Actualitate
OPINIE/Politicienii, preocupați doar de soarta lor, preferă să sacrifice o țară și un popor decât să renunțe la furtul din banii publici

Cu un sistem de valori virusat complet de formalism. Cu o societate zugravită, ca să pară una generată de morala creștină, dar pe fond inexistentă. Cu un zid imposibil de escaladat sau dărâmat între mafiile ce compun clasa politică și cetățeanul onest, evident că există două lumi, paralele, una clamată teoretic și alta practică. Iar așa zisul sistem fatalist, unanim acceptat dar nerecunoscut oficial, nu este altceva decât triumful non-valorii, a mediocrității, asupra valorii și competenței. E un fel de dictatură a șmecherilor oportuniști, fără valoare, strecurați la pupitrul societății prin breșa non-valorii numită aiurea politică. Astfel, carențele și rateurile sistemului, care au devenit deja cutume sau obiceiuri, nu sunt altceva decât expresia neputinței și limitelor unor indivizi vanitoși, bolnavi de putere, care nu se împacă cu și nu acceptă ordinea lăsată de Dumnezeu, adică cu rezultatul concurenței valorilor, ca unică metodă de selecție a valorii, chiar dacă aceasta înseamnă condamnarea la distrugere totală și dispariția ca stat a României.
Ocolind jaloanele normalității, substituindu-se competenței rezultată din concurență, fluturând cartoane pe post de experiență profesională, sistemul social care dirijează societatea a devenit o adunătură de plafonați intelectual, excelând doar la capitolul vanitate, al căror conservatorism având geneza în prostie, condamnă societatea la o închistare degradantă, obligată să accepte ca normal „prostul în fruntea satului”.
Minciuna – în special cea ce exploatează populismul -, furtul (în special din banii publici, a căror administrare ar trebui să reprezinte perfecțiunea eficienței, care să dea tonul și imboldul și zonei private) și demagogia tipic sistemului comunist, continuă să fie instrumentele de lucru ale unei clase politice compusă din strecurații pe lângă normalitate, iar rezultatele se văd în modul cum este administrat banul public, adică în numarul copleșitor al celor ce încearcă să explice magistraților și pozează în contrariați că aceștia nu se lasă convinși de cum au reușit performanța managerială să facă să se volatilizeze fondurile publice fără ca ei să fie vinovați (!?).
In urma politicilor păguboase ale diletanților politici am ajuns în ipostaza că toți marii hoți ai Europei, Orientului și Asiei (China, India, Afganistan, etc.) știu că România este „raiul” fraudei fiscale și că cea mai profitabilă „afacere” este furtul din banii publici. Crima organizată și mafia se simt în România „ca peștele în apă”. Iar mediocritatea ce administrează România, incapabilă să înțeleagă mecanismele devalizării banului public (sau chiar complici, în foarte multe cazuri), servește contribuabilului, transformat în sponsor al grupărilor de crimă organizată, programe naive ridicole și reorganizări frecvente de instituții, cu care vor să prostească cetățeanul, mimând bune intenții. Programe ce dovedesc doar sterilitatea unor acțiuni formale care, în fond, nu fac altceva decât să submineze și slăbească autoritatea statului și să transforme România într-un „El-Dorado” al fraudei fiscale.
De douăzecișitrei de ani, o dată cu introducerea taxei pe valoarea adăugată în România, furtul acestei taxe a devenit un sport național, contribuabilul fiind deposedat de zeci de miliarde de euro de către crima organizată și mafia ce a operat în acest domeniu. Prin metode simple, precum cele a introducerii firmelor „fantomă” în circuitul colectării TVA sau a unor operațiuni fictive în cazul rambursării TVA, România a fost fraudată constant, peste 50% din TVA colectată de la contribuabil ajungând în conturile și buzunarele mafiei. Toate guvernele, la unison, aflate în opoziție, au denunțat această nenorocire națională și au promis că vor schimba radical regulile dacă vor ajunge la putere. Ajunși la putere, subit, au uitat de promisiuni și s-au asociat cu crima organizată și mafia, fiind părtași, consecvent, la cea mai mare fraudă din istoria României: furtul TVA.
Nenorocirea este că, campioni la furtul TVA, n-au fost românii. Ci străinii. Iar podiumul a fost și este, în continuare, ocupat de cetățenii din orientul mijlociu, adică cei proveniți din Liban, Siria, Iordania, Palestina, Irak, Turcia. Lipsiți de scrupule, speculând prostia și lăcomia diletanților ce s-au strecurat la guvernare în România substituind valorile intelectuale și morale, mafiile orientale au jefuit și continuă să jefuiască România, încât, privită din unghiul cetățeanului onest, pare că s-a ajuns să se plătească tribut unui ocupant neoficial, respectiv mafia orientală. Zaher, Taher, Tabrizi, Kader, El Khalil, Youssef Laoun, Murat, Haissan, Rami Ghaziri, Abdullah Ataș, Ziad Awaida, EL Lakiss Kassem sunt doar câteva nume din sutele de parveniți ai „miracolului” românesc, ce au reușit performanța să ajungă multimilionari în euro în România, administrând, în mare parte, firme falimentare, care înregistrau pierderi fiscale. In marea lor majoritate însă „miracolul” poartă banalul nume, furtul TVA, sustrasă prin clasica metoda a interpunerii „fantomelor” în cazul colectării sau operațiunilor fictive în cazul rambursării. Și deși miile de dosare penale în lucru (prezentate zilnic de mass-media), vizând sute de cetățeni străini (ponderea fiind deținută de sirieni), sufocă activitatea parchetelor și fiscului, diletantismul politicienilor menține în funcțiune acest mecanism uriaș al fraudei, nu pentru că nu l-ar putea stopa, ci pentru că le aduce și lor profit. Existența multimilionarilor orientali în România, care nu pot face dovada vreunui transfer de fonduri sau a profitului oficial rezultat din administrarea societăților comerciale deținute, cât și numărul copleșitor (săptamânal presa este plină de zeci de exemple) de cazuri de fraudă fiscală comisă de cetățeni din orientul mijlociu (în special din Siria), ce sufocă activitatea parchetului, nu sunt altceva decât expresia falimentului politicii fiscale a tuturor guvernelor României și a fiscului Românesc. Reorganizarea repetată a fiscului, prin dezorganizarea, în fapt, a acestuia, a fost o acțiune premeditată generată de lăcomia și corupția clasei politice, care n-a făcut altceva decât să distrugă sistemul fiscal, să-l anihileze și să-l facă incapabil să reactioneze eficient împotriva fraudelor fiscale comise de cetățenii din orientul mijlociu în România. Prin desele reorganizări și infestarea sistemului cu cadre promovate politic (tipic comunist), prost pregătite, fiscul a pierdut specialiștii, baza de date, i-au fost schimbate prioritățile, iar unicul câștigător al reorganizărilor a fost cel ce a comis frauda fiscală, adică crima organizată preotejată de calsa politică.
Făcând o statistică simplă, orice individ care posedă discernământ poate constata că „integrarea” cetățenilor din orientul mijlociu în România, înseamnă, în fapt, cooptarea acestora în marele mecanism al fraudei fiscale. Aproape orice intrare de cetățean străin, din orientul mijlociu, în România, este sinonimă cu înființarea unei noi societăți comerciale (sau mai multe) angrenată(te) urgent în fraudarea TVA. Fără a exagera, peste 90 % din cetățenii străini, din orientul mijlociu, emigrați în România, care dețin societăți comerciale, sunt angrenați în furtul TVA, adică în încasarea taxei plătită de cetățeanul român către stat. Și cu toate că mecanismul de fraudare al TVA, prin interpunerea „fantomelor” pe circuitul colectării sau înregistrarea de operațiuni fictive în cazul rambursării, este arhicunoscut la toate nivelele, pentru că și în cazul fraudării fondurilor publice se utilizează același mecanism – iar politicienii sunt în pole-pozition la furtul banilor publici -, clasa politică nu manifestă nici un interes pentru a stopa această hemoragie bugetară, hemoragie care, în scurt timp, va fi fatală României. Nici Ponta, nici Andrea Paul Vas, nici Blaga, nici Predoiu, nici Dragnea, nici Oprea, nici Orban sau alți leaderi politici nu îmbrățișează ideea reformării mecanismului de fraudare al TVA, ce permite (conform datelor oficiale furnizate de Eurostat și Consiliul Fiscal) sustragerea a peste 50% din TVA anual de către grupările de crimă organizată. Nici un leader politic, fie putere sau opoziție, nu agreează ideea introducerii metodei simplificate a colectării TVA la bugetul de stat, pentru că, deși în cazul comerțului cu cereale s-a dovedit o metodă eficientă ce a eliminat 80% din frauda TVA și aproape toate societățile de tip „fantomă” -, toți sunt angrenați în furtul de TVA: ori prin controlul indirect al unor companii pe care le dețin, ori prin asigurarea protecției. Companii care, pentru a devaliza fondurile publice, în urma adjudecării contractelor, utilizează aceeași schemă de fraudare, respectiv înregistrarea în contabilitate a unor operațiuni fictive, care au drept consecință diminuarea fictivă a profitului și a taxelor datorate bugetului public. Or, cât în România vor exista bani publici și contracte publice alocate preferențial, după culoarea politică a celor aflați la putere, metoda de colectare a TVA, care permite sustragerea a peste 50% din TVA colectată (adică peste 17 – 18 miliarde de euro anual), va fi menținută, indiferent de cine se va afla la putere. Aceasta chiar dacă înseamnă că toți emigranții din orientul mijlociu (și nu numai), sosiți în România, nu vor fi „integrați” în producția de bunuri (cum se întâmplă în Germania și restul țărilor europene) ci în mecanismele de fraudare a TVA și a altor impozite și taxe.
Vom avea un „tribut” de plătit noilor veniți la putere, care vor îngroșa rândurile, nu a celor ce crează plusvaloare, ci a celor ce fraudează contribuabilul. In scurt timp după „preluare”, activitatea registrului comerțului a explodat, iar peste șase luni sau un an, fiscul, poliția și parchetele vor fi copleșite și sufocate de numărul cazurilor de fraudă fiscală comise de noii „integrați” care vor țipa că suntem xenofobi dacă nu-i lăsăm să fure TVA și că facem abuzuri și discriminare dacă-i judecăm și condamnăm. Și asta nu pentru că noii veniți își doresc să trăiască astfel, existând și între ei indivizi, cu principii morale, ce vor să trăiască din muncă cinstită. Ci, pentru că – efect al pervertirii sistemului de către mediocritatea politică ce nu se poate autodepăși -, guvernanții români s-au preocupat doar de asigurarea eficientizării mecanismelor furtului din banii publici și au neglijat total domeniul producției în economia românească, muncitorul român fiind tratat ca un sclav, fiind lipsit de drepturile cele mai elementare posibile. Când majoritatea românilor ce lucrează în domeniul privat sunt angajați cu minimul pe economie – minim care, în condiții normale, nu ajunge nici pentru plata utilităților care să asigure un trai decent -, fără ca guvernanților să le pese de ceea ce fac companiile private, cum poți integra noii sosiți la putere? Ce poate, în condiții normale, România, asigura celor care, în țara lor, au avut un nivel de trai superior mediei din România? Locuri de muncă bine plătite când acestea lipsesc cu desăvârșire în România și numărul celor activi, capabili de muncă, este mai mare decât al angajaților? Un trai decent, din muncă, când suntem săracii Europei supraviețuind din agricultura de subzistență, de tip feudal ? Nu există decât două alternative ale „integrării” noilor veniti la putere: ori, sfidând Constituția, modifici legislația (așa cum se zvonește deja) asigurând, de la bugetul public (adică tot pe „spatele” cetățeanului) subvenții care să asigure multinationalelor, fără să facă ceva, un trai decent, discriminând astfel românul în țara lui (căruia Guvernul României nu i-a asigurat niciodată subvenții pentru un trai decent, indiderent de circumstanțe), ori îi „asiguri integrarea” în marele jaf național, colectarea și rambursarea de TVA, prin „fantome” și operațiuni contabile fictive. Și, după cum se întrevede, a doua metodă a „integrării”, adică în marele mecanism al furtului TVA, va fi cea în care vor fi „asimilați” noii veniți în peisajul economiei românești și a societății românești. Adică îngroșând numărul celor care vor devaliza bugetul public și care vor fura astfel contribuabilul român. Și asta, pentru că mult prea lacomi, urmărind doar furtul din banii publici, guvernanții României (și putere și opoziție) nu vor închide niciodată „robinetul” furtului TVA, pentru că astfel n-ar mai avea nici un interes să se bată să ajungă la guvernare. Ar însemna, vorba proverbului, „să-și taie craca de sub picioare”. In aceste condiții, politicienii, preocupați doar de soarta lor, preferă să sacrifice o țară și un popor decât să renunțe la furtul din banii publici. Și vor folosi toate mijloacele pentru a-și consolida puterea, întărind instituțiile de forță, pe care le utilizează ca și instrumente împotriva propriului cetățean care cârtește. E marele adevăr și blestemul ce guvernează România!
Actualitate
Raportul Consiliului pentru Relații Externe: Planul Statelor Unite pentru Siguranța Spațială

Provocările și oportunitățile din spațiu
Pentru a-și menține leadershipul în domeniul spațial, Statele Unite trebuie să concureze cu China și să descurajeze capacitatea acesteia de a ataca cu succes activele spațiale americane. Totodată, este esențial să caute o implicare “direccionată” cu Beijingul pentru a îmbunătăți comunicațiile și a găsi domenii de interes comun, cum ar fi managementul traficului spațial, conform unui nou raport al Consiliului pentru Relații Externe (CFR).
Recomandările raportului
Raportul intitulat „Securing Space: A Plan for U.S. Action”, realizat de o echipă de experți co-prezidată de generalul în retragere al Forței Spațiale, Nina Armagno, și fosta congresmană din California, Jane Harman, subliniază că spațiul a devenit atât o „vulnerabilitate strategică”, cât și o „imperativă strategică” pentru Statele Unite. Documentul conturează acțiuni de putere dură și moale necesare guvernului american pentru a-și menține rolul de lider în fața competiției crescute.
Contextul istoric
Raportul compară situația actuală cu anul 1957, când lansarea satelitului Sputnik de către Uniunea Sovietică a fost un semnal de alarmă pentru Statele Unite, determinându-le să preia un rol dominant în spațiu. Aproape șaptezeci de ani mai târziu, Statele Unite riscă să își piardă această poziție privilegiată, ceea ce ar putea duce la un alt „moment Sputnik”.
Recomandările cheie pentru administrația Trump
Raportul propune șapte recomandări pentru administrația Trump în formularea strategiei sale în domeniul spațial, atât în sfera civilă, cât și în cea comercială și de apărare:
- Prioritizarea spațiului ca o problemă națională: Se sugerează convocarea unui summit intersectorial pentru evaluarea priorităților naționale, inclusiv revizuirea întrebării controversate de a declara „anumite sisteme cheie din spațiu” ca „infrastructură critică”.
- Revitalizarea leadershipului internațional american în spațiu: Acest lucru ar presupune întărirea rolului Consiliului Național de Securitate în ghidarea politicii și luarea în considerare a continuării Consiliului Național Spațial.
- Rezolvarea problemelor de vulnerabilitate și sporirea descurajării: Măsurile includ îmbunătățirea conștientizării domeniului, distribuirea și proliferarea resurselor spațiale pentru a crește reziliența acestora, întărirea împotriva atacurilor, dotarea cu capabilități defensive și dezvoltarea de active de înlocuire rapide.
- Clarificarea politicii față de China: Trebuie căutată o implicare strategică în probleme prioritare precum comunicarea, managementul traficului spațial și salvarea astronauților.
- Îmbunătățirea managementului traficului spațial: Aceasta presupune dezvoltarea unor „reguli de conduită” pentru a evita coliziunile și riscurile generate de deșeurile spațiale, implicând alți aliați și parteneri.
- Implicarea sectorului comercial: Un mod de a face acest lucru ar fi dezvoltarea unui consiliu consultativ care să se adune regulat pentru a oferi expertiză guvernului în problemele de management al traficului spațial.
- Tratarea spațiului ca un bun comun global: Raportul subliniază că Statele Unite „s-ar putea să nu fie întotdeauna primele” care ajung la noi destinații în spațiu și, astfel, trebuie să sprijine respectarea Tratatelor Spațiale din 1967, care asigură că spațiul nu poate fi revendicat de nicio țară.
Concluzie
Raportul CFR evidențiază nevoia urgentă de acțiuni coordonate și strategice pentru a asigura securitatea și lideranța Statelor Unite în domeniul spațial.
Actualitate
Mic ghid pentru începători. Piața cripto, fără secrete. Abarai, platforma care te poate învăța tot ce trebuie să știi despre criptomonede

Să tranzacționezi criptomonede pare destul de simplu, mai ales dacă apelezi la profesioniști care pot să te ajute să înțelegi conceptul pieței cripto. Deși la prima vedere lucrurile par destul de simple, cu cât înveți mai multe despre acest domeniu aflat în dezvoltare, cu atât mai mult realizezi că există enorm de multe informații despre acest subiect și este nevoie de ajutorul unui specialist.
Indiferent dacă te gândești să investești, să tranzacționezi sau pur și simplu să înveți mai multe despre acest domeniu, este important să înțelegi cum funcționează criptomonedele și ce reprezintă această piață.
Așadar, pentru a reuși să înțelegi cum funcționează piața criptomonedelor, este imperativ necesar să înveți de la cei mai buni. Abarai, platfomă non-custodial de tranzaționare a criptomonedelor precum Bitcoin, Ethereum sau alt tip de monede cripto, te poate ajuta să devii un mic expert în acest domeniu vast.
Mic ghid pentru începători
Ce este criptomoneda?
Cu toții știm ce este o monedă – bancnotele și monedele pe care le folosim zilnic. Fiecare țară are propria sa monedă, care poate fi utilizată doar în interiorul granițelor sale, cu câteva excepții.
Partea ”cripto” este o formă prescurtată a cuvântului ”criptografie”, care, conform Cambridge Dictionary, înseamnă ”practica de a crea și înțelege coduri care mențin informațiile secrete”. Cu alte cuvinte, o monedă codificată.
Așadar, criptomonedele sunt monede digitale, descentralizate, care funcționează pe baza unei tehnologii numite blockchain. Această tehnologie permite tranzacțiile financiare între utilizatori, fără a fi necesar un intermediar, precum o bancă sau o instituție financiară.
Cele mai comune criptomonede
Printre cele mai utilizate criptomonede se numără:
- Bitcoin ($BTC) – Bitcoin a fost lansat în 2009 de un anonim cunoscut sub pseudonimul Satoshi Nakamoto;
- Ethereum ($ETH);
- Binance Coin (BNB), Solana (SOL), Cardano (ADA): Alte criptomonede care sunt utilizate pentru tranzacționarea activelor digitale, investiții sau pentru dezvoltarea de aplicații.
Aceste monede pot fi cumpărate mai ușor folosind card de credit sau alte metode de plată. În trecut, puteai cumpăra criptomonede mai mici doar folosind Bitcoin, însă acum exchange-urile au simplificat procesul, permițând achiziționarea a mii de altcoins direct cu bani.
Cum să începi să tranzacționezi criptomonede?
Dacă îți dorești să începi să tranzacționezi criptomonene, va trebui să ții cont de câteva lucruri importante. Așadar, iată câțiva pași esențiali de care trebuie să ții cont atunci când vei începe să tranzacționezi criptomonede:
Crearea unui portofel cripto. Primul pas este să îți creezi un portofel cripto (crypto wallet), care îți va permite să stochezi criptomonedele cumpărate.
Există două tipuri principale de portofele:
- Portofele non-custodial. Acestea îți oferă control complet asupra fondurilor tale, (așa cum oferă și platforma Abarai) deoarece doar tu deții cheia privată. Aceste portofele sunt mai sigure, dar necesită mai multă atenție și responsabilitate din partea utilizatorulor.
- Portofele custodiale. Aceste wallet-uri sunt administrate de către terți (de cele mai multe ori, platforme de schimb cripto) care dețin cheia privată. Chiar dacă acest gen de portofel pare mai ușor de folosit, acestea nu oferă același control asupra fondurilor și a tranzacțiilor tale.
Alegerea unei platforme de schimb cripto. Pentru a cumpăra și vinde criptomonede, ai nevoie de o platformă de schimb cripto. Aceste platforme îți permit să tranzacționezi criptomonede pe baza prețurilor pieței și să efectuezi tranzacții rapid. Abarai, de exemplu, este o astfel de platformă, fiind prima platformă de exchange cripto non-custodial din România, oferind utilizatorilor o modalitate simplă și rapidă de a cumpăra, vinde și schimba Bitcoin, dar și alte criptomonede. Utilizatorii pot efectua tranzacții prin multiple metode, inclusiv carduri de credit, transferuri bancare și alte opțiuni de plată, făcând criptomonedele mai accesibile ca niciodată.
Mai mult decât atât, Abarai pune la dispoziție locații fizice în România unde utilizatorii pot cumpăra și vinde Bitcoin cu numerar, oferind astfel flexibilitate suplimentară pentru cei care preferă tranzacțiile în persoană.
Totodată, platforma se angajează să asigure că utilizatorii înțeleg exact ce plătesc, fără costuri ascunse sau taxe surprinzătoare.
Cum să achiziționezi criptomonede
Achiziționarea criptomonedelor. După ce ai reușit să creezi un portofel și ai ales o platformă de schimb, așa cum este Abarai, poți cumpăra criptomonede precum Bitcoin, Ethereum ori alt tip de cripto, folosind diverse metode de plată. Abarai, de exemplu, îți oferă posibilitatea de a cumpăra criptomonede prin mai multe metode de plată convenabile.
Folosind Abarai poți să cumperi Bitcoin sau alte criptomonede fără ca altcineva să aibă acces la fondurile tale. Te folosești de wallet-ul tău pentru a-ți depozita criptomonedele. De asemenea, poți vinde Bitcoin sau alte criptomonede și să primești banii pe card sau în cont. O altă metodă foarte ușor de folosit ar fi ATM-urile de Bitcoin, care se regăsesc în multe centre comerciale din România și care permit schimbul între fiat și criptomonede.
În plus, Abarai oferă opțiunea de a efectua tranzacții de până la 1.000 de euro fără a fi necesar să furnizezi informații personale sau să parcurgi procesul de verificare KYC (Know Your Customer).
Cum să îți protejezi criptomonedele din portofel. Tot ce trebuie să știi pentru o experiență fără probleme
Dacă ai reușit să cumperi criptomonede și să le stochezi în portofelul tău, acum este momentul să ai grijă de ele. Așadar, după ce ai cumpărat criptomonedele, încearcă să folosești parole puternice. De asemenea, poți activa autentificarea în doi factori pentru a îți proteja contul mai bine. Nu uita că este imperios necesar să îți păstrezi fraza seed într-un loc sigur, deoarece aceasta îți va permite să îți recuperezi portofelul în caz de pierdere.
Piața criptomonedelor de astăzi este foarte diferită față de acum câțiva ani. Numeroase dezvoltări majore au schimbat complet modul în care privim criptomonedele și felul în care acestea pot fi utilizate în viața reală, mai ales că în prezent, cu ajutorul unor platforme prietenoase chiar și cu cei mai noi utilizatatori, criptomonedele pot fi tranzaxționate mult mai ușor, mai simplu, iar banii pot ajunge în contul tău bancar în cel mai scurt timp posibil.
Actualitate
L3Harris lansează software-ul AMORPHOUS pentru controlul surselor necontrolate
-
Exclusivacum 5 zile
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 20 de ore
Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică
-
Exclusivacum 3 zile
CALDE MULȚUMIRI CONDUCERII INTERIMARE A INSPECTORATULUI JUDEȚEAN DE POLIȚIE PRAHOVA SI AL SERVICIULUI DE INVESTIGAȚII CRIMINALE, SPECIAL DOMNILOR GINEL PREDA ȘI BĂLAN MARCEL !!!
-
Exclusivacum 2 zile
Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)
-
Exclusivacum o zi
Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege
-
Exclusivacum 5 zile
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum o zi
Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale
-
Exclusivacum 15 ore
Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări