Connect with us

Actualitate

Atenție! Se declanșează o nouă criză politică!

Publicat

pe

Fitilul războiului politic inițiat de Klaus Iohannis este scandalosul proiect de lege vizând autonomia Ținutului Secuiesc. Dar nu și cauza. La originea noului război politic, care va degenera într-o criză, se află alte lucruri. La care mă voi referi în cele ce urmează.

Klaus Iohannis a încercat, printr-o mișcare fulger, să fure startul legat de trântirea în Senat a proiectului de lege UDMR. Și în mare măsură a reușit. L-a acuzat pe Marcel Ciolacu că a lucrat mână în mână nu doar cu UDMR, ci și cu reprezentantul altui stat. Cu premierul Ungariei Viktor Orban. Care a fost transformat de birocrații de la Bruxelles în oaia neagră a popularilor europeni. Partid din care face parte și PNL. Și, evident, Klaus Iohannis. Președintele României, din înalta poziție pe care o deține, a susținut nici mai mult nici mai puțin decât existența unei complicități materializate până la un punct între președintele interimar al celui mai mare partid din România, Marcel Ciolacu, șeful opoziției de la București cu Viktor Orban, în mod direct, dar și prin intermediul UDMR, în scopul cedării Ardealului de către România, prin intermediul Parlamentului. Este probbail cea mai gravă încălcare posibilă a Constituției statului nostru. Klaus Iohannis nu a prezentat, dincolo de acest enunț, nicio probă. Dar rezultă, dacă nu este cu totul și cu totul iresponsabil, că ar dispune de probe. De probele unei urzeli desfășurate în Parlamentul României și la Budapesta, care are drept scop cel mai grav atentat cu putință împotriva integrității teritoriale și, respectiv, a suveranității naționale. O asemenea acuzație nu poate rămâne fără consecințe.
Mă refer în primul rând la consecințele de natură juridică. Risc să mă repet. Președintele statului român îl acuză pe șeful opoziției politice că a complotat într-o încercare de ciuntire a teritoriului României. Consecința nu poate fi decât una singură. Probele de care dispune președintele Klaus Iohannis, furnizate probabil de Serviciul Român de Informații, de SIE și poate de alte servicii secrete române sau străine, trebuie puse de îndată la dispoziția Parchetului General. Cea mai gravă infracțiune posibilă trebuie să facă obiectul unei investigații imediate. Aceasta este prima consecință logică a declarației prezidențiale.
Cea de-a doua consecință necesită pentru a fi detaliată un răspuns la o întrebare simplă. Când a fost informat președintele asupra uneltirilor de trădare de țară înfăptuite de către Marcel Ciolacu? Evident, nu știm când. Dar putem să aflăm câte ceva prin eliminare. În orice caz, asta nu s-a întâmplat miercuri, respectiv în ziua dezlănțuirii uriașului scandal prin uluitoarea dezvăluire făcută de Klaus Iohannis. Klaus Iohannis a aflat -dacă a aflat cu adevărat ceva – anterior zilei de miercuri. Când anume? Cel mai târziu în urmă cu o săptămână, când proiectul de lege al autonomiei Ținutului Secuiesc a trecut prin aprobare tacită de Camera Deputaților. Acela este un moment cheie. Momentul care a scurtcircuitat instituțiile statului. E ultimul moment logic în care Klaus Iohannis ar fi avut obligația să pună întrebări, iar serviciile secrete să-i răspundă la aceste întrebări, dacă nu au făcut-o până atunci. Când mă refeream și la posibila implicare a altor servicii din România, cu excepția SRI și SIE, m-am gândit într-un mod cât se poate de explicit la SPP și la STS. Cele două instituții, utilizând mijloacele specifice, au mai spionat și în trecut activitatea parlamentarilor români. Și ne amintim cu toții scandalurile generate de scurgerea „pe surse” a unor înregistrări din discuțiile purtate la nivelul conducerii unor partide. Victima predilectă fiind chiar PNL. Deci, dacă președintele Klaus Iohannis susține că nu numai Budapesta, ci și Parlamentul României a fost scena unor întâlniri și aranjamente având greutatea unor trădări de stat, atunci este de presupus că nu el sau consilierii săi de la Cotroceni au tras cu urechea. Ci serviciile. Și că serviciile nu numai că l-au informat, dar i-au prezentat și probe. Așadar, timp de o săptămână cel puțin, Klaus Iohannis a ascuns aceste probe și nu le-a prezentat Parchetuui General. Și la fel au procedat și serviciile, care au strâns probele. Și care toate aveau datoria ca, atunci când descoperă o posibilă infracțiune – și încă una dintre cele mai grave cu putință – să-i informeze de îndată pe procurori. Ceea ce înseamnă că, dacă am asistat la o tentativă de trădare, ea a implicat nu numai autoriii direcți, ci și toate persoanele care au tăinuit această trădare.
Dincolo de această implicare de natură juridică, care nu trebuie deloc trecută cu vederea, există și o implicare politică. Este evident că dacă, așa cum afirmă președintele, Marcel Ciolacua bătut o palmă trădătoare cu Kelemen Hunor și cu Viktor Orban, pemierul Ungariei, și dacă această trădare a implicat promovarea unui act normativ în Camera Deputaților, fie această promovare și prin aprobare tacită, au fost parcurse niște etape. Treaba nu s-a întâmplat instantaneu. Întreaga tărășenie a durat. Mai întâi, proiectul de lege a fost depus în Parlament. El a trecut prin diverse mâini. A obținut o serie de avize. Biroul Permanent al Camerei Deputaților, din care fac parte nu numai pesediști, ci și liberali și reprezentanți ai altor partide, au programat dezbaterea în comsiai administrativă aproiectului de lege prin care confrom afirmație lui Klaus Iohannis avea să fie cedat Ardeaulul ungurilor. Ceea ce nu este întocmai adevărat. În Comisia administrativă există doi membri PNL. Unul dintre aceștia este chiar președinte al Comisiei. Prin urmare înalta trădare a circulat pe față, la lumina zilei, ca un șarpe prin toate birourile importante ale Camerei Deputaților, până când a ajuns fix pe masa Comisiei de specialitate. Dar scandalul, deși era vorba de cea mai gravă infracțiune din Codul penal și de cea mai abominabilă uneltire politică, a fost ținut sub preș. Nimeni din PNL nu a făcut scandal. Nici Iohannis nu a suflat o vorbă. Nici Guvernul. Iohannis s-ar putea scuza, cum a mai făcut-o și altă dată când a fost prins la înghesuială, în sensul că președintele nu se amestecă în procesul legislativ. Și că, prin urmare, nu se poate pronunța decât atunci când legea vine la promulgare. Numai că a făcut acest lucru de multe ori. Și l-a făcut chiar și acum. Pentru că autonomia Ținutului Secuiescu nu venise la promulgare și nici măcar nu fusese dezbătută și votată în Senat, Cameră decizională și, iată, președintele a ieșit la rampă și s-a pronunțat. Și încă cum. Ei bine, toată această tăcere, toată această ascundere sub preș, toată această așteptare este de natură să genereze un uriaș scandal politic. Ce a făcut președintele? L-a prins pe Marcel Ciolacu la cotitură, l-a încurajat să-și ia viteză și a așteptat momentul propice pentru a-l împinge în prăpastie? Cu PSD cu tot? Răspunsul la această întrebare are consecințe în evaluarea politică a unor partide și personaje.
Este posibil ca, pe moment, respectiv pe termen foarte scurt, președintele Klaus Iohannis, râcâind după modelul naționalismului extremist o inflamație transformată în rană, să înregistreze un succes de tip electoral. În sensul că mulți români amăgiți de jocul lui Klaus Iohannis să considere că acesta a sărit la beregata celor care atentau la suveranitatea României asupra Ardealului și a salvat astfel România de la o apocalipsă pusă la cale de Ciolacu, Hunor și Viktor Orban al Ungariei. Dar stau și mă întreb câți români mai sunt atât de naivi, încât să-și imagineze că președintele Klaus Iohannis joacă mai mult decât această carte a interesului național, transformându-se într-un arhanghel al apărării Ardealului de neohortiști. Și câți dintre cei care astăzi s-ar putea lăsa amăgiți, vor rămâne și mâine în aceeași situație, după ce, cu mintea limpede, își vor pune și ei, cum îmi pun și eu, cuvenitele întrebări. În sens invers, în plan electoral, poate că PSD, incapabil să prevină o asemenea mizerie și incapabil să dea un răspuns promt, limpede și nu confuz, unei provocări la care, din prostie și din neglijență, a participat în mod indirect, a pierdut în aceste zile puncte electorale. Dar totuși același PSD a votat in corpore în Senat trântirea legii. Și orice om cu capul pe umeri știe că oricum, în orice circumstanțe, autonomia Ardealului nu ar fi fost votată niciodată în Senatul României. Iar dacă prin absurd ar fi fost votată, legea ar fi fost imediat trântită la Curtea Constituțională, pentru că ea contravine în mod flagrant Legii Fundamentale. Și este cu neputință ca adevărul cu privire la tăcerea vinovată a reprezentanților PNL din Camera Deputaților, a Guvernului, a serviciilor secrete subordonate președintelui și a președintelui însuși să nu iasă la iveală și să nu transforme această armă într-un bumerang.
Tot în plan electoral, în mod cert are de câștigat UDMR. Dar și premierul Ungariei, Viktor Orban. Prin complicitatea tuturor parlamentarilor, înclusiv din PNL, prin neglijența și prostia acestora, UDMR a înregistrat un important succes psihologic. A reușit totuși, cum-necum, să treacă o asemenea lege prin Camera Deputaților. În aceste condiții, credibilitatea UDMR în rândul propriului electorat nu poate decât să sporească. În plus, istoria din ultimii 30 de ani a demonstrat că de câte ori are loc o criză politică internă, UDMR se mișcă excepțional în ape tulburi, având un teren de negociere mult mai vast, pentru a-și atinge obiectivele proprii. Câștigă de asemenea puncte Viktor Orban, care le poate demonstra încă o dată maghiarilor din Ungaria că le apără cu dinții până la capăt interesul național, în sensul ca acest interes național îi vizează și pe toți maghiarii din afara granițelor Ungariei. Să nu uităm că tot acest balamuc vine la câteva zile după ce, chiar în timp ce echipa de medici români se întorcea din Italia, unde a contribuit la combaterea pandemiei, o echipă de medici din Ungaria se deplasa la Chișinău, pentru a da o mână de ajutor Republicii Moldova, înainte ca România să facă acest gest de omenie și de solidaritate. În paranteză fie spus, sunt convins că și acest gest al Budapestei l-a scos din minți pe Klaus Iohannis. Pentru că l-a prins pe picior greșit.
Și acum să punem concluzii. Acesta a fost semnalul, cum spuneam la început, fitilul care a declanșat un nou război politic la București de natură a genera o criză. PSD nu mai are încotro. Cu sau fără Marcel Ciolacu, trebuie să-și ia revanșa. Trebuie să încerce din răsputeri să demonstreze că a rămas în continuare cel mai puternic partid din România. Iar singura reacție practică și imediată este să se îndrepte împotriva Guvernului Ludovic Orban 2 și jumătate, care este o pradă ușoară, întrucât a săvârșit suficient de multe greșeli. Și, evident, prin ricoșeu, PSD va încerca din răsputeri să dea de pământ cu Klaus Iohannis. Din acest război, care poate degenerea într-o nouă criză guvernamentală, vor avea de profitat nu numai PSD, ci și celelalte partide politice. UDMR, Pro România, ALDE și probabil și USR. Iar ținta va fi PNL.
Sorin Rosca Stanescu

Actualitate

Stare de stres pentru comandă și control de generație următoare

Publicat

pe

De

Pentru prima dată, Armata americană își propune să supună la teste severe stratul integrat de date al inițiativei sale Next Generation Command and Control, în cadrul vastului eveniment Project Convergence Capstone 5, conform a două ofițeri implicați în program.

O demonstrație anterioară

Armata a demonstrat abilitățile acestui strat integrat de date în cadrul exercițiului NetModX din New Jersey, în luna septembrie, însă Convergence va reprezenta un test mult mai amplu. „Ultima noastră demonstrație […] a fost în New Jersey, dar aceasta a avut ca scop mai mult transferul de date prin moduri de transport tactic. Acum, pentru prima dată, vom opera pe rețele clasificate sigure. Vom colecta date în timp real și le vom integra în diferitele funcții de luptă. Așadar, este o provocare semnificativă,” a declarat col. Matt Skaggs, director de aplicații tactice și arhitectură la Army Futures Command, într-un interviu la întâlnirea tehnică a armatei de marți.

„Acest lucru, sincer, nu a fost niciodată realizat înainte,” a adăugat el.

Interfața stratului integrat de date

Stratul integrat de date funcționează ca o interfață prin care senzorii din multiple domenii pot colabora pentru a oferi informații despre țintele inamice și alte date necesare luptătorilor pentru a lua decizii importante. Acest tip de capacitate de partajare a datelor reprezintă un obiectiv urmărit de Pentagon încă de la lansarea inițiativei mai ample Combined Joint All Domain Command and Control (CJADC2). Stratul de date creează un cadru prin care, de exemplu, sistemele de artilerie, operațiuni, aviație și altele se pot comunica între ele, astfel încât luptătorii care operează aceste sisteme să nu fie nevoiți să proceseze diferitele date separat, a explicat Nielsen.

„Focalizarea inițială a strategiei noastre este construirea unui strat integrat de date pentru ecosistemul nostru, ceea ce permite tuturor aplicațiilor care de obicei ar fi pe un model diferit de date să se găsească pe aceeași fundație. Astfel, toată lumea poate avea aceeași

viziune asupra mediului operațional,” a spus Skaggs.

Complexitatea interacțiunilor fără o interfață integrată

Ca fost ofițer de informații, Skaggs a declarat că procesul de a interpreta datele fără o interfață ca stratul integrat de date era mult mai complex. „Deci, ca ofițer de informații, noi colectam date de la toți senzorii aerieni și de la toți senzorii terestri, ceea ce ne oferea o imagine a ceea ce face inamicul. Însă, având ingressuri diferite de date, fiecare dintre acestea fiind procesate diferit, ele nu erau compatibile. Așadar, aveam cinci sau șase viziuni diferite asupra câmpului de luptă, iar ceea ce încercăm acum este să combinăm toate aceste date și să le organizăm în același loc, ceea ce ne permite să suprapunem toate acele câmpuri menționate anterior în același timp.”

Focalizarea pe interpretarea datelor

Col. Mike Kaloostian, directorul transportului și securității rețelei la Army Futures Command, a afirmat că stratul integrat de date este „absolut punctul focal” al inițiativei Next Generation Command and Control a Armatei — planul de a crea o structură C2 integrată axată pe centrare pe date la toate eșalonările. El a adăugat că, datorită acestei abordări, Armata va putea să se concentreză mai mult pe interpretarea datelor, în loc să se concentreze doar pe colectarea acestora.

„Dacă vrem să gestionăm și să procesăm acest tip de date și să le ducem până la margine, la o formație tactică în teren, trebuie să ne gândim diferit, nu-i așa?” a întrebat Kaloostian.

Direcții strategice pentru viitor

Noul strat de date va ajuta Armata să se concentreze pe trei direcții: computația la margine, diversificarea transportului de date și

Noul strat de date va ajuta Armata să se concentreze pe trei direcții: computația la margine, diversificarea transportului de date și rețelistică definită software. „Acestea sunt cele trei domenii pe care ne concentrăm cu adevărat,” a spus Kaloostian. „Mergând înainte, orchestrând toate aceste aspecte pentru a ne asigura că datele ajung la margine și că datele circulă corespunzător între eșaloane, atât orizontal cât și vertical. Acesta este punctul focal.”

Integrarea inteligenței artificiale și invățării automate

Colonelii au menționat că stratul de transport de date nu se va opri aici. Acesta va beneficia, de asemenea, de funcționalități de inteligență artificială și învățare automată, care vor efectua corelarea și normalizarea datelor, a declarat Skaggs. „Dacă avem un exemplu de corelații, avem trei senzori diferiți activi, iar aceștia ne oferă trei viziuni ușor diferite despre un obiect, inteligența artificială poate deduce unde se află corelarea acelui set de date și apoi va plasa acel obiect pe câmpul de luptă.”

El a adăugat că acest lucru poate ajuta, de asemenea, la diferențierea între sistemele inamice și sistemele proprii ale Armatei. „Sistemele automate au dificultăți în a analiza aceste date, cu excepția cazului în care le corelezi manual. Astfel, inteligența artificială va extrage diferitele câmpuri de date și va analiza suprapunerile, apoi le va transforma într-un obiect utilizabil de către celelalte aplicații,” a spus Skaggs.

Această inițiativă de integrare și optimizare a datelor este esențială pentru evoluția capacităților Armatei, facilitând o reacție rapidă și coordonată în confruntările de pe câmpul de luptă modern.

Citeste in continuare

Actualitate

O etapă crucială în apărarea împotriva amenințărilor emergente

Publicat

pe

De

Armata Statelor Unite a anunțat astăzi primul test de interceptare a unei rachete balistice din sistemul său de apărare din Guam, fiind descris de un oficial militar drept un „milestone critic” pentru ceea ce este considerat prima linie de apărare a Americii în cazul unui conflict cu China.

Detalii despre experiment

Testul s-a desfășurat în apropierea teritoriului american, iar comandantul Forțelor Comune Micronezia, amiralul în retragere Greg Huffman, a declarat într-un comunicat al Agenției de Apărare Antirachetă (MDA) că „a confirmat capacitatea noastră de a detecta, urmări și angaja o rachetă țintă aflată în zbor, sporind pregătirea noastră de a ne apăra împotriva amenințărilor adversarilor în evoluție.”

În cadrul „experimentului”, sistemul de apărare aeriană Aegis a folosit un radar AN/TPY-6 pentru a urmări ținta și un Sistem de Lansare Verticală pentru a lansa o rachetă Standard Missile-3 Block IIA împotriva unei rachete balistice de medie rază, lansată din aer, care zbura deasupra oceanului în apropierea Bazei Aeriene Andersen. Pentagonul a menționat că „radarul AN/TPY-6 a urmărit ținta la scurt timp după lansare pentru a realiza interceptarea, aceasta fiind prima utilizare completă de urmărire a radarului în timpul unui test de zbor de rachetă balistică.”

Un pas esențial către un sistem integrat de apărare

MDA a descris acest eveniment ca fiind un „pas esențial” către un sistem de apărare Guam mai amplu și mai bine integrat, destinat să facă față mai multor amenințări simultan – o „capabilitate de apărare aeriană și antirachetă integrată, stratificată și persistentă.”

Potrivit expertului în apărare antirachetă de la CSIS, Tom Karako, acest sistem va juca un rol crucial pentru o insulă situată la 9.000 de mile de coasta Californiei, dar relativ aproape, la 3.000 de mile de China continentală.

Provocările apărării Guam-ului

„Apărarea Guam-ului este una dintre cele mai importante și dificile provocări în domeniul dezvoltării apărării antirachetă. Deși aceste angajamente sunt impresionante în multe privințe, testul de astăzi a fost comparativ de rutină în ceea ce privește interceptarea unei singure rachete balistice,” a spus Karako pentru Breaking Defense. „Sistemul de Apărare Guam va integra, în cele din urmă, mai multe sisteme independente de control al focului într-un sistem care poate face față atacurilor complexe și integrate.”

O astfel de apărare robustă ar fi esențială în caz de conflict cu China. Karako a afirmat că Beijingul se poate aștepta să lanseze salve de rachete care vor fi „un ordin de magnitudine mai mari decât ceea ce am văzut în atacul din 14 aprilie al Iranului asupra Israelului.”

Eforturile de consolidare a apărării în Guam

De câțiva ani, liderii militari americani din regiunea Indo-Pacific au subliniat necesitatea de a consolida Guam ca punct de stagiu militar și hub de apărare aeriană. Totuși, procesul nu a fost ușor, iar în octombrie MDA a propus reducerea numărului de locații de apărare antirachetă de pe insulă de la 22 la 16, din cauza preocupărilor legate de impactul asupra mediului.

În anunțul de astăzi, șeful MDA, lt. gen. Heath Collins, a lăudat „efortul colectiv extraordinar” și coordonarea între diferitele organizații ale Pentagonului. Cu toate acestea, armata SUA încă lucrează la stabilirea responsabilităților pentru diferitele componente ale complexului sistem de apărare antirachetă din Guam.

„Nu doar că trebuie să finalizez aceste programe individuale, dar toate trebuie să funcționeze împreună,” a declarat generalul brigadier Frank Lozano, ofițer executiv al Programului pentru Rachete și Spațiu din cadrul Armatei, într-un eveniment CSIS din august.

Concluzie

În concluzie, testul recent desfășurat reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea capacităților de apărare ale SUA în Guam, aducând o contribuție esențială la securitatea regională și la gestionarea amenințărilor emergente. Sistemul de apărare dezvoltat va trebui să opereze în mod integrat pentru a face față provocărilor complexe, în eventualitatea unui conflict în regiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Pentagonul suspendă din nou operațiile V-22 Osprey

Publicat

pe

De

Motivul suspendării
Pentagonul a decis să suspende încă o dată operațiile V-22 Osprey din cauza unui incident recent care a implicat o variantă a aeronavei utilizată de către Forțele Aeriene, au confirmat oficialii în cadrul Breaking Defense. Comandamentul Naval de Sisteme Aeriene (NAVAIR) a declarat că, „prin precauție, NAVAIR a recomandat o pauză operațională pentru toate variantele V-22 Osprey în data de 6 decembrie 2024” după o „aterizare de precauție a unui CV-22” care nu a provocat răni.

Angajamentul pentru siguranță
„Siguranța echipajului nostru V-22 este prioritatea noastră principală. Ne angajăm să ne asigurăm că marinarii, aviatorii și pușcașii marini își vor putea îndeplini misiunile cu succes și se vor întoarce acasă în siguranță,” a afirmat NAVAIR.

Contextul Osprey și problemele anterioare
Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de probleme care au afectat V-22 în ultimii doi ani. În august 2022, s-a raportat că Forțele Aeriene și-au suspendat flota CV-22 din cauza îngrijorărilor legate de cupla aeronavei. Deși Corpul Marinei nu a imitat această suspendare inițială, au existat ulterior restricții care au dus la o suspendare pe scară largă a mai multor modele V-22 în februarie 2023.

Incidentele au culminat cu un accident din noiembrie 2023 în largul coastelor Japoniei, care a dus la moartea a 8 aviatori, iar Osprey a revenit în operațiuni abia câteva luni mai târziu.

Măsuri recente și impactul asupra operațiunilor
Astăzi, Comandamentul operațiunilor speciale ale Forțelor Aeriene (AFSOC) a confirmat că operațiunile CV-22 vor fi suspendate după ce Comandantul AFSOC, general-locotenent Michael Conley, a ordonat o pauză pentru „toate operațiunile de antrenament în zbor CV-22.” Această pauză „oferă timp și spațiu pentru a înțelege ce s-a întâmplat în cel mai recent eveniment înainte de a accepta riscuri cu variabile necunoscute,” conform AFSOC.

Un purtător de cuvânt al AFSOC a menționat că ancheta inițială a arătat o „deficiență materială” care a precipitat incidentul recent, care s-ar fi produs în noiembrie.

Decizii similare din partea marinei și a aviației navale
După publicarea acestui articol, un purtător de cuvânt al marinei a anunțat că Comandantul Forțelor Aeriene Navale, viceamiralul Daniel Cheever, a ordonat o pauză operațională pentru toate Osprey CMV-22B, urmare a recomandării NAVAIR. De asemenea, un purtător de cuvânt al Corpului Marinei a confirmat că serviciul va respecta recomandările NAVAIR, implementând o pauză operațională de 96 de ore pentru operațiunile aeriene neesențiale începând cu 6 decembrie 2024.

Concluzie sănătoasă asupra aviatiei
Această decizie subliniază angajamentul acestora față de siguranța personalului și fiabilitatea platformelor de aviație, evaluând dacă sunt necesare măsuri suplimentare pentru a asigura siguranța și eficiența continuării acestei capacități critice.

Osprey este fabricat în colaborare între Bell și Boeing. Bell nu a răspuns imediat la cererea de comentarii, iar Boeing a delegat întrebările către Pentagon.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv21 de ore ago

AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!

In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa...

Exclusiv21 de ore ago

Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților (II) La nici o lună...

Exclusiv22 de ore ago

Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare

Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un...

Exclusiv22 de ore ago

Doi ani de insistențe pentru desecretizarea regulamentelor

Se împlinesc doi ani de când SPR Diamantul insistă asupra desecretizării Regulamentelor de Organizare și Funcționare a Inspectoratelor Județene de...

Exclusiv2 zile ago

RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!

Contextul propunerii de arestare preventivă Odata cu respingerea de catre Judecatoria Ploiesti a propunerii Parchetului de pe langa Curtea de...

Exclusiv2 zile ago

ABUZURI, INDOLENȚĂ ȘI SUBIECTIVISM LA JUDECĂTORIA VALENII DE MUNTE

Din cauza faptului ca evenimentele cotidiene generate de concetatenii nostri ocupa o mare parte din timp, pentru o perioada scurta...

Exclusiv2 zile ago

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților

La nici o lună de la numirea sa în funcția de Director General al Hidro Prahova, Iorga Marian, acuzat de...

Exclusiv2 zile ago

Norma 12B: Polițiștii vor beneficia de drepturi suplimentare

Sindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL a anunțat că norma 12B, referitoare la hrana polițiștilor, va fi extinsă pentru mai mulți...

Exclusiv3 zile ago

Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive

Corupție și abuzuri în gestiunea deșeurilor din Prahova: Moștenirea lui Silviu Prigoană și implicațiile Statului Paralel Desvaluirile ziarului Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Despre „lantul” de OUG-uri și ipocrizia MAI

Critica la adresa ordonanțelor de urgență Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a adus în discuție controversa legată de lanțul...

Exclusiv4 zile ago

Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină

O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României Provocările post-electorale: Ce trebuie...

Exclusiv4 zile ago

S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale

PATRIA A PRIORI! Mereu înaintea tuturor: Un omagiu pentru Serviciul Român de Informații Importanța S.R.I. în contextul național În contextul...

Exclusiv4 zile ago

MASS-MEDIA ÎN BOCCA DELLA VERITA: O analiză asupra rolului presei și al responsabilității jurnalistice

Contextul istoric al scrisului și al mass-mediei Într-un raport emis de Sindicatul Diamantul, Vitalie Josanu subliniază importanța scrisului și a...

Exclusiv7 zile ago

Corupția și abuzurile de putere în Vălenii de Munte: Amenințări și afaceri obscure

Rețeaua de corupție din Prahova: Dezvăluiri șocante  Incisiv de Prahova continuă să expună o rețea complexă de corupție, cu implicații...

Exclusiv7 zile ago

Planurile lui Călin Georgescu pentru România: „Voi pune poporul și țara pe primul loc”

Călin Georgescu, recent invitat la emisiunea „Culisele Statului Paralel” de la Realitatea PLUS, a venit să dezmintă zvonurile și informațiile...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv