Actualitate
În România, autoritățile folosesc cei mai perfizi aliați ai coronavirusului: mușamalizarea și lipsa măsurilor reale pentru populație
Ne explică și nouă cineva cum este posibil ca numărul de persoane declarate vindecate în București să scadă de la o zi la alta, de la 85 în 30 martie, până la 81 ieri, 31 martie? Pentru că eu am o singură concluzie după ce urmăresc ,,știrile oficiale”: România raportează așa cum raportează China, iar măsurile economice sunt așa cum ia măsuri economice Rusia: nimic pentru populație. Iar numărul de teste noi zlinice pe care îl pot asigura autoritățile inepte din România, este încă sub 2000. Dovadă că Iohannis nu este în stare să iasă către populație decât cu mesaje: pe câți a mai amendat poliția, sau ce decorații a mai retras (aștept retragerea decorației și lui Mugur Isărescu, dacă se va constata că declarația lui de ieri că a învins pandemia de coronavirus este la fel de ticaloasa ca faptele lui Gheorghe Flutur), dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani.
În România, autoritățile folosesc cei mai perfizi aliați ai coronavirusului: mușamalizarea și lipsa măsurilor reale pentru populație.
Circulă o glumă pe Internet: ,,China a raportat astăzi 7 noi decese și 5 reînvieri”. Până astăzi, 1 aprilie 2020, numărul deceselor raportate în China de la debutul crizei este de 3.312, din care 7 în ultimele 24 de ore. Cu un total de 81.554 de persoane infectate. Dar cum este în România, unde nu numai că autoritățile invocă un fax defect pentru neraportarea unor decese, dar mai ales, în mod inexplicabil, numărul persoanelor declarate vindecate în București a scăzut în 31 martie, de la 85 la 81?

Presa din Marea Britanie și din lume, preluată pe larg, susține că numărul morților din Wuhan ar putea fi ,,astronomic” mai mare decâ cel raportat oficial. Presa britanică consemnează chiar că:
Mr Johnson has been warned by scientific advisers that China’s officially declared statistics on the number of cases of coronavirus could be ‘downplayed by a factor of 15 to 40 times’. And No 10 believes China is seeking to build its economic power during the pandemic with ‘predatory offers of help’ countries around the world.
În ceea ce privește România, am arătat încă din 8 martie 2020, am avertizat asupra a 4 mari aspecte::
Critic este sectorul de sănătate publică și protejarea persoanelor vulnerabile;
Nu imi este teamă de cum gestionează SUA și China criza de sănătate publică ci de Europa (lipsa de leadership) și România;
Criza de sănătate publică va antrena o recesiune fără precedent, inclusiv în România;
Măsurile economice trebuie țintite către populație. Nu către grupuri de interese.
Ce s-a întâmplat de fapt în România:
1. Sugestiile directe de mușamalizare a situației prin sub-raportare, au fost date timpuriu de Klaus Iohannis. În 12 martie 2020, Iohannis declara: ,,datorită măsurilor guvernului Orban, numărul infectărilor a rămas mic”. Slugile s-au aliniat acestui mesaj, cu costul vieților și punerii în pericol a medicilor și pacienților. Raportările deceselor de COVID au arătat că, nepregătind și ne-echipând personalul medical, majoritatea infectărilor cu COVID au fost declarate post-mortem în Suceava, iar decesele au fost raportate la zile întârziere (sub-raportare în timp real)
2. În timpul ăsta, sectorul de sănătate publică, critic, era vulnerabilizat, prin ne-echiparea medicilor. Cazul Spitalului de la Suceava este emblematic pentru mușamalizare: (i) mai mult de un sfert din persoanele infectate în România au legătură cu acest focar; (ii) Ministrul Sănătății din acel moment a definit ca fiind ,,un accident” (în mod evident fiind vorba de inconștiența autorităților publice, și de niciun accident) pe baza informațiilor transmise de la fața locului de trimisul special – secretarul de stat Nelu Tătaru. Ulterior mușamalizării ca ,,accident”, Nelu Tătăru a fost felicitat și promovat în funcție, ca Ministru al Sănătății;

3. În timpul ăsta, ministrul Sănătății, Victor Costache, mușamaliza faptul că România cu tot SRI-ul ei cu tot, nu a asigurat timpuriu o capacitate de testare decentă, în timp ce firme apropiate de SRI sau cu doctoranzi SRI au fost avertizate timpuriu să încheie contracte pentru măști, că e rost de speculă. Emblematică este declarația lui Hideg (Sanimed) de la B1TV, care nu are de unde să fi învățat decât de la Academia SRI (unde a făcut școală) că poate să folosească o firmă paravan, fantomă (Romwine din Giurgiu) dacă societatea deja deținută și consolidată pe contracte cu statul (Sanimed) nu își plătește dările către stat și nu poate participa la licitații. Mai este și firma din Iași. Cert este că la mai bine de două luni de la închiderea Wuhan-ului, România încă nu poate să testeze mai mult de 2000 de persoane pe zi așa cum arată acest grafic, și continuă să mintă populația că măștile nu trebuie purtate (pentru a își ascunde inacțiunile de a fi repornit timpuri capacitățile Romarm spre exemplu, astfel încât prima care să beneficieze de criză să fie fantoma din Giurgiu). Deficitul de acțiune, capitalizat privat de suveici, se monetizează pe seama extinderii virusului.
4. Acoperitele au fost agile, populația este dezinformată și mințită. Deși România nu are încă o capacitatea de a testa mai mult de 2.000 de persoane pe zi, la dezinformare, Costache Polisano a ieșit cu testarea tututror bucureștenilor (în timp ce mureau oameni la Suceava pentru că nu erau testați). O exemplificare perfectă a moodului în care funcționează statul de drept a fost testarea peste rând a președintelui Consiliului Județean Suceava – Gheorghe Flutur, care a fost trecut drept ,,medic” în lista de priorități de testare:

Flutur primește rezultatul testului pozitiv în 25 martie 2020. Comunicatul Ministerului Sănătății ne mai lămurește de ceva. În 22, 23, 24 și 25 martie 2020 mureau persoane netestate (și netratate de COVID), confirmate post-mortem, la 30 martie 2020, acolo unde unde Flutur, un veteran al achizițiilor de care vorbesc la punctele 3-4 (,,aviara gripa” 2009 – soluții cumpărate la supra-preț și ineficiente pentru a ,,anihila” virusul gripei aviare) a sărit peste rând.
5. Din punct de vedere economic, nicio măsură reală pentru populație, așa cum am scris AICI și AICI.
Și în loc de concluzie. Ne explică și nouă cineva cum este posibil ca numărul de persoane declarate vindecate în București să scadă de la o zi la alta, de la 85 în 30 martie, până la 81 ieri, 31 martie? Pentru că eu am o singură concluzie după ce urmăresc ,,știrile oficiale”: România raportează așa cum raportează China, iar măsurile economice sunt așa cum ia măsuri economice Rusia: nimic pentru populație. Iar numărul de teste noi zlinice pe care îl pot asigura autoritățile inepte din România, este încă sub 2000. Dovadă că Iohannis nu este în stare să iasă către populație decât cu mesaje: pe câți a mai amendat poliția, sau ce decorații a mai retras. Iată și dinamica testării zilnice, care arată că de 4 zile consecutive, autoritățile nu reușesc să testeze cu mai mult de 10% față de ziua precedentă, mai precizeaza analistul. (Cerasela N.).

Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 15 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



