Connect with us

Actualitate

Calendar religios, 15 iunie | Agenţia AMOS News

Publicat

pe

Însemnările din calendarele bisericeşti de astăzi.
 Calendar ortodox: Sf. Prooroc Amos; Sf. Mc. Isihie; Fer. Ieronim şi Augustin Sambata mortilor 
Calendar catolic: Ss. Amos, profet; Abraham, călug.

 

În această lună, în ziua a cincisprezecea, pomenirea Sfântului Prooroc Amos.

Sfântul proroc Amos este unul din cei 12 profeţi „mici” şi a trăit in secolul al VIII-lea înainte de Hristos. Acesta s-a născut în satul Tecoa, în pământul lui Zavulon, şi a proorocit 50 de ani. Iar Amesia, mincinosul preot al lui Vetil, bătându-l adesea, îl pizmuia şi-l defăima; şi în sfârşit l-a omorât fiul lui Amesia lovindu-l cu un toiag gros la tâmplele capului. Căci îl mustra pentru vicleşugul viţeilor de aur. Şi s-a dus la pământul său încă cu suflet, şi peste două zile a răposat, către anul 787, şi a fost îngropat cu părinţii lui. Amos se tâlcuieşte: tare credincios, popor aspru, vârtos. Deci era la chipul trupului păros, bătrân, având barba ascuţită şi asemenea la chip cu Ioan cuvântătorul de Dumnezeu. Sf. prooroc Amos nu trebuie confundat cu Amos, tatăl Sfântului Prooroc Isaia.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului Mucenic Dula.

Acesta era din Pretoriada Zefiriei, eparhia Ciliciei, şi pentru că cinstea pe Hristos şi se închina Lui, a fost adus la guvernatorul Maxim şi a fost bătut cu toiege. Povestind el cele despre Apolon şi Dafne, ca îndrăgind-o pe ea Apolon şi umblând după ea, nu şi-a câştigat pofta, a pornit pe guvernator spre mai multă urgie şi mânie. Pentru aceasta iarăşi a fost bătut peste pântece şi întins pe un grătar de fier înroşit. Apoi a fost adus la alta cercetare, şi a fost chinuit în multe şi felurite chipuri. Apoi a fost întrebat de guvernator, despre Hristos, cum S-a întrupat şi pe cine socoteşte Dumnezeu? Iar sfântul i-a spus lui pe scurt toată rânduiala cea pentru noi. Deci, adus fiind la a treia cercetare, şi silit fiind să guste din cele jertfite idolilor, pentru că n-a voit de bunăvoie ci jertfa aceea ce cu silnicie i s-a băgat în gură a scuipat-o jos, iarăşi a fost chinuit cumplit şi şi-a dat duhul la Dumnezeu.

Tot în această zi, pomenirea Soborului Preasfintei Stăpânei noastre Născătoarei de Dumnezeu, de ceea parte la Maranachiu.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului mucenic Narsi.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului Fortunat, care de sabie s-a săvârşit.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului Apostol Ahaic, care de foame şi de sete s-a săvârşit.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului Apostol Ştefana, care cu pace s-a săvârşit.

Tot în această zi, pomenirea Cuviosului Ortisie, care cu pace s-a săvârşit.

Tot în această zi, pomenirea Sfintei Muceniţe Gravs, care de sabie s-a săvârşit.

Tot în această zi, pomenirea Sfântului Ieronim, care cu pace s-a săvârşit.

Sfântul nostru parinte Ieronim s-a nascut în anul 347 la Stridon, în apropiere de Acvileea, în Italia de Nord, într-o familie crestina. La vârsta de doisprezece ani fu trimis la Roma pentru a-si face studiile pe lânga gramaticianul Donat care trezi în el gustul pentru retorica, de care toate lucrarile sale vor ramâne impregnate. Tânarul, înzestrat cu un temperament înflacarat si o memorie impresionanta, studia cu ardoare si dovedea o neostoita dorinta de cunoastere. Desele vizite la mormintele Mucenicilor, în catacombe, îi insuflara o râvna absoluta fata de Hristos ; dar, luat de valul celor cu care îsi petrecea vremea, tineretea sa fu în aceeasi masura dezordonata si furtunoasa, lucru pe care mai târziu îl regreta cu amaraciune. Pe la douazeci de ani, la putin timp dupa ce primi Botezul, parasi Roma pentru a se duce la Trevi, pe atunci resedinta împaratului, în scopul de a face cariera în administratie. Acolo simti el chemarea irezistibila a lui Dumnezeu : sa paraseasca totul pentru a se pune în slujba Lui. Se duse asadeci la Acvileea, unde frecventa în compania lui Rufin, prieten al sau si ucenic ca si el, un cerc de Clerici si laici dedati meditatiilor evlavioase, care formau, dupa cum spunea el, „un cor de preafericiti”. Angajându-se deci în viata ascetica cu toata înflacararea unui caracter care nu admitea nici un compromis, hotarî sa urmeze exemplul Patriarhului Avraam si al tuturor celor care se exilasera din dragoste pentru Dumnezeu. Se îmbarca deci plecând catre Rasarit. Ajuns în Antiohia, petrecu Postul Mare în înfrânare si meditare asidua la spusele Profetilor, timp de reflectare pe care îl completa totodata cu lectura autorilor clasici. Cuprins de o febra violenta, pe la jumatatea Postului, si ajuns aproape în pragul mortii, fu rapit în duh si se vazu înfatisându-se la judecata lui Dumnezeu. In timp ce îsi afirma identitatea de Crestin, Judecatorul îi raspunse : „Minti, tu esti Ciceronian si nu Crestin!” si porunci sa fie lovit cu vergi. Biciuit astfel de propria constiinta, Ieronim facu urmatorul juramânt : „Doamne, doar de ma voi fi lepadat de Tine, sa mai detin carti profane sau sa mai citesc asemenea carti !”. Incepând de atunci, se dedica numai citirii Sfintei Scripturi. Si, fara sa ceara sfat nimanui, se afunda în pustiul Chalcis (sud-estul Antiohiei), cu dorinta de a urma lupta duhovniceasca a Sfântului Antonie. Dar îsi suprasestimase fortele si, în ciuda posturilor si mortificarilor pe care si le impunea, se gasi puternic încercat de gânduri si de amintirile vietii sale trecute. In timp ce îsi slabea trupul prin asceza, era ars de soare si traia în mijlocul scorpionilor si a fiarelor salbatice, i se parea ca s-ar fi aflat în mijlocul placerilor de la Roma, înconjurat de tinere femei de moravuri usoare. Pentru a lupta împotriva delasarii spirituale (acedia), se perfectiona în cunoasterea limbii grecesti, învata cu mult efort ebraica si limba caldeana (aramaica), si întretinea o corespondenta cu prietenii sai din Acvileea.

In aceste încercari Dumnezeu îi dadea mângâieri ceresti, dar trebui totusi la scurta vreme sa paraseasca pustiul, a carui pace era tulburata de certurile dintre calugari cu privire la schisma Bisericii din Antiohia (cf nota Sf. Meletie, 12 februarie). Fiind simpatizant al partidei lui Paulin, Ieronim facu apel la Papa Damase pentru a-i cere sa transeze controversa dar nu obtinu nici un raspuns. Se duse atunci în Antiohia unde, fiind hirotonit Preot de catre Paulin, in ciuda reticentelor sale, îsi continua studiul Bibliei pe lânga marele savant Apolinar din Laodiceea, filtrând din învatatura acestuia ceea ce nu era conform cu Ortodoxia. Apoi, atras de renumele elocintei si sfinteniei Sfântului Grigore Teologul, pleca la Constantinopol, unde petrecu trei ani la scoala acestuia, descoperind cu admiratie operele lui Origene, pe care începu sa îl traduca. Dupa demisia Sfântului Grigore, fu invitat de catre Paulin din Antiohia si Sfântul Epifanie sa-i insoteasca la sinodul de la Roma (382). In cursul sesiunilor, Papa Damase remarca darurile rare cu care era înzestrat Ieronim si, la terminarea sinodului, îl retinu în anturajul sau ca secretar. Marele Ierarh stia sa-i stimuleze spiritul prin întrebari despre pasaje dificile din Scriptura si îl însarcina cu revizuirea traducerilor latine din Evanghelie dupa originalele grecesti.

Reputatia sa de exeget îl facu sa devina ghidul spiritual al unui cerc de femei nobile si evlavioase, adunate împreuna de catre Sfânta Marcela (31 ianuarie) în palatul sau din Aventino. Fura organizate conferinte periodice în timpul carora Ieronim îsi însotea de încurajari înflacarate catre viata ascetica explicatiile asupra textului sfânt si cursurile sale de ebraica. Foarte tinerei fete a Sfintei Paula, Sfânta Eustochia, îi scria : „Fii greier al noptilor. Scalda-ti patul în fiecare noapte, inunda vesmintele tale cu lacrimi. Privegheaza si fii precum pasarelele în singuratate…” (Ep. 22, 18). Dar râvna sa de neîmblânzit, atât pentru a preamari viata ascetica cât pentru a dezaproba comportamentul Preotilor mondeni, întâmpina numerosi opozanti care îl acuzara de faptul ca el condamna casatoria si care, dupa moartea lui Damase (384), facura sa circule pe seama lui calomnii infame care îl obligara sa paraseasca Roma (385).

Le regasi pe Paula (26 ianuarie) si fiica ei Eustochia la Antiohia, si întreprinse cu ele un lung pelerinaj, atât în Tara Sfânta cât si în Egipt, la Parintii pustiei. La capatul acestui periplu, urmând exemplul Sfintei Melania cea Batrâna si a prietenului sau Rufin la Muntele Maslinilor, Ieronim se stabili la Betleem si fonda, pe lânga Bazilica Nasterii Mântuitorului, doua manastiri : una pentru calugari si una pentru Sfânta Paula si femeile evlavioase care o urmasera. Veghind la organizarea celor doua comunitati, redacta atunci pentru ele vietile Sfântului Pavel Tebeul (cf. 15 ianuarie) si ale Sfântului Malh (cf. 24 noiembrie). In fiecare zi explica Scriptura pentru Sfânta Paula si ucenitele sale, primind din ce în ce mai multi pelerini care veneau sa se închine la pestera Nasterii Domnului si sa se adape la izvorul stiintei sale. Dar mai ales aici se dedica el importantei sale lucrari de traducere a Sfintei Scripturi si de comentarii sustinute, inspirate din metoda lui Origene dar lasând un loc mai important interpretarii literale. „A nu cunoste Scripturile înseamna sa nu-l cunosti pe Hristos” (Prefata la comentariul asupra Profetului Isaia.), declara el iar preocuparea sa de a reveni la precizia textului original îl facu sa întreprinda traducerea întregului Vechi Testament din limba ebraica, sarcina colosala pe care o termina la capatul a cincisprezece ani de munca îndârjita (405) (Aceasta traducere avea sa devina versiunea oficiala a Bisericii latine sau Vulgata.).

In afara acestor lucrari de exegeza, având un caracter tumultuos, nu putea sa taca în fata evenimentelor ecleziastice alte timpurilor si cu aceeasi ardoare pe care o manifestase în lupta împotriva patimilor pustiei, se angaja în lupta pentru apararea adevarului împotriva ereticilor. In ciuda admiratiei sale pentru Origene, il urma pe Sfântul Epifanie (cf. 12 mai) în campania violenta împotriva discipolilor marelui doctor alexandrin si se certa cu prietenul sau Rufin si Episcopul sau, Ioan din Ierusalim. Controversa se agrava când Epifanie cuteza sa hirotoneasca preot pe Paulinian, fratele lui Ieronim, pentru a sluji manastirile din Betleem. Ioan protesta împotriva acestei uzurpari anticanonice a jurisdictiei sale si interzise lui Ieronim si discipolilor sai accesul la Bazilica Nasterii Domnului. Ajunsera pâna la urma la o întelegere, datorita interventiei lui Teofil din Alexandria (396) ; dar doi ani mai târziu conflictul izbucni din nou, cu ocazia traducerii de catre Rufin a Tratatului Principiilor al lui Origene. Ieronim riposta imediat cu o traducere ce dovedea toata erezia lui Origene si continua polemica împotriva vechiului sau prieten pâna la moartea acestuia.

Betleemul fiind luat cu asalt de multimi de refugiati, provenind din Apus în urma ocuparii Romei de catre barbari (410), se impunea ca Ieronim sa se puna în slujba lor dar el continua în acelasi timp, noaptea, lucrarile sale de exegeza si polemica. Scrise in special împotriva Pelagilor care, drept represalii, atacara manastirile din Betleem, lasând cladirile în ruine (416). Aceasta comunitate latina, isolata în Rasarit si de acum în declin, nu mai avea nici un viitor iar dupa moartea Sfântului Ieronim, survenita la 30 septembrie 420, nu întârzie sa se stinga.

Pomenirea Sf. Ieronim, praznuita la 30 septembrie în Apus, a fost introdusa în aceasta zi de Sfântul Nicodim, care a identificat-o cu aceea a unui Ieronim, probabil diferit, prezenta în unele Sinaxare. El i-a asociat praznuirea Sfântului Augustin, alt mare doctor al Bisericii latine. Noi pastram aceste doua pomeniri la aceasta data conventionala, caci ele s-au impus astfel în diferitele Biserici ortodoxe.

Tot în această zi, pomenirea celui între sfinţi Părintelui nostru Augustin, episcopul Hiponei.

Sfântul Augustin a vazut lumina zilei în anul 354, la Tagasta, orasel din Numidia, la frontiera dintre Algeria si Tunisia de azi. Tatal sau, Patricius, mic proprietar funciar, unul din notabilii orasului, ramase pagân pâna la sfârsitul zilelor sale, dar mama sa, Sfânta Monica (cf 4 mai), era o Crestina înfocata si îl înscrise, înca de când era copil, printre Catehumeni si îl ducea regulat la biserica pentru a-l învata Tainele Credintei. Cu toate acestea Botezul fu lasat pe mai târziu, dupa obiceiul vremii, iar copilul se dovedea a fi turbulent si rebel la mustrarile mamei sale si se indeparta de credinta. Inzestrat cu o inteligenta sclipitoare, în scurta vreme ajunse sa stapâneasca limba latina dar ramânea recalcitrant fata de studiul limbii grecesti, o lacuna ce persista în gândirea sa teologica. La vârsta de saptesprezece ani fu trimis la Cartagina, metropola Africii, pentru a urma cursuri de retorica. Ispitele orasului si anturajul nepotrivit îl facura sa cada într-o viata de dezmat si avu o legatura cu o femeie crestina de la care avu un fiu, Adeodat (372). Datorita lecturilor din Cicero, îsi abandona zadarnicele studii de drept si de retorica pentru a cauta Adevarul si întelepciunea ; dar deceptionat de aparenta uscaciune a Bibliei, fu mai degraba atras de doctrina maniheenilor, care îi aparea ca o îmbinare rezonabila a lui Hristos cu dorinta sa de a-si însusi întelepciunea doar cu ajutorul rationamentului. Ramase timp de noua ani prizonierul acestei erezii, atât de evidente totusi.

Dupa un scurt sejur la Tagasta, ca profesor de gramatica, reveni la Cartagina, pentru a deschide o scoala de retorica. Cu toate acestea, comportamentul urât al studentilor sai îl dezgusta repede de aceasta profesie. Pierzându-si iluziile asupra maniheismului ca urmare a unei conversatii cu unul din episcopii lor, Faustus, spirit nelinistit si avid de adevarata cunoastere, se îmbarca si pleca la Roma, unde deschise o alta scoala, care nu avu mai mult succes. Dupa ce fu vindecat de o boala grava, obtinând un post de retor platit la Milano, se duse sa se instaleze acolo, nutrind înca visul unei stralucite cariere în administratie (384). Acolo fu prezentat Episcopului, Sfântul Ambrozie (cf 7 dec), care îl cuceri prin blândetea si amabilitatea sa, si mai ales prin stralucita sa elocinta si interpretarile spirituale ale Sfintei Scripturi, care îi deschisera inima catre profunzimea cuvântului lui Dumnezeu. Monica venise cu el si îl convinse sa îsi abandoneze concubina dar încerca în zadar sa îl faca sa se angajeze într-o casatorie profitabila. Filozofia si placerile mondene îi produsesera o asemenea insatisfactie, încât, cu durere si neliniste, cauta care ar fi putut fi izvorul adevaratei fericiri. Lectura filozofilor neoplatonici îl facu sa abandoneze definitiv maniheismul si îi permise sa întreprinda cautarea interioara a unei vieti spirituale. Spre deosebire totusi de acesti filozofi, aceata interiorizare nu era pentru el o cautare speculativa si zadarnica, ci lua forma unei cautari fierbinti a Dumnezeului întrupat, pe care îl admitea în mod intelectual, dar pe care inima sa nu îl traia înca. Atunci veni momentul în care auzi vorbindu-se de Viata Sfântului Antonie cel Mare, scrisa de Sfântul Atanasie în timpul exilului sau în Apus si care era prilejul încrestinarilor rasunatoare în rândul nobilimii. La putina vreme, în timp ce se afla în gradina prietenului sau Alypius, plângându-si viata retras, auzi o voce ca de copil cântând : „Ia si citeste!”. Deschise un volum al Epistolelor Sfântului Pavel care se afla acolo si se opri asupra urmatorului pasaj : „Imbracati-va în Domnul Iisus Hristos si grija de trup sa nu o faceti spre pofte” (Romani 13:13). Intunericul îndoielii disparu îndata si o lumina blânda îi scalda inima în bucurie. In acea clipa devenise un alt om, care avea sa nu mai traiasca decât pentru Hristos si Biserica Sa. Când îi împartasi mamei sale aceasta revelatie, ea fu cuprinsa de bucurie. Dupa ce îsi abandona definitiv profesia de „negustor de vorbe”, petrecu retras câteva luni, undeva la tara, cu mama sa, rude si câtiva prieteni, pentru a se întrema dupa o boala pe care o agravase emotia convertirii sale. Ïn aceasta prima forma de manastire , în care îsi dorea sa duca o viata asemanatoare celei a comunitatii apostolice de la Ierusalim, Augustin împreuna rugaciunea cu meditatia Scripturii si discutii filozofice. Intors la Milano, duse o viata austera si retrasa înainte de a fi botezat de Sfântul Ambrozie, la 24 aprilie 387, în compania lui Alypius si a fiului sau Adeodat. Se duse apoi la Ostia, cu Sfânta Monica, în scopul de a se retrage în Africa pentru a duce o viata monahala. Ïntr-o seara, pe când stateau de vorba sprijiniti de o fereastra, ambalati pe neasteptate de elanul conversatiei lor evlavioase si, aspirând din toata inima la apele Izvorului ceresc, ei fura cuprisi de un fel de extaz, deasupra celor vazute si nevazute, pentru a intra in Comuniune cu Ïntelepciunea cea vesnica, moment de contemplare care li se paru a fi o invitatie la a gusta înca de pe aceasta lume din viata vesnica, dupa cuvântul Evangheliei : „Intrati în bucuria Domnului vostru” (Sfântul Augustin îsi relateaza în întregime convertirea în „Confesiunile” sale, una din capodoperele literaturii universale.). Sfânta Monica muri la putin timp iar Augustin, întârziind proiectul sau, ramase înca ceva vreme în Italia pentru a redacta lucrari de polemica împotriva maniheenilor.

In septembrie 388 el se întoarse la Tagasta, cu Alypius si Adeodat, care muri curând. Augustin îsi vându toate bunurile si dadu saracilor câstigul, iar el se consacra, timp de trei ani, organizarii unei manastiri în compania prietenilor si ucenicilor sai. Postului si rugaciunii le adauga meditarea asupra Legii lui Dumnezeu, zi si noapte ; ceea ce Domnul îl facea sa înteleaga, el comunica prin viu grai celor prezenti, prin scrisori celor absenti. Cum se dusese într-o zi în oraselul Hipona, la cererea unui functionar imperial care voia sa îl asculte pentru a se hotarî asupra convertirii sale, Augustin aparu cu batrânul Episcop Valeriu in prezenta poporului. In timp ce prelatul împartasea celorlalti dorinta ordonarii unui Preot pentru a-l seconda în predicarea în limba latina, caci el era de limba greceasca, credinciosii pusera mâna pe Augustin, salutându-l cu ovatii furtunoase, iar el, plin de lacrimi in fata pericolului pe care îl reprezinta pastoritul oamenilor, accepta „sa paraseasca pe Dumnezeu pentru Dumnezeu”, adica sa renunte la tihna retragerii în manastire pentru a sluji Trupul lui Hristos. Obtinu cu toate acestea un termen de câteva luni pentru a se pregati prin meditarea Scripturii si, dupa hirotonirea lui, Episcopul îi acorda un teren în apropierea Bisericii, pentru a fonda acolo o noua manastire, „Manastirea Gradinii”, care a dat vreo zece Episcopi.

Catre sfârsitul anului 395, primi consacrarea episcopala si la putin timp dupa Valeriu urca in scaunul Hiponei. Aflat la catedra acestui mic Episcopat, dar luminând toata Biserica Africii si pâna la extremitatile lumii latine, prin învatatura sa, Sfântul Augustin fu timp de treizeci si cinci de ani modelul bunului Pastor, dându-si viata pentru oile sale si considerându-se robul robilor lui Dumnezeu. Fara încetare, predica aproape în fiecare zi (s-au pastrat în jur de opt sute din predicile sale), abordând toate subiectele cu o vivacitate si o arta incomparabile si cautând sa transmita celor carora se adresa dragostea lui pentru Dumnezeu si pentru bunurile ceresti. In timpul zilei, solutiona conflicte, veghea la administrarea Bisericii, se îngrijea de saraci – fara sa ezite în a topi vase sfinte când nu se mai gasea aur – iar în timpul noptii, redevenea calugar, consacrat cu toata fiinta sa iubirii Mirelui. Traia in Episcopatul sau in comuniune cu Clericii, pentru care redacta o Regula monahala (care se afla la originea institutiei occidentale a canonicilor), adaptata conditiei lor dar impunând respectarea stricta a votului saraciei si a poruncilor Evangheliei.

Dragostea sa arzânda pentru unitatea Bisericii nu-l lasa indiferent fata de nici unul din evenimentele care agitau Lumea Crestina. Partiicipa la Sinoade si strabatea Africa romana, profund divizata în vremea aceea, punându-si întreaga arta si iscusinta în serviciul Adevarului. Scrise vreo suta de opere, din care majoritatea sunt consacrate luptei împotriva schismaticilor, ereticilor si pagânilor. Dupa ce mai întii i-a respins în mod stralucit pe maniheeni, îsi orienta întreaga lupta împotriva schismaticilor novatieni, ce pretindeau ca validitatea tainei casatoriei sa fie subordonata virtutii celui care o oficia si care de aproape un secol iscasera o zizanie nefasta în toata Biserica Africii instalând o ierarhie paralela. Cum toate eforturile si argumentele Sfântului Episcop pentru a-i readuce în sânul Bisericii se loveau de ura lor înversunata, se decise cu durere în suflet sa faca apel la puterea laicilor, dar neacceptând sub nici o forma actele de violenta. Pentru ca multi atribuiau Crestinilor responsabilitatea caderii Romei (410), Augustin redacta o mare opera, „Cetatea lui Dumnezeu”, vasta reflectie asupra istoriei umane, în care arata ca Biserica, trecând prin toate vicisitudinile, e pe drumul catre Imparatia vesnica. Apoi trebui sa lupte împotriva ereziei pelagilor, erezie care minimisa rolul harului dumnezeiesc si considera ca omul, prin propriile forte, poate sa ajunga sa nu mai pacatuiasca ; în plus ea nega transmiterea pacatului originar si proclama inutil Botezul copiilor. Augustin facu mari eforturi pentru a rasturna aceasta doctrina în scopul de a apara credinta Bisericii ; dar antrenat de necesitatile disputei si prin spiritul sau însetat de clarificari rationale, stabili, între natura si Har, o opozitie prea stricta care avea sa aiba mai târziu consecinte nefaste în Occident. Aceasta disputa nu avu nici un ecou în Rasarit, caci Parintii greci, care îl cunosteau prea putin pe Augustin, considerau acest raport între natura si Har ca o „cooperare” (sinergie). Dorinta lui Augustin de a patrunde prea adânc tainele prestiintei divine îl conduse la o conceptie exagerata a predestinarii – care pastra la el un sens ortodox, atâta vreme cât ea ramânea înteleasa ca o consecinta a actelor libere, prevazute din vesnicie de catre Creator, dar nu determinate de El. Doctrina sa fu cu toate acestea sursa diverselor erezii occidentale despre predestinare, precum calvinismul.

Sf. Augustin reusi sa obtina ca pelagienii sa fie condamnati de Sinoadele de la Cartagina (411) si de la Roma (417), dar erezia persista. Când vandalii, veniti din Spania, începura sa invadeze Africa crestina, facând ravagii pe unde treceau, Sfântul Episcop îsi cheltui neobosit toata energia pentru a salva ce mai putea fi salvat. Dupa patruzeci de ani de episcopat si de munci apostolice, vedea cu durere cum renastea idolatria în mijlocul ruinelor însângerate si erezia ariana impusa de cuceritori. Hipona era asediata de trei luni când el fu cuprins de o febra violenta. Isi pavase peretii camerei cu psalmii pocaintei si cu entuziasmul unui proaspat convertit îsi dadu în mâinile Domnului sufletul sau mare, în ziua de 28 august 427.

Daca doctrina Sfântului Augustin duse la devieri în Occidentul medieval, nu i se poate cu toate acestea reprosa faptul de a fi fost un eretic, caci si-a supus întotdeauna, cu smerenie, reflectiile sale judecatii Bisericii si, terminându-si lucrarea „De Trinitate”, scria : „Doamne, Unul Dumnezeu, Dumnezeu Treime, tot ce am scris în aceste carti vine de la Tine si daca e ceva care sa vina de la mine, sa fiu iertat de Tine si de cei care sunt ai Tai”.

Sfântul Augustin este praznuit la 28 august în Biserica latina. Impins, atât prin formarea sa intelectuala cât si de circumstantele convertirii sale, sa priveasca relatia omului cu Dumnezeu dintr-un punct de vedere mai degraba „psihologic”, diferit de cel adoptat de traditia patristica anterioara, Sfântul Augustin a dat întregii sale teologii un aspect personal, care afecta doctrina sa despre Sfânta Treime, despre pacatul originar, despre raporturile naturii si harului etc. Atâta vreme cât aceste teze fura considerate drept opinii teologice personale („teologumene”), ele nu pusera in discutie locul Sfântului Augustin printre Sfintii ortodocsi. Abia când fura adoptate ca doctrina oficiala si exclusiva a Bisericii romane (printre altele în considerarea originii Duhului Sfânt nu doar în Tatal ci si în Dumnezeu-Fiul) ele devenira principalul subiect de discordie între cele doua Biserici. Daca, rational, poate fi cinstit Augustin ca Sfânt Ortodox, aceasta se datoreaza mai putin calitatii sale de teolog cât calitatii sale de pastor, si pentru sfintia sa personala indiscutabila. Sfântul Photios scria despre el : „Având în vedere ca unii dintre Parintii nostri si doctori au deviat de la credinta în ceea ce priveste câteva dogme, noi nu primim ca doctrina cele în care au deviat dar noi continuam sa îmbratisam oamenii care au fost ei”. Ep. 24, 20 (PG 102, 813). Pentru acest motiv unii îl numesc „preafericit” sau „iero”, dar asemenea distinctii nu existau în traditia hagiografica ortodoxa, ar fi de ajuns aici sa se faca distinctia între viata sa si posteritatea nefericita a doctrinei sale.

Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin.

Textul este preluat de pe site-ul Calendar Ortodox

 

Actualitate

 Nominalizarea lui Pete Hegseth pentru Secretarul Apărării

Publicat

pe

De

Votul comisiei pentru Servicii Armate a Senatului

Comisia pentru Servicii Armate a Senatului a aprobat cu ușurință nominalizarea lui Pete Hegseth pentru a deveni următorul secretar al apărării, utilizând majoritatea de un vot a republicanilor pentru a avansa nominalizarea contestată. O sursă familiarizată cu votul a declarat că membrii comisiei au raportat nominalizarea lui Hegseth pe linii de partid, înregistrând un vot 14-13 în această seară. Nominalizarea lui Hegseth urmează să ajungă pe masa Senatului mai târziu în această săptămână, unde este de așteptat să fie aprobată tot într-un mod similar.

Controversea și apărarea nominalizatului

Hegseth, gazdă la Fox News și veteran al Gărzii Naționale, a fost ales de președintele Donald Trump pentru a conduce Pentagonul în noiembrie. În săptămânile următoare, acuzațiile de comportament sexual inadecvat și rapoartele de denunțare care îl acuzau pe Hegseth de abuz de alcool în timp ce lucra la Fox News și ca fost președinte al Concerned Veterans for America au amenințat să pună în pericol nominalizarea sa. Hegseth a negat toate acuzațiile de comportament inadecvat și a promis că va renunța la alcool dacă va fi numit secretar al apărării.

Argumentele în favoarea și impotriva nominalizării

În timpul audierii de confirmare de săptămâna trecută, Hegseth a încercat să demonstreze că s-a îmbunătățit după greșelile din trecut și că experiența sa de combatant ar duce la un Departament al Apărării mai letal și mai pregătit. De asemenea, el a moderat comentariile anterioare referitoare la femeile din armată, afirmând că ar susține femeile în roluri de combat dacă acestea pot îndeplini aceleași standarde fizice ca bărbații. Totuși, a menționat că administrația va efectua o revizuire pentru a se asigura că aceste standarde nu au fost erodate.

Republicanii și-au exprimat în mare parte sprijinul pentru serviciul său militar anterior și „etica războinicului”. În schimb, democrații au pus la îndoială caracterul său, capacitatea de a conduce o birocrație masivă după ce a gestionat anterior o forță de muncă de aproximativ o sută de persoane, și dacă poziția sa mai blândă cu privire la femeile în combat ar rezista după confirmare.

Obiecțiile democratului Jack Reed

„Nu cred că ești calificat să îndeplinești cerințele copleșitoare ale acestui loc,” a declarat senatorul Jack Reed, principalul democrat din comisie și singurul democrat care a avut o întâlnire cu Hegseth înainte de audiere. „Trebuie să recunoaștem rapoartele publice îngrijorătoare împotriva ta. O varietate de surse, inclusiv propriile tale scrieri, te implică în neglijarea legilor războiului, gestionarea financiară defectuoasă, comentarii rasiste și sexiste despre bărbați și femei în uniformă, abuz de alcool, agresiune sexuală, hărțuire sexuală și alte probleme îngrijorătoare.”

Sprijinul senatoarei Joni Ernst

După audiere, Hegseth a obținut sprijinul senatorului Joni Ernst, o supraviețuitoare a agresiunii sexuale și veteran de combat. Într-o declarație, Ernst a subliniat că va colabora cu Hegseth pentru a crea cele mai letale forțe de luptă și pentru a-i solicita angajamentele de auditare a Pentagonului, asigurând oportunități pentru femeile în combat, păstrând în același timp standarde ridicate și selectând un oficial de rang înalt pentru a aborda și preveni abuzurile sexuale în rândul militarilor.

Aprobată nominalizarea lui Marco Rubio pentru Secretarul de Stat

Tot în această seară, Comisia pentru Relații Externe a Senatului a votat pentru a aproba nominalizarea fostului senator Marco Rubio pentru a conduce Departamentul de Stat.

Comentariile liderilor comisiei

„Suntem bucuroși că am lucrat într-un mod bipartizan pentru a ne asigura că unul dintre ai noștri, senatorul Marco Rubio, poate fi poziționat rapid pentru a prelua conducerea Departamentului de Stat,” au declarat președintele comisiei, Jim Risch, din Idaho, și senatorul Jeanne Shaheen, democrat de rang înalt din comisie, într-o declarație. „Credem că senatorul Rubio are abilitățile, cunoștințele și experiența necesare pentru a conduce departamentul, iar votul său unanim în comisie reflectă acest lucru. Sperăm să vedem nominalizarea sa aprobată de întregul Senat fără întârziere.”

Concluzie

Aprobarea nominalizării lui Hegseth și a lui Rubio subliniază eforturile administrației lui Trump de a-și forma rapid echipa de conducere pentru a prelua controlul asupra agențiilor esențiale. În timp ce Hegseth se confruntă cu provocări și controverse, sprijinul câștigat de la membri ai comisiei ar putea să-i asigure avansarea în funcțiile de conducere, având în vedere așteptările ridicate din partea comunității de apărare.

Citeste in continuare

Actualitate

Magazinul online Conte Elegant și cum să comanzi la perfecție lenjeria intimă potrivită fiecăruia

Publicat

pe

De

Dacă de obicei tu ești cel sau cea care se ocupă de achiziția lenjeriei intime, a șosetelor și dresurilor pentru cei din familie, atunci știi că nu e atât de simplu. În primul rând, e dificil să satisfaci preferințe atât de diferite. În cel de-al doilea rând, nu ai găsit nici până în prezent un loc din care să comanzi articole de calitate pentru toată lumea. Descoperă magazinul online Conte Elegant și un ghid despre ce ai de făcut pentru a avea succes în această misiune aparent imposibilă.

 

Urmărește aceste informații și ține cont de ele pe viitor!

 

Asigură-te că vei cumpăra pentru persoana potrivită

 

Indiferent de cât de mult ții la acest aspect, lenjeria intimă este un articol delicat care ar trebui achiziționat cu atenție desăvârșită. Nu doar referitor la ceea ce-ți vei cumpăra ție, ci și referitor la cumpărăturile pe care le faci pentru partener sau copii.

 

De exemplu, la magazinul online Conte Elegant, îți va veni ușor să ajungi la categoria cuvenită unui anumit gen sau vârstă.

 

Pe site vei descoperi secțiunile ”Femei”, ”Copii” și ”Bărbați” iar la fiecare în parte există pagini special create cu produse de interes pentru întreaga familie. ”Lenjerie damă” sau ”Lenjerie bărbați” – acolo vei vedea articolele existente în stoc, alături de informații despre materiale, recenzii de la clienți și filtre pentru a comanda produsele perfecte.

 

Nu ghici dimensiunea. Mergi la sigur!

 

Fiind cel sau cea care cumpără, de regulă, articolele de lenjerie pentru toată casa, probabil că știi deja ce dimensiuni are fiecare. Așadar, nu-ți va fi greu să pui în coș chiloți, sutiene sau pijamale pe măsura corectă. Dar, dacă ai mici dubii, atunci recomandat este să consulți ghidul de mărimi, cum este și cel pe care magazinul online Conte Elegant îl face disponibil clienților săi.

 

Ține cont de stilul preferat al fiecăruia! La Conte Elegant pătrunzi într-un univers nesfârșit privitor la lenjeria de corp

 

Adevărul este că ai de unde alege privitor la lenjeria intimă pentru fiecare membru al familiei tale. Există atât de multe stiluri și tipuri de chiloți, de pijamale și de desuuri, încât poți opta fie pentru ceva ce știi că poartă de obicei, fie pentru ceva mai îndrăzneț, dar la fel de calitativ. Important este ca obiectul în cauză să fie pe măsura corpului destinatarului și să-l facă sau s-o facă să se simtă confortabil.

 

Poate că un bărbat care poartă de obicei slipi va dori să vadă cum se simte și într-o pereche de boxeri. Ori viceversa. O femeie care poartă, de regulă, sutiene cu susținere și sârme, poate că va aprecia și senzația de libertate și de comoditate pe care o oferă sutienele din dantelă, fără burete și sârme.

 

Pune confortul pe primul loc

 

Ține minte, când faci cumpărături de lenjerie de corp pentru toată familia, cumperi pentru ei și nu doar pentru tine. În timp ce unele persoane preferă doar să arate bine în desuuri, altele pun pe primul loc confortul.

 

Articolele textile de calitate, precum cele din bumbac, ar trebui să aibă cusături moi sau care nu ies în relief și să fie croite astfel încât să stea la locul lor și să nu irite pielea.

 

Ține cont de acești factori și ai grijă să achiziționezi ceea ce este ca o a doua piele pentru fiecare din familia ta. Plasează o comandă pe site-ul conteelegant.ro și observă cât de fericiți veți fi cu toții!

 

Contact:

 

0761334462

info@conteelegant.ro

 

Sursă foto: conteelegant.ro

 

Citeste in continuare

Actualitate

Tractări Auto Brașov – Servicii Profesionale de Tractare Auto Non-Stop pentru Siguranța Dumneavoastră pe Drum

Publicat

pe

De

Atunci când sunteți pe drum și un incident rutier vă oprește din drum, cel mai important lucru este să aveți alături un partener de încredere care să intervină rapid și eficient. Tractări Auto Brașov se află la dispoziția dumneavoastră 24/7, oferindu-vă servicii de tractare auto în Brașov și în împrejurimi. Fie că ați avut o pană de cauciuc, fie că vehiculul a suferit un accident sau nu mai pornește, echipa noastră profesionistă este pregătită să intervină prompt și cu maximă atenție pentru a vă asigura că vehiculul dumneavoastră ajunge în siguranță la destinația dorită.

Despre Tractări Auto Brașov

Tractări Auto Brașov este o companie dedicată să ofere soluții rapide și eficiente pentru toate tipurile de probleme care pot apărea pe drum. Indiferent de natura incidentului rutier, suntem pregătiți să intervenim pentru a vă ajuta să depășiți orice dificultate. Disponibili non-stop, 365 de zile pe an, echipa noastră de profesioniști este mereu gata să răspundă rapid la solicitările dumneavoastră.

Înțelegem că momentele de panică și stres pot apărea atunci când rămâneți blocați pe drum, iar fiecare minut contează. De aceea, serviciile noastre sunt concepute pentru a fi rapide, sigure și eficiente. În plus, ne asigurăm că fiecare intervenție este realizată cu maximă grijă și profesionalism, pentru a preveni orice daune suplimentare vehiculului dumneavoastră.

Serviciile Noastre

  1. Tractare Auto Non-Stop
    Indiferent că sunteți acasă în Brașov sau pe drumuri din împrejurimi, Tractări Auto Brașov vine în întâmpinarea dumneavoastră cu serviciul de tractare auto rapid și eficient. Suntem disponibil pentru a prelua vehiculele care nu mai pot circula din cauza unor avarii tehnice, accidente sau alte situații neprevăzute.
  2. Asistență Rutieră 24/7
    Pe lângă serviciul de tractare auto, oferim și asistență rutieră completă. Dacă aveți o pană de cauciuc, v-ați rămas fără carburant sau aveți nevoie de o baterie încărcată, echipa noastră vă va ajuta să reveniți rapid pe drum, fără a mai fi nevoie de tractare. Acoperim o gamă largă de servicii pentru a asigura mobilitatea vehiculului dumneavoastră.
  3. Tractare Vehicule Avariate
    În caz de accident, intervenim rapid pentru a tracta vehiculele avariate în siguranță, fără a agrava daunele. Indiferent de gravitatea accidentului, echipa noastră are echipamentele necesare pentru a manipula orice tip de vehicul într-un mod sigur și eficient.
  4. Tractare Auto Profesionistă pentru Oricare Tip de Vehicul
    Tractăm orice tip de vehicul, de la autoturisme și motociclete, până la autoutilitare și camioane, în funcție de nevoile dumneavoastră. Fiecare vehicul este tratat cu atenție, iar echipamentele noastre sunt moderne și sigure pentru a preveni orice daune.
  5. Transport Auto pe Distanțe Lungă
    Dacă trebuie să transportați un vehicul pe distanțe mari, echipa noastră este pregătită să vă asigure un transport sigur și rapid al acestuia. Indiferent de locul în care se află vehiculul dumneavoastră sau de destinația finală, veți beneficia de un serviciu de transport auto de încredere.

De Ce Să Alegi Tractări Auto Brașov?

  1. Disponibilitate Non-Stop
    Indiferent de oră sau de zi, Tractări Auto Brașov este mereu disponibil pentru a veni în ajutorul dumneavoastră. Avem o echipă pregătită să răspundă rapid și să ofere soluții eficiente în orice situație de urgență.
  2. Profesionalism și Experiență
    Suntem o echipă de profesioniști cu experiență în domeniu, capabili să gestioneze orice tip de problemă rutieră. Fiecare membru al echipei noastre este instruit să trateze vehiculul dumneavoastră cu maximă atenție, pentru a preveni orice daune suplimentare.
  3. Servicii Personalizate
    În funcție de nevoile dumneavoastră, oferim soluții personalizate, adaptate fiecărei situații în parte. Fie că aveți nevoie de tractare auto, asistență rutieră sau transport auto pe distanțe lungi, suntem aici pentru a găsi soluția ideală pentru dumneavoastră.
  4. Echipamente Moderne
    Utilizăm echipamente moderne și sigure pentru tractarea auto și pentru asistența rutieră, asigurându-ne că fiecare intervenție se desfășoară în cele mai bune condiții.
  5. Prețuri Corecte
    Tractări Auto Brașov oferă servicii de calitate la prețuri competitive. Înțelegem importanța unui serviciu eficient la un preț corect și transparent, fără taxe ascunse.

Cum Puteți Contacta Tractări Auto Brașov?

Dacă sunteți într-o situație dificilă pe drum și aveți nevoie de ajutor, nu ezitați să ne contactați. Puteți accesa secțiunea de contact de pe site-ul nostru sau să ne sunați la numărul de telefon afișat pe site. Echipa noastră este disponibilă pentru a vă oferi asistență în orice moment.

Concluzie

Tractări Auto Brașov este soluția ideală pentru orice situație rutieră neprevăzută. Disponibilitatea non-stop, echipa de profesioniști, serviciile diversificate și prețurile corecte sunt doar câteva dintre motivele pentru care suntem partenerul dumneavoastră de încredere în caz de urgență. Nu lăsați incidentele rutiere să vă pună în dificultate – alegeți Tractări Auto Brașov și aveți siguranța că vehiculul dumneavoastră va ajunge în siguranță la destinația dorită.

 

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

Rețele de criminalitate economico-financiară organizata: O investigație în afacerile murdare ale Ploieștiului, în inima scandalului White Tower

Rețele de criminalitate economico-financiară: O investigație în afacerile murdare ale Ploieștiului/ O investigație în inima scandalului White Tower Inculpatul Cătălin...

Exclusiv17 ore ago

Întrebări și provocări în legătură cu salariile de excelență în MAI

Introducerea problematizării Recent, Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a adus în discuție subiectul salariilor de excelentă din cadrul Ministerului...

Exclusiv17 ore ago

Critica Guvernului și săgeți către Premier

Demonstrație fără precedent Într-o acțiune de amploare, peste 20.000 de polițiști, polițiști de frontieră, polițiști de penitenciare și rezerviști din...

Exclusiv17 ore ago

Protestele Sindicatului Sidepol împotriva Guvernului României

Apel la sustinere și acțiune Sindicatul Sidepol a transmis public mulțumiri partenerilor săi pentru susținerea acordată în demersurile lor. Acesta...

Exclusiv2 zile ago

Indignați de ignorare. MAI ignoră protestele: Polițiștii cer leadership responsabil

Sindicatul Diamantul subliniază reacția indignată a polițiștilor în urma celui mai mare protest din 2010 încoace, acuzând Ministerul Afacerilor Interne...

Exclusiv2 zile ago

Polițiștii infruntă ‘Ordonanța Trenuleț‘: Continuarea protestelor pentru drepturi

Polițiștii protestează impotriva ‘Ordonanței Trenuleț‘: O luptă pentru drepturi Sindicatul Sidepol anunță continuarea protestelor polițiștilor, demarate la finalul anului 2024,...

Exclusiv3 zile ago

Puterea maselor în influentarea deciziilor guvernamentale: Declarația Sindicatului Decus

Puterea maselor în influențarea deciziilor guvernamentale Declarația Sindicatului Decus Sindicatul Decus a subliniat importanța puterii maselor în influențarea deciziilor, inclusiv...

Exclusiv3 zile ago

Acțiune a Poliției de Frontieră Nădlac: Depistarea cetățenilor străini fără drept de călătorie în Spațiul Schengen

Polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Nădlac au depistat, în urma unor controale nesistematice efectuate în zona...

Actualitate3 zile ago

Tractări Auto Brașov: Partenerul Dumneavoastră de Încredere pentru Servicii de Tractare Non-Stop în Zona Brașov și Împrejurimi

În traficul aglomerat de astăzi, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de...

Exclusiv4 zile ago

Protestul polițiștilor: O mobilizare impresionantă și solidară/Tandra abordare în timpul protestului

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a descris recent o fotografie din timpul protestelor polițiștilor ca fiind „cea mai romantică...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Europol reacționează la Ordonanța „Trenuleț”

Sindicatul Europol a criticat dur decizia guvernanților de a semna ordonanța cunoscută ca „Trenuleț,” subliniind că aceasta a distrus respectul...

Exclusiv5 zile ago

Inculpatul Cătălin Stavri: Pseudojurnalistul care a ingenuncheat justiția și a santajat afacerile locale/ Cazul White Tower și abuzurile din Ploiești

Poluarea și corupția în Prahova: Un sistem complex de abuz și infracțiuni O problematică endemică Poluarea și corupția au fost...

Exclusiv5 zile ago

Emil Pascut: Sondajul polițiștilor asupra activității conducerii a fost manipulat

Experiența cu Google Forms Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a relatat dificultățile întâmpinate în realizarea unui sondaj pentru polițiști,...

Exclusiv5 zile ago

Polițiștii din intreaga tară protestează pentru drepturi salariale

Avertismente și apeluri la acțiune Sindicatul Sidepol a anunțat că polițiștii din toată țara continuă să își exprime nemulțumirile sub...

Exclusiv5 zile ago

Plângere penală impotriva adjunctului Penitenciarului Spital Rahova

FSANP denunță abuzurile și haosul din sistem Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a formulat o plângere penală...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv