Connect with us

Actualitate

CU UN SINGUR INTERVIU, KOVESI A FACUT PRAF SI DNA SI PARCHETUL EUROPEAN

Publicat

pe

(Preluare Inpolitics):

Pandemia a acoperit în mod firesc, oarecum, recentul interviu acordat de procurorul șef european Laura Kovesi siteului Euractiv, dar e păcat. Pentru că e un interviu special, prin care Kovesi a reușit să facă praf dintr-un foc și DNA și mult cîntatul Parchet European(EPPO), dovedindu-le a fi doar forme fără fond.
Interviul s-a dorit un semnal de alarmă, ca să nu fim patetici și să vorbim de un strigăt al disperării, legat de funcționarea Parchetului European, care își va intra în atribuții la finele acestui an.
Ceea ce e bizar din capul locului: noua șefă a Parchetului reclamă fonduri și resurse total ineficiente încă înainte de a începe treaba și la un asemenea înalt nivel.
”Dacă nu avem suficiente resurse, nu putem începe activitatea EPPO, nu putem lucra eficient. În calitate de procuror, am 25 de ani de experiență, așa că știu foarte bine ce poate însemna un buget pentru o instituție(…) Problema principală, când vorbim despre buget și resurse, este numărul de procurori europeni delegați. Aceștia vor fi procurorii care vor lucra în statele membre și vor investiga în mod eficient cazurile.
În acest moment, în baza estimării inițiale a Comisiei Europene, ni s-au dat 32 de procurori și un sfert. Da, un sfert, nu este o greșeală, am fost și eu surprinsă, pentru că nu am auzit despre un sfert sau jumătate de procuror în viața mea, dar aceasta a fost estimarea.
Pe baza statisticilor primite de la statele membre, la începutul EPPO, în primele zile, vom primi aproximativ 3.000 de cazuri. Este evident că este imposibil să gestionezi acest volum de muncă doar cu 32 de procurori.
Dacă Comisia stabilește numărul și vom rămâne doar cu 32 de procurori europeni delegați, ne va fi foarte dificil să începem activitatea și să lucrăm eficient. Problema importantă pentru viitorul EPPO va fi modul în care va fi stabilit bugetul pentru 2021. Aceasta este o decizie a Comisiei în ansamblu, de a pune pe masă o propunere bună pentru 2021, astfel încât autoritatea bugetară să poată decide dacă vom avea mai mulți bani sau mai puțini.
Este foarte dificil să împărțiți 32 de procurori între 22 de state participante(…)În acest moment suntem constrânși să stabilim numărul de procurori europeni delegați, deoarece în schema noastră bugetară se prevede că nu putem avea decât 32 de procurori și un sfert” spunea Kovesi.
Să tragem linie și să adunăm.
Comisia Europeană, UE în ansamblu, tratează corupția ca o amenințare de prim rang la adresa construcției europene și, individual, la adresa statelor componente.
La crearea – cam cu dureri – a EPPO ni s-a transmis că statele membre pierd cel puțin 50 de miliarde EUR în venituri din TVA în fiecare an din cauza fraudei transnaționale. De asemenea, am mai aflat că nu mai puțin de 638 de milioane EUR din fondurile structurale ale UE au fost utilizate abuziv în 2015.
Sume imense, oricum am lua-o. Și care justifică existența unei structuri mari de anchetă.
Mai știm că Parchetul European va funcționa ca o structură colegială, formată din două niveluri. Nivelul central va fi format din procurorul-șef european, care va avea responsabilitatea generală a biroului. Nivelul descentralizat va fi alcătuit din procurori europeni delegați situați în statele membre, care vor fi însărcinați cu activitatea de zi cu zi a investigațiilor și urmăririlor penale în conformitate cu regulamentul și cu legislația respectivului stat membru.
Numai că toate aceste pagube imense provocat de corupție la nivel european nu își găsesc corespondentul în grija UE pentru crearea unui EPPO cu adevărat eficient.
Nu o spunem noi, ci chiar șefa acestuia.
De la Laura Kovesi aflăm că UE alocă bani prea puțini, cît despre resursa umană, e de-a dreptul ilară: 32 de procurori se vor ocupa de 22 de state, 1,45 de căciulă.
3000 de dosare doar pentru început înseamnă o medie de cca.100 de dosare pe cap de procuror european.
Dosare mari și grele, nu frecții.
100 de dosare per procuror egal misiune imposibilă.
Ceea ce ridică un uriaș semn de întrebare: cumva EPPO a fost gîndit după modelul DNA-ului românesc, adică o instituție care să nu țintească stîrpirea cu adevărat a corupției, ci doar executarea anumitor ținte, în funcție de marile interese?
Un procuror european nu va fi obligat să dea socoteală pentru tărăgănarea unui mare dosar de spălare de bani, să zicem, pentru că va avea oricînd la îndemînă scuza perfectă: nu am avut timp, am prea multe dosare în lucru.
Aceasta a fost arma formidabilă a DNA, instituție care lucra dosarele cum și cînd avea chef.
Așa cum am mai punctat de cîteva ori, în mod paradoxal, Laura Kovesi nu a rupt niciodată hainele de pe ea că vrea mai mulți, mult mai mulți procuurori, ca să facă treaba cu adevărat bună.
A scîncit doar un pic prin februarie 2015, la bilanțul DNA, spunînd că schema de personal a DNA ar trebui majorată cu 50 de procurori. Şi ne mai informa că, în 2014, cei 86 de procurori care au desfăşurat activităţi de urmărire penală au avut de soluţionat peste 9.100 de dosare, „cel mai mare număr de dosare de la înfiinţarea DNA”. „În medie, un procuror a efectuat urmărire penală în aproape 105 cauze, un volum impresionant având în vedere complexitatea dosarelor care intră în competenţa Direcţiei”, sublinia ea. În rest, cum spuneam, Kovesi a părut mereu mulțumită cu situația.
Oare nu putea România să susțină mai mult de 86 de procurori, chiar și o mie dacă era nevoie, atît timp cît de 15 ani ni se bagă în cap că anti-corupția este cel mai important lucru pentru țară și că din cauza corupției pierdem miliarde de euro?
Ba se putea lesne, desigur.
Dar nu s-a dorit, pentru că, repetăm, anticorupția nu a fost niciodată un scop în sine, ci doar o armă de ”selecție” politică, de eliminat patronat românesc de pe piață în favoarea celui străin, de protejat multinaționale, de intimidat personaje înalte deranjante pentru alte personaje înalte etc.
Bilanțul tuturor timpurilor este devastator la DNA. Numărul achitărilor, al restituirilor și al clasărilor de dosare e imens, iar dintre reușite, majoritatea știm că s-au făcut ilegal și imoral, prin probe fabricate, înregistrări și denunțuri abuzive și tot așa.
Interesante similitudinile dintre DNA și EPPO.
Tot suta de dosare pe cap de procuror, adică ceva din capul locului inuman.
Ascultînd-o pe Kovesi, care conexează fără să vrea DNA și EPPO din punct de vedere al dotării și, implicit, al performanței, nu poți să nu te întrebi: cu doar 32 de procurori vrea UE să stîrpească marea corupție transfrontalieră?
Atît își poate permite bogata UE, doar 32 de procurori și ”un sfert”, plus fonduri complet nesatisfăcătoare?
Dacă e așa, înseamnă că toată vorbăraia cu necesitatea EPPO e apă de ploaie, că nu se dorește cîtuși de puțin derularea de mari anchete de corupție și că, de fapt, EPPO e conceput, la fel ca DNA-ul românesc ce i-a servit, foarte probabil, drept inspirație, pentru a lichida adversari incomozi unor structuri – chiar cancelarii – europene și nimic mai mult.
Și pentru că aveau nevoie de cineva cu experiență în domeniu, au făcut tot posibilul să o ”importe” din România, călcînd toate regulile și normele, pe cea care a gestionat ani de zile sistemul de rezolvare a marilor probleme politice și de afaceri sub pretextul luptei anti-corupție: Laura Codruța Kovesi.

Actualitate

Honeywell anunță separarea într-o structură de trei companii independente

Publicat

pe

De

Planul de divizare

Honeywell va fi divizată în trei companii separate, conform anunțului făcut astăzi, care detaliază intenția de a separa afacerile de automatizare și aerospațiale, în plus față de spin-off-ul anterior planificat al unității sale de materiale avansate.

Motivele divizării

„Cererea fără precedent” în sectoarele aerospațiale comerciale și de apărare a determinat compania să dispună această divizare ca o companie publică de sine stătătoare, a declarat CEO-ul Honeywell, Vimal Kapur, într-un comunicat.

Compania plănuiește finalizarea separării afacerii de automatizare și aerospațiale în a doua jumătate a anului 2026, sub rezerva aprobărilor de reglementare. Spin-off-ul pentru afacerea de materiale avansate, anunțat în octombrie, este programat să aibă loc la sfârșitul anului 2025 sau în 2026.

Oportunități de creștere

„Formarea a trei companii independente, lideri în industrie, se bazează pe fundația puternică pe care am creat-o, permițând fiecărei companii să urmeze strategii de creștere adaptate și să deblocheze o valoare semnificativă pentru acționari și clienți”, a afirmat Kapur.

El a adăugat: „Simplificarea Honeywell a avansat rapid în ultimul an, iar vom continua să ne configurăm portofoliul pentru a crea o valoare suplimentară pentru acționari. Avem un portofoliu bogat de ținte strategice de achiziții suplimentare și plănuim să continuăm să investim capital pentru a îmbunătăți fiecare afacere, pregătindu-le să devină companii publice independente de frunte.”

Activități de apărare

Activitățile de apărare ale Honeywell sunt concentrate în unitatea sa aerospațială, care va fi separată în Honeywell Aerospace de sine stătătoare. Aceasta a înregistrat 15 miliarde de dolari venituri în 2024 și produce o gamă variată de tehnologii pentru aviație, cum ar fi motoare, avionica și sisteme de cockpit și navigație.

Contextul divizării

Planul de separare, anunțat după finalizarea unei evaluări a portofoliului condusă de consiliul de administrație Honeywell, reflectă recentele divizări ale gigantului industrial General Electric. GE a finalizat separarea în trei părți a afacerilor sale de aerospațială, energie și sănătate în aprilie, cu afacerea de motoare pentru apărare fiind acum parte din GE Aerospace.

Divizarea Honeywell are loc și pe fondul presiunilor din partea unui investitor activist, Elliott Investment Management, care a cerut separarea în anul precedent, conform raportului publicat de The Wall Street Journal.

Creștere în vânzări

Partenerii Elliott, Marc Steinberg și Managing Partner Jesse Cohn, au lăudat decizia din comunicatul de anunțare a separării, afirmând că „concentrarea îmbunătățită, alinierea și agilitatea strategică permise de această separare vor permite Honeywell să valorifice oportunitățile de îmbunătățire operațională și creștere a valorii”.

Vânzările în domeniul apărării și spațiu din unitatea aerospațială Honeywell au crescut cu 14% în trimestrul patru al anului 2024, datorită „cererii globale în creștere și îmbunătățirilor suplimentare ale lanțului de aprovizionare”, a declarat compania în raportul său de câteva ore.

În 2023, Honeywell a realizat aproximativ 4,9 miliarde de dolari din venituri legate de apărare, reprezentând aproximativ 14% din venitul total, conform clasamentului Defense News 2024 al celor mai mari 100 de companii de apărare după venituri.

Citeste in continuare

Actualitate

Tractari Auto Constanta

Publicat

pe

De

În traficul aglomerat și imprevizibil al orașului Constanța, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de cauciuc, o defecțiune mecanică sau un accident nefericit. În astfel de situații, este esențial să aveți la dispoziție un serviciu de tractare auto de încredere, disponibil non-stop, care să vă asigure că vehiculul dumneavoastră va fi transportat în siguranță către destinația dorită.

Disponibilitate 24/7 pentru Tractări Auto în Constanța

La Tractari Auto Constanța, înțelegem că problemele rutiere nu țin cont de oră sau zi. De aceea, echipa noastră este disponibilă 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pregătită să intervină prompt în orice situație de urgență. Indiferent dacă vă aflați în centrul orașului sau în zonele periferice, suntem la un apel distanță pentru a vă oferi asistența necesară.

Profesionalism și Experiență în Tractarea Auto

Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență în domeniul tractărilor auto, care își desfășoară activitatea cu seriozitate și dedicare. Folosim echipamente moderne și bine întreținute pentru a ne asigura că fiecare intervenție se desfășoară în condiții de maximă siguranță. Fie că dețineți un autoturism, un SUV sau o autoutilitară, avem capacitatea și expertiza necesară pentru a vă oferi servicii de tractare de calitate superioară.

Servicii Diverse Adaptate Nevoilor Dumneavoastră

Pe lângă serviciile standard de tractare, oferim și o gamă largă de servicii suplimentare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri:

  • Asistență Rutieră: În caz de pană de cauciuc, baterie descărcată sau alte probleme minore, echipa noastră vă poate oferi asistența necesară pentru a vă repune în mișcare fără a fi nevoie de tractare.
  • Transport Vehicule: Oferim servicii de transport pentru vehicule care nu pot fi conduse din diverse motive, asigurându-ne că ajung în siguranță la destinația dorită.
  • Depanare la Fața Locului: Pentru anumite defecțiuni, tehnicienii noștri pot efectua reparații minore direct la locul incidentului, economisindu-vă timp și bani.

Promptitudine și Timp de Răspuns Rapid

Știm cât de important este timpul în situații de urgență. De aceea, ne străduim să ajungem la locația dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil, pentru a minimiza disconfortul și a vă asigura că reveniți pe drum cât mai repede. Dispeceratul nostru este disponibil non-stop, gata să preia apelul dumneavoastră și să coordoneze intervenția echipei noastre.

Tarife Transparente și Accesibile

La Tractari Auto Constanța, credem în transparența prețurilor și în oferirea unui raport calitate-preț excelent. Tarifele noastre sunt competitive și comunicate clar clienților înainte de efectuarea serviciului, fără costuri ascunse sau surprize neplăcute.

Citeste in continuare

Actualitate

Cum să reduci costurile de operare și să îmbunătățești gestionarea stocurilor?

Publicat

pe

Conduci o afacere ce cuprinde activități logistice? Prioritățile tale de business trebuie să fie gestionarea eficientă a costurilor de operare și a stocurilor. Gestionarea ineficientă a acestor resurse pot duce la pierderi financiare și la scăderea competitivității pe piață. Află care sunt cele mai eficiente strategii pentru raționalizarea costurilor și configurarea optimă a lanțului de aprovizionare.

Analiza costurilor operaționale

Primul pas în reducerea costurilor este o analiză detaliată a tuturor cheltuielilor operaționale. Acestea pot include:

  • costuri cu forța de muncă;
  • costuri cu furnizorii;
  • costuri de logistică și transport;
  • cheltuieli administrative;
  • costuri cu întreținerea echipamentelor.

Folosirea unui software de contabilitate și a unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) poate ajuta la identificarea zonelor în care se pot face economii.

Optimizarea proceselor de aprovizionare

Gestionarea corectă a aprovizionării ajută la reducerea pierderilor și a costurilor inutile. Iată câteva metode eficiente de optimizare a aprovizionării:

  • negocierea cu furnizorii – Obținerea de discounturi pentru comenzile în volum mare sau colaborarea cu furnizori mai avantajoși;
  • automatizarea procesului de achiziție – Implementarea unor soluții digitale de tip WMS, (Warehouse Management System), pentru a evita erorile umane și întârzierile;
  • reducerea timpului de livrare – Alegerea unor furnizori locali sau eficientizarea traseelor de transport

Utilizarea unui sistem de gestionare a stocurilor

Un sistem de gestionare a stocurilor eficient poate reduce risipa și optimiza costurile. Recomandări pentru un management eficient al stocurilor includ:

  • implementarea metodei FIFO (First In, First Out) – vânzarea produselor mai vechi înaintea celor noi pentru a evita pierderile din cauza deteriorării sau expirării;
  • monitorizarea nivelului de stocuri – utilizarea unui software de gestionare a stocurilor pentru a evita supra-stocarea sau sub-stocarea;
  • previzionarea cererii – folosirea datelor istorice pentru a anticipa nevoile viitoare și a comanda exact cantitățile necesare.

Reducerea costurilor de depozitare

Depozitarea poate reprezenta un cost semnificativ pentru afaceri, dar există metode pentru a-l optimiza:

  • folosirea unui sistem de organizare eficient – crearea unei structuri logice a depozitului pentru a reduce timpul necesar găsirii produselor;
  • externalizarea depozitării – dacă volumul de stocuri fluctuează, colaborarea cu centre logistice externe poate reduce costurile fixe;
  • optimizarea spațiului – utilizarea rafturilor verticale și a soluțiilor de stocare inteligentă pentru a maximiza capacitatea depozitului.

Automatizarea proceselor

Automatizarea poate reduce erorile și poate îmbunătăți eficiența. Soluții eficiente pentru digitalizarea activității în depozite sunt:

  • sisteme de scanare și coduri de bare – pentru o evidență exactă a stocurilor;
  • software de gestionare a relației cu clienții (CRM) – pentru a optimiza comenzile și livrările;
  • roboți și sisteme de picking automatizate – pentru a reduce costurile cu forța de muncă și a accelera procesele de manipulare a mărfurilor.

Implementarea unei strategii Just-in-Time (JIT)

Metoda JIT permite reducerea cantității de stocuri păstrate în depozit prin aprovizionarea doar atunci când este necesar. Beneficiile acestei strategii includ:

  • reducerea costurilor de depozitare;
  • evitarea blocării capitalului în stocuri neutilizate;
  • creșterea flexibilității în fața schimbărilor pieței

Reducerea pierderilor și a deșeurilor

Reducerea pierderilor contribuie semnificativ la scăderea costurilor operaționale. Măsurile recomandate pentru firmele care vor să-și optimizeze activitatea sunt:

  • revizuirea proceselor pentru a reduce risipa;
  • reciclarea și reutilizarea materialelor;
  • monitorizarea atentă a produselor cu termen de valabilitate scurt.

Analiza și optimizarea constantă

Reducerea costurilor și optimizarea stocurilor nu sunt procese statice. Monitorizarea continuă și ajustările regulate sunt necesare pentru a menține eficiența. Recomandările specialiștilor în management includ acțiuni precum:

  • Evaluarea periodică a furnizorilor și prețurilor;
  • Adoptarea unor tehnologii noi;
  • Formarea personalului pentru a reduce erorile și a îmbunătăți productivitatea.

Reducerea costurilor de operare și îmbunătățirea gestionării stocurilor sunt obiective esențiale pentru orice afacere care dorește să rămână competitivă. Prin implementarea unor strategii eficiente, cum ar fi automatizarea, optimizarea proceselor și analiza continuă, companiile pot economisi resurse și pot îmbunătăți performanța generală. Aplicând aceste metode, afacerea dvs. va deveni mai agilă și mai pregătită pentru provocările pieței.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România

Contextul scandalului Scandalul White Tower din Ploiești a scos în evidență o problemă sistemică a fraudelor imobiliare din România, evidențiind...

Exclusiv6 ore ago

Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași

Probleme de leadership Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost subiectul unor critici severe după discursul...

Exclusivo zi ago

Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz

Corupție și abuzuri în Vălenii de Munte: O rețea complexă de interese La data de 19 decembrie 2024, publicația noastră,...

Exclusivo zi ago

Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova

Corupție și complicitate: Marea escrocherie a companiei ROSAL și implicarea serviciilor secrete Silviu Prigoană a fost „forțat” să vândă compania...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” formularizează denunț penal impotriva conducerii Poliției Române pentru abuz în serviciu

Înregistrarea oficială a denunțului Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul”, persoană juridică cu personalitate legală, conform sentinței civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 pronunțată...

Actualitateo zi ago

Clinica stomatologică Joker Dent

Clinica stomatologică Joker Dent din Bacău își propune să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, punând accent pe prevenție,...

Exclusiv2 zile ago

FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare

Introducere și context Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a înaintat un amendament la Legea Bugetului 2025, având...

Exclusiv2 zile ago

Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale

Nemulțumiri față de tăierile salariale Seria acțiunilor de protest continuă, iar ieri, polițiștii din cadrul IPJ Mehedinți, polițiștii de frontieră...

Exclusiv3 zile ago

Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local

Înțelegeri ilegale și presiuni exercitate de primar În perioada aprilie-septembrie 2021, Andrei Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești, ar fi adresat...

Exclusiv3 zile ago

Reflecții asupra structurilor de putere în MAI

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, aduce în discuție o serie de aspecte legate de structurile de putere din cadrul...

Exclusiv3 zile ago

Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni

Îndemn către comunitate Salutare, prieteni ai orașului Boldești-Scăeni! Acest mesaj se adresează întregii comunități, indiferent de poziția avută în legătură...

Exclusiv4 zile ago

SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)

Favoritisme nepotrivite În episodul anterior (aici) am prezentat situația generată la I.J.P. Prahova de către Mirițescu Eduard, care, contrar deciziei...

Exclusiv4 zile ago

SRU ILFOV: Un multitasking în sfera structurilor administrative

Activitățile SRU ILFOV conform Sindicatului Diamantul Sindicatul Diamantul a adus în atenție o caracterizare interesantă a Serviciului Român de Informații...

Exclusiv5 zile ago

Decizia ICCJ nr. 25/2025: Implicații pentru polițiști

Detalii despre decizia ICCJ Decizia nr. 25 din 27 ianuarie 2025, pronunțată în Dosarul nr. 620/1/2024 de către Înalta Curte...

Exclusiv5 zile ago

Scandaluri în sistemul penitenciar: Abuzuri și privilegii de la Penitenciarul Deva

În contextul în care Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a adus în atenția publicului o serie de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv