Actualitate
La mila lui Rareș Bogdan

Încet, dar sigur, din ce în ce mai mulți lideri PNL care mai au capul pe urmeri se gândesc la Rareș Bogdan ca la un colac de salvare. Care i-ar putea scăpa de „ciuma roșie” în București. Se gândesc fără speranță. Pentru că, din ceea ce declară în mod repetat, el nu-și va asuma această aventură. Care altădată ar fi fost un proiect viabil. Rareș Bogdan îi va lăsa cu ochii în soare. Degeaba stau la mila lui.
Bucureștiul nu înseamnă doar Primăria Generală a Capitalei. Deși poziția de primar general este extrem de importantă. În plan simbolic, în plan psihologic, în plan electoral, dar și în plan financiar. Primarul general al Capitalei este al doilea beneficiar ca număr total de voturi după președintele României. Deși, în Constituție, locul numărul doi în stat îi aparține președintelui Senatului iar locul numărul trei președintelui Camerei Deputaților, în realitate, din perspectiva suportului electoral, prima poziție după președintele României este cea a primarului general al Capitalei. Nu întâmplător Primăria Generală a Capitalei a fost o rampă de lansare atât pentru un fost prim-ministru, precum și pentru un fost președinte al României. De aceea, pentru atingerea acestui obiectiv, bătălia care se poartă are o importanță colosală.
Capitala României înseamnă însă și mai mult. Înseamnă sectoarele. Fiecare sector în parte are forța a cel puțin două județe. Ca putere electorală. Ca putere financiară. Ca semnificație a forței electorale de care dispune un partid politic.
Prin urmare, bătălia pentru Capitală, care neoficial este în plină desfășurare, reprezintă o prioritate atât pentru cele trei mari partide politice cu influență în București, USR, PSD și PNL, în ordinea influenței acestora, cât și pentru partidele mici, care-și propun drept obiective obținerea cât mai multor poziții de consilieri. În final, în București se vor reașeza raporturile de forță pentru următorii patru ani. Și, ca de obicei, ierarhia se va replica apoi și în ceea ce privește clasamentul alegerilor parlamentare.
La scurt timp după ce Ludovic Orban a reușit să-și adjudece poziția de președinte PNL și după ce partidul a făcut primele achiziții importante, cea mai relevantă fiind de la distanță aducerea lui Rareș Bogdan, devenit în mod rapid și aproape implacabil number one al partidului, s-a declanșat o competiție la vedere pentru ocuparea poziției de președinte al organizației PNL pe București. Dar și a unei competiții mult mai dure, mai perverse, mai nemiloase și aproape total netransparente. Pentru prima competiție se califica din toate punctele de vedere Rareș Bogdan. Organizațiile PNL, cei mai mulți dintre activiștii din București, se pregăteau pentru o reformă cu Rareș Bogdan în frunte, care să scurtcircuiteze și să revigoreze liberalismul în Capitală. De altfel e bine să ne amintim din această perspectivă că Rareș Bogdan a și prezentat la un moment dat o strategie, pe care ar fi urmat să o implementeze în eventualitatea, la acel moment previzibilă, că va ajunge președintele PNL București. O strategie care a deranjat o bună parte din clientela politică a lui Ludovic Orban. Tocmai din acest motiv, competiția la vedere, încă neoficială, a fost interferată și dată peste cap de un alt tip de competiție, netransparentă, dirijată de Ludovic Orban.
În paranteză fie spus, Ludovic Orban era la acea dată din ce în ce mai incomodat de anvergura politică a lui Rareș Bogdan, pe de-o parte, iar pe de altă parte de susținerea constantă d ecare acesta s-a bucurat din partea președintelui Klaus Iohannis. Trebuia făcut ceva iar Ludovic Orban a retezat pericolul de la rădăcină. A scos pur și simplu din pălărie o persoană cvasi-anonimă cu un trecut discutabil, dacă nu chiar controversat și a impus-o, peste capul organizațiilor de sector, președinte PNL București. Acestă persoană controversată este nimeni alta decât Violeta Alexandru, ministrul Muncii, care ne oferă aproape zilnic momente de carnaval politic.
E bine să ne mai amintim și faptul că, șocați de această pseudosoluție politică oferită de Ludovic Orban, sute de membri PNL București, unii cu o vastă experiență în activismul liberal, au formulat și au semnat o scrisoare colectivă de susținere a lui Rareș Bogdan pentru funcția de președinte PNL București. Era prea târziu. Zarurile fuseseră aruncate. De către Ludovic Orban. Acesta a preferat în fruntea PNL București o persoană de tip „yes-man”, evitând pericolul unui electron liber de talia lui Rareș Bogdan și asumându-și riscul de a pierde în final competiția pentru Capitală, în schimbul securizării poziției sale în PNL. A ieșit un uriaș scandal intern. Tranșat cât s-a putut de repede de președintele Klaus Iohannis. Acesta l-a impus pe „number one”, pentru a compensa cumva pierderea suferită, în poziția de prim-vicepreședinte PNL, responsabil pentru strategia politică a partidului. Și din nou Rareș Bogdan a performat. Nimeni nu contestă astăzi că el a fost vioara întâi atât în campania pentru referendum, cât și în cea pentru europarlamentare, unde a funcționat și ca locomotivă a partidului. Ca să nu mai vorbim de campania prezidențială. Conducând întreg grupul popularilor români în Parlamentul European, el dispune acolo de o poziție cheie, care îi asigură o vizibilitate din ce în ce mai mare în plan internațional. Această funcție însă este efemeră. În momentul în care cade în dizgrație, poate fi oricând schimbat. Printr-o simplă decizie luată în Capitala României.
Și ne apropiem de punctul culminant. Jocurile de putere în interiorul PNL au fost cumva tranșate. Compromisul a fost realizat. Numai că prețul nu a fost încă plătit. Costurile abia acum urmează. Încercând să găsească o soluție și concentrându-se, din nefericire pentru PNL, aproape exclusiv asupra poziției de primar general al Capitalei, Ludovic Orban a recurs la unul dintre trucurile obișnuite ale liderilor de partid. Un amplu sondaj de opinie care, vezi Doamne, ar trebui să indice care este persoana potrivită pentru a o contracandida pe Gabriela Firea. Ludovic Orban se face că nu știe. Logic, singura persoană potrivită este liderul PNL București. Pentru că se presupune că liderul PNL București, pentru a accesa această importantă poziție, a trecut prin ciurul alegerilor, la care finalmente au participat toți activiștii liberali din Capitală. Acest lider, dacă ar fi fost ales în mod democratic, ar fi beneficat de încrederea miilor de activiști din toate sectoarele. Și implicit de susținerea acestora. Și ar fi avut și abilitățile, dar și autoritatea necesară pentru a-i motiva și a-i mobiliza într-o asemenea măsură, încât aceștia, la rândul lor, să poată aduce cât mai mult electorat la vot. Ei bine, în acest punct, filmul se rupe.
Filmul se rupe pentru că Violeta Alexandru nu este un astfel de lider. Ea nu este altceva decât o gonflabilă politică parașutată de Ludovic Orban la vârful celei mai puternice organizații PNL din România, cu singurul scop de a scăpa de obsesia numită Rareș Bogdan. Dar vine momentul adevărului. Alegerile se apropie în mare viteză iar PNL nu are un contracandidat pentru Gabriela Firea. Iar mecanismul electoral e dat peste cap și în ceea ce-i privește pe candidații la primăria sectoarelor. Nu va funcționa bine nici măcar mecanismul de desemnare a candidațiior pentru consilii. Și punctul de start este critic. În București, PNL este abia pe locul trei în competiția electorală. După USR și PSD. Și acolo a înțepenit din momentul în care Ludovic Orban a încercat să-l arunce peste bord pe Rareș Bogdan.
Se fac așa-zise măsurători, în condițile în care Rareș Bogdan a anunțat de mai multe ori că nu dorește să fie măsurat. Pentru că nu va candida pentru poziția de primar general al Capitalei. Și foarte bine face. Ar obține cel mai bun rezulta posibil, dar nu ar mai putea câștiga. Este prea târziu. Și nu ar avea în spate niciun fel de infrastructură. Pentru că PNL București este vraiște. Total dezorganizat. Și lipsit de un lider real. Pentru Rareș Bogdan, o candidatură pe București în aceste condiții ar fi o capcană politică.
Sunt tare curios cine va candida. Va fi Violeta Alexandru? Vom avea un spectacol de circ. Va fi altcineva? Cine? La limită, indiferent că l-a măsurat sau nu, Ludovic Orban nu l-ar mai putea scoate din joben decât pe Ionel Dancă. Cancelarul Guvernului. Măcar acesta va aduce în campanie puțin nerv liberal de tip antisistem. Sau, în ultimă instanță, Orban va identifica un alt personaj de sacrificiu.
Capitala este pierdută pentru liberali. Și degeaba unii dintre ei, în ceasul al 12-lea, stau cu căciula întinsă la Rareș Bogdan.
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Honeywell anunță separarea într-o structură de trei companii independente
Actualitate
Tractari Auto Constanta

În traficul aglomerat și imprevizibil al orașului Constanța, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de cauciuc, o defecțiune mecanică sau un accident nefericit. În astfel de situații, este esențial să aveți la dispoziție un serviciu de tractare auto de încredere, disponibil non-stop, care să vă asigure că vehiculul dumneavoastră va fi transportat în siguranță către destinația dorită.
Disponibilitate 24/7 pentru Tractări Auto în Constanța
La Tractari Auto Constanța, înțelegem că problemele rutiere nu țin cont de oră sau zi. De aceea, echipa noastră este disponibilă 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pregătită să intervină prompt în orice situație de urgență. Indiferent dacă vă aflați în centrul orașului sau în zonele periferice, suntem la un apel distanță pentru a vă oferi asistența necesară.
Profesionalism și Experiență în Tractarea Auto
Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență în domeniul tractărilor auto, care își desfășoară activitatea cu seriozitate și dedicare. Folosim echipamente moderne și bine întreținute pentru a ne asigura că fiecare intervenție se desfășoară în condiții de maximă siguranță. Fie că dețineți un autoturism, un SUV sau o autoutilitară, avem capacitatea și expertiza necesară pentru a vă oferi servicii de tractare de calitate superioară.
Servicii Diverse Adaptate Nevoilor Dumneavoastră
Pe lângă serviciile standard de tractare, oferim și o gamă largă de servicii suplimentare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri:
- Asistență Rutieră: În caz de pană de cauciuc, baterie descărcată sau alte probleme minore, echipa noastră vă poate oferi asistența necesară pentru a vă repune în mișcare fără a fi nevoie de tractare.
- Transport Vehicule: Oferim servicii de transport pentru vehicule care nu pot fi conduse din diverse motive, asigurându-ne că ajung în siguranță la destinația dorită.
- Depanare la Fața Locului: Pentru anumite defecțiuni, tehnicienii noștri pot efectua reparații minore direct la locul incidentului, economisindu-vă timp și bani.
Promptitudine și Timp de Răspuns Rapid
Știm cât de important este timpul în situații de urgență. De aceea, ne străduim să ajungem la locația dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil, pentru a minimiza disconfortul și a vă asigura că reveniți pe drum cât mai repede. Dispeceratul nostru este disponibil non-stop, gata să preia apelul dumneavoastră și să coordoneze intervenția echipei noastre.
Tarife Transparente și Accesibile
La Tractari Auto Constanța, credem în transparența prețurilor și în oferirea unui raport calitate-preț excelent. Tarifele noastre sunt competitive și comunicate clar clienților înainte de efectuarea serviciului, fără costuri ascunse sau surprize neplăcute.
Actualitate
Cum să reduci costurile de operare și să îmbunătățești gestionarea stocurilor?

Conduci o afacere ce cuprinde activități logistice? Prioritățile tale de business trebuie să fie gestionarea eficientă a costurilor de operare și a stocurilor. Gestionarea ineficientă a acestor resurse pot duce la pierderi financiare și la scăderea competitivității pe piață. Află care sunt cele mai eficiente strategii pentru raționalizarea costurilor și configurarea optimă a lanțului de aprovizionare.
Analiza costurilor operaționale
Primul pas în reducerea costurilor este o analiză detaliată a tuturor cheltuielilor operaționale. Acestea pot include:
- costuri cu forța de muncă;
- costuri cu furnizorii;
- costuri de logistică și transport;
- cheltuieli administrative;
- costuri cu întreținerea echipamentelor.
Folosirea unui software de contabilitate și a unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) poate ajuta la identificarea zonelor în care se pot face economii.
Optimizarea proceselor de aprovizionare
Gestionarea corectă a aprovizionării ajută la reducerea pierderilor și a costurilor inutile. Iată câteva metode eficiente de optimizare a aprovizionării:
- negocierea cu furnizorii – Obținerea de discounturi pentru comenzile în volum mare sau colaborarea cu furnizori mai avantajoși;
- automatizarea procesului de achiziție – Implementarea unor soluții digitale de tip WMS, (Warehouse Management System), pentru a evita erorile umane și întârzierile;
- reducerea timpului de livrare – Alegerea unor furnizori locali sau eficientizarea traseelor de transport
Utilizarea unui sistem de gestionare a stocurilor
Un sistem de gestionare a stocurilor eficient poate reduce risipa și optimiza costurile. Recomandări pentru un management eficient al stocurilor includ:
- implementarea metodei FIFO (First In, First Out) – vânzarea produselor mai vechi înaintea celor noi pentru a evita pierderile din cauza deteriorării sau expirării;
- monitorizarea nivelului de stocuri – utilizarea unui software de gestionare a stocurilor pentru a evita supra-stocarea sau sub-stocarea;
- previzionarea cererii – folosirea datelor istorice pentru a anticipa nevoile viitoare și a comanda exact cantitățile necesare.
Reducerea costurilor de depozitare
Depozitarea poate reprezenta un cost semnificativ pentru afaceri, dar există metode pentru a-l optimiza:
- folosirea unui sistem de organizare eficient – crearea unei structuri logice a depozitului pentru a reduce timpul necesar găsirii produselor;
- externalizarea depozitării – dacă volumul de stocuri fluctuează, colaborarea cu centre logistice externe poate reduce costurile fixe;
- optimizarea spațiului – utilizarea rafturilor verticale și a soluțiilor de stocare inteligentă pentru a maximiza capacitatea depozitului.
Automatizarea proceselor
Automatizarea poate reduce erorile și poate îmbunătăți eficiența. Soluții eficiente pentru digitalizarea activității în depozite sunt:
- sisteme de scanare și coduri de bare – pentru o evidență exactă a stocurilor;
- software de gestionare a relației cu clienții (CRM) – pentru a optimiza comenzile și livrările;
- roboți și sisteme de picking automatizate – pentru a reduce costurile cu forța de muncă și a accelera procesele de manipulare a mărfurilor.
Implementarea unei strategii Just-in-Time (JIT)
Metoda JIT permite reducerea cantității de stocuri păstrate în depozit prin aprovizionarea doar atunci când este necesar. Beneficiile acestei strategii includ:
- reducerea costurilor de depozitare;
- evitarea blocării capitalului în stocuri neutilizate;
- creșterea flexibilității în fața schimbărilor pieței
Reducerea pierderilor și a deșeurilor
Reducerea pierderilor contribuie semnificativ la scăderea costurilor operaționale. Măsurile recomandate pentru firmele care vor să-și optimizeze activitatea sunt:
- revizuirea proceselor pentru a reduce risipa;
- reciclarea și reutilizarea materialelor;
- monitorizarea atentă a produselor cu termen de valabilitate scurt.
Analiza și optimizarea constantă
Reducerea costurilor și optimizarea stocurilor nu sunt procese statice. Monitorizarea continuă și ajustările regulate sunt necesare pentru a menține eficiența. Recomandările specialiștilor în management includ acțiuni precum:
- Evaluarea periodică a furnizorilor și prețurilor;
- Adoptarea unor tehnologii noi;
- Formarea personalului pentru a reduce erorile și a îmbunătăți productivitatea.
Reducerea costurilor de operare și îmbunătățirea gestionării stocurilor sunt obiective esențiale pentru orice afacere care dorește să rămână competitivă. Prin implementarea unor strategii eficiente, cum ar fi automatizarea, optimizarea proceselor și analiza continuă, companiile pot economisi resurse și pot îmbunătăți performanța generală. Aplicând aceste metode, afacerea dvs. va deveni mai agilă și mai pregătită pentru provocările pieței.
-
Exclusivacum 4 zile
SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)
-
Exclusivacum 3 zile
Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local
-
Exclusivacum 3 zile
Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni
-
Exclusivacum o zi
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum o zi
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Reflecții asupra structurilor de putere în MAI
-
Exclusivacum 4 zile
SRU ILFOV: Un multitasking în sfera structurilor administrative
-
Exclusivacum 6 ore
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România