Actualitate
Dispare jumătate din DNA! A cui mână e!

(Preluare National – Catalin Tache):
Iată că informațiile privind ascensiunea halucinantă a adjunctului Parchetului de pe lângă Tribunalului Sălaj care a ajuns procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție deja se confirmă pe deplin. Și anume că trebuia totuși ca acest post să fie oricum ocupat de un oarecare procuror, pentru ca planul operativ de rupere în două a DNA-ului să poată fi declanșat, astfel că s-a ales ”aleatoriu” un ”no name” precum Crin Bologa din Zalău! Cel care este deja izolat în biroul său din Știrbei Vodă, prima lecție predată acestuia fiind ”tradiționala” timpul trece, leafa merge iar funcția rămâne oricum la CV! Astfel că după ce Cătălin Predoiu a făcut ”micul serviciu” al impunerii inofensivului Crin Bologa în fruntea DNA, s-a putut trece deja la ”next level”.
A cui mână e!Astfel că bilanțul DNA nu doar că nu a mai cunoscut triumfalismul de pe vremea Laurei Codruța Kovesi, dar toți greii sistemului în frunte cu chiar președintele Klaus Iohannis au neglijat deloc întîmplător participarea la prezentarea raportului de activitate. Raport în care, chiar sub privirile impasibile ale unui așa-zis procuror-șef Bologa care clar nu înțelegea ce se întâmplă a fost permisă pentru prima dată promovarea unor cifre pur și simplu devastatoare pentru fostele ”structuri de elită” atât de dragi Laurei Codruța Kovesi. Structuri teritoriale acolo unde de altfel actualul procuror șef al Parchetului European – EPPO are încă destui ”fundamentaliști” loiali strict pe persoană fizică. Procurori care speră că odată cu începerea activității Parchetului European, vor putea să declanșeze din nou ”prigoana” dosarelor, mai ales în ce le privește pe cele cu fraudarea fondurilor europene. Dosare care parcă special au fost ținute la sertar în ultima vreme, tocmai pentru a putea fi relansate odată cu intrarea în pâine la Bruxelles a Laurei Codruța Kovesi. Însă tocmai alertați de această posibilitate, oamenii președintelui din sistem au decis să intervnă de urgență, forțând spargerea DNA în două!
A cui mână e!Iar primul pas a fost făcut prin prezentarea unor statistici oficiale umilitoare pentru Structurile Teritoriale ale DNA, mai ales în ceea ce privește procentajul achitărilor. Astfel că după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, pe baza acestui raport se va putea trece acum la o reorganizare de îndată a DNA, actualele structuri teritoriale urmând a dispărea prin ”reorganizarea –absorbție” în actualele Secții Centrale sau ”regionalizarea” unor structuri care să cuprindă câte trei-patru din actualele ”ST”-uri.
I-a chemat să-i facă de rușine!
Greu, foarte greu de explicat cum de au ”scăpat” în Raportul oficial de prezentare a bilanțului oficial al DNA datele privind Structurile teritoriale, în afara faptului că procurorii șefi ai acestora au fost chemați la București doar pentru a fi făcuți astfel de rușine! Pentru că statistica achitărilor este pur și simplu una ”horror” pentru orice structură de Parchet care se respectă, din moment ce la ST Oradea rata achitărilor este de 411%, la Galați – 121,43%, la Pitești – 250%, la Ploiești – 133,33% sau la Târgu Mureș – 200%, ca să dăm doar câteva exemple!
Jale și la Centru!
De asemenea, extrem de interesantă este și situația de la structurile centrale, acolo unde ”perla coroanei” DNA, nimeni alta decât Secția 1 de combatere a corupției a înregistrat un năucitor procentaj de 146,94% achitări pe anul trecut. Situația nu este însă mai roză nici la Serviciul pentru efectuarea urmăririi penale în cazurile privind infracțiunile de corupție săvârșite de militari, acolo unde în anul 2019 s-au înregistrat doar șase inculpați trimiși în judecată, dar per total au fost opt inculpați achitați definitiv tot în același an, rata fiind astfel una de 133,33 %.02 03 1 Dispare jumătate din DNA! A cui mână e!Iată însă că există și o ”excepție” care pune și mai mult pe gânduri, mai ales că este vorba despre Secția a II-a de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, condusă până de curând de ”ultimul kovesist” convins de la vârful DNA, controversatul procuror Marius Bulancea, cel proaspăt transferat la Bruxelles. Rata achitărilor în acest caz fiind una de doar 26,23%, cu mult mai mică decât cea a Secției 1…
”Culoar” pentru noii baroni
Desigur că la ce statistici oficiale au ”în cârcă” structurile teritoriale și la ”greaua moștenire” a unor procurori paraditori de destine precum ”Lucică” Onea sau ”Portocală” Negulescu, greu de crezut că va regreta cineva ”extincția” acestora. Cu toate acestea, merită totuși amintită- barem doar și așa, să se știe că se știe!- adevăratul motiv care pare a sta în spatele acestei mișcări strategice a viitoarei reorganizări a Direcției Naționale Anticorupție. Existând informații că de fapt astfel s-ar încerca crearea unui ”culoar” pentru viitorii baroni locali! Întrucât noua Putere politică, una oricum vădit ”cocoloșită” și până acum de DNA speră că va cîștiga cât mai multe funcții la vârful administrației locale din luna iunie. Numai că soarta viitorilor președinți de Consilii Județene sau primari ar putea fi perturbată de ”radicalizații” procurori anticorupție de la Structurile teritoriale, cei care deja aproape că sunt dependenți de ”andrenalina” dată de ”paradelile de destine” și ”decapările” cu care au făcut ravagii până acum în ”Ciuma roșie”. Numai că poate cineva garanta că ”procurorii haștag” nu se vor mai ”tura” și după venirea noilor ”baroni” pe funcții?
A cui mână e!Nu! Astfel că s-a luat decizia ca mai bine să se recurgă direct la dispariția respectivelor structuri teritoriale. Mai ales că la structurile centrale lucrurile sunt totuși mult mai ușor de urnit, mai ales atunci când ”nivelul operativ” este unul ridicat! Așa cum s-a dovedit de altfel și până acum în cazul ”dosarelor paralele” instrumentate de Structura Teritorială Oradea și Structura Centrală în ancheta ”Volga Neagră” dezvăluită în exclusivitate de ”Național” și în care apărea numele lui Vasile Dîncu, dar și a altor grei ai ”grupului transpartinic” de la Cluj. Plus că mutarea nu poate cunoaște opreliști nici din partea ”colaboraționistului” ministru Cătălin Predoiu, dar nici a noului procuror general, mai ales că Gabrielei Scutea i s-a arătat suficient ”pisica” în ultima vreme pentru a mai risca o ”mișcare în front”…
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
Actualitate
Generalul Kenneth Wilsbach, ales de Donald Trump pentru a conduce Forțele Aeriene ale SUA, pe fondul controverselor și al tensiunilor cu China

Într-o decizie surprinzătoare, președintele Donald Trump l-a selectat oficial pe generalul Kenneth Wilsbach pentru a ocupa funcția de șef de Stat Major al Forțelor Aeriene, conform unei notificări transmise Congresului. Anunțul vine după o perioadă de incertitudine marcată de dezbateri intense și campanii neobișnuite în cadrul comunității aviatice.
O nominalizare atipică, presărată cu obstacole
Breaking Defense a raportat în premieră, pe 26 septembrie, că Wilsbach era alegerea lui Trump pentru a-l înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat neașteptat luna trecută că se va retrage din funcția de ofițer uniformat de rang înalt al serviciului în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani.
Drumul lui Wilsbach spre funcția de șef de stat major a fost unul neobișnuit, comparativ cu procesul tipic de nominalizare birocratică. Totul a început când a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană în august. Generalul cu patru stele a anunțat la momentul respectiv că intenționează să se pensioneze, însă, când Allvin și-a anunțat plecarea câteva zile mai târziu, Wilsbach a apărut ulterior ca favorit pentru acest post.
Controverse legate de politicile DEI și o campanie inedită
Candidatura generalului a părut apoi blocată după ce conturi de social media au denunțat declarațiile anterioare ale lui Wilsbach privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI), susținând în schimb pe șeful Comandamentului de Grevă Globală al Forțelor Aeriene, generalul Thomas Bussiere, pentru funcția de conducere a serviciului. Bussiere fusese anterior ales să ocupe funcția de viceșef al Forțelor Aeriene, dar Aviation Week a raportat că nominalizarea sa a fost retrasă.
Această campanie fără precedent pentru rolul militar de conducere al Forțelor Aeriene a devenit subiectul principal de discuție în cadrul comunității aviatice și a fost un subiect fierbinte printre participanții la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale de săptămâna trecută. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o conferință de presă cu reporterii pe 22 septembrie, a minimalizat îngrijorările conform cărora serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformată de conducere, spunând că „esențialul este că nu vom rămâne fără un șef”.
Depășirea blocajului și tensiuni geopolitice
Apoi, pe 26 septembrie, surse au declarat pentru Breaking Defense că candidatura lui Wilsbach pentru funcția de șef de stat major a depășit blocajul și că nominalizarea generalului pentru acest post era așteptată în zilele următoare. Senatul a primit oficial nominalizarea sa luni seara, conform notificării transmise Congresului.
Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi confirmat, el va ghida Forțele Aeriene printr-o serie de transformări în curs sub administrația Trump și va servi într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns din partea SUA.
Atenționări privind interceptările aeriene chineze
În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în timpul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.
„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu erai aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, referindu-se la cazurile în care oficialii americani au reușit să-i confrunte pe omologii lor chinezi cu privire la interceptări.
„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și totul va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 4 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 5 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 5 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?