Connect with us

Actualitate

Minciuna prezidentiala: Nu a fost in vacante! A fost in city break-uri

Publicat

pe

Am fost plecat in cinci ani in trei vacante. Presedintele nu are dreptul la concediu pentru ca munca pe care o fac eu nu o poate face nimeni. Din pacate, in ultimii doi ani nu am mai avut vacante deloc pentru ca am stat sa pazesc Romania de pesedisti” – a zis Iohannis infoiat de la pupitrul montat de PNL la sediul de campanie (ca sa poata sa aiba si presedintele conferinta lui de presa in campanie, ce mama naibii) atunci cand a fost intrebat in cate vacante a fost. Singura conferinta din ultimii ani! Atat de speciala ca a ajuns sa fie prezentata ca „extraordinara”! Dar… hai, zau! Chiar asa? Nu a fost in vacante? Cine il crede oare pe acest presedinte care mai vrea un mandat ca nu a mancat o captanana de usturoi si ca nu ii miroase gura? Ca noi nu! Cum sa il credem pe Iohannis cand se lamenteaza ca nu a fost in vacante, cand noi toti stim ca s-a tot plimbat in tot mandatul, mai mult ca orice alt presedinte. Uitati doar ca nu s-a prezentat la Consiliul European si nici la reuniunea PPE (in care se stabileau candidatii pentru sefia Comisiei Europene) pentru ca era ocupat sa se plimbe cu doamna Carmen prin Napoli si Pompeii (foto) ca sa vada si cuplul prezidential un sit arheologic? Zau? Asta clar nu e vacanta! E un fel de city break, e drept…

Dar ce sa zicem de „vizita privata” din februarie 2018 din Germania si Spania? „Vizita privata” de 8 zile din Germania si Spania nu a fost vacanta? Sau a fost tot city break? Chiar Administratia Prezidentiala preciza pentru Mediafax pe cand Iohannis se plimba cu doamna Carmen prin orase europene ca senior prezident se afla in vizite private: „Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, se afla in perioada 3-10 februarie a.c. intr-o vizita privata in Republica Federala Germania si Regatul Spaniei”.

In fine, la cum vedem ca defineste vacantele, ne este clar ca pentru Iohannis o vacanta in adevaratul sens al cuvantului trebuie sa depaseasca doua saptamani. Altfel, sunt doar iesiri la iarna verde. Si alte minciuni prezidentiale…, devaluie cei de la Lumea Justitiei. (Irinel I.).

 

Actualitate

Alarmă în spațiu: Viitorul inovației americane, sub amenințarea incertitudinii Congresului

Publicat

pe

De

Oficialii de achiziții ai Forțelor Spațiale Americane își exprimă îngrijorarea profundă cu privire la riscul de a pierde capacitatea de a acorda granturi de cercetare inovatoare pentru IMM-uri (Small Business Innovation Research – SBIR). Soarta acestor programe vitale atârnă de reautorizarea lor de către Congres, o decizie ce ar putea avea implicații majore pentru ritmul inovației spațiale.

Motorul inovației, sub asediu

„Sunt extrem de îngrijorat,” a declarat generalul-maior Stephen Purdy, șeful interimar al achizițiilor spațiale pentru Departamentul Forțelor Aeriene. Granturile SBIR sunt un instrument larg utilizat de Forțele Spațiale pentru a oferi finanțare inițială firmelor comerciale și startup-urilor, al căror număr este în continuă creștere pe piața spațială.

Purdy recunoaște că anumite aspecte ale programului necesită ajustări, însă subliniază că SBIR-urile, alături de programele Strategic Funding Increase (STRATFI) și Tactical Funding Increase (TACFI), „au fost extrem de benefice pentru Forțele Spațiale,” datorită unei „baze industriale uriașe” de companii inovatoare. „Singurul meu mesaj este să nu aruncăm copilul odată cu apa din cadă,” a pledat Purdy.

STRATFI și TACFI au fost concepute de Forțele Aeriene pentru a „puntea prăpastia” pentru firmele mici, facilitând tranziția de la faza a II-a a granturilor SBIR către faza a III-a – un contract care transformă un program dintr-un stadiu incipient în producție efectivă.

Parteneriatul public-privat, în balanță

Purdy a subliniat că SBIR-urile nu doar că aduc „sânge proaspăt și gândire nouă” în dezvoltarea tehnologică, dar sunt de un beneficiu imens și pentru companii, în special pentru startup-urile finanțate de capital de risc, ajutându-le să obțină și să mențină o bază stabilă de finanțare. „Ceea ce se pierde uneori în întreaga discuție despre beneficiile acestui proces este că există o susținere din partea capitalului de risc sau a capitalului privat,” a explicat el. „Dar capitalul de risc și capitalul privat merg doar până la un anumit punct. Ei vor să vadă interes guvernamental… Și se pare că SBIR-urile din Faza a II-a/a III-a, precum și STRATFI și TACFI, sunt percepute de capitalul privat și de risc ca fiind un interes guvernamental.”

„Și de aceea îmi spun: ‘O, Doamne, nu pot pierde această sursă vitală de alimentare’,” a adăugat Purdy, evidențiind rolul esențial al acestor programe în ecosistemul inovației.

Dezbaterea aprinsă din Congres: Calitate vs. cantitate

Kelly Hammett, directorul Biroului de Capacități Rapide Spațiale (Space RCO), a recunoscut că înțelege motivele dezbaterii SBIR din Congres, în contextul discuțiilor privind Actul de Autorizare a Apărării Naționale (NDAA) pentru anul fiscal 2026. Cu toate acestea, el este la fel de preocupat de potențialele efecte negative asupra planurilor programului său.

„Acesta a fost unul dintre aspectele controversate, și eu văd ambele fețe ale monedei. Există cei care spun că ai nevoie de programul SBIR pentru a injecta bani în companii non-tradiționale și a aduce noi actori în portofoliu. Iar criticii spun: ‘Dar ce obținem de la asta?’ Pentru că pragurile de finanțare sunt atât de mici, încât, de obicei, nu obții un produs, ci un studiu,” a explicat Hammett.

Space RCO a abordat această problemă încercând să mărească plafoanele de finanțare pentru premiile SBIR și concentrându-și granturile mici pe produse și capabilități care sunt foarte aproape de a fi gata de lansare.

Sateliți agili: O necesitate strategică, inghețată de impas

Cel puțin una dintre inițiativele biroului este în așteptare din cauza impasului legislativ: o cerere de propuneri (RFP) planificată pentru un nou program ce vizează dezvoltarea de „autobuze” satelitare „agile”, capabile de o manevrabilitate sporită pe orbită, esențială pentru supraveghere și operațiuni de război orbital.

„Am încercat să stimulăm atât interesul industriei în investițiile proprii în cercetare și dezvoltare independentă (IRAD), cât și interesul AFRL (Air Force Research Laboratory) și SpaceWERX pentru maturizarea tehnologică, pentru a construi, dezvolta și a obține un istoric de zbor pentru sisteme care se pot deplasa pe orbită,” a declarat Hammett.

El a explicat că astfel de sateliți extrem de manevrabili „pot efectua recunoaștere în spațiu” și pot furniza informații mult mai rapid decât actuala constelație GSSAP (Geosynchronous Space Situational Awareness Program), care este „nu foarte agilă” și necesită „mult timp pentru a se deplasa în jurul centurii și a observa lucrurile.”

Mai mult, Hammett a subliniat că manevrabilitatea va fi cheia luptei în spațiu. „Trebuie să putem fugi dacă vin răufăcători și trebuie să-i urmărim dacă încercăm să efectuăm operațiuni ofensive în spațiu,” a adăugat el.

Hammett a menționat că Space RCO a organizat în august o zi a industriei, care a servit drept „o curățare a furnizorilor care lucrau la tehnologia de autobuze de acest gen. Și sunt, în mare parte, o mulțime de noi actori; nu sunt principalii contractori tradiționali din apărare. Câțiva dintre ei sunt aici astăzi: K2; Turion.”

K2 Space, cu sediul în California, fondată în 2022, vizează construirea de sateliți foarte mari care pot fi utilizați pe orice orbită, intenționând să lanseze primul său satelit de „mega-clasă” în martie. Turion Space, fondată în 2020, se concentrează pe construirea unei serii de nave spațiale de diferite dimensiuni, numite DROIDs, concepute pentru manevre rapide și/sau de lungă durată, precum și pentru operațiuni de întâlnire și proximitate.

Hammett a explicat că biroul său nu a lansat încă RFP-ul din cauza incertitudinii privind statutul finanțării SBIR și TACFI pentru FY26 și anii următori. Cu toate acestea, el a notat că există un „angajament” din partea AFRL și SpaceWERX de a publica cereri de informații și de a finanța „câteva eforturi STRATFI” dacă și când autorizația SBIR va fi reautorizată. Soarta inovației spațiale americane rămâne, așadar, în mâinile legislatorilor de pe Capitol Hill.

Citeste in continuare

Actualitate

Flota Osprey, sub avertisment sever: Rata accidentelor grave atinge cote alarmante, arată un raport oficial

Publicat

pe

De

Aeronavele V-22 Osprey, operate de Forțele Aeriene și Infanteria Marină a Statelor Unite, au înregistrat un număr semnificativ mai mare de „accidente grave” în ultimii doi ani fiscali comparativ cu media ultimilor opt, conform unei analize recent publicate de auditorii guvernamentali. Această creștere alarmantă pune sub semnul întrebării siguranța uneia dintre cele mai distinctive și critice aeronave din arsenalul american.

O radiografie sumbră: Creștere alarmantă a incidentelor

Conform unui nou raport al Oficiului de Responsabilitate Guvernamentală (GAO), în anii fiscali 2023 și 2024, au avut loc 18 accidente grave, non-combat, implicând decese, dizabilități permanente, spitalizări prelungite, pagube materiale de peste 600.000 de dolari sau distrugerea aeronavei. Cifrele sunt tulburătoare: „Ratele accidentelor grave au fost cuprinse între 36% și 88% mai mari decât rata medie a fiecărui serviciu pentru cei 8 ani fiscali precedenți.”

Deși raportul nu detaliază cauzele specifice ale acestei creșteri recente, GAO notează că personalul programului atribuie rata mai mare a V-22 față de alte aeronave statutului său de aeronave tiltrotor de primă generație și „componentelor complexe și costisitoare, care, atunci când sunt deteriorate, duc la clase superioare de accidente din punct de vedere al costurilor.”

Lacune critice: Riscuri de siguranță neadresate de program

Raportul GAO, comandat la cererea unei comisii a Camerei Reprezentanților pentru a investiga tendințele accidentelor Osprey, subliniază o problemă fundamentală: „Stakeholderii programului Osprey nu au identificat, analizat sau răspuns pe deplin cu măsuri procedurale sau materiale de atenuare a tuturor riscurilor de siguranță.” De exemplu, la momentul analizei, deși fuseseră închise 45 de evaluări de risc, 34 de riscuri cunoscute legate de sistem și de potențiala defecțiune a componentelor structurale și ale motorului nu primiseră un răspuns complet.

Această constatare este extrem de îngrijorătoare, sugerând că, în ciuda inițiativelor recente, Departamentul Apărării nu a făcut suficient pentru a asigura siguranța și navigabilitatea aeronavei pe termen lung.

Angajamentul Pentagonului: Mai mult decât simple promisiuni?

Auditorii guvernamentali au formulat o serie de recomandări către Pentagon, vizând îmbunătățirea modului în care programul identifică, analizează și răspunde la riscurile de siguranță, stabilește o structură de supraveghere pentru rezolvarea rapidă a problemelor și asigură schimbul de date relevante privind siguranța între servicii.

Peter Belk, secretarul asistent interimar al apărării pentru pregătire, a răspuns printr-o scrisoare inclusă în raport, declarând că este de acord cu toate recomandările GAO. „Ca Departament, este datoria noastră să protejăm cel mai valoros activ al armatei noastre, oamenii noștri”, a scris Belk, subliniind că Secretarul Apărării va asigura că importanța siguranței este reiterată la fiecare nivel.

Analiza internă a Marinei: O reafirmare cu avertismente severe

Coincident cu raportul GAO, Comandamentul Naval al Sistemelor Aeriene (NAVAIR) a publicat propriile concluzii dintr-o „revizuire cuprinzătoare” a aeronavei V-22, comandată inițial în septembrie 2023. Această revizuire „a reafirmat navigabilitatea platformei V-22 sub controale stabilite, permițând continuarea operațiunilor sigure ale acestei capacități comune critice.”

Revizuirea NAVAIR a identificat „32 de acțiuni” pentru „îmbunătățirea siguranței și a pregătirii”, iar Viceamiralul John Dogherty, liderul NAVAIR, a declarat că au fost inițiate „planuri de acțiune clare și aplicabile pentru a rezolva aceste probleme.” El a subliniat că V-22 oferă „o flexibilitate operațională inegalabilă” și că Marina rămâne „angajată” față de program.

Cu toate acestea, raportul Marinei a inclus și un avertisment clar: „Dacă întreprinderea V-22 nu reușește să ia măsuri imediate și decisive cu privire la constatările din acest raport, termenele existente de atenuare a riscurilor vor crește probabilitatea materializării unui risc, putând duce la rezultate catastrofale, inclusiv consecințe fatale și non-fatale.”

În concluzie, deși eforturile de îmbunătățire sunt în curs, rapoartele recente arată că aeronavele Osprey se confruntă cu provocări semnificative în materie de siguranță, necesitând o abordare mai riguroasă și transparentă pentru a asigura viitorul acestei platforme unice.

Citeste in continuare

Actualitate

Ochiul vigilent din orbită: Space Force și NRO avertizează o nouă eră a supravegherii aeriene

Publicat

pe

De

Într-o mișcare strategică menită să redefinească capacitățile de supraveghere, Forțele Spațiale (Space Force) și Oficiul Național de Recunoaștere (NRO) din Statele Unite colaborează intens pentru a dezvolta și implementa o constelație de sateliți capabili să urmărească aeronavele și dronele la nivel global. Această inițiativă, descrisă ca o prioritate de top, promite o transformare radicală a modului în care America își monitorizează spațiul aerian și obiectivele de interes, însă se confruntă cu provocări semnificative atât pe plan tehnic, cât și bugetar.

AMTI: O cursă contra cronometru pentru controlul spațiului aerian

Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, a subliniat recent, la conferința Spacepower 2025 din Orlando, urgența de a livra rapid capabilități de indicare a țintelor mobile aeriene (AMTI – Airborne Moving Target Indication). „Prioritatea este de a oferi rapid capabilități AMTI, dar trebuie să avem și o strategie pe termen lung”, a declarat Meink, adăugând că se lucrează la definirea acesteia.

Strategia de achiziție va fi una competitivă, bazată pe multiple contracte acordate unor furnizori diferiți. Această abordare elimină riscul dependenței de un singur contractor și încurajează inovația, permițând construirea rapidă a acestei capabilități esențiale. Cu toate acestea, finanțarea programului comun Space Force-NRO implică aprobări din partea mai multor comitete Congresului, complicând procesul bugetar.

Generalul Chance Saltzman, șeful Operațiunilor Spațiale, a evidențiat diferențele tehnice substanțiale dintre detectarea țintelor terestre (GMTI – Ground Moving Target Indication) și cele aeriene (AMTI). „Deși par similare, sunt destul de diferite”, a explicat Saltzman. „Obiectele de la sol se deplasează mai lent decât cele aeriene, necesitând niveluri diferite de fidelitate în urmărire.” Această distincție tehnică subliniază complexitatea dezvoltării sistemelor AMTI.

Bătălia bugetară: Sateliții versus avioanele de alertă timpurie E-7 Wedgetail

În paralel cu eforturile de dezvoltare AMTI, Departamentul Forțelor Aeriene se confruntă cu rezistența Congresului privind planul administrației Trump de a anula programul aeronavelor E-7 Wedgetail. Aceste avioane, menite să înlocuiască flota învechită de E-3 Sentry AWACS, reprezentau o investiție semnificativă, cu Boeing câștigând un contract de 2,6 miliarde de dolari pentru două prototipuri.

Actul de Autorizare a Apărării Naționale (NDAA) pentru anul fiscal 2026, recent adoptat de Camera Reprezentanților și aflat acum în Senat, include dispoziții care interzic terminarea programului E-7 și alocă 846,7 milioane de dolari pentru continuarea dezvoltării și achiziției acestora. Secretarul Meink a confirmat că Forțele Aeriene vor finaliza „testul rapid al prototipului” E-7, așa cum cere NDAA. El a subliniat, de asemenea, că aeronava Wedgetail este deja utilizată de aliați, iar Forțele Aeriene colaborează cu aceștia pentru a integra noile capabilități ce vor rezulta din prototipurile rapide.

Această dualitate reflectă o dilemă strategică: oare investiția masivă în capabilități spațiale de supraveghere AMTI va depăși necesitatea unor platforme aeriene dedicate, cum ar fi E-7 Wedgetail? Răspunsul la această întrebare va modela viitorul apărării aeriene și spațiale.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv14 ore ago

Cronica unui sacrificiu anunțat – Poporul la ghilotină, Guvernul la banchet!

Într-o mișcare ce răsună ca un strigăt disperat din adâncurile sărăciei propagate de decizii absurde, Confederația Națională Sindicală „Cartel ALFA”...

Exclusiv21 de ore ago

Când românul nu mai vrea nici măcar să-și sape groapa: Slavă eroilor Sindicatului „Diamantul” care incă mai visează la lopată!

Trăim vremuri interesante. Nu de alta, dar cimitirele sunt pline de oameni care au crezut în „schimbare”. Și totuși, într-un...

Exclusiv21 de ore ago

Prețul nevăzut al siguranței: Munca de noapte a polițiștilor, o sănătate compromisă pentru câțiva lei?

Polițiștii români care își desfășoară activitatea pe timpul nopții sunt supuși unor riscuri majore pentru sănătate, în timp ce remunerația...

Exclusiv21 de ore ago

Curățenia de sărbători la penitenciar: Când mizeriile ies de sub preș, Guvernul Bolojan taie săpunul, iar sindicatul e pe baricade!

O, Tempora, o, Mores! Sau mai degrabă, O, pușcării, o, gunoaie! Căci iată, dragi contribuabili și, mai ales, dragi prieteni...

Exclusiv2 zile ago

Scandal în Poliția Română: Mii de polițiști, blocați pe funcții inferioare și păgubiți salarial, în așteptarea unei decizii de la vârf

Peste 6.000 de polițiști și personal contractual din unitățile de poliție din România se află într-o situație paradoxală: deși ocupă...

Exclusiv2 zile ago

Polițiștii, privați ilegal de concediu? Experți în dreptul muncii denunță abuzurile: „Deficitul de personal” nu e scuză!

O practică tot mai răspândită în rândul superiorilor din Poliția Română, aceea de a refuza cererile de concediu de odihnă...

Exclusiv2 zile ago

Lovitură de proporții pentru traficanții de droguri la Granița de Nord: Peste 5 kilograme de substanțe de mare risc, interceptate

O operațiune complexă desfășurată la frontiera de nord a României a culminat cu o captură semnificativă de droguri de mare...

Exclusiv3 zile ago

APOCALIPSA AGRARĂ: Cum ne-au furat ploaia și miliardele, sub scutul de carton al incompetenței și hoției! DNA doarme în secetă profundă, în timp ce Vrancea și Prahova ii cântă prohodul mafiei!

EXCLUSIV:De aproape două decenii, o poveste de groază se derulează sub ochii României, un spectacol grotesc de risipă, incompetență și,...

Exclusiv3 zile ago

Bruxelles, 18 decembrie: Inima vie a Europei bate în ritmul fermierilor! Un apel urgent pentru viitorul pâinii noastre

Bruxelles, 18 decembrie 2025 – Ziua în care vocea vitală a agriculturii europene va zgudui temeliile birocrației de la Bruxelles!...

Exclusiv3 zile ago

Păcăleală perpetuă: Cum se face „economie” pe spinarea altora, cu binecuvântarea sistemului!”

Un nou episod din saga „România, te iubesc, dar nu pe tine, bugetarule!” se desfășoară sub ochii noștri obosiți. De...

Exclusiv3 zile ago

Furtună pe tema pensiilor militare: Premierul Bolojan, acuzat de incoerență periculoasă de Sindicatul Europol

Un val de confuzie și incertitudine zguduie sistemul de pensii militare din România, după o serie de declarații contradictorii ale...

Exclusiv4 zile ago

Imperiul obedienței: Angajări pe sprânceană și spectacolul managerial toxic de la vârful unei companii – Coca-Cola HBC – Sucursala Ploiesti

Turbulențe la vârful unei cunoscute entități industriale. După un exod masiv de personal, inclusiv manageri cheie, „jupanul” Dragoș Nan a...

Exclusiv4 zile ago

Farsa contributivității: Cum ne „plătim” pensiile cu iluzii și bani invizibili (de la același buget)!

 Sindicatul Diamantul și misterul păguboșilor cu pensii Emil Pascut, vocea ascuțită a Sindicatului Diamantul, trage cortina și ne arată, cu...

Exclusiv4 zile ago

Opt ore de maraton birocratic: Cum „protejăm” victimele violentei domestice… la Dosar!

O „intervenție” cât o zi de muncă: Polițistul român, noul specialist în maculatură În sfântul nume al „protecției victimelor”, Sindicatul...

Exclusiv4 zile ago

Șușotelile de aur ale legii: De ce polițiștii „detașați” la DNA devin mutulici cu buzunare pline?

O întrebare naivă și o realitate… strigătoare! Sindicatul Europol, într-o rară sclipire de naivitate sau, mai degrabă, de revoltă, își...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv