Connect with us

Uncategorized

De ce să alegeți să petreceți o vacanță în Maramureș?

Avatar

Publicat

pe

Pensiuni Maramures

România are multe zone turistice deosebite, în care se păstrează obiceiurile și tradițiile și în care se găsesc condensate o serie de obiective care nu trebuie să fie ratate de niciun turist, fie el român sau străin. Una dintre cele mai intresante și mai mediatizate regiuni prin farmecul peisajelor și prin destinațiile unice este zona Maramureș.

Dacă nu ați ajuns încă în această regiune sau doriți să reveniți este bine să stiți că acum aveți la dispoziție un site specializat în care puteți să găsiți cazare maramures sau să postați informații pentru găzduirea la pensiunea, vila, cabana, casa, apartamentul pe care le administrați în scop turistic. Acest site este unul deosebit de util ambelor părți intreresate de rezervarea unei unități de cazare în această zonă mirifică.

De ce să alegeți să faceți vacanța în Maramureș?

În acestă regiune, ce cuprinde patru zone folclorice vechi, precum Ţara Chioarului, Ţara Lăpuşului, Ţara Codrului şi Ţara Maramureșului, grație respectului față de istorie și tradiții al localnicilor există foarte multe lucruri de văzut și de vizitat.

Iată câteva motive pentru care recomandăm oricărui turist să vină să viziteze regiunea Maramureș:

  • Întotdeauna aveți ceva de văzut. Indiferent de sezon, există numeroase târguri și festivaluri la care puteți admira frumusețea jocului, petrecerii și costumelor tradiționale maramureșene.

  • Bucatele specifice pe care le puteți degusta sunt delicioase și făcute după rețete tradiționale, respectatate cu strictețe și transmise din generație în generație.

  • Puteți vizita foarte ușor o serie de obiective turistice deosebite, printre care menționăm: Parcul Național Munții Rodnei, Cimitirul Vesel din Săpânța, Mocănița de pe Valea Vaserului, Muzeul Etnografic, Mănăstirea Bârsana, Memorialul Durerii din Sighetu Marmației, Băile Sărate de la Ocna Șugatag, Biserici și Mănăstiri, trasee turistice montane în Borșa spre Pietrosul Rodnei (2303m), spre Cascada Cailor, spre Creasta Cocoșului.

  • Din acestă paletă nu putem să neglijăm faptul că există numeroase psibilități de cazare pentru toate gusturile și preferințele și pentru orice tip de buget. Hoteluri, pensiuni tradiționale și moderne, vile, case se găsesc pretutindeni pe Valea Izei, în Borșa, Ocna Sugatag, Vișeul de Sus, Baia Mare, Baia Sprie, Sighetu Marmației, Cavnic, Vadu Izei, Moisei, Săpânța, Bârsana sau în alte locuri, unde puteti alege unități de cazare pentru a petrece un sejur sau un concediu reușite.

Asadar, există posibilitatea de a petrece oricând o vacanță minunată încărcată de aventură și de amintiri plăcute.

Cu ce vă poate ajuta catalogul online Cazaremm.ro pentru a vă bucura de avantajele oferite de această zonă?

Toți cei care doresc să găsească o unitate de cazare sau care intenținează să-și promoveze afacerea în domeniul turistic au acum la dispoziție un site special, dedicat regiunii numit Cazaremm.ro. Orice persoană care dorește să găsească o cazare potrivită și ieftină poate alege de aici dintre numeroasele ofert pe cea pe care o preferă. Și orice administrator care dispune de o pensiune maramures, hotel, casă, vilă, apartament sau cameră de închiriat poate posta informații privind oferta sa pe acest catalog turistic online. Astfel acesta este locul ideal în care toții cei interesați de regiune pot găsi și susține ofertele cele mai interesante.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Ce recomanda designerii pentru segmentul de iluminat cafenele?

Avatar

Publicat

pe

De

iluminat cafenele cu LED

Desi cafeaua este elementul principal care atrage clientii, designerii subliniaza faptul ca mai exista un segment important ce merita luat in calcul: sistemele de iluminat cafenele. Atmosfera dintr-o cafenea si experienta avuta aici ii determina pe clienti sa revina si chiar sa o recomande si altor prieteni.

De ce este important iluminatul unei cafenele? Acesta este factorul care scoate in evidenta elementele de decor, obiectiele de mobilier si culorile alese si contureaza o atmosfera propice pentru lucru sau, din contra, un cadru intim si relexant.

Corpuri de iluminat cafenele dintre care poti alege

Exista o multitudine de corpuri de iluminat cafenele dintre care se pot alege cele potrivite in functie de stilul adoptat, de cantitatea de lumina necesara intr-un anumit spatiu si de zona unde urmeaza a fi amplasate.

Lampile suspendate sunt pozitionate, in general, la ferestre cu scopul de a atrage atentia trecatorilor si de a pune in valoare spatiul. Daca exista o zona de relaxare, cu canapele, fotolii si masute, alegerea lor este potrivita deoarece distribuie uniform lumina. In cazul in care se doreste o atmosfera intima, acestea pot fi instalate deasupra meselor. Vestea buna este ca, in prezent, se regasesc o multitudine de lampi suspendate ce pot fi folosite pentru iluminat cafenele: lampi suspendate metalice, din lemn sau de sticla. Ele se integreaza perfect, indiferent de stilul interior, deoarece sunt minimaliste, clasice sau moderne.

Plafonierele sunt o alta optiune preferata de multi designeri pentru iluminat cafenele. In afara de faptul ca sunt foarte utile pentru iluminatul ambiental, plafonierele LED sunt eficiente din punct de vedere energetic, au o durata de viata ridicata si nu necesita intretinere speciala.

Pentru cafenelele unde clientii vin sa lucreze, se recomanda alegerea de lampi de masa sau de lumini de perete. Ele cresc vizibilitatea in zona fiecarei mese sau in zonele de lucru.

Nu in ultimul rand, sistemul de iluminat cafenele se poate realiza prin integrarea de lampi de podea, fiind ideale daca se doreste o atmosfera ambientala.

Avantajele folosirii de sisteme LED pentru proiecte de iluminat cafenele

Indiferent de corpurile de iluminat cafenele alese, sistemele LED reprezinta o solutie optima, ce ofera numeroase beneficii. In primul rand, ele asigura o eficienta energetica ridicata si un consum cu pana la 80% mai mic in comparatie cu cel al unui bec incandescent.

De asemenea, durata lor de viata este ridicata, putand ajunge si la 50.000 de ore de functionare,fara a necesita o intretinere speciala.

Un alt aspect pozitiv este faptul ca se aprind imediat, nefiind nevoia sa se incalzeasca, ceea ce permite un iluminat instant al cafenelei.

In ceea ce priveste lumina oferita de corpuri de iluminat pe sina cu LED, exista mai multe aspecte de luat in calcul. Pentru iluminat cafenele sunt foarte potrivite deoarece asigura o lumina directionata, mai puternica si aproapiata de lumina alba (lumina naturala). In plus, modelele noi cu diode LED si cu sistem de lentile contribuie la o raspandire uniforma a luminii.

Becurile LED pot emite atat lumina alba rece cat si lumina alba calda, oferind posibilitatea de a le alterna in functie de loc, de momentul zilei sau chiar de un anumit eveniment. Pentru o petrecere privata, lumina calda este alegerea potrivita deoarece contribuie la realizarea unei atmosfere intime, prietenoase. In schimb, in timpul zilei, mai ales daca sunt clienti care lucreaza, este de preferat o lumina rece, care creste nivelul de concentrare. Nu trebuie uitat nici faptul ca sistemele LED sunt dimabile, avand posibilitatea de a stabili nivelul dorit al intensitatii. Toate acestea pot fi realizate folosind o aplicatie instalata pe orice device mobil.

Sistemele de iluminat cafenele trebuie alese in asa fel incat sa ofere clientilor un grad sporit de confort si sa contribuie la realizarea unei atmosfere calde, placute, primitoare. Corpurile de iluminat cu LED sunt considerate o alege potrivita deoarece pot oferi o buna claritate asupra produselor servite, fara a deranja vizual, adaptandu-se in functie de context si nevoi.

Citeste in continuare

Anchete

Avocatul Cristian Winzer a descoperit chestiuni revoltătoare în proiectul de lege privind desființarea SIIJ

Avatar

Publicat

pe

De

” ”Motivarea coerentă” și ”fundamentarea temeinică” a proiectului de lege privind desființarea SIIJ, adoptat astăzi de guvern: ”numeroase voci din România au cerut desființarea”….

1. Cu titlu preliminar, trebuie observat caracterul extrem de sumar al instrumentului de prezentare și motivare și lipsa de fundamentare temeinică a proiectului de act normativ. Astfel, chiar dacă propunerea legislativă conține pretinse fundamentări (fiind îndeplinită, din punct de vedere formal, cerința impusă de art. 30 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, în sensul existenței unui instrument de motivare), acestea sunt profund DEFICITARE, în raport de cerințele obligatorii de calitate și predictibilitate a legii, impuse de dispozițiile art. 1 alin. (3) și (5) din Constituție, cu raportare la cele ale art. 30-32 din Legea nr. 24/2000, echivalând cu LIPSA MOTIVĂRII. Or, FĂRĂ a rezulta cu claritate cerințele care au reclamat intervenția legislativă, FĂRĂ a exista o motivare coerentă, NU se poate cunoaște rațiunea legiuitorului, care este ESENȚIALĂ pentru înțelegerea, interpretarea și aplicarea acesteia.

Potrivit dispozițiilor art. 6 alin. (1) din Legea nr. 24/2000, ”Proiectul de act normativ TREBUIE să instituie reguli necesare, suficiente și posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate și eficiență legislativă. Soluțiile pe care le cuprinde trebuie să fie TEMEINIC FUNDAMENTATE, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român și cerințele corelării cu ansamblul reglementărilor interne și ale armonizării legislației naționale cu legislația comunitară și cu tratatele internaționale la care România este parte, precum și cu jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului.

”Mențiuni precum ”numeroase voci din România au cerut desființarea Secției speciale” NU doar că nu pot reprezenta o fundamentare a legii, dar echivalează cu însăși LIPSA de motivare a soluției legislative!

CARACTERUL SUMAR al instrumentului de prezentare și motivare, precum și LIPSA DE FUNDAMENTARE TEMEINICĂ a actelor normative au fost sancționate de Curtea Constituțională în jurisprudența sa, în raport cu aceleași exigențe de claritate, predictibilitate a legii și securitate a raporturilor juridice impuse de art. 1 alin. (5) din Constituție, cu invocarea deopotrivă a normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. Astfel, prin Decizia nr. 710/2009, instanța de control constituțional a reținut că „în expunerea de motive NU se regăsește motivarea asupra niciuneia dintre soluțiile preconizate, ceea ce ESTE CONTRAR prevederilor constituționale și legale mai sus indicate” [ale art. 29-31 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative (referitoare la motivarea proiectelor de acte normative, sub aspectul instrumentelor de prezentare și motivare, precum și al cuprinsului și redactării motivării) și ale art. 1 alin. (5) din Legea fundamentală (…)].

Tot astfel, prin Decizia nr. 682/2012, Curtea a constatat că „dispozițiile art. 6 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2010, cu modificările și completările ulterioare, instituie OBLIGAȚIA FUNDAMENTĂRII ACTELOR NORMATIVE. (…) LIPSA UNEI FUNDAMENTĂRI TEMEINICE a actului normativ în discuție determină, pentru motivele arătate, ÎNCĂLCAREA prevederilor din Constituție cuprinse în art. 1 alin. (5) potrivit cărora, «În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie», precum și ale art. 147 alin. (4) potrivit cărora deciziile Curții Constituționale sunt general obligatorii.” (pct. 2.21 și 2.22) Față de obiectul inițiativei legislative, pronunțat tehnic, de strictă specialitate, Curtea constată că și în prezenta cauză MOTIVAREA FORMALĂ, FĂRĂ O TEMEINICĂ FUNDAMENTARE A LEGII CRITICATE, AFECTEAZĂ CALITATEA ȘI PREDICTIBILITATEA SA, cu consecința încălcării prevederilor art. 1 alin. (5) din Constituție.”Prin Decizia nr. 139/2019, Curtea Constituțională a statuat și următoarele: ”FUNDAMENTAREA TEMEINICĂ a inițiativelor legislative reprezintă o EXIGENȚĂ impusă de dispozițiile constituționale menționate, întrucât PREVINE arbitrarul în activitatea de legiferare, asigurând că legile propuse și adoptate răspund unor nevoi sociale reale și dreptății sociale. Accesibilitatea și previzibilitatea legii sunt cerințe ale principiului securității raporturilor juridice, constituind garanții împotriva arbitrarului, iar rolul controlului de constituționalitate este de a asigura aceste garanții, opuse oricărei intervenții legislative arbitrare. Astfel fiind, Curtea reține că LIPSA MOTIVĂRII SOLUȚIILOR LEGISLATIVE este de natură să aducă atingere și dispozițiilor art. 1 alin. (3) din Constituție, care consacră statul de drept și principiul dreptății (…).”

2. Se amintește în nota de fundamentare, în termeni sumari, că demersul de constituire a Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție ”a fost consemnat ca fiind constituțional”. Era obligatoriu însă (în raport de dispozițiile art. 147 alin. (4) din Constituție, care stabilesc caractul definitiv și general obligatoriu al deciziilor instanței de contencios constituțional) ca inițiatorii proiectului de act normativ să aibă în vedere și să arate că, prin Decizia nr. 33/2018, Curtea Constituțională a României a RESPINS, ca neîntemeiate, obiecțiile de neconstituționalitate formulate, arătând că prin înființarea acestei secții cu competență exclusivă în efectuarea urmăririi penale NU sunt încălcate nici prevederile Constituției României și nici tratatele internaționale la care România este parte. Curtea a confirmat inclusiv OPORTUNITATEA înființării noii structurii, complet depolitizată, reținând că aceasta ”constituie o GARANȚIE legală a principiului independenței justiției, sub aspectul componentei sale individuale, independența judecătorului. Se asigură, pe această cale, o PROTECȚIE adecvată a magistraților împotriva presiunilor exercitate asupra lor, împotriva abuzurilor săvârșite prin sesizări/denunțuri arbitrare și se asigură o practică unitară, la nivelul acestei structuri de parchet, cu privire la efectuarea actelor de urmărire penală pentru infracțiunile săvârșite de magistrați”. (para. 141 din Decizie).

3. Aprecieri în sensul că ”parametrii în care aceasta își desfășoară activitatea contravin modului de organizare a parchetelor în România” NU au fundament logic, prin raportare la împrejurarea că anterior înființării Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție (Legea nr. 207/2018), în cadrul D.N.A a funcționat, CONTRAR modului de organizare a parchetelor (începând cu data de 31.01.2014), Serviciul pentru Combaterea Corupției din Justiție (SCCJ) – înființat prin Ordinul nr. 10 al Procurorului șef D.N.A. și având ca atribuție instrumentarea cauzelor penale având ca obiect infracțiuni săvârșite de magistrați sau în legătură cu aceștia.Iar ”parametrii” în care și-a desfășurat activitatea acest serviciu au fost amplu evidențiați prin Raportul inspecției judiciare privind ”Respectarea principiilor generale care guvernează activitatea Autorității judecătorești în cauzele de competența D.N.A. vizând magistrați sau în legătură cu acestea”, validat în 2019 de CSM: în perioada 01.01.2014 – 31.07.2018 au fost înregistrate la nivelul structurilor D.N.A. 1.459 de dosare vizând 845 de procurori și 1.443 de dosare vizând 1.962 de judecători (în raport menționându-se în mod expres că ”NU există posibilitatea efectuării unui calcul exact al numărului total de judecători vizaţi în dosarele de urmărire penală analizate”)! Documentul arată că în perioada existenței acestui serviciu au existat numeroase abuzuri și presiuni, fiind indicate, printre altele, ”situații de solicitare de la instanțele de judecată a dosarelor civile/penale ce se aflau pe rolul instanțelor de judecată, indiferent de stadiul de soluționare, în vederea efectuării urmăririi penale în cauzele privind magistrații, ce se poate constitui într-un POTENȚIAL FACTOR DE PRESIUNE asupra judecătorilor învestiți cu soluționarea respectivelor dosare”, respectiv ”solicitări de preluare a unei cauze penale de către DNA structura centrală, în raport de modul de soluționare de către judecător a unor cereri de prelungire a mandatelor de supraveghere tehnică vizând magistrați, fapt ce poate constitui un POTENȚIAL FACTOR DE PRESIUNE asupra judecătorului vizat”.

Dincolo însă de această chestiune, aprecierile în cauză NU au nici fundament juridic, în contextul în care, astfel cum a statuat Curtea Constituțională prin Decizia nr. 33/2018, ”atâta vreme cât respectiva structură de parchet nu are o consacrare constituțională, fiind înființată și funcționând tot ca rezultat al opțiunii legiuitorului ordinar, aspectele legate de competențele sale rămân în sfera de decizie a legiuitorului, în temeiul prevederilor constituționale cuprinse în art.131 alin.(2), potrivit cărora ”Ministerul Public își exercită atribuțiile prin procurori constituiți în parchete, în condițiile legii.” (para. 128 din Decizie).

4. Critica potrivit căreia ”apare atipică reglementarea numirii agenților și ofițerilor de poliție judiciară și a specialiștilor de către un procuror-șef de secție din cadrul unui parchet” este lipsită nu doar de motivare, cât și de raționament tehnico-juridic, pe fondul existenței unor situații identice la nivelul altor structuri de parchet care sunt înființate și care funcționează pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. O simplă analiză comparativă relevă că această modalitate de reglementare este una la fel de ”atipică” precum numirea în funcții a ofiţerilor şi a agenţilor de poliţie judiciară detașați în cadrul D.N.A., prin ordin al procurorului şef al acestei direcții (cum statuează dispozițiile art. 10 alin. (5) din O.U.G. nr. 43/2002 privind D.N.A.). Oricum, Ministerul justiției NU a explicitat/argumentat ”atipicitatea”.

5. Cu privire la ”argumentele” vizând o pretinsă ”încălcare a principiului separației carierelor” magistraților, se poate lesne observa că sunt ”fundamentate” doar prin preluarea expunerilor opiniei separate a judecătorilor Livia STANCIU și Simina TĂNĂSESCU la Decizia nr. 547/2020 a CCR, ceea ce NU le poate însă conferi, automat, motivarea coerentă și fundamentarea temeinică necesare (mai ales pe fondul neprezentării de argumente concrete).

6. Critica vizând împrejurarea că ”numirea și revocarea conducerii Secției se realizează de către Plenul CSM, din care fac parte și judecători” este profund neîntemeiată și NU poate fi reținută.Aceasta în condițiile în care chiar prima recomandare a Comisiei Europene din Raportul MCV din 15 noiembrie 2017 reiterează o recomandare făcută de instituția europeană în rapoartele sale anterioare privitoare la România, respectiv aceea de a ”[…] pune în practică un sistem robust și INDEPENDENT de numire a procurorilor de rang înalt, pe baza unor criterii clare și transparente, cu sprijinul Comisiei de la Veneția, recomandând inclusiv revizuirea prevederilor art. 132 alin. (1) din Constituţia României si modificarea Legii nr. 303/2004, astfel încât avizul CSM să capete caracter OBLIGATORIU.” Deopotrivă, se ”uită”, extrem de convenabil, faptul că prin Avizul 924/2018, referindu-se la Secția pentru investigarea infracțiunilor din justiție, Comisia de la Veneția a arătat că ”DECIZIA privind orgnizarea și structura Ministerului Public aparține autorităților naționale competente”, a salutat ”preocuparea legiuitorului de a asigura, în contextul noii secții propuse, garanții procedurale efective magistraților”, menționând că ”este vorba în special de implicarea CSM în numirea procurorului șef al Secției, precum și a procurorilor din cadrul Secției, prin intermediul unui concurs de proiecte organizat de o comisie specială înființată în cadrul Consiliului. Același mecanism este preconizat și pentru revocare. Participarea plenului (i.e. judecători și procurori) este importantă întrucât Secția, deși va fi condusă de un procuror șef, va investiga atât procurori cât și judecători”. Mai mult decât atât, era necesar a se arăta că NU a existat vreo solicitare/recomandare a Comisiei de la Veneția în sensul desființării secției, ci doar recomandarea unor ”consultări suplimentare, efective și cuprinzătoare, cu corpul profesional”, în legătură cu această structură a Ministerului Public.

7. Se invocă o pretinsă ”imunitate de jurisdicție penală de facto a procurorilor din cadrul SIIJ, în unele situații”, FĂRĂ a se explicita natura acestei ”imunități” și FĂRĂ a se exemplifica acele ”situații”. Dacă am avea în vedere alegațiile inițatorului proiectului de act normativ și le-am raporta la nivelul judecătorilor, am putea aprecia, spre exemplu, că judecătorii de la nivelul ÎCCJ judecați pentru săvârșirea unor infracțiuni au acceași ”imunitate de jurisdicție penală de facto” în fața colegilor judecători învestiți cu judecarea cauzelor (potrivit dispozițiilor art. 40 alin. (1) C.Proc.Pen., Înalta Curte de Casație și Justiție judecă, (atât în primă instanță, cât și apelurile împotriva hotărârilor penale pronunțate în primă instanță de Secția penală a Î.C.C.J.) infracțiunile săvârșite de judecătorii ÎCCJ). Or, acest lucru NU este posibil într-un stat de dret, unde justiția se înfăptuiește în numele legii, fiind unică, imparțială și egală pentru toți. După cum NU putem suplini prin prezumții lipsa de consistență, argumente și fundament a proiectului de act normativ (atât în sens general, cât și în sens special, în raport de această pretinsă ”imunitate de jurisdicție penală de facto a procurorilor din cadrul SIIJ”).

8. Reluarea chestiunilor care țin de ”definirea noțiunii de procuror ierarhic superior” nu poate fi primită, în condițiile în care, prin Decizia nr. 547/2020, instanța de control constituțional a statuat deja în acest sens, obligația legiuitorului fiind în sensul remedierii punctuale a problemelor care țin de încălcarea principiului controlului ierarhic superior, iar NU a însăși desființării secției.

9. Din perspectiva oportunității, în nota de fundamentare a proiectului de act normativ se arată că ”se desprind concluzii relevante în sensul necesității desființării acestei structuri”, arătându-se că ”Secția nu a avut rezultate deosebite” și fiind făcute mențiuni ”sub aspect statistic”. Or, expunerea este extrem de tendențioasă, nu doar în raport de faptul că NU se menționează pe ce criterii/argumente au fost ”fundamentate” aceste ”concluzii relevante”, ci și în raport de realitatea obiectivă, reprezentată de faptul că cei 7 procurori care activează în cadrul SIIJ au avut de soluționat 6.636 dosare (medie de aproximativ 900 dosare/procuror), 2.984 fiind înregistrate doar în anul 2020, iar 3.652 fiind rămase/preluate din 2019. Deopotrivă, deși ”sub aspect statistic” Ministerul justiției înțelege să se raporteze ”la data de 01.12.2020”, în ceea ce privește dosarele soluționate, se are în vedere doar ”semestrul I 2020”, perioadă în care se menționează că ”au fost soluționate 212 cauze, dintre care una prin rechizitoriu, iar 211, prin clasare”. Cifrele NU corespund însă celor REALE/oficiale (a se vedea raportul SIIJ, transmis către CSM în cursul acestei luni), care confirmă că ”în cursul anului 2020 au fost soluționate pe fond un număr de 552 de dosare din care 2 rechizitorii, prin care au fost trimiși în judecată 3 inculpați. Într-un număr de 550 de cauze, procurorii Secției au dispus soluții de clasare.”

10. Se indică pretinse ”opinii în sensul desființării SIIJ” care ar fi fost ”exprimate și cu ocazia consultărilor efectuate cu privire la modul de implementare a recomandărilor europene, puncte de vedere în acest sens fiind solicitate ÎCCJ, CSM, PÎCCJ, DNA, DIICOT, SIIJ si asociațiilor magistraților” și sunt exemplificate 5 (cinci) ”argumente aduse de entitățile consultate în favoarea desființării”. Aceasta FĂRĂ a se enunța că cel mai important dintre avize (al CSM, care este, potrivit dispozițiilor art. 11 alin. (1) din Constituție, garantul independenței justiției) a fost NEGATIV. Prin acest aviz, CSM confirmă că proiectul de lege vizează schimbarea competenței de efectuare a urmăririi penale în cauzele privind infracțiunile săvârșite de magistrați, dosarele urmând a reveni la alte parchete, între care și DNA. În acest context, se arată că ”soluția normativă propusă NU este însă, însoțită de instituirea unuor GARANȚII menite să dea eficiență principiului independenței justiției, prin asigurarea unei protecții adecvate a judecătorilor și procurorilor împotriva unor eventuale PRESIUNI exercitate asupra lor.”Deopotrivă, CSM critică extrem de dur ministrul justiției, arătând că abordarea acestuia în legătură cu proiectul de lege ”denotă o NEÎNȚELEGERE a semnificației reale a principiului independenței justiției, care, în esența lui, este menit să protejeze, în primul rând, CETĂȚEANUL, iar nu judecătorul sau procurorul.

Judecătorul este ultima redută în SPRIJINUL cetățeanului, în demersul firesc al acestuia de valorificare și apărare a drepturilor și intereselor sale legitime. Or, NUMAI un judecător independent, care beneficiază de garanții adecvate, poate răspunde acestui deziderat al cetățeanului și, în egală măsură, al statului de drept. Judecătorul trebuie să acționeze în conformitate cu LEGEA, fără a fi afectat de vreo TEMERE că ar putea fi supus unor proceduri declanșate de unul dintre participanții din cauza pe care o instrumentează, în scop de INTIMIDARE. (…) Tot astfel, și procurorii trebuie să își desfășoare activitatea în condiții de independență, protejați de orice formă de PRESIUNE nejustificată.” Plenul CSM reține și că ”este dincolo de orice discuție necesitatea prevederii unor GARANȚII ADECVATE pentru asigurarea unei reale independențe a justiției și obligația legiuitorului de a reglementa astfel de garanții”, amintind că, potrivit proiectului promovat de ministrul Stelian Ion, se ajunge la ”suspendarea din funcție a unui judecător sau procuror doar prin efectul aprecierii EXCLUSIVE a procurorului care dispune trimiterea în judecată.

”Sunt reiterate și aspectele reținute de Plenul CSM în Hotărârea nr. 225/15.10.2019, prin care a fost aprobat Raportul Inspecției Judiciare nr. 5488/IJ/DIJ/1365/DIP/2018 privind ”respectarea principiilor generale care guvernează activitatea Autorității Judecătorești în cauzele de competența DNA vizând magistrați sau în legătură cu aceștia”, CSM concluzionând, în urma examinării acestui raport, ”în sensul că, din perspectiva respectării garanțiilor prevăzute de lege pentru magistrații implicați în cauzele aflate pe rolul Direcției Naționale Anticorupție, se poate constata existența unor DEFICIENȚE ÎNSEMNATE în ceea ce privește efectuarea actelor de urmărire penală într-o serie de cauze.

”Mai mult decât atât, NU sunt indicate acele asociații ale magistraților care au fost consultate (cu atât mai mult cu cât informațiile publice sunt în sensul exprimării, de către majoritatea acestor asociații, a unor critici puternice față de proiectul de lege privind desființarea SIIJ) și nici dacă toate entitățile consultate au adus argumente doar în favoarea desființării secției (ceee ce pare, oricum, o UTOPIE)…”, a explicat avocatul Cristian Winzer.

https://www.dcnews.ro/avocatul-cristian-winzer-a-descoperi-chestiuni-revoltatoare-in-proiectul-de-lege-privind-desfiintarea-siij_802768.html?fbclid=IwAR2yXV0R1xf0MGt7ZEwbiumaQFKJ4vYPaWIhGSGxv0AGOZD42rfZNJmewdU

 

Citeste in continuare

Uncategorized

Cum sa va luminati casa cu spoturi LED

Avatar

Publicat

pe

De

Spotul LED este o sursa de lumina versatila si poate fi folosit in orice spatiu. Desi are dimensiuni reduse, este elegant si are un consum redus de energie. Daca incaperile casei nu primesc suficienta lumina naturala, cu spoturile LED puteti crea o ambianta luminoasa care va invita la relaxare. Ce fel de spoturi LED trebuie sa folositi ca sa va luminati casa?

Iluminat interior cu spoturi LED

Fiecare camera are nevoi specifice de lumina. In functie de activitatea care se desfasoara, trebuie sa luati in calcul tipul de iluminat potrivit pentru spatiul respectiv. In ceea ce priveste spoturile LED, nu trebuie sa alegeti din prea multe variante. Acestea pot fi rotunde sau patrate si cu destinatie diversa: pentru tavan, mobilier, trepte, pardoseala, baie sau chiar gradina.

Daca aveti nevoie de multa lumina, in incaperi precum biroul de acasa sau bucataria, ideal este sa amplasati spoturi LED cu lumina alba calda. Astfel, lumina este concentrata intr-un singur punct focal si va ajuta sa va indepliniti sarcinile, fie ca trebuie sa terminati un proiect sau sa gatiti cina.

Interiorul mobilierului va fi mai luminos daca montati un spot LED incastrabil. Unele spoturi sunt orientabile si le puteti pozitiona catre diverse puncte de interes. Pentru pereti, tavane sau trepte sunt mai potrivite LED-urile care emit o lumina difuza si creaza o atmosfera intima, dar eleganta. In acest caz, spoturile LED vin in completarea altor surse de iluminat mai puternice.

De ce sa tineti cont cand cumparati spoturi LED

Daca nu sunteti sigur de cate spoturi LED aveti nevoie intr-o incapere, masurati cu atentie perimetrul. Apoi, estimati ca fasciculul de lumina emis de un bec sa se suprapuna cu o treime cu fasciculul de la alt spot LED. Vi se pare ca decorul este totusi prea intunecat? Inseamna ca mai aveti nevoie de cateva surse de lumina sau becuri LED care emit o lumina mai puternica. Verificati luminozitatea in lumeni inainte de a cumpara spoturile LED.

In schimb, daca vi se pare ca lumina este mult prea puternica noaptea si va tine activi cand ar trebui sa va pregatiti de culcare, aveti nevoie de spoturi dimabile. Acestea permit reglarea intensitatii luminii astfel incat sa va ajute la inducerea somnului noaptea.

Nu in ultimul rand, verificati daca spoturile pe care vreti sa le achizitionati au un soclu care se potriveste locului in care doriti sa il amplasati. Doriti sa le pozitionati pe tavan fals, tavan de beton sau tavan casetat? Care este culorea peretilor? Geometria incaperii este iesita din tipare si are nevoie de o iluminare eficienta? Luati in calcul acesti factori inainte de a face achizitia unor spoturi LED.

De indata ce le veti monta, veti remarca efectele luminoase interesante. Spoturile LED sunt mult mai sigure, comparativ cu becurile incandescente, si sunt o solutie practica atunci cand trebuie sa marim luminozitatea intr-o camera. Investiti in spoturi LED si faceti lumina in casa dumneavoastra!

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

EXCLUSIV/Au inceput tunurile/jafurile in ministerele coordonate de USR/”Damf” puternic de “servicii”/Claudiu Nasui si Societatea Nationala a Sarii SA – “Salrom”, tun de peste 1 milion de euro

In plina pandemie conducerea Societatii Nationale a Sarii SA – “Salrom”, cu sediul administrativ in Splaiul Unirii nr.76, Corp A,...

Exclusiv1 zi ago

Incredibil: Acum normele de competenţă ale instanţelor judecătoreşti din România le stabileşte Parchetul European/Desfiinţaţi instanţele

Judecătoarea Adriana Stoicescu: A trecut complet neobservată legea 6 din 18.02.2021 privind stabilirea unor măsuri pentru punerea în aplicare a...

Exclusiv1 zi ago

Gândiți-vă, că dacă nu era documentată această exmatriculare, unii dintre ei ar fi ajuns procurori/Sau să vă judece, judecători/Alții, poate ar fi ajuns procurori șef DNA

Fără îndoială, știrea zilei de ieri este că 49 de studenți de la facultatea de Drept a Universității București, din...

Exclusiv2 zile ago

Decizia apare exact in momentul in care fostul contabil de la paduri, Nicu Marcu, impopotonat Presedinte ASF si cu director de cabinet un general SRI si care a facut parte din securitatea anti-NATO a lui Ceaușescu inainte de 1989, vor sa impuna scumpirea RCA

Opriti-l! Nefrecventabilul parlamentar PNL, Florin Roman, care a fost si autorul unui proiect de lege prin care vrea sa nationalizeze...

Exclusiv3 zile ago

Practici prin care s-a sifonat banul public la Clubul Sportiv Municipal Ploieşti (CSM)! (I)

Entitatea ale cărei patrimoniu şi interese au fost păgubite/lezate este Clubul Sportiv Municipal Ploieşti (CSM), structură sportivă de drept public...

Exclusiv5 zile ago

Manual de musamalizare a ilegalitatilor comise la CSM Ploiesti care au dus la sifonarea banului public/Emiterea de adrese oficiale cu continut FALS/Andrei Volosevici ia masuri?DNA ia notite si verifica?

Conducerea PNL Prahova sabotata de mafia/incompoetenta din institutiile din subordine ”Să terminăm cu pilăraia, mafia şi nepotismul” –, este contrazisă...

Exclusiv6 zile ago

N-am înțeles în ce calitate se implică ambasada SUA, adicătelea niște funcționărași de mâna a 7-a ai Departamentului de Stat, în politica penală a statului român/S-au dus peste MJ, DNA, CSM etc

N-am înțeles în ce calitate se implică ambasada SUA, adicătelea niște funcționărași de mâna a 7-a ai Departamentului de Stat,...

Exclusiv1 săptămână ago

Cum de nu a vazut BNR operatiunile prin care, ING Bank Romania falsifica destinatia de export a motoarelor de Boeing, astfel incat, pe legaturi securiste ante-1989, sa ajunga in Iran, tara aflata sub embargou?

Cand bancile se inchina la stat, oare chiar s-au prostit analistii financiar-bancari din bancile din Romania? Eu nu cred. Desi.. Două...

Exclusiv1 săptămână ago

Economia României a scăzut ,,doar” cu -3,9% în 2020, ceea ce realmente reprezintă o ,,performanță” fantastică: care nu există în realitate, plăsmuită, ireală

Pe ,,surse alternative”, economia a scăzut cu 3,9% în 2020. Premierul are dreptate: e o performanță ,,fantastică” Căderea economiei cu...

Exclusiv1 săptămână ago

Când a mințit?/ Florin Cîțu, după incendiul de la Matei Balș, 29 ianuarie 2021

Când a mințit? Florin Cîțu, după incendiul de la Matei Balș, 29 ianuarie 2021: ,,Deși au fost alocate resurse importante...

Exclusiv1 săptămână ago

De ce existenta SIIJ trebuie sa-i preocupe pe toți cetățenii, nu doar pe magistrați?/Dacă vom accepta ca judecătorul care ne soluționează cauza să fie cercetat de aceeași structură de parchet care ne cercetează și pe noi…

Pe înțelesul tuturor: Ce face SIIJ? Cercetează penal numai presupusele infracțiuni săvârșite de judecători și procurori, indiferent că este o...

Exclusiv2 săptămâni ago

Oare care o fi realitatea cu SIIJ -ul?/ „Nu îmi plac bălăriile pe post de argumente/Așa că mă gândii să verific dacă sunt bălării sau nu/Și-mi ieșii că ar cam fi”

Oare care o fi realitatea cu SIIJ -ul? Am văzut că argumentele pentru desființarea SIIJ ar fi: 1. E ineficientă...

pacanele-in-romania pacanele-in-romania
Actualitate2 săptămâni ago

Cele mai iubite jocuri de păcănele de către români

Mulți dintre români au pariatul și jocurile de noroc în sânge, acest fapt fiind demonstrat de succesul pe care îl...

top-aplicatii-pariuri-sportive top-aplicatii-pariuri-sportive
Diverse2 săptămâni ago

Top 3 aplicații de pariuri sportive

Sunt unele case de pariuri care s-au axat pe mediul online și au renunțat în totalitate la agențiile stradale. În...

Exclusiv2 săptămâni ago

Portocală era parfum/A zis că lui i-au plăcut protocoalele cu SRI (alea ilegale), SIIJ e o monstruozitate, e un stalinism care terorizează categorii de persoane dar care n-a făcut nimic

Mie îmi place mult de tot de domnul procuror Claudiu Sandu, de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Brașov. De...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv