Connect with us

Actualitate

Ludovic Orban condamnă PNL la un salt mortal

Publicat

pe

În analiza anterioară am început o disecție asupra uneia dintre cele mai catastrofale inițiative politice impuse PNL-ului de către Ludovic Orban și pe care PNL, dacă ar veni la putere, ar implementa-o în România. Raderea IT-iștilor, pe motiv că beneficiază de înlesniri la impozit și raderea fără discernământ a tuturor pensiilor speciale. Astăzi mă voi referi la o singură categorie socio-profesională, cea a piloților și a personalului navigant.

În esență, deznodământul acestei măsuri, dacă ea ar fi impusă societății românești de către PNL din dispoziția lui Ludovic Orban, proiectat de Klaus Iohannis pentru funcția de premier, ar fi plecarea masivă din țară a celor mai mulți specialiști în IT. O situație încă și mai dramatică este cea a piloților și a personalului navigant. IT-istul are meseria în buzunar. Dacă România nu-i mai asigură condiți corespunzătoare, el pleacă pur și simplu în alte țări, unde e primit cu brațele deschise. Iar România pierde venituri uriașe, de circa 15 miliarde de euro pe an, dar și locul privilegiat pe care l-a cucerit într-un domeniu de vârf. În cazul piloților și personalului navigant, e încă și mai grav. Și voi explica de ce.

În întreaga lume există o criză de personal în cazul acestei categorii socio-profesionale. Motivul este că personalul navigant – și cu atât mai mult pilotul – se formează cu mare dificultate și în condiții deosebit de laborioase. Costurile sunt de asemenea extrem de mari în comparație cu alte categorii. De asemenea, exigențele. Întrucât există foarte multe restricții iar munca este pe cât de stresantă, pe atât de solicitantă, în întreaga lume sunt din ce în ce mai puțini amatori să îmbrățișeze cele două profesii. Tocmai din acest motiv, pretutindeni în lume piloții și personalul navigant beneficiază de o serie de recompense de natură să compenseze restricțiile, exigențele și privațiunile.

În ce constau recompensele? Piloții și personalul navigant au venituri mai mari decât alte categorii, care constau în salarii și diurne. De asemenea, ies mai devreme la pensie. Pretutindeni în lume au posibilitatea, după ieșirea la pensie, în măsura în care mai doresc și mai pot, să-i continue contra cost activitatea. Nu numai că acest mecanism funcționează în întreaga lume, dar e bine de știut că el a existat până și în comunism.

În prezent, Taromul dispune de mai puțini piloți și personal navigant decât ar fi nevoie. Ei sunt recompensați mai slab decât piloții și personalul tuturor celorlalte companii care activează în România și indiscutabil mai slab decât media generală a companiilor europene. Cum în întreaga lume există o criză a forței de muncă în acest domeniu, este ușor de înțeles de ce tendința generală a piloților și personalului navigant este să se îndrepte către terțe state. S-a ajuns astfel în situația să existe peste 30 de piloți ai Tarom în prag de pensionare în timp ce peste 30 sunt pensionari și au acceptat, pentru a-și rotunji veniturile, să muncească în continuare. Ori PNL, prin vocea lui Ludovic Orban, anunță intenția acestui partid ca, în situația în care vine la guvernare, una dintre primele măsuri să fie raderea pensiilor speciale și interzicerea după pensionare a continuării activității la stat. Asta înseamnă, din perspectiva Tarom, nici mai mult nici mai puțin decât distrugerea instituției, care și așa este din ce în ce mai vulnerabilizată, și predarea ei cu arme, cu bagaje și cu personal, printr-o privatizare scandaloasă, unei alte companii, străine, desigur în prezent concurente.

Aș putea rând pe rând, referindu-mă la alte categorii socio-profesionale, judecători, procurori, lucrători activi au serviciilor secrete, militari ai forțelor armate, polițiști, jandarmi, pompieri, marinari și chiar parlamentari, să demontez total inepția lansată de Ludovic Orban, demonstrând astfel cum promovând aparent un principiu sănătos, cel al recompensei în funcție de contributivitate, și al echității între diferitele categorii socio-profesionale, poate fi literalmente aruncat în aer ca urmare a precarității unor raționamente politice. Amatorismul în materie de guvernare aduce întotdeauna pierderi uriașe și pe termen lung. Iar pierderile în materie de personal calificat au consecințe dintre cele mai severe.

Acesta este omul care a ajuns să conducă astăzi atât vechiul PNL cât și vechiul PDL? În acest hal a ajuns Partidul Național Liberal? Ludovic Orban, care lansează pe piață asemenea inepții, transformate în intenții de legiferare și de guvernare, este omul ales de cel mai important partid din opoziție și de președintele Klaus Iohannis pentru a conduce Executivul României în eventualitatea măturării de la putere a PSD? Poate că PSD, recent decapitat și lovit năprasnic de ultimul tsunami electoral, nu va putea beneficia de o asemenea eroare săvârșită de liderul PNL. Dar, în mod cert, va avea de câștigat USR. Aplauze pentru Ludovic Orban!

Sorin Rosca Stanescu

 

Actualitate

Lockheed Martin iși numeste un nou director financiar: Evan Scott preia misiunea

Publicat

pe

De

Un veteran la timona finanțelor

Lockheed Martin, gigantul din domeniul apărării, a anunțat astăzi numirea lui Evan Scott ca nou director financiar, efectiva imediat. Scott va prelua funcția de la Jesus “Jay” Malave, care a decis să își caute alte oportunități.

Experiență vastă în finanțe

Cu o carieră de 26 de ani la Lockheed Martin, Scott a ocupat în mare parte funcții în domeniul financiar, inclusiv aceea de trezorier al companiei și director financiar al două unități de afaceri. În prezent, el era CFO al diviziei de rachete și controlul focului, rol pe care l-a început în ianuarie 2024, conform profilului său de LinkedIn.

Încrederea conducerii

„Evan a câștigat respectul maxim ca lider experimentat în finanțe și operațiuni, având o înțelegere profundă a afacerii și misiunii noastre. Sunt sigur că este alegerea potrivită pentru a susține creșterea continuă a companiei și pentru a conduce organizația financiară cu excelență,” a declarat CEO-ul Lockheed, Jim Taiclet.

Schimb Ariate în conducere

Jay Malave a fost numit CFO în februarie 2022 și, spre deosebire de Scott, a venit din afara Lockheed, unde a ocupat ultima dată funcția de CFO la L3Harris.

Perspectivele financiare ale companiei

Lockheed Martin va face publice rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2025 pe 22 aprilie. Investitorii care așteaptă detalii despre cum perspectiva financiară a companiei a fost afectată de pierderile înregistrate în programul de avion de luptă de generație a VI-a al Forțelor Aeriene și de tarifele impuse de fostul președinte Donald Trump ar putea fi dezamăgiți, deoarece executivii Lockheed „vor reafirma estimările pentru 2025, fără a include impactul evolutiv al tarifelor și anunțul recent privind Next Generation Air Dominance”, se arată într-un comunicat al companiei.

Citeste in continuare

Actualitate

Avertisment pentru Industria de Apărare: Tarifele impuse de Trump pun în pericol capacitatea de achiziție a Pentagonului

Publicat

pe

De

Efecte devastatoare asupra micilor companii din sectorul apărării

Senatoarea Jeanne Shaheen, membră senior a Comitetelor pentru Servicii Armate și Aprobatări din Senat, a tras un semnal de alarmă cu privire la impactul pe care tarifele impuse de administrația Trump îl pot avea asupra industriei de apărare. Aceasta avertizează că prețurile mai mari ar putea slăbi puterea de cumpărare a Departamentului Apărării, afectând în special micile firme din domeniu.

Într-o scrisoare adresată secretarului apărării, Pete Hegseth, Shaheen subliniază că tarifele vor amplifica presiunile financiare cu care se confruntă deja Pentagonul, ceea ce ar putea duce la o creștere a bugetului fără a aduce beneficii suplimentare în ceea ce privește capabilitățile.

Costuri în creștere pentru lanțul de aprovizionare în apărare

„Tarifele anunțate vor crește pe termen scurt costurile pentru companiile din lanțul de aprovizionare al apărării din SUA,” a declarat aceasta în scrisoare. „Companiile din sectorul apărării și furnizorii lor ar putea fi nevoiți să suporte aceste costuri, ceea ce ar putea determina mai multe companii și locuri de muncă să iasă din acest lanț de aprovizionare, sufocând astfel inovația.” Pe termen lung, tarifele vor duce la creșterea costurilor de contractare și achiziție ale Pentagonului, limitând puterea de cumpărare a acestuia și afectând pregătirea militară.

Senatoarea a pus la îndoială capacitatea Pentagonului de a evalua impactul complet al acestor tarife asupra lanțului său de aprovizionare, având în vedere că aproximativ 12.000 de companii din SUA fac parte din sectoare secundare și terțiare ale industriei aerospațiale, multe dintre ele situate în afara Statelor Unite.

Incertitudini în rândul industriei

Scrisoarea lui Shaheen a fost trimisă în contextul desfășurării conferinței anuale Sea Air Space, unde discuțiile despre tarifele anunțate pe 2 aprilie au fost intense. Reacțiile din industrie au fost timide, iar specialiștii din domeniu se străduiesc să înțeleagă impactul real al acestor măsuri asupra sănătății industriei și asupra puterii de cumpărare a miliție americane.

Pe parcursul conferinței, a fost anunțată o suspendare de 90 de zile a tuturor tarifelor reciproce, cu excepția celor aplicate Chinei, ceea ce a amplificat confuzia în rândul planificatorilor din industrie. „Este încă totul nou,” a afirmat George Whittier, CEO al Fairbanks Morse Defense. „Nimeni nu va accepta să suporte costurile și tarifele. Totul se va răsfrânge asupra Navy, care va cheltui mai mult.”

Perspectiva unei soluții în cadrul contractelor

Unii experți din industrie sunt de părere că tarifele ar putea activa clauze de ajustare economică a prețului în cadrul contractelor, forțând Pentagonul să compenseze costurile mai mari. Ei speră, de asemenea, că administrația Trump va introduce o excepție care să scutească produsele de apărare de sub incidența acestor tarife.

„Avem protecție în contractele noastre împotriva tarifelor,” a declarat un executiv din industria de apărare. „Există contracte cu preț fix afectate, dar în majoritate nu suntem foarte îngrijorați.” Deși constrângerile din lanțul de aprovizionare în sectorul de apărare par să se reducă, tarifele adaugă un strop de incertitudine.

În concluzie, chiar dacă acțiunile lui Trump au suscitat anxietăți în industrii precum aerospațiala comercială și automotive, în sectorul apărării acțiunile de pe piață s-au comportat relativ bine, iar perspectivele bugetare favorabile ar putea oferi un refugiu în mijlocul riscurilor macroeconomice și tarifelor.

Citeste in continuare

Actualitate

Guardienii Gheaței: US Coast Guard iși caută parteneri pentru construirea noilor Ghețari

Publicat

pe

De

Recent, US Coast Guard (USCG) a lansat un apel către industrie — atât națională cât și internațională — privind capacitatea și disponibilitatea de a construi ghețari de dimensiuni medii, subliniind o fereastră de 36 de luni pentru lansarea navei în urma semnării contractului.

Obiectivul apelului: Informații cruciale pentru proiectare

Conform anunțului publicat pe 11 aprilie, scopul acestei solicitări de informații (RFI) este de a crește înțelegerea USCG cu privire la stadiul actual și capacitatea bazelor industriale maritime din SUA și din întreaga lume în ceea ce privește vasele capabile de spargere a gheții. Autoritatea caută în mod specific informații privind vasele existente sau design-urile de nave care sunt pregătite pentru construcție sau deja în producție.

Specificațiile Ghețarului: Cerințe tehnice stricte

Ambarcațiunile solicitate trebuie să respecte specificații precise, inclusiv o lungime maximă de 360 de picioare, o lățime de 78 de picioare, un pescaj de 23 de picioare, o hangar pentru elicoptere și capacitatea de a sparge gheața de 3 picioare la o viteză continuă de 3 noduri. De asemenea, navă trebuie să aibă o autonomie de 6,500 de mile marine la 12 noduri și o rezistență de 60 de zile. Toate răspunsurile sunt așteptate până pe 25 aprilie, informația fiind difuzată pentru prima dată de publicația „Sixty Degrees North”, condusă de fostul comandant al Marinei SUA, Peter Rybski.

Unghiul de viziune: Programul arctic Security Cutter

Ghețarii sunt clasificați în funcție de dimensiunea lor, ceea ce se corelează aproximativ cu capacitatea lor de a sparge gheața în cele mai dure condiții. Programul principal al USCG, Polar Security Cutter, urmărește construirea a patru sau cinci ghețari de clasă grea capabili să opereze în aproape orice climă, tot anul. În contrast, RFI-ul recent se referă la programul Arctic Security Cutter, destinat dezvoltării ghețarilor de dimensiuni medii care vor opera alături de PSC-uri, asigurând astfel accesul fiabil al USCG și al marinei militare în regiunile Arctic și Antarctic.

USCG deține în prezent două ghețari polari, 18 ghețari domestici și 16 tenderi capabili de a opera în condiții de gheață, conform afirmațiilor unui purtător de cuvânt al serviciului.

Cercetarea pieței și planificarea viitoare

“USCG efectuează în mod regulat cercetări de piață pentru a se asigura că are informații actualizate referitoare la capacitățile bazei industriale maritime. Acest RFI oferă agențiilor interne și internaționale oportunitatea de a trimite informații despre vasele existente sau design-urile ce pot fi construite”, a declarat un purtător de cuvânt al USCG. “Răspunsurile vor fi utilizate pentru a informa activitățile viitoare ale programului, în vederea dezvoltării Arctic Security Cutters care să îndeplinească cerințele operaționale în ceea ce privește capacitatea de spargere a gheții în regiunile polare.”

Emiterea RFI-ului vine în urma mai multor apeluri din partea fostului președinte Donald Trump de a spori semnificativ numărul ghețarilor din SUA, USCG exprimând dorința de a dobândi patru sau cinci ghețari grei din programul Polar Security Cutter și, ulterior, un număr similar din programul Arctic Security Cutter.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

Procurorul „aruncat”: Mâna nevăzută a senatorului „Melcilor” asupra justiției

Teatrul absurdității în afacerile cu deșeuri Un circ în jurul gunoaielor (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc Într-o...

Exclusiv16 ore ago

Analiză juridică asupra inaplicabilității interdicțiilor din proiectul de lege privind mercenariatul pentru polițiștii suspendați

Considerații preliminare Analiza se concentrează asupra aplicabilității interdicțiilor incluse în proiectul de lege ce modifică diverse acte normative din domeniul...

Exclusiv16 ore ago

Mușamalizarea organizată: Răspunsuri insălătoare și coordonate de la vârful IGPR

Context și scopul analizei În ultimele luni, Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” a identificat un model sistematic de dezinformare și disimulare a...

Exclusiv16 ore ago

Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România

Context internațional și precedent alarmant Recenta serie de atacuri asupra închisorilor din Franța a generat un semnal de alarmă în...

Exclusiv16 ore ago

Destructurarea unei rețele internaționale de inșelăciune în domeniul suplimentelor alimentare

Sprijin internațional în combaterea infracționalității Poliția Română, în colaborare cu specialiști din cadrul EUROPOL, a oferit asistență ofițerilor de investigație...

Exclusiv16 ore ago

Percheziții în Pogoanele: Trei persoane reținute pentru inșelăciune în domeniul relațiilor online

Acțiune coordonată împotriva infracțiunilor economice Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Buzău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Pogoanele, au...

Exclusiv2 zile ago

CSM acordă certificat de bună purtare foștilor procurori de la DNA Ploiești/„Dezvăluiri de noaptea minții”

Secția pentru procurori în materie disciplinară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a emis un nou certificat de bună...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în sistem: Legătura dintre inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine

Corupția în sistem: Legătura dintre INFRACTORUL – INCULPAT spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine Cum site-ul de...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în justiție: Cazul inculpatului pseudo – jurnalist spagar si santajist  Cătălin Stavri și murdăriile din White Tower

Scandalul White Tower: Între escrocherii și complicități neimaginabile Miza imobiliară care scoate la iveală colapsul moral al justiției Într-un nou...

Exclusiv3 zile ago

Suspiciuni în IGPR: Director cercetat pentru o afacere discretă cu Bolt?

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit informații intrigante privind un director din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Europol răspunde IGPR: Dovada lipsei de carburant este adevărată

Sindicatul Europol reamintește reacția inițială a IGPR în legătură cu acuzațiile privind lipsa de carburant. Atunci, conducerea Poliției Române a...

Exclusiv4 zile ago

Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul infractor al sit-ului de denigrare și șantaje Incomod.ro – Dezvăluiri explozive și inregistrări despre corupție

Cazul Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul implicat în santaj și corupție – Dezvăluiri explozive și inregistrări revelatoare Un infractor sub presiune: Revelații...

Exclusiv4 zile ago

„Adio, Halchin!”. Ieri, a fost ultima zi a Directorului General al ANP/Urmeaza Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiesti?

Pe 14 aprilie 2025, la ora 16:00, Dan Halchin si-a încheiat mandatul în funcția de director general al Administrației Naționale...

Exclusiv4 zile ago

Provocarea consumului de combustibil: Poliția Capitalei își regândește patrularea

Într-o situație tensionată, agentii se confruntă cu o autonomie redusă Cei de la Sindicatul Europol aduc în discuție o problemă...

Exclusiv5 zile ago

Vlad Nichita: Între corupție și evaziune – O nouă fază a scandalului WHITE TOWER

O judecată controversată Pe data de 15 aprilie 2025, Vlad Nichita se va afla din nou în fața instanței, contestând...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv