Actualitate
Orban: În următorii 10 ani România va investi peste 40 miliarde euro în infrastructura de transport şi 25 miliarde în domeniul energiei
Premierul Ludovic Orban a declarat miercuri, la Galaţi, că în următorii 10 ani România va investi peste 40 de miliarde de euro în infrastructura de transport şi 25 de miliarde în domeniul energiei.
Şeful Executivului a vizitat Combinatul Siderurgic Liberty Galaţi, unde a participat la ceremonia de semnare a cinci memorandumuri importante pentru dezvoltarea combinatului şi a economiei româneşti, prilej cu care a precizat că obiectivul Guvernului este reindustrializarea României, dar şi dezvoltarea infrastructurii de transport şi a celei energetice.
„În ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură, în următorii 10 ani România va investi peste 40 de miliarde de euro în dezvoltarea infrastructurii de transport. De asemenea, va exista un angajament pentru dezvoltarea infrastructurii în domeniul energiei, de cel puţin 25 de miliarde de euro, în următorii 10 ani. Obiectivul nostru este să reindustrializăm România, să folosim toate pârghiile pe care le avem la dispoziţie pentru a atrage noi investiţii pentru a dezvolta capacităţi industriale, pentru a reuşi cu adevărat să producem competitiv cât mai multe lucruri în România fructificând toate oportunităţile care ne vor fi oferite de dezvoltările de pe piaţa europeană, de pe cea internaţională. Din acest motiv vreau să asigur investitorii de la Liberty că fac o investiţie care va da roade atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung”, a spus Orban.
Premierul a subliniat faptul că cele cinci memorandumuri reprezintă un pas „extrem de îndrăzneţ şi de important” pentru viitorul combinatului de la Galaţi, dar şi pentru viitorul economiei româneşti, într-o perioadă în care criza epidemică a provocat o criză economică.
„Sunt bucuros că sunt martor la semnarea a cinci memorandumuri care reprezintă un pas extrem de îndrăzneţ şi de important pentru viitorul combinatului de la Galaţi şi nu numai, pentru viitorul economiei româneşti. Într-o perioadă nu foarte favorabilă, îmi aduc aminte că după Ordonanţa 114 preţul la gazul natural şi la electricitate a fost crescut artificial pentru consumatorii industriali şi le-a fost afectată competitivitatea şi profitabilitatea din cauza faptului că s-a ajuns la preţuri la gazul natural şi la electricitate mai mari decât preţul la care cumpărau companii din ţările mai dezvoltate ale Europei. Într-o perioadă în care criza epidemică a provocat o criză economică, provocând o contractare a economiilor europene şi o reducere a cererii pe piaţă, de asemenea, într-o perioadă în care Comisia Europeană lansează un program foarte important pentru Europa, şi anume Pactul Verde, care reprezintă mai degrabă o ameninţare asupra industriilor poluante decât sursă de competitivitate, iată că echipa care deţine şi conduce combinatul de la Galaţi face nişte paşi extrem de îndrăzneţi asumându-şi obiectivul de a transforma combinatul de la Galaţi în ceea ce se numeşte combinat verde, neutral din punctul de vedere al emisiilor de bioxid de carbon. Drumul pe care a pornit combinatul este un drum sinuos, care va necesita foarte multe investiţii şi o spun din capul locului, Guvenul este gata să se lanseze în parteneriate care să susţină aceste investiţii extrem de importante pentru dezvoltarea economiei româneşti. Chiar dacă România este un consumator relativ modest de oţel, noi consumăm o cantitate de oţel cam cât Cehia, în condiţiile în care populaţia României este dublă, perspectivele de dezvoltare sunt evidente. Previziunea mea este că atât pe piaţa internă, dar şi pe piaţa regională şi în general în Europa, există perspective certe de creştere a consumului de oţel”, a afirmat Orban.
Actualitate
Schimbări necesare în marina SUA pentru imbunătățirea pregătirii
Apel pentru schimbări majore în practicile flotei
Ofițerul principal de război de suprafață al Marinei SUA (SWO), viceamiralul Brendan McLane, a declarat că sunt necesare schimbări semnificative în modul în care flota sa se pregătește, efectuează întreținerea și execută contractele, dacă serviciul vrea să îndeplinească cele mai recente obiective de pregătire.
„Nu putem continua să facem lucrurile așa cum le-am făcut până acum. Nu putem doar să muncim mai mult sau să ne străduim mai mult cu procesele pe care le avem până acum,” a afirmat McLane reporterilor săptămâna trecută, înainte de simpozionul anual al Asociației Marinei de Suprafață.
Provocări și așteptări noi
Declarațiile sale vin într-un moment în care flota de suprafață a avut un an dificil și așteaptă un nou leadership civil începând cu 20 ianuarie. Operațional, Marina — în special grupurile de atac ale navei de suprafață — s-au confruntat constant cu atacuri din partea Houthi-ilor susținuți de Iran în Orientul Mijlociu, pentru a proteja căile de transport internaționale și aliații SUA, inclusiv Israelul.
Obiective de pregătire stabilite de comandamentul naval
La Pentagon, șefa operațiunilor navale, amiralul Lisa Franchetti, l-a însărcinat pe McLane și pe ceilalți comandanți de tip să atingă un obiectiv de pregătire de 80% până în 2027, conform celei mai recente „Planuri de Navigație”.
McLane, al cărui comandament asupra tuturor forțelor operaționale de suprafață înseamnă că este cunoscut și sub numele de „șeful SWO”, a menționat că a fi pregătit pentru reacție înseamnă ca echipajul să fi terminat pregătirea în domeniul războiului de suprafață și antrenamentul tactic avansat. „Odată ce terminți asta, sunteți gata de plecare,” a adăugat el. De obicei, navele vor trece și printr-un exercițiu de antrenament compozit, denumit „COMPTUEX”, care oferă echipajului timp de pregătire cu restul grupului de atac al navei.
Revizuirea strategiei pentru indeplinirea obiectivelor
În interesul îndeplinirii acestui obiectiv, Marina plănuiește în curând să publice o versiune actualizată a documentului de strategie pe care fostul șef SWO l-a publicat în 2022, denumit „Avantajul Competitiv”. Documentul mai nou se va concentra pe atingerea obiectivelor de pregătire recent stabilite de Franchetti, conform unei declarații a Marinei.
Îmbunătățirea intreținerii navelor
„Ceea ce este esențial … acea coloană lungă în cort, este întreținerea. Știm că va trebui să facem lucrurile diferit,” a spus McLane, adăugând că a primit rezultatele unui studiu efectuat anul trecut, axat pe îmbunătățirea întreținerii navelor amfibii.
„Trebuie să fim, în interiorul autorităților pe care le avem deja, mai flexibili în ceea ce privește strategiile de contractare,” a continuat el. „Avem nevoie de o strategie a strategiilor, pentru că lucrurile pe care trebuie să le facem din punct de vedere al întreținerii pot fi diferite în funcție de navă, de portul de origine, de ceea ce dorim să realizăm, iar același vehicul de contractare nu va putea fi aplicat universal în toate acele situații.”
Obstacole în procesul de formare
Un alt obstacol, a adăugat McLane, este obținerea navelor prin cicluri de pregătire necesare la timp. El a afirmat că obiectivul serviciului de a finaliza un astfel de ciclu de pregătire în 10 săptămâni este „realizabil.” De asemenea, a adăugat că unul dintre principalele obstacole în atingerea acestui obiectiv a fost atunci când sistemele specifice sunt defecte, ceea ce împiedică marinarii să se antreneze pe aceste sisteme.
Examene ale practicilor de intreținere
Viceamiralul James Downey, șeful Comandamentului Sistemelor Navale și ofițerul responsabil cu supravegherea întreținerii la nivelul flotei, le-a spus reporterilor că Marina examinează practicile navelor comerciale, liniilor de croazieră, companiilor aeriene, uzinelor nucleare și platformelor de petrol offshore ca model pentru îmbunătățirea metodelor Marinei. Această practică reflectă pașii pe care comunitatea aviației navale i-a făcut în timpul primei administrații Trump, când atunci-Secretarul Apărării Jim Mattis a încredințat flotelor de avioane de atac sarcina de a-și îmbunătăți semnificativ statisticile de pregătire.
Întrebări esențiale pentru imbunătățire
„Cum se descurcă ei … la timp, ce este important pentru ei și cum se pregătesc pentru a obține ceea ce apreciază?” a spus Downey, în timp ce vorbea reporterilor alături de șeful SWO.
Obiectivele fostului sef SWO
Predecesorul lui McLane, fostul viceamiral Roy Kitchener, a stabilit în 2023 un obiectiv pentru flota de suprafață de a avea 75 de nave pregătite zilnic — un obiectiv pe care flota nu l-a atins până în luna ianuarie a anului trecut. Nu a fost clar imediat cum se compară acest obiectiv cu noile ținte de pregătire stabilite de CNO sau dacă rămâne în vigoare. Un purtător de cuvânt pentru șeful SWO nu a răspuns la o solicitare de comentariu până la data limită de presă.
Actualitate
Frank Kendall: Provocările și viziunea pentru eficiența Pentagonului și evoluția Forțelor Spațiale
Nevoia de eficiență în bugetul Pentagonului
În cadrul unei discuții recente, secretarul Forțelor Aeriene, Frank Kendall, a subliniat că administrația Trump trebuie să fie pregătită să colaboreze strâns cu Congresul pentru a face alegeri dificile privind structura forțelor, acestea putând fi nepopulare pe Capitol Hill.
Oportunități de reducere a cheltuielilor
Kendall a propus o eficiență în buget prin oprirea achiziției de aeronave C-130, afirmând că există suficiente astfel de aparate în prezent.
Viziunea pentru 2050: Pregătirea pentru amenințări militare
Pe fondul amenințărilor emergente din partea Chinei și Rusiei, Kendall a lansat un raport care conturează o viziune amplă pentru Forțele Aeriene și Spațiale în 2050, subliniind necesitatea unor resurse mai mari.
Provocările colaborării cu Congresul
Secretarul a menționat că orice modificare semnificativă a poziționării și infrastructurii Forțelor Aeriene necesită aprobarea legislativă și că reducerile birocratice sunt un proces complex care implică cooperarea Congresului.
Reevaluarea obiectivelor Globale ale Statelor Unite
Kendall a discutat despre necesitatea de a reconsidera modul în care cheltuim resurse și utilizăm structura forțelor, având în vedere angajamentele globale pe care le avem și costurile asociate cu acestea.
Infrastructura IT imbătrânită: O altă provocare
Eficiența Departamentului Apărării este împiedicată și de infrastructura IT învechită, care nu este actualizată frecvent ca în sectorul comercial, limitând astfel capacitatea de a profita de avansurile tehnologice.
Evoluția Forțelor Spațiale: Versatilitate și capacitate crescută
Kendall a subliniat importanța dezvoltării unei Forțe Spațiale mai puternice și echipate cu arme orbitale, evidențiind necesitatea de a îmbunătăți capabilitățile de contracarare a amenințărilor din partea Chinei în domeniul spațial.
Actualitate
Cum să îți pregătești materialele pentru o construcție solidă și sigură
Pregătirea materialelor este un pas esențial în orice proiect de construcție. Fie că construiești o casă, un garaj sau orice alt tip de structură, alegerea corectă și manipularea adecvată a materialelor poate face diferența între o construcție durabilă și una vulnerabilă. În acest ghid, vom discuta despre cum să te pregătești pentru utilizarea materialelor de construcție, pentru a asigura o fundație solidă și o structură sigură.
Alegerea materialelor potrivite pentru tipul de construcție
Primul pas în pregătirea materialelor, cum ar fi cheresteaua, este alegerea acestora în funcție de tipul și scopul construcției. De exemplu, pentru fundații solide și durabile, este important să utilizezi beton de calitate superioară, iar pentru pereți, fie că sunt din cărămidă, BCA sau blocuri de beton, trebuie să te asiguri că sunt corespunzătoare pentru încărcătura pe care o vor suporta. Alegerea materialelor nu se rezumă doar la rezistență, ci și la eficiența energetică și durabilitatea acestora pe termen lung.
Pentru acoperișuri, de exemplu, ar trebui să optezi pentru materiale ușor de instalat, dar rezistente la condițiile meteorologice extreme, precum tabla cutată sau țiglele ceramice. Este important să ai în vedere și izolația termică și fonică a materialelor, care va contribui la confortul locuinței tale și la eficiența energetică a construcției.
Verificarea calității materialelor
Înainte de a începe construcția propriu-zisă, este esențial să inspectezi toate materialele, inclusiv plasa de Buzau, pentru a te asigura că sunt de bună calitate. Începe prin a verifica livrările și asigură-te că materialele corespund standardelor de siguranță și construcție. Fie că este vorba despre materiale de beton, lemn sau orice alt tip, fiecare trebuie să fie testat pentru durabilitate și conformitate cu reglementările locale.
De exemplu, lemnul folosit în construcții trebuie să fie tratat corespunzător pentru a preveni mucegaiul, insectele și putrezirea. La fel, betonul trebuie să fie preparat corect și să îndeplinească cerințele de rezistență specificate în proiectul tehnic.
Depozitarea corectă a materialelor
Odată ce ai ales materialele potrivite și ai verificat calitatea acestora, urmează să le depozitezi corespunzător. Materialele de construcție trebuie depozitate într-un loc uscat, protejat de umiditate și de condiții atmosferice extreme. De exemplu, lemnul trebuie să fie depozitat pe suprafețe plane, departe de sol, pentru a preveni absorbția umezelii care poate duce la deformarea sau putrezirea acestuia. În cazul materialelor de beton sau mortar, acestea trebuie protejate de ploaie, pentru a evita diluarea amestecurilor.
De asemenea, este important să ții materialele de construcție bine organizate și etichetate, astfel încât să poți accesa rapid și ușor fiecare tip de material atunci când este necesar pe șantier..
Pregătirea pentru utilizarea materialelor pe șantier
Pregătirea materialelor nu se încheie cu depozitarea acestora. Înainte de a începe construcția, trebuie să te asiguri că ai toate uneltele și echipamentele necesare pentru manipularea și utilizarea materialelor. De exemplu, dacă urmează să lucrezi cu lemn, asigură-te că ai scule precum ferăstraie, ciocane și șuruburi potrivite pentru fixarea acestuia. Dacă utilizezi beton, vei avea nevoie de o betonieră și forme pentru turnare.
De asemenea, trebuie să fii pregătit pentru tăierea sau ajustarea anumitor materiale. În funcție de tipul de material, asigură-te că folosești instrumentele potrivite (de exemplu, flexul pentru tăierea metalului sau al materialelor de construcție durabile).
-
Exclusivacum 4 zile
Noul viceprimar al Ploieștiului: Alexandru Săraru
-
Exclusivacum 4 zile
Justiția greoaie: Moartea notarului implicat în scandalul White Tower surprinde investigațiile
-
Exclusivacum 2 zile
Amânări letale: Între incertitudine și posibile motivări ascunse – Judecătoarea Apostu Lavinia Nusa și dosarul 727 / 42 / 2024
-
Ancheteacum 4 zile
Demisia Mădălinei-Antoaneta Vlase din Magistratură
-
Exclusivacum 4 ore
O nouă escrocherie imobiliară: blocul de apartamente de pe strada Mărășești nr. 178 în centrul controverselor din Ploiești
-
Exclusivacum o zi
Plângere penală și proteste impotriva Directorului Penitenciarului Spital Rahova, Bogdan Puianu
-
Exclusivacum 2 zile
Protestul polițiștilor pentru RESPECT
-
Ancheteacum 2 zile
Acte de eroism în dimineața friguroasă: salvarea unei femei dispărute