Connect with us

Actualitate

SAH LA SRI

Publicat

pe

Viorica Dancila, Marcel Ciolacu si Eduard Hellvig sunt somati sa ingroape OUG 6/2016 prin care „Guvernul meu” condus de Ciolos a transformat SRI in organ de cercetare penala. Avocatul Corneliu-Liviu Popescu cere masuri concrete dupa referendumul pe justitie pentru blocarea imixtiunii SRI in actul de justitie: „OUG nr. 6/2016 nu a fost inca aprobata prin lege, ceea ce face ca Referendumul sa fie aplicabil procedurii legislative de aprobare sau de respingere a OUG nr. 6/2016”, dezvaluie in exclusivitate colegii de la Lumea Justitiei.

Disputat si in dunga de aproape un an de zile, marele referendum pe Justitie anuntat de Klaus Werner Iohannis este pe punctul de a distruge ceea ce au construit cu mare truda, peste noapte, membrii cabinetului Ciolos care au alcatuit „Guvernul meu” in 2015. Acest lucru se va intampla daca presedintele Camerei Deputatilor, Marcel Ciolacu, premierul Viorica Dancila si directorul Serviciului Roman de Informatii, Eduard Hellvig, vor da curs demersului exceptional si bine argumentat al reputatului avocat Corneliu-Liviu Popescu, care vine sa puna capat actiunilor initiate de Guvernul Ciolos in frunte cu fosta ministresa a Justitie, Raluca Pruna, de infiltrare a Serviciului Roman de Informatii in actul de justitie.

Corneliu-Liviu Popescu: „SRI a violat in mod deosebit de grav, pe scara larga si timp indelungat drepturile omului, statul de drept, democratia si ordinea constitutionala, aplicand legi neconstitutionale”

Este vorba despre o petitie pe care avocatul Corneliu-Liviu Popescu a trimis-o presedintelui Camerei Deputatilor, Marcel Ciolacu, premierului Viorica Dancila si directorului Serviciului Roman de Informatii, Eduard Hellvig, in data de 16 iulie 2019, prin care le solicita, in esenta, sa nu permita ca Serviciul Roman de Informatii sa isi continue calitatea de organ de cercetare penala, asa cum a dispus, prin OUG nr. 6/2016, Guvernul Ciolos – prezentat de Klaus Iohannis drept „Guvernul meu” pentru care „a fost nevoie sa moara oameni”.

Solicitarea avocatului Corneliu-Liviu Popescu de blocare a legiferarii aberantei ordonante 6/2016, prin care SRI a fost transformat in organ de cercetare penala, vine in contextul in care OUG nr. 6/2016 se afla in prezent in procedura legislativa in Camera Deputatilor, dupa ce a fost adoptata de Guvernul Ciolos, la propunerea Ministerului Justitiei condus la acea data de Raluca Pruna, avand chiar si sustinerea CSAT-ului condus de presedintele Klaus Werner Iohannis.

Momentul formularii petitiei de catre avocatul Popescu este cum nu se poate mai potrivit, daca tinem cont de rezultatul referendumului initiat de Iohannis prin care s-a decis interzicerea emiterii de ordonante de urgenta in domeniul justitiei, dar si de faptul ca OUG nr. 6/2016 (care face parte din categoria ordonantelor de urgenta in domeniul organizarii judiciare) ar avea consecinte directe atat asupra Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, cat si asupra Legii nr. 508/2004 privind functionarea DIICOT.

Nevoia unor reactii din partea liderilor Parlamentului, Guvernului si a directorului SRI de blocare a tentativelor ca OUG 6/2016 sa fie transformata in lege este cu atat mai arzatoare, tinand cont ca perpetuarea prevederilor OUG 6/2016 ar permite imixtiunea Serviciului Roman de Informatii in continuare in actul de justitie, de aceasta data prin lege, si nu prin protocoale sau OUG.

Astfel, avocatul Corneliu-Liviu Popescu solicita:

„-Camerei Deputatilor a Parlamentului Romaniei sa voteze respingerea OUG nr. 6/2016;

-Guvernului Romaniei sa declare public oficial ca nu mai sustine aprobarea prin lege a OUG nr. 6/2016;

-Serviciului Roman de Informatii sa declare public oficial ca respecta vointa poporului exprimata prin Referendumul national consultativ din 26.05.2019 si ca, in consecinta, solicita respingerea prin lege a OUG nr. 6/2016, prin care a dobandit calitatea de organ de cercetare penala pe care a avut-o fosta politie politica totalitara comunista”.

Publicam in continuare Petitia formulata de avocatul Corneliu-Liviu Popescu in data de 16 iulie 2019:

„Subsemnatul, Corneliu-Liviu POPESCU, cetatean roman, (…),

In temeiul dreptului de petitionare consacrat de art. 51 din Constitutia Romaniei,

Formulez prezenta

P E T I T I E

Prin care:

Avand in vedere:

– Decretul nr. 420/2019, prin care Presedintele Romaniei, Domnul Klaus Werner IOHANNIS, a decis organizarea unui referendum national consultativ privind, inter alia, interzicerea adoptarii ordonantelor de urgenta in domeniul organizarii judiciare;

– rezultatul Referendumului national consultativ din data de 26.05.2019, validat de Curtea Constitutionala prin Hotararea din 27.06.2019, prin care poporul roman si-a exprimat consultativ vointa suverana in sensul interzicerii adoptarii ordonantelor de urgenta in domeniul organizarii judiciare;

– dispozitiile art. 2 alin. (1) si art. 90 din Constitutia Romaniei, conform carora referendumul este o forma de exercitare directa a suveranitatii nationale de popor, prin care acesta isi exprima vointa cu privire la probleme de interes national;

– dispozitiile art. 118 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, potrivit carora toate componentele fortelor armate sunt subordonate exclusiv vointei poporului;

– faptul ca OUG nr. 6/2016 privind unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal face parte, indiscutabil, din categoria ordonantelor de urgenta in domeniul organizarii judiciare, intrucat modifica expres direct, inter alia, Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si Legea nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a DIICOT;

– faptul ca OUG nr. 6/2016 a fost adoptata de un Guvern calificat expres de Domnul Klaus Werner IOHANNIS drept „Guvernul meu” si condus de Domnul Dacian Julien CIOLOS, a fost avizata favorabil de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, ai carui presedinte si vicepresedinte erau illo tempore Domnii Klaus WERNER IOHANNIS si Dacian Julien CIOLOS – ambii domni schimbandu-si apoi radical pozitia si facand campanie referendara manifesta in favoarea interzicerii adoptarii ordonantelor de urgenta in aceasta materie – si a fost contrasemnata, ca ministru al justitiei, de Doamna Raluca Alexandra PRUNA (cu referire la aceasta ordonanta de urgenta, Doamna Raluca Alexandra PRUNA a sustinut „Cu o urmarire penala si o combatere a infractionalitatii slabe, discutia despre drepturi e un lux teoretic.”; cu o alta ocazie, la o sedinta a Consiliului Superior al Magistraturii, Doamna Raluca PRUNA a afirmat „[…] eu m-am dus si am mintit la CEDO si spun bine mintit la CEDO […] deci eu am mintit acolo […]”);

– faptul ca, prin OUG nr. 6/2016, Serviciul Roman de Informatii a dobandit, pentru prima data de la infiintarea sa, calitatea de organ de cercetare penala (calitate avuta de Securitatea Statului totalitar comunist – calificata de preambulul OUG nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii drept principalul instrument prin care s-a exercitat „o permanenta teroare impotriva cetatenilor tarii, drepturilor si libertatilor lor fundamentale”, cu precizarea ca Serviciul Roman de Informatii este, prin personal, resurse materiale, arhive si metode de lucru, principalul succesor al politiei politice totalitare comuniste);

– faptul ca Serviciul Roman de Informatii a violat in mod deosebit de grav, pe scara larga si timp indelungat drepturile omului, statul de drept, democratia si ordinea constitutionala, aplicand legi neconstitutionale (aspecte constatate prin Deciziile Curtii Constitutionale nr. 51/2016, nr. 91/2018 si nr. 802/2018) fara sa fie capabil sa observe acest lucru si incheind protocoale neconstitutionale (aspect statuat prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 26/2019) – „gratie” inclusiv faptului ca a avut in conducere persoane precum un „academician” al unei „Academii” de impostori, un doctor in „stiinte” facut de un sfertodoct plagiator si doctori „in stiinte” plagiatori;

– faptul ca OUG nr. 6/2016 nu a fost inca aprobata prin lege, procedura legislativa de adoptare a legii de aprobare sau de respingere a acesteia fiind pe agenda legislativa a Camerei Deputatilor, ceea ce face ca Referendumul national consultativ din 26.05.2019, fara sa poata fi aplicat (retroactiv) direct OUG nr. 6/2016 (facta praeterita), sa fie aplicabil procedurii legislative (in curs) de aprobare sau de respingere a OUG nr. 6/2016 (facta pendentia);

– faptul ca multe partide politice parlamentare au facut campanie referendara pentru un vot afirmativ, ca dupa referendum principalul partid politic de guvernamant a declarat ca ii respecta rezultatul, iar Doamna Prim-Ministru a afirmat ca nu va mai adopta ordonante de urgenta in domeniul organizarii judiciare,

Solicit:

  1. Camerei Deputatilor a Parlamentului Romaniei sa voteze respingerea OUG nr. 6/2016;
  2. Guvernului Romaniei sa declare public oficial ca nu mai sustine aprobarea prin lege a OUG nr. 6/2016;
  3. Serviciului Roman de Informatii sa declare public oficial ca respecta vointa poporului exprimata prin Referendumul national consultativ din 26.05.2019 si ca, in consecinta, solicita respingerea prin lege a OUG nr. 6/2016, prin care a dobandit calitatea de organ de cercetare penala pe care a avut-o fosta politie politica totalitara comunista.

PETITIONAR,

Corneliu-Liviu POPESCU”

 

Actualitate

Australia achiziționează torpile MK-48 pentru modernizarea flotei sale submarine

Publicat

pe

De

O investiție de 125 de milioane de dolari americani pentru a spori capacitățile defensive și ofensive ale submarinelor.

Australia a anunțat astăzi achiziționarea de torpile grele MK-48 în valoare de 200 de milioane de dolari australieni (125 de milioane de dolari americani). Ministrul pentru achiziții de apărare, Pat Conroy, a declarat că această achiziție va reprezenta o ”sporire semnificativă” a capacităților submarinelor clasei Collins.

Modernizarea flotei existente și viitoare

Armele, proiectate pentru misiuni anti-submarin și anti-suprafață, vor îmbunătăți capacitățile defensive și ofensive ale submarinelor clasei Collins și vor fi, de asemenea, integrate pe viitoarele submarine cu propulsie nucleară ale Australiei, parte a acordului AUKUS. Ministrul Conroy a subliniat importanța alianței cu Statele Unite în această achiziție.

Interoperabilitate cu marina SUA și Marea Britanie

Torpilele MK-48, fabricate în principal de Lockheed Martin și Science Applications International Corp (SAIC), sunt rezultatul unui program comun între marina australiană (RAN) și marina americană. Acestea pot fi utilizate și întreținute de ambele națiuni. Expertul în achiziții de apărare Marcus Hellyer a remarcat că submarinele americane de clasă Virginia – din care Australia plănuiește să achiziționeze trei – și flota viitoare SSN-AUKUS vor utiliza aceste torpile. Stocurile de torpile MK-48 vor permite Australiei să le furnizeze și submarinelor americane din cadrul Forței de Rotație a Submarinelor – Vest (SRF-W), parte a planului AUKUS.

Achiziția anticipată pentru compensarea întârzierilor în livrări

Hellyer sugerează că achiziția torpilelor are scopul de a compensa întârzierile în livrarea altor arme critice, cum ar fi LRASM și JASSM-ER. El subliniază importanța achiziției anticipate, având în vedere că unele arme sau componente nu au linii de producție continue.

Speculații politice și justificare strategică

Fostul șef al Centrului de Putere Maritimă al Marinei Regale Australiene, Elizabeth Buchanan, sugerează că anunțul achiziției are și o componentă politică, fiind făcut în vederea alegerilor federale iminente. Finanțarea provine din programul ambițios Guided Weapons and Explosive Ordnance Enterprise (GWEO). Hellyer, totuși, subliniază beneficiile tactice ale achiziției, argumentând că creșterea stocurilor de muniții este o măsură inteligentă într-un context strategic în continuă schimbare.

Citeste in continuare

Actualitate

Forțele Spațiale ale SUA: Priorități aliniate cu administrația Trump în fața unor reduceri bugetare

Publicat

pe

De

Saltzman afirmă alinierea cu prioritățile administrației:

Generalul Chance Saltzman, șeful operațiunilor spațiale, consideră că prioritățile Forțelor Spațiale sunt aliniate cu cele ale administrației Trump, în contextul unei potențiale realocări bugetare de 8% pentru anul fiscal 2026. Saltzman a subliniat concentrarea pe capacitățile de luptă și amenințările emergente, sugerând o compatibilitate cu planurile administrației.

Hegseth subliniază importanța domeniului spațial:

Secretarul Apărării, Pete Hegseth, a reiterat importanța crucială a domeniului spațial în viitoarele conflicte, anticipând investiții semnificative, atât ofensive, cât și defensive, pentru a menține avantajul SUA.

Reduceri bugetare și priorități strategice:

Saltzman a refuzat să detalieze reducerile bugetare propuse, menționând că Forțele Spațiale au identificat și propus pentru reducere prioritățile cu cea mai mică importanță. Prioritățile principale rămân conștientizarea domeniului spațial, reziliența și capacitățile de a neutraliza activele spațiale adverse pentru a proteja forțele comune.

Necesitatea unor operațiuni ofensive și defensive în spațiu:

Saltzman a subliniat recunoașterea din ce în ce mai mare a caracterului contestat al spațiului ca domeniu de luptă, ceea ce impune dezvoltarea de noi capacități ofensive și defensive. Această evoluție necesită o intensificare a eforturilor, nu o schimbare fundamentală a strategiei militare.

Investiții în sisteme de contra-spațiu:

Saltzman a detaliat necesitatea investițiilor în șase categorii de arme de contra-spațiu, inspirate de exemplele Chinei. Acestea includ sisteme terestre (blocare, energie direcționată și capacități cinetice) și sisteme spațiale (cu aceleași trei categorii). Investițiile trebuie distribuite în funcție de tipul țintelor (orbita joasă a Pământului, orbita geosincronă etc.), reflectând strategia Chinei în acest domeniu.

Citeste in continuare

Actualitate

UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Publicat

pe

De

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.

Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.

Autonomie strategică și achiziții comune

SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.

Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane

Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.

Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare

SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.

Priorități și proiecte viitoare

Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Vălenii de Munte: Caracatița și „Blondul” – Show-ul corupției în prime time

Joc de culise în Vălenii de Munte Stimați telespectatori/cititori, faceți-vă comozi și pregătiți popcornul, căci telenovela corupției din Vălenii de...

Exclusiv2 ore ago

Decizie crucială a ICCJ: Lipsa retroactivității majorărilor salariale pentru specialiști

Clarificări legale privind drepturile salariale Prin Decizia 105 din 09.12.2024, publicată în Monitorul Oficial al României pe 14.02.2025, Înalta Curte...

Exclusivo zi ago

Scandal la IPJ Mehedinți: Șef amendat, subalterni hărțuiți

Un comisar-șef amendat pentru nerespectarea regulilor de circulație declanșează un val de intimidare și hărțuire în cadrul IPJ Mehedinți. Sindicatul...

Exclusivo zi ago

Guvernul vrea să evite procesele privind salariile personalului din sistemul public de apărare, ordine publică și securitate

Un proiect de ordonanță de urgență, înregistrat la Consiliul Economic și Social la 20.03.2025, urmărește plata diferențelor salariale restante pentru...

Exclusiv2 zile ago

Un milion de euro pentru plimbări în parc: Luxul de la ANP în contrast cu realitatea din penitenciare

Dezvăluirile privind cheltuielile exorbitante ale ANP încep să prindă contur. În timp ce angajații din penitenciare se confruntă zilnic cu...

Exclusiv2 zile ago

Castelul de cărți de joc in scandalul White Tower & City Gate-Rețeaua de corupție imobiliară: Milioane furate, acte fără număr

Escrocheria imobiliară de milioane: O rețea de corupție la nivel inalt dezvăluită de Incisiv de Prahova Un act notarial fără...

Exclusiv2 zile ago

Concurs ANP: suspiciuni de nereguli la selecția directorilor adjuncți economico-administrativi

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director adjunct economico-administrativ în cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) este marcat de suspiciuni privind...

Exclusiv2 zile ago

Sinfonia corupției – Blondu’, primarul și lemnul putred: O comedie neagră prahoveană – PAMFLET

Balada Prahoveană: Un cântec de porci, lemn, și mașini BBC Sunetul fanfarei se estompează, înlocuit de grunțâitul porcilor și scârțâitul...

Exclusiv2 zile ago

Haos și bădărănie în Penitenciarul Botoșani: un ofițer ANP jignit de colegi

Un incident recent petrecut la Penitenciarul Botoșani scoate la iveală o problemă gravă de comportament și lipsă de disciplină în...

Exclusiv3 zile ago

Mandat eșuat al ANP în asigurarea siguranței penitenciarelor

Analiză critică a situației din sistemul penitenciar românesc Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a publicat o analiză...

Exclusiv3 zile ago

Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar

Angajament pentru condiții îmbunătățite de detenție și muncă Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a efectuat o vizită la Penitenciarul Deva, marcând...

Exclusiv3 zile ago

Sporuri salariale la MAI: SPR Diamantul acuză lipsă de transparență și interpretare abuzivă a legii

Vitalie Josanu denunță risipă de fonduri publice și responsabilitatea conducerii MAI Președintele SPR Diamantul, Vitalie Josanu, denunță nereguli grave în...

Exclusiv3 zile ago

Deficiențe grave în supravegherea privării de libertate în București

Probleme sistemice în penitenciare Un raport recent al Inspecției Judiciare scoate la lumină o serie de deficiențe alarmante în activitatea...

Exclusiv4 zile ago

Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni

Presiuni, dezinformare și implicarea deținuților într-un joc electoral murdar Un nou scandal zguduie sistemul penitenciar românesc. Informații obținute de la...

Exclusiv4 zile ago

Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate

Scandalul imobiliar White Tower & City Gate nu este doar o poveste despre apartamente și datorii (aici),  etc. Este un...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv