Actualitate
”Soferii lui Dragnea” preiau ”mascatii” MAI!

(Preluare National – Catalin Tache):
Seria de dezvaluri din ”National” a stopat semnarea OMAI pe care Mihai Valeriu il imbarligase pe ”stapanul casutelor” Valentin Melnic sa il incropeasca pentru achizitia ”de urgenta” a uniformelor tuturor angajatilor MAI dintr-o singura sursa din Brasov, printr-un controversat acord cadru. Numai ca subsecretarul de stat care tanjeste sa preia locul lasat liber de Rares Vaduva linga Carmen Dan tocmai ce face un ”lobby desantat”, puternic sprijinit si de Adrian Mladinoiu si foarte probabil, fie si din umbra, inclusiv de generalul sepepist Gabriel Cretu pentru reinfiintarea ACVILA! De fapt, pentru aparitia si punerea in directa subordine a lui Mihai Valeriu a unei mega-structuri de interventie la nivel national in care sa fie comasate toate unitatile mobile din teritoriu ale Jandarmeriei plus jumatate din efectivele centrale ale BSIJ, dar si trupele speciale SAS ale Politiei!
Ceea ce reprezinta crearea unui precedent mai mult decat periculos, fie si pentru simplul fapt ca astfel practic toti ”mascatii” din Romania vor fi predati in mainile unui singur om! De fapt a doi, caci nu trebuie totusi neglijate relatiile mai mult decat stranse dintre Mihai Valeriu si Adrian Mladinoiu, inca de pe vremurile cand cel dintai ii era sef la ACVILA actualului ”om al lui Dragnea”. De altfel, presiunile facute pentru accelerarea trecerii acestui OMAI gata schitat deja risca sa provoace o adevarata ”rebeliune” la nivelul structurilor vizate, mai ales ca astfel se poate vorbi de un adevarat asalt dezlantuit la adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane. Si daca in sistem deja face valuri informatia ca ”soferii lui Dragnea” vor sa preia toti mascatii MAI, poate ca ar fi in sfarsit momentul ca ministrul de Interne sa nu mai semneze chiar tot ce-i baga la mapa chestorul Melnic. Si, daca are totusi dubii privind onestitatea acestui sfat, barem sa puna mana pe telefon si sa verifice daca liderul PSD chiar sustine crearea acestei ”struto-camile” a unei mega-structuri de interventie. Caci s-ar putea sa aiba mari surprize si sa afle ca proiectul ”faraonic” menit sa provoace un nou scandal monstru in MAI poate fi de fapt doar opera ambitiei a doi oameni, cel mult trei…
Dispar trupele speciale ale IGJR si Politiei
Se tot incearca zilele acestea ”documentarea” ministrului de Interne pentru a-si pune semenatura pe un OMAI a carui schita este gata definitivata la biroul chestorului Melnic si prin care fostul Grup Special de Protectie si Interventie – ACVILA va fi reinfiintat prin preluarea structurii din ”scriptele” Jandaremeriei de catre MAI. Mai mult chiar, se prevede comasarea practic a tuturor unitatilor de interventie din Ministerul de Interne, fie ca este vorba de cele militare ale Jandarmeriei sau de cele ”civile” ale Politiei intr-una singura! Astfel, dupa cum structurile contrainformative au alertat deja la cel mai inalt nivel factorii de decizie vor disparea sub forma actuala de organizare toate unitatile mobile ale Jandarmeriei din teritoriu! Dar si jumatate din Brigada Speciala de Interventie a Jandarmeriei ”Vlad Tepes”! Care vor fi trecute, alaturi de Serviciul de Actiuni Speciale din cadrul Politiei Romane in noua mega-ACVILA, sub comanda subsecretarului de stat din MAI pe probleme de ordine publica. Adica a lui Mihai Valeriu. Culmea este ca aceasta ”destructurare” a ”mascatilor” din brigazile mobile si de interventie ale Jandarmeriei este doar o mica parte a planului de decredibilizare al IGJR. Pentru ca se fac presiuni si pentru ca elevii din scolile de subofiteri ale Jandarmeirei sa fie instruiti exclusiv de… politistii de la SAS! Asta in conditiile in care, de peste 25 de ani, Jandarmeria Romana nu doar ca exceleaza in acest domeniu, dar are chiar monitori de interventie care pregatesc la cel mai inalt nivel militari din alte state civilizate! Iar ca sa dam doar un singur exemplu, jandarmii care termina cursurile scolilor de la Dragasani si Falticeni ies cu recunoasterea competentei de tehnicieni de interventie profesionista! In plus se incearca si ”permanentizarea” statuarii pregatirii de doar un an de zile a scolilor de pregatire a jandarmilor! Adica ”masura exceptionala” luata pentru a diminua pe moment efectele gravei crize de personal sa ramana una definitiva! Ceea ce nu este deloc indicat, intrucat spre deosebire de alte structuri civile, jandarmi au competente si in stare de mobilizare si razboi, fiind necesar astfel cel putin doi ani de pregatire. Ce-i drept, razboiul fratricid impotriva Jandarmeriei este unul mai vechi, de pe vremea cand fostul sef al Politiei Romane, chestorul Bogdan Despescu daduse ordinul ”pe sestache” ca sa nu fie informati si jandarmii ”pe conferinta” in cazul evenimentelor de tulburari, pentru ca doar politistii sa ajunga primii la fata locului. Si sa ceara sprijin doar daca ”e groasa”, asta doar din orgoliul unor ”statistici mincinoase”…
SAS… prea ca la razboi!
Radu Mazare a fost dus la tribunal de mascatii SAS inarmati pana in dinti, doar ca sa dea bine ” pe sticla”, ca doar nu avea loc niciun atentat terorist. De asemenea , ultimele descinderi intens mediatizate, inclusiv la Academia de Politie s-au facut cu aceeasi desfasurare paranoica de forte. Si totul doar pentru ca Mihai Valeriu incearca astfel sa dea o lovitura de imagine pentru promovarea fortata a SAS in fata colegilor de la Jandarmerie. Desigur, politistii din trupele speciale nu au nicio vina, ei isi fac doar treaba, dar parca este pacat sa te folosesti asa de imaginea lor si sa faci reclama unui SAS prea inarmat, prea ca la razboi… Mai ales ca daca Doamne Fereste unul dintre luptatori pateste ceva, atunci cine plateste? Ca doar la varful MAI se stie bine despre cel putin ”controversele” legale privind functionarea in forma actuala a acestei structuri. Ca si despre faptul ca ACVILA- daca tot este sa fie ”dezgropata” de fostii ei sefi- a fost infiintata prin ordin de ministru, dar a fost desfiintata prin lege! Fara ca nimeni sa justifice pana acum uriasele cheltuieli aferente, initiatii sistemului stiu bine de ce…
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 13 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!