Actualitate
Tinerii, studenții și elevii din România solicită măsuri ferme privind situația patrimoniului fostului UTC
Organizațiile de tineri, studenți și elevi din România salută demersurile inițiate de Ministerul Tineretului și Sportului privind reglementarea de urgență a situației fundațiilor pentru tineret, care au administrat în mod deficitar bunurile fostului UTC. Nevoia unei schimbări în acest sens este susținută și de proiectul depus în Parlament privind desființarea acestor fundații, urmată de implementarea unor instituții publice specializate în subordinea consiliilor județene, care să preia administrarea acestui patrimoniu în beneficiul real al tinerilor.
Tinerii nu au putut avea acces în totalitate la acest patrimoniu dedicat lor sub pretextul că este închiriat pentru a se putea întreține. În momentul de față, au mai rămas în funcțiune aproximativ 15 fundații de tineret din peste 40, câte ar fi trebuit să fie. Multe fundații au intrat în insolvență și ulterior în faliment, în timp ce cu privire la altele, organele fiscale au demarat acțiuni în dizolvare. Acest fapt, precum și lipsa de impact concret din ultimii 30 de ani, demonstrează că experimentul fundațiilor pentru tineret în actuala formă a eșuat.
La 30 de ani de la căderea comunismului și apariția acestor fundații, creații ale regimului FSN din anii ‘90, este momentul să încheiem această problemă a tranziției. În cei 30 de ani, unele dintre aceste fundații au reprezentat un prilej pentru îmbogățirea personală a unor indivizi care le-au acaparat, în baza unei legislații neclare. Solicităm autorităților competente realizarea unui context legislativ prielnic pentru utilizarea eficientă a acestor resurse pentru tineri, de către tineri, în mod transparent și cu rezultate concrete.
După o serie de amânări, Ministerul Tineretului și Sportului și-a asumat la ultima întrunire a Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret, din data de 20 mai 2020, constituirea unui grup de lucru privind regimul juridic al fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București. Chiar dacă a trecut aproape o lună, acesta nu a fost constituit, lucrurile fiind pentru încă o data incerte.
Noi, organizațiile semnatare, ne dorim ca aceste fundații sau instituții să aibă la baza organizării lor principii și valori puternice, care să stea la baza unui management eficient:
● Participare – Fundațiile/instituțiile pentru tineret, după cum le spune și denumirea, trebuie să acționeze în interesul tinerilor. Tinerii trebuie să aibă dreptul de a participa la procesul de luare a deciziilor în plan local, naţional şi internaţional, în toate chestiunile ce îi privesc în mod direct. Considerăm cu tărie că tinerii/reprezentanții organizațiilor de tineret legal constituite trebuie să reprezinte o majoritate în conducerea acestor instituții sau fundații, în baza unui proces transparent de selecție periodică;
● Transparență – Fundațiile/instituțiile de tineret trebuie să fie transparente în procesul de luare al deciziilor, precum și în coordonarea întregii activități. Toate veniturile pe care le obțin trebuie reinvestite exclusiv în vederea organizării de proiecte și programe pentru tineri, în spații care implică dezvoltarea unui set de activități/servicii specifice pentru tineri;
● Egalitate și nediscriminare – Fundațiile/instituțiile trebuie să promoveze egalitatea în rândul tinerilor și să lucreze neîncetat pentru încurajarea asocierii tinerilor, astfel încât acestea să-și realizeze activitățile în interesul tuturor tinerilor din comunitatea respectivă. Tinerii au nevoi şi opinii diverse, iar acest lucru trebuie recunoscut şi apreciat;
● Inovaţie – Fundațiile/instituțiile pentru tineret trebuie să se preocupe constant de introducerea cercetării și inovării în activitățile de tineret și să recunoască tinerii ca resursă şi ca parteneri în procesul de dezvoltare al comunității din care fac parte;
● Recunoaştere – Fundațiile/instituțiile pentru tineret trebuie să recunoască contribuţiile pozitive pe care le aduc tinerii societăţii și militează pentru formarea tinerilor ca cetăţeni activi în rândul societății;
● Incluziune socială – Fundațiile/instituțiile pentru tineret trebuie să promoveze campanii şi activităţi de educare pentru tineri ce provin din grupuri vulnerabile, precum și pentru tineri de pe piaţa forţei de muncă;
De asemenea, credem cu tărie că fundațiile județene pentru tineret și cea a Municipiului București ar fi trebuit să reprezinte adevărate exemple de bună practică dacă ar fi avut un management eficient. Totuși, activitatea acestora nu s-a putut realiza ca urmare a scandalurilor în care au fost implicate și a lipsei Regulamentului de aplicare a Legii nr. 146/2002.
Activitatea de tineret nu este una aducătoare de profit, așadar fără participarea autorităților locale, patrimoniul care a fost administrat de UTC nu poate să reprezinte adevărate centre polarizatoare pentru tineri, să fie dotate și amenajate conform unei Românii a anului 2020, stat membru al Uniunii Europene.
Pe de altă parte, potrivit propunerii legislative depuse de mai mulți deputați, toate fundațiile pentru tineret urmează să fie desființate, iar în locul lor vor fi înființate instituții publice specializate pentru activitățile de tineret, finanțate de către consiliile județene. Pentru a asigura utilizarea acestor resurse exclusiv spre beneficiul tinerilor, în conducerea acestor instituții propunem existența unei majorități de reprezentanți ai organizațiilor de tineret.
Acolo unde patrimoniul UTC a fost preluat deja în administrare de către autoritățile locale sau județene în urma desființării fundațiilor, acest proiect este cu atât mai benefic deoarece se instituie cadrul coerent de funcționare a acestui patrimoniu în folosul tinerilor.
Administrarea patrimoniului de către autoritățile locale trebuie să reprezinte o garanție a finanțării și legalității. În acest sens, organizațiile de tineri, studenți și elevi vor propune mecanisme pentru a se verifica buna funcționare a acestor instituții publice, în cadrul dezbaterilor parlamentare.
În final, facem un apel la Ministerul Tineretului și Sportului să adopte regulamentul de aplicare a legii fundațiilor pentru tineret din anul 2002, cu amendamentele formulate de către organizațiile de tineret, pentru a se asigura legalitatea funcționării acestor structuri în cel mai scurt timp și la Parlamentul României să adopte, după consultarea organizațiilor de tineret, legea prin care patrimoniul fostului UTC să fie redat în folosință tinerilor, într-un mod obiectiv și responsabil, cu excluderea oricăror interese private care au existat și mai există cu privire la acest patrimoniu.
Organizații semnatare:
1. Forumul Tinerilor din România – Alin Grigore, președinte
2. Uniunea Studenților din România – Alexandru Vasile, președinte
3. Uniunea Națională a Studenților din România – Vlad Dediu, președinte
4. Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România – Raluca Oprea, președinte
5. Liga Studenților Români din Străinătate – Robert Stredie, președinte
6. Societatea Multidisciplinară a Medicilor Rezidenți – Ioan Alexandru Mirea, președinte
7. Organizația Tinerilor Medici Dentiști – Radu Gabriel Toma, președinte
8. Delegații de Tineret ai României la ONU – Teodor Cristian Blidaru, delegat 2019-2020
9. Federația Tinerilor din Constanța – George Farauanu, președinte
10. Asociația Elevilor din București-Ilfov – Nicolae Alexandru Rădulescu, președinte
11. Asociația Elevilor din Constanța – Sabina Spătariu, președinte
12. Asociația Elevilor din Maramureș – Paula Livia Buda, președinte
13. Asociația Medical Engineering Development – Alexandra Petcu, președinte
14. Asociația Studenților Arhitecți Iași “ASAI’’ – Ghileschi Bogdan-Alexandru, președinte
15. Asociația Studenților Chimiști Poli – Aida Reichmann, președinte
16. Asociația Studenților Chimiști ”CHEMIS” Iași- Diana Bahnă, președinte
17. Asociația Studenților Constructori din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – Dorin Isas, președinte
18. Asociația Studenților Medicinişti şi Tinerilor Medici din Constanța – Andreea Bugescu, vicepreşedinte
19. Asociația Studenților din Facultatea de Energetică – Florentin Cviatcovschi, președinte
20. Asociația Studenților din Facultatea de Inginerie și Managementul Sistemelor Tehnologice – Roxana Cotirta, președinte
21. Asociația Studenților din Facultatea de Științe Aplicate – Ana Marin, președinte
22. Asociația Studenților din Ingineria sistemelor biotehnice – Orlando Brotoiu, președinte
23. Asociația Studenților din Inginerie Electrică – Ioana Baltag, președinte
24. Asociația Studenților din Universitatea Politehnica din București – Antonio Porumbiță, președinte
25. Asociația Studenților din cadrul Facultății de Știința și Ingineria Materialelor – Costin Marin, președinte
26. Asociația Studenților și Absolvenților Facultății de Construcții și Instalații din Iași “A.S.A.F.C.I.” – Ioan Ursache, președinte
27. Asociația Studenților și Absolvenților de la Hidrotehnică, Geodezie și Ingineria Mediului “ASA HGIM” – Baciu Tiberiu-Marian, președinte
28. Asociația Studenților și Tinerilor Ingineri Politehniști “ASTIP” Iași – Alexandra Gîtlan, președinte
29. Asociația Tinerilor Bucureșteni – Ionuț Mirea, președinte
30. Asociația Tinerilor Ingineri din București – Dorinel Stroe, președinte
31. Asociația Vâlceană a Elevilor – Rahela Maria Macovei, președinte
32. Liga Inginerilor Români Antreprenori – Carmen Ghenoiu, președinte
33. Liga Studențească din Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău – Ștefănuț Buhus, președinte
34. Liga Studenților (LS IAȘI) – Diana-Alexandra Cristea, președinte
35. Liga Studenților Agronomi și Veterinari Iași ‘’LSAV’’ – Adriana-Valentina Trandaf, președinte
36. Liga Studenților Electroniști – Oana Tudor, președinte
37. Liga Studenților Facultății de Automatică și Calculatoare “LSAC” Iași – Rusu Marian-Sebastian, președinte
38. Liga Studenților Universității din Petroșani – Alexandru Chiuda, președinte
39. Liga Studenților de la Filosofie Iași “LSFI” – Bianca Pavel, președinte
40. Liga Studenților din Centrul Universitar Ploiești – Vasile Ailene, președinte
41. Liga Studenților din Tg. Mureş – Paul Cotoi, preşedinte
42. Liga Studenților din Universitatea “Eftimie Murgu” Reșița – Alexandra Butcovanova, președinte
43. Organizaţia Studenţilor Medicinişti din Cluj – Răzvan-Petru Nastasă, președinte
44. Organizația Studenților din Facultatea de Transporturi – Daniel Rotar, președinte
45. Societatea Studenților Mediciniști Craiova – Florin Adelin Ochea, președinte
46. Societatea Studenților Mediciniști Galați – Răzvan Iacob, președinte
47. Societatea Studenților Mediciniști Hipocrates Sibiu – Andrei Dorin Purcărescu, președinte
48. Societatea Studenților Teologi din Iași (SSTI) – Claudiu-George Dulgheru, președinte
49. Societatea Studenților în Medicină din București – Rareș-Bogdan Băloi, președinte
50. Youth In Action Inginerie Mecanică și Mecatronică – Adrian Chiriac, președinte
Actualitate
Schimbări necesare în marina SUA pentru imbunătățirea pregătirii
Apel pentru schimbări majore în practicile flotei
Ofițerul principal de război de suprafață al Marinei SUA (SWO), viceamiralul Brendan McLane, a declarat că sunt necesare schimbări semnificative în modul în care flota sa se pregătește, efectuează întreținerea și execută contractele, dacă serviciul vrea să îndeplinească cele mai recente obiective de pregătire.
„Nu putem continua să facem lucrurile așa cum le-am făcut până acum. Nu putem doar să muncim mai mult sau să ne străduim mai mult cu procesele pe care le avem până acum,” a afirmat McLane reporterilor săptămâna trecută, înainte de simpozionul anual al Asociației Marinei de Suprafață.
Provocări și așteptări noi
Declarațiile sale vin într-un moment în care flota de suprafață a avut un an dificil și așteaptă un nou leadership civil începând cu 20 ianuarie. Operațional, Marina — în special grupurile de atac ale navei de suprafață — s-au confruntat constant cu atacuri din partea Houthi-ilor susținuți de Iran în Orientul Mijlociu, pentru a proteja căile de transport internaționale și aliații SUA, inclusiv Israelul.
Obiective de pregătire stabilite de comandamentul naval
La Pentagon, șefa operațiunilor navale, amiralul Lisa Franchetti, l-a însărcinat pe McLane și pe ceilalți comandanți de tip să atingă un obiectiv de pregătire de 80% până în 2027, conform celei mai recente „Planuri de Navigație”.
McLane, al cărui comandament asupra tuturor forțelor operaționale de suprafață înseamnă că este cunoscut și sub numele de „șeful SWO”, a menționat că a fi pregătit pentru reacție înseamnă ca echipajul să fi terminat pregătirea în domeniul războiului de suprafață și antrenamentul tactic avansat. „Odată ce terminți asta, sunteți gata de plecare,” a adăugat el. De obicei, navele vor trece și printr-un exercițiu de antrenament compozit, denumit „COMPTUEX”, care oferă echipajului timp de pregătire cu restul grupului de atac al navei.
Revizuirea strategiei pentru indeplinirea obiectivelor
În interesul îndeplinirii acestui obiectiv, Marina plănuiește în curând să publice o versiune actualizată a documentului de strategie pe care fostul șef SWO l-a publicat în 2022, denumit „Avantajul Competitiv”. Documentul mai nou se va concentra pe atingerea obiectivelor de pregătire recent stabilite de Franchetti, conform unei declarații a Marinei.
Îmbunătățirea intreținerii navelor
„Ceea ce este esențial … acea coloană lungă în cort, este întreținerea. Știm că va trebui să facem lucrurile diferit,” a spus McLane, adăugând că a primit rezultatele unui studiu efectuat anul trecut, axat pe îmbunătățirea întreținerii navelor amfibii.
„Trebuie să fim, în interiorul autorităților pe care le avem deja, mai flexibili în ceea ce privește strategiile de contractare,” a continuat el. „Avem nevoie de o strategie a strategiilor, pentru că lucrurile pe care trebuie să le facem din punct de vedere al întreținerii pot fi diferite în funcție de navă, de portul de origine, de ceea ce dorim să realizăm, iar același vehicul de contractare nu va putea fi aplicat universal în toate acele situații.”
Obstacole în procesul de formare
Un alt obstacol, a adăugat McLane, este obținerea navelor prin cicluri de pregătire necesare la timp. El a afirmat că obiectivul serviciului de a finaliza un astfel de ciclu de pregătire în 10 săptămâni este „realizabil.” De asemenea, a adăugat că unul dintre principalele obstacole în atingerea acestui obiectiv a fost atunci când sistemele specifice sunt defecte, ceea ce împiedică marinarii să se antreneze pe aceste sisteme.
Examene ale practicilor de intreținere
Viceamiralul James Downey, șeful Comandamentului Sistemelor Navale și ofițerul responsabil cu supravegherea întreținerii la nivelul flotei, le-a spus reporterilor că Marina examinează practicile navelor comerciale, liniilor de croazieră, companiilor aeriene, uzinelor nucleare și platformelor de petrol offshore ca model pentru îmbunătățirea metodelor Marinei. Această practică reflectă pașii pe care comunitatea aviației navale i-a făcut în timpul primei administrații Trump, când atunci-Secretarul Apărării Jim Mattis a încredințat flotelor de avioane de atac sarcina de a-și îmbunătăți semnificativ statisticile de pregătire.
Întrebări esențiale pentru imbunătățire
„Cum se descurcă ei … la timp, ce este important pentru ei și cum se pregătesc pentru a obține ceea ce apreciază?” a spus Downey, în timp ce vorbea reporterilor alături de șeful SWO.
Obiectivele fostului sef SWO
Predecesorul lui McLane, fostul viceamiral Roy Kitchener, a stabilit în 2023 un obiectiv pentru flota de suprafață de a avea 75 de nave pregătite zilnic — un obiectiv pe care flota nu l-a atins până în luna ianuarie a anului trecut. Nu a fost clar imediat cum se compară acest obiectiv cu noile ținte de pregătire stabilite de CNO sau dacă rămâne în vigoare. Un purtător de cuvânt pentru șeful SWO nu a răspuns la o solicitare de comentariu până la data limită de presă.
Actualitate
Frank Kendall: Provocările și viziunea pentru eficiența Pentagonului și evoluția Forțelor Spațiale
Nevoia de eficiență în bugetul Pentagonului
În cadrul unei discuții recente, secretarul Forțelor Aeriene, Frank Kendall, a subliniat că administrația Trump trebuie să fie pregătită să colaboreze strâns cu Congresul pentru a face alegeri dificile privind structura forțelor, acestea putând fi nepopulare pe Capitol Hill.
Oportunități de reducere a cheltuielilor
Kendall a propus o eficiență în buget prin oprirea achiziției de aeronave C-130, afirmând că există suficiente astfel de aparate în prezent.
Viziunea pentru 2050: Pregătirea pentru amenințări militare
Pe fondul amenințărilor emergente din partea Chinei și Rusiei, Kendall a lansat un raport care conturează o viziune amplă pentru Forțele Aeriene și Spațiale în 2050, subliniind necesitatea unor resurse mai mari.
Provocările colaborării cu Congresul
Secretarul a menționat că orice modificare semnificativă a poziționării și infrastructurii Forțelor Aeriene necesită aprobarea legislativă și că reducerile birocratice sunt un proces complex care implică cooperarea Congresului.
Reevaluarea obiectivelor Globale ale Statelor Unite
Kendall a discutat despre necesitatea de a reconsidera modul în care cheltuim resurse și utilizăm structura forțelor, având în vedere angajamentele globale pe care le avem și costurile asociate cu acestea.
Infrastructura IT imbătrânită: O altă provocare
Eficiența Departamentului Apărării este împiedicată și de infrastructura IT învechită, care nu este actualizată frecvent ca în sectorul comercial, limitând astfel capacitatea de a profita de avansurile tehnologice.
Evoluția Forțelor Spațiale: Versatilitate și capacitate crescută
Kendall a subliniat importanța dezvoltării unei Forțe Spațiale mai puternice și echipate cu arme orbitale, evidențiind necesitatea de a îmbunătăți capabilitățile de contracarare a amenințărilor din partea Chinei în domeniul spațial.
Actualitate
Cum să îți pregătești materialele pentru o construcție solidă și sigură
Pregătirea materialelor este un pas esențial în orice proiect de construcție. Fie că construiești o casă, un garaj sau orice alt tip de structură, alegerea corectă și manipularea adecvată a materialelor poate face diferența între o construcție durabilă și una vulnerabilă. În acest ghid, vom discuta despre cum să te pregătești pentru utilizarea materialelor de construcție, pentru a asigura o fundație solidă și o structură sigură.
Alegerea materialelor potrivite pentru tipul de construcție
Primul pas în pregătirea materialelor, cum ar fi cheresteaua, este alegerea acestora în funcție de tipul și scopul construcției. De exemplu, pentru fundații solide și durabile, este important să utilizezi beton de calitate superioară, iar pentru pereți, fie că sunt din cărămidă, BCA sau blocuri de beton, trebuie să te asiguri că sunt corespunzătoare pentru încărcătura pe care o vor suporta. Alegerea materialelor nu se rezumă doar la rezistență, ci și la eficiența energetică și durabilitatea acestora pe termen lung.
Pentru acoperișuri, de exemplu, ar trebui să optezi pentru materiale ușor de instalat, dar rezistente la condițiile meteorologice extreme, precum tabla cutată sau țiglele ceramice. Este important să ai în vedere și izolația termică și fonică a materialelor, care va contribui la confortul locuinței tale și la eficiența energetică a construcției.
Verificarea calității materialelor
Înainte de a începe construcția propriu-zisă, este esențial să inspectezi toate materialele, inclusiv plasa de Buzau, pentru a te asigura că sunt de bună calitate. Începe prin a verifica livrările și asigură-te că materialele corespund standardelor de siguranță și construcție. Fie că este vorba despre materiale de beton, lemn sau orice alt tip, fiecare trebuie să fie testat pentru durabilitate și conformitate cu reglementările locale.
De exemplu, lemnul folosit în construcții trebuie să fie tratat corespunzător pentru a preveni mucegaiul, insectele și putrezirea. La fel, betonul trebuie să fie preparat corect și să îndeplinească cerințele de rezistență specificate în proiectul tehnic.
Depozitarea corectă a materialelor
Odată ce ai ales materialele potrivite și ai verificat calitatea acestora, urmează să le depozitezi corespunzător. Materialele de construcție trebuie depozitate într-un loc uscat, protejat de umiditate și de condiții atmosferice extreme. De exemplu, lemnul trebuie să fie depozitat pe suprafețe plane, departe de sol, pentru a preveni absorbția umezelii care poate duce la deformarea sau putrezirea acestuia. În cazul materialelor de beton sau mortar, acestea trebuie protejate de ploaie, pentru a evita diluarea amestecurilor.
De asemenea, este important să ții materialele de construcție bine organizate și etichetate, astfel încât să poți accesa rapid și ușor fiecare tip de material atunci când este necesar pe șantier..
Pregătirea pentru utilizarea materialelor pe șantier
Pregătirea materialelor nu se încheie cu depozitarea acestora. Înainte de a începe construcția, trebuie să te asiguri că ai toate uneltele și echipamentele necesare pentru manipularea și utilizarea materialelor. De exemplu, dacă urmează să lucrezi cu lemn, asigură-te că ai scule precum ferăstraie, ciocane și șuruburi potrivite pentru fixarea acestuia. Dacă utilizezi beton, vei avea nevoie de o betonieră și forme pentru turnare.
De asemenea, trebuie să fii pregătit pentru tăierea sau ajustarea anumitor materiale. În funcție de tipul de material, asigură-te că folosești instrumentele potrivite (de exemplu, flexul pentru tăierea metalului sau al materialelor de construcție durabile).
-
Exclusivacum 4 zile
Noul viceprimar al Ploieștiului: Alexandru Săraru
-
Exclusivacum 4 zile
Justiția greoaie: Moartea notarului implicat în scandalul White Tower surprinde investigațiile
-
Exclusivacum 2 zile
Amânări letale: Între incertitudine și posibile motivări ascunse – Judecătoarea Apostu Lavinia Nusa și dosarul 727 / 42 / 2024
-
Ancheteacum 4 zile
Demisia Mădălinei-Antoaneta Vlase din Magistratură
-
Actualitateacum 5 zile
Peste 100 de polițisti de penitenciare au pichetat astăzi penitenciarul Ploiești.
-
Exclusivacum 3 ore
O nouă escrocherie imobiliară: blocul de apartamente de pe strada Mărășești nr. 178 în centrul controverselor din Ploiești
-
Exclusivacum o zi
Plângere penală și proteste impotriva Directorului Penitenciarului Spital Rahova, Bogdan Puianu
-
Exclusivacum 2 zile
Protestul polițiștilor pentru RESPECT