a relansa economia europeană cât mai curând posibil, de a reduce sarcinile administrative inutile la nivel național și european, de a sprijini creșterea durabilă și digitală și, nu în ultimul rând, de a sprijini întreprinderile în procesul de redresare.
Planul de redresare pentru Europa și cadrul financiar multianual pentru perioada 2021-2027
Avizul elaborat de dl Petru Sorin Dandea, dl Tommaso Di Fazio și dl Petr Zahradník susține inițiativa „Next Generation EU”, ca instrument specific care permite o intervenție promptă și eficace. Comitetul sprijină, în special, decizia de a include instrumentul temporar de redresare – în valoare de 750 miliarde EUR – în cadrul financiar multianual și de a institui un instrument de datorie comună, care va fi rambursată pe o perioadă lungă de timp. Astfel se evită ca greutatea considerabilă a poverii financiare să cadă direct pe umerii statelor membre, dat fiind că toate, fără excepție, au fost afectate de consecințele economice și sociale negative ale pandemiei.
În acest context, dl Zahradník a afirmat: „Apreciem soluția propusă de Comisie, de a beneficia de ratingul de credit foarte ridicat al Uniunii Europene pe piața financiară în vederea contractării, în tranșe succesive, de împrumuturi europene comune pe termen foarte lung și cu dobândă mică pentru toate statele membre. Efortul financiar trebuie să contribuie cât mai repede posibil la revitalizarea economiei europene, la restabilirea încrederii și la edificarea unei Uniuni mai durabile și mai echitabile.”
Dl Di Fazio a fost de acord, subliniind că „economiile statelor membre nu mai pot rezista de unele singure în fața efectelor negative ale crizei pentru că toate sunt dependente, într-o mare măsură, unele de altele, ca urmare a numeroșilor ani în care piața unică s-a consolidat, generând efectul pozitiv preconizat de către fondatorii UE și urmărit de tratatele fondatoare. În acest stadiu trebuie evitate repercusiunile negative reciproce, dând dovadă de solidaritate față de țările care au fost cele mai afectate de pandemie și care au economii mai puțin performante.”
CESE sprijină, de asemenea, propunerea Comisiei privind un buget al UE bazat pe resurse proprii suplimentare veritabile provenite din diferite taxe (venituri din sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii, impozitarea economiei digitale, impozitarea veniturilor companiilor mari). În cursul dezbaterii, dl Dandea a subliniat că „sprijinul financiar considerabil de care au nevoie statele membre ale UE pentru a depăși criza economică ar trebui să fie însoțit de un proiect mai ambițios de reformă fiscală – o uniune fiscală – care să vizeze instituirea unui regim fiscal armonizat și bazat pe principiul concurenței loiale și al solidarității și evitarea denaturărilor și a discriminărilor existente în statele UE, care au dus la apariția unor comportamente oportuniste atât la nivelul statelor, cât și la nivelul individual al contribuabililor, și au subminat unitatea pieței unice.”
Reducerea sarcinilor administrative la nivel național și european – Asistența de redresare pentru coeziune și teritoriile Europei (REACT-EU)
În ceea ce privește politica de coeziune, CESE sprijină inițiativa REACT‑EU a Comisiei, iar în documentul de poziție pe această temă elaborat de dl Antonello Pezzini, recomandă eliminarea tuturor barierelor și sarcinilor administrative posibile, atât la nivelul administrațiilor publice naționale, cât și al celor europene, precum și prefinanțarea imediată a statelor membre cu cel puțin 70 % din resursele aferente anului 2020.
Implementarea și coordonarea unor măsuri eficiente sunt esențiale pentru a salva piața unică și economia europeană, deoarece tripla amenințare din prezent – pandemiile necontrolate, programele de politică economică inadecvate și „lebăda neagră” geopolitică (metaforă ce desemnează un eveniment extrem de imprevizibil) ar putea împinge economia globală într-o depresiune economică de lungă durată. În acest context, dl Pezzini a atras atenția asupra faptului că „UE trebuie să arate calea de urmat, prin orientări clare și simplificate și informații transparente, ușor de utilizat și nebirocratice. Este extrem de important să se asigure răspunsuri prompte, mobilizarea imediată a fondurilor, o flexibilitate extraordinară, o asistență tehnică directă consolidată, proceduri simplificate și o exceptare de la cerințele împovărătoare, precum și eforturi sporite de consolidare a capacităților. Toate acestea trebuie realizate în așa fel încât să se evite un dezechilibru social, economic și financiar între regiunile UE.„
Sprijinirea unei redresări durabile și digitale – Mecanismul de redresare și de reziliență și Instrumentul de sprijin tehnic
Avizul elaborat de dl Dimitris Dimitriadis sprijină propunerile Comisiei de promovare a coeziunii economice, sociale și teritoriale a UE în perioada de după criza provocată de pandemia de COVID-19, prin acordarea unui sprijin financiar direct la scară largă statelor membre pentru realizarea de investiții și reforme publice. Mai precis, acest instrument inovator urmărește să faciliteze punerea în aplicare a planurilor naționale de redresare și de reziliență, oferind împrumuturi cu scadențe pe termen lung, în vederea sprijinirii tranzițiilor verzi și digitale, contribuind la refacerea potențialului de creștere al economiilor statelor membre, stimulând crearea de locuri de muncă și promovând creșterea durabilă.
Subliniind necesitatea de a consolida rolul organizațiilor societății civile, dl Dimitriadis a afirmat răspicat: „Pactul verde și Europa digitală sunt principalele componente ale inițiativei « Next Generation EU »: primul reprezintă cea mai importantă strategie europeană de creștere durabilă, iar cea de-a doua este esențială pentru relansarea creșterii în UE. Punctele de vedere ale partenerilor sociali și ale organizațiilor societății civile ar trebui integrate în planurile prezentate de statele membre. Solicităm un rol mai activ pentru societatea civilă organizată în ceea ce privește obținerea unui acord între Comisie și statele membre cu privire la conținutul programelor de reformă.”
Sprijinirea întreprinderilor în etapa de redresare – Reînnoirea programului InvestEU și Instrumentul de sprijin pentru solvabilitate
Nu în ultimul rând, în avizul elaborat de dl Ronny Lannoo, CESE salută propunerea de consolidare a programului InvestEU și crearea Instrumentului de sprijin pentru solvabilitate, cu rol complementar, și subliniază că trebuie să existe fonduri suficiente pentru a sprijini întreprinderile aflate în faza de redresare, în special microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii. Numai un acord rapid cu privire la aceste propuneri va garanta că ambele programe pot intra în funcțiune rapid.
În marja sesiunii plenare, dl Lannoo a făcut observația că „sunt esențiale concentrarea pe proiecte de investiții pe termen lung de mare interes public și respectarea criteriilor de dezvoltare durabilă. Este vital ca criza provocată de pandemia de COVID-19 să nu îndepărteze UE de obiectivele sale pe termen mediu și lung, precum Pactul verde european, Strategia privind creșterea durabilă 2020 și Pilonul european al drepturilor sociale. Din acest punct de vedere, programul InvestEU este deosebit de adecvat pentru a oferi finanțare pe termen lung și a sprijini politicile Uniunii care vor permite redresarea în urma unei crize economice și sociale profunde.„‑
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 18 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



