Actualitate
Directorul medical de la Spitalul Judetean Ploiesti: „Se asteapta un val de infectati cu coronavirus de zeci de mii”/Inregistrari audio/Medicii vor combinezon…cine sa le dea?

In articolul de ieri – „Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploiesti pe urmele dezastrului de la Suceava/Maine, orele 08.30 – greva a salariatilor de la Sectia Chirurgie 1”, Incisiv de Prahova a dezvaluit situatia tensionata din Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti.
Greșeala fatală a managementului Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti care va duce la un dezastru asemanator cu cel de la Spitalul Județean Suceava.
Aflam cu durere ca medicii, asistentele si infirmierele spală măştile și mănușile de unică folosință, pentru că nu primesc materiale de protecție sanitară in mod suficient.
Se primesc, pe semnatura, la intrarea in schimb, o masca si 1-3 perechi de manusi, echipament total ineficient in contextul prevenirii cazurilor de contaminare cu virusul COVID-19.
Mai mult, o idee prosta venita sub forma unui ordin va pune in pericol toti pacientii si tot personalul medical.
Astfel, Sectia Chirurgie 1 se afla in desfiintare iar personalul va fi trimis in concediu de odihna, in mod fortat, conform unor ordine verbale care contravin ordinului scris de anularea concediilor. „Cine nu ii convine, afara!”, striga managerul interimar al spitalului.
Ideea creata/ondulata provenita de la un creier obosit este ca in locul Sectiei Chirurgie 1 sa se infiinteze o Sectie pentru tratarea pacientilor infectati cu COVID-19.
Dezastrul este ca aceasta sectie se afla la etajul II, la jumatatea spitalului ceea ce ar putea fi o catastrofa pentru intreg spitalul.
Maine, la orele 8.30, peste 70-80 de salariati (doctori, asistente, infirmiere) din Sectia Chirurgie 1 vor face greva in fata Spitalului de Urgenta Ploiesti. Presa locala si centrala este chemata de aceste cadre medicale pentru a preintampina o noua catastrofa similara celei de la Suceava.
Medicii mai multor secții din cadrul Spitalului Județean de Urgență Ploiești au redactat și semnat un memoriu, acum doua zile, în care atrag atenția asupra faptului că, la nivelul locației Nord, fluxul nu ar permite izolarea pacienților infectați cu Covid-19 de cei neinfectați, iar asta ar duce la o infectare în masă a bolnavilor internați aici. Aceștia s-au alarmat după o ședință de zilele trecute, a comandamentului de urgență de la nivelul unității sanitare, subliniind, în memoriul amintit, că structura locației Nord nu ar permite circuite chirurgicale diferite pentru bolnavii infectați cu Covid-19 și cei neinfectați. Managerul spitalului spune, însă, că nici nu s-a pus problema, „la momentul actual”, ca la SJU – locația Nord să fie internați pacienți cu Covid-19.
Medicii fac referire, în memoriul redactat și semnat deja de zeci de cadre medicale de la Spitalul Județean, la o hotărâre din 25 martie a comandamentului de criză al SJU Ploiești. Aceștia subliniază că „circuitul chirurgical bolnavi infectați cu COVID-19 se intersectează la același etaj cu circuitul celor nonCOVID-19; numărul real al paturilor Chirurgie – etaj 1 este 62, ceea ce nu poate acoperi patologia chirurgicală din întreg județul; circuitele funcționale (lenjerie, alimente, decedați, deșeuri etc) nu pot fi asigurate cu protecția personalului și a bolnavilor nonCOVID”, în concluzie „infectarea locației Nord a Spitalului Județean cu COVID19 duce la blocarea întregului Spital Județean și secundar a tuturor specialităților medicale și chirurgicale, undele unice în județ (Neurochirurgie, Neurologie, Cardiologie, Diabet zaharat, Dializă, Nefrologie, Chirurgie vasculară, Chirurgie plastică, Cardiologie intervențională etc) și implicit a întregului județ”.
Cum au ajuns medicii din Județean la acest apel? În acest moment, în locația Nord a SJU Ploiești nu există niciun pacient infectat cu COVID-19, toate cazurile fiind preluate în locațiile Boli Infecțioase și Cardiologie. Numai că situația escaladează și, chiar dacă nu mai există raportări pe județe, creșterea care se regăsește în informările la nivel național arată că, aproape sigur, nici Prahova nu mai este la nivelul de acum o săptămână, cu două cazuri confirmate.
La începutul crizei, autoritățile centrale vorbeau, în cazul în care epidemia avansează, despre transformarea unor spitale – cam unul în fiecare județ – în unități sanitare destinate strict internării pacienților infectați cu noul coronavirus, urmând ca restul să devină spitale suport și să preia toți pacienții neinfectați, cu orice afecțiuni.
Doar că evoluția cazurilor la nivel național – care duce România cu pași repezi spre Scenariul 4, ce va intra în vigoare de la 2.000 de confirmări – se suprapune cu măsura eliberării unui etaj întreg în locația Nord a SJU Ploiești și, iată, cu un apel deschis al medicilor din Județean. Din motivele enumerate mai sus și detaliate în memoriul amintit, aceștia propun pregătirea unei alte secții exterioare, Boldescu, pentru primirea și tratarea în condiții optime și cu maximă responsabilitate a pacienților cu COVID-19, inclusiv a celor care au nevoie de intervenții chirurgicale. Și asta, desigur, fără expune alți bolnavi pericolului de infectare. Doctorii oferă inclusiv soluții pentru organizarea saloanelor de Terapie Intensivă în locația Boldescu, care aparține tot de SJU Ploiești.
Scandalul de la Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti este deprate de a se fi incheiat.
Tocmai s-a incheiat sedinta de la Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti, sedinta la care a participat Bogdan Toader – presedintele Consiliului Judetean Ploiesti si dr Bogdan Nica, actualul director al DSV Prahova.
Concluzia noastra este ca toti acesti factori de raspundere sunt depasiti total de situatie.
In sprijinul celor afirmate va lasam sa ascultati inregistrarile audio:
1. 150 de masti pentru sectia de Chirurgie I, pentru 3 zile, vineri, sambata, duminica si…luni?…astea sunt conditiile din spitalul nostru de urgenta;
2. medicii vor combinezon…cine sa le dea?
3. ne chinuim sa achizitionam, am zece miliarde…
4. 50% din personal in concediu din aceste sectii, ca o fi platit 75%, ca o fi intreg vom vedea (parca era o ordonanta care suspenda concediile de odihna?);
5 dosare penale pentru cei care mai vorbesc cu presa;
6. Se asteapta un val de infectati cu coronavirus de zeci de mii, bagati minte asta la cap!!!(declaratie a directorului medical din acest spital);
Oare ce ascund autoritatile? (Cristina T.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!