Actualitate
Palmaresul DNA pe luna ianuarie

Lumea Juridica prezinta o sinteza a cauzelor finalizate de procurorii anticoruptie condusi de Calin Nistor (foto) in luna ianuarie 2020, altele decat cele deja mediatizate.
Iata dosarele trimise in instanta de DNA:
“1. -Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a unui inculpat – reprezentant al unei organizatii a utilizatorilor de apa pentru irigatii, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene.
In rechizitoriul intocmit, procurorii au retinut urmatoarea stare de fapt:
In cursul anului 2013, intre Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (A.F.I.R.) si o organizatie a utilizatorilor de apa pentru irigatii, ar fi fost incheiat un contract de finantare nerambursabila ce avea ca obiect modernizarea si retehnologizarea sistemului de irigatii de suprafata din judetul Ialomita.
Ulterior, in cursul anului 2014, beneficiarul fondurilor europene ar fi organizat o licitatie in urma careia ar fi fost selectata o societate comerciala care urma sa realizeze amenajarea sistemului de irigatii si a statiilor de pompare in comuna Traian, jud. Ialomita.
In acest context, in perioada 2015-2018, inculpatul ar fi depus la A.F.I.R., in numele organizatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii, mai multe documente false, inexacte (extrase de cont si ordine de plata) ce atestau, in mod nereal, ca toate lucrarile executate de societatea respectiva fusesera achitate de organizatia utilizatorilor de apa pentru irigatii.
Aceste actiuni ale inculpatului ar fi avut ca rezultat admiterea la plata, pe nedrept, a sumei totale de 1.779.021 lei.
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale – Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale s-a constituit parte civila in procesul penal cu suma de 3.142.957 lei.
In cauza s-a dispus instituirea masurii asiguratorii a sechestrului asupra mai multor terenuri ce apartin inculpatului.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucuresti, cu propunerea de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.
2. Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Serviciul Teritorial Bacau au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a inculpatilor:
Persoana fizica, administrator al S.C. La Ferma Veche Bogdana SRL, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene,
S.C. LA FERMA VECHE BOGDANA SRL, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene,
Persoana fizica, reprezentant al unei intreprinderi individuala, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene,
Patru persoane fizice, administratori ai unor societati comerciale, pentru savarsirea infractiunii de complicitate la folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene.
In rechizitoriul intocmit, procurorii au retinut urmatoarea stare de fapt:
In perioada 2014-2016, in contextul implementarii a doua proiecte finantate din fonduri nerambursabile, ce aveau ca obiect constructia unor pensiuni, cei doi inculpati, in calitatile mentionate mai sus, ar fi depus la Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (A.F.I.R.) mai multe documente false si inexacte (facturi, situatii de plata, etc.), ce ar fi avut ca rezultat obtinerea pe nedrept a sumei totale de 1.057.642 lei.
O mare parte din aceste documente ar fi fost puse la dispozitie de catre ceilalti inculpati.
Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale s-a constituit parte civila in procesul penal cu suma de 1.057.642 lei.
In cauza s-a dispus instituirea masurii asiguratorii a sechestrului asupra mai multor bunuri imobile ce apartin S.C. La Ferma Veche Bogdana SRL si unui alt inculpat.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bacau cu propunere de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.
Ulterior, la data de 17 ianuarie 2020, un alt inculpat, administrator al unei societati comerciale, a incheiat cu procurorii anticoruptie un acord de recunoastere a vinovatiei.
In prezenta avocatului ales, persoana respectiva a declarat expres ca recunoaste comiterea faptei retinuta in sarcina sa, accepta incadrarea juridica pentru care a fost pusa in miscare actiunea penala si este de acord cu felul si cuantumul pedepsei aplicate, precum si cu forma de executare a acesteia, respectiv 1 an si 6 luni inchisoare, cu suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere, pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani si interzicerea, pe o perioada de 1 an si 6 luni, de la data ramanerii definitive a hotararii de condamnare, a drepturilor: de a fi ales in autoritatile publice sau in orice alte functii publice, de a ocupa o functie care implica exercitiul autoritatii de stat si de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii de complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene.
Dosarul de urmarire penala privind persoana respectiva impreuna cu acordul de recunoastere a vinovatiei au fost trimise la Tribunalul Bacau.
3. Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Serviciul Teritorial Suceava au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a inculpatilor:
PERSOANA FIZICA, la data faptelor presedinte Cooperativa Agricola “Zomina Ferm”, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene, in forma continuata,
Cooperativa Agricola ZOMINA FERM, pentru savarsirea infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene, in forma continuata,
In rechizitoriul intocmit, procurorii au retinut urmatoarea stare de fapt:
In perioada 2010 – 2019, inculpatul, in calitate de presedinte al Cooperativei Agricole Zomina Ferm a depus la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (A.P.I.A.) mai multe documente false (centralizatoare de imputernicire pentru depunerea cererii unice de plata, formularul III.1, etc.), pentru obtinerea in mod nelegal de subventii pe suprafata pentru terenurile cu destinatia pasune situate pe raza orasului Saveni, judetul Botosani.
Prin aceste demersuri, inculpatul ar fi obtinut pe nedrept fonduri nerambursabile in cuantum total de 1.660.501 lei, suma cu care Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura s-a constituit parte civila in cauza.
In cauza, s-a dispus instituirea masurilor asiguratorii asupra unor bunuri mobile, imobile si asupra unei sume de bani, ce apartin celor doi inculpati.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Botosani cu propunere de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.
4. Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Serviciul Teritorial Oradea au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a inculpatului
PERSOANA FIZICA, pentru savarsirea a trei infractiuni de participatie improprie la folosirea sau prezentarea cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene, din care una in forma continuata.
In rechizitoriul intocmit, procurorii au retinut urmatoarea stare de fapt:
In perioada 2011-2013, inculpatul ar fi pus la dispozitia fiului sau mai multe documente false (contracte de arenda) in scopul de a obtine in mod injust sume de bani in cadrul schemelor de plata unice pe suprafata, pentru suprafete de teren pe care acesta din urma nu le detinea in realitate.
Ulterior, fara a avea cunostinta despre caracterul fals al acestor documente, fiul sau le-ar fi depus la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (A.P.I.A.)
Prin aceste demersuri, fiul inculpatului ar fi obtinut pe nedrept fonduri nerambursabile in cuantum total de 95.707 lei, suma cu care Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura s-a constituit parte civila in cauza.
In cauza, s-a dispus instituirea masurilor asiguratorii (sechestru si poprire) asupra bunurilor mobile si imobile apartinand inculpatului si asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu de catre o a treia persoana inculpatului.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bihor cu propunere de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.
Cu referire la toate dosarele anterior mentionate, facem precizarea ca aceasta etapa a procesului penal reprezinta, conform Codului de procedura penala, finalizarea anchetei penale si trimiterea rechizitoriului la instanta spre judecare, situatie care nu poate sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie”.
Actualitate
Honeywell anunță separarea într-o structură de trei companii independente
Actualitate
Tractari Auto Constanta

În traficul aglomerat și imprevizibil al orașului Constanța, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de cauciuc, o defecțiune mecanică sau un accident nefericit. În astfel de situații, este esențial să aveți la dispoziție un serviciu de tractare auto de încredere, disponibil non-stop, care să vă asigure că vehiculul dumneavoastră va fi transportat în siguranță către destinația dorită.
Disponibilitate 24/7 pentru Tractări Auto în Constanța
La Tractari Auto Constanța, înțelegem că problemele rutiere nu țin cont de oră sau zi. De aceea, echipa noastră este disponibilă 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pregătită să intervină prompt în orice situație de urgență. Indiferent dacă vă aflați în centrul orașului sau în zonele periferice, suntem la un apel distanță pentru a vă oferi asistența necesară.
Profesionalism și Experiență în Tractarea Auto
Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență în domeniul tractărilor auto, care își desfășoară activitatea cu seriozitate și dedicare. Folosim echipamente moderne și bine întreținute pentru a ne asigura că fiecare intervenție se desfășoară în condiții de maximă siguranță. Fie că dețineți un autoturism, un SUV sau o autoutilitară, avem capacitatea și expertiza necesară pentru a vă oferi servicii de tractare de calitate superioară.
Servicii Diverse Adaptate Nevoilor Dumneavoastră
Pe lângă serviciile standard de tractare, oferim și o gamă largă de servicii suplimentare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri:
- Asistență Rutieră: În caz de pană de cauciuc, baterie descărcată sau alte probleme minore, echipa noastră vă poate oferi asistența necesară pentru a vă repune în mișcare fără a fi nevoie de tractare.
- Transport Vehicule: Oferim servicii de transport pentru vehicule care nu pot fi conduse din diverse motive, asigurându-ne că ajung în siguranță la destinația dorită.
- Depanare la Fața Locului: Pentru anumite defecțiuni, tehnicienii noștri pot efectua reparații minore direct la locul incidentului, economisindu-vă timp și bani.
Promptitudine și Timp de Răspuns Rapid
Știm cât de important este timpul în situații de urgență. De aceea, ne străduim să ajungem la locația dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil, pentru a minimiza disconfortul și a vă asigura că reveniți pe drum cât mai repede. Dispeceratul nostru este disponibil non-stop, gata să preia apelul dumneavoastră și să coordoneze intervenția echipei noastre.
Tarife Transparente și Accesibile
La Tractari Auto Constanța, credem în transparența prețurilor și în oferirea unui raport calitate-preț excelent. Tarifele noastre sunt competitive și comunicate clar clienților înainte de efectuarea serviciului, fără costuri ascunse sau surprize neplăcute.
Actualitate
Cum să reduci costurile de operare și să îmbunătățești gestionarea stocurilor?

Conduci o afacere ce cuprinde activități logistice? Prioritățile tale de business trebuie să fie gestionarea eficientă a costurilor de operare și a stocurilor. Gestionarea ineficientă a acestor resurse pot duce la pierderi financiare și la scăderea competitivității pe piață. Află care sunt cele mai eficiente strategii pentru raționalizarea costurilor și configurarea optimă a lanțului de aprovizionare.
Analiza costurilor operaționale
Primul pas în reducerea costurilor este o analiză detaliată a tuturor cheltuielilor operaționale. Acestea pot include:
- costuri cu forța de muncă;
- costuri cu furnizorii;
- costuri de logistică și transport;
- cheltuieli administrative;
- costuri cu întreținerea echipamentelor.
Folosirea unui software de contabilitate și a unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) poate ajuta la identificarea zonelor în care se pot face economii.
Optimizarea proceselor de aprovizionare
Gestionarea corectă a aprovizionării ajută la reducerea pierderilor și a costurilor inutile. Iată câteva metode eficiente de optimizare a aprovizionării:
- negocierea cu furnizorii – Obținerea de discounturi pentru comenzile în volum mare sau colaborarea cu furnizori mai avantajoși;
- automatizarea procesului de achiziție – Implementarea unor soluții digitale de tip WMS, (Warehouse Management System), pentru a evita erorile umane și întârzierile;
- reducerea timpului de livrare – Alegerea unor furnizori locali sau eficientizarea traseelor de transport
Utilizarea unui sistem de gestionare a stocurilor
Un sistem de gestionare a stocurilor eficient poate reduce risipa și optimiza costurile. Recomandări pentru un management eficient al stocurilor includ:
- implementarea metodei FIFO (First In, First Out) – vânzarea produselor mai vechi înaintea celor noi pentru a evita pierderile din cauza deteriorării sau expirării;
- monitorizarea nivelului de stocuri – utilizarea unui software de gestionare a stocurilor pentru a evita supra-stocarea sau sub-stocarea;
- previzionarea cererii – folosirea datelor istorice pentru a anticipa nevoile viitoare și a comanda exact cantitățile necesare.
Reducerea costurilor de depozitare
Depozitarea poate reprezenta un cost semnificativ pentru afaceri, dar există metode pentru a-l optimiza:
- folosirea unui sistem de organizare eficient – crearea unei structuri logice a depozitului pentru a reduce timpul necesar găsirii produselor;
- externalizarea depozitării – dacă volumul de stocuri fluctuează, colaborarea cu centre logistice externe poate reduce costurile fixe;
- optimizarea spațiului – utilizarea rafturilor verticale și a soluțiilor de stocare inteligentă pentru a maximiza capacitatea depozitului.
Automatizarea proceselor
Automatizarea poate reduce erorile și poate îmbunătăți eficiența. Soluții eficiente pentru digitalizarea activității în depozite sunt:
- sisteme de scanare și coduri de bare – pentru o evidență exactă a stocurilor;
- software de gestionare a relației cu clienții (CRM) – pentru a optimiza comenzile și livrările;
- roboți și sisteme de picking automatizate – pentru a reduce costurile cu forța de muncă și a accelera procesele de manipulare a mărfurilor.
Implementarea unei strategii Just-in-Time (JIT)
Metoda JIT permite reducerea cantității de stocuri păstrate în depozit prin aprovizionarea doar atunci când este necesar. Beneficiile acestei strategii includ:
- reducerea costurilor de depozitare;
- evitarea blocării capitalului în stocuri neutilizate;
- creșterea flexibilității în fața schimbărilor pieței
Reducerea pierderilor și a deșeurilor
Reducerea pierderilor contribuie semnificativ la scăderea costurilor operaționale. Măsurile recomandate pentru firmele care vor să-și optimizeze activitatea sunt:
- revizuirea proceselor pentru a reduce risipa;
- reciclarea și reutilizarea materialelor;
- monitorizarea atentă a produselor cu termen de valabilitate scurt.
Analiza și optimizarea constantă
Reducerea costurilor și optimizarea stocurilor nu sunt procese statice. Monitorizarea continuă și ajustările regulate sunt necesare pentru a menține eficiența. Recomandările specialiștilor în management includ acțiuni precum:
- Evaluarea periodică a furnizorilor și prețurilor;
- Adoptarea unor tehnologii noi;
- Formarea personalului pentru a reduce erorile și a îmbunătăți productivitatea.
Reducerea costurilor de operare și îmbunătățirea gestionării stocurilor sunt obiective esențiale pentru orice afacere care dorește să rămână competitivă. Prin implementarea unor strategii eficiente, cum ar fi automatizarea, optimizarea proceselor și analiza continuă, companiile pot economisi resurse și pot îmbunătăți performanța generală. Aplicând aceste metode, afacerea dvs. va deveni mai agilă și mai pregătită pentru provocările pieței.
-
Exclusivacum 4 zile
SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)
-
Exclusivacum 3 zile
Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local
-
Exclusivacum o zi
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum 3 zile
Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni
-
Exclusivacum o zi
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Reflecții asupra structurilor de putere în MAI
-
Exclusivacum 4 zile
SRU ILFOV: Un multitasking în sfera structurilor administrative
-
Exclusivacum 7 ore
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România