Actualitate
CLCC solicită Parlamentului respingerea celei mai radicale propuneri anti-tutun – PL-x 587/2019
Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) solicită Parlamentului respingerea celei mai radicale propuneri anti-tutun, și anume ,,PL-x 587/2019 pentru modificarea unor acte normative în domeniul reglementării produselor din tutun”, având în vedere impactul negativ major pe care propunerea legislativă îl are atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra bugetului de stat.
Conform scrisorii CLCC trimise Comisiei pentru buget-finanțe din Camera Deputaților, reglementările propuse prin modificarea PL-x 587/2019 vor aduce un grav prejudiciu bugetului de stat, în condițiile în care se estimează că epidemia de COVID – 19 va produce economiei României cea mai severă scădere de la criza financiară globală. Prejudiciul produs de propunerea legislativă era calculat de Guvernul României, chiar înaintea izbucnirii pandemiei, la circa două miliarde de lei anual.
„În acest moment, evaluarea pierderilor cauzate este optimistă, deficitul urmând a fi sensibil mai mare. În contextul în care România va avea nevoie de toate resursele financiare pentru a depăși criza ce se prefigurează, credem că economia nu poate funcționa fără un cadru fiscal și legislativ predictibil și echilibrat, cunoscut tuturor actorilor implicați”, declară Constantin Rudnițchi, director executiv al CLCC.
Propunerea urmărește introducerea unor restricții comerciale majore, care exced sfera de aplicabilitate a Directivei 2003/33/CE transpuse prin Legea 457/2004 privind publicitatea și sponsorizarea produselor din tutun. Este vorba despre interzicerea expunerii produselor din tutun la punctele de vânzare, ,,cu excepția magazinelor specializate în vânzarea produselor din tutun” (gen tutungerie), categorie limitată în România la doar câteva magazine dintr-un total de circa 70.000 în care se comercializează și țigarete, pe lângă alte produse de larg consum.
În forma actuală, inițiativa poate afecta mai mult de 40.000 de angajați direcți sau indirecți ai companiilor producătoare și distribuitoare, dar și peste 70.000 de retaileri din România, țară în care investițiile totale ale industriei depășesc 1,5 miliarde de euro. Pentru aceștia, pierderile anuale rezultate din încetarea colaborării cu companiile producătoare de țigarete se vor ridica la peste 100 de milioane de euro, bani care nu vor mai intra în economia României.
Interzicerea expunerii la punctul de vânzare distorsionează piața și creează bariere semnificative la intrarea pe piață a mărcilor noi, punctul de vânzare fiind singurul loc în care marca poate fi făcută cunoscută consumatorilor (a se vedea, în acest sens, poziția Consiliului Concurenței, pe marginea unui amendament similar respins în 2015).
Totodată, măsurile restrictive au un ridicat potențial de reducere a veniturilor bugetare, ca urmare a perturbării comerțului legal și a creșterii contrabandei. Totodată, inițiativa legislativă conține introducerea unei noi taxe de consum asupra produselor din tutun, neținându-se cont de prevederile Directivei 64/2011/EU.
O nouă taxă ar încălca legislația europeană și ar supune România riscului de infringement, se mai arată în documentul menționat. Taxele reprezintă deja, conform legislației actuale, circa 80% din prețul unui pachet de țigarete. Introducerea unei noi taxe asupra țigaretelor încalcă legislația europeană, care a instituit un regim armonizat de taxare a țigaretelor, care prevede că singurele taxe aplicabile țigaretelor sunt acciza și taxa pe valoarea adăugată.
Încasările bugetare din accize la produsele din tutun au cunoscut anul acesta o creștere semnificativă. Veniturile din accize au însumat 10,15 mld lei în primele patru luni ale anului 2020 și prezintă un avans de 12,5% față de nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut. Veniturile din accizele pentru produsele din tutun au înregistrat în primele patru luni ale anului un avans semnificativ de 40,34% (an/an), susținut și de majorarea nivelului accizei la țigarete cu 4,2%. Sunt unele dintre cele mai mari niveluri de creșteri ale veniturilor bugetare, fapt care demonstrează importanța industriei de țigarete și a sectorului de retail pentru economia românească și pentru veniturile bugetare.
Practica unor supra-reglementări care exced prevederile Directivei tutunului în state precum Marea Britanie sau Irlanda nu doar că nu a avut rezultatele scontate în privința reducerii consumului de tutun, dar a condus la creșterea contrabandei cu țigarete, facilitând accesul consumatorilor și, în special, al minorilor, la produse ieftine și nesupuse vreunui control. Cazul Marii Britanii, unul dintre cele 5 state UE în care a fost interzisă expunerea produselor legale este extrem de relevant.
Inițiativa propune modificarea definiției fumatului, incluzând vapatul. O altă propunere legislativă (L389/2018 / PLX541/2018) ce viza modificarea definiției fumatului în sensul celor urmărite și de actuala inițiativă a fost respinsă de Senatul României și a primit un raport negativ de la Comisia pentru sănătate publică a Camerei Deputaților. Propunerea legislativă interzice dreptul la informare și la alegere informată a consumatorilor adulți de nicotină cu privire la produsele care pot reduce riscurile asociate fumatului, împiedicând astfel potențiale beneficii pentru sănătatea publică, fără a rezolva problema accesului minorilor la produse din tutun.
„Considerăm că respingerea PLx 587/2019 înseamnă protejarea intereselor consumatorilor, a activităților micilor comercianți, menținerea veniturilor bugetare la indicatorii previzionați de către autoritățile fiscale și continuarea luptei împotriva contrabandei care, în prezent, aduce prejudicii la bugetul de stat de circa 700 de milioane de euro pe an, dar și libertatea comunicării”, concluzionează directorul CLCC.
Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) reunește aproape 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei și un număr total de peste 36.000 angajați. Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției,www.clcc.ro
· Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.
· Obiectivul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.
Actualitate
Schimbări necesare în marina SUA pentru imbunătățirea pregătirii
Apel pentru schimbări majore în practicile flotei
Ofițerul principal de război de suprafață al Marinei SUA (SWO), viceamiralul Brendan McLane, a declarat că sunt necesare schimbări semnificative în modul în care flota sa se pregătește, efectuează întreținerea și execută contractele, dacă serviciul vrea să îndeplinească cele mai recente obiective de pregătire.
„Nu putem continua să facem lucrurile așa cum le-am făcut până acum. Nu putem doar să muncim mai mult sau să ne străduim mai mult cu procesele pe care le avem până acum,” a afirmat McLane reporterilor săptămâna trecută, înainte de simpozionul anual al Asociației Marinei de Suprafață.
Provocări și așteptări noi
Declarațiile sale vin într-un moment în care flota de suprafață a avut un an dificil și așteaptă un nou leadership civil începând cu 20 ianuarie. Operațional, Marina — în special grupurile de atac ale navei de suprafață — s-au confruntat constant cu atacuri din partea Houthi-ilor susținuți de Iran în Orientul Mijlociu, pentru a proteja căile de transport internaționale și aliații SUA, inclusiv Israelul.
Obiective de pregătire stabilite de comandamentul naval
La Pentagon, șefa operațiunilor navale, amiralul Lisa Franchetti, l-a însărcinat pe McLane și pe ceilalți comandanți de tip să atingă un obiectiv de pregătire de 80% până în 2027, conform celei mai recente „Planuri de Navigație”.
McLane, al cărui comandament asupra tuturor forțelor operaționale de suprafață înseamnă că este cunoscut și sub numele de „șeful SWO”, a menționat că a fi pregătit pentru reacție înseamnă ca echipajul să fi terminat pregătirea în domeniul războiului de suprafață și antrenamentul tactic avansat. „Odată ce terminți asta, sunteți gata de plecare,” a adăugat el. De obicei, navele vor trece și printr-un exercițiu de antrenament compozit, denumit „COMPTUEX”, care oferă echipajului timp de pregătire cu restul grupului de atac al navei.
Revizuirea strategiei pentru indeplinirea obiectivelor
În interesul îndeplinirii acestui obiectiv, Marina plănuiește în curând să publice o versiune actualizată a documentului de strategie pe care fostul șef SWO l-a publicat în 2022, denumit „Avantajul Competitiv”. Documentul mai nou se va concentra pe atingerea obiectivelor de pregătire recent stabilite de Franchetti, conform unei declarații a Marinei.
Îmbunătățirea intreținerii navelor
„Ceea ce este esențial … acea coloană lungă în cort, este întreținerea. Știm că va trebui să facem lucrurile diferit,” a spus McLane, adăugând că a primit rezultatele unui studiu efectuat anul trecut, axat pe îmbunătățirea întreținerii navelor amfibii.
„Trebuie să fim, în interiorul autorităților pe care le avem deja, mai flexibili în ceea ce privește strategiile de contractare,” a continuat el. „Avem nevoie de o strategie a strategiilor, pentru că lucrurile pe care trebuie să le facem din punct de vedere al întreținerii pot fi diferite în funcție de navă, de portul de origine, de ceea ce dorim să realizăm, iar același vehicul de contractare nu va putea fi aplicat universal în toate acele situații.”
Obstacole în procesul de formare
Un alt obstacol, a adăugat McLane, este obținerea navelor prin cicluri de pregătire necesare la timp. El a afirmat că obiectivul serviciului de a finaliza un astfel de ciclu de pregătire în 10 săptămâni este „realizabil.” De asemenea, a adăugat că unul dintre principalele obstacole în atingerea acestui obiectiv a fost atunci când sistemele specifice sunt defecte, ceea ce împiedică marinarii să se antreneze pe aceste sisteme.
Examene ale practicilor de intreținere
Viceamiralul James Downey, șeful Comandamentului Sistemelor Navale și ofițerul responsabil cu supravegherea întreținerii la nivelul flotei, le-a spus reporterilor că Marina examinează practicile navelor comerciale, liniilor de croazieră, companiilor aeriene, uzinelor nucleare și platformelor de petrol offshore ca model pentru îmbunătățirea metodelor Marinei. Această practică reflectă pașii pe care comunitatea aviației navale i-a făcut în timpul primei administrații Trump, când atunci-Secretarul Apărării Jim Mattis a încredințat flotelor de avioane de atac sarcina de a-și îmbunătăți semnificativ statisticile de pregătire.
Întrebări esențiale pentru imbunătățire
„Cum se descurcă ei … la timp, ce este important pentru ei și cum se pregătesc pentru a obține ceea ce apreciază?” a spus Downey, în timp ce vorbea reporterilor alături de șeful SWO.
Obiectivele fostului sef SWO
Predecesorul lui McLane, fostul viceamiral Roy Kitchener, a stabilit în 2023 un obiectiv pentru flota de suprafață de a avea 75 de nave pregătite zilnic — un obiectiv pe care flota nu l-a atins până în luna ianuarie a anului trecut. Nu a fost clar imediat cum se compară acest obiectiv cu noile ținte de pregătire stabilite de CNO sau dacă rămâne în vigoare. Un purtător de cuvânt pentru șeful SWO nu a răspuns la o solicitare de comentariu până la data limită de presă.
Actualitate
Frank Kendall: Provocările și viziunea pentru eficiența Pentagonului și evoluția Forțelor Spațiale
Nevoia de eficiență în bugetul Pentagonului
În cadrul unei discuții recente, secretarul Forțelor Aeriene, Frank Kendall, a subliniat că administrația Trump trebuie să fie pregătită să colaboreze strâns cu Congresul pentru a face alegeri dificile privind structura forțelor, acestea putând fi nepopulare pe Capitol Hill.
Oportunități de reducere a cheltuielilor
Kendall a propus o eficiență în buget prin oprirea achiziției de aeronave C-130, afirmând că există suficiente astfel de aparate în prezent.
Viziunea pentru 2050: Pregătirea pentru amenințări militare
Pe fondul amenințărilor emergente din partea Chinei și Rusiei, Kendall a lansat un raport care conturează o viziune amplă pentru Forțele Aeriene și Spațiale în 2050, subliniind necesitatea unor resurse mai mari.
Provocările colaborării cu Congresul
Secretarul a menționat că orice modificare semnificativă a poziționării și infrastructurii Forțelor Aeriene necesită aprobarea legislativă și că reducerile birocratice sunt un proces complex care implică cooperarea Congresului.
Reevaluarea obiectivelor Globale ale Statelor Unite
Kendall a discutat despre necesitatea de a reconsidera modul în care cheltuim resurse și utilizăm structura forțelor, având în vedere angajamentele globale pe care le avem și costurile asociate cu acestea.
Infrastructura IT imbătrânită: O altă provocare
Eficiența Departamentului Apărării este împiedicată și de infrastructura IT învechită, care nu este actualizată frecvent ca în sectorul comercial, limitând astfel capacitatea de a profita de avansurile tehnologice.
Evoluția Forțelor Spațiale: Versatilitate și capacitate crescută
Kendall a subliniat importanța dezvoltării unei Forțe Spațiale mai puternice și echipate cu arme orbitale, evidențiind necesitatea de a îmbunătăți capabilitățile de contracarare a amenințărilor din partea Chinei în domeniul spațial.
Actualitate
Cum să îți pregătești materialele pentru o construcție solidă și sigură
Pregătirea materialelor este un pas esențial în orice proiect de construcție. Fie că construiești o casă, un garaj sau orice alt tip de structură, alegerea corectă și manipularea adecvată a materialelor poate face diferența între o construcție durabilă și una vulnerabilă. În acest ghid, vom discuta despre cum să te pregătești pentru utilizarea materialelor de construcție, pentru a asigura o fundație solidă și o structură sigură.
Alegerea materialelor potrivite pentru tipul de construcție
Primul pas în pregătirea materialelor, cum ar fi cheresteaua, este alegerea acestora în funcție de tipul și scopul construcției. De exemplu, pentru fundații solide și durabile, este important să utilizezi beton de calitate superioară, iar pentru pereți, fie că sunt din cărămidă, BCA sau blocuri de beton, trebuie să te asiguri că sunt corespunzătoare pentru încărcătura pe care o vor suporta. Alegerea materialelor nu se rezumă doar la rezistență, ci și la eficiența energetică și durabilitatea acestora pe termen lung.
Pentru acoperișuri, de exemplu, ar trebui să optezi pentru materiale ușor de instalat, dar rezistente la condițiile meteorologice extreme, precum tabla cutată sau țiglele ceramice. Este important să ai în vedere și izolația termică și fonică a materialelor, care va contribui la confortul locuinței tale și la eficiența energetică a construcției.
Verificarea calității materialelor
Înainte de a începe construcția propriu-zisă, este esențial să inspectezi toate materialele, inclusiv plasa de Buzau, pentru a te asigura că sunt de bună calitate. Începe prin a verifica livrările și asigură-te că materialele corespund standardelor de siguranță și construcție. Fie că este vorba despre materiale de beton, lemn sau orice alt tip, fiecare trebuie să fie testat pentru durabilitate și conformitate cu reglementările locale.
De exemplu, lemnul folosit în construcții trebuie să fie tratat corespunzător pentru a preveni mucegaiul, insectele și putrezirea. La fel, betonul trebuie să fie preparat corect și să îndeplinească cerințele de rezistență specificate în proiectul tehnic.
Depozitarea corectă a materialelor
Odată ce ai ales materialele potrivite și ai verificat calitatea acestora, urmează să le depozitezi corespunzător. Materialele de construcție trebuie depozitate într-un loc uscat, protejat de umiditate și de condiții atmosferice extreme. De exemplu, lemnul trebuie să fie depozitat pe suprafețe plane, departe de sol, pentru a preveni absorbția umezelii care poate duce la deformarea sau putrezirea acestuia. În cazul materialelor de beton sau mortar, acestea trebuie protejate de ploaie, pentru a evita diluarea amestecurilor.
De asemenea, este important să ții materialele de construcție bine organizate și etichetate, astfel încât să poți accesa rapid și ușor fiecare tip de material atunci când este necesar pe șantier..
Pregătirea pentru utilizarea materialelor pe șantier
Pregătirea materialelor nu se încheie cu depozitarea acestora. Înainte de a începe construcția, trebuie să te asiguri că ai toate uneltele și echipamentele necesare pentru manipularea și utilizarea materialelor. De exemplu, dacă urmează să lucrezi cu lemn, asigură-te că ai scule precum ferăstraie, ciocane și șuruburi potrivite pentru fixarea acestuia. Dacă utilizezi beton, vei avea nevoie de o betonieră și forme pentru turnare.
De asemenea, trebuie să fii pregătit pentru tăierea sau ajustarea anumitor materiale. În funcție de tipul de material, asigură-te că folosești instrumentele potrivite (de exemplu, flexul pentru tăierea metalului sau al materialelor de construcție durabile).
-
Exclusivacum 4 zile
Noul viceprimar al Ploieștiului: Alexandru Săraru
-
Exclusivacum 4 zile
Justiția greoaie: Moartea notarului implicat în scandalul White Tower surprinde investigațiile
-
Exclusivacum 2 zile
Amânări letale: Între incertitudine și posibile motivări ascunse – Judecătoarea Apostu Lavinia Nusa și dosarul 727 / 42 / 2024
-
Ancheteacum 4 zile
Demisia Mădălinei-Antoaneta Vlase din Magistratură
-
Actualitateacum 5 zile
Peste 100 de polițisti de penitenciare au pichetat astăzi penitenciarul Ploiești.
-
Exclusivacum 3 ore
O nouă escrocherie imobiliară: blocul de apartamente de pe strada Mărășești nr. 178 în centrul controverselor din Ploiești
-
Exclusivacum o zi
Plângere penală și proteste impotriva Directorului Penitenciarului Spital Rahova, Bogdan Puianu
-
Exclusivacum 2 zile
Protestul polițiștilor pentru RESPECT