Actualitate
Șefii Jandarmeriei au fugit de DNA în Madagascar!

(Preluare National – Catalin Tache):
Seria de dezvăluiri din ”Național” cu privire la ”ancheta secolului” în care este cercetată plata sumei de 500.000 de euro pentru un post de conducere în cadrul Ministerului Afacerilor Interne a dus la deschiderea unui dosar la Structura Centrală a Direcției Naționale Anticorupție. Iar cum în ițele afacerii apăreau inclusiv numele șefului Secției Parchetelor Militare, generalul Gheorghe Coșneanu, dar și a altor procurori, precum Stoina, de această dată nu s-a mai făcut greșeala ca ancheta să fie coordonată tocmai de către cei vizați. Astfel că, spre disperarea multora, deși în ”Lotul IGJR” sunt vizați mai mulți șefi ai Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, dosarul nu mai este instrumentat de către procurorii militari. Ceea ce se pare că doare rău de tot, mai ales că unii dintre cei vizați au fost deja pe Știrbei Vodă, dând cu subsemnatul, în ciuda presiunilor și intervențiilor făcute inclusiv de ditamai judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție.
Iată însă că deși conștienți că DNA-ul le suflă în ceafă și că de această dată ”orgiile” nu doar bahice de la complexul lui Zisu de la ”Haiducului” nu mai pot închide gura ofițerilor de contrainformații implicați în documentarea acestui caz, unii dintre șefii IGJR au recurs la ”soluții extreme” pentru a putea comunica între ei și a pune astfel ”batista pe țambalul” procurorilor anticorupție. Și cu toate că nu am recurs niciodatăla o asemenea ”rangă în dinți” precum cea de azi, am decis să publicăm integral raportul informativ pus deja la dispoziția procurorilor anticorupție din structura centrală a DNA. Cu precizarea că este deja prea târziu pentru presiunile și amenințările fără precedent efectuate pentru a stopa ancheta DNA declanșată după ”loviturile” din ”Național”.
Raportul informativ ajuns la DNA!
”În perioada 20-27 octombrie 2019, la invitația secretarului de stat în Ministerul Apărării Naționale, responsabil de Jandarmerie, Ravaomanana Richard, colonelul Grigore Ciaușescu, împuternicit adjunct al inspectorului general al Jandarmeriei Române și colonelul Raul Vasilache au efectuat o deplasare în Republica Madagascar.
Despre oportunitatea, necesitatea și/sau utilitatea efectuării acestei deplasări în regiunea exotică menționată, normal ar fi să se pronunțe și subalternii comisarului șef de poliție Constantin Stoican, împuternicit director al Direcției Audit Public Intern, care au efectuat anterior o activitate de evaluare a unităților Jandarmeriei Române, în scopul evident de a formula puncte de vedere conform solicitărilor ce le-au fost adresate și care să justifice aprobarea reorganizării unităților IGJR. În mod cert este extrem de interesant de analizat explicațiile generalului de brigadă dr. Constantin Florea, împuterncit inspector general al Jandarmeriei Române, cel care a inițiat efectuarea deplasării și suportarea de către IGJR a cheltuielilor aferente acesteia, pentru cei doi ofițeri în Republica Madagascar, loc unde niciuna dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne din România nu poate să invoce existența vreunui interes care să justifice deplasarea vreunui angajat.
La aceasta se adaugă faptul că relațiile actuale și de perspectivă ale Jandarmeriei Române cu Jandarmeria Malgașă sunt la un nivel extrem de scăzut și nu există nici cea mai mică perspectivă de înviorare a lor deoarece ei posedă tradiționale relații de cooperare exclusivă cu Jandarmeria Franceză.
Referitor la justificarea reală a deplasării în Republica Madagascar a colonelului Grigore Ciaușescu, care în mod evident nu avea niciun motiv sau interes justificat de a efectua această deplasare sunt vehiculate informații conform cărora el a fost trimis acolo de către generalul de brigadă dr. Constantin Florea, ca și recompensă pentru prestația sa apreciată drept meritorie cu ocazia audierii lui la ST-DNA, după dezvăluirile cotidianului NAȚIONAL, unde nu ar fi furnizat detalii cu caracter incriminant despre generalul împuternicit drept inspector general al Jandarmeriei Române.
În ceea ce îl privește pe colonelul Raul Vasilache, despre acesta se cunoaște că a fost trimis să viziteze Republica Madagascar pentru a fi traducător în/din limba franceză pentru superiorul său, care nu cunoaște la nivelul solicitat această limbă străină”.
Cu Stoican, la popotă!
În continuare, notele informative intrate în posesia noastră cuprind și concluziile operațiunilor de monitorizare din care reies întâlnirile de taină dintre șeful IGJR, generalul Constantin Florea și șeful Auditului din MAI, comisarul șef Constantin Stoican :”Având în vedere aspectele anterior menționate se consideră că este necesar ca ofițerii din subordinea comisarului șef de Poliție Constantin Stoican, împuternicit director al Direcției Audit Public Intern să auditeze oportunitatea, necesitatea și/sau utilitatea efectuării vizitei ofițerilor Grigore Ciaușescu și Raul Vasilache în Republica Madagascar, inclusiv ce beneficii a avut Jandarmeria Română ca urmare a efectuării acestei deplasări, a suportării costurilorși a lipsei de la activitățile necesare și utile instituției, înscriseîn fișa postului, a celor doi ofițeri. Despre obiectivitatea unei astfel de activități de auditare, s-au exprimat rezerve apreciind că atîta timp cât Constantin Stoican a preferat să îi prezinte generalului Constantin Florea concluziile activității de auditare a unităților Jandarmeriei Române în popota IGJR este foarte posibil ca și în situația auditării deplasării din Republica Madagascar procedurile să nu fie respectate în mod similar. Mai ales că la această activitate a mai fost prezent un singur ofițer, cei prezenți temîndu-se în discuțiile purtate la popota IGJR de o revoltă a jandarmilor din subordine”!
Se pregătește China!
În plus, după cum se regăsește în raport, noua ”agenție turistică” a IGJR pregătește deja următoarea escapadă:”pentru a nu se considera că activitatea de cunoaștere a neregulilor din cadrul Jandarmeriei Române se limitează la ceea ce s-a comis deja vom demonstra că avem în vedere și intențiile de a comite alte fapte păgubitoare pentru patrimoniul instituției menționate. În acest sens se verifică deja activitățile aflate în derulare pentru pregătirea deplasării în Republica Populară Chineză a generalului de brigadă dr. Constantin Florea, a colonelului Grigore Ciaușescu și a încă unui ofițer. Cel mai probabil deplasarea care este de oportunitate, necesitate și/sau utilitate zero pentru Jandarmeria Română are scop strict turistic pentru cei trei ofițeri, generalul Florea neputând invoca vreun motiv justificat pentru alocarea unor importante resurse financiare realizării deplasării”.
S-a pus preț pe capul lui Mărculescu
Acum, ancheta DNA ”dospește” pe zi ce trece, deși ”comunicarea” a ajuns să se facă tocmai în Madagascar-ul lui Mazăre. Și situația este cu atât mai tensionată cu cât documentarea întâlnirii de taină dintre generalii Coșneanu și Florea pe holul etajului doi al Parchetului General pare a fi avut loc în urma intervenției soției lui Grigore Ciaușescu, nimeni alta decât o judecătoare extrem de cunoscută în ”highlife-ul” sistemului. La fel cum locotenent colonelul Bogdan Andreescu va trebui să explice cum a asigurat el ”logistica” întrunirii Comandamentului Militar al IGJR nu la Școala de Aplicație de la Roșu, ca până acum ,ci la ditamai hotelul de fițe din Nordul Capitalei, în prezența mai multor ”sponsori”, cetățeni străini cu vădite vulnerabilități. Până atunci însă, prioritatea numărul unu a structurilor contrainformative o reprezintă ”prețul” pus pe capul fostului șef al DGPI, care după ce nu a putut fi trimis cu japca la IGSU este supus unei monitorizări ilegale 24 de ore din 24 dispuse de la vârful IGJR. După cum reiese și din partea de raport contrainformativ care susține că ”în același registru al încălcărilor dispozițiilor legale comise de către conducerea IGJR se apreciază că este și activitatea de supraveghere a generalului debrigadă Mihai Cristian Mărculescu, ținut în condiții discutabile sub aspectul legalității în subordinea și la dispoziția generalului de brigadă dr. Constantin Florea. Un element de noutate referitor la situația generalului de brigadă Mihai Cristian Mărculescu îl constituie pregătirea de către noua conducere interimară a Direcției Generale de Protecție Internă a retragerii, în cazul său, în condiții de nelegalitate a accesului la informații clasificate”.
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 16 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!